Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 22 din 12 ianuarie 2017  privind organizarea şi funcţionarea Ministerului pentru Relaţia cu Parlamentul    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 22 din 12 ianuarie 2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului pentru Relaţia cu Parlamentul

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 49 din 17 ianuarie 2017
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi al art. 15 şi 20 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2017 pentru stabilirea unor măsuri în domeniul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Ministerul pentru Relaţia cu Parlamentul, denumit în continuare ministerul, este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului.
    (2) Ministerul are sediul în municipiul Bucureşti, Piaţa Victoriei nr. 1, sectorul 1. Ministerul dispune de spaţii corespunzătoare desfăşurării activităţii sale atât în sediul Senatului, cât şi în cel al Camerei Deputaţilor, cu acordul conducerii celor două Camere ale Parlamentului.

    ART. 2
    Ministerul asigură şi coordonează realizarea activităţilor în cadrul raporturilor constituţionale dintre Guvern şi Parlament.

    CAP. II
    Funcţiile şi atribuţiile Ministerului pentru Relaţia cu Parlamentul
    ART. 3
    Pentru asigurarea bunei desfăşurări a raporturilor constituţionale dintre Guvern şi Parlament, ministerul îndeplineşte următoarele funcţii:
    a) funcţia de strategie, prin care se creează sistemul de relaţii pentru fundamentarea şi elaborarea Programului legislativ al Guvernului, precum şi pentru realizarea activităţilor specifice desfăşurate de minister în concordanţă cu Programul de guvernare acceptat de Parlament;
    b) funcţia de reglementare, prin care se asigură participarea la elaborarea cadrului normativ şi instituţional necesar pentru organizarea şi funcţionarea întregului sistem de promovare a iniţiativelor legislative şi de urmărire a lor în toate fazele procesului legislativ, până la publicarea actelor normative în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform prevederilor Constituţiei, celorlalte acte normative şi procedurii parlamentare;
    c) funcţia de reprezentare, prin care se asigură, în domeniul său de activitate, reprezentarea pe plan intern şi extern a Guvernului României;
    d) funcţia de autoritate de stat, prin care se asigură aplicarea unitară şi respectarea reglementărilor legale de către structurile sale;
    e) funcţia de administrare, prin care se asigură administrarea şi gestionarea patrimoniului său în mod eficient şi cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare.


    ART. 4
    În realizarea funcţiilor sale, ministerul îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
    a) elaborează, pe baza propunerilor formulate de autorităţile administraţiei publice centrale în conformitate cu Programul de guvernare acceptat de Parlament, proiectul Programului legislativ al Guvernului, pe care îl supune spre aprobare Guvernului, şi asigură, în funcţie de priorităţi, actualizarea acestui program; asigură publicarea Programului legislativ pe pagina web a ministerului şi transmiterea acestuia către Camera Deputaţilor şi Senat; urmăreşte realizarea de către ministere a proiectelor de legi cuprinse în Programul legislativ şi informează Guvernul, periodic sau ori de câte ori este cazul, cu privire la stadiul realizării acestuia;
    b) prezintă Guvernului, la începutul fiecărei sesiuni parlamentare, lista proiectelor de acte normative ce se constituie în priorităţi legislative şi urmăreşte dezbaterea şi adoptarea acestora de către Parlament;
    c) urmăreşte transmiterea proiectelor de legi iniţiate de Guvern către Camera Parlamentului care, potrivit art. 75 alin. (1) din Constituţia României, republicată, urmează să fie sesizată ca primă Cameră şi trecerea acestora prin fazele procedurii legislative, până la promulgarea legii şi publicarea acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I;
    d) susţine priorităţile Guvernului la întocmirea proiectului ordinii de zi şi a programului de activitate în şedinţele birourilor permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului;
    e) susţine cererile Guvernului cu privire la adoptarea unor proiecte de legi în procedură de urgenţă de către Parlament;
    f) transmite comisiilor permanente, care examinează în fond proiectele de legi sau propunerile legislative, amendamentele formulate de ministere sau alte instituţii publice şi aprobate de Guvern; asigură, dacă este cazul, consultarea interministerială corespunzătoare cu privire la amendamentele formulate de ministere sau alte instituţii publice, în vederea prezentării acestora spre aprobare Guvernului;
    g) realizează coordonarea interministerială în vederea susţinerii guvernamentale corespunzătoare a proiectelor de legi şi a punctelor de vedere ale Guvernului asupra iniţiativelor legislative parlamentare în comisiile permanente şi în cadrul dezbaterilor din şedinţele celor două Camere ale Parlamentului de către ministerele de resort sau alte instituţii publice guvernamentale;
    h) asigură participarea corespunzătoare a reprezentanţilor Guvernului la şedinţele comisiilor permanente ale celor două Camere ale Parlamentului, precum şi la şedinţele în plen ale Camerei Deputaţilor şi ale Senatului de fiecare dată când prezenţa membrilor Guvernului în Parlament este obligatorie;
    i) transmite către ministerele de resort proiectele de legi în forma adoptată de Guvern, rapoartele asupra acestor proiecte, întocmite de comisiile permanente, precum şi formele adoptate de către fiecare dintre cele două Camere ale Parlamentului;
    j) elaborează, pe baza propunerilor ministerelor interesate, proiectul legii privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe, în conformitate cu prevederile art. 115 alin. (1) şi (2) din Constituţia României, republicată;
    k) avizează, din punctul de vedere al oportunităţii emiterii în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată, proiectele de ordonanţe de urgenţă ale Guvernului;
    l) avizează proiectele de ordonanţe elaborate în temeiul legilor de abilitare a Guvernului adoptate în temeiul art. 115 alin. (1) din Constituţia României, republicată, din punctul de vedere al încadrării în domeniile pentru care Guvernul este abilitat să emită ordonanţe;
    m) primeşte şi distribuie întrebările şi interpelările adresate de parlamentari Guvernului ori membrilor acestuia; asigură transmiterea răspunsurilor formulate de ministere şi instituţii publice guvernamentale şi prezentarea acestora în termenele stabilite de regulamentele parlamentare, în conformitate cu prevederile art. 112 alin. (1) din Constituţia României, republicată;
    n) ia măsurile necesare pentru pregătirea şi susţinerea poziţiei Guvernului în cazul moţiunilor simple şi al moţiunilor de cenzură;
    o) asigură informarea membrilor Guvernului cu privire la declaraţiile politice ale senatorilor şi deputaţilor care vizează activitatea Guvernului;
    p) elaborează, pe baza propunerilor şi a observaţiilor formulate de ministerele şi/sau instituţiile de resort consultate, proiectul punctului de vedere al Guvernului în cazul iniţiativelor legislative parlamentare, solicitat de Parlament potrivit art. 111 din Constituţia României, republicată, pe care îl supune spre aprobare Guvernului şi asigură, dacă este cazul, revizuirea acestuia în urma reconsultării ministerelor şi instituţiilor de resort; transmite punctele de vedere adoptate de Guvern şi semnate de prim-ministru la Senat şi Camera Deputaţilor;
    q) transmite către ministerele de resort punctul de vedere al Guvernului, rapoartele întocmite de comisiile permanente asupra iniţiativelor legislative parlamentare, precum şi formele adoptate de către fiecare dintre cele două Camere ale Parlamentului;
    r) prezintă informaţiile şi documentele cerute Guvernului şi celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, în cadrul controlului parlamentar, de către Camera Deputaţilor, de către Senat sau de către comisiile parlamentare, prin intermediul preşedinţilor acestora;
    s) asigură depunerea spre dezbatere de către Parlament sau de către una dintre Camerele acestuia a rapoartelor şi declaraţiilor prim-ministrului cu privire la politica Guvernului;
    t) prezintă Guvernului informări, la sfârşitul sesiunilor ordinare ale Parlamentului sau ori de câte ori este cazul, cu privire la procesul legislativ, controlul parlamentar, precum şi la alte activităţi din cadrul relaţiilor dintre Guvern şi Parlament;
    u) elaborează acte normative în domeniul propriu de activitate;
    v) fundamentează necesarul de fonduri de la bugetul de stat şi din fonduri externe nerambursabile şi gestionează resursele financiare alocate prin buget, în domeniul său de activitate;
    w) asigură accesarea, implementarea şi derularea proiectelor cu finanţare din fonduri externe nerambursabile în domeniul său de competenţă;
    x) încheie protocoale, acorduri, convenţii de colaborare cu alte autorităţi şi instituţii publice, cu organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale, potrivit competenţelor sale, în condiţiile legii;
    y) exercită, în condiţiile legii, auditul intern asupra activităţilor desfăşurate potrivit competenţelor sale;
    z) asigură administrarea bunurilor proprietate publică şi/sau privată a statului din patrimoniul său, în condiţiile legii;
    aa) exercită orice alte atribuţii din domeniul său de activitate stabilite prin acte normative sau dispuse de către prim-ministru.


    ART. 5
    (1) În vederea realizării atribuţiilor ce îi revin, ministerul realizează coordonarea interinstituţională a activităţilor din domeniu şi are dreptul să solicite informaţii de la ministere, alte autorităţi şi instituţii publice ale administraţiei centrale. Ministerele, celelalte autorităţi şi instituţii publice ale administraţiei centrale au obligaţia de a răspunde solicitărilor Ministerului pentru Relaţia cu Parlamentul în termenele stabilite de acesta.
    (2) Pentru realizarea atribuţiilor prevăzute la art. 4, dacă este cazul, în vederea armonizării poziţiilor ministerelor şi instituţiilor consultate, ministerul poate solicita constituirea de grupuri de lucru interinstituţionale.

    CAP. III
    Conducerea Ministerului pentru Relaţia cu Parlamentul
    ART. 6
    (1) Conducerea ministerului se exercită de către ministrul pentru relaţia cu Parlamentul, denumit în continuare ministru, care îndeplineşte atribuţiile generale prevăzute la art. 53 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Ministrul are calitatea de ordonator principal de credite şi poate delega această calitate, în condiţiile legii.
    (3) Ministrul reprezintă ministerul în raporturile cu celelalte ministere, cu alte autorităţi publice şi instituţii publice, organizaţii interne şi internaţionale, precum şi cu persoane fizice şi juridice române şi străine.
    (4) Ministrul reprezintă şi angajează ministerul în raporturile în justiţie şi în raporturile cu celelalte organe jurisdicţionale.
    (5) În exercitarea atribuţiilor sale, ministrul emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii.
    (6) Ministrul este ajutat în activitatea de conducere şi reprezentare a ministerului de 2 secretari de stat, un secretar general şi un secretar general adjunct.
    (7) Secretarii de stat sunt numiţi şi eliberaţi din funcţie prin decizie a prim-ministrului şi desfăşoară activităţile stabilite prin ordin al ministrului.
    (8) Ministrul poate delega prin ordin oricare dintre atribuţiile de conducere, reprezentare şi angajare a ministerului secretarilor de stat, secretarului general sau secretarului general adjunct.

    ART. 7
    (1) Pe lângă ministru funcţionează, ca organe consultative, Colegiul ministerului şi Consiliul consultativ. Componenţa şi regulamentul de funcţionare ale celor două organisme se aprobă prin ordin al ministrului.
    (2) Preşedintele Colegiului ministerului şi al Comitetului consultativ este ministrul pentru relaţia cu Parlamentul. În lipsa acestuia atribuţiile preşedintelui se exercită de către unul dintre secretarii de stat.
    (3) Colegiul ministerului se întruneşte, de regulă, trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, la cererea ministrului, pentru dezbaterea unor probleme privind activitatea ministerului.
    (4) Comitetul consultativ se întruneşte la solicitarea ministrului.

    ART. 8
    (1) Ministerul are un secretar general şi un secretar general adjunct, înalţi funcţionari publici, numiţi în condiţiile legii.
    (2) Secretarul general asigură realizarea activităţilor administrative ale ministerului, sprijinirea realizării atribuţiilor acestuia şi realizarea legăturilor funcţionale cu alte ministere şi autorităţi publice, în condiţiile art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Secretarul general îndeplineşte şi alte atribuţii şi responsabilităţi prevăzute în regulamentul de organizare şi funcţionare al ministerului sau încredinţate de ministru, în condiţiile legii.

    CAP. IV
    Organizarea Ministerului pentru Relaţia cu Parlamentul
    ART. 9
    (1) Structura organizatorică a ministerului este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. În cadrul acesteia, prin ordin al ministrului, se organizează servicii, birouri şi compartimente.
    (2) Atribuţiile şi răspunderile structurilor din cadrul ministerului, statul de funcţii, precum şi atribuţiile şi sarcinile personalului se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, aprobat prin ordin al ministrului.

    ART. 10
    În structura ministerului se organizează şi funcţionează, potrivit legii, cabinetele demnitarilor.

    ART. 11
    (1) Numărul maxim de posturi pentru minister este de 66, exclusiv demnitarii şi cabinetele demnitarilor.
    (2) Personalul necesar desfăşurării activităţii ministerului este alcătuit din funcţionari publici şi personal contractual, care sunt numiţi, respectiv angajaţi, cu respectarea dispoziţiilor legale, în limita numărului maxim de posturi aprobat.
    (3) Încadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilor de serviciu ori, după caz, a raporturilor de muncă ale personalului din cadrul ministerului se fac cu respectarea prevederilor legale aplicabile fiecărei categorii de personal, prin ordin al ministrului.

    CAP. V
    Dispoziţii tranzitorii şi finale
    ART. 12
    Personalul, execuţia bugetară şi patrimoniul Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul se preiau de minister, care se subrogă în drepturile şi obligaţiile acestuia, în condiţiile legii, potrivit dispoziţiilor art. 15, 20 şi 21 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2017 pentru stabilirea unor măsuri în domeniul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.

    ART. 13
    Stabilirea numărului maxim de autoturisme şi a consumului lunar de carburanţi se face potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.

    ART. 14
    Ministerul asigură administrarea bunurilor proprietate publică şi/sau privată a statului din patrimoniul său, în condiţiile legii.

    ART. 15
    La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 26/2010 privind organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 22 din 12 ianuarie 2010, cu modificările ulterioare.



                    PRIM-MINISTRU
                    SORIN MIHAI GRINDEANU
                    Contrasemnează:
                    Ministrul pentru relaţia cu Parlamentul,
                    Graţiela-Leocadia Gavrilescu
                    Secretarul general al Guvernului,
                    Mihai Busuioc
                    Ministrul muncii şi justiţiei sociale,
                    Lia-Olguţa Vasilescu
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Viorel Ştefan

    Bucureşti, 12 ianuarie 2017.
    Nr. 22.
    ANEXA

    STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
    a Ministerului pentru Relaţia cu Parlamentul
 (a se vedea imaginea asociată)
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016