Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 31 din 20 noiembrie 2024  privind înfiinţarea unei Comisii parlamentare comune de anchetă pentru verificarea cheltuielilor efectuate de şi pentru Administraţia Prezidenţială în perioada 2014-2024    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 31 din 20 noiembrie 2024 privind înfiinţarea unei Comisii parlamentare comune de anchetă pentru verificarea cheltuielilor efectuate de şi pentru Administraţia Prezidenţială în perioada 2014-2024

EMITENT: Parlamentul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1159 din 20 noiembrie 2024
    În temeiul prevederilor art. 64 alin. (4) din Constituţia României, republicată, precum şi ale art. 4 şi 9 din Regulamentul activităţilor comune ale Camerei Deputaţilor şi Senatului, aprobat prin Hotărârea Parlamentului României nr. 4/1992, republicat, cu completările ulterioare,
    Parlamentul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Se înfiinţează Comisia parlamentară comună de anchetă pentru verificarea cheltuielilor efectuate de şi pentru Administraţia Prezidenţială în perioada 2014-2024, denumită în continuare Comisia parlamentară de anchetă.

    ART. 2
    Obiectivele Comisiei parlamentare de anchetă sunt următoarele:
    a) motivele care au dus la secretizarea documentelor cu privire la cheltuielile Administraţiei Prezidenţiale, precum şi a bazei legale în care s-a făcut această secretizare;
    b) determinarea sumelor achitate de Administraţia Prezidenţială în vederea închirierii de avioane private de lux, utilizate în cadrul deplasărilor externe şi interne ale preşedintelui;
    c) determinarea sumelor achitate de Administraţia Prezidenţială pentru plata cazării în străinătate, în condiţii deosebite - premium şi cu dotări speciale la cererea preşedintelui;
    d) determinarea numărului total de deplasări externe efectuate de Preşedintele României în perioada 2014-2024 şi a cheltuielilor totale efectuate pentru aceste deplasări;
    e) determinarea cheltuielilor efectuate în vederea reamenajării preferenţiale a spaţiilor de locuit, puse la dispoziţia preşedintelui potrivit legii, generate de hobbyurile şi preferinţele preşedintelui;
    f) determinarea cheltuielilor efectuate cu amenajarea terenurilor de golf aferente Vilei Lac 3 şi vilei de protocol de la Neptun;
    g) determinarea cheltuielilor efectuate pentru renovarea Vilei Lac 3;
    h) determinarea cheltuielilor efectuate în vederea reamenajării vilei din Bulevardul Aviatorilor nr. 86;
    i) identificarea cheltuielilor din bugetele instituţiilor conexe Administraţiei Prezidenţiale ocazionate de vacanţele de schi ale preşedintelui;
    j) verificarea bugetelor instituţiilor conexe care ar fi putut efectua cheltuieli pentru protocol, deplasări, escale făcute special la Sibiu în folosul preşedintelui, nejustificate de agenda Administraţiei Prezidenţiale.


    ART. 3
    (1) Comisia parlamentară de anchetă este formată din 15 membri şi este condusă de un birou compus din: preşedinte, 2 vicepreşedinţi şi 2 secretari.
    (2) Componenţa nominală a Comisiei parlamentare de anchetă şi cea a biroului său sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

    ART. 4
    În condiţiile în care unul dintre membrii Comisiei parlamentare de anchetă se află în imposibilitatea de a participa la lucrări, grupul parlamentar care l-a propus va desemna un înlocuitor.

    ART. 5
    Convocarea şedinţelor Comisiei parlamentare de anchetă se face cu cel puţin 24 de ore înainte de data şi ora şedinţei stabilite, de către preşedintele acesteia sau, în lipsa acestuia, de către vicepreşedintele desemnat.

    ART. 6
    (1) Pentru ca şedinţele Comisiei parlamentare de anchetă să aibă loc este necesară prezenţa majorităţii membrilor acesteia.
    (2) Hotărârile Comisiei parlamentare de anchetă se adoptă cu votul majorităţii membrilor prezenţi. Votul este deschis.

    ART. 7
    Organizarea şi funcţionarea Comisiei parlamentare de anchetă sunt cuprinse într-un regulament propriu, elaborat şi prezentat spre aprobare Birourilor permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului în termen de 7 zile de la constituirea acesteia.

    ART. 8
    (1) Comisia parlamentară de anchetă este împuternicită să facă audieri şi să ceară autorităţilor şi instituţiilor publice, oricăror structuri de specialitate ale statului, altor entităţi publice sau private, precum şi cetăţenilor să îi pună la dispoziţie date, informaţii şi materiale necesare şi utile pentru clarificarea obiectivelor Comisiei parlamentare de anchetă.
    (2) Comisia parlamentară de anchetă poate invita, pentru audieri şi explicaţii, orice persoană care poate avea cunoştinţă despre o faptă sau o împrejurare de natură să servească la aflarea adevărului în domeniul care formează obiectivele anchetei.
    (3) Instituţiile şi autorităţile publice a căror activitate are legătură cu obiectivele prevăzute la art. 2, dar şi cu alte aspecte legate de aceste obiective sunt obligate, în condiţiile legii, să răspundă la solicitările Comisiei parlamentare de anchetă în termenul stabilit de aceasta.
    (4) Dacă, pentru lămurirea unor fapte sau împrejurări, este necesară întocmirea unor rapoarte de expertiză, Comisia parlamentară de anchetă poate solicita efectuarea de expertize.
    (5) Lucrările Comisiei parlamentare de anchetă se înregistrează şi se dactilografiază.

    ART. 9
    (1) În activitatea sa, Comisia parlamentară de anchetă va putea utiliza un grup de specialişti, fără drept de vot.
    (2) În cadrul dezbaterilor pot interveni, potrivit prevederilor Regulamentului activităţilor comune ale Camerei Deputaţilor şi Senatului, aprobat prin Hotărârea Parlamentului României nr. 4/1992, republicat, cu completările ulterioare, pentru explicaţii tehnice, specialiştii utilizaţi de Comisia parlamentară de anchetă la elaborarea raportului său.

    ART. 10
    Lucrările Comisiei parlamentare de anchetă sunt publice, cu excepţia cazului în care aceasta hotărăşte altfel.

    ART. 11
    (1) Constatările, concluziile şi propunerile Comisiei parlamentare de anchetă vor face obiectul unui raport final, elaborat de toţi membrii acesteia, care va fi depus la Birourile permanente reunite ale Camerei Deputaţilor şi Senatului în termen de maximum 90 de zile de la data înfiinţării şi aprobării componenţei Comisiei parlamentare de anchetă de către plenul celor două Camere.
    (2) După primirea raportului Comisiei parlamentare de anchetă, Birourile permanente reunite ale Camerei Deputaţilor şi Senatului îl înscriu pe ordinea de zi pentru a fi supus dezbaterii plenului reunit al Camerei Deputaţilor şi Senatului şi îl distribuie grupurilor parlamentare.
    (3) Raportul Comisiei parlamentare de anchetă va fi supus dezbaterii Parlamentului într-o şedinţă special organizată în acest scop.

    ART. 12
    Comisia parlamentară de anchetă îşi încetează activitatea după ce plenul reunit al Camerei Deputaţilor şi Senatului aprobă prin hotărâre raportul comisiei.

    ART. 13
    Birourile permanente reunite ale Camerei Deputaţilor şi Senatului vor asigura personalul de specialitate şi logistica necesare realizării obiectivelor Comisiei parlamentare de anchetă.

    Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaţilor şi de Senat în şedinţa comună din 20 noiembrie 2024, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    PETRE-FLORIN MANOLE
                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    SORIN-MIHAI CÎMPEANU

    Bucureşti, 20 noiembrie 2024.
    Nr. 31.
    ANEXA 1

    COMPONENŢA NOMINALĂ
    a Comisiei parlamentare comune de anchetă pentru verificarea cheltuielilor
    efectuate de şi pentru Administraţia Prezidenţială în perioada 2014-2024
    I. Componenţa:
    1. domnul senator Zamfir Daniel-Cătălin, Grupul parlamentar al PSD;
    2. domnul deputat Mina Marian, Grupul parlamentar al PSD;
    3. doamna deputat Sandu Viorica, Grupul parlamentar al PSD;
    4. domnul senator Popa Maricel, Grupul parlamentar al PSD;
    5. domnul senator Toanchină Marius-Gheorghe, Grupul parlamentar al PSD;
    6. domnul deputat Manole Petre-Florin, Grupul parlamentar al PSD;
    7. domnul deputat Cristescu Radu-Mihai, Grupul parlamentar al PSD;
    8. doamna deputat Özmen Oana-Marciana, Grupul parlamentar al PNL;
    9. doamna deputat Trăilă Cristina, Grupul parlamentar al PNL;
    10. domnul senator Fenechiu Cătălin-Daniel, Grupul parlamentar al PNL;
    11. domnul senator Dohotar Mihăiţă, Grupul parlamentar al PNL;
    12. domnul deputat Năsui Claudiu-Iulius-Gavril, Grupul parlamentar al USR;
    13. domnul deputat Moşteanu Liviu-Ionuţ, Grupul parlamentar al USR;
    14. doamna deputat Şerban Gianina, Grupul parlamentar al AUR;
    15. domnul deputat Ladányi László-Zsolt, Grupul parlamentar al UDMR.

    II. Biroul comisiei:
    - preşedinte, domnul senator Zamfir Daniel-Cătălin, Grupul parlamentar al PSD;
    – vicepreşedinte, domnul senator Fenechiu Cătălin-Daniel, Grupul parlamentar al PNL;
    – vicepreşedinte, domnul deputat Năsui Claudiu-Iulius-Gavril, Grupul parlamentar al USR;
    – secretar, domnul deputat Cristescu Radu-Mihai, Grupul parlamentar al PSD;
    – secretar, domnul deputat Ladányi László-Zsolt, Grupul parlamentar al UDMR.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016