Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul prevederilor Legii nr. 96/2006 privind Statutul deputaţilor şi al senatorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, birourile permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului adoptă prezenta hotărâre. ART. I Anexa la Hotărârea birourilor permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului nr. 5/2013 pentru aprobarea Normelor privind modul de utilizare şi justificare a sumei forfetare pentru cheltuieli de organizare şi funcţionare a birourilor parlamentare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 419 din 10 iulie 2013, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. Articolele 11-13 se abrogă. 2. Articolul 14 se modifică şi va avea următorul cuprins: "ART. 14 (1) În exercitarea mandatului, deputaţii şi senatorii pot efectua cheltuieli din suma forfetară după cum urmează: a) cheltuieli de personal necesare pentru plata drepturilor salariale ale personalului angajat cu contract individual de muncă în cadrul birourilor parlamentare; b) diurna, cazarea sau transportul personalului angajat pentru deplasările în circumscripţii şi la Parlament, precum şi alte cheltuieli aferente exercitării mandatului se decontează pe bază de documente justificative. Diurna se decontează în cuantumul stabilit prin hotărâre a Guvernului pentru personalul din instituţiile bugetare; c) cheltuieli efectuate pentru: furnituri de birou şi materiale consumabile pentru imprimante, copiatoare, faxuri etc., protocol efectuat cu ocazia primirii invitaţilor, materiale de curăţenie şi întreţinere; d) chiria aferentă spaţiilor, cheltuielile de întreţinere, gospodărire, precum şi alte utilităţi şi servicii (încălzire, energie electrică, gaze, apă, canal, salubritate, abonament radio-TV, abonament cablu TV, abonament internet, asigurare şi monitorizare pază, reparaţia şi igienizarea spaţiului şi alte prestaţii de servicii necesare pentru funcţionarea biroului parlamentar) se justifică pe baza contractelor încheiate cu prestatorul de servicii şi a documentelor justificative de plată. Chiriile se justifică pe baza contractelor de închiriere, subînchiriere sau comodat şi a documentelor justificative de plată. În cazul în care spaţiile necesare birourilor parlamentare nu pot fi asigurate de autorităţile administraţiei locale, acestea se pot închiria de la alte persoane juridice sau fizice. Cheltuielile pentru reparaţii curente efectuate la sediile birourilor parlamentare se justifică pe bază de contracte, facturi fiscale şi/sau, după caz, cu deviz de lucrări. Fiecare deputat sau senator are dreptul la un abonament de telefonie mobilă. Decontarea se face în conformitate cu hotărârile birourilor permanente ale Camerei Deputaţilor, respectiv Senatului; e) cheltuielile pentru revizia, întreţinerea şi reparaţia bunurilor din patrimoniul Camerei Deputaţilor, respectiv al Senatului, ce au fost repartizate birourilor parlamentare în scopul exercitării mandatului, care se justifică pe baza contractelor încheiate cu prestatorii de servicii, devize de lucrări şi a documentelor justificative de plată; f) cheltuieli privind serviciile în domeniul sănătăţii şi securităţii în muncă în înţelesul Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, cu modificările şi completările ulterioare, pentru personalul din cadrul birourilor parlamentare; g) cheltuieli pentru servicii de publicitate, editare, proiectare, anunţuri prin mass-media, producţie şi difuzare de materiale de promovare video şi audio pentru televiziune şi sistemul local de internet şi radio, precum şi prin anunţuri plătite online (inclusiv platforme de socializare online) în vederea promovării şi prezentării activităţilor parlamentarului; h) cheltuieli privind servicii de telefonie fixă, telefonie mobilă, fax, inclusiv chiria echipamentelor; i) cheltuieli pentru proiectarea şi mentenanţa paginii web a biroului parlamentar şi a altor conturi de socializare online; j) cheltuieli pentru revista presei online, abonamente la presa scrisă, cheltuieli pentru expedieri poştale, servicii SMS - eveniment; k) cheltuieli pentru articole în presa scrisă: declaraţii, intervenţii, răspunsuri; l) cheltuieli privind taxa de parcare a autoturismelor la aeroportul cel mai apropiat de domiciliul deputatului, respectiv senatorului; m) cheltuieli privind organizarea de evenimente pentru promovarea activităţii parlamentare în circumscripţie (închiriere sală şi servicii tehnice); n) cheltuieli privind servicii de consultanţă şi asistenţă juridică de specialitate, servicii de consultanţă şi asistenţă economică, servicii de reprezentare şi asistenţă mediatică, servicii de transmitere de informaţii în reţelele de socializare din mediul digital, servicii de traducere decontate în baza contractelor încheiate cu societăţi specializate sau cu persoane fizice autorizate; o) cheltuieli privind decontarea serviciilor pe platformele online de conferinţe (videoconferinţe/teleconferinţe) destinate activităţii parlamentare; p) cheltuieli pentru pachete şi soluţii software pentru activitatea biroului parlamentar; q) cheltuieli privind cursuri de formare profesională, respectiv cursuri de perfecţionare cu o durată de 30-70 de ore sau specializare cu o durată de 180-300 de ore, susţinute de către furnizorii acreditaţi în condiţiile Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru dobândirea competenţelor care au legătură cu fişa postului, respectiv activitatea prestată la biroul parlamentar; r) alte prestaţii similare necesare funcţionării biroului parlamentar. (2) Cheltuielile prevăzute la alin. (1) se decontează potrivit anexei nr. 1 la prezentele norme." 3. După articolul 14 se introduce un nou articol, art. 14^1, cu următorul cuprins: "ART. 14^1 (1) Cheltuielile decontate pe baza declaraţiei pe propria răspundere se stabilesc în limita maximă de 50% din suma forfetară. Declaraţia pe propria răspundere a deputatului, respectiv a senatorului, prevăzută în anexa nr. 2, constituie document justificativ pentru decontare. (2) Sumele neutilizate pentru cheltuielile prevăzute la alin. (1) se reportează pentru lunile următoare." 4. Articolul 16 se abrogă. 5. Anexa nr. 1 se modifică şi va avea următorul cuprins: " ANEXA 1 la norme Cheltuielile ce se efectuează din fondul pentru activitatea deputaţilor şi senatorilor în circumscripţiile electorale şi documentele justificative ale acestora
┌────┬────────────────┬─────────────────────────┐
│Nr. │Natura │Documente necesare şi │
│crt.│cheltuielilor │justificative │
├────┼────────────────┼─────────────────────────┤
│0 │1 │2 │
├────┼────────────────┼─────────────────────────┤
│ │Salariile │a) Contractul individual │
│ │personalului │de muncă │
│1. │angajat pe │b) Stat de plată a │
│ │perioadă │salariilor │
│ │determinată │c) Foi colective de │
│ │ │prezenţă │
├────┼────────────────┼─────────────────────────┤
│ │Contribuţiile │ │
│ │angajatorului şi│ │
│ │ale angajatului │ │
│ │la bugetul de │ │
│ │stat, bugetul │ │
│2. │asigurărilor │Ordine de plată │
│ │sociale de stat,│ │
│ │la fondul de │ │
│ │şomaj, la fondul│ │
│ │de sănătate │ │
│ │etc., conform │ │
│ │legii │ │
├────┼────────────────┼─────────────────────────┤
│ │Contravaloarea │ │
│ │cheltuielilor │ │
│ │pentru: │ │
│ │furnituri de │ │
│ │birou şi │ │
│ │materiale │ │
│ │consumabile │ │
│ │pentru │Declaraţie pe propria │
│3. │imprimante, │răspundere │
│ │copiatoare, │ │
│ │faxuri etc., │ │
│ │protocol pentru │ │
│ │primirea │ │
│ │invitaţilor, │ │
│ │materiale de │ │
│ │curăţenie şi │ │
│ │întreţinere │ │
├────┼────────────────┼─────────────────────────┤
│ │Chiria aferentă │ │
│ │spaţiilor, │ │
│ │cheltuielile de │ │
│ │întreţinere, │ │
│ │gospodărire, │ │
│ │precum şi alte │ │
│ │utilităţi şi │ │
│ │servicii │ │
│ │(încălzire, │ │
│ │energie │Contracte de │
│ │electrică, gaze,│închiriere-subînchiriere,│
│ │apă, canal, │convenţii pentru spaţiu │
│ │salubritate, │şi pentru prestări de │
│ │abonament │servicii, precum şi alte │
│4. │radio-TV, │contracte, convenţii sau │
│ │abonament cablu │încheieri, după caz, │
│ │TV, abonament │factură fiscală, │
│ │internet, │chitanţă, bon fiscal, │
│ │asigurare şi │ordin de plată, deviz de │
│ │monitorizare │lucrări etc. │
│ │pază, reparaţia │ │
│ │şi igienizarea │ │
│ │spaţiului şi │ │
│ │alte prestaţii │ │
│ │de servicii │ │
│ │necesare pentru │ │
│ │funcţionarea │ │
│ │biroului │ │
│ │parlamentar) │ │
├────┼────────────────┼─────────────────────────┤
│ │Cheltuieli │ │
│ │privind servicii│Contract, factură │
│ │de telefonie │fiscală, deviz de │
│5. │fixă, telefonie │lucrări, chitanţă sau bon│
│ │mobilă, fax, │fiscal, ordin de plată │
│ │inclusiv chiria │etc. │
│ │echipamentelor │ │
├────┼────────────────┼─────────────────────────┤
│ │Reparaţii şi │Contract, factură │
│ │revizii ale │fiscală, deviz de │
│6. │bunurilor aflate│lucrări, chitanţă sau bon│
│ │în dotarea │fiscal, ordin de plată │
│ │birourilor │etc. │
│ │parlamentare │ │
├────┼────────────────┼─────────────────────────┤
│ │Cheltuieli │ │
│ │privind │ │
│ │serviciile în │ │
│ │domeniul │ │
│ │sănătăţii şi │Contract, autorizaţie, │
│ │securităţii în │fişă de aptitudini, │
│ │muncă, în │factură (după caz), │
│7. │înţelesul Legii │chitanţă/ordin de plată/ │
│ │securităţii şi │extras de cont/foaie de │
│ │sănătăţii în │vărsământ │
│ │muncă nr. 319/ │ │
│ │2006, cu │ │
│ │modificările şi │ │
│ │completările │ │
│ │ulterioare │ │
├────┼────────────────┼─────────────────────────┤
│ │Cheltuieli │ │
│ │pentru servicii │ │
│ │de publicitate, │ │
│ │proiectare, │ │
│ │editare │ │
│ │materiale în │ │
│ │vederea │ │
│ │difuzării, │ │
│ │anunţuri prin │ │
│ │mass-media, │ │
│ │abonamente │ │
│ │pentru presă, │ │
│ │producţie şi │ │
│ │difuzare de │Contract, factură │
│ │materiale │fiscală, chitanţă, ordin │
│8. │promovare video │de plată etc. │
│ │şi audio pentru │sau │
│ │televiziune şi │Declaraţie pe propria │
│ │sistemul local │răspundere │
│ │de internet şi │ │
│ │radio, precum şi│ │
│ │prin anunţuri │ │
│ │plătite online │ │
│ │(inclusiv │ │
│ │platforme de │ │
│ │socializare │ │
│ │online) în │ │
│ │vederea │ │
│ │promovării şi │ │
│ │prezentării │ │
│ │activităţilor │ │
│ │parlamentarului │ │
├────┼────────────────┼─────────────────────────┤
│ │Cheltuieli │ │
│ │pentru │ │
│ │proiectarea şi │Contract, factură │
│ │mentenanţa │fiscală, chitanţă, ordin │
│9. │paginii web a │de plată, raport etc. │
│ │biroului │sau │
│ │parlamentar şi a│Declaraţie pe propria │
│ │altor conturi de│răspundere │
│ │socializare │ │
│ │online │ │
├────┼────────────────┼─────────────────────────┤
│ │Cheltuieli │ │
│ │pentru revista │ │
│ │presei online, │ │
│ │abonamente la │Contract, factură │
│10. │presa scrisă, │fiscală, chitanţă sau bon│
│ │cheltuieli │fiscal, ordin de plată │
│ │pentru expedieri│etc. │
│ │poştale, │ │
│ │servicii SMS - │ │
│ │eveniment │ │
├────┼────────────────┼─────────────────────────┤
│ │Cheltuieli │ │
│ │privind │ │
│ │organizarea de │Contract, factură │
│ │evenimente │fiscală, chitanţă, ordin │
│ │pentru │de plată, raport │
│11. │promovarea │eveniment etc. │
│ │activităţii │sau │
│ │parlamentare în │Declaraţie pe propria │
│ │circumscripţie │răspundere │
│ │(închiriere sală│ │
│ │şi servicii │ │
│ │tehnice) │ │
├────┼────────────────┼─────────────────────────┤
│ │Cheltuieli │ │
│ │privind servicii│ │
│ │de consultanţă │ │
│ │şi asistenţă │ │
│ │juridică de │ │
│ │specialitate, │ │
│ │servicii de │ │
│ │consultanţă şi │ │
│ │asistenţă │ │
│ │economică, │ │
│ │servicii de │ │
│ │reprezentare şi │ │
│ │asistenţă │Contract, factură │
│ │mediatică, │fiscală, chitanţă, ordin │
│ │servicii de │de plată, raport etc. │
│12. │transmitere de │sau │
│ │informaţii în │Declaraţie pe propria │
│ │reţelele de │răspundere │
│ │socializare din │ │
│ │mediul digital, │ │
│ │servicii de │ │
│ │traducere │ │
│ │decontate în │ │
│ │baza │ │
│ │contractelor │ │
│ │încheiate cu │ │
│ │societăţi │ │
│ │specializate sau│ │
│ │cu persoane │ │
│ │fizice │ │
│ │autorizate │ │
├────┼────────────────┼─────────────────────────┤
│ │Cheltuieli │ │
│ │privind │ │
│ │decontarea │ │
│ │serviciilor pe │Contract (după caz), │
│ │platformele │factură fiscală, │
│ │online de │chitanţă, ordin de plată,│
│13. │conferinţe/ │raport etc. │
│ │comunicare │sau │
│ │(videoconferinţe│Declaraţie pe propria │
│ │/teleconferinţe)│răspundere │
│ │destinate │ │
│ │activităţii │ │
│ │parlamentare │ │
├────┼────────────────┼─────────────────────────┤
│ │Cheltuieli │ │
│ │pentru pachete │ │
│ │şi soluţii │Declaraţie pe propria │
│14. │software pentru │răspundere │
│ │activitatea │ │
│ │biroului │ │
│ │parlamentar │ │
├────┼────────────────┼─────────────────────────┤
│ │Cursuri de │ │
│ │formare │ │
│ │profesională, │ │
│ │respectiv │ │
│ │cursuri de │ │
│ │perfecţionare, │ │
│ │susţinute de │ │
│ │către furnizori │ │
│ │acreditaţi din │Contract, factură │
│15. │România, pentru │fiscală, chitanţă, ordin │
│ │dobândirea │de plată, copie │
│ │competenţelor │certificate atestare etc.│
│ │care au legătură│ │
│ │cu fişa │ │
│ │postului, │ │
│ │respectiv │ │
│ │activitatea │ │
│ │prestată la │ │
│ │biroul │ │
│ │parlamentar │ │
├────┼────────────────┼─────────────────────────┤
│ │Diurna de │ │
│ │deplasare, │ │
│ │cazare şi │Ordin de deplasare, │
│ │transport în │factură fiscală şi │
│16. │circumscripţiile│chitanţă de plată pentru │
│ │electorale şi la│cazare, bilete pentru │
│ │Parlamentul │transport etc. │
│ │României, pentru│ │
│ │personalul │ │
│ │angajat │ │
├────┼────────────────┼─────────────────────────┤
│ │Obiecte de │Factură fiscală şi │
│17. │inventar de mică│chitanţă, certificat de │
│ │valoare sau de │garanţie │
│ │scurtă durată │ │
└────┴────────────────┴─────────────────────────┘
" 6. Anexa nr. 2 se modifică şi va avea următorul cuprins: " ANEXA 2 la norme DECLARAŢIE Subsemnatul, .............................., deputat/senator în Circumscripţia electorală ........... nr. ........, legitimaţia nr. ........, declar pe propria răspundere că în luna ............ am efectuat, conform art. 14 din Normele privind modul de utilizare şi justificare a sumei forfetare pentru cheltuielile de organizare şi funcţionare a birourilor parlamentare, aprobate prin Hotărârea birourilor permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului nr. 5/2013, cu modificările ulterioare, cheltuieli în sumă totală de ............ lei. Data ............ Deputat/Senator, ......................." ART. II Prevederile prezentei hotărâri intră în vigoare la data de 1 martie 2023. ART. III Hotărârea birourilor permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului nr. 5/2013 pentru aprobarea Normelor privind modul de utilizare şi justificare a sumei forfetare pentru cheltuieli de organizare şi funcţionare a birourilor parlamentare, cu modificările şi completările aduse prin prezenta hotărâre, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare. Această hotărâre a fost adoptată în şedinţa comună a birourilor permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului din 10 februarie 2023. p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR, VASILE-DANIEL SUCIU p. PREŞEDINTELE SENATULUI, ROBERT-MARIUS CAZANCIUC Bucureşti, 10 februarie 2023. Nr. 3.
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.