Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTĂRÂRE nr. 304 din 5 aprilie 2023 pentru constituirea, aprobarea structurii şi a modului de funcţionare ale Comitetului de supraveghere pentru implementarea şi monitorizarea funcţionării ulterioare a sistemului de garanţie-returnare
EMITENT: Guvernul PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 295 din 7 aprilie 2023
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 10 alin. (6) lit. h) din Legea nr. 249/2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor şi a deşeurilor de ambalaje, cu modificările şi completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
ART. 1
(1) Se constituie Comitetul de supraveghere pentru implementarea şi monitorizarea funcţionării ulterioare a sistemului de garanţie-returnare, denumit în continuare Comitetul, cu rol de supraveghere, fără personalitate juridică, care funcţionează pe lângă autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului.
(2) Comitetul se compune din reprezentanţi ai producătorilor, comercianţilor şi ai autorităţilor publice cu responsabilităţi în domeniul ambalajelor primare nereutilizabile prevăzute la art. 10 alin. (5) din Legea nr. 249/2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor şi a deşeurilor de ambalaje, cu modificările şi completările ulterioare. Componenţa Comitetului este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
(3) Calitatea de membru al Comitetului nu poate fi cumulată cu cea de membru în Consiliul de supraveghere al administratorului sistemului de garanţie-returnare, organizat potrivit art. 19 alin. (7) din Hotărârea Guvernului nr. 1.074/2021 privind stabilirea sistemului de garanţie-returnare pentru ambalaje primare nereutilizabile, republicată, cu modificările ulterioare.
(4) Membrii Comitetului sunt reprezentaţi la nivel de ministru/secretar de stat/preşedinte sau director general cu responsabilităţi în domeniu. În situaţiile în care aceştia se află în imposibilitatea de a participa la reuniune, reprezentarea se realizează la nivel de director general sau, după caz, de director al structurii de specialitate.
(5) Conducerea Comitetului este asigurată de un preşedinte, acesta fiind conducătorul autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului.
(6) În situaţiile în care conducătorul autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului se află în imposibilitatea de a-şi exercita funcţia de preşedinte al Comitetului, acesta deleagă responsabilităţile şi atribuţiile sale unui secretar de stat cu responsabilităţi în domeniu.
(7) Componenţa nominală a Comitetului se aprobă prin ordin al ministrului mediului, apelor şi pădurilor, în baza propunerilor formulate de conducătorii autorităţilor publice/instituţiilor publice/entităţilor prevăzute la alin. (2), în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
ART. 2
(1) Comitetul se întruneşte în şedinţe ordinare lunare sau, ori de câte ori este necesar, în şedinţe extraordinare, la solicitarea unei treimi dintre membrii acestuia sau a preşedintelui Comitetului.
(2) Procedura de convocare, organizare şi desfăşurare a şedinţelor prevăzute la alin. (1) se stabileşte prin Regulamentul de organizare şi funcţionare al Comitetului, denumit în continuare regulament de organizare şi funcţionare.
(3) În funcţie de ordinea de zi a şedinţei, oricare dintre membrii Comitetului poate supune spre aprobare preşedintelui acestuia propunerea de participare, cu rol consultativ, a unor reprezentanţi ai autorităţilor publice sau ai altor persoane fizice ori juridice cu responsabilităţi în domeniu.
ART. 3
(1) Principalele atribuţii ale Comitetului constau în:
a) asigurarea transparenţei şi stabilităţii sistemului de garanţie-returnare din România;
b) sesizarea organelor competente în cazul nerespectării obligaţiilor ce le revin atât administratorului sistemului de garanţie-returnare, cât şi producătorilor şi comercianţilor implicaţi în procesul de implementare şi funcţionare a sistemului de garanţie-returnare în România;
c) recomandarea retragerii calităţii de administrator al sistemului de garanţie-returnare.
(2) Modalitatea de îndeplinire a atribuţiilor prevăzute la alin. (1) se aprobă prin ordin al ministrului mediului, apelor şi pădurilor în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
(3) Atribuţiile Comitetului pot fi completate la propunerea autorităţii centrale pentru protecţia mediului sau la propunerea membrilor Comitetului şi în urma votului obţinut în cadrul Comitetului, prin ordin al ministrului mediului, apelor şi pădurilor.
ART. 4
(1) În vederea realizării activităţii de supraveghere, Comitetul va solicita administratorului sistemului de garanţie-returnare (SGR), pe lângă raportul anual, atât informări lunare, cât şi rapoarte trimestriale.
(2) Formatul, frecvenţa şi conţinutul informărilor şi rapoartelor se aprobă prin ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor prevăzut la art. 3 alin. (2).
ART. 5
(1) Pentru organizarea şi desfăşurarea activităţilor Comitetului se înfiinţează un secretariat tehnic, care funcţionează în cadrul autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului.
(2) Atribuţiile şi responsabilităţile secretariatului tehnic se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare.
ART. 6
(1) În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Comitetul elaborează regulamentul de organizare şi funcţionare, care va fi adoptat în prima şedinţă a acestuia.
(2) Regulamentul de organizare şi funcţionare se aprobă prin ordin al ministrului mediului, apelor şi pădurilor emis în termen de 15 zile de la data adoptării acestuia de către Comitet.
(3) Regulamentul de organizare şi funcţionare al Comitetului se revizuieşte de către acesta ori de câte ori este necesar, cu respectarea procedurii prevăzute la alin. (2).
PRIM-MINISTRU
NICOLAE-IONEL CIUCĂ
Contrasemnează:
Viceprim-ministru,
Kelemen Hunor
Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,
Tánczos Barna
Ministrul economiei,
Florin Marian Spătaru
Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
Cseke Attila-Zoltán
Ministrul antreprenoriatului şi turismului,
Constantin-Daniel Cadariu
Bucureşti, 5 aprilie 2023.
Nr. 304.
ANEXA 1
COMPONENŢA
Comitetului de supraveghere pentru implementarea şi monitorizarea
funcţionării ulterioare a sistemului de garanţie-returnare
1. doi reprezentanţi ai Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;
2. un reprezentant al Ministerului Economiei;
3. un reprezentant al Ministerului Antreprenorialului şi Turismului;
4. un reprezentant al fiecărei asociaţii reprezentative a producătorilor care face parte din structura acţionariatului administratorului SGR;
5. un reprezentant al fiecărei asociaţii reprezentative a comercianţilor care face parte din structura acţionariatului administratorului SGR.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: