Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 3 din 13 martie 2025  pentru modificarea şi completarea Statutului Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, adoptat prin Hotărârea Adunării generale naţionale a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România nr. 1/2009     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 3 din 13 martie 2025 pentru modificarea şi completarea Statutului Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, adoptat prin Hotărârea Adunării generale naţionale a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România nr. 1/2009

EMITENT: Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 267 din 27 martie 2025
    Văzând prevederile art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 8/2025 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, precum şi a altor acte normative din domeniul sănătăţii,
    în temeiul prevederilor art. 53 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, aprobată cu modificări prin Legea nr. 53/2014, cu modificările şi completările ulterioare,
    Consiliul naţional al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, întrunit în şedinţa din data de 13 martie 2025, emite următoarea hotărâre:
    ART. I
    Statutul Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, adoptat prin Hotărârea Adunării generale naţionale a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România nr. 1/2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 120 din 26 februarie 2009, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 3
    Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România este organizaţie profesională, cu personalitate juridică, neguvernamentală, apolitică, fără scop patrimonial, cu responsabilităţi delegate de Ministerul Sănătăţii şi cuprinde toţi asistenţii medicali generalişti, moaşele şi asistenţii medicali, precum şi membrii asociaţi, care exercită profesia pe teritoriul României."

    2. La articolul 6 alineatul (1), litera w) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "w) avizează fişa de atribuţii a posturilor de asistent medical generalist, moaşe şi asistent medical, prin reprezentanţii desemnaţi de filialele judeţene şi a municipiului Bucureşti ale OAMGMAMR;"

    3. La articolul 18 alineatul (4), după litera d) se introduce o nouă literă, litera d^1), cu următorul cuprins:
    "d^1) alege şi revocă Comisia de cenzori. Comisia de cenzori poate fi revocată în condiţiile nerespectării atribuţiilor sau apariţiei stării de incompatibilitate;"

    4. La articolul 19 alineatul (4), după litera h^4) se introduce o nouă literă, litera h^5), cu următorul cuprins:
    "h^5) stabileşte indemnizaţia trimestrială a membrilor Comisiei de cenzori;"

    5. La articolul 26 alineatul (5), după litera f) se introduce o nouă literă, litera f^1), cu următorul cuprins:
    "f^1) alege şi revocă Comisia de cenzori. Comisia de cenzori poate fi revocată în condiţiile nerespectării atribuţiilor sau apariţiei stării de incompatibilitate;"

    6. La articolul 29, după litera h^3) se introduce o nouă literă, litera h^4), cu următorul cuprins:
    "h^4) stabileşte indemnizaţia trimestrială a membrilor Comisiei de cenzori;"

    7. După articolul 35 se introduc două noi articole, articolele 35^1 şi 35^2, cu următorul cuprins:
    "ART. 35^1
    (1) La nivelul Consiliului naţional al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, precum şi la nivelul filialelor judeţene, respectiv al filialei municipiului Bucureşti, funcţionează comisii de cenzori alese de Consiliul naţional, respectiv consiliile judeţene şi al municipiului Bucureşti.
    (2) Comisia de cenzori este compusă din 1-3 membri aleşi de Consiliul naţional al OAMGMAMR, respectiv de consiliile judeţene/al municipiului Bucureşti din tabloul experţilor contabili activi publicat de către Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România.
    (3) Comisia de cenzori are un număr impar de membri. Din Comisia de cenzori nu pot face parte salariaţii aparatului central al OAMGMAMR, respectiv salariaţii filialelor judeţene/ municipiului Bucureşti, soţul/soţia sau rudele şi afinii până la gradul IV inclusiv ai membrilor Consiliului naţional, respectiv consiliului judeţean/al municipiului Bucureşti.
    (4) Mandatul Comisiei de cenzori corespunde mandatului organelor de conducere la nivel naţional, respectiv teritorial.
    (5) Comisia de cenzori va fi remunerată cu o indemnizaţie trimestrială, în baza raportului prezentat, indemnizaţie ce va fi stabilită de Biroul executiv, respectiv biroul consiliului judeţean/al municipiului Bucureşti.
    (6) Membrii aleşi ai Comisiei de cenzori vor prezenta la preluarea mandatului următoarele documente:
    a) curriculum vitae din care să rezulte experienţa profesională;
    b) documente justificative care să ateste calitatea de membru activ al CECCAR;
    c) copia actului de identitate;
    d) cazier judiciar valabil la data preluării mandatului.
    (7) Membrii Comisiei de cenzori vor semna un acord de confidenţialitate a datelor şi informaţiilor la care vor avea acces, valabil pe toată durata mandatului, precum şi după încetarea acestuia, pe un termen de 5 ani.
    ART. 35^2
    (1) Comisia de cenzori are următoarele atribuţii:
    a) verifică activitatea financiar-contabilă şi gestionarea patrimoniului aparatului central, respectiv a filialelor teritoriale;
    b) verifică concordanţa cheltuielilor efectuate cu bugetul de venituri şi cheltuieli şi analizează execuţia bugetară a aparatului central, respectiv a filialelor teritoriale ale organizaţiei;
    c) verifică corectitudinea întocmirii documentelor financiar-contabile, a registrelor contabile, precum şi dacă obligaţiile fiscale faţă de bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale şi bugetul fondurilor speciale au fost stabilite, vărsate şi evidenţiate corect în declaraţiile fiscale;
    d) verifică respectarea, sub toate aspectele semnificative, a reglementărilor contabile pentru persoanele juridice fără scop patrimonial;
    e) prezintă trimestrial rapoarte Biroului executiv, respectiv biroului consiliului judeţean/al municipiului Bucureşti cu privire la activitatea desfăşurată şi constatările efectuate şi propune măsuri de remediere a eventualelor deficienţe/neconcordanţe identificate;
    f) la încheierea exerciţiului financiar analizează modul de efectuare a inventarierii, verifică dacă bilanţul contabil, contul de rezultat şi anexele la bilanţ au fost întocmite în baza datelor din contabilitate şi privesc perioada de raportare;
    g) întocmeşte un raport anual care va conţine referiri concrete cu privire la:
    (i) inventarierea patrimoniului şi a faptului că rezultatele acesteia sunt cuprinse în bilanţul anual;
    (ii) ţinerea corectă şi la zi a contabilităţii;
    (iii) evaluarea patrimoniului şi dacă aceasta s-a făcut cu respectarea reglementărilor legale în vigoare;
    (iv) respectarea legalităţii şi a concordanţei întocmirii bilanţului contabil, a contului de rezultat şi anexelor la bilanţ cu registrele contabile.
    (2) Raportul anual va conţine şi propunerea de aprobare a bilanţului contabil, a contului de rezultat şi a anexelor la bilanţ.
    (3) Raportul anual semnat şi ştampilat de către toţi membrii Comisiei de cenzori va fi prezentat Consiliului naţional, respectiv consiliului judeţean/al municipiului Bucureşti."



    ART. II
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti,
                    Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România,
                    Mircea Timofte

    Bucureşti, 13 martie 2025.
    Nr. 3.

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016