Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Luând în considerare prevederile Programului de guvernare 2024-2028, prevăzut în anexa nr. 2 la Hotărârea Parlamentului României nr. 33/2024 pentru acordarea încrederii Guvernului, având în vedere prevederile Regulamentului (UE) nr. 1.408/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis în sectorul agricol, modificat prin Regulamentul (UE) 2024/3.118 al Comisiei din 10 decembrie 2024, în temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. CAP. I Dispoziţii generale ART. 1 (1) Prezenta hotărâre stabileşte o schemă transparentă de ajutor de minimis, potrivit prevederilor Regulamentului (UE) nr. 1.408/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis în sectorul agricol, modificat prin Regulamentul (UE) 2024/3.118 al Comisiei din 10 decembrie 2024, denumit în continuare Regulament, aplicabilă în cadrul Programului de susţinere a producţiei de legume cultivate în spaţii protejate, în perioada 2025-2027, denumit în continuare Program. (2) Potrivit prevederilor art. 3 alin. (1) din Regulament, schema de ajutor de minimis este exceptată de la obligaţia de notificare prevăzută la art. 108 alin. (3) din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene. (3) Schema de ajutor de minimis reglementată de prezenta hotărâre nu se aplică categoriilor de ajutoare prevăzute la art. 1 alin. (1) din Regulament. ART. 2 Schema de ajutor de minimis se aplică pe întreg teritoriul României pe o perioadă de 3 ani, respectiv 2025-2027, pentru susţinerea producţiei de legume cultivate în spaţii protejate, după cum urmează: a) ardei gras şi/sau lung şi/sau gogoşar şi/sau iute - Capsicum annuum L.; b) castraveţi - Cucumis sativus L.; c) ceapă verde - Allium cepa L.; d) fasole păstăi - Phaseolus vulgaris L.; e) salată - Lactuca sativa L.; f) spanac - Spinacea oleracea L.; g) tomate - Solanum lycopersicum L.; h) varză - Brassica oleracea L.; i) vinete - Solanum melongena L. ART. 3 În sensul prezentei hotărâri, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii: a) ajutor de minimis - ajutor acordat unei întreprinderi/întreprinderi unice care nu trebuie să depăşească echivalentul în lei al sumei de 50.000 euro pe durata oricărei perioade de 3 ani, potrivit prevederilor art. 3 alin. (2) din Regulament; b) perioada de 3 ani - se evaluează în mod continuu şi se calculează prin raportare la valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate de stat pentru fiecare beneficiar care îşi desfăşoară activitatea în sectorul producţiei primare de produse agricole în ultimii 3 ani, începând cu anul 2022 până la data acordării prezentului ajutor de minimis pentru cererile depuse în anul 2025; aceeaşi perioadă se calculează prin raportare la valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate în sectorul producţiei primare de produse agricole în ultimii 3 ani, începând cu anul 2023, pentru cererile de ajutor de minimis aferente anului 2026, şi, respectiv, începând cu anul 2024, pentru cererile aferente anului 2027; c) data acordării ajutorului de minimis - potrivit prevederilor art. 3 alin. (4) din Regulament este data publicării de către direcţiile pentru agricultură judeţene, denumite în continuare DAJ, pe pagina de internet a instituţiei a notificării cuprinzând beneficiarii sprijinului financiar şi sumele solicitate de aceştia, prevăzută la art. 9 alin. (15); d) autorităţi competente - DAJ, structurile teritoriale ale Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, respectiv centrele judeţene, denumite în continuare centre judeţene APIA, şi oficiile fitosanitare din cadrul Autorităţii Naţionale Fitosanitare, denumite în continuare OFJ; e) întreprindere - orice entitate care, potrivit pct. (4) din preambulul Regulamentului, desfăşoară o activitate economică, indiferent de statutul său juridic şi de modul în care este finanţată; f) întreprindere unică - entitatea definită la art. 2 alin. (2) din Regulament, care include toate întreprinderile între care există cel puţin una dintre relaţiile următoare: o întreprindere deţine majoritatea drepturilor de vot ale acţionarilor sau ale asociaţilor unei alte întreprinderi şi/sau o întreprindere are dreptul de a numi sau revoca majoritatea membrilor organelor de administrare, de conducere sau de supraveghere ale unei alte întreprinderi şi/sau o întreprindere are dreptul de a exercita o influenţă dominantă asupra altei întreprinderi în temeiul unui contract încheiat cu întreprinderea în cauză sau în temeiul unei prevederi din contractul de societate sau din statutul acesteia şi/sau o întreprindere care este acţionar sau asociat al unei alte întreprinderi şi care controlează singură, în baza unui acord cu alţi acţionari sau asociaţi ai acelei întreprinderi, majoritatea drepturilor de vot ale acţionarilor sau ale asociaţilor întreprinderii respective; g) spaţii protejate - spaţii închise în care factorii de vegetaţie sunt dirijaţi pe întreg ciclul de producţie, respectiv sere/solarii; h) factură electronică - potrivit prevederilor art. 2 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 120/2021 privind administrarea, funcţionarea şi implementarea sistemului naţional privind factura electronică RO e-Factura şi factura electronică în România, precum şi pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cărţii de identitate a vehiculului şi certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere în vederea introducerii pe piaţă, punerii la dispoziţie pe piaţă, înmatriculării sau înregistrării în România, precum şi supravegherea pieţei pentru acestea, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 139/2022, cu modificările şi completările ulterioare. CAP. II Beneficiarii, condiţiile de eligibilitate şi valoarea totală a ajutorului de minimis pentru susţinerea producţiei de legume cultivate în spaţii protejate ART. 4 (1) Schema de ajutor de minimis se acordă întreprinderilor/întreprinderilor unice care îşi desfăşoară activitatea în domeniul producţiei primare de produse agricole, pentru susţinerea producţiei de legume cultivate în spaţii protejate, prevăzute la art. 2. (2) Prevederile prezentei scheme se aplică întreprinderilor/întreprinderilor unice, pentru culturile de legume cultivate în spaţii protejate prevăzute la art. 2, respectiv: a) producătorilor agricoli persoane fizice care deţin atestat de producător emis în baza Legii nr. 145/2014 pentru stabilirea unor măsuri de reglementare a pieţei produselor din sectorul agricol, cu modificările şi completările ulterioare, valabil până la data de 31 decembrie a anului în care se solicită sprijinul; b) producătorilor agricoli persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale şi întreprinderi familiale, constituite potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 182/2016, cu modificările şi completările ulterioare; c) producătorilor agricoli persoane juridice, indiferent de forma de organizare. ART. 5 (1) Pentru a fi eligibili la acordarea ajutorului de minimis pentru producţia de legume cultivate în spaţii protejate, beneficiarii prevăzuţi la art. 4 alin. (2) trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele criterii de eligibilitate: a) să utilizeze o suprafaţă de minimum 1.000 mp, cu respectarea cerinţelor prevăzute în anexa nr. 1, privind tipul de cultură şi suprafeţele aferente acestora; b) să obţină producţiile minime corespunzătoare culturii înfiinţate; c) să fie înregistraţi în evidenţele Registrului agricol deschis la primăriile în a căror rază administrativ-teritorială se află suprafeţele cu legume cultivate în spaţiile protejate în anul în care solicită sprijinul, respectiv la data solicitării sprijinului; d) să deţină Registrul de evidenţă a tratamentelor cu produse de protecţie a plantelor, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, completat începând cu data înfiinţării culturii şi avizat de OFJ, pentru fiecare solicitare a sprijinului; e) să obţină legume care nu depăşesc conţinutul maxim aplicabil reziduurilor de pesticide, condiţie care se verifică conform prevederilor art. 12 alin. (3); f) să nu depăşească, în sectorul producţiei primare de produse agricole, prin acordarea prezentului ajutor de minimis, echivalentul în lei a 50.000 euro/întreprindere/întreprindere unică pe durata ultimilor 3 ani. (2) Producţiile minime prevăzute la alin. (1) lit. b) sunt prevăzute în anexa nr. 3. (3) Recoltarea şi valorificarea producţiilor prevăzute la alin. (2) se fac anual, după efectuarea verificărilor prevăzute la art. 10 alin. (1) şi până cel târziu la data de 15 octombrie inclusiv a anului în care se solicită sprijinul. (4) Valorificarea producţiei se realizează prin cooperative, grupuri de producători, organizaţii de producători sau direct, în pieţe, târguri, oboare, retail, industria de procesare. (5) Dovada obţinerii producţiei de legume obţinute în spaţii protejate, prevăzută la alin. (2), o constituie fila/filele din carnetul de comercializare a produselor agricole/e-facturile emise potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 120/2021, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 139/2022, cu modificările şi completările ulterioare, şi extrase din spaţiul privat virtual - denumit în continuare SPV, potrivit prevederilor Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.090/2022 privind aprobarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă între organul fiscal central şi persoanele fizice, persoanele juridice şi alte entităţi fără personalitate juridică, pentru legumele care fac obiectul Programului, emise după data înregistrării cererii de înscriere în Program. (6) Sprijinul financiar se acordă beneficiarilor care îndeplinesc integral condiţiile prevăzute la alin. (1)-(5). ART. 6 (1) Valoarea sprijinului financiar acordat prin schema de ajutor de minimis se exprimă sub forma unei subvenţii, potrivit art. 3 alin. (6) din Regulament, şi se acordă beneficiarilor care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 5. (2) Sprijinul financiar de ajutor de minimis este de 1,5 euro/mp, echivalentul a 1.500 euro/1.000 mp, pentru o suprafaţă cumulată de minimum 1.000 mp. (3) Sprijinul financiar prevăzut la alin. (2) se acordă pentru suprafeţele cultivate cu culturile prevăzute la art. 2, cu respectarea cerinţelor prevăzute în anexa nr. 1, privind tipul de cultură şi suprafeţele aferente acestora. (4) Pentru aceeaşi suprafaţă de spaţii protejate, ajutorul de minimis prevăzut de prezenta hotărâre se acordă o singură dată, în fiecare an de aplicare a Programului. (5) Valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate unei întreprinderi/întreprinderi unice nu poate depăşi suma de 50.000 euro pe durata oricărei perioade de 3 ani, conform prevederilor art. 3 alin. (2) din Regulament. ART. 7 (1) Resursele financiare necesare aplicării Programului se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, denumit în continuare MADR. (2) Pentru fiecare an de aplicare a schemei, dacă se depăşesc resursele financiare aprobate anual, suma cuvenită fiecărui beneficiar se reduce proporţional în vederea încadrării în bugetul alocat. ART. 8 (1) Pentru anul 2025, resursele financiare necesare aplicării schemei de ajutor de minimis prevăzute de prezenta hotărâre sunt în sumă totală de 342.400 mii lei şi se asigură din bugetul aprobat MADR în anul 2025 la capitolul 83.01 „Agricultură, silvicultură, piscicultură şi vânătoare“, titlul 51 „Transferuri între unităţi ale administraţiei publice“, articolul 51.01 „Transferuri curente“, alineatul 51.01.01 „Transferuri către instituţii publice“, direcţiilor pentru agricultură judeţene care asigură sumele necesare acordării schemei de la capitolul 83.10 „Agricultură, silvicultură, piscicultură şi vânătoare“, titlul 40 „Subvenţii“, articolul 40.15 „Sprijinirea producătorilor agricoli“. (2) Pentru anul 2025, valoarea sprijinului financiar prevăzută la art. 6 alin. (2) se acordă în lei, la cursul de schimb din data publicării prezentei hotărâri în Monitorul Oficial al României, Partea I, stabilit de Banca Naţională a României. (3) Pentru anii 2026 şi 2027, valoarea sprijinului financiar prevăzută la art. 6 alin. (2) se acordă în lei, la cursul de schimb din data de 29 ianuarie 2026, respectiv 29 ianuarie 2027, stabilit de Banca Naţională a României. CAP. III Modul de acordare şi modalităţile de verificare a ajutorului de minimis pentru susţinerea producţiei de legume cultivate în spaţii protejate ART. 9 (1) Pentru anul 2025, potenţialii beneficiari prevăzuţi la art. 4 alin. (2) pot solicita ajutorul de minimis la DAJ printr-o cerere al cărei model este prevăzut în anexa nr. 4, începând cu data intrării în vigoare a prezentei hotărâri şi până cel târziu la data de 30 mai 2025 inclusiv. (2) Pentru anii 2026 şi 2027 sprijinul se solicită, anual, prin depunerea cererii prevăzute la alin. (1) sau (8), în perioada 2 februarie-15 aprilie inclusiv. (3) La depunerea cererii de înscriere în Program, responsabilii desemnaţi cu primirea cererilor din cadrul DAJ, în limita informaţiilor deţinute, pot sprijini potenţialii beneficiari în verificarea sumelor primite pe schemele de ajutor de minimis în sectorul agricol pe perioada ultimilor 3 ani, potrivit prevederilor art. 3 lit. b). (4) În sensul prezentei hotărâri, data acordării ajutorului de minimis se consideră data publicării de către DAJ pe pagina de internet a instituţiei a notificării cuprinzând beneficiarii sprijinului financiar şi sumele solicitate de aceştia, prevăzută la alin. (15). (5) Ajutoarele de minimis acordate de MADR în ultimii 3 ani sunt cele prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 365/2020 privind aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru aplicarea programului de susţinere a crescătorilor de porci de reproducţie din rasele Bazna şi/sau Mangaliţa“, pentru perioada 2020-2022, precum şi a unor măsuri de aplicare a acesteia, cu modificările şi completările ulterioare, Hotărârea Guvernului nr. 782/2022 privind aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru aplicarea programului de susţinere a producţiei de cartof de consum“, în anul 2022, Hotărârea Guvernului nr. 798/2022 pentru aprobarea Programului de susţinere a producţiei de struguri de masă pentru anul 2022, cu modificările ulterioare, Hotărârea Guvernului nr. 148/2022 pentru aprobarea Programului de susţinere a producţiei de legume în spaţii protejate pentru anul 2022, cu modificările ulterioare, Hotărârea Guvernului nr. 147/2022 pentru aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru aplicarea programului de susţinere a producţiei de usturoi“, precum şi pentru stabilirea unor măsuri de verificare şi control al acesteia în anul 2022, cu modificările ulterioare, Hotărârea Guvernului nr. 1.569/2022 privind aprobarea programului de susţinere a producţiei de tomate în spaţii protejate pentru anul 2023, cu modificările şi completările ulterioare, Hotărârea Guvernului nr. 168/2023 privind aprobarea Programului de susţinere a crescătorilor de porci de reproducţie din rasele Bazna şi/sau Mangaliţa pentru anul 2023, Hotărârea Guvernului nr. 846/2023 privind aprobarea Programului de susţinere a producţiei de legume cultivate în spaţii protejate pentru perioada 2023-2024 şi pentru modificarea art. 8 din Hotărârea Guvernului nr. 1.569/2022 privind aprobarea programului de susţinere a producţiei de tomate în spaţii protejate pentru anul 2023, cu modificările ulterioare, Hotărârea Guvernului nr. 393/2023 privind aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru aplicarea Programului de susţinere a producţiei de usturoi“, precum şi pentru stabilirea unor măsuri de verificare şi control al acesteia, în anul 2023, cu modificările şi completările ulterioare, Hotărârea Guvernului nr. 394/2023 privind aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru aplicarea Programului de susţinere a producţiei de cartof de consum“, în anul 2023, Hotărârea Guvernului nr. 150/2024 privind aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru aplicarea Programului de susţinere a producţiei de cartof de consum“, în anul 2024, cu modificările ulterioare, Hotărârea Guvernului nr. 315/2024 privind aprobarea programului de susţinere a crescătorilor de porci de reproducţie din rasele Bazna şi/sau Mangaliţa pentru anul 2024, cu modificările şi completările ulterioare, Hotărârea Guvernului nr. 1.342/2024 privind aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru aplicarea Programului de susţinere a producţiei de legume cultivate în spaţii protejate“, pentru perioada 2024-2025, cu modificările ulterioare. (6) Sumele solicitate de către potenţialii beneficiari pentru legumele cultivate în spaţii protejate şi înscrise în cererea prevăzută la alin. (1) şi (2), împreună cu valoarea cumulată a ajutoarelor de minimis acordate pe perioada ultimilor 3 ani, nu trebuie să depăşească 50.000 euro. (7) După efectuarea verificării prevăzute la alin. (3), potenţialii beneficiari prevăzuţi la art. 4 alin. (2) completează şi depun cererea prevăzută la alin. (1) sau (2), însoţită de următoarele documente: a) copie a B.I./C.I. al/a solicitantului sau al/a reprezentantului legal dacă cererea este depusă prin reprezentant legal/ împuternicit; b) copie a atestatului de producător valabil până la data de 31 decembrie a anului în care solicită sprijinul; c) împuternicire şi o copie a B.I./C.I. al/a unui reprezentant, după caz; d) copie a certificatului de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului/Registrul naţional al asociaţiilor şi fundaţiilor sau a actului în baza căruia îşi desfăşoară activitatea; e) dovada unui cont activ la bancă/trezorerie; f) adeverinţă, în original, din Registrul agricol, conform înscrisurilor aferente anului în care solicită sprijinul, care atestă suprafaţa de teren cu spaţii protejate utilizată de solicitant în baza oricărui act juridic care conferă dreptul de folosinţă asupra terenului în cauză. (8) Cererea, însoţită de documentele prevăzute la alin. (7), poate fi transmisă la DAJ şi prin mijloace electronice şi/sau poştă/curierat. (9) Documentele transmise prin mijloace electronice trebuie să fie semnate şi datate, iar copiile trebuie să fie certificate „conform cu originalul“ de către solicitant. (10) La data primirii cererilor prevăzute la alin. (1), (2) sau (8), după caz, DAJ are obligaţia înregistrării acestora în registrul de intrare-ieşire a corespondenţei al instituţiei. (11) Prevederile alin. (3) se aplică şi în situaţia depunerii cererilor potrivit alin. (8). (12) În situaţia în care solicitantul utilizează suprafeţe de teren cu culturi de legume cultivate în spaţii protejate situate în judeţe/unităţi administrativ-teritoriale diferite, acesta va formula şi depune o singură cerere de înscriere în program la DAJ unde are suprafaţa cultivată cea mai mare. (13) Responsabilii desemnaţi cu primirea cererilor din cadrul DAJ, înainte de înregistrarea cererii în Registrul unic pentru accesarea Programului, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 5, verifică existenţa tuturor documentelor obligatorii prevăzute la alin. (7), efectuează corespondenţa datelor din cerere cu datele din documente şi întocmesc un proces-verbal de verificare a documentelor, în termen de 10 zile lucrătoare de la încheierea perioadei de depunere a cererilor de înscriere prevăzute la alin. (1) sau (2), după caz. (14) După verificarea prevăzută la alin. (13), responsabilii desemnaţi din cadrul DAJ înregistrează cererea în Registrul unic pentru accesarea Programului. (15) DAJ publică pe pagina de internet a instituţiei notificarea cuprinzând beneficiarii sprijinului financiar aferent schemei de ajutor de minimis şi sumele solicitate de către aceştia, în termen de două zile lucrătoare de la data care rezultă din însumarea perioadelor prevăzute la alin. (1) sau (2) cu cea prevăzută la alin. (13). (16) Săptămânal, în perioada de depunere a cererilor, DAJ transmite către OFJ lista cu potenţialii beneficiari ai schemei de ajutor de minimis în vederea efectuării de controale oficiale, inclusiv prelevare de probe pentru determinarea conţinuturilor maxime aplicabile reziduurilor de pesticide din legume. (17) În situaţia în care beneficiarului i se acordă alte ajutoare de minimis între data depunerii cererii de înscriere şi data-limită de depunere a cererilor de înscriere prevăzută la alin. (1) sau (2), acesta are obligaţia de a notifica DAJ, în vederea verificării încadrării în suma de 50.000 euro prevăzută la art. 3 lit. a). (18) Beneficiarul aflat în situaţia prevăzută la alin. (17) notifică DAJ până la data-limită de depunere a cererilor de înscriere, prevăzută la alin. (1) sau (2), şi modifică cererea de înscriere, dacă suma solicitată iniţial împreună cu valoarea cumulată a noilor ajutoare de minimis depăşesc 50.000 euro. ART. 10 (1) Reprezentanţii DAJ, împreună cu reprezentanţii centrelor judeţene APIA, efectuează verificări privind existenţa suprafeţelor declarate şi înfiinţate şi stabilirea suprafeţelor cultivate în fiecare spaţiu protejat. (2) DAJ solicită centrelor judeţene APIA desemnarea de reprezentanţi în vederea constituirii echipelor mixte pentru efectuarea verificărilor prevăzute la alin. (1). (3) Verificarea/Verificările prevăzute la alin. (1) se efectuează în baza notificării/notificărilor scrise transmise la DAJ de către solicitanţi, în funcţie de cultura înfiinţată, după data depunerii cererii şi până cel târziu la data de 30 septembrie a fiecărui an, prin e-mail, fax sau poştă, întocmind fişa/fişele de verificare, al cărei/căror model este prevăzut în anexa nr. 6. (4) Beneficiarii sunt obligaţi să transmită în scris notificările prevăzute la alin. (3) către DAJ, prin e-mail, fax sau poştă. (5) Reprezentanţii DAJ, împreună cu reprezentanţii centrelor judeţene APIA, efectuează verificările prevăzute la alin. (3) în termen de 7 zile lucrătoare de la data primirii notificărilor prevăzute la alin. (3) şi sunt direct răspunzători de veridicitatea constatărilor. ART. 11 Verificările în teren, prevăzute la art. 10 alin. (1), se realizează pe baza notificărilor şi în conformitate cu procedura operaţională elaborată de structura cu atribuţii în inspecţii tehnice din cadrul MADR. ART. 12 (1) Controlul respectării normelor privind utilizarea produselor de protecţie a plantelor se face de către inspectorii fitosanitari care au în atribuţii efectuarea controalelor oficiale şi alte activităţi oficiale potrivit art. 1 alin. (2) lit. h) şi art. 5 alin. (4) din Regulamentul (UE) 2017/625 al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 martie 2017 privind controalele oficiale şi alte activităţi oficiale efectuate pentru a asigura aplicarea legislaţiei privind alimentele şi furajele, a normelor privind sănătatea şi bunăstarea animalelor, sănătatea plantelor şi produsele de protecţie a plantelor, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 999/2001, (CE) nr. 396/2005, (CE) nr. 1.069/2009, (CE) nr. 1.107/2009, (UE) nr. 1.151/2012, (UE) nr. 652/2014, (UE) 2016/429 şi (UE) 2016/2.031 ale Parlamentului European şi ale Consiliului, a Regulamentelor (CE) nr. 1/2005 şi (CE) nr. 1.099/2009 ale Consiliului şi a Directivelor 98/58/CE, 1999/74/CE, 2007/43/CE, 2008/119/CE şi 2008/120/CE ale Consiliului şi de abrogare a Regulamentelor (CE) nr. 854/2004 şi (CE) nr. 882/2004 ale Parlamentului European şi ale Consiliului, precum şi a Directivelor 89/608/CEE, 89/662/CEE, 90/425/CEE, 91/496/CEE, 96/23/CE, 96/93/CE şi 97/78/CE ale Consiliului şi a Deciziei 92/438/CEE a Consiliului, cu modificările şi completările ulterioare, şi cu respectarea măsurilor de aplicare a prevederilor art. 5 alin. (3) din acelaşi regulament. (2) Pentru obţinerea sprijinului prevăzut la art. 6 alin. (2), după efectuarea verificărilor prevăzute la art. 10 alin. (1), potenţialii beneficiari înregistraţi în Registrul unic pentru accesarea Programului au obligaţia să depună la DAJ unde au depus cererea documentele justificative prevăzute la art. 5 alin. (5), precum şi copia Registrului de evidenţă a tratamentelor cu produse de protecţie a plantelor, completat la zi şi avizat de OFJ, până la data de 24 octombrie inclusiv a anului în care solicită sprijinul. (3) În vederea monitorizării calităţii legumelor, inspectorii din cadrul OFJ prelevează probe, prin sondaj şi inopinat, în vederea efectuării analizelor de laborator pentru determinarea reziduurilor de pesticide atât la recoltare, cât şi la valorificare. (4) OFJ are obligaţia transmiterii la DAJ a situaţiei cu potenţialii beneficiari ale căror legume, în urma efectuării analizelor prevăzute la alin. (3), au înregistrat depăşiri ale conţinuturilor maxime aplicabile reziduurilor de pesticide, potrivit prevederilor art. 26 alin. (1) şi (2) din Regulamentul (CE) nr. 396/2005 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 februarie 2005 privind conţinuturile maxime aplicabile reziduurilor de pesticide din sau de pe produse alimentare şi hrana de origine vegetală şi animală pentru animale şi de modificare a Directivei 91/414/CEE, cu modificările şi completările ulterioare, cu încadrarea în termenul prevăzut la art. 13 alin. (1). (5) OFJ informează potenţialii beneficiari cu privire la rezultatele analizelor de laborator prevăzute la alin. (4), prin e-mail sau prin poştă, în termen de 15 zile lucrătoare de la data prelevării probelor. ART. 13 (1) Responsabilii desemnaţi din cadrul DAJ, după finalizarea tuturor verificărilor condiţiilor de eligibilitate, întocmesc situaţia centralizatoare a beneficiarilor ajutorului de minimis, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 7, şi o transmit la Direcţia generală buget finanţe şi fonduri europene din cadrul MADR până la data de 15 noiembrie a fiecărui an. (2) DAJ aprobă sumele aferente reprezentând ajutor de minimis, pentru fiecare beneficiar în parte, şi se asigură că sumele totale care se acordă beneficiarului se încadrează în plafonul maxim, potrivit prevederilor art. 6 alin. (5). ART. 14 (1) După primirea tuturor situaţiilor centralizatoare prevăzute la art. 13 alin. (1), Direcţia generală buget finanţe şi fonduri europene din cadrul MADR întocmeşte situaţia centralizatoare a datelor comunicate de către toate DAJ, în vederea determinării valorii totale a sprijinului financiar cuvenit beneficiarilor. (2) În situaţia în care valoarea totală a sprijinului financiar cuvenit se încadrează în resursele financiare alocate schemei de ajutor de minimis pentru anul în care se acordă sprijinul, Direcţia generală buget finanţe şi fonduri europene din cadrul MADR întocmeşte situaţia centralizatoare, în vederea deschiderii creditelor bugetare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 8. (3) Dacă valoarea totală a sprijinului financiar depăşeşte resursele financiare alocate schemei de ajutor de minimis pentru anul în care se acordă sprijinul, Direcţia generală buget finanţe şi fonduri europene din cadrul MADR ajustează cuantumul sumelor cuprinse în situaţia centralizatoare al cărei model este prevăzut în anexa nr. 7, până la încadrarea în bugetul maxim aprobat acestei scheme pentru anul curent, şi comunică către DAJ coeficientul de reducere a sumelor solicitate cuvenite beneficiarilor. (4) Coeficientul de reducere se calculează împărţind diferenţa dintre suma totală cuvenită beneficiarilor şi suma totală aprobată în anul curent la suma totală cuvenită beneficiarilor, rezultat care se înmulţeşte cu 100. (5) În termen de trei zile lucrătoare de la primirea comunicării prevăzute la alin. (3), DAJ refac situaţiile centralizatoare cu sumele necesare reprezentând sprijin financiar pe baza coeficientului de reducere corespunzător şi le retransmit Direcţiei generale buget finanţe şi fonduri europene din cadrul MADR, pentru întocmirea situaţiei centralizatoare, în vederea deschiderii creditelor bugetare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 8. ART. 15 (1) După aprobarea de către Ministerul Finanţelor a deschiderii creditelor bugetare, din bugetul MADR se alimentează conturile DAJ. (2) Responsabilii desemnaţi din cadrul DAJ completează în Registrul unic pentru accesarea Programului ajutorul de minimis cuvenit fiecărui beneficiar. (3) DAJ virează sumele cuvenite în conturile beneficiarilor, stabilite potrivit dispoziţiilor art. 14. ART. 16 (1) Registrul unic pentru accesarea Programului, precum şi documentaţia depusă pentru accesarea acestuia se păstrează la DAJ pe o perioadă de 10 ani fiscali de la data la care a fost plătit ajutorul de minimis. (2) DAJ, după aplicarea prevederilor art. 15 alin. (3), înscrie în notificarea prevăzută la art. 9 alin. (15) sumele acordate fiecărui beneficiar potrivit prezentei hotărâri. CAP. IV Dispoziţii finale ART. 17 Ajutorul de minimis acordat în temeiul prezentei hotărâri se cumulează cu orice alte ajutoare de minimis acordate în sectorul producţiei primare de produse agricole. ART. 18 (1) În cazul nerespectării de către beneficiari a condiţiilor prevăzute la art. 5, aceştia sunt obligaţi la restituirea contravalorii ajutorului de minimis, la care se adaugă dobânzi şi penalităţi de întârziere calculate de la data încasării acestuia până la data recuperării integrale, potrivit prevederilor Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare. (2) Sumele reprezentând ajutor de minimis necuvenit, prevăzut la alin. (1), reprezintă creanţe bugetare, pentru recuperarea acestora aplicându-se în mod corespunzător dispoziţiile Legii nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare. Procesele-verbale de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare întocmite de către DAJ, prin care se individualizează sumele de recuperat exprimate în moneda naţională, constituie titluri de creanţă şi cuprind elementele actului administrativ-fiscal prevăzut de Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare. (3) Titlul de creanţă constituie titlu executoriu la data împlinirii termenului de scadenţă prevăzut în cuprinsul acestuia, stabilit în conformitate cu prevederile Legii nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare. (4) Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoana care se consideră vătămată într-un drept al său sau într-un interes legitim printr-un act administrativ individual care i se adresează trebuie să solicite autorităţii publice emitente, în termen de 30 de zile de la data comunicării actului, revocarea, în tot sau în parte, în condiţiile şi termenele prevăzute de Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. (5) Titlurile executorii împreună cu dovada comunicării acestora către debitor se transmit organelor fiscale competente subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în vederea recuperării creanţelor bugetare, potrivit Legii nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare. (6) Cuantumul creanţelor bugetare accesorii, reprezentate de dobânzi şi penalităţi de întârziere, se calculează de către DAJ care a emis procesul-verbal de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare. (7) Creanţele bugetare accesorii, reprezentate de dobânzi şi penalităţi de întârziere, se individualizează prin procese-verbale de constatare a accesoriilor, ce reprezintă titluri de creanţă, prevederile alin. (2)-(4) aplicându-se în mod corespunzător. (8) În procedura insolvenţei, înscrierea creanţei bugetare la masa credală a debitorului se efectuează de către DAJ. (9) Creanţele bugetare principale şi accesorii se recuperează în conturile indicate în titlurile de creanţă şi se constituie venit integral la bugetul de stat. ART. 19 Anexele nr. 1-8 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. ART. 20 Prezenta hotărâre intră în vigoare în prima zi lucrătoare după data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. PRIM-MINISTRU ION-MARCEL CIOLACU Contrasemnează: Viceprim-ministru, Marian Neacşu Viceprim-ministru, ministrul finanţelor, Tánczos Barna Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale, Florin-Ionuţ Barbu p. Ministrul afacerilor externe, Janina-Mirela Sitaru, secretar de stat Bucureşti, 3 aprilie 2025. Nr. 325. ANEXA 1 TABEL privind culturile care pot fi înfiinţate în spaţii protejate şi suprafeţele aferente acestora
┌────────────┬─────────┬───────────────┐
│ │Suprafaţă│Suprafaţă alte │
│Suprafaţa │minimă │legume │
│totală (mp) │tomate │eligibile din │
│ │(mp) │listă │
├────────────┼─────────┼───────────────┤
│(1) │(2) │(3) = (1) – (2)│
├────────────┼─────────┼───────────────┤
│1.000 │1.000 │- │
├────────────┼─────────┼───────────────┤
│ │ │diferenţa până │
│1.001-2.000 │1.000 │la suprafaţa │
│ │ │totală din │
│ │ │coloana 1 │
├────────────┼─────────┼───────────────┤
│ │ │diferenţa până │
│2.001-3.000 │1.000 │la suprafaţa │
│ │ │totală din │
│ │ │coloana 1 │
├────────────┼─────────┼───────────────┤
│ │ │diferenţa până │
│3.001-4.000 │2.000 │la suprafaţa │
│ │ │totală din │
│ │ │coloana 1 │
├────────────┼─────────┼───────────────┤
│ │ │diferenţa până │
│4.001-5.000 │2.000 │la suprafaţa │
│ │ │totală din │
│ │ │coloana 1 │
├────────────┼─────────┼───────────────┤
│ │ │diferenţa până │
│5.001-6.000 │3.000 │la suprafaţa │
│ │ │totală din │
│ │ │coloana 1 │
├────────────┼─────────┼───────────────┤
│ │ │diferenţa până │
│6.001-7.000 │3.000 │la suprafaţa │
│ │ │totală din │
│ │ │coloana 1 │
├────────────┼─────────┼───────────────┤
│ │ │diferenţa până │
│7.001-8.000 │4.000 │la suprafaţa │
│ │ │totală din │
│ │ │coloana 1 │
├────────────┼─────────┼───────────────┤
│ │ │diferenţa până │
│8.001-9.000 │4.000 │la suprafaţa │
│ │ │totală din │
│ │ │coloana 1 │
├────────────┼─────────┼───────────────┤
│ │ │diferenţa până │
│9.001-10.000│5.000 │la suprafaţa │
│ │ │totală din │
│ │ │coloana 1 │
├────────────┼─────────┼───────────────┤
│ │ │diferenţa până │
│peste 10.001│6.000 │la suprafaţa │
│ │ │totală din │
│ │ │coloana 1 │
└────────────┴─────────┴───────────────┘
ANEXA 2 (Model) Bucureşti, ........................... Nr. .................................... Persoana juridică/PFA/II/IF/PF .......................... Sediul (comuna, judeţul) .................................. Ferma (nume/număr, adresă) ............................ REGISTRU de evidenţă a tratamentelor cu produse de protecţie a plantelor*
┌─────────────┬───────┬─────────┬────────────────────────────────────────────────┬──────────────┬──────────┬────────────┐
│ │ │ │Tratamentul efectuat │ │ │ │
│ │Cultura│ ├─────────┬────────┬─────────┬─────────┬─────────┤Numele şi │ │Nr. şi data │
│Data │şi │Timpul │Agentul │ │ │ │ │prenumele │Data │documentului│
│efectuării │locul │aplicării│de │ │Doza │ │ │persoanei │începerii │prin care │
│tratamentului│unde │/ │dăunare: │Denumire│omologată│Suprafaţa│Cantităţi│responsabile │recoltării│s-a dat │
│(ziua, luna, │este │Fenofaza │boli/ │ppp │/ │(ha) │utilizate│de efectuarea │produsului│în consum │
│anul) │situat │culturii │dăunători│folosit │Doza │ │(kg, l) │tratamentului,│agricol │populaţiei │
│ │terenul│ │/ │ │folosită │ │ │semnătura │ │ │
│ │ │ │buruieni │ │ │ │ │ │ │ │
└─────────────┴───────┴─────────┴─────────┴────────┴─────────┴─────────┴─────────┴──────────────┴──────────┴────────────┘
* Registrul se completează după fiecare utilizare a acestor produse, cu respectarea normelor privind utilizarea durabilă a produselor de protecţie a plantelor prevăzute în Codul de bune practici pentru utilizarea în siguranţă a produselor de protecţie a plantelor, elaborat de Autoritatea Naţională Fitosanitară, postat pe pagina web a Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, la secţiunea Fitosanitar/Utilizarea durabilă a produselor de protecţie a plantelor. Semnătura solicitantului ....................................... Avizat Oficiul Fitosanitar ...................................... Şef serviciu/Şef birou/Coordonator Numele şi prenumele .......................... Semnătura ................................ ANEXA 3 PRODUCŢIILE MINIME pentru care se acordă ajutor de minimis
┌───────────┬──────────────┬───────────┐
│ │Producţia │Producţia │
│Cultura │minimă kg/ │minimă kg/ │
│ │1.000 mp │mp │
├───────────┼──────────────┼───────────┤
│Ardei gras/│2.000 kg/1.000│ │
│lung/ │mp │2 kg/mp │
│gogoşar │ │ │
├───────────┼──────────────┼───────────┤
│Ardei iute │600 kg/1.000 │0,6 kg/mp │
│ │mp │ │
├───────────┼──────────────┼───────────┤
│Castraveţi │4.000 kg/1.000│4 kg/mp │
│ │mp │ │
├───────────┼──────────────┼───────────┤
│ │100.000 bulbi/│100 bulbi/ │
│Ceapă verde│plante/1.000 │plante/mp │
│ │mp │ │
├───────────┼──────────────┼───────────┤
│Fasole │1.500 kg/1.000│1,5 kg/mp │
│păstăi │mp │ │
├───────────┼──────────────┼───────────┤
│Salată │10.000 plante/│10 plante/ │
│ │1.000 mp │mp │
├───────────┼──────────────┼───────────┤
│Spanac │1.000 kg/1.000│1 kg/mp │
│ │mp │ │
├───────────┼──────────────┼───────────┤
│Tomate │3.000 kg/1.000│3 kg/mp │
│ │mp │ │
├───────────┼──────────────┼───────────┤
│Varză │4.000 kg/1.000│4 kg/mp │
│ │mp │ │
├───────────┼──────────────┼───────────┤
│Vinete │4.000 kg/1.000│4 kg/mp │
│ │mp │ │
└───────────┴──────────────┴───────────┘
ANEXA 4 (Model)
┌────────────────────┬─────────────────────────┐
│ │Modalitate de depunere*) │
├────────────────────┼────────┬─────┬──────────┤
│ │Personal│Poştă│Format │
│ │ │ │electronic│
├────────────────────┼────────┼─────┼──────────┤
│DAJ │ │ │ │
│....................│ │ │ │
│Nr. şi data cererii │ │ │ │
│....................│ │ │ │
├────────────────────┤[ ] │[ ] │[ ] │
│Numele, prenumele şi│ │ │ │
│semnătura │ │ │ │
│funcţionarului │ │ │ │
│care primeşte │ │ │ │
│cererea │ │ │ │
└────────────────────┴────────┴─────┴──────────┘
CERERE DE ÎNSCRIERE în Programul de susţinere a producţiei de legume cultivate în spaţii protejate pentru anul ………… I. Date de identificare solicitant PERSOANE FIZICE
┌──────────────────────────────┬────────────────────────────────────┐
│Numele: │Prenumele: │
├──────────────────────────────┴────────────────────────────────────┤
│Domiciliul: │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│BI/CI seria ........... nr. ................, eliberat(ă) la data │
│de ........................................ de │
│...................................................................│
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│CNP: │
├──────────────────────────────┬────────────────────────────────────┤
│Telefon: │E-mail: │
└──────────────────────────────┴────────────────────────────────────┘
*) Se va bifa căsuţa corespunzătoare metodei de depunere. Funcţionarul care primeşte cererea de solicitare a ajutorului de minimis va semna numai în cazul depunerii „personal“. PERSOANE JURIDICE ŞI PFA/II/IF
┌──────────────────────────────────────┐
│Denumirea: │
├──────────────────────────────────────┤
│Sediul social: │
├──────────────────────────────────────┤
│Înregistrată la ONRC cu nr. │
│....................... │
├──────────────────────────────────────┤
│CUI/CIF: │
├──────────────────────────────────────┤
│Cod CAEN: │
└──────────────────────────────────────┘
COORDONATE BANCARE
┌──────────────────┬───────────────────┐
│Banca/Trezoreria │Sucursala/Agenţia │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Nr. cont IBAN: │ │
└──────────────────┴───────────────────┘
ÎMPUTERNICIT (pentru cazurile în care cererea este semnată prin împuternicit)
┌────────────────────────┬─────────────┐
│Numele │Prenumele │
├────────────────────────┴┬┬┬┬┬┬┬┬┬┬┬┬┬┤
│CNP ││││││││││││││
├─────────────────────────┴┴┴┴┴┴┴┴┴┴┴┴┴┤
│Nr. şi data împuternicirii │
└──────────────────────────────────────┘
II. Suprafeţe culturi şi sume solicitate Solicit înregistrarea în Programul de susţinere a producţiei de legume cultivate în spaţii protejate, potrivit Hotărârii Guvernului nr. ......./2025 privind aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru aplicarea Programului de susţinere a producţiei de legume cultivate în spaţii protejate“, în perioada 2025-2027, pentru anul ……….., pentru cultura .........................., după cum urmează:
┌─────┬──────────┬─────────────────────┐
│Nr. │Suprafaţa │Cultura care se │
│crt. │solicitată│înfiinţează în spaţii│
│ │ │protejate │
├─────┼──────────┼─────────────────────┤
│(1) │ │ │
├─────┼──────────┼─────────────────────┤
│(2) │ │ │
├─────┼──────────┼─────────────────────┤
│(3) │ │ │
├─────┼──────────┼─────────────────────┤
│(4) │ │ │
├─────┼──────────┼─────────────────────┤
│Total│ │ │
└─────┴──────────┴─────────────────────┘
Solicit acordarea unui ajutor de minimis în valoare de ...............**), cunoscând prevederile art. 5 alin. (1) lit. f) şi ale art. 14 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. ......../2025. III. Declaraţii Subsemnatul/Subsemnata, ..............................................., identificat(ă) cu BI/CI nr. ................/seria ......................, eliberat(ă) de ...................... la data de ......................, având CNP ......................, în calitate de titular/administrator/reprezentant legal al ......................, declar că: 1. am fost informat(ă) asupra condiţiilor de înscriere în Programul de susţinere a producţiei de legume cultivate în spaţii protejate şi mă oblig să respect condiţiile de eligibilitate prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. ........../2025; am fost informat(ă) cu privire la valoarea maximă a sprijinului financiar de ajutor de minimis de care aş putea beneficia cu încadrarea în bugetul alocat schemei şi sunt de acord cu aceasta; 2. în ultimii 3 ani am/nu am beneficiat de ajutoare de minimis în temeiul art. 9 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. ......../2025, în oricare dintre formele de organizare conform art. 4 alin. (2) din aceeaşi hotărâre, după cum urmează: actul normativ ............................, suma ........................................................................; actul normativ ............................, suma ........................................................................; 3. în ultimii 3 ani am/nu am beneficiat de alte ajutoare de minimis în baza Regulamentului (UE) 2023/2.831 al Comisiei din 13 decembrie 2023 privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis sau a Regulamentului (UE) nr. 717/2014 al Comisiei din 27 iunie 2014 privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis în sectorul pescuitului şi acvaculturii, în oricare dintre formele de organizare conform art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. ......../2025, după cum urmează: suma ...................................................; suma ...................................................; **) Se înscrie rezultatul calculului dintre înmulţirea suprafeţei totale solicitate cu valoarea sprijinului conform art. 6 alin. (2) şi cu rata de schimb stabilită la art. 8 alin. (2) sau (3) din hotărâre. 4. sumele primite conform celor înscrise la pct. 2 şi 3 şi sumele solicitate în baza prezentei cereri depăşesc/nu depăşesc valoarea totală de 300.000 euro, prevăzută la art. 3 alin. (2) din Regulamentul (UE) 2023/2.831 al Comisiei din 13 decembrie 2023 privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis; 5. mă angajez să notific în scris DAJ în termenul prevăzut la art. 10 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. ......../2025, în vederea efectuării verificărilor, potrivit Hotărârii Guvernului nr. ......./2025; 6. mă angajez să prezint odată cu depunerea cererii de înscriere în program documentele obligatorii, potrivit prevederilor art. 9 alin. (7) din Hotărârea Guvernului nr. ......../2025; 7. mă angajez să respect prevederile cap. II-IV din Hotărârea Guvernului nr. ......../2025; 8. mă angajez să notific, în scris, DAJ în termen de 5 zile lucrătoare orice modificări privitoare la informaţiile declarate în cererea de înscriere în program, anexând documentele justificative pentru aceste modificări, dacă este cazul; 9. am fost informat(ă) de reprezentanţii DAJ cu privire la verificările ce se vor efectua la culturile înscrise în program; 10. am fost informat(ă) cu privire la reducerea proporţională a valorii ajutorului de minimis solicitat de către subsemnatul/subsemnata, care se poate realiza în situaţia în care sumele necesare, reprezentând ajutor de minimis, depăşesc resursele financiare alocate schemei de ajutor de minimis; 11. deţin registrul de evidenţă a tratamentelor cu produse de protecţie a plantelor, prevăzut în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. ......../2025; 12. toate datele cu caracter personal colectate vor fi stocate numai cât este necesar îndeplinirii scopului pentru care au fost colectate, plus termenele de arhivare prevăzute de dispoziţiile legale în materie, şi/sau atât cât este necesar pentru ca părţile să îşi poată exercita drepturile legitime. Sunt de acord ca DAJ să prelucreze datele mele cu caracter personal în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor) - GDPR; 13. cunoscând că falsul în declaraţii se pedepseşte conform art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, declar că datele înscrise în formularul de cerere şi în documentele anexate sunt reale, corecte, complete şi perfect valabile; 14. sunt de acord ca în situaţia în care valoarea totală a sprijinului financiar depăşeşte bugetul maxim prevăzut la art. 8 din Hotărârea Guvernului nr. ......../2025 să fie aplicat coeficientul de reducere calculat de Direcţia generală buget finanţe şi fonduri europene din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, conform prevederilor art. 14 alin. (3) din aceeaşi hotărâre.
┌──────────────────────────────┬───────┐
│Semnătura potenţialului │Data │
│beneficiar ……………….... │…………… │
└──────────────────────────────┴───────┘
IV. Lista documentelor ataşate cererii de înscriere în program
┌────┬─────────────────────┬──┬──┬──────┐
│Nr. │Documente ataşate │ │ │Nu │
│crt.│cererii de înscriere │Da│Nu│este │
│ │în program │ │ │cazul.│
├────┼─────────────────────┼──┼──┼──────┤
│1. │Copie BI/CI │ │ │ │
│ │solicitant │ │ │ │
├────┼─────────────────────┼──┼──┼──────┤
│ │Copie BI/CI │ │ │ │
│2. │administrator/ │ │ │ │
│ │reprezentant legal │ │ │ │
├────┼─────────────────────┼──┼──┼──────┤
│ │Copie a atestatului │ │ │ │
│ │de producător din │ │ │ │
│3. │care rezultă │ │ │ │
│ │valabilitatea în anul│ │ │ │
│ │.....................│ │ │ │
├────┼─────────────────────┼──┼──┼──────┤
│4. │Împuternicire │ │ │ │
├────┼─────────────────────┼──┼──┼──────┤
│ │Copie a │ │ │ │
│ │certificatului de │ │ │ │
│ │înregistrare la │ │ │ │
│ │Oficiul Naţional al │ │ │ │
│ │Registrului │ │ │ │
│5. │Comerţului/Registrul │ │ │ │
│ │naţional al │ │ │ │
│ │asociaţiilor şi │ │ │ │
│ │fundaţiilor sau a │ │ │ │
│ │actului în baza │ │ │ │
│ │căruia îşi desfăşoară│ │ │ │
│ │activitatea │ │ │ │
├────┼─────────────────────┼──┼──┼──────┤
│6. │Dovadă cont activ │ │ │ │
│ │bancar/trezorerie │ │ │ │
├────┼─────────────────────┼──┼──┼──────┤
│ │Adeverinţă în │ │ │ │
│ │original, care să │ │ │ │
│ │ateste, conform │ │ │ │
│ │înscrisurilor │ │ │ │
│ │aferente anului │ │ │ │
│7. │............, din │ │ │ │
│ │Registrul agricol, │ │ │ │
│ │suprafaţa de teren cu│ │ │ │
│ │spaţii protejate │ │ │ │
│ │utilizată de │ │ │ │
│ │solicitant │ │ │ │
└────┴─────────────────────┴──┴──┴──────┘
Suma încasată în anii anteriori pentru ajutoarele de minimis reglementate de prevederile art. ..... alin. (....) din Hotărârea Guvernului nr. ...../2025 este de ............................................ . Cererea a fost verificată şi este completă, corectă şi poate fi înregistrată.
┌────────────────────────────────┬───────────────┐
│Semnătura potenţialului │ │
│beneficiar .................. │Data │
│Semnătura funcţionarului │...............│
│................................│ │
└────────────────────────────────┴───────────────┘
ANEXA 5 (Model) Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale Direcţia pentru Agricultură a Judeţului ............... REGISTRUL UNIC pentru accesarea Programului de susţinere a producţiei de legume cultivate în spaţii protejate
┌─────┬────────────┬─────────┬─────────┬──────────────────┬──────────────┬────────┐
│ │Producător │Cererea │ │Suprafaţa pentru │ │ │
│ │agricol │de │ │care se solicită │ │Ajutorul│
│ │(numele şi │înscriere│ │sprijinul │Cantitatea │de │
│Nr. │prenumele, │în │Cultura/ ├─────┬────────────┤comercializată│minimis │
│crt. │denumirea, │program │Culturile│ │din care: │(kg) │cuvenit │
│ │CNP/CUI, │(nr./ │ │Total├────┬───────┤ │(lei) │
│ │localitatea)│data) │ │(mp) │sere│solarii│ │ │
│ │ │ │ │ │(mp)│(mp) │ │ │
├─────┼────────────┼─────────┼─────────┼─────┼────┼───────┼──────────────┼────────┤
│(0) │(1) │(2) │(3) │(4) │(5) │(6) │(7) │(8) │
├─────┼────────────┼─────────┼─────────┼─────┼────┼───────┼──────────────┼────────┤
│1. │ │1/data │Cultura 1│ │ │ │ │ │
├─────┼────────────┼─────────┼─────────┼─────┼────┼───────┼──────────────┼────────┤
│ │ │ │Cultura 2│ │ │ │ │ │
├─────┼────────────┼─────────┼─────────┼─────┼────┼───────┼──────────────┼────────┤
│ │ │ │...... │ │ │ │ │ │
├─────┴────────────┴─────────┴─────────┼─────┼────┼───────┼──────────────┼────────┤
│TOTAL │ │ │ │ │ │
├─────┬────────────┬─────────┬─────────┼─────┼────┼───────┼──────────────┼────────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────────┼─────────┼─────────┼─────┼────┼───────┼──────────────┼────────┤
│3. │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────────┼─────────┼─────────┼─────┼────┼───────┼──────────────┼────────┤
│4. │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────────┼─────────┼─────────┼─────┼────┼───────┼──────────────┼────────┤
│.....│ │ │ │ │ │ │ │ │
└─────┴────────────┴─────────┴─────────┴─────┴────┴───────┴──────────────┴────────┘
NOTE: Coloana 7 se completează pe baza documentelor justificative depuse de solicitant. Coloana 8 se completează după împărţirea per beneficiar a sumelor aprobate în urma deschiderii creditelor bugetare. Întocmit ............................................................... (numele, prenumele, funcţia, semnătura, ştampila) ANEXA 6 (Model) FIŞĂ DE VERIFICARE Nr. ........................ data ........................ Verificarea în teren a suprafeţei cultivate cu legume Date de identificare a potenţialului beneficiar: PERSOANE FIZICE
┌────────────────────────────┬──────────────────────────┐
│Numele: │Prenumele: │
├────────────────────────────┼──────────────────────────┤
│Domiciliul: │ │
├────────────────────────────┴──────────────────────────┤
│BI/CI seria ................ nr. ................, │
│eliberat(ă) la data de │
│................................................ de │
│.......................................................│
├────────────────────────────┬──────────────────────────┤
│CNP: │ │
├────────────────────────────┼──────────────────────────┤
│Telefon: │E-mail: │
└────────────────────────────┴──────────────────────────┘
PERSOANE JURIDICE ŞI PFA/II/IF
┌─────────────────────────┬────────────┐
│Denumirea: │ │
├─────────────────────────┼────────────┤
│Sediul social: │ │
├─────────────────────────┼────────────┤
│CUI/CIF: │ │
├─────────────────────────┼────────────┤
│Telefon: │E-mail: │
└─────────────────────────┴────────────┘
Spaţiul protejat: seră [ ] solar [ ] Cultura/Culturile: ....................................................................... .............................................................................................. ............................................................................................. Data înfiinţării culturii/culturilor declarate de producător: ....................................................................... ................................................................................................................................................... În cazul în care se depun cereri de înscriere în program în mai multe judeţe: Suprafaţa ......................, judeţul ......................
┌─────┬──────────┬──────────┬──────────┬──────────┬───────────────┐
│Nr. │Suprafaţa │Suprafaţa │Cultura │Cultura │Nr. foto │
│crt. │solicitată│confirmată│solicitată│confirmată│georeferenţiată│
├─────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────────┤
│1. │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────────┤
│2. │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────────┤
│3. │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────────┤
│.... │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────────┤
│Total│ │ │ │ │ │
└─────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────────┴───────────────┘
Observaţii: ...................... Data: Reprezentant DAJ, .................................... Reprezentant centrul judeţean APIA, .................................... Sunt de acord cu rezultatul controlului. Solicitant, ..................................... NOTĂ: Această fişă se va completa în urma notificării scrise, de către solicitant, potrivit art. ............. alin. (...) din Hotărârea Guvernului nr. .../2025 privind aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru aplicarea Programului de susţinere a producţiei de legume cultivate în spaţii protejate“, în perioada 2025-2027. ANEXA 7 (Model) Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale Direcţia pentru Agricultură a Judeţului …………………….. Nr. de înregistrare ..................../...................... SITUAŢIA CENTRALIZATOARE cu beneficiarii eligibili şi sumele necesare reprezentând sprijin financiar Bun de plată pentru suma de ……....…… lei Director executiv, .........………. (semnătura)
┌────┬─────────────────┬────────────────────┬─────────────┬──────────────┬────────────────┐
│ │ │ │ │Valoare │Valoare cuvenită│
│Nr. │Numele şi │ │Suprafaţa │cuvenită │ajutor de │
│crt.│prenumele/ │Cultura │(mp) │ajutor de │minimis │
│ │Denumirea │ │ │minimis │(lei) │
│ │ │ │ │(euro) │ │
├────┼─────────────────┼────────────────────┼─────────────┼──────────────┼────────────────┤
│(1) │(2) │(3) │(4) │(5) = (4) x │(6) = (5) x curs│
│ │ │ │ │1,5 │euro │
├────┼─────────────────┼────────────────────┼─────────────┼──────────────┼────────────────┤
│ │ │Ardei gras │ │ │ │
│ │ ├────────────────────┼─────────────┼──────────────┼────────────────┤
│ │ │Ardei lung │ │ │ │
│ │ ├────────────────────┼─────────────┼──────────────┼────────────────┤
│ │ │Ardei gogoşar │ │ │ │
│ │ ├────────────────────┼─────────────┼──────────────┼────────────────┤
│ │ │Ardei iute │ │ │ │
│ │ ├────────────────────┼─────────────┼──────────────┼────────────────┤
│ │ │Castraveţi │ │ │ │
│ │ ├────────────────────┼─────────────┼──────────────┼────────────────┤
│ │ │Ceapă verde │ │ │ │
│ │ ├────────────────────┼─────────────┼──────────────┼────────────────┤
│1. │ │Fasole păstăi │ │ │ │
│ │ ├────────────────────┼─────────────┼──────────────┼────────────────┤
│ │ │Salată │ │ │ │
│ │ ├────────────────────┼─────────────┼──────────────┼────────────────┤
│ │ │Spanac │ │ │ │
│ │ ├────────────────────┼─────────────┼──────────────┼────────────────┤
│ │ │Tomate │ │ │ │
│ │ ├────────────────────┼─────────────┼──────────────┼────────────────┤
│ │ │Varză │ │ │ │
│ │ ├────────────────────┼─────────────┼──────────────┼────────────────┤
│ │ │Vinete │ │ │ │
│ ├─────────────────┼────────────────────┼─────────────┼──────────────┼────────────────┤
│ │Total beneficiar │ │x │x │x │
│ │1 │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼────────────────────┼─────────────┼──────────────┼────────────────┤
│ │ │Ardei gras │ │ │ │
│ │ ├────────────────────┼─────────────┼──────────────┼────────────────┤
│ │ │Ardei lung │ │ │ │
│ │ ├────────────────────┼─────────────┼──────────────┼────────────────┤
│ │ │Ardei gogoşar │ │ │ │
│ │ ├────────────────────┼─────────────┼──────────────┼────────────────┤
│ │ │Ardei iute │ │ │ │
│ │ ├────────────────────┼─────────────┼──────────────┼────────────────┤
│ │ │Castraveţi │ │ │ │
│ │ ├────────────────────┼─────────────┼──────────────┼────────────────┤
│ │ │Ceapă verde │ │ │ │
│ │ ├────────────────────┼─────────────┼──────────────┼────────────────┤
│2. │ │Fasole păstăi │ │ │ │
│ │ ├────────────────────┼─────────────┼──────────────┼────────────────┤
│ │ │Salată │ │ │ │
│ │ ├────────────────────┼─────────────┼──────────────┼────────────────┤
│ │ │Spanac │ │ │ │
│ │ ├────────────────────┼─────────────┼──────────────┼────────────────┤
│ │ │Tomate │ │ │ │
│ │ ├────────────────────┼─────────────┼──────────────┼────────────────┤
│ │ │Varză │ │ │ │
│ │ ├────────────────────┼─────────────┼──────────────┼────────────────┤
│ │ │Vinete │ │ │ │
│ ├─────────────────┼────────────────────┼─────────────┼──────────────┼────────────────┤
│ │Total beneficiar │ │x │x │x │
│ │2 │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼────────────────────┼─────────────┼──────────────┼────────────────┤
│3 │.................│....................│.............│..............│................│
├────┴─────────────────┴────────────────────┼─────────────┼──────────────┼────────────────┤
│TOTAL GENERAL │x │x │x │
└───────────────────────────────────────────┴─────────────┴──────────────┴────────────────┘
"Certificat din punctul de vedere al legalităţii, realităţii şi regularităţii" Director executiv DAJ, ……..........................………………. (numele, prenumele, semnătura, ştampila)
┌────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────────┐
│Întocmit │Verificat │
│…….........................................…│…….........................................…│
│(numele, prenumele, funcţia, semnătura) │(numele, prenumele, funcţia, semnătura) │
└────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────┘
ANEXA 8 (Model) Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale Direcţia generală buget finanţe şi fonduri europene Se aprobă, Ordonator principal de credite, ............................................ SITUAŢIE CENTRALIZATOARE cu sumele aprobate reprezentând sprijin financiar la nivel de judeţ
┌────┬───────────────┬───────────┬─────────┬──────────┐
│Nr. │ │Numărul de │ │Valoarea │
│crt.│Judeţul │beneficiari│Culturile│ajutorului│
│ │ │ │ │(lei) │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│1. │Alba │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│2. │Arad │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│3. │Argeş │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│4. │Bacău │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│5. │Bihor │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│6. │Bistriţa-Năsăud│ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│7. │Botoşani │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│8. │Braşov │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│9. │Brăila │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│10. │Buzău │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│11. │Caraş-Severin │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│12. │Călăraşi │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│13. │Cluj │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│14. │Constanţa │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│15. │Covasna │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│16. │Dâmboviţa │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│17. │Dolj │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│18. │Galaţi │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│19. │Giurgiu │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│20. │Gorj │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│21. │Harghita │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│22. │Hunedoara │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│23. │Ialomiţa │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│24. │Iaşi │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│25. │Ilfov │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│26. │Maramureş │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│27. │Mehedinţi │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│28. │Mureş │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│29. │Neamţ │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│30. │Olt │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│31. │Prahova │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│32. │Satu Mare │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│33. │Sălaj │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│34. │Sibiu │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│35. │Suceava │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│36. │Teleorman │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│37. │Timiş │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│38. │Tulcea │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│39. │Vaslui │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│40. │Vâlcea │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│41. │Vrancea │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│42. │Bucureşti │ │ │ │
├────┴───────────────┼───────────┼─────────┼──────────┤
│TOTAL GENERAL │ │ │ │
└────────────────────┴───────────┴─────────┴──────────┘
Director general, .................................................................. -----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.