Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 328 din 3 aprilie 2025  pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.380/2009 privind înfiinţarea, organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea entităţii centrale de stocare din România    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 328 din 3 aprilie 2025 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.380/2009 privind înfiinţarea, organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea entităţii centrale de stocare din România

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 305 din 7 aprilie 2025
    Având în vedere prevederile art. 5 şi art. 8 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 121/2021 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 41 alin. (2) teza a II-a din Legea nr. 477/2003 privind pregătirea economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare, republicată, cu modificările ulterioare, ale art. 10 alin. (1) din Legea nr. 102/1992 privind stema ţării şi sigiliul statului, cu modificările ulterioare, ale art. 391 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. I alin. (2), (6) şi (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 37/2024 privind desemnarea entităţii centrale de stocare din România şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul rezervelor de stat, aprobată prin Legea nr. 21/2025,
    în temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. I
    Hotărârea Guvernului nr. 1.380/2009 privind înfiinţarea, organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 815 din 27 noiembrie 2009, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. Articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 1
    (1) Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale, denumită în continuare Administraţia Naţională, se organizează şi funcţionează ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului şi în coordonarea Secretariatului General al Guvernului, precum şi ca instituţie publică din sistemul naţional de apărare, ordine publică şi securitate naţională şi exercită competenţele aferente calităţii de entitate centrală de stocare din România.
    (2) Administraţia Naţională se înfiinţează prin comasarea Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat cu Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale, instituţii publice care se desfiinţează.
    (3) Administraţia Naţională are sediul principal în municipiul Bucureşti, Bd. Libertăţii nr. 12A, sectorul 5, şi un sediu secundar situat în municipiul Bucureşti, str. Mendeleev nr. 21-25, sectorul 1.
    (4) Administraţia Naţională, în calitate de Entitate centrală de stocare din România, denumită în continuare ECS-Ro, îşi desfăşoară activitatea în sediul principal şi în alte sedii deţinute potrivit legii.
    (5) ECS-Ro se organizează şi funcţionează la nivel de serviciu în subordinea preşedintelui Administraţiei Naţionale, constituit în cadrul aparatului propriu al Administraţiei Naţionale, care exercită competenţele acestei calităţi în numele statului român, împreună cu unităţile teritoriale cu profil şi/sau cu activităţi în domeniul petrolier aflate în subordinea Administraţiei Naţionale.
    (6) Administraţia Naţională, în calitatea sa de ECS-Ro, acţionează pentru interesul general, deţine capacitatea de folosinţă specializată şi are rolul de a achiziţiona, constitui, menţine şi vinde stocuri petroliere, în scopul constituirii şi menţinerii stocurilor minime, potrivit prevederilor Legii nr. 85/2018 privind constituirea şi menţinerea unor rezerve minime de ţiţei şi/sau produse petroliere, cu modificările şi completările ulterioare.
    (7) ECS-Ro utilizează în funcţionarea sa resursele materiale, umane şi financiare din cadrul aparatului propriu al Administraţiei Naţionale şi din unităţile teritoriale cu profil şi/sau cu activităţi în domeniul petrolier aflate în subordine şi beneficiază de sprijinul direcţiilor generale, direcţiilor, serviciilor şi altor compartimente funcţionale din Administraţia Naţională, precum şi al unităţilor teritoriale cu profil şi/sau cu activităţi în domeniul petrolier aflate în subordine.
    (8) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Administraţiei Naţionale, în calitate de ECS-Ro, se asigură potrivit art. I alin. (3) şi (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 37/2024 privind desemnarea entităţii centrale de stocare din România şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul rezervelor de stat."

    2. La articolul 2, partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 2
    Pentru îndeplinirea atribuţiilor privind rezervele de stat, pregătirea economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare, precum şi ale entităţii centrale de stocare, prevăzute în actele normative în vigoare, Administraţia Naţională exercită următoarele funcţii:"

    3. La articolul 2, literele a), c), e) şi i) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) de strategie, prin care se asigură elaborarea şi aplicarea strategiei rezervelor de stat şi de pregătire a economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare, în conformitate cu politica economică a Guvernului şi a Uniunii Europene, precum şi pentru stocurile petroliere destinate exercitării calităţii de entitate centrală de stocare din România;
    ...................................................................................
c) de administrare a proprietăţii statului, prin care se asigură administrarea stocurilor de produse rezervă de stat, intangibile, de urgenţă, de conjunctură şi a celor disponibile, precum şi a nivelului destinat intervenţiilor operative, aflate în domeniul privat al statului, a rezervelor de mobilizare, precum şi a patrimoniului propriu, precum şi pentru stocurile petroliere destinate exercitării calităţii de entitate centrală de stocare din România;
    ...................................................................................
e) de autoritate de stat, prin care se asigură urmărirea şi controlul aplicării şi respectării reglementărilor în domeniul său de activitate, inclusiv pentru stocurile petroliere destinate exercitării calităţii de entitate centrală de stocare din România;
    ...................................................................................
i) de implementare, prin care se asigură îndeplinirea angajamentelor asumate de România, ca stat membru al Uniunii Europene, în domeniile rezervelor de stat şi problemelor speciale, precum şi în domeniul stocurilor petroliere destinate exercitării calităţii de entitate centrală de stocare din România."

    4. La articolul 3 litera A, punctele 1-4, 9, 10, 16, 20, 24, 27 şi 30-32 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "1. elaborează şi prezintă spre aprobare Guvernului, cu avizul Consiliului Suprem de Apărare a Ţării, strategia rezervelor de stat, ca element component al asigurării resurselor necesare apărării şi de interes esenţial privind securitatea naţională;
2. elaborează şi propune Guvernului spre aprobare Nomenclatorul produselor rezervă de stat, cuprinzând nivelurile maxime de constituire, nivelurile stocurilor intangibile, nivelurile de rezilienţă, nivelurile destinate intervenţiilor operative, termenele orientative de păstrare îndelungată, precum şi în domeniul stocurilor petroliere destinate exercitării calităţii de entitate centrală de stocare din România;
3. stabileşte şi propune Guvernului produsele şi nivelul acestora la care se constituie stocuri intangibile destinate producţiei de tehnică militară şi nevoilor de apărare în caz de război, corelate cu rezervele proprii ale forţelor destinate apărării şi rezervele de mobilizare;
4. în aplicarea dispoziţiilor art. 4^1 din Legea nr. 82/1992 privind rezervele de stat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, elaborează şi propune anual spre aprobare Guvernului programe pentru constituirea şi reîntregirea stocurilor rezervă de stat, elaborate pe surse de finanţare, în condiţiile legii;
    ...................................................................................
9. în aplicarea dispoziţiilor art. 4^1 din Legea nr. 82/1992, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, elaborează şi propune spre aprobare Guvernului, prin Secretariatul General al Guvernului, proiectul de hotărâre a Guvernului pentru achiziţionarea stocurilor de conjunctură din producţia internă, din cea comunitară sau din import, în scopul valorificării ulterioare, în condiţii avantajoase, în ţară, pe piaţa comunitară sau la export;
10. elaborează şi propune, în aplicarea dispoziţiilor art. 3^1 şi 4^1 din Legea nr. 82/1992, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prin Secretariatul General al Guvernului, proiecte de hotărâre a Guvernului pentru acumularea şi achiziţionarea stocurilor de urgenţă din domeniul rezervelor de stat;
    ...................................................................................
16. fundamentează, prin nota de fundamentare tehnico-economică, preţul, termenul de livrare, condiţiile de livrare şi de plată pentru produsele scoase la împrospătare, valorificare sau cu titlu de împrumut, în funcţie de natura şi vechimea produsului, de riscul menţinerii în stoc, de uzura morală, de conjunctura economică, precum şi de alţi factori ce pot determina urgenţa împrospătării, valorificării sau scoaterii cu titlu de împrumut. Preţul fundamentat, în baza căruia se realizează negocierea preţului pentru produsele scoase din rezervele de stat în cadrul programelor anuale, poate fi egal sau inferior preţului de înregistrare contabilă, cu respectarea condiţiilor prevăzute la art. 16 lit. i) şi art. 17 din Ordonanţa Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi în limita valorii de inventar determinate, conform reglementărilor contabile în vigoare, de către un evaluator autorizat sau prin procedura de stabilire a unor măsuri de administrare a stocurilor păstrate în rezervele de stat;
    ...................................................................................
20. prezintă Consiliului Suprem de Apărare a Ţării sau prim-ministrului, prin Secretariatul General al Guvernului, ori de câte ori este nevoie, starea rezervelor de stat;
    ...................................................................................
24. coordonează şi îndrumă activităţile privind:
    a) recepţia, depozitarea, conservarea şi realizarea intervenţiilor operative constând în livrarea produselor din rezervele de stat păstrate în spaţiile de depozitare proprii sau ale operatorilor economici;
    b) menţinerea în stare de operativitate a infrastructurii şi a mijloacelor tehnice din patrimoniul unităţilor teritoriale subordonate;
    c) investiţiile şi reparaţiile curente ale activelor fixe corporale, prin elaborarea programelor de investiţii publice şi reparaţii curente, în calitate de instituţie publică din sistemul naţional de apărare, ordine publică şi securitate naţională;
    d) administrarea imobilelor din patrimoniul Administraţiei Naţionale;
    e) protecţia infrastructurilor critice naţionale, sprijinirea identificării entităţilor critice corespunzătoare subsectorului petrolier din categoria entităţii centrale de stocare, potrivit cadrului normativ specific;
    f) asigurarea realizării prin structuri proprii, în calitate de instituţie publică din sistemul naţional de apărare, ordine publică şi securitate naţională, a activităţilor de urbanism, de securitate la incendiu, de autorizare a executării lucrărilor de construcţii, precum şi de exercitare a controlului statului, în toate etapele şi componentele sistemului calităţii în construcţii, pentru construcţiile din patrimoniul unităţilor teritoriale subordonate;
    g) paza bunurilor, apărarea împotriva incendiilor şi protecţia mediului în unităţile teritoriale subordonate, în calitate de instituţie publică din sistemul naţional de apărare, ordine publică şi securitate naţională;
    h) perfectarea de protocoale/planuri comune de acţiune cu instituţii publice în vederea asigurării securităţii patrimoniului rezervă de stat;
    ...................................................................................
27. aprobă scăderea din gestiune a cantităţilor de produse ce fac obiectul programului anual de analize, precum şi, pe baza documentelor întocmite de unităţile teritoriale subordonate, a perisabilităţilor legale şi a cantităţilor de produse ce fac obiectul lichidării loturilor/partizilor de produse din rezerva de stat, precum şi pentru stocurile petroliere destinate exercitării calităţii de entitate centrală de stocare din România;
    ...................................................................................
30. atribuie, în calitate de unitate de achiziţii centralizată, în numele şi pentru unităţile teritoriale subordonate:
    a) acorduri-cadru/contracte de achiziţie publică pentru produsele rezervă de stat prevăzute în programele anuale, precum şi acorduri-cadru/contracte de achiziţii publice de prestări servicii aferente administrării produselor rezervă de stat sau de mobilizare, precum şi pentru stocurile petroliere destinate exercitării calităţii de entitate centrală de stocare din România;
    b) acorduri-cadru/contracte de achiziţii publice finanţate din fonduri externe;
31. analizează şi avizează, din punctul de vedere al existenţei stocurilor, solicitările ministerelor privind acordarea cu titlu de împrumut pe termen scurt a unor produse rezervă de stat, pe care le prezintă prim-ministrului spre aprobare;
32. intervine, în condiţiile legii, împreună cu celelalte instituţii abilitate, cu aprobarea Guvernului sau ca măsură dispusă de prim-ministru, pentru acordarea de ajutoare umanitare interne sau externe, cu titlu gratuit;"

    5. La articolul 3 litera A, punctele 7, 8 şi 33 se abrogă.
    6. La articolul 3 litera B, punctele 1, 11, 13 şi 23 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "1. elaborează şi prezintă spre aprobare Guvernului, cu avizul Consiliului Suprem de Apărare a Ţării, strategia privind pregătirea economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare;
    ...................................................................................
11. cuprinde în proiectul de buget propriu fondurile necesare pentru îndeplinirea măsurilor stabilite prin planul de pregătire a economiei naţionale pentru apărare şi organizează proceduri legale pentru atribuirea acordurilor-cadru/contractelor de achiziţie publică pentru produsele rezervă de mobilizare;
    ...................................................................................
13. îndeplineşte atribuţiile autorităţii de specialitate stabilite prin Legea nr. 232/2016 privind industria naţională de apărare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare;
    ...................................................................................
23. în aplicarea art. 41 alin. (2) teza a II-a din Legea nr. 477/2003 privind pregătirea economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare, republicată, cu modificările ulterioare, coordonează activităţile specifice structurilor teritoriale pentru probleme speciale privind:
    a) exercitarea de către prefecţi a atribuţiilor specifice în domeniul pregătirii economiei şi a teritoriului pentru apărare la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti şi furnizează date şi informaţii privind potenţialul economic şi uman, necesare elaborării şi actualizării Planului de mobilizare a economiei naţionale pentru apărare;
    b) elaborarea şi actualizarea Planului de mobilizare a economiei naţionale pentru apărare la nivel judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti şi asigură suportul tehnic autorităţilor administraţiei publice locale, instituţiilor publice şi operatorilor economici în vederea îndeplinirii sarcinilor ce le revin pe timp de pace şi pe timpul stărilor care impun luarea unor măsuri excepţionale;
    c) verificarea realizării obiectivelor de pregătire operativă a teritoriului pentru apărare la nivel judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti şi monitorizarea resurselor ce pot fi utilizate pentru punerea în aplicare a Planului de mobilizare a economiei naţionale pentru apărare;
    d) asigurarea suportului tehnic de specialitate consiliilor judeţene, respectiv Consiliului General al Municipiului Bucureşti privind elaborarea şi actualizarea monografiilor economico-militare ale judeţelor, respectiv a municipiului Bucureşti, precum şi stabilirea obiectivelor de infrastructură teritorială importante pentru sistemul naţional de apărare;
    e) coordonarea, controlul, asigurarea consilierii autorităţilor administraţiei publice locale în vederea identificării la nivel judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti a obiectivelor de importanţă deosebită pentru apărare ce urmează a fi luate în pază, la mobilizare sau război, cu efective de jandarmi;
    f) planificarea, din timp de pace sau pe timpul stărilor care impun luarea unor măsuri excepţionale, a rechiziţiilor de bunuri şi prestărilor de servicii în interes public, care urmează a fi puse la dispoziţie forţelor destinate apărării naţionale, autorităţilor administraţiei publice şi instituţiilor publice şi asigurarea secretariatelor tehnice ale comisiilor mixte de rechiziţii în procesul de elaborare şi aprobare a Planului de rechiziţii de bunuri şi prestări de servicii judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti;
    g) gestionarea evidenţei şi controlul existentului şi stării tehnice a bunurilor rechiziţionabile, deţinute de către autorităţile administraţiei publice locale, instituţiile publice şi operatorii economici, potrivit Legii nr. 132/1997 privind rechiziţiile de bunuri şi prestările de servicii în interes public, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    h) asigurarea suportului tehnic de specialitate în cadrul comitetului judeţean pentru situaţii de urgenţă, respectiv, în aplicarea art. 46 alin. (2) din Legea nr. 477/2003, republicată, cu modificările ulterioare, a interfeţei dintre cererile şi nevoile autorităţilor publice locale şi resursele materiale existente în rezervele de stat sau de mobilizare administrate de Administraţia Naţională;
    i) participarea, cu statut de invitat, a conducătorilor structurilor teritoriale pentru probleme speciale, la solicitare, la şedinţele autorităţii teritoriale de ordine publică, în aplicarea art. 19 alin. (2) din Legea nr. 218/2002 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei Române, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;"

    7. La articolul 3 litera B, punctele 26 şi 27 se abrogă.
    8. La articolul 3 litera C punctele 1, 3, 10-12 şi 14-16 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "1. elaborează şi avizează, după caz, proiecte de acte normative în domeniul său de activitate, prin Secretariatul General al Guvernului;
    ...................................................................................
3. participă la activităţile desfăşurate de Comitetul naţional pentru situaţii de urgenţă, la care este convocată, pentru asigurarea funcţiilor de sprijin privind prevenirea şi gestionarea situaţiilor de urgenţă ce îi revin conform prevederilor legale;
    ...................................................................................
10. organizează inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii ale Administraţiei Naţionale, precum şi a bunurilor şi valorilor deţinute cu orice titlu, aparţinând altor persoane juridice sau fizice, în vederea întocmirii situaţiilor financiare anuale, în conformitate cu reglementările contabile aplicabile şi normelor în vigoare privind inventarierea;
11. îndrumă metodologic activităţile din domeniile contabilitate, resurse umane, sănătate şi securitate în muncă, juridic şi contencios, tehnologia informaţiilor şi comunicaţiilor din unităţile teritoriale subordonate;
12. constată contravenţiile şi aplică sancţiunile prin persoanele împuternicite, în domeniul de competenţă, potrivit prevederilor Legii nr. 82/1992, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii nr. 477/2003, republicată, cu modificările ulterioare, şi ale Legii nr. 132/1997, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    ...................................................................................
14. monitorizează aplicarea prevederilor legale privind gestionarea resurselor umane, stabilirea drepturilor salariale, perfecţionarea profesională, precum şi aplicarea măsurilor privind respectarea egalităţii de şanse şi tratament în domeniul relaţiilor de serviciu şi al raporturilor de muncă;
15. reprezintă Secretariatul General al Guvernului în raporturile cu persoanele juridice şi fizice, române şi străine, în domeniul său de competenţă, şi colaborează cu ministerele şi cu alte autorităţi publice pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin;
16. colaborează cu instituţii şi organisme similare din străinătate în domeniul său de activitate, inclusiv poate încheia acorduri internaţionale la nivel departamental cu agenţii competente ale Uniunii Europene sau cu alte organisme adecvate, pentru furnizarea de expertiză de specialitate pentru sprijinirea sa în îndeplinirea funcţiilor sale de reglementare şi poate încheia protocoale de colaborare interinstituţională cu alte autorităţi naţionale şi entităţi relevante;"

    9. La articolul 3 litera C, după punctul 16 se introduce un nou punct, pct. 16^1, cu următorul cuprins:
    "16^1. organizează, coordonează şi participă la exerciţii/ antrenamente specifice domeniilor sale de activitate, în oricare din situaţiile speciale conform prevederilor legale;"

    10. La articolul 3, după litera C se introduce o nouă literă, lit. D, cu următorul cuprins:
    "D. În domeniul entităţii centrale de stocare din România:
    1. asigură achiziţionarea, potrivit lit. A pct. 30, şi vânzarea stocurilor petroliere destinate cantităţilor acceptate a fi constituite şi menţinute prin delegare aferente stocurilor de urgenţă;
    2. stabileşte depozitarea stocurilor de urgenţă şi a stocurilor specifice în depozitele proprii ale entităţii centrale de stocare, respectiv în capacităţile de stocare destinate acesteia sau în depozitele altor operatori economici pe bază de contracte de depozit, în limita prevăzută la art. 34 alin. (4) - (6) din Legea nr. 85/2018, cu modificările şi completările ulterioare;
    3. acceptă delegarea obligaţiei de stocare, prevăzută la art. 11 alin. (3) din Legea nr. 85/2018, cu modificările şi completările ulterioare;
    4. asigură achiziţionarea, potrivit lit. A pct. 30, şi vânzarea stocurilor petroliere destinate cantităţilor stocurilor specifice, în cazul în care statul român decide constituirea şi menţinerea de stocuri specifice;
    5. stabileşte deplasarea cantităţii de produse echivalente stocurilor specifice, în cazul în care stocurile specifice sunt constituite şi menţinute pe teritoriul României, în mod direct, de către ECS-Ro;
    6. stabileşte constituirea şi menţinerea de stocuri specifice, în combinaţie cu alte stocuri petroliere;
    7. primeşte notificări cu privire la constituirea, înlocuirea şi împrospătarea stocurilor minime pentru care are obligaţia de stocare în termen de 30 de zile de la data diminuării sau lichidării; în cazurile în care diminuarea sau lichidarea intervine ca urmare a declarării unei situaţii de urgenţă deosebită, a unei situaţii de criză locală sau a unei disfuncţionalităţi majore în aprovizionare, înlocuirea şi împrospătarea stocurilor se fac în termen de 60 de zile de la încetarea situaţiei de urgenţă deosebită, a situaţiei de criză locală sau a disfuncţionalităţii majore în aprovizionare;
    8. asigură, în mod continuu, disponibilitatea şi accesibilitatea din punct de vedere fizic a stocurilor minime pentru care are obligaţia de stocare sau pentru care a acceptat delegarea obligaţiilor de stocare, pe întreaga perioadă de valabilitate a obligaţiei de menţinere a acestora;
    9. notifică autoritatea competentă despre acceptarea şi preluarea unor delegări aferente obligaţiei de stocare minimă pentru care are obligaţia de stocare şi despre cantităţile şi structura sortimentală a stocurilor minime deţinute;
    10. verifică lunar stocurile de urgenţă care au fost acceptate a fi constituite şi menţinute prin delegare;
    11. notifică autoritatea competentă, cu 15 zile înainte, despre înlocuirea, potrivit art. 4 alin. (5) din Legea nr. 85/2018, cu modificările şi completările ulterioare, a unor cantităţi de produse petroliere care fac parte din structura sortimentală a cantităţilor acceptate prin delegare aferente stocurilor minime, despre motivele înlocuirii şi despre perioada estimată a operaţiunii de înlocuire;
    12. asigură ţinerea evidenţei distincte a cantităţilor acceptate prin delegare aferente stocurilor minime pentru care are obligaţia de stocare faţă de alte stocuri, inclusiv de stocuri comerciale;
    13. asigură ţinerea unui registru general al stocurilor de urgenţă care au fost acceptate prin delegare şi, după caz, a unui registru special al stocurilor specifice asumate de statul român, în conformitate cu prevederile art. 16 şi 17 din Legea nr. 85/2018, cu modificările şi completările ulterioare, şi asigură actualizarea acestora;
    14. furnizează, cu respectarea datelor privind confidenţialitatea, către autoritatea competentă, până la data de 10 a fiecărei luni calendaristice, pentru luna calendaristică anterioară, cantităţile stocurilor de urgenţă acceptate prin delegare deţinute în România, respectiv datele şi informaţiile privind localizarea precisă a depozitului/depozitelor petrolier/ petroliere unde sunt menţinute cantităţile acceptate prin delegare aferente stocurilor de urgenţă deţinute, iar pe fiecare depozit petrolier în parte, datele şi informaţiile privind produsele petroliere şi nivelul cantitativ al fiecărui produs petrolier care intră în componenţa stocurilor de urgenţă acceptate prin delegare deţinute;
    15. păstrează, pentru o perioadă de minimum 5 ani, toate datele, informaţiile şi documentele referitoare la constituirea, menţinerea şi gestionarea stocurilor minime;
    16. transmite, la solicitarea autorităţii competente şi/sau a Comisiei Europene, în termen de 5 zile lucrătoare, datele, informaţiile şi/sau copii certificate după documentele referitoare la constituirea, menţinerea şi gestionarea cantităţilor acceptate prin delegare destinate stocurilor minime aferente unei perioade de maximum 5 ani anterioare solicitării;
    17. informează autoritatea competentă, în termen de 5 zile lucrătoare, despre constituirea de garanţii, instituirea de măsuri asigurătorii sau îndeplinirea de acte de executare silită, având ca obiect cantităţile acceptate prin delegare aferente stocurilor de urgenţă minime, precum şi despre orice diminuare sau lichidare a stocurilor minime deţinute;
    18. colaborează cu persoanele autorizate de autoritatea competentă şi/sau de Comisia Europeană şi asigură accesul acestora la stocurile minime deţinute cu ocazia verificărilor efectuate în legătură cu modul de îndeplinire a obligaţiilor de stocare şi cu nivelul de pregătire pentru situaţii de urgenţă;
    19. pune în circulaţie şi livrează produsele petroliere care fac obiectul stocurilor minime deţinute către pieţe şi/sau utilizatorii finali, potrivit planurilor şi procedurilor de urgenţă întocmite, în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2018, cu modificările şi completările ulterioare, şi se conformează deciziilor individuale ale autorităţii competente luate în scopul aplicării planurilor şi procedurilor de urgenţă, în caz de disfuncţionalitate majoră în aprovizionare, de situaţie de urgenţă deosebită sau de criză locală;
    20. aprobă, cu avizul autorităţii competente şi cu cel al Ministerului Finanţelor, metodologia de stabilire a tarifelor pentru prestarea de servicii necesare îndeplinirii obligaţiilor de stocare delegate din partea titularilor obligaţiilor de stocare, care reprezintă venituri proprii ale activităţii de asigurare a constituirii, menţinerii, gestionării şi operaţiilor de înlocuire a stocurilor minime şi de menţinere şi dezvoltare a capacităţilor de depozitare aferente acestora, prin ordinul preşedintelui, în calitate de conducător al entităţii centrale de stocare din România;
    21. aprobă cuantumul tarifelor percepute potrivit pct. 20, cu avizul autorităţii competente, fără a depăşi costurile integrale ale operaţiunilor prestate, prin ordinul preşedintelui, în calitate de conducător al ECS-Ro;
    22. stabileşte, prin ordin al preşedintelui Administraţiei Naţionale, în calitate de conducător al ECS-Ro, cuantumul garanţiei de plată a tarifelor percepute pentru realizarea sarcinilor legate de acceptarea delegării obligaţiei de stocare de către titularul obligaţiei de stocare;
    23. stabileşte, prin hotărâre a Guvernului, cantităţile existente în stocurile rezervă de stat care depăşesc nivelul stocurilor intangibile şi nivelul destinat intervenţiilor operative ale rezervei de stat sau rezervei de mobilizare, în corelare cu nivelul maxim de constituire prevăzut în Nomenclatorul produselor rezervă de stat, şi care pot fi angajate, în numele statului român, ca stocuri specifice;
    24. publică informaţii complete despre produsele petroliere şi nivelul cantitativ al produselor petroliere, defalcate pe categorii de produse, pentru care are obligaţia de a accepta delegarea obligaţiei de stocare şi/sau pentru care poate accepta delegarea obligaţiilor de stocare;
    25. publică, cu cel puţin 7 luni în avans, condiţiile în care se acceptă delegarea obligaţiilor de stocare şi prestarea serviciilor aferente, cu respectarea condiţiilor prevăzute de art. 22 alin. (2) din Legea nr. 85/2018, cu modificările şi completările ulterioare;
    26. încheie acorduri cu titularii obligaţiei de stocare, în baza cărora aceştia transferă către ECS-Ro o parte din obligaţiile de constituire şi menţinere de stocuri minime, care se derulează prin unităţile teritoriale implicate;
    27. încheie cu operatorii economici contracte de delegare, în termen de 15 zile lucrătoare de la data primirii notificării autorităţii competente;
    28. desfăşoară acţiuni şi măsuri în scopul dezvoltării capacităţilor de depozitare şi a instalaţiilor aferente acestora, respectiv pentru punerea în siguranţă şi/sau modernizarea celor existente la nivelul unităţilor teritoriale cu profil petrolier, precum şi în vederea asigurării securităţii stocurilor minime;
    29. menţine în condiţii de siguranţă, gestionează şi administrează, în condiţiile legii, din punct de vedere cantitativ şi calitativ, stocurile specifice constituite;
    30. verifică lunar stocurile specifice constituite;
    31. prelevează probe pentru stocurile specifice constituite, prin unităţile teritoriale, în scopul efectuării analizelor de laborator, în baza programului anual aprobat de preşedintele Administraţiei Naţionale;
    32. raportează lunar nivelul, locaţia şi structura stocurilor specifice până la data de 10 a lunii, pentru luna anterioară, autorităţii competente;
    33. analizează, împreună cu autoritatea competentă, notificările prealabile ale titularilor obligaţiilor de stocare, în condiţiile art. 13 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 85/2018, cu modificările şi completările ulterioare;
    34. transmite autorităţii competente, în termen de 5 zile de la o eventuală solicitare a acesteia, o copie integrală a registrului general al stocurilor specifice, în care datele cu caracter sensibil referitoare la localizarea stocurilor pot rămâne nedivulgate;
    35. asigură toate condiţiile în vederea accesului persoanelor desemnate de către autoritatea competentă şi asigură condiţiile necesare pentru efectuarea inspecţiei şi acordarea de asistenţă persoanelor autorizate de Comisia Europeană să realizeze verificările referitoare la stocurile de urgenţă acceptate prin delegare şi stocurile specifice; persoanelor autorizate li se asigură dreptul de acces la toate documentele şi registrele referitoare la stocurile de urgenţă acceptate prin delegare şi la toate locaţiile în care stocurile sunt menţinute şi la toate documentele aferente, cu respectarea prevederilor legale în domeniul protecţiei informaţilor clasificate şi al protecţiei datelor cu caracter personal;
    36. menţine, pentru o perioadă de minimum 5 ani, conservarea tuturor datelor, evidenţelor, situaţiilor şi documentelor referitoare la stocurile specifice;
    37. informează autoritatea competentă, lunar, până la data de 10 a lunii, pentru luna anterioară, despre orice modificare care poate afecta nivelul, structura şi locaţia stocurilor specifice;
    38. asigură, în orice moment, în condiţiile legii, accesibilitatea, verificarea din punct de vedere fizic şi disponibilitatea stocurilor specifice, astfel cum au fost constituite/împrospătate;
    39. poate subdelega, în aplicarea art. 14 din Legea nr. 85/2018, cu modificările şi completările ulterioare, obligaţiile de stocare care i-au fost delegate în legătură cu stocurile de urgenţă, dar numai:
    a) entităţii centrale de stocare înfiinţate de către statul membru pe al cărui teritoriu vor fi menţinute stocurile de urgenţă;
    b) operatorilor economici cu sediul social în cadrul altor state membre ale Uniunii Europene, ale Spaţiului Economic European şi/sau în Confederaţia Elveţiană sau operatorilor economici care au o reprezentanţă pe teritoriul Uniunii Europene, Spaţiului Economic European şi/sau Confederaţiei Elveţiene;
    40. are dreptul de a accepta delegarea obligaţiilor de stocare, având ca obiect stocurile de urgenţă deţinute în contul altor state membre, numai în măsura în care stocurile de urgenţă vor fi deţinute pe teritoriul României;
    41. are dreptul de a accepta delegarea obligaţiilor de stocare, având ca obiect stocurile specifice deţinute în contul altor state membre, numai în măsura în care stocurile specifice vor fi deţinute pe teritoriul României;
    42. este singura entitate cu capacitatea de folosinţă specializată de a achiziţiona, constitui, menţine sau vinde stocuri specifice, în cazul în care statul român decide constituirea şi menţinerea de stocuri specifice;
    43. acordă autorizarea prealabilă, în limita şi în condiţiile art. 14 alin. (6) - (8) din Legea nr. 85/2018, cu modificările şi completările ulterioare;
    44. emite avize la solicitarea titularilor obligaţiilor de stocare în vederea obţinerii autorizării prealabile de la autoritatea competentă, în condiţiile art. 13 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 85/2018, cu modificările şi completările ulterioare;
    45. analizează, împreună cu autoritatea competentă, notificările transmise de către titularii obligaţiilor de stocare pentru obligaţiile prevăzute la art. 15 alin. (1) lit. d), i) şi l) din Legea nr. 85/2018, cu modificările şi completările ulterioare;
    46. aprobă calculul perisabilităţilor legale care se efectuează în conformitate cu cel pentru produsele petroliere constituite stocuri rezerve de stat şi se acordă numai la lichidarea loturilor de produse petroliere constituite ca stocuri specifice şi la stocurile acceptate ca delegare a obligaţiilor de stocare;
    47. desfăşoară activităţi cu caracter comercial în calitate de titular delegat al obligaţiei de stocare la nivelul Administraţiei Naţionale şi unităţilor teritoriale cu profil şi/sau cu activităţi în domeniul petrolier aflate în subordine, în condiţiile art. 34 alin. (5) din Legea nr. 85/2018, cu modificările şi completările ulterioare;
    48. răspunde de organizarea şi desfăşurarea activităţilor în domeniul subsectorului petrolier aparţinând categoriei entităţii centrale de stocare, în aplicarea dispoziţiilor art. 3 alin. (1) lit. a) şi ale pct. 1 lit. c) ultima liniuţă din anexa la Legea nr. 294/2024 privind rezilienţa entităţilor critice, precum şi pentru modificarea unor acte normative."

    11. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 4
    (1) Conducerea Administraţiei Naţionale este exercitată de un preşedinte, cu rang de secretar de stat, mandatul acestuia având o durată de 4 ani.
    (2) Preşedintele conduce întreaga activitate a Administraţiei Naţionale, o reprezintă în raporturile cu celelalte autorităţi şi instituţii publice, cu persoanele juridice şi fizice din ţară şi din străinătate, precum şi în justiţie.
    (3) Preşedintele numeşte şi eliberează din funcţie personalul Administraţiei Naţionale, respectiv personalul din cadrul aparatului propriu, al structurilor teritoriale pentru probleme speciale, precum şi conducătorii unităţilor teritoriale subordonate, în condiţiile legii.
    (4) În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele Administraţiei Naţionale emite ordine cu caracter normativ sau individual, precum şi instrucţiuni, în condiţiile legii."

    12. La articolul 7, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) În structura organizatorică a Administraţiei Naţionale funcţionează direcţii generale, direcţii, servicii şi compartimente."

    13. Articolul 8 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 8
    (1) Atribuţiile şi sarcinile direcţiilor generale, direcţiilor, serviciilor şi compartimentelor se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, aprobat prin ordin al preşedintelui Administraţiei Naţionale.
    (2) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile individuale ale personalului Administraţiei Naţionale se stabilesc, potrivit legii, pe baza regulamentului de organizare şi funcţionare şi a fişelor posturilor.
    (3) Atribuţiile Administraţiei Naţionale, în calitate de ECS-Ro, se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a acesteia, aprobat prin ordinul preşedintelui Administraţiei Naţionale prevăzut la alin. (1)."

    14. Articolul 9 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 9
    (1) Personalul Administraţiei Naţionale, inclusiv cel destinat calităţii şi activităţii ECS-Ro, se compune din: funcţionari publici, personal contractual, cadre militare în activitate detaşate în afara Ministerului Apărării Naţionale, din care provin, încadrate pe funcţiile prevăzute în statele de organizare «Anexa M», în condiţiile art. 65 şi 66 din anexa nr. VI la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, cărora li se aplică prevederile legislaţiei specifice în domeniu.
    (2) Personalul Administraţiei Naţionale, în timpul activităţii în cadrul instituţiei, precum şi pe o perioadă de 5 ani de la data încetării activităţii în cadrul acesteia, are obligaţia de a păstra secretul profesional, fiind interzisă folosirea sau dezvăluirea de date şi fapte care, devenite publice, ar dăuna intereselor acesteia.
    (3) Personalului din cadrul Administraţiei Naţionale care participă la activităţi şi misiuni de intervenţii operative cu produse din rezerva de stat, în ţară sau în afara graniţelor ţării ori pe timp de mobilizare, de război, de asediu sau de urgenţă, i se asigură înzestrarea şi i se acordă gratuit echipament individual de protecţie specific de tip uniformă, compunerea acestuia fiind stabilită prin instrucţiuni proprii emise de preşedintele Administraţiei Naţionale."

    15. Articolul 10 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 10
    (1) Administraţia Naţională are în subordine unităţi teritoriale cu personalitate juridică şi Serviciul verificarea calităţii produselor rezervă de stat, prevăzute în anexa nr. 2, precum şi Laboratorul de metrologie pentru rezervoare stocare lichide, care funcţionează în cadrul unei unităţi teritoriale, desemnată prin ordin al preşedintelui Administraţiei Naţionale.
    (2) În structura Administraţiei Naţionale, la nivelul fiecărui judeţ şi al municipiului Bucureşti, funcţionează structuri teritoriale pentru probleme speciale, fără personalitate juridică.
    (3) Numărul maxim de posturi prevăzute ale Administraţiei Naţionale este de 1.109, inclusiv preşedintele Administraţiei Naţionale, din care aparatul propriu 190 de posturi, inclusiv preşedintele Administraţiei Naţionale.
    (4) Statul de organizare al aparatului propriu se aprobă de secretarul general al Guvernului, iar statele de organizare ale structurilor teritoriale pentru probleme speciale şi ale unităţilor teritoriale subordonate se aprobă prin ordin al preşedintelui Administraţiei Naţionale, în limita numărului maxim de posturi aprobate.
    (5) Modificările în structura organizatorică se vor efectua cu încadrarea în numărul maxim de posturi şi în structura acestora, precum şi în creditele bugetare alocate, în condiţiile legii."

    16. La articolul 11, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 11
    (1) Unităţile teritoriale subordonate au ca obiect de activitate administrarea, contractarea, plata, primirea, recepţia, depozitarea, asigurarea integrităţii cantitative şi a nivelului calitativ al produselor rezervă de stat pe timpul păstrării îndelungate, precum şi realizarea de intervenţii operative constând în livrarea cu operativitate a acestora, pe întreg teritoriul ţării şi internaţional, în cadrul activităţilor de acordare de ajutoare umanitare şi/sau al activităţilor specifice de scoatere a produselor din stocul rezervă de stat, iar unităţile teritoriale cu profil şi/sau activităţi în domeniul petrolier exercită inclusiv atribuţiile aferente entităţii centrale de stocare din România, în limita competenţelor."

    17. La articolul 11 alineatul (2), punctele 1^1, 13, 15, 17, 18^1, 19 şi 20 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "1^1. încheie contracte, în domeniul activităţilor finanţate integral din venituri proprii, respectiv pentru cele finanţate integral din bugetul de stat, inclusiv pentru achiziţiile de produse, servicii sau lucrări, necesare administrării şi susţinerii capacităţii de administrare a produselor rezervă de stat, cu respectarea prevederilor legale în vigoare, precum şi pentru exercitarea calităţii de entitate centrală de stocare din România;
    ...................................................................................
13. organizează şi răspund de dezvoltarea, modernizarea, exploatarea corespunzătoare şi menţinerea/aducerea în stare de siguranţă/funcţionare a spaţiilor de depozitare, a construcţiilor cu caracter special, a instalaţiilor şi a tuturor activelor fixe din patrimoniul unităţii teritoriale, precum şi de obţinerea tuturor avizelor/autorizaţiilor şi/sau similare necesare desfăşurării activităţilor, inclusiv pentru personalul propriu, precum şi pentru exercitarea calităţii de entitate centrală de stocare din România;
    ...................................................................................
15. răspund de întocmirea documentelor şi aprobă scăderea din contabilitate, pe baza avizului ordonatorului superior de credite, a pagubelor nedatorate culpei unei persoane, înregistrate la produsele aflate în administrare, apărute ca urmare a unor situaţii neprevăzute sau de forţă majoră;
    ...................................................................................
17. răspund de întocmirea documentelor şi de veridicitatea datelor înscrise în acestea şi efectuează scăderea din gestiune, pe baza aprobării ordonatorului superior de credite, a perisabilităţilor legale şi a cantităţilor de produse ce fac obiectul programului anual de analize, precum şi pentru componenta entităţii centrale de stocare din România;
    ...................................................................................
18^1. răspund de recuperarea sumelor ce provin din activităţile desfăşurate în cadrul unităţii teritoriale, inclusiv pentru sumele ce provin din operaţiuni desfăşurate în cadrul activităţii finanţate integral din venituri proprii, precum şi pentru exercitarea calităţii de entitate centrală de stocare din România;
19. răspund de organizarea şi asigurarea activităţilor referitoare la paza bunurilor, apărarea împotriva incendiilor, protecţia infrastructurilor critice naţionale din administrare, protecţia mediului, transportul de marfă şi/sau persoane, casarea bunurilor şi securitatea şi sănătatea în muncă, precum şi pentru exercitarea calităţii de entitate centrală de stocare din România;
20. răspund de executarea programelor de investiţii publice şi reparaţii la activele fixe corporale din patrimoniu, inclusiv de realizarea şi recepţionarea investiţiilor şi reparaţiilor curente, menţinând în permanenţă unitatea în stare de operativitate, ţin evidenţa şi actualizează inventarul bunurilor care alcătuiesc domeniul public şi privat al statului şi administrează fondul locativ al unităţii teritoriale, cu respectarea prevederilor legale în vigoare, precum şi pentru exercitarea calităţii de entitate centrală de stocare din România;"

    18. La articolul 11 alineatul (2), după punctul 11 se introduc cinci noi puncte, pct. 11^1-11^5, cu următorul cuprins:
    "11^1. organizează şi efectuează inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii ale unităţilor teritoriale, precum şi a bunurilor şi valorilor deţinute cu orice titlu, aparţinând altor persoane juridice sau fizice, în vederea întocmirii situaţiilor financiare anuale, în conformitate cu reglementările contabile aplicabile şi normele în vigoare privind inventarierea, precum şi pentru exercitarea calităţii de entitate centrală de stocare din România;
11^2. pun în aplicare contractele de delegare încheiate cu operatorii economici;
11^3. menţin în condiţii de siguranţă, gestionează şi administrează, în condiţiile legii, din punct de vedere cantitativ şi calitativ, stocurile specifice constituite;
11^4. prelevează probe pentru stocurile specifice constituite, în scopul efectuării analizelor de laborator, în baza programului anual aprobat de preşedintele Administraţiei Naţionale;
11^5. întocmesc documentele privind calculul de perisabilităţi legale, care se efectuează în conformitate cu cel pentru produsele petroliere constituite stocuri rezerve de stat şi se acordă numai la lichidarea loturilor de produse petroliere constituite ca stocuri specifice şi la stocurile acceptate ca delegare a obligaţiilor de stocare;"

    19. La articolul 11 alineatele (3) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(3) Conducătorul fiecărei unităţi teritoriale subordonate are calitatea de ordonator terţiar sau, după caz, secundar de credite, stabilită conform dispoziţiilor art. 1 alin. (5) din Legea nr. 82/1992, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi este exercitată de către personal cu funcţii publice de conducere, cu încadrarea în normativul de personal şi procentul de funcţii de conducere prevăzute de Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung, cu modificările şi completările ulterioare; nivelul funcţiilor publice de conducere este stabilit prin statele de organizare aprobate conform art. 10 alin. (4).
(4) Conducătorul unităţii teritoriale subordonate aprobă, cu avizul ordonatorului de credite ierarhic superior, închiderea prin scăderea din contabilitate a creanţelor nerecuperate ca urmare a finalizării procedurii insolvenţei, potrivit prevederilor legale."

    20. Articolul 12 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 12
    (1) Normele de dotare a Administraţiei Naţionale şi a unităţilor teritoriale subordonate cu armament, muniţii, mijloace de transport, de comunicaţii şi informatică, mijloace tehnice specifice, precum şi alte bunuri materiale, inclusiv normarea de consumuri specifice, ca instituţie din domeniul apărării, ordinii publice şi securităţii naţionale, se stabilesc prin ordin al preşedintelui Administraţiei Naţionale.
    (2) Pentru deplasarea în zonele calamitate, precum şi pentru intervenţii, exerciţii şi alte activităţi specifice, personalului din structurile teritoriale pentru probleme speciale i se asigură mijloace de transport din parcul instituţiilor prefectului şi/sau al consiliilor judeţene, în limita a 40 de litri de carburant lunar, contravaloarea acestuia fiind decontată de Administraţia Naţională.
    (3) Conducătorul unităţii teritoriale subordonate asigură dotarea cu armament şi muniţie, controlul, avizarea/autorizarea şi instruirea personalului de pază, în conformitate cu reglementările specifice privind paza bunurilor, valorilor şi a transporturilor rezervă de stat aparţinând unităţilor teritoriale subordonate Administraţiei Naţionale.
    (4) Tragerile cu armament se realizează pe baza planurilor de cooperare cu instituţiile publice din domeniul apărării, ordinii publice şi securităţii naţionale şi/sau cu operatorii economici autorizaţi."

    21. La articolul 17, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) La instituirea stării de asediu sau a stării de urgenţă, la declararea stării de mobilizare a forţelor armate, a stării de alertă sau pe timp de război, Administraţia Naţională îşi desfăşoară activitatea conform programelor şi planurilor de cooperare elaborate pentru astfel de situaţii şi stări, întocmite prin grija centrului de conducere a mobilizării proprii, înfiinţat la nivelul Administraţiei Naţionale."

    22. Articolul 18 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 18
    (1) Însemnul heralic al Administraţiei Naţionale este prevăzut în anexa nr. 4, în aplicarea art. 10 alin. (1) din Legea nr. 102/1992 privind stema ţării şi sigiliul statului, cu modificările ulterioare.
    (2) Anexele nr. 1, 2*), 3*) şi 4 fac parte integrantă din prezenta hotărâre."

    23. Anexa nr. 1 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezenta hotărâre.
    24. După anexa nr. 3 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 4, având cuprinsul prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre.


    ART. II
    Aplicarea procedurilor legale privind reorganizarea Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale se realizează în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, cu respectarea dispoziţiilor legale şi a regimului juridic aplicabil fiecărei categorii de personal.

    ART. III
    Prezenta hotărâre intră în vigoare la 10 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    ART. IV
    Hotărârea Guvernului nr. 1.380/2009 privind înfiinţarea, organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 815 din 27 noiembrie 2009, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta hotărâre, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.



                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru,
                    Marian Neacşu
                    p. Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
                    Silviu Nicu Macovei,
                    secretar de stat
                    Viceprim-ministru, ministrul finanţelor,
                    Tánczos Barna
                    p. Secretarul general al Guvernului,
                    Mihnea-Claudiu Drumea
                    p. Ministrul energiei,
                    Constantin Saragea,
                    secretar general
                    Preşedintele Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale,
                    Georgian Pop
                    Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
                    Cseke Attila-Zoltan
                    p. Ministrul apărării naţionale,
                    Eduard Bachide,
                    secretar de stat
                    p. Ministrul muncii, familiei, tineretului şi solidarităţii sociale,
                    Francisc Oscar Gal,
                    subsecretar de stat
                    p. Ministrul afacerilor externe,
                    Janina-Mirela Sitaru,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 3 aprilie 2025.
    Nr. 328.
    ANEXA 1

    *) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
    (Anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.380/2009)
    STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
    a Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 2

    (Anexa nr. 4 la Hotărârea Guvernului nr. 1.380/2009)
    Însemnul heraldic al Administraţiei Naţionale
    a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale
    Însemnul heraldic al Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale are în compoziţie: pe fond albastru, o acvilă de aur, cu capul spre dreapta, încoronată, cu ciocul şi ghearele roşii, cu aripile deschise, ţinând în cioc o cruce ortodoxă de aur, în gheara dreaptă o spadă de argint, în stânga o ramură de măslin verde.
    Conform anexei nr. 1 la Legea nr. 102/1992 privind stema ţării şi sigiliul statului, cu modificările ulterioare, pasărea apare încoronată cu o coroană închisă, cu tocă purpurie, formată dintr-un cerc frontal, cu borduri subţiri sus şi jos, împodobit, în faţă, cu o piatră dreptunghiulară culcată, patru pietre romboidale (două la stânga, două la dreapta) şi două perle pe flancuri, redate pe jumătate. De la marginea superioară a cercului se ridică opt fleuroane, în formă de vârf de lance, dintre care cinci sunt vizibile, cu primul, al treilea şi al cincilea mai mari şi decorate, fiecare, cu câte o piatră rectangulară, ornată cu două linii negre orizontale sus şi jos şi alte două linii verticale pe flancuri, aşezată în pal, înconjurată de trei perle mici, poziţionate în triunghi şi, în partea inferioară, de o piatră ovală dispusă în pal, cu al doilea şi al patrulea mai mici şi încărcate, fiecare, cu câte o piatră ovală pe centru şi cu o perlă mică deasupra; primele trei fleuroane din faţă sunt intercalate de două vârfuri ascuţite, terminate cu perle. Din vârfurile fleuroanelor pleacă, în sus, spre mijlocul coroanei, opt lame înguste, dintre care primele cinci din faţă sunt vizibile, de formă arcuită şi ornate cu perle, care se reunesc şi se termină la mijloc printr-un glob împodobit cu o centură în formă de fascie, mai îngroşată, din mijlocul căreia se înalţă un pal care atinge vârful globului. Globul este surmontat de o cruce recruciată, românească, pe mijlocul căreia broşează crucea Sfântului Andrei, de dimensiuni mai mici; elementele coroanei sunt de argint, cu pietrele rectangulare, romboidale, ovoidale şi perlele de culoare albă.
    Pe pieptul acvilei, un scut albastru, încărcat cu un leu rampant de aur, limbat, armat şi aprins roşu, ţinând în laba dreaptă anterioară o cheie de acelaşi metal; la spatele animalului, în cantonul senestru al şefului, un trandafir heraldic, de asemenea, de aur, butonat roşu.
    În partea inferioară, sub acvilă, deviza scrisă cu litere negre pe o eşarfă albă: MUNCĂ ŞI DEVOTAMENT.
    În exergă, între două cercuri liniare aurii, pe fond albastru, legenda scrisă cu litere majuscule, de asemenea, aurii:
    ADMINISTRAŢIA NAŢIONALĂ A REZERVELOR DE STAT ŞI PROBLEME SPECIALE *
    Semnificaţia elementelor însumate:
    a) leul de aur - putere, autoritate, forţă, înţelepciune, energie în serviciul binelui;
    b) cheia de aur - reuşita;
    c) trandafir de aur - merit recunoscut. (a se vedea imaginea asociată)



    -------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016