Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 24 din 30 iunie 2020  pentru înfiinţarea unei comisii parlamentare de anchetă  privind achiziţiile şi gestionarea stării de urgenţă    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 24 din 30 iunie 2020 pentru înfiinţarea unei comisii parlamentare de anchetă privind achiziţiile şi gestionarea stării de urgenţă

EMITENT: Parlamentul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 574 din 1 iulie 2020
    În temeiul art. 64 alin. (4) din Constituţia României, republicată, şi ale art. 9 din Regulamentul activităţilor comune ale Camerei Deputaţilor şi Senatului, aprobat prin Hotărârea Parlamentului României nr. 4/1992, republicat, cu completările ulterioare,
    Parlamentul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Se înfiinţează Comisia parlamentară de anchetă privind achiziţiile şi gestionarea stării de urgenţă, denumită în continuare Comisia de anchetă.

    ART. 2
    Obiectivele Comisiei de anchetă sunt următoarele:
    a) analiza fundamentării şi eficienţei măsurilor de informare, verificare şi monitorizare epidemiologică a cetăţenilor români care s-au întors în România din zonele de risc de la declanşarea epidemiei de coronavirus;
    b) verificarea modului în care s-au fundamentat şi elaborat ordonanţele militare pe perioada stării de urgenţă, precum şi a mijloacelor de informare care au stat la baza fundamentării şi elaborării acestora;
    c) verificarea achiziţiilor de materiale sanitare, medicamente şi alte produse folosite pentru limitarea răspândirii virusului COVID-19, precum şi la diagnosticarea şi tratarea persoanelor susceptibil a fi infectate sau infectate cu acest virus;
    d) analiza situaţiei epidemiologice în principalele focare de infecţie, determinarea cauzelor care au dus la apariţia acestor focare, precum şi analiza măsurilor care au fost luate pentru punerea acestora sub control;
    e) analiza modului în care personalul medical şi unităţile sanitare au fost dotate cu echipamente şi substanţe necesare protejării împotriva infectării cu noul coronavirus;
    f) analiza şi determinarea principalelor efecte economice ale epidemiei de coronavirus şi a măsurilor impuse de aceasta asupra mediului de afaceri şi a populaţiei, precum şi analiza măsurilor luate la nivel guvernamental pentru limitarea şi/sau contracararea efectelor negative determinate de situaţia epidemiologică naţională;
    g) analiza măsurilor luate pentru protejarea populaţiei împotriva practicilor comerciale abuzive, necesitatea amânării la plată a ratelor bancare şi în cazuri bine determinate a facturilor la utilităţi (energie, căldură, gaze, apă-canal, telefonie etc.);
    h) analiza măsurilor privind înregistrarea şi plata activităţilor de telemuncă, şomaj tehnic etc. şi a acţiunilor vizând menţinerea locurilor de muncă;
    i) verificarea modului în care au fost alocate sume din bugetul de stat pentru asigurarea de materiale şi substanţe necesare limitării efectelor răspândirii şi, respectiv, tratării infectării cu COVID-19, precum şi a asigurării alocărilor bugetare necesare susţinerii economiei;
    j) analiza măsurilor întreprinse pentru accesarea de fonduri şi ajutoare financiare din partea Uniunii Europene şi a altor state;
    k) verificarea lipsei totale de implicare a Guvernului în vederea prevenirii şi limitării efectelor epidemiei cu coronavirus şi achiziţionarea de echipamente medicale necesare, având în vedere avertizarea şi recomandările Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii dispuse în cadrul reuniunii din data de 22-23 ianuarie 2020;
    l) analizarea cazului de la Spitalul Judeţean de Urgenţă „Sf. Ioan cel Nou“ Suceava şi verificarea cauzelor care au condus la acest grav accident epidemiologic;
    m) măsurile care se impun la nivelul legislaţiei naţionale pentru combaterea şi reducerea numărului acestor cazuri, precum şi alte aspecte care vor apărea pe parcursul funcţionării Comisiei de anchetă.


    ART. 3
    (1) Comisia de anchetă este formată din 21 de membri şi va fi condusă de un birou, compus dintr-un preşedinte, 3 vicepreşedinţi şi un secretar.
    (2) Componenţa nominală a Comisiei de anchetă şi cea a biroului său sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
    (3) Activitatea comisiei se poate desfăşura şi în cadrul unor subcomisii stabilite în funcţie de obiective.

    ART. 4
    În condiţiile în care unul dintre membrii Comisiei de anchetă se află în imposibilitatea de a participa la lucrări, grupul parlamentar care l-a propus va desemna un înlocuitor.

    ART. 5
    Convocarea şedinţelor Comisiei de anchetă se face cu cel puţin 24 de ore înainte, de către preşedintele acesteia sau, în lipsa acestuia, de către vicepreşedintele care îl înlocuieşte.

    ART. 6
    (1) Pentru ca şedinţele Comisiei de anchetă să aibă loc este necesară prezenţa majorităţii membrilor acesteia.
    (2) Hotărârile Comisiei de anchetă se adoptă cu votul majorităţii membrilor prezenţi. Votul este deschis.

    ART. 7
    Detaliile privind organizarea şi funcţionarea Comisiei de anchetă vor fi cuprinse într-un regulament propriu, elaborat şi prezentat pentru aprobare birourilor permanente reunite ale celor două Camere ale Parlamentului în termen de 5 zile de la constituirea acesteia.

    ART. 8
    Lucrările Comisiei se înregistrează şi se stenografiază.

    ART. 9
    (1) Comisia de anchetă este împuternicită să facă audieri şi să ceară autorităţilor şi instituţiilor publice, oricăror structuri de specialitate ale statului, altor entităţi publice sau private, precum şi cetăţenilor să îi pună la dispoziţie date, informaţii şi materiale necesare şi utile pentru clarificarea obiectivelor Comisiei de anchetă.
    (2) Comisia de anchetă poate invita, pentru audieri şi explicaţii, orice persoană care poate avea cunoştinţă despre o faptă sau o împrejurare de natură să servească la aflarea adevărului în domeniul care formează obiectivele anchetei.
    (3) Instituţiile şi autorităţile publice a căror activitate are legătură cu obiectivele prevăzute la art. 2, dar şi cu alte aspecte legate de aceste obiective sunt obligate, în condiţiile legii, să răspundă la solicitările Comisiei de anchetă în termenul stabilit de aceasta.
    (4) Dacă pentru lămurirea unor fapte sau împrejurări este necesară întocmirea unor rapoarte de expertiză, Comisia de anchetă poate solicita efectuarea de expertize.

    ART. 10
    În scopul realizării obiectivelor pentru care se constituie Comisia de anchetă, Camera Deputaţilor şi Senatul vor asigura personalul de specialitate şi logistica necesare, cu aprobarea birourilor permanente reunite.

    ART. 11
    Lucrările Comisiei de anchetă sunt publice, cu excepţia cazului în care aceasta hotărăşte altfel.

    ART. 12
    (1) Constatările, concluziile şi propunerile Comisiei de anchetă vor face obiectul unui raport final, care va fi depus la Birourile permanente reunite ale Camerei Deputaţilor şi Senatului în termen de 90 de zile de la data constituirii Comisiei de anchetă. Termenul de depunere a raportului poate fi prelungit de birourile permanente reunite, la cererea motivată a preşedintelui de comisie.
    (2) După primirea raportului, birourile permanente reunite îl pun la dispoziţia grupurilor parlamentare şi îl înscriu pe ordinea de zi, pentru a fi supus dezbaterii plenului reunit al Camerei Deputaţilor şi Senatului.

    ART. 13
    Comisia de anchetă îşi încetează activitatea după ce plenul reunit al Camerei Deputaţilor şi Senatului s-a pronunţat asupra raportului supus dezbaterii.

    Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaţilor şi de Senat în şedinţa comună din 30 iunie 2020, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    ROBERT-MARIUS CAZANCIUC

    Bucureşti, 30 iunie 2020.
    Nr. 24.
    ANEXA 1

    COMPONENŢA NOMINALĂ
    a Comisiei parlamentare de anchetă privind achiziţiile şi gestionarea stării de urgenţă
    I. Componenţa:
    1. domnul deputat Budăi Marius-Constantin, Grupul parlamentar al PSD;
    2. domnul deputat Manole Petre-Florin, Grupul parlamentar al PSD;
    3. domnul deputat Suciu Vasile-Daniel, Grupul parlamentar al PSD;
    4. domnul deputat Vişan George-Gabriel, Grupul parlamentar al PSD;
    5. domnul deputat Vosganian Varujan, Grupul parlamentar al PSD;
    6. domnul senator Zamfir Daniel-Cătălin, Grupul parlamentar al PSD;
    7. domnul senator Mihu Ştefan, Grupul parlamentar al PSD;
    8. domnul senator Soporan Aurel-Horea, Grupul parlamentar al PSD;
    9. domnul senator Matei Constantin-Bogdan, Grupul parlamentar al PSD;
    10. domnul deputat Leoreanu Laurenţiu-Dan, Grupul parlamentar al PNL;
    11. domnul deputat Roman Florin-Claudiu, Grupul parlamentar al PNL;
    12. domnul senator Fenechiu Cătălin-Daniel, Grupul parlamentar al PNL;
    13. domnul senator Popa Ion, Grupul parlamentar PNL;
    14. domnul deputat Văcaru Alin-Vasile, Grupul parlamentar al PRO Europa;
    15. domnul deputat Dobre Mircea-Titus, Grupul parlamentar al PRO Europa;
    16. domnul senator Dircă George-Edward, Grupul parlamentar USR;
    17. domnul deputat Ungureanu Emanuel-Dumitru, Grupul parlamentar USR;
    18. domnul deputat, Popescu Nicolae-Daniel, Grupul parlamentar USR;
    19. domnul deputat Vass Levente, Grupul parlamentar al UDMR;
    20. domnul senator Lászlo Attila, Grupul parlamentar al UDMR;
    21. domnul deputat Movilă Petru, Grupul parlamentar al PMP.

    II. Componenţa biroului comisiei:
    - preşedinte, domnul deputat Budăi Marius-Constantin, Grupul parlamentar al PSD;
    – vicepreşedinte - domnul deputat Leoreanu Laurenţiu-Dan, Grupul parlamentar al PNL;
    – vicepreşedinte - domnul deputat Ungureanu Emanuel-Dumitru, Grupul parlamentar USR;
    – vicepreşedinte - domnul deputat Văcaru Alin-Vasile, Grupul parlamentar PRO Europa;
    – secretar - domnul deputat Vass Levente, Grupul parlamentar al UDMR.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016