Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTĂRÂRE nr. 222 din 18 martie 2020 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 941/2013 privind organizarea şi funcţionarea Comitetului Tehnico-Economic pentru Societatea Informaţională
EMITENT: Guvernul PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 255 din 27 martie 2020
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 24 alin. (2) şi (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
ARTICOL UNIC
Hotărârea Guvernului nr. 941/2013 privind organizarea şi funcţionarea Comitetului Tehnico-Economic pentru Societatea Informaţională, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 751 din 4 decembrie 2013, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 1, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 1
(1) În scopul elaborării şi monitorizării implementării politicii Guvernului în domeniul tehnologiei informaţiei şi societăţii informaţionale, precum şi al corelării acesteia cu politicile europene, Autoritatea pentru Digitalizarea României este asistată de Comitetul Tehnico-Economic pentru Societatea Informaţională, organism fără personalitate juridică, denumit în continuare Comitetul Tehnico-Economic."
2. Articolul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 2
În îndeplinirea atribuţiilor sale, Comitetul Tehnico-Economic contribuie la:
a) definirea strategiei guvernamentale în domeniul tehnologiei informaţiei şi societăţii informaţionale;
b) asistarea Autorităţii pentru Digitalizarea României în relaţia cu autorităţile publice, în vederea realizării coerenţei politicilor şi implementării strategiilor guvernamentale în domeniul tehnologiei informaţiei;
c) facilitarea comunicării dintre Autoritatea pentru Digitalizarea României şi celelalte structuri ale administraţiei publice, sectorul privat şi societatea civilă, pentru a da consistenţă politicilor şi strategiilor în domeniul tehnologiei informaţiei şi societăţii informaţionale;
d) armonizarea obiectivelor strategice naţionale în domeniul tehnologiei informaţiei şi societăţii informaţionale cu cele europene."
3. La articolul 3, literele a), b), d) şi e) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"a) contribuie la elaborarea direcţiilor strategice în domeniul tehnologiei informaţiei şi societăţii informaţionale, în corelare cu cele ale strategiilor naţionale şi ale Uniunii Europene;
b) avizează strategiile din domeniul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor, precum şi proiectele de finanţare care au o componentă specifică domeniului tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor ale instituţiilor publice în vederea asigurării interoperabilităţii sistemelor informatice şi a eliminării finanţărilor multiple şi suprapunerilor funcţionale;
...............................................................................................
d) avizează conformitatea proiectelor de finanţare care au o componentă specifică domeniului tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor cu obiectivele strategiilor naţionale din domeniul tehnologiei informaţiei, comunicaţiilor şi societăţii informaţionale şi cu strategia naţională de securitate cibernetică, pronunţânduse inclusiv asupra oportunităţii acestor proiecte, iniţiate de instituţiile publice, astfel cum sunt definite de Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, de companiile/societăţile naţionale sau societăţile reglementate de Legea societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, la care statul este acţionar unic ori majoritar, precum şi de institutele naţionale de cercetare-dezvoltare reglementate prin Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare;
e) contribuie la evaluarea implementării strategiilor naţionale din domeniul tehnologiei informaţiei la nivelul administraţiei publice."
4. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 4
(1) Specificaţiile tehnice aferente studiilor de fezabilitate, proiectelor tehnice şi caietelor de sarcini, pentru proiectele de finanţare prevăzute la art. 3 lit. b) şi d), se supun avizului Comitetului Tehnico-Economic astfel:
a) înainte de demararea procedurii de atribuire a contractului de achiziţie publică, în cazul proiectelor de finanţare care au o componentă specifică tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor cu o valoare nominală sau cumulată mai mare de 2.000.000 lei, fără TVA, finanţate din fonduri naţionale;
b) înainte de depunerea cererii de finanţare la autorităţile competente, precum şi înainte de demararea procedurii de atribuire a contractului de achiziţie publică, în cazul proiectelor de finanţare care au o componentă specifică tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor cu o valoare nominală sau cumulată mai mare de 2.000.000 lei, fără TVA, finanţate din fonduri europene.
(2) Documentaţia înaintată Comitetului Tehnico-Economic va fi însoţită de fişe de proiect, anexe de securitate cibernetică şi de interoperabilitate, precum şi alte anexe tehnice al căror conţinut va fi stabilit prin decizie a preşedintelui Autorităţii pentru Digitalizarea României.
(3) Prin decizie a preşedintelui Autorităţii pentru Digitalizarea României, soluţiile IT&C se pun în corespondenţă cu sistemul de grupare şi codificare utilizat în Vocabularul comun al achiziţiilor publice (CPV)."
5. La articolul (6), alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 6
(1) Comitetul Tehnico-Economic are următoarea componenţă:
1. preşedinte - preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României;
2. vicepreşedinte - secretarul de stat coordonator pentru tehnologia informaţiei din cadrul Secretariatului General al Guvernului;
3. vicepreşedinte - consilierul de stat al prim-ministrului în domeniul tehnologiei informaţiei;
4. vicepreşedinte - secretarul de stat coordonator pentru domeniul comunicaţii din cadrul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor;
5. membri cu statut permanent, reprezentanţi cu funcţii de demnitate publică ai următoarelor instituţii publice:
a) Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei;
b) Ministerul Finanţelor Publice;
c) Ministerul Educaţiei şi Cercetării;
d) Ministerul Fondurilor Europene;
e) Ministerul Afacerilor Interne;
f) Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale;
g) Ministerul Sănătăţii;
h) Serviciul Român de Informaţii;
i) Serviciul de Telecomunicaţii Speciale;
j) Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice;
k) Ministerul Apărării Naţionale;
6. membri cu statut de invitat, reprezentanţi cu funcţii de demnitate publică, din cadrul altor instituţii publice, în situaţia în care exercitarea atribuţiilor ce revin Comitetului Tehnico-Economic vizează aspecte din domeniul de competenţă al respectivelor instituţii."
6. La articolul 7, alineatele (1) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"ART. 7
(1) Comitetul Tehnico-Economic este condus de preşedinte, care este asistat de 3 vicepreşedinţi.
..................................................................................................
(4) Regulamentul intern de organizare şi funcţionare al Comitetului Tehnico-Economic se aprobă prin decizie a preşedintelui Autorităţii pentru Digitalizarea României, la propunerea Comitetului Tehnico-Economic."
7. La articolul 8, alineatele (1) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"ART. 8
(1) În vederea pregătirii lucrărilor şi analizării proiectelor de finanţare care au o componentă specifică tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor supuse avizării Comitetului Tehnico-Economic se constituie o comisie tehnică, formată din specialişti din cadrul structurilor şi instituţiilor publice prevăzute la art. 6 alin. (1) pct. 5 sau din cadrul unor instituţii aflate în coordonarea sau subordinea acestora.
..................................................................................................(4) Secretariatul Comitetului Tehnico-Economic este asigurat de Autoritatea pentru Digitalizarea României."
8. La articolul 8, după alineatul (4) se introduc trei noi alineate, alineatele (5)-(7), cu următorul cuprins:
"(5) Preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României solicită structurilor şi instituţiilor prevăzute la art. 6 alin. (1) pct. 5 desemnarea reprezentanţilor care vor face parte din comisia tehnică.
(6) Activitatea comisiei tehnice este coordonată de un preşedinte, numit prin decizie a preşedintelui Autorităţii pentru Digitalizarea României.
(7) Instituţiile care au reprezentanţi cu statut de membru permanent în cadrul Comitetului Tehnico-Economic pot nominaliza maximum 2 specialişti în cadrul comisiei tehnice."
9. Articolul 9 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 9
Prevederile prezentei hotărâri nu se aplică instituţiilor publice din domeniul apărării, ordinii publice şi securităţii naţionale, cu excepţia proiectelor finanţate din «Fondurile europene structurale şi de investiţii - fondurile ESI» care vizează acţiuni din domeniul guvernării electronice, securităţii cibernetice, societăţii informaţionale şi interoperabilităţii."
PRIM-MINISTRU
LUDOVIC ORBAN
Contrasemnează:
Viceprim-ministru,
Raluca Turcan
Secretarul general al Guvernului,
Antonel Tănase
Preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României,
Ioan-Sabin Sărmaş
Ministrul transporturilor, infrastructurii şi comunicaţiilor,
Lucian Nicolae Bode
Ministrul finanţelor publice,
Vasile-Florin Cîţu
p. Ministrul lucrărilor publice, dezvoltării şi administraţiei,
Vetuţa Stănescu,
secretar de stat
Ministrul afacerilor interne,
Marcel Ion Vela
Ministrul muncii şi protecţiei sociale,
Victoria Violeta Alexandru
Ministrul educaţiei şi cercetării,
Cristina Monica Anisie
Ministrul sănătăţii,
Victor Sebastian Costache
Ministrul fondurilor europene,
Ioan Marcel Boloş
Ministrul apărării naţionale,
Nicolae-Ionel Ciucă
Bucureşti, 18 martie 2020.
Nr. 222.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: