Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 23 din 30 iunie 2020  privind înfiinţarea Comisiei parlamentare de anchetă  pentru investigarea eventualelor nereguli şi fraude semnalate în spaţiul public  cu ocazia deplasării muncitorilor sezonieri români la cules de sparanghel    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 23 din 30 iunie 2020 privind înfiinţarea Comisiei parlamentare de anchetă pentru investigarea eventualelor nereguli şi fraude semnalate în spaţiul public cu ocazia deplasării muncitorilor sezonieri români la cules de sparanghel

EMITENT: Parlamentul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 574 din 1 iulie 2020
    În temeiul prevederilor art. 64 alin. (4) din Constituţia României, republicată, precum şi ale art. 9 din Regulamentul activităţilor comune ale Camerei Deputaţilor şi Senatului, aprobat prin Hotărârea Parlamentului României nr. 4/1992, republicat, cu completările ulterioare,
    Parlamentul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Se constituie Comisia parlamentară de anchetă a Camerei Deputaţilor şi Senatului pentru investigarea eventualelor nereguli şi fraude semnalate în spaţiul public cu ocazia deplasării muncitorilor sezonieri români la cules de sparanghel în perioada aprilie 2020, denumită în continuare Comisia parlamentară de anchetă, comisie care are următoarele obiective:
    a) verificarea legalităţii deplasării celor aproximativ 2.000 de cetăţeni români, în noaptea 8/9 aprilie 2020, din localităţile de origine la Aeroportul Internaţional „Avram Iancu“ din Cluj-Napoca în condiţiile în care Ordonanţa militară nr. 2 din 21 martie 2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19, cu modificările şi completările ulterioare, indică foarte clar excepţiile de la interdicţia deplasării persoanelor fizice între orele 22,00-6,00;
    b) identificarea persoanelor care au dat ordine dispozitivelor de control ale Ministerului Afacerilor Interne şi Ministerului Apărării Naţionale ca aceste transporturi de persoane să nu fie oprite în trafic şi supuse controlului în noaptea 8/9 aprilie 2020;
    c) verificarea informaţiei din spaţiul public conform căreia persoanele care au plecat la muncă sezonieră în luna aprilie 2020 nu au fost testate în prealabil de infectarea cu COVID-19;
    d) analiza conlucrării dintre diferitele societăţi comerciale de recrutare a forţei de muncă şi autorităţile române care a făcut posibilă exceptarea zborurilor charter cu muncitori sezonieri către ţările Uniunii Europene, în condiţiile în care prin Ordonanţa militară nr. 4 din 29 martie 2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19, cu modificările ulterioare, se interzic zborurile din şi spre anumite ţări ale Uniunii, până în 22 aprilie 2020;
    e) verificarea implicării în această operaţiune de încălcare a stării de urgenţă şi a ordonanţelor militare a Preşedintelui României, prim-ministrului, ministrului afacerilor interne, ministrului apărării naţionale, ministrului afacerilor externe, ministrului muncii şi protecţiei sociale;
    f) alte aspecte care vor apărea pe parcursul funcţionării Comisiei parlamentare de anchetă.


    ART. 2
    (1) Comisia parlamentară de anchetă se compune din 15 membri, deputaţi şi senatori, desemnaţi de grupurile parlamentare ale Camerei Deputaţilor şi Senatului, potrivit configuraţiei politice a Parlamentului României.
    (2) Comisia parlamentară de anchetă este condusă de un birou alcătuit dintr-un preşedinte, 2 vicepreşedinţi şi 2 secretari.
    (3) Componenţa nominală a Comisiei parlamentare de anchetă şi cea a biroului său sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
    (4) Deputaţii şi senatorii desemnaţi ca membri ai prezentei Comisii parlamentare de anchetă îşi păstrează şi calitatea de membri ai comisiilor permanente ale Camerei Deputaţilor, respectiv ale Senatului.

    ART. 3
    În condiţiile în care unul dintre membrii Comisiei parlamentare de anchetă se află în imposibilitatea de a participa la lucrări, grupurile parlamentare vor desemna un înlocuitor.

    ART. 4
    Convocarea şedinţelor Comisiei parlamentare de anchetă se face cu cel puţin 24 de ore înainte, de către preşedintele acesteia sau, în lipsa lui, de către vicepreşedintele care îl înlocuieşte.

    ART. 5
    (1) Pentru ca şedinţele Comisiei parlamentare de anchetă să aibă loc în mod legal este necesară participarea a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor care o compun.
    (2) Hotărârile Comisiei parlamentare de anchetă se adoptă cu votul majorităţii membrilor prezenţi. Votul este deschis.

    ART. 6
    Detaliile privind organizarea şi funcţionarea Comisiei parlamentare de anchetă vor fi cuprinse într-un regulament propriu înaintat spre aprobare birourilor permanente reunite ale celor două Camere ale Parlamentului în termen de 5 zile de la constituirea acesteia.

    ART. 7
    Lucrările comisiei se înregistrează şi se stenografiază.

    ART. 8
    Împiedicarea în orice fel a activităţii Comisiei parlamentare de anchetă în îndeplinirea atribuţiilor sale se sancţionează potrivit legii penale.

    ART. 9
    (1) În vederea audierii, Comisia parlamentară de anchetă poate cita orice persoană care lucrează în cadrul instituţiei Preşedintelui României, Guvernului sau în cadrul celorlalte organe ale administraţiei publice şi care poate avea cunoştinţă despre o faptă sau o împrejurare de natură să servească la aflarea adevărului în cauza care formează obiectul activităţii comisiei.
    (2) În cazul refuzului nemotivat de a răspunde solicitărilor Comisiei parlamentare de anchetă, aceasta poate propune sesizarea conducătorului autorităţii sau instituţiei unde îşi desfăşoară activitatea persoana citată, în vederea aplicării în mod corespunzător a prevederilor regulamentelor de organizare şi funcţionare a instituţiei respective, sau poate propune sesizarea organelor de urmărire penală pentru infracţiunea prevăzută la art. 267 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Comisia parlamentară de anchetă poate invita orice altă persoană care poate avea cunoştinţă despre o faptă sau o împrejurare de natură să servească la aflarea adevărului în cauza care formează obiectul activităţii comisiei şi care acceptă să fie audiată. Persoana invitată poate răspunde şi în scris comisiei parlamentare de anchetă, furnizând informaţiile solicitate, sau poate transmite prin poştă documente sau celelalte mijloace de probă pe care le deţine şi care sunt utile Comisiei parlamentare de anchetă.
    (4) Refuzul persoanelor invitate la Comisia parlamentară de anchetă de a furniza informaţiile solicitate sau de a pune la dispoziţia acesteia celelalte documente sau mijloace de probă deţinute utile activităţii comisiei poate fi considerat ca obstrucţionare sau împiedicare a aflării adevărului şi poate constitui temei pentru sesizarea organelor de urmărire penală.
    (5) În cazul în care este necesară prezenţa unor experţi pentru lămurirea unor fapte sau împrejurări în vederea aflării adevărului, Comisia parlamentară de anchetă dispune efectuarea de expertize.
    (6) Dispoziţiile legale referitoare la invitarea, prezentarea şi ascultarea martorilor, precum şi cele privitoare la prezentarea înscrisurilor sau efectuarea expertizelor se aplică în mod corespunzător.
    (7) Preşedintele Comisiei parlamentare de anchetă atrage atenţia persoanei audiate că are obligaţia de a spune adevărul, de a nu ascunde nimic din ceea ce ştie.

    ART. 10
    În activitatea sa, Comisia parlamentară de anchetă va putea utiliza specialişti, fără drept de vot.

    ART. 11
    (1) Constatările, concluziile şi propunerile Comisiei parlamentare de anchetă vor face obiectul unui raport final, care va fi depus la birourile permanente reunite ale Camerei Deputaţilor şi Senatului în termen de 30 de zile de la data constituirii Comisiei parlamentare de anchetă. Termenul de depunere a raportului poate fi prelungit de birourile permanente reunite, la cererea motivată a preşedintelui de comisie.
    (2) După primirea raportului, birourile permanente reunite îl vor pune la dispoziţia grupurilor parlamentare şi îl vor înscrie pe ordinea de zi, pentru a fi supus dezbaterii plenului reunit al Camerei Deputaţilor şi Senatului.

    ART. 12
    În scopul realizării obiectivelor pentru care se constituie Comisia parlamentară de anchetă, Camera Deputaţilor şi Senatul vor asigura personalul de specialitate şi logistica necesare, cu aprobarea birourilor permanente reunite.

    ART. 13
    Comisia de anchetă îşi încetează activitatea după ce plenul reunit al Camerei Deputaţilor şi Senatului s-a pronunţat asupra raportului supus dezbaterii.

    Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaţilor şi de Senat în şedinţa comună din 30 iunie 2020, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    ROBERT-MARIUS CAZANCIUC

    Bucureşti, 30 iunie 2020.
    Nr. 23.
    ANEXA 1

    COMPONENŢA NOMINALĂ
    a Comisiei parlamentare de anchetă pentru investigarea eventualelor nereguli
    şi fraude semnalate în spaţiul public cu ocazia deplasării muncitorilor sezonieri
    români la cules de sparanghel
    I. Componenţa:
    1. doamna deputat Gavrilescu Graţiela Leocadia, Grupul parlamentar al PSD;
    2. domnul deputat Macovei Silviu Nicu, Grupul parlamentar al PSD;
    3. domnul deputat Radu Nicolaie-Sebastian-Valentin, Grupul parlamentar al PSD;
    4. doamna deputat Răduţ Violeta, Grupul parlamentar al PSD;
    5. domnul senator Oprea Ştefan-Radu, Grupul parlamentar al PSD;
    6. domnul senator Marin Gheorghe, Grupul parlamentar al PSD;
    7. domnul senator Rotaru Ion, Grupul parlamentar al PSD;
    8. domnul senator Badea Viorel-Riceard, Grupul parlamentar al PNL;
    9. domnul deputat Popescu Pavel, Grupul parlamentar al PNL;
    10. doamna deputat Săftoiu Ana Adriana, Grupul parlamentar al PNL;
    11. domnul senator Mihail Radu-Mihai, Grupul parlamentar USR;
    12. domnul deputat Ungureanu Emanuel-Dumitru, Grupul parlamentar USR;
    13. domnul senator Ţuţuianu Adrian, Grupul parlamentar PRO Europa;
    14. domnul deputat Antal István János, Grupul parlamentar al UDMR;
    15. domnul deputat Codreanu Constantin, Grupul parlamentar al PMP.

    II. Componenţa biroului comisiei:
    - preşedinte, domnul senator Oprea Ştefan-Radu, Grupul parlamentar al PSD;
    – vicepreşedinte, domnul senator Badea Viorel-Riceard, Grupul parlamentar al PNL;
    – vicepreşedinte, domnul deputat Ungureanu Emanuel-Dumitru, Grupul parlamentar USR;
    – secretar, domnul senator Ţuţuianu Adrian, Grupul parlamentar PRO Europa;
    – secretar, domnul deputat Antal István János, Grupul parlamentar al UDMR.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016