Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 23 din 23 aprilie 2025  privind întocmirea, verificarea şi circuitul proceselor-verbale  privind rezultatele alegerilor locale parţiale din data de 4 mai 2025    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 23 din 23 aprilie 2025 privind întocmirea, verificarea şi circuitul proceselor-verbale privind rezultatele alegerilor locale parţiale din data de 4 mai 2025

EMITENT: Autoritatea Electorală Permanentă
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 358 din 23 aprilie 2025
    Având în vedere Hotărârea Guvernului nr. 5/2025 privind stabilirea datei alegerilor locale parţiale pentru preşedintele Consiliului Judeţean Bihor şi pentru primari în unele circumscripţii electorale, cu completările ulterioare,
    văzând prevederile art. 3 alin. (1) şi (3), art. 18 alin. (1), (4), (5) şi (9) şi ale art. 21 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2025 privind unele măsuri pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2025 şi alegerilor locale parţiale din anul 2025,
    ţinând cont de prevederile art. 93-98 şi ale art. 132 alin. (1) din Legea nr. 115/2015 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, pentru modificarea Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, cu modificările şi completările ulterioare,
    în considerarea prevederilor art. 120 alin. (1) din Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Autorităţii Electorale Permanente, cu modificările şi completările ulterioare,
    având în vedere prevederile Hotărârii Autorităţii Electorale Permanente nr. 12/2016 pentru aprobarea modelelor proceselor-verbale privind consemnarea rezultatului votării la alegerile locale, cu modificările şi completările ulterioare,
    observând dispoziţiile Hotărârii Autorităţii Electorale Permanente nr. 36/2019 pentru aprobarea Normelor metodologice privind funcţionarea Sistemului informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal, selecţia, desemnarea şi atribuţiile operatorilor de calculator ai birourilor electorale ale secţiilor de votare, verificarea corelaţiilor din procesele-verbale de consemnare a rezultatelor votării, precum şi condiţiile de înregistrare audiovideo a operaţiunilor efectuate de către membrii birourilor electorale ale secţiilor de votare pentru numărarea voturilor, cu modificările şi completările ulterioare,
    având în vedere prevederile art. 2 lit. a) şi f) din Hotărârea Guvernului nr. 301/2025 privind stabilirea măsurilor tehnice necesare bunei organizări şi desfăşurări a alegerilor locale parţiale din data de 4 mai 2025,
    văzând şi prevederile Hotărârii Biroului Electoral Central nr. 154H/2024 privind aplicarea unitară a prevederilor legale privind întocmirea, verificarea şi circuitul proceselor-verbale privind rezultatele alegerilor din data de 9 iunie 2024, ale Deciziei Biroului Electoral Central nr. 61D/2025 privind organizarea activităţii de consemnare, verificare şi centralizare a rezultatelor alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2025 şi ale Deciziei Biroului Electoral Central nr. 63D/2025 privind operaţiunile
    de predare şi primire a documentelor şi materialelor necesare procesului de votare de către birourile electorale constituite cu ocazia alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2025,
    având în vedere observaţiile şi propunerile formulate de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale,
    în temeiul art. 104 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 208/2015, cu modificările şi completările ulterioare,
    Autoritatea Electorală Permanentă adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    (1) La alegerile locale parţiale din data de 4 mai 2025, după numărarea voturilor, preşedintele biroului electoral al secţiei de votare încheie un proces-verbal privind consemnarea rezultatului votării pentru primar şi/sau un proces-verbal privind consemnarea rezultatului votării pentru preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, după caz, în trei exemplare originale.
    (2) Procesele-verbale prevăzute la alin. (1) vor fi semnate olograf de către membrii biroului electoral al secţiei de votare, pe fiecare pagină, cu respectarea condiţiei imperative de a semna doar în partea stângă a paginilor acestor procese-verbale, astfel încât cifrele cuprinse în procesul-verbal şi codul QR prevăzut la art. 2 alin. (3) să nu fie în niciun fel afectate, şi vor purta ştampila de control a secţiei de votare.
    (3) Un exemplar original al proceselor-verbale prevăzute la alin. (1) se afişează în loc vizibil, la sediul biroului electoral al secţiei de votare.
    (4) Pe fiecare pagină a copiilor proceselor-verbale eliberate conform art. 94 alin. (6) din Legea nr. 115/2015 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, pentru modificarea Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, cu modificările şi completările ulterioare, se va înscrie menţiunea „Copie certificată“, însoţită de semnătura preşedintelui biroului electoral al secţiei de votare, lângă care se va aplica ştampila de control a secţiei de votare.

    ART. 2
    (1) Pentru încheierea procesului-verbal privind consemnarea rezultatului votării pentru primar şi/sau a procesului-verbal privind consemnarea rezultatului votării pentru preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, preşedintele biroului electoral al secţiei de votare:
    a) va întocmi o ciornă a procesului-verbal şi va asigura verificarea electronică a datelor care urmează a fi consemnate în cele 3 exemplare originale ale procesului-verbal; verificarea electronică a datelor care urmează a fi consemnate în cele 3 exemplare originale ale procesului-verbal se va realiza cu sprijinul operatorului de calculator al biroului electoral al secţiei de votare prin înscrierea acestora în aplicaţia informatică, care asigură îndeplinirea funcţionalităţilor prevăzute la art. 3 lit. n) tezele I şi a II-a şi lit. o) din Normele metodologice privind funcţionarea Sistemului informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal, selecţia, desemnarea şi atribuţiile operatorilor de calculator ai birourilor electorale ale secţiilor de votare, verificarea corelaţiilor din procesele-verbale de consemnare a rezultatelor votării, precum şi condiţiile de înregistrare audiovideo a operaţiunilor efectuate de către membrii birourilor electorale ale secţiilor de votare pentru numărarea voturilor, aprobate prin Hotărârea Autorităţii Electorale Permanente nr. 36/2019, cu modificările şi completările ulterioare, instalată pe terminalul informatic (tableta) pus la dispoziţie de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale; aplicaţia informatică menţionată va semnala eventualele erori sau neconcordanţe ce trebuie remediate pentru a asigura încheierea proceselor-verbale conform legii;
    b) va verifica dacă denumirile partidelor politice, alianţelor politice, alianţelor electorale şi ale organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale care participă la alegeri, numele şi prenumele candidaţilor pe care acestea le-au propus, precum şi numele şi prenumele candidaţilor independenţi, înscrise în machetele personalizate ale proceselor-verbale, corespund cu cele înscrise în buletinele de vot utilizate în secţia de votare;
    c) va asigura înscrierea corectă în procesele-verbale a voturilor valabil exprimate pentru fiecare candidat, în conformitate cu rezultatele numărării voturilor, precum şi a totalizării acestora;
    d) după confirmarea corelaţiilor, atât în aplicaţie, cât şi în procesul-verbal, după realizarea acţiunilor de verificare prevăzute la lit. a)-c) şi semnarea de către membrii biroului electoral al secţiei de votare a proceselor-verbale completate în secţia de votare, va asigura încărcarea în Sistemul informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal, denumit în continuare SIMPV, atât a fotografiei procesului-verbal, cât şi a datelor înscrise în aplicaţia informatică de verificare a corelaţiilor.

    (2) Dacă în momentul consemnării rezultatului votării nu se pot finaliza operaţiunile de înscriere a datelor în aplicaţia informatică menţionată la alin. (1) lit. a), întrucât, chiar şi după reverificări, cheile de validare nu sunt respectate, preşedintele biroului electoral al secţiei de votare trebuie să apeleze numărul unic al centrului de suport tehnic.
    (3) Dacă, după efectuarea operaţiunilor prevăzute de alin. (1) şi (2), cheile de validare nu sunt respectate, preşedintele biroului electoral al secţiei de votare va întocmi procesul-verbal sau, după caz, procesele-verbale, în baza datelor rezultate prin aplicarea prevederilor art. 93 alin. (1) lit. c)-i) din Legea nr. 115/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi va asigura încărcarea în SIMPV numai a fotografiei procesului-verbal.
    (4) În situaţia prevăzută la alin. (3), datele înscrise în aplicaţia instalată pe terminalul informatic prevăzut la alin. (1) lit. a) vor fi corectate şi încărcate în SIMPV de preşedintele biroului electoral al secţiei de votare, cu asistenţa operatorului de calculator, numai în baza hotărârii biroului electoral de circumscripţie, la sediul acestuia.
    (5) Preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare din comunele Căbeşti şi Rieni, judeţul Bihor, vor realiza operaţiunile prevăzute la alin. (1) atât pentru procesul-verbal privind consemnarea rezultatului votării pentru primar, cât şi pentru procesul-verbal privind consemnarea rezultatului votării pentru preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, asigurându-se, în prealabil, că numărul de alegători înscrişi în listele electorale pentru alegerile locale parţiale (pct. a, a1, a2, a3 şi a4 din procesul-verbal), respectiv al alegătorilor care s-au prezentat la urne la alegerile locale parţiale, atât cel total (pct. b din procesul-verbal), cât şi cel din fiecare tip de listă electorală utilizată la alegerile locale parţiale (pct. b1, b2, b3 şi b4 din procesul-verbal) este identic în ambele procese-verbale. În cazul în care există neconcordanţe la punctele menţionate între cele două procese-verbale, aplicaţia informatică va semnala neconcordanţa prin afişarea atenţionărilor corespunzătoare. Datele vor fi transmise în SIMPV cu atenţionări.
    (6) Formularele proceselor-verbale privind consemnarea rezultatelor votării vor conţine pe fiecare pagină un cod QR având formatul CODPV#pag_curenta#pag_total.
    (7) Pentru generarea codului QR trebuie respectate următoarele reguli:
    a) nivelul de corecţie să fie H;
    b) codificarea să fie UTF-8.


    ART. 3
    (1) După realizarea operaţiunilor prevăzute la art. 1 şi 2, preşedintele biroului electoral al secţiei de votare va asigura, cu sprijinul celorlalţi membri ai biroului electoral al secţiei de votare, constituirea unuia dintre următoarele dosare sau a ambelor, după caz:
    a) un dosar sigilat şi ştampilat, cuprinzând două exemplare originale ale procesului-verbal privind consemnarea rezultatelor votării pentru primar, contestaţiile formulate la voturile exprimate pentru primar, voturile nule şi voturile contestate exprimate pentru primar, în cazul secţiilor de votare din circumscripţiile electorale unde se organizează alegeri locale parţiale numai pentru primar; dosarul va fi etichetat corespunzător, prin înscrierea numărului secţiei de votare, a denumirii localităţii şi a menţiunii „Rezultate alegeri locale parţiale pentru primar - 4 mai 2025“;
    b) un dosar sigilat şi ştampilat, cuprinzând două exemplare ale procesului-verbal privind consemnarea rezultatelor votării pentru preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, contestaţiile formulate la voturile exprimate pentru preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, voturile nule şi voturile contestate exprimate pentru preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, în cazul secţiilor de votare din judeţul Bihor; dosarul va fi etichetat corespunzător, prin înscrierea numărului secţiei de votare, a denumirii localităţii şi a menţiunii „Rezultate alegeri locale parţiale pentru preşedintele Consiliului Judeţean Bihor - 4 mai 2025“.

    (2) Preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare din comunele Căbeşti şi Rieni, judeţul Bihor, vor asigura, cu sprijinul celorlalţi membri ai birourilor electorale ale secţiilor de votare, constituirea ambelor dosare prevăzute la alin. (1).
    (3) După constituirea, după caz, a dosarului prevăzut la alin. (1) lit. a), a dosarului prevăzut la alin. (1) lit. b) sau a dosarelor prevăzute la alin. (2), preşedintele biroului electoral al secţiei de votare va asigura constituirea unui dosar separat cuprinzând listele electorale utilizate în secţia de votare la alegerile locale parţiale, cererile de vot prin intermediul urnei speciale la alegerile locale parţiale, precum şi orice alte formulare şi/sau procese-verbale utilizate în acest proces electoral; dosarul va fi etichetat corespunzător, prin înscrierea numărului secţiei de votare, a denumirii localităţii şi a menţiunii „Liste electorale şi formulare utilizate la alegerile locale parţiale - 4 mai 2025“.
    (4) Dosarele prevăzute la alin. (1) şi (3) se sigilează de către preşedintele biroului electoral al secţiei de votare prin aplicarea unei benzi de hârtie, după cum urmează:
    a) semnează o bandă de hârtie împreună cu ceilalţi membri şi aplică ştampila de control pe aceasta;
    b) aplică bandă adezivă transparentă sau lipici pe banda de hârtie prevăzută la lit. a), pe care apoi o lipeşte de dosar, astfel încât semnăturile şi ştampila de control să rămână vizibile, iar banda de hârtie să nu se deterioreze pe parcursul transportului.


    ART. 4
    (1) Preşedintele biroului electoral al secţiei de votare, cu sprijinul celorlalţi membri ai biroului electoral al secţiei de votare, asigură introducerea într-un sac a buletinelor de vot întrebuinţate şi necontestate, pe care îl va eticheta în mod corespunzător ca sac ce conţine „Buletine de vot folosite la alegerile locale parţiale din 4 mai 2025“ şi pe care îl va lega cu sfoară sau cu colier de plastic.
    (2) Preşedintele biroului electoral al secţiei de votare, cu sprijinul celorlalţi membri ai biroului electoral al secţiei de votare, asigură introducerea într-un sac a buletinelor de vot neîntrebuinţate şi/sau anulate, pe care îl va eticheta în mod corespunzător ca sac ce conţine „Buletine de vot anulate la alegerile locale parţiale din 4 mai 2025“ şi pe care îl va lega cu sfoară sau cu colier de plastic.
    (3) Preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare din comunele Căbeşti şi Rieni, judeţul Bihor, vor realiza operaţiunile prevăzute la alin. (1) şi (2) separat pentru fiecare dintre tipurile de buletine de vot aferente alegerilor locale parţiale, pe etichete urmând a fi inserate şi menţiunea „Primar“, respectiv „Preşedinte Consiliu Judeţean“, după caz.
    (4) După legarea sacilor prevăzuţi la alin. (1) şi (2), preşedintele biroului electoral al secţiei de votare îi va sigila cu o bandă de hârtie, după cum urmează:
    a) semnează o bandă de hârtie împreună cu ceilalţi membri şi aplică ştampila de control pe aceasta;
    b) aplică bandă adezivă transparentă sau lipici pe banda de hârtie prevăzută la lit. a) pe care apoi o lipeşte de sac, astfel încât semnăturile şi ştampila de control să rămână vizibile, iar banda de hârtie să nu se deterioreze pe parcursul transportului.


    ART. 5
    (1) După efectuarea operaţiunilor prevăzute la art. 1-4, preşedintele biroului electoral al secţiei de votare şi locţiitorul acestuia, având asupra lor ştampila de control a secţiei de votare, însoţiţi de operatorul de calculator, de paza personalului structurilor Ministerului Afacerilor Interne şi de cel puţin doi membri, selectaţi prin tragere la sorţi, se vor deplasa în vederea predării către biroul electoral de circumscripţie, pe bază de proces-verbal, a materialelor prevăzute la art. 3 şi 4, conform dispoziţiilor art. 11 alin. (2)-(4) din Decizia Biroului Electoral Central nr. 63D/2025 privind operaţiunile de predare şi primire a documentelor şi materialelor necesare procesului de votare de către birourile electorale constituite cu ocazia alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2025.
    (2) În cazul secţiilor de votare din comunele Căbeşti şi Rieni, judeţul Bihor, la sediul biroului electoral de circumscripţie comunală vor fi predate exclusiv dosarele conţinând procesele-verbale şi materialele pe a căror etichetă este inserată menţiunea „Primar“.
    (3) În cazul secţiilor de votare din comunele Căbeşti şi Rieni, judeţul Bihor, dosarul prevăzut la art. 3 alin. (3) va fi desigilat în vederea analizării acestuia la nivelul biroului electoral de circumscripţie comunală şi soluţionării eventualelor contestaţii; după finalizarea operaţiunilor de verificare a proceselor-verbale, dosarul prevăzut la art. 3 alin. (3) va fi resigilat utilizând ştampila biroului electoral de circumscripţie comunală şi înmânat, pe bază de proces-verbal, preşedintelui biroului electoral al secţiei de votare în vederea predării acestuia Biroului electoral de circumscripţie judeţeană Bihor.
    (4) În cazul secţiilor de votare din comunele Căbeşti şi Rieni, judeţul Bihor, după finalizarea operaţiunilor de verificare a proceselor-verbale de către biroul electoral de circumscripţie comunală, preşedintele biroului electoral al secţiei de votare şi locţiitorul acestuia, având asupra lor ştampila de control a secţiei de votare, însoţiţi de paza personalului structurilor Ministerului Afacerilor Interne şi de cel puţin doi membri, selectaţi prin tragere la sorţi, se vor deplasa la sediul Biroului electoral judeţean nr. 5 Bihor pentru a preda documentele şi materialele rezultate în urma alegerilor pentru Preşedintele României şi ulterior vor preda, către Biroul electoral de circumscripţie judeţeană Bihor, pe bază de proces-verbal, materialele prevăzute la art. 3 şi 4 pe a căror etichetă este inserată menţiunea „Preşedinte Consiliu Judeţean“.

    ART. 6
    (1) Datele înscrise în procesele-verbale privind rezultatele alegerilor locale parţiale din data de 4 mai 2025 întocmite de birourile electorale se centralizează electronic prin intermediul SIMPV, respectiv al Sistemului informatic de centralizare a datelor din procesele-verbale privind consemnarea rezultatelor votării la alegerile locale parţiale, denumit în continuare SICPV-LP.
    (2) Departamentele de specialitate competente din cadrul Autorităţii Electorale Permanente, precum şi statisticienii birourilor electorale judeţene, respectiv ai Biroului electoral de circumscripţie judeţeană Bihor vor asigura, prin intermediul Centrului de suport tehnic, asistenţă de specialitate pentru verificarea şi centralizarea rezultatelor votării la nivelul circumscripţiilor electorale.

    ART. 7
    (1) Birourile electorale de circumscripţie verifică procesele-verbale privind consemnarea rezultatelor votării întocmite la nivelul unei secţii de votare în vederea asigurării respectării cheilor de control prevăzute la art. 94 alin. (3) din Legea nr. 115/2015, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi a faptului că datele înscrise în procesul-verbal încheiat în secţiile de votare sunt identice cu datele înscrise în formularul de verificare al corelaţiilor din SIMPV, denumit în continuare FVC.
    (2) Verificarea proceselor-verbale pe suport hârtie se realizează în prezenţa preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare, precum şi a celorlalţi membri ai acestora şi a operatorilor de calculator care îi însoţesc. Eventualele neconcordanţe între datele înscrise în procesele-verbale pe suport hârtie se vor rezolva de către preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare pe baza materialelor utilizate în procesul electoral, care nu vor fi predate-preluate înainte de finalizarea procesului de verificare.
    (3) Eventualele corecţii ale datelor înscrise în procesele-verbale pe suport hârtie se vor certifica prin semnătura preşedintelui biroului electoral al secţiei de votare şi prin aplicarea ştampilei de control a biroului electoral al secţiei de votare.
    (4) Preşedinţii birourilor electorale de circumscripţie vor verifica dacă eventualele corecţii au fost realizate în conformitate cu prevederile alin. (3) pe ambele exemplare ale procesului-verbal pe suport hârtie şi vor semna în dreapta sus a fiecărui proces-verbal, unde vor aplica şi ştampila biroului electoral de circumscripţie, confirmând că acesta a fost verificat şi că sunt respectate cheile de control prevăzute la art. 94 alin. (3) din Legea nr. 115/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    (5) În procesele-verbale pe suport hârtie pot fi făcute corecţii ale cifrelor ce atestă voturile valabil exprimate obţinute de partidele politice, alianţele politice, alianţele electorale, organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale şi candidaţii independenţi numai ca urmare a hotărârilor biroului electoral de circumscripţie pentru soluţionarea unor contestaţii referitoare la valabilitatea unor voturi exprimate, care au fost stabilite, la nivelul secţiei de votare, ca fiind voturi nule.
    (6) Orice neconcordanţă între datele înscrise pe procesele-verbale pe suport hârtie şi datele încărcate în SIMPV se soluţionează prin hotărâre a biroului electoral de circumscripţie. Hotărârile birourilor electorale de circumscripţie se fotografiază şi se încarcă în SIMPV sau în SICPV-LP, după caz, în secţiunea destinată acestui scop. Acestea vor conţine pe fiecare pagină un cod QR având formatul H#pag_curenta#pag_total, cu aplicarea corespunzătoare a prevederilor art. 2 alin. (6). Modelele hotărârilor birourilor electorale de circumscripţie sunt prevăzute în anexele nr. 1 şi 2.

    ART. 8
    (1) Datele din procesele-verbale privind consemnarea rezultatului votării pentru primar, verificate şi validate de birourile electorale de circumscripţie, sunt prelucrate şi validate în SIMPV de către informaticienii prevăzuţi la art. 9 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 301/2025 privind stabilirea măsurilor tehnice necesare bunei organizări şi desfăşurări a alegerilor locale parţiale din data de 4 mai 2025.
    (2) Corecţiile datelor electronice privind rezultatul votării pentru primar încărcate în SIMPV se realizează numai în baza hotărârilor birourilor electorale de circumscripţie, de către operatorii de calculator ai birourilor electorale ale secţiilor de votare. Hotărârile birourilor electorale de circumscripţie se fotografiază şi se încarcă în SIMPV de informaticienii prevăzuţi la alin. (1).
    (3) Operatorii de calculator prevăzuţi la alin. (2) fotografiază cu ajutorul terminalului informatic pus la dispoziţie de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale procesele-verbale privind consemnarea rezultatelor votării pentru primar, verificate şi certificate de preşedinţii birourilor electorale de circumscripţie conform art. 7 alin. (4). Fotografiile se încarcă în SIMPV.
    (4) După efectuarea operaţiunii prevăzute de alin. (3), datele şi fotografiile prevăzute de prezentul articol sunt afişate automat pe pagina de internet https://prezenta.roaep.ro/, sub titulatura Rezultate.

    ART. 9
    (1) Datele din procesele-verbale privind consemnarea rezultatului votării pentru preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, verificate şi validate de Biroul electoral de circumscripţie judeţeană Bihor, sunt prelucrate şi validate în SICPV-LP de către statisticienii acestui birou electoral.
    (2) Eventualele corecţii ale datelor electronice privind rezultatul votării pentru preşedintele Consiliului Judeţean Bihor încărcate în SICPV-LP se realizează numai în baza hotărârilor Biroului electoral de circumscripţie judeţeană Bihor, de către statisticienii acestui birou electoral. Hotărârile Biroului electoral de circumscripţie judeţeană Bihor se scanează şi se încarcă de către statisticieni în SICPV-LP, în secţiunea destinată acestui scop.
    (3) Statisticienii prevăzuţi la alin. (2) scanează procesele-verbale privind consemnarea rezultatelor votării, verificate şi certificate de preşedintele Biroului electoral de circumscripţie judeţeană Bihor conform art. 7 alin. (4), precum şi hotărârile aceluiaşi birou electoral prevăzute la alin. (2), pe care le încarcă în SICPV-LP, şi modifică datele din FVC, dacă este cazul. După salvarea modificărilor se generează un fişier care conţine atât datele din FVC, cât şi imaginea procesului-verbal scanat, ca martor al informaţiilor existente în SICPV-LP la momentul respectiv.
    (4) După efectuarea operaţiunii prevăzute la alin. (3), fişierul generat este semnat electronic de preşedintele Biroului electoral de circumscripţie judeţeană Bihor, iar datele, fotografiile şi hotărârea de modificare sunt afişate automat pe pagina de internet https://prezenta.roaep.ro, sub titulatura Rezultate. Datele aferente fiecărei secţii de votare, precum şi cele cumulate la nivelul judeţului se vor corela automat cu ultima versiune încărcată şi validată.

    ART. 10
    (1) După efectuarea operaţiunilor prevăzute la art. 8, SIMPV asigură totalizarea datelor electronice privind rezultatele votării pentru primar din toate secţiile de votare din cadrul circumscripţiei electorale.
    (2) Structura totalizării datelor prevăzute la alin. (1) va urma structura anexei nr. 9 la Hotărârea Autorităţii Electorale Permanente nr. 12/2016 pentru aprobarea modelelor proceselor-verbale privind consemnarea rezultatului votării la alegerile locale, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Procesele-verbale privind centralizarea voturilor, constatarea rezultatului alegerilor şi atribuirea mandatului pentru primar, întocmite de birourile electorale de circumscripţie, sunt fotografiate de către informaticienii prevăzuţi la art. 8 alin. (1). Fotografiile sunt încărcate în SIMPV.
    (4) Informaticienii prevăzuţi la art. 8 alin. (1) asigură corespondenţa dintre datele cumulate conform alin. (1) şi datele înscrise în procesele-verbale pe suport hârtie prevăzute la alin. (2).
    (5) Informaticienii prevăzuţi la art. 8 alin. (1) validează în SIMPV datele electronice din procesele-verbale privind centralizarea voturilor, constatarea rezultatului alegerilor şi atribuirea mandatului pentru primar, numai după contactarea Centrului de suport tehnic.
    (6) După efectuarea operaţiunii de validare prevăzute de alin. (5), datele şi fotografiile prevăzute de prezentul articol sunt afişate automat pe pagina de internet https://prezenta.roaep.ro, sub titulatura Rezultate.

    ART. 11
    (1) După efectuarea operaţiunilor prevăzute la art. 9, SICPV-LP asigură totalizarea datelor electronice privind rezultatele votării pentru preşedintele Consiliului Judeţean Bihor din toate secţiile de votare din cadrul circumscripţiei electorale.
    (2) Structura totalizării datelor prevăzute la alin. (1) va urma structura anexei nr. 14^1 la Hotărârea Autorităţii Electorale Permanente nr. 12/2016, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Procesul-verbal privind centralizarea voturilor, constatarea rezultatului alegerilor şi atribuirea mandatului de preşedinte al Consiliului Judeţean Bihor, întocmit de Biroul electoral de circumscripţie judeţeană Bihor, se generează din SICPV-LP, se tipăreşte în două exemplare originale, se verifică prin comparaţie cu datele electronice din SICPV-LP, se semnează de către preşedintele biroului electoral de circumscripţie şi de către ceilalţi membri şi se ştampilează.
    (4) Procesul-verbal prevăzut la alin. (3) se scanează, se încarcă în SICPV-LP, după care se generează un fişier care conţine atât datele, cât şi imaginea scanată, ca martor al informaţiilor existente în SICPV-LP la momentul respectiv, fişier care se semnează electronic de către preşedintele Biroului electoral de circumscripţie judeţeană Bihor.
    (5) Documentele prevăzute la alin. (4) se afişează pe pagina de internet https://prezenta.roaep.ro, sub titulatura Rezultate.

    ART. 12
    (1) Pentru circumscripţiile electorale pentru care se constituie birouri electorale judeţene, un exemplar al procesului-verbal întocmit de biroul electoral de circumscripţie se predă biroului electoral judeţean de către preşedintele biroului electoral de circumscripţie în termen de 24 de ore de la întocmire, împreună cu câte un exemplar al fiecărui proces-verbal privind consemnarea rezultatului votării pentru primar, verificat şi validat conform art. 8.
    (2) Pentru circumscripţiile electorale pentru care nu se constituie birouri electorale judeţene, o copie certificată a procesului-verbal întocmit de biroul electoral de circumscripţie se predă de către preşedintele acestuia reprezentantului structurii teritoriale a Autorităţii Electorale Permanente în termen de 24 de ore de la întocmire, împreună cu câte un exemplar al fiecărui proces-verbal privind consemnarea rezultatului votării pentru primar, verificat şi validat conform art. 7.

    ART. 13
    (1) Datele înscrise în procesele-verbale privind rezultatele alegerilor locale parţiale pentru primar întocmite de birourile electorale ale secţiilor de votare, verificate, validate şi certificate de birourile electorale de circumscripţie sunt totalizate electronic la nivel judeţean prin intermediul SICPV-LP.
    (2) Pentru circumscripţiile electorale pentru care se constituie birouri electorale judeţene, prelucrarea, verificarea şi validarea datelor ce au fost încărcate în SICPV-LP se realizează de către statisticienii birourilor electorale judeţene.
    (3) Pentru circumscripţiile electorale pentru care nu se constituie birouri electorale judeţene, prelucrarea, verificarea, modificarea şi validarea datelor ce au fost încărcate în SICPV-LP se realizează de către personalul de specialitate al Autorităţii Electorale Permanente. Modificarea datelor se poate realiza doar în baza hotărârii de modificare dată de biroul electoral de circumscripţie care va fi scanată şi încărcată în SICPV-LP de către personalul de specialitate al Autorităţii Electorale Permanente.
    (4) Structura totalizării datelor prevăzute la alin. (1) va urma structura anexei nr. 13 la Hotărârea Autorităţii Electorale Permanente nr. 12/2016, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 14
    (1) Procesul-verbal privind centralizarea pe judeţ a voturilor şi a rezultatului alegerilor pentru primari se generează din SICPV-LP, se tipăreşte în două exemplare originale, se verifică prin comparaţie cu datele electronice, se semnează de către preşedinţii şi ceilalţi membri ai birourilor electorale judeţene şi se ştampilează.
    (2) Procesele-verbale prevăzute la alin. (1) se scanează, se încarcă în SICPV-LP, după care se generează un fişier care conţine atât datele, cât şi imaginea scanată, ca martor al informaţiilor existente în SICPV-LP la momentul respectiv.
    (3) Fişierul prevăzut la alin. (2) este listat, iar documentul pe suport hârtie este verificat şi semnat de statisticienii birourilor electorale judeţene şi încărcat ulterior în SICPV-LP.
    (4) După efectuarea operaţiunii prevăzute la alin. (3), fişierul prevăzut la alin. (2) este semnat electronic de către preşedintele biroului electoral judeţean, moment de la care datele parţiale sunt validate în SICPV-LP.
    (5) Corecţiile datelor electronice încărcate în SICPV-LP se realizează numai în baza hotărârilor birourilor electorale judeţene şi/sau ale birourilor electorale de circumscripţie. Hotărârile se încarcă în SICPV-LP în secţiunea destinată acestui scop.
    (6) După efectuarea operaţiunii de validare prevăzute de alin. (4), datele şi fotografiile prevăzute de prezentul articol sunt afişate automat pe pagina de internet https://prezenta.roaep.ro, sub titulatura Rezultate.
    (7) Pentru circumscripţiile electorale pentru care nu se constituie birouri electorale judeţene, prevederile alin. (1)-(6) se aplică în mod corespunzător, operaţiunile fiind efectuate de personalul de specialitate al Autorităţii Electorale Permanente.

    ART. 15
    (1) Birourile electorale de circumscripţie şi birourile electorale judeţene vor organiza un sistem unitar de înregistrare a intrărilor, respectiv a ieşirilor de documente în cadrul desfăşurării operaţiunilor tehnice de centralizare a datelor.
    (2) Accesul altor persoane în afara personalului tehnic auxiliar, a statisticienilor şi a membrilor biroului electoral, în incinta spaţiilor în care sunt verificate şi centralizate procesele-verbale privind consemnarea rezultatelor votării, este permis numai pe baza aprobării biroului electoral.

    ART. 16
    (1) Până cel mai târziu cu 5 zile înaintea datei votării, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale dezvoltă SICPV-LP, conform cerinţelor operaţionale furnizate de Autoritatea Electorală Permanentă.
    (2) În cel mult 24 de ore de la expirarea termenului prevăzut la alin. (1), Serviciul de Telecomunicaţii Speciale pune SICPV-LP la dispoziţia Autorităţii Electorale Permanente şi a statisticienilor birourilor electorale judeţene, respectiv ai Biroului electoral de circumscripţie judeţeană Bihor, în vederea testării acesteia.
    (3) După finalizarea testării prevăzute la alin. (2), Direcţia generală informatică din cadrul Autorităţii Electorale Permanente asigură certificarea SICPV-LP.
    (4) Serviciul de Telecomunicaţii Speciale asigură punerea în funcţiune a SICPV-LP cel mai târziu la data votării.
    (5) În cazul în care se impune modificarea funcţionalităţilor implementate pe baza unor noi cerinţe operaţionale sau în caz de disfuncţionalitate, pe baza solicitării fundamentate formulate în cel mult 24 de ore de Direcţia generală informatică din cadrul Autorităţii Electorale Permanente, utilizarea SICPV-LP este suspendată până la operaţionalizarea acesteia de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale şi, dacă este cazul, până la recertificarea acesteia.
    (6) Suspendarea utilizării SICPV-LP se constată prin proces-verbal întocmit de conducătorul Direcţiei generale informatică din cadrul Autorităţii Electorale Permanente, în care se indică data şi ora identificării cauzei care a impus suspendarea, precum şi descrierea acesteia.
    (7) Documentele prevăzute la alin. (5) şi (6) se publică pe site-ul Autorităţii Electorale Permanente şi se comunică, de îndată, birourilor electorale judeţene şi Biroului electoral de circumscripţie judeţeană Bihor, prin grija Direcţiei generale informatică din cadrul Autorităţii Electorale Permanente.

    ART. 17
    Lista cu personalul de specialitate care va participa la centralizarea, prelucrarea datelor şi constatarea rezultatelor alegerilor locale parţiale din data de 4 mai 2025 se aprobă prin decizie a Autorităţii Electorale Permanente, la propunerea Institutului Naţional de Statistică şi a Direcţiei generale informatică din cadrul Autorităţii Electorale Permanente.

    ART. 18
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

    ART. 19
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Preşedintele Autorităţii Electorale Permanente,
                    Vajda Zsombor
                    Contrasemnează:
                    Vicepreşedinte,
                    Cosmin-Gabriel Popp

    Bucureşti, 23 aprilie 2025.
    Nr. 23.
    ANEXA 1

    HOTĂRÂRE
    privind efectuarea de corecţii ale datelor electronice
    completate în SIMPV pentru Secţia de votare nr. ...........................
    În urma verificării documentaţiei prezentate de preşedintele biroului electoral al secţiei de votare, domnul/doamna ........................................, precum şi a explicaţiilor furnizate de echipa de verificare, se constată că procesul-verbal privind rezultatele votării este corect întocmit şi dispune efectuarea modificării corespunzătoare a datelor electronice completate în SIMPV.
    ................................................^1
    ^1 Se semnează de către membrii biroului electoral de circumscripţie.

    ANEXA 2

    HOTĂRÂRE
    privind efectuarea de corecţii ale datelor înscrise în procesul-verbal
    privind rezultatele votării pentru.......................^1 întocmit de biroul electoral
    al Secţiei de votare nr. ....................
    În urma verificării documentaţiei prezentate de preşedintele biroului electoral al secţiei de votare, domnul/doamna ........................................................................................., precum şi a explicaţiilor furnizate de echipa de verificare, s-au constatat neconcordanţe ale datelor înscrise în acesta, urmând a fi efectuate corecturi după cum urmează:

┌───┬─────────────────┬─────────────┬──────────┐
│ │ │Constatări │Solicitări│
│ │Rubricile │neconcordanţe│de │
│ │procesului-verbal│^2 │modificare│
│ │ │ │^3 │
├───┼─────────────────┼─────────────┼──────────┤
│ │Numărul total al │ │ │
│ │alegătorilor │ │ │
│ │prevăzut în │ │ │
│ │listele │ │ │
│ │electorale │ │ │
│a │existente în │ │ │
│ │secţia de votare │ │ │
│ │(pct. a = pct. a1│ │ │
│ │+ pct. a2 + pct. │ │ │
│ │a3 + pct. a4), │ │ │
│ │din care: │ │ │
├───┼─────────────────┼─────────────┼──────────┤
│ │- Numărul total │ │ │
│ │al alegătorilor │ │ │
│a1 │potrivit listei │ │ │
│ │electorale │ │ │
│ │permanente (pct. │ │ │
│ │a1 ≥ pct. b1) │ │ │
├───┼─────────────────┼─────────────┼──────────┤
│ │- Numărul total │ │ │
│ │al alegătorilor │ │ │
│ │potrivit copiei │ │ │
│a2 │de pe lista │ │ │
│ │electorală │ │ │
│ │complementară │ │ │
│ │(pct. a2 ≥ pct. │ │ │
│ │b2) │ │ │
├───┼─────────────────┼─────────────┼──────────┤
│ │- Numărul total │ │ │
│ │al alegătorilor │ │ │
│ │potrivit listelor│ │ │
│a3 │electorale │ │ │
│ │suplimentare │ │ │
│ │(pct. a3 ≥ pct. │ │ │
│ │b3) │ │ │
├───┼─────────────────┼─────────────┼──────────┤
│ │- Numărul total │ │ │
│ │al alegătorilor │ │ │
│a4 │în cazul cărora │ │ │
│ │s-a folosit urna │ │ │
│ │specială (pct. a4│ │ │
│ │≥ pct. b4) │ │ │
├───┼─────────────────┼─────────────┼──────────┤
│ │Numărul total al │ │ │
│ │alegătorilor care│ │ │
│ │s-au prezentat la│ │ │
│ │urne, înscrişi în│ │ │
│ │listele │ │ │
│b │electorale │ │ │
│ │existente în │ │ │
│ │secţia de votare │ │ │
│ │(pct. b = pct. b1│ │ │
│ │+ pct. b2 + pct. │ │ │
│ │b3 + pct. b4), │ │ │
│ │din care: │ │ │
├───┼─────────────────┼─────────────┼──────────┤
│ │- Numărul total │ │ │
│ │al alegătorilor │ │ │
│ │care s-au │ │ │
│b1 │prezentat la │ │ │
│ │urne, înscrişi în│ │ │
│ │lista electorală │ │ │
│ │permanentă │ │ │
├───┼─────────────────┼─────────────┼──────────┤
│ │- Numărul total │ │ │
│ │al alegătorilor │ │ │
│ │care s-au │ │ │
│b2 │prezentat la │ │ │
│ │urne, înscrişi în│ │ │
│ │copia de pe lista│ │ │
│ │electorală │ │ │
│ │complementară │ │ │
├───┼─────────────────┼─────────────┼──────────┤
│ │- Numărul total │ │ │
│ │al alegătorilor │ │ │
│ │care s-au │ │ │
│b3 │prezentat la │ │ │
│ │urne, înscrişi în│ │ │
│ │listele │ │ │
│ │electorale │ │ │
│ │suplimentare │ │ │
├───┼─────────────────┼─────────────┼──────────┤
│ │- Numărul total │ │ │
│ │al alegătorilor │ │ │
│ │care s-au │ │ │
│b4 │prezentat la │ │ │
│ │urne, în cazul │ │ │
│ │cărora s-a │ │ │
│ │folosit urna │ │ │
│ │specială │ │ │
├───┼─────────────────┼─────────────┼──────────┤
│ │Numărul total al │ │ │
│ │voturilor valabil│ │ │
│ │exprimate (pct. c│ │ │
│c │≤ pct. b – pct. │ │ │
│ │d; pct. c = Suma │ │ │
│ │voturilor valabil│ │ │
│ │exprimate la pct.│ │ │
│ │g) │ │ │
├───┼─────────────────┼─────────────┼──────────┤
│d │Numărul voturilor│ │ │
│ │nule │ │ │
├───┼─────────────────┼─────────────┼──────────┤
│ │Numărul │ │ │
│ │buletinelor de │ │ │
│e │vot primite (pct.│ │ │
│ │e ≥ pct. c + pct.│ │ │
│ │d +pct. f) │ │ │
├───┼─────────────────┼─────────────┼──────────┤
│ │Numărul │ │ │
│ │buletinelor de │ │ │
│f │vot │ │ │
│ │neîntrebuinţate │ │ │
│ │şi anulate │ │ │
├───┼─────────────────┼─────────────┼──────────┤
│ │Numărul voturilor│ │ │
│ │valabil exprimate│ │ │
│ │obţinute de │ │ │
│g │fiecare candidat │ │ │
│ │la funcţia de │ │ │
│ │primar/preşedinte│ │ │
│ │al Consiliului │ │ │
│ │Judeţean Bihor │ │ │
├───┼─────────────────┼─────────────┼──────────┤
│...│ │ │ │
└───┴─────────────────┴─────────────┴──────────┘


    ..................................^4
    ^1 Se înscrie, după caz, „primar“ sau „preşedintele Consiliului Judeţean Bihor“.
    ^2 În cazul rubricilor unde se constată neconcordanţe se înscriu numerele incorect menţionate în procesul-verbal.
    ^3 În cazul rubricilor unde se constată neconcordanţe se înscriu numerele corecte care trebuie înscrise în procesul-verbal.
    ^4 Se semnează de către membrii biroului electoral de circumscripţie.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016