Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. ART. 1 (1) Ministerul Justiţiei este organul de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, care asigura elaborarea, coordonarea şi aplicarea strategiei şi a Programului de guvernare în vederea bunei funcţionari a justiţiei şi veghează la stricta aplicare a legii, în conformitate cu principiile democratice ale statului de drept. (2) Ministerul Justiţiei are sediul în municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5. ART. 2 Relaţiile Ministerului Justiţiei cu instanţele judecătoreşti şi cu Ministerul Public sunt stabilite prin lege. ART. 3 Pentru realizarea obiectivelor din domeniul sau de activitate Ministerul Justiţiei îndeplineşte următoarele funcţii: a) de strategie, prin care se asigura cooperarea la fundamentarea şi elaborarea Programului de guvernare în domeniul justiţiei; b) de reglementare şi sinteza, prin care se asigura realizarea cadrului normativ şi instituţional necesar pentru organizarea şi funcţionarea întregului sistem al justiţiei, pe baza strictei aplicări a dispoziţiilor prevăzute de Constituţie şi de celelalte acte normative; c) de reprezentare, prin care se asigura, în numele statului sau al Guvernului României, reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniul sau de activitate; d) de autoritate de stat, prin care se asigura aplicarea unitară şi respectarea reglementărilor legale privind organizarea şi funcţionarea instituţiilor şi unităţilor care îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea sau în subordinea sa; e) de administrare, prin care se asigura administrarea patrimoniului sau potrivit dispoziţiilor legale. ART. 4 (1) În realizarea obiectivelor din domeniul sau de activitate şi în exercitarea funcţiilor prevăzute la art. 3 Ministerul Justiţiei îndeplineşte următoarele atribuţii principale: 1. asigură buna organizare şi funcţionare a justiţiei ca serviciu public şi veghează, potrivit competentelor sale, la respectarea drepturilor omului şi a libertăţilor sale fundamentale în activitatea instanţelor judecătoreşti şi a parchetelor, precum şi la exercitarea accesului liber şi facil la justiţie; 2. elaborează strategii, programe şi proiecte de acte normative în domeniul justiţiei şi participa la corelarea legislaţiei interne cu normele de drept internaţional recunoscute sau în curs de a fi recunoscute, în primul rând cu documentele O.N.U., ale O.S.C.E. şi ale Consiliului Europei, cu normele dreptului comunitar şi euroatlantic, precum şi cu procedurile jurisdicţiilor internaţionale acceptate; 3. examinează şi face propuneri referitoare la adaptarea legislaţiei pentru asigurarea compatibilităţii cu obligaţiile asumate prin convenţii internaţionale la care România este parte; contribuie la activitatea de armonizare a legislaţiei în procesul de integrare europeană şi euroatlantica; 4. elaborează şi propune Guvernului, în colaborare cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autorităţi sau instituţii publice interesate, instrumentele juridice corespunzătoare pentru aducerea la îndeplinire a obligaţiilor stabilite în sarcina statului român prin convenţii internaţionale, hotărâri ale Curţii Europene a Drepturilor Omului, ale unor tribunale penale internaţionale sau ale altor organisme internaţionale cu atribuţii jurisdicţionale; 5. îndeplineşte obligaţiile ce îi revin în materie de cooperare juridică şi judiciară internaţională sau în alte materii interesând justiţia şi asigura în aceste domenii, împreună cu Ministerul Afacerilor Externe şi cu alte autorităţi competente, participarea României la structuri internaţionale; 6. elaborează studii privind cadrul înţelegerilor internaţionale şi participa, în condiţiile legii, la negocieri în vederea încheierii de convenţii internaţionale interesând domeniul justiţiei; avizează, în limitele competentei sale, proiecte de convenţii internaţionale, anterior aprobării negocierii lor; îndeplineşte sau asigura aducerea la îndeplinire a obligaţiilor ce revin Ministerului Justiţiei şi instanţelor judecătoreşti, potrivit convenţiilor şi uzanţelor internaţionale; 7. participa, în condiţiile legii, la elaborarea unor proiecte de acte normative din programul altor ministere şi organe de specialitate ale administraţiei publice centrale sau locale; 8. efectuează studii, analize şi documentări privind necesitatea iniţierii, completării sau modificării unor acte normative din domeniul justiţiei; organizează şi coordonează activitatea de sistematizare, simplificare şi perfecţionare a legislaţiei din domeniul sau de activitate; 9. constituie, potrivit legii, comisii de elaborare a proiectelor de coduri şi alte acte normative complexe ce interesează domeniul justiţiei şi asigura, după adoptare, editarea şi publicarea ediţiilor oficiale ale acestora; 10. avizează din punct de vedere al legalităţii proiectele de acte normative elaborate de celelalte ministere şi de organele de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, care se supun spre adoptare Guvernului; 11. exercita, conform legii, în numele Guvernului României, prerogativele de Agent guvernamental în procedurile în faţa Curţii Europene a Drepturilor Omului şi a Comitetului Miniştrilor ale Consiliului Europei; 12. evaluează şi controlează, în condiţiile legii, modul de organizare şi funcţionare a instanţelor judecătoreşti şi parchetelor şi ia măsurile corespunzătoare pentru asigurarea funcţionarii normale a acestora; 13. întocmeşte, potrivit legii, lucrările necesare în vederea recrutării, selecţionării, numirii, delegării, detaşării, transferării, promovării şi eliberării din funcţie a magistraţilor de la instanţele judecătoreşti şi parchete, precum şi a magistraţilor militari; exercita atribuţiile care revin ministrului justiţiei privind numirea personalului propriu, a celui de la instanţele judecătoreşti, a notarilor publici, a executorilor judecătoreşti, a personalului Institutului Naţional al Magistraturii, al Centrului de Pregătire şi Perfecţionare a Grefierilor şi a Celuilalt Personal Auxiliar de Specialitate, al Institutului Naţional de Expertize Criminalistice, al Direcţiei Generale a Penitenciarelor şi unităţilor din subordinea acesteia, al Serviciului Independent de Protecţie şi Anticorupţie, al Direcţiei Medicale şi a celuilalt personal din sistemul justiţiei; 14. coordonează şi îndruma, în condiţiile legii, activitatea de formare, pregătire şi perfecţionare profesională a magistraţilor şi asimilaţilor acestora, a personalului auxiliar şi a celuilalt personal de specialitate de la instanţele judecătoreşti, din aparatul propriu şi din cel al unităţilor subordonate acestuia; 15. organizează examene sau concursuri în vederea admiterii în magistratură, examenele de capacitate ale magistraţilor, precum şi cele de promovare în funcţie şi participa la examenele de numire şi de capacitate ale notarilor publici, ale executorilor judecătoreşti şi ale personalului propriu; 16. conduce, îndruma şi verifica activitatea privind executarea pedepselor privative de libertate aplicate condamnaţilor şi a unor măsuri educative aplicate minorilor şi asigura condiţiile pentru respectarea drepturilor şi îndatoririlor prevăzute de lege pentru aceste categorii de persoane; îndeplineşte atribuţiile prevăzute în Convenţia europeană asupra transferării persoanelor condamnate şi în protocolul adiţional la aceasta, ratificate de România; 17. conduce şi coordonează, în condiţiile legii, activităţile de reintegrare socială a infractorilor şi de supraveghere a executării sancţiunilor neprivative de libertate şi exercita controlul asupra acestor activităţi; 18. organizează şi efectuează lucrările de statistica judiciară şi cele privind evoluţia fenomenului judiciar; întocmeşte studii de practica judiciară şi face propuneri, în condiţiile legii, de promovare a unor recursuri în interesul legii; examinează, potrivit competentelor sale, hotărârile judecătoreşti definitive şi irevocabile, în vederea exercitării recursului în anulare; 19. întocmeşte lucrări pregătitoare şi face propuneri în legătura cu cererile de graţiere şi de comutare a pedepselor şi efectuează lucrările necesare pentru informarea Curţii Supreme de Justiţie, potrivit legii, în vederea soluţionării cererilor de strămutare a cauzelor; 20. efectuează lucrările de secretariat ale Consiliului Superior al Magistraturii şi îndeplineşte celelalte atribuţii prevăzute de lege pentru asigurarea desfăşurării normale a activităţii acestuia; 21. îndeplineşte atribuţiile care îi sunt stabilite prin Legea notarilor publici şi a activităţii notariale nr. 36/1995, Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, cu modificările ulterioare, Legea cetăţeniei române nr. 21/1991, republicată, Legea nr. 188/2000 privind executorii judecătoreşti, Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, cu modificările ulterioare, Legea bancară nr. 58/1998, cu modificările ulterioare, dispoziţiile legale cu privire la asociaţii şi fundaţii, precum şi cele referitoare la supravegherea arhivei electronice de garanţii reale mobiliare sau prin alte legi speciale; 22. asigura autorizarea interpreţilor şi a traducătorilor folosiţi de Ministerul Justiţiei, instanţele judecătoreşti şi parchete, notarii publici şi avocaţi; coordonează, în condiţiile legii, activitatea de autorizare şi evidenta a experţilor criminalişti; 23. coordonează, îndruma şi controlează din punct de vedere administrativ şi metodologic activitatea de expertiza tehnica judiciară; organizează examenele pentru atribuirea calităţii de expert tehnic judiciar şi testează specialiştii, în condiţiile legii; asigura perfecţionarea pregătirii profesionale a experţilor tehnici judiciari şi a specialiştilor; 24. întocmeşte, potrivit legii, lucrările necesare pentru acordarea gradelor militare, înaintarea în grad, trecerea în rezerva şi menţinerea în funcţie a personalului militar din aparatul Ministerului Justiţiei, din Direcţia Generală a Penitenciarelor şi unităţile din subordinea acesteia, din Serviciul Independent de Protecţie şi Anticorupţie şi din Direcţia Medicală; 25. propune, în limitele legii, acordarea de decoraţii civile şi militare; 26. organizează şi asigura, în condiţiile legii, exercitarea activităţilor de audit intern; 27. asigură tipărirea şi difuzarea timbrului judiciar, potrivit prevederilor legale, precum şi gestionarea şi utilizarea fondurilor rezultate; supraveghează organizarea şi centralizarea evidentelor privind taxele de timbru achitate, conform legii; 28. asigura condiţiile materiale necesare în vederea desfăşurării activităţii instanţelor judecătoreşti şi a unităţilor subordonate ministerului; fundamentează şi elaborează proiectul bugetului de stat pentru activitatea proprie, a instituţiilor aflate sub autoritatea sa şi a unităţilor subordonate; repartizează alocaţiile bugetare ordonatorilor secundari şi terţiari de credite şi controlează modul de folosire a acestora; coordonează şi îndruma activitatea economică, de investiţii şi administrativă a instituţiilor şi unităţilor aflate sub autoritatea sau în subordinea sa; 29. asigură condiţiile de odihna, tratament şi recuperare a stării de sănătate a magistraţilor, a familiilor acestora şi a celuilalt personal din sistemul justiţiei; 30. asigură introducerea metodelor moderne în materie de documentare, în concordanta cu cerinţele actuale ale tehnicii din domeniul informaţional; cooperează în acest domeniu cu Ministerul Administraţiei Publice, Secretariatul General al Guvernului şi Consiliul Legislativ; 31. exercită atribuţiile ce îi revin, potrivit legii, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu privire la regiile autonome care sunt în coordonarea sa; 32. editează şi publică ediţiile oficiale ale codurilor, buletine informative, culegeri de acte normative şi de practica judiciară, precum şi alte materiale din domeniul sau de activitate. (2) Ministerul Justiţiei îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin lege sau prin hotărâri ale Guvernului, precum şi însărcinările încredinţate de primul-ministru. ART. 5 În exercitarea atribuţiilor sale Ministerul Justiţiei colaborează cu celelalte ministere şi organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autorităţile publice locale, asociaţiile magistraţilor, Uniunea Avocaţilor din România, Uniunea Naţională a Notarilor Publici, Uniunea Naţională a Executorilor Judecătoreşti, precum şi cu alte asociaţii profesionale sau organizaţii neguvernamentale. ART. 6 Pentru îndeplinirea atribuţiilor prevăzute la art. 4 pct. 11 în cadrul Ministerului Justiţiei funcţionează, potrivit legii, Agentul guvernamental pentru Curtea Europeană a Drepturilor Omului. ART. 7 (1) Conducerea Ministerului Justiţiei se exercită de ministrul justiţiei. (2) Ministrul justiţiei conduce întreaga activitate a ministerului şi îl reprezintă în raporturile cu alte ministere şi organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu alte autorităţi, instituţii publice şi organizaţii centrale şi locale, precum şi cu persoane juridice şi fizice, din ţara şi din străinătate. (3) În exercitarea atribuţiilor sale ministrul justiţiei emite ordine şi instrucţiuni. (4) Ministrul justiţiei este ordonator principal de credite. Preşedinţii tribunalelor sunt ordonatori de credite. ART. 8 (1) În activitatea de conducere a ministerului ministrul justiţiei este ajutat de 4 secretari de stat numiţi, potrivit legii, prin decizie a primului-ministru. Funcţia de ministru şi funcţia de secretar de stat sunt funcţii de demnitate publică, potrivit legii. (2) Secretarii de stat coordonează activităţile stabilite potrivit structurii organizatorice a Ministerului Justiţiei. Atribuţiile şi responsabilităţile acestora se stabilesc de ministrul justiţiei prin ordin. ART. 9 (1) Ministerul Justiţiei are un secretar general şi un secretar general adjunct, numiţi, în condiţiile legii, prin ordin al ministrului justiţiei. (2) Secretarul general exercita atribuţiile stabilite de ministrul justiţiei, asigura îndeplinirea ordinelor şi măsurilor dispuse de acesta, organizează şi coordonează activitatea aparatului propriu al Ministerului Justiţiei, supraveghează şi controlează funcţionarea acestuia. (3) Responsabilităţile secretarului general adjunct se stabilesc de ministrul justiţiei, la propunerea secretarului general. Secretarul general adjunct este înlocuitorul de drept al secretarului general. ART. 10 (1) Pe lângă ministrul justiţiei funcţionează, ca organ consultativ, Colegiul ministerului. Componenta şi Regulamentul de organizare şi funcţionare ale Colegiului ministerului se aproba prin ordin al ministrului justiţiei. (2) Preşedintele Colegiului ministerului este ministrul justiţiei. În lipsa acestuia atribuţiile preşedintelui se exercita de unul dintre secretarii de stat, desemnat de ministrul justiţiei. ART. 11 (1) Ministrul justiţiei poate delega unele dintre atribuţiile sale secretarilor de stat, cu excepţia atribuţiilor privind calitatea de ordonator principal de credite, care pot fi delegate numai înlocuitorului sau de drept. (2) Pentru lucrările din activitatea curenta ce nu impun luarea unei decizii la nivelul conducerii ministerului delegarea altor atribuţii din competenta ministrului justiţiei poate fi dispusă prin ordin al acestuia, pe categorii de lucrări. ART. 12 (1) Structura organizatorică a Ministerului Justiţiei este prevăzută în anexa nr. 1. (2) În cadrul direcţiilor prevăzute în anexa nr. 1, prin ordin al ministrului justiţiei se pot organiza servicii, birouri sau colective temporare şi se poate stabili numărul posturilor de conducere ale acestora. (3) Secţia de asistenţă religioasă se organizează ca birou în cadrul structurii organizatorice a ministerului. Compartimentul inspecţia generală şi audit intern este asimilat direcţiei. ART. 13 (1) Atribuţiile şi responsabilităţile compartimentelor din structura organizatorică a Ministerului Justiţiei se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, aprobat prin ordin al ministrului justiţiei. (2) Atribuţiile şi răspunderile funcţiilor din structura Ministerului Justiţiei se stabilesc prin fişele posturilor, anexe la regulamentul de organizare şi funcţionare. (3) Pentru îndeplinirea atribuţiilor prevăzute la art. 4 pct. 14 se înfiinţează şi funcţionează, în subordinea Ministerului Justiţiei, Centrul de Pregătire a Magistraţilor, a Grefierilor şi a Celuilalt Personal din Sistemul Justiţiei Sovata, unitate cu personalitate juridică. Baza materială a acestuia se utilizează şi pentru realizarea obiectivului prevăzut la art. 4 pct. 29. Finanţarea centrului se face din venituri extrabugetare constituite din încasarea contravalorii serviciilor prestate. Organizarea şi funcţionarea centrului, precum şi constituirea surselor de finanţare şi modul de utilizare a acestora se stabilesc prin ordin al ministrului justiţiei. ART. 14 (1) Numărul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului Justiţiei este de 345, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetelor acestora. (2) Personalul aferent fiecărui compartiment din structura organizatorică se stabileşte prin ordin al ministrului justiţiei. ART. 15 Instituţiile publice din sistemul justiţiei sunt prevăzute în anexa nr. 2. Acestea se înfiinţează şi se organizează potrivit legii. ART. 16 (1) Unităţile din subordinea sau în coordonarea Ministerului Justiţiei sunt prevăzute în anexa nr. 3. Acestea se înfiinţează şi se organizează în condiţiile legii. (2) Atribuţiile şi răspunderile unităţilor subordonate Ministerului Justiţiei, prevăzute în anexa nr. 3, se stabilesc prin regulamentele de organizare şi funcţionare ale acestora, aprobate prin ordin al ministrului justiţiei. (3) Structura organizatorică, criteriile de constituire a compartimentelor şi statele de funcţii ale unităţilor subordonate Ministerului Justiţiei se aproba prin ordin al ministrului justiţiei. ART. 17 (1) Institutul Naţional al Magistraturii, Centrul de Pregătire şi Perfecţionare a Grefierilor şi a Celuilalt Personal Auxiliar de Specialitate, Institutul Naţional de Expertize Criminalistice, Direcţia Generală a Penitenciarelor şi unităţile din subordinea acesteia, Serviciul Independent de Protecţie şi Anticorupţie, Direcţia Medicală şi Centrul de Pregătire a Magistraţilor, a Grefierilor şi a Celuilalt Personal din Sistemul Justiţiei Sovata sunt coordonate de ministrul justiţiei care poate să delege atribuţiile de coordonare secretarilor de stat. (2) Direcţia Generală a Penitenciarelor şi unităţile din subordine, Serviciul Independent de Protecţie şi Anticorupţie şi Direcţia Medicală funcţionează în baza normelor de organizare aprobate de ministrul justiţiei. (3) În structura organizatorică a Direcţiei Generale a Penitenciarelor funcţionează direcţii, servicii independente, servicii, birouri şi secţii, iar unităţile din subordinea acesteia sunt organizate pe sectoare de activitate, servicii, secţii de deţinere interioare şi exterioare, secţii medicale şi birouri. ART. 18 (1) Prefecţii, în colaborare cu autorităţile administraţiei publice locale, vor sprijini Ministerul Justiţiei pentru asigurarea spaţiilor necesare în vederea funcţionarii instanţelor judecătoreşti, inclusiv pentru eliberarea şi restituirea imobilelor care au aparţinut acestora. (2) În localităţile în care instanţele judecătoreşti nu dispun de spaţii corespunzătoare acestora le vor fi asigurate, în condiţiile legii, terenurile necesare în vederea construirii de sedii proprii. (3) Ministerul Justiţiei va prevedea în programul propriu de investiţii fonduri în vederea construirii unor astfel de obiective. ART. 19 Ministerul Justiţiei are în dotare un parc auto propriu stabilit potrivit normelor legale în vigoare, precum şi un parc auto stabilit prin dispoziţiile legale pentru activităţi specifice. ART. 20 Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. ART. 21 La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 65/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 43 din 14 martie 1997, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia dispoziţiilor art. II alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 952/1998 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 65/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 522 din 31 decembrie 1998, precum şi orice alte dispoziţii contrare. PRIM-MINISTRU ADRIAN NĂSTASE Contrasemnează: --------------- Ministrul justiţiei, Rodica Mihaela Stănoiu Ministrul administraţiei publice, Octav Cozmâncă Ministrul finanţelor publice, Mihai Nicolae Tănăsescu Bucureşti, 26 ianuarie 2001. Nr. 212. ANEXA 1
Numărul maxim de posturi = 345
(exclusiv demnitarii şi posturile
aferente cabinetelor acestora)
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Ministerului Justiţiei
┌────────────┐ ┌────────────┐
│ MINISTRU ├────────────┤ COLEGIUL │
│ │ │MINISTERULUI│
└─────┬──────┘ └────────────┘
│
│
┌──────────────────────────┐ │
│ COLEGIUL MINISTRULUI ├─┐ │
└──────────────────────────┘ │ │
┌──────────────────────────┐ │ │ ┌────────────┐
│ CONSILIERII MINISTRULUI*)├─┤ │ │ INSPECŢIA │
│ │ ├──┬───┬───┴┬─────────┬───────────┬──┤GENERALĂ ŞI │
└──────────────────────────┘ │ │ │ │ │ │ │AUDIT INTERN│
│ │ │ │ │ │ └────────────┘
┌──────────────────────────┐ │ │ │ │ │ │
│ CONSILIER DIPLOMATIC ├─┤ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
└──────────────────────────┘ │ │ │ │ │ │
┌──────────────────────────┐ │ │ │ │ │ │
│ AGENTUL GUVERNAMENTAL │ │ │ │ │ │ │
│PENTRU CURTEA EUROPEANĂ A ├─┤ │ │ │ │ │
│ DREPTURILOR OMULUI │ │ │ │ │ │ │
└───────────┬──────────────┘ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │
┌───────────┴──────────────┐ │ │ │ │ │ │
│ DIRECŢIA AGENTULUI │ │ │ │ │ │ │
│ GUVERNAMENTAL │ │ │ │ │ │ │
└──────────────────────────┘ │ │ │ │ │ │
┌──────────────────────────┐ │ │ │ │ │ │
│ SERVICIUL PENTRU IMAGINE │ │ │ │ │ │ │
│ PUBLICĂ PROTOCOL ŞI ├─┘ │ │ │ │ │
│ RELAT MASS-MEDIA │ │ │ │ │ │
└──────────────────────────┘ │ │ │ │ │
┌─────────────────────┘ │ │ │ │
│ ┌───────┘ │ │ └─────┐
┌───────┴─────────┐┌──────┴─────────┐ │ ┌───────┴────────┐┌───────┴────────┐
│ SECRETAR DE STAT││SECRETAR DE STAT│ │ │SECRETAR DE STAT││SECRETAR DE STAT│
│ relaţii ││ prognoze, │ │ │ relaţia cu ││ organizare, │
│ internaţionale, ││ programe şi │ │ │ Parlamentul ││ resurse umane │
│ integrare ││ coordonare │ │ │ ││ şi judiciar │
│ europeană şi ││ unităţi │ │ │ ││ │
│ euroatlantica ││ subordonate │ │ │ ││ │
└──┬──────────────┘└────┬───────────┘ │ └─────────┬──────┘└───────┬────────┘
│ │ │ │ │
│ │ ┌───────┴────────┐ │ │
│ │ │SECRETAR GENERAL│ │ │
│ │ ├────────────────┤ │ │
│ │ │SECRETAR GENERAL│ │ │
│ │ │ ADJUNCT │ │ │
│ │ └──────┬─────────┘ │ │
│ │ │ │ │
│ ┌────┘ │ │ │
│ ┌───┼────┐ │ ┌───┴──┐ ┌──┬┴──┬────┐
├───────────┼───┼────┼─────────┬───┴┬──┬────┼──────┼────────┼──┼───┼────┤
┌─┴─┐ ┌─┴┐ ┌┴─┐┌─┴┐ ┌─┴─┐ │┌─┴─┐┌─┴─┐ ┌─┴─┐ │┌─┴─┐ │ ┌──┴┐
│ A │ │B │ │C ││D │ │ E │ ││ G ││ H │ │ I │ ││ K │ │ │ M │
└───┘ └──┘ └──┘└──┘ └───┘ │└───┘└───┘ └───┘ │└───┘ │ └───┘
│ │ │
┌─┴┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐
│ F│ │ J │ │ L │
└──┘ └───┘ └───┘
A = DIRECŢIA RELAŢII INTERNAŢIONALE, INTEGRARE EUROPEANĂ, EUROATLANTICĂ ŞI
PENTRU DREPTURILE OMULUI
B = DIRECŢIA PROGRAME ŞI PROGNOZE
C = DIRECŢIA PUBLICITATE MOBILIARĂ, IMOBILIARĂ, ŞI NOTARI PUBLICI
D = DIRECŢIA INFORMATICĂ JURIDICĂ
E = DIRECŢIA ECONOMICĂ, INVESTIŢII ŞI ADMINISTRATIV
F = SERVICIUL CONTENCIOS
G = DIRECŢIA SECRETARIAT GENERAL, RELAŢII CU PUBLICUL ŞI COOPERARE CU O.N.G.
H = DIRECŢIA ELABORARE ACTE NORMATIVE AVIZARE ŞI STUDII
I = DIRECŢIA JURIDICĂ
J = DIRECŢIA RELAŢIA CU MINISTERUL PUBLIC ŞI PREVENIREA CRIMINALITĂŢII
K = DIRECŢIA DE REINTEGRARE SOCIALĂ ŞI DE SUPRAVEGHERE
L = DIRECŢIA ORGANIZARE, RESURSE UMANE ŞI STATISTICĂ JUDICIARĂ
M = DIRECŢIA INSTANŢELOR MILITARE
ANEXA 2 INSTITUŢIILE PUBLICE din sistemul justiţiei, finanţate de la bugetul de stat
A. Curţi de apel
1. Curtea de Apel Alba Iulia
2. Curtea de Apel Piteşti
3. Curtea de Apel Bacău
4. Curtea de Apel Oradea
5. Curtea de Apel Suceava
6. Curtea de Apel Braşov
7. Curtea de Apel Bucureşti
8. Curtea de Apel Cluj
9. Curtea de Apel Constanţa
10. Curtea de Apel Craiova
11. Curtea de Apel Galaţi
12. Curtea de Apel Iaşi
13. Curtea de Apel Târgu Mureş
14. Curtea de Apel Ploieşti
15. Curtea de Apel Timişoara
B. Tribunale
1. Tribunalul Alba
2. Tribunalul Arad
3. Tribunalul Argeş
4. Tribunalul Bacău
5. Tribunalul Bihor
6. Tribunalul Bistriţa-Năsăud
7. Tribunalul Botoşani
8. Tribunalul Braşov
9. Tribunalul Brăila
10. Tribunalul Buzău
11. Tribunalul Caras-Severin
12. Tribunalul Călăraşi
13. Tribunalul Cluj
14. Tribunalul Constanţa
15. Tribunalul Covasna
16. Tribunalul Dâmboviţa
17. Tribunalul Dolj
18. Tribunalul Galaţi
19. Tribunalul Giurgiu
20. Tribunalul Gorj
21. Tribunalul Harghita
22. Tribunalul Hunedoara
23. Tribunalul Ialomiţa
24. Tribunalul Iaşi
25. Tribunalul Ilfov
26. Tribunalul Maramureş
27. Tribunalul Mehedinţi
28. Tribunalul Mureş
29. Tribunalul Neamţ
30. Tribunalul Olt
31. Tribunalul Prahova
32. Tribunalul Satu Mare
33. Tribunalul Sălaj
34. Tribunalul Sibiu
35. Tribunalul Suceava
36. Tribunalul Teleorman
37. Tribunalul Timiş
38. Tribunalul Tulcea
39. Tribunalul Vaslui
40. Tribunalul Vâlcea
41. Tribunalul Vrancea
42. Tribunalul Bucureşti
C. Judecătorii
───────────────────────────────────────────────────────────
Judeţul Judecătoria
───────────────────────────────────────────────────────────
Alba 1. Alba Iulia
2. Câmpeni
3. Aiud
4. Blaj
5. Sebeş
Arad 6. Arad
7. Ineu
8. Lipova
9. Gurahonţ
10. Chişineu-Criş
Argeş 11. Piteşti
12. Câmpulung
13. Curtea de Argeş
14. Costeşti
15. Topoloveni
Bacău 16. Bacău
17. Oneşti
18. Moineşti
19. Podu Turcului
20. Buhuşi
Bihor 21. Oradea
22. Beiuş
23. Marghita
24. Aleşd
25. Salonta
Bistriţa-Năsăud 26. Bistriţa
27. Năsăud
28. Beclean
Botoşani 29. Botoşani
30. Dorohoi
31. Săveni
32. Dărăbani
Braşov 33. Braşov
34. Făgăraş
35. Rupea
36. Zărneşti
Brăila 37. Brăila
38. Făurei
39. Însurăţei
Buzău 40. Buzău
41. Râmnicu Sărat
42. Pătârlagele
43. Pogoanele
Caras-Severin 44. Reşita
45. Caransebeş
46. Oraviţa
47. Moldova Noua
48. Bozovici
49. Bocşa
Călăraşi 50. Călăraşi
51. Olteniţa
52. Lehliu-Gara
Cluj 53. Cluj-Napoca
54. Turda
55. Dej
56. Huedin
57. Gherla
Constanţa 58. Constanţa
59. Medgidia
60. Hârşova
61. Băneasa
62. Mangalia
Covasna 63. Sfântu Gheorghe
64. Târgu Secuiesc
65. Întorsura Buzăului
Dâmboviţa 66. Târgovişte
67. Găeşti
68. Pucioasa
69. Răcari
70. Moreni
Dolj 71. Craiova
72. Băileşti
73. Filiaşi
74. Segarcea
75. Calafat
76. Bechet
Galaţi 77. Galaţi
78. Tecuci
79. Târgu Bujor
80. Lieşti
Giurgiu 81. Giurgiu
82. Bolintin-Vale
Gorj 83. Târgu Jiu
84. Târgu Cărbuneşti
85. Novaci
86. Motru
Harghita 87. Miercurea-Ciuc
88. Odorheiu Secuiesc
89. Topliţa
90. Gheorgheni
Hunedoara 91. Deva
92. Hunedoara
93. Petroşani
94. Orăştie
95. Brad
96. Haţeg
Ialomiţa 97. Slobozia
98. Urziceni
99. Feteşti
Iaşi 100. Iaşi
101. Paşcani
102. Hârlău
103. Răducăneni
Ilfov 104. Ilfov
105. Buftea
Maramureş 106. Baia Mare
107. Sighetu Marmaţiei
108. Vişeu de Sus
109. Târgu Lăpuş
110. Dragomireşti
111. Şomcuta Mare
Mehedinţi 112. Drobeta-Turnu Severin
113. Strehaia
114. Orşova
115. Vânju Mare
116. Baia de Arama
Mureş 117. Târgu Mureş
118. Sighişoara
119. Reghin
120. Târnăveni
121. Luduş
122. Sângiorgiu de Pădure
Neamţ 123. Piatra-Neamţ
124. Roman
125. Târgu Neamţ
126. Bicaz
Olt 127. Slatina
128. Caracal
129. Corabia
130. Balş
131. Scorniceşti
Prahova 132. Ploieşti
133. Câmpina
134. Vălenii de Munte
135. Mizil
136. Sinaia
137. Urlaţi
Satu Mare 138. Satu Mare
139. Carei
140. Negreşti-Oaş
Sălaj 141. Zalău
142. Şimleu Silvaniei
143. Jibou
Sibiu 144. Sibiu
145. Mediaş
146. Agnita
147. Avrig
148. Sălişte
Suceava 149. Suceava
150. Câmpulung Moldovenesc
151. Rădăuţi
152. Fălticeni
153. Vatra Dornei
154. Gura Humorului
Teleorman 155. Alexandria
156. Roşiori de Vede
157. Turnu Măgurele
158. Videle
159. Zimnicea
Timiş 160. Timişoara
161. Lugoj
162. Deta
163. Sânnicolau Mare
164. Făget
165. Jimbolia
Tulcea 166. Tulcea
167. Babadag
168. Macin
Vaslui 169. Vaslui
170. Bârlad
171. Huşi
172. Murgeni
Vâlcea 173. Râmnicu Vâlcea
174. Drăgăşani
175. Horezu
176. Brezoi
177. Bălceşti
Vrancea 178. Focşani
179. Panciu
180. Adjud
Bucureşti 181. Judecătoria Sectorului 1,
municipiul Bucureşti
182. Judecătoria Sectorului 2,
municipiul Bucureşti
183. Judecătoria Sectorului 3,
municipiul Bucureşti
184. Judecătoria Sectorului 4,
municipiul Bucureşti
185. Judecătoria Sectorului 5,
municipiul Bucureşti
186. Judecătoria Sectorului 6,
municipiul Bucureşti
───────────────────────────────────────────────────────────
NOTA: Unităţile prevăzute în prezenta anexa pot utiliza un număr maxim de 11.833 de posturi. ANEXA 3 UNITĂŢILE subordonate Ministerului Justiţiei şi cele aflate în coordonarea sa
I. Instituţii publice finanţate integral de la bugetul de stat
Numărul maxim
de posturi
-------------
A. Institutul Naţional al Magistraturii 44
B. Centrul de Pregătire şi Perfecţionare a
Grefierilor şi a Celuilalt Personal Auxiliar
de Specialitate 40
C. Serviciul Independent de Protecţie şi Anticorupţie 172
II. Instituţii publice finanţate din venituri extrabugetare
şi din alocaţii acordate de la bugetul de stat
A. Institutul Naţional de Expertize Criminalistice 54
a) Laboratorul Interjudeţean de Expertize
Criminalistice Bucureşti
b) Laboratorul Interjudeţean de Expertize
Criminalistice Cluj
c) Laboratorul Interjudeţean de Expertize
Criminalistice Iaşi
d) Laboratorul Interjudeţean de Expertize
Criminalistice Timişoara
B. Direcţia Generală a Penitenciarelor 13.256
a) 9 penitenciare de maxima siguranţa
b) 24 de penitenciare
c) 1 penitenciar pentru minori şi tineri
d) 2 centre de reeducare pentru minori
e) Şcoala Militară de Administraţie Penitenciară
f) Centrul de Pregătire şi Perfecţionare a
Personalului de Penitenciare
g) Baza de Aprovizionare, Gospodărire şi Reparaţii
h) Subunitatea de acces, paza şi escortare deţinuţi
transferaţi
i) 5 spitale penitenciare*)
III. Instituţii publice finanţate de la bugetul de stat
şi din venituri extrabugetare prin sistemul de
asigurări sociale de sănătate
A. Direcţia Medicală 102**)
IV. Instituţii publice finanţate integral din venituri
extrabugetare prin sistemul de asigurari sociale şi
din alte venituri proprii
A. Spitalul "Prof. Dr. Constantin Angelescu" 175
V. Instituţii publice finanţate integral din venituri
extrabugetare
A. Centrul de Pregătire a Magistraţilor, a Grefierilor
şi a Celuilalt Personal din Sistemul Justiţiei Sovata
VI. Agenţi economici în coordonarea Ministerului Justiţiei
A. Regia Autonomă "Multiproduct"
────────── *) Veniturile extrabugetare provin din sistemul asigurărilor sociale de sănătate. **) Din care 80 de posturi finanţate din venituri extrabugetare provenite din sistemul asigurarilor sociale de sănătate.────────── -------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.