Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 209 din 28 februarie 2002  pentru modificarea anexei la Hotărârea Guvernului nr. 1.189/2001 privind aprobarea Planului de acţiuni pentru înlăturarea barierelor administrative din mediul de afaceri    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 209 din 28 februarie 2002 pentru modificarea anexei la Hotărârea Guvernului nr. 1.189/2001 privind aprobarea Planului de acţiuni pentru înlăturarea barierelor administrative din mediul de afaceri

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 196 din 22 martie 2002
    În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României,
    Guvernul României adopta prezenta hotărâre.
    ART. UNIC
    Anexa la Hotărârea Guvernului nr. 1.189/2001 privind aprobarea Planului de acţiuni pentru înlăturarea barierelor administrative din mediul de afaceri, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 783 din 11 decembrie 2001, se modifica şi se înlocuieşte cu anexa la prezenta hotărâre.



                    PRIM-MINISTRU
                    ADRIAN NASTASE
                    Contrasemnează:
                    Ministrul dezvoltării şi prognozei,
                    Gheorghe Romeo Leonard Cazan
                    Ministrul pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperatie,
                    Silvia Ciornei
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Mihai Nicolae Tanasescu
                    Ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului,
                    Petru Şerban Mihailescu
                    Ministrul administraţiei publice,
                    Octav Cozmanca

    ANEXA 1

    PLAN DE ACŢIUNI
    pentru înlăturarea barierelor administrative din mediul de afaceri

┌────┬───────────────────┬────────────────────┬────────────────┬────────────────┬─────────────────┐
│Nr. │ │Măsura/Activitatea │Instituţii │Termenul de │ │
│crt.│Problema │care soluţionează │responsabile │realizare │Observaţii │
│ │ │problema │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │1. Pregătirea TOR şi│ │ │ │
│ │ │selectarea unui │ │ │ │
│ │Inconsecvenţă în │consultant │ │ │Cele două cerinţe│
│ │comunicarea Guvern │independent pentru │ │iunie 2001 │sunt trecute în │
│1. │(G) - mediu de │identificarea │MDP │(realizat) │matricea PSAL şi │
│ │afaceri (MA) │problemelor MA şi a │ │ │în PA cu acordul │
│ │ │soluţiilor posibile │ │ │BM. │
│ │ │pentru înlăturarea │ │ │ │
│ │ │lor │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │2. Analiza │ │ │ │
│ │ │informaţiilor │ │ │ │
│ │ │existente │ │ │ │
│ │ │referitoare la │ │ │ │
│ │ │solicitările şi │ │ │ │
│ │ │criticile formulate │MDP │semestrial │ │
│ │ │de mediile de │ │(realizat) │ │
│ │ │afaceri privind │ │ │ │
│ │ │barierele │ │ │ │
│ │ │administrative care │ │ │ │
│ │ │stau în calea │ │ │ │
│ │ │dezvoltării lor │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │ │Deocamdată grupul│
│ │ │ │ │ │de lucru │
│ │ │ │ │ │funcţionează în │
│ │ │ │ │ │virtutea │
│ │ │ │ │ │legitimităţii şi │
│ │ │ │ │ │autorităţii │
│ │ │ │MDP │august 2001 │stabilite prin │
│ │ │ │ │(realizat) │PSAL II, dar │
│ │ │ │ │ │poate deveni o │
│ │ │ │ │ │entitate de │
│ │ │3. Stabilirea unui │ │ │consultanţă │
│ │ │grup de lucru pentru│ │ │permanentă la │
│ │ │identificarea │ │ │dispoziţia │
│ │ │problemelor MA şi a │ │ │partenerilor. │
├────┼───────────────────┤soluţiilor posibile ├────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │pentru înlăturarea │ │ │Grupul de lucru │
│ │ │lor; la stabilirea │ │ │îşi poate schimba│
│ │ │grupului de lucru va│ │ │sau completa │
│ │ │participa şi │ │ │componenţa şi │
│ │ │consultantul │ │ │agenda în funcţie│
│ │ │independent; grupul │ │ │de obiectivele şi│
│ │ │de lucru va fi │ │ │interesele │
│ │ │aprobat prin │ │ │părţilor │
│ │ │hotărâre a │ │ │implicate. Grupul│
│ │ │Guvernului şi │ │ │de lucru poate │
│ │ │coordonat de MDP. │ │ │colabora cu │
│ │ │ │ │ │echipa │
│ │ │ │ │ │primului-ministru│
│ │ │ │ │ │pentru │
│ │ │ │ │ │implementarea PEP│
│ │ │ │ │ │şi, de asemenea, │
│ │ │ │ │ │cu echipe sau │
│ │ │ │ │ │programe │
│ │ │ │ │ │guvernamentale │
│ │ │ │ │ │care au o │
│ │ │ │ │ │componentă de │
│ │ │ │ │ │îmbunătăţire a MA│
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │4. Angajarea FIAS │ │ │ │
│ │ │pentru definirea │ │ │ │
│ │ │unui instrument de │ │ │ │
│ │ │monitorizare a │ │ │ │
│ │ │progresului │ │martie 2002 (în │ │
│ │ │instituţional din │MDP │curs de │ │
│ │ │cadrul MA; FIAS are │ │realizare) │ │
│ │ │un instrument │ │ │ │
│ │ │identic aplicat deja│ │ │ │
│ │ │în Europa Centrală │ │ │ │
│ │ │şi de Est. │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │5. Monitorizarea │ │ │ │
│ │ │soluţiilor alese de │ │ │ │
│ │ │Guvern şi publicarea│ │ │ │
│ │ │rezultatelor │ │ │ │
│ │ │monitorizării; │ │ │ │
│ │ │semestrial se │ │ │ │
│ │ │publică datele │ │ │ │
│ │ │privind progresele │ │ │ │
│ │ │reformei economice, │ │ │ │
│ │ │iar anual, măsurile │MDP │semestrial/ │ │
│ │ │de eliminare a │ │anual │ │
│ │ │barierelor │ │ │ │
│ │ │administrative din │ │ │ │
│ │ │calea afacerilor; │ │ │ │
│ │ │toate aceste date │ │ │ │
│ │ │trebuie puse la │ │ │ │
│ │ │dispoziţie mediilor │ │ │ │
│ │ │de afaceri, public │ │ │ │
│ │ │şi prin │ │ │ │
│ │ │organizaţiile lor. │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │6. Pregătirea TOR şi│ │ │ │
│ │ │lansarea unei │ │ │ │
│ │ │campanii de │ │ │ │
│ │ │informare publică │ │ │ │
│ │ │pentru promovarea │MIP, MDP, MAE │februarie 2002 │ │
│ │ │cât mai rapidă a │ │ │ │
│ │ │măsurilor │ │ │ │
│ │ │guvernamentale cu │ │ │ │
│ │ │impact imediat în MA│ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │7. Începerea │ │ │ │
│ │ │campaniei de │MIP, MDP, MAE │martie 2002 │ │
│ │ │informare publică │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │8. Constituirea în │ │ │ │
│ │ │cadrul MDP a unui │ │ │ │
│ │ │grup de contact care│ │ │ │
│ │ │să monitorizeze │ │ │ │
│ │ │implementarea PA, să│ │ │ │
│ │ │coordoneze │MDP │ianuarie 2002 │ │
│ │ │activitatea │ │(realizat) │ │
│ │ │consultanţilor │ │ │ │
│ │ │pentru MA şi să │ │ │ │
│ │ │asigure comunicarea │ │ │ │
│ │ │dinamică dintre │ │ │ │
│ │ │părţile implicate │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │9. Grupul de contact│ │ │ │
│ │ │şi grupul de lucru │ │ │ │
│ │ │revizuiesc │ │ │ │
│ │ │proiectele de │ │ │ │
│ │ │hotărâri şi │ │ │ │
│ │ │ordonanţe de urgenţă│ │ │ │
│ │ │ale Guvernului, legi│ │permanent, │ │
│ │ │care implică │MDP, MIMMC, MAP,│începând din │ │
│ │ │obţinerea de │SGG │februarie 2002 │ │
│ │ │autorizaţii pentru │ │(în desfăşurare)│ │
│ │ │înfiinţarea şi │ │ │ │
│ │ │funcţionarea │ │ │ │
│ │ │companiilor private │ │ │ │
│ │ │în vederea │ │ │ │
│ │ │menţinerii acestora │ │ │ │
│ │ │din urmă în limite │ │ │ │
│ │ │rezonabile │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │1. Introducerea │ │ │ │
│ │ │obligativităţii │ │ │ │
│ │ │ministerelor de a │ │ │ │
│ │ │consulta asociaţiile│ │ │ │
│ │ │patronale de ramură │ │ │ │
│ │Insuficienta │în pregătirea │ministere/ │ │ │
│ │implicare a MA în │deciziei │agenţii │ │ │
│ │procesul de luare a│guvernamentale cu │guvernamentale, │semestrul II │ │
│2. │deciziilor care │privire la ramura │MDP în │2002 │ │
│ │privesc în mod │respectivă, până │consultare cu │ │ │
│ │direct │când legea │CCIRB, AOAR, │ │ │
│ │reglementarea MA │transparenţei │CPR, ANEIR │ │ │
│ │ │actelor │ │ │ │
│ │ │administrative │ │ │ │
│ │ │(sunshine law) va fi│ │ │ │
│ │ │promulgată şi │ │ │ │
│ │ │aplicată │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │2. Măsurarea │ │ │ │
│ │ │periodică (la │ │ │ │
│ │ │fiecare 18 luni) a │ │ │ │
│ │ │gradului de │ │ │ │
│ │ │satisfacţie a │ │ │ │
│ │ │asociaţiilor │ │ │ │
│ │ │patronale şi de │MDP, MIP, MIMMC,│ │ │
│ │ │afaceri cu privire │cu consultarea │primul sondaj/ │ │
│ │ │la participarea lor │CCIRB, AOAR, │raport mai- │ │
│ │ │la decizia │CPR, FIC │iunie 2002 │ │
│ │ │guvernamentală cu │ │ │ │
│ │ │impact în MA (se va │ │ │ │
│ │ │folosi instrumentul │ │ │ │
│ │ │de monitorizare │ │ │ │
│ │ │FIAS, care va fi │ │ │ │
│ │ │transferat ulterior │ │ │ │
│ │ │MDP) │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │3. MDP are obligaţia│ │ │ │
│ │ │să îşi creeze o bază│ │ │ │
│ │ │de date completă cu │ │ │ │
│ │ │toate asociaţiile │ │ │Baza de date │
│ │ │patronale şi de │ │ │poate trece la un│
│ │ │afaceri, precum şi │ │ │moment dat în │
│ │ │cu solicitările şi │grupul de lucru │ │management public│
│ │ │răspunsurile │sub coordonarea │aprilie 2002 │/privat (MDP/ │
│ │ │formulate în aşa fel│MDP │ │asociaţii de │
│ │ │încât să poată │ │ │afaceri │
│ │ │fundamenta în orice │ │ │interesate). │
│ │ │moment punctul de │ │ │ │
│ │ │vedere al Guvernului│ │ │ │
│ │ │în legătură cu │ │ │ │
│ │ │aceste solicitări │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │ │Guvernul, la │
│ │ │ │ │ │iniţiativa MIMMC,│
│ │ │4. Crearea │ │ │va amenda │
│ │ │posibilităţii pentru│ │ │Ordonanţa │
│ │ │microîntreprinderi, │MIR, MIMMC, MDP,│semestrul II │Guvernului nr. 24│
│ │ │în primii 3 ani de │MFP │2002 │/2001, permiţând │
│ │ │la înfiinţare, să │ │ │aplicarea │
│ │ │opteze între plata │ │ │amendamentului cu│
│ │ │impozitului pe │ │ │începere de la │
│ │ │profit şi cea a │ │ │începutul anului │
│ │ │impozitului pe cifra│ │ │fiscal 2003. │
├────┼───────────────────┤de afaceri; în acest├────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │moment │ │ │Această măsură │
│ │ │microîntreprinderile│ │ │este conformă cu │
│ │ │noi sau cu │ │ │Recomandarea │
│ │ │cheltuieli mari se │ │ │Comisiei Europene│
│ │ │simt dezavantajate │ │ │din 25 mai 1994 │
│ │ │de actualul sistem │ │ │cu privire la │
│ │ │de impunere (pe │ │ │taxarea │
│ │ │cifra de afaceri). │ │ │întreprinderilor │
│ │ │ │ │ │mici şi mijlocii │
│ │ │ │ │ │(94/390/EC). │
├────┴───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │1. TOR pentru │ │ │Manualul de │
│ │redactarea şi │ │ │conduită făcut │
│ │implementarea unui │ │ │public va fi la │
│ │cod de "bune │ │ │dispoziţia │
│ │practici" (best │ │ianuarie 2002 │cetăţenilor în │
│3. Îmbunătăţirea │practices) pentru │DGV, MFP, MDP, │(vamă), │relaţia cu │
│relaţiei autoritate/ │funcţionarii vamali │MIE │decembrie 2002 │autoritatea şi se│
│întreprinzător │şi cei ai │ │(administraţiile│poate referi şi │
│ │administraţiei │ │financiare) │la alte │
│ │financiare în │ │ │autorităţi decât │
│ │relaţiile cu │ │ │vama şi │
│ │publicul │ │ │administraţiile │
│ │ │ │ │financiare. │
├────┬───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │2. Obligaţia │ │ │ │
│ │ │instituţiilor de │ │ │ │
│ │ │control financiar │ │ │ │
│ │ │autorizate de a │ │ │Anunţul public │
│ │ │anunţa din timp │ │ │determină │
│ │ │data, obiectivul │ │ │întreprinzătorul │
│ │ │controlului, │ │ │să îşi │
│ │ │documentele │MFP, MI │iunie 2002 │îmbunătăţească │
│ │ │solicitate │ │ │conduita şi evită│
│ │ │întreprinzătorului │ │ │arbitrariul │
│ │ │şi durata maximă a │ │ │autorităţii. │
│ │ │controlului, cu │ │ │ │
│ │ │excepţia situaţiilor│ │ │ │
│ │ │stabilite prin legi │ │ │ │
│ │ │speciale. │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │ │MFP şi MI îşi vor│
│ │ │ │ │ │revizui │
│ │ │ │ │ │procedurile de │
│ │ │3. Se introduce │ │ │control prin │
│ │ │obligativitatea │ │ │ordine ale │
│ │ │publicării duratei │ │ │miniştrilor │
│ │ │minime dintre două │ │ │respectivi. │
│ │ │controale financiare│MFP, MI │iunie 2002 │Procedurile │
│ │ │succesive, cu │ │ │descrise alăturat│
│ │ │excepţia situaţiilor│ │ │necesită │
│ │ │stabilite prin legi │ │ │întărirea │
│ │ │speciale. │ │ │cooperării dintre│
│ │ │ │ │ │autorităţile de │
│ │ │ │ │ │control │
│ │ │ │ │ │menţionate. │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │4. Un singur control│ │ │ │
│ │ │comun va avea loc pe│ │ │ │
│ │ │o tematică specifică│ │ │Implementarea │
│ │ │acoperind o perioadă│ │ │acestei măsuri va│
│ │ │specifică. Nici un │ │ │fi susţinută de │
│ │ │control viitor nu va│ │ │campanii │
│ │ │putea fi efectuat cu│MFP, MI │iunie 2002 │periodice de │
│ │ │privire la o │ │ │informare │
│ │ │tematică şi la o │ │ │publică, │
│ │ │perioadă deja │ │ │organizate de MFP│
│ │ │verificate, cu │ │ │în cooperare cu │
│ │ │excepţia situaţiilor│ │ │MI şi MIP. │
│ │ │stabilite prin legi │ │ │ │
│ │ │speciale. │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │ │Măsura corespunde│
│ │ │ │ │ │Rezoluţiei │
│ │ │5. Controalele │ │ │Consiliului │
│ │ │ulterioare vor lua │ │ │European din 30 │
│ │ │în considerare │ │ │iunie 1998 cu │
│ │ │rezultatele │ │ │privire la │
│ │ │controalelor │ │ │îmbunătăţirea │
│ │ │precedente. │ │ │mediului de │
│ │ │Controalele │MFP, MI, MDP │iunie 2002 │afaceri şi la │
│ │ │ulterioare vor │ │ │acţiuni de │
│ │ │verifica modul în │ │ │promovare a │
│ │ │care companiile au │ │ │dezvoltării │
│ │ │îndeplinit deciziile│ │ │întreprinderilor,│
│ │ │controalelor │ │ │în special a │
│ │ │precedente. │ │ │întreprinderilor │
│ │ │ │ │ │mici şi mijlocii,│
│ │ │ │ │ │în cadrul │
│ │ │ │ │ │Comunităţii. │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │6. Va fi realizată o│ │ │ │
│ │ │bază de date │ │ │ │
│ │ │incluzând informaţii│ │ │ │
│ │ │referitoare la: │ │ │ │
│ │ │companiile │ │ │ │
│ │ │controlate, │ │ │Măsura este în │
│ │ │tematicile şi │ │ │concordanţă cu │
│ │ │perioadele │ │ │prevederile │
│ │ │cercetate, │ │ │Hotărârii │
│ │ │rezultatele │ │ │Guvernului nr. │
│ │ │controalelor. │MFP, MI, MAP, │semestrul II │1.189/2001 prin │
│ │ │Accesul la această │MDP │2002 │care se aprobă PA│
│ │ │bază de date va fi │ │ │pentru │
│ │ │asigurat pentru │ │ │înlăturarea │
│ │ │toate autorităţile │ │ │barierelor │
│ │ │de control. Anterior│ │ │administrative │
│ │ │unor noi controale │ │ │din mediul de │
│ │ │autorităţile │ │ │afaceri. │
│ │ │responsabile au │ │ │ │
│ │ │obligaţia să │ │ │ │
│ │ │acceseze baza de │ │ │ │
│ │ │date şi să acţioneze│ │ │ │
│ │ │în consecinţă. │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │ │Această măsură │
│ │ │ │ │ │este în │
│ │ │ │ │ │conformitate cu │
│ │ │7. Elaborarea unui │ │ │Rezoluţia │
│ │ │proiect de lege cu │ │ │Consiliului de │
│ │ │privire la │ │ │Miniştri al UE │
│ │ │transparenţa │ │ │din 3 decembrie │
│ │ │procedurilor │ │ │1992 asupra │
│ │ │administraţiei │ │ │simplificării │
│ │ │publice locale şi │ │ │administrative │
│ │ │centrale (sunshine │ │ │pentru │
│ │ │law), care să dea │ │ │întreprinderi, în│
│ │ │întreprinzătorului │ │ │special pentru │
│ │ │posibilitatea să îşi│ │ │întreprinderile │
│ │ │exprime o opinie │ │ │mici şi mijlocii.│
│ │ │bazată pe raportul │MIP, MAP, MI, │ │Măsura este în │
│ │ │cost/eficienţă; │ONG interesate, │semestrul II │concordanţă şi cu│
│ │ │proiectul de lege se│asociaţii de │2002 │prevederile │
│ │ │referă şi la │afaceri, MDP │ │Hotărârii │
│ │ │organizarea de │ │ │Guvernului nr. │
│ │ │audieri publice de │ │ │1.189/2001 prin │
│ │ │către Parlamentul │ │ │care se aprobă PA│
│ │ │României în probleme│ │ │pentru │
│ │ │de interes pentru │ │ │înlăturarea │
│ │ │climatul de afaceri │ │ │barierelor │
│ │ │din ţară, mediul │ │ │administrative │
│ │ │investiţional, │ │ │din mediul de │
│ │ │interesele │ │ │afaceri, iar în │
│ │ │producătorilor │ │ │acest moment │
│ │ │autohtoni. │ │ │există negocieri │
│ │ │ │ │ │pe această temă │
│ │ │ │ │ │între MIP şi │
│ │ │ │ │ │IRIS, proiectul │
│ │ │ │ │ │USAID în România.│
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │8. Publicarea unei │ │ │ │
│ │ │liste actualizate cu│ │ │ │
│ │ │activităţile care │ │ │ │
│ │ │necesită autorizaţii│ │ │ │
│ │ │speciale; pentru │ │ │ │
│ │ │această operaţiune │MDP, MAP, MIMMC │iulie 2002 │ │
│ │ │se va apela la │ │ │ │
│ │ │consultanţă şi vor │ │ │ │
│ │ │fi elaboraţi │ │ │ │
│ │ │termenii de │ │ │ │
│ │ │referinţă │ │ │ │
│ │ │corespunzători. │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │9. TOR pentru │ │ │ │
│ │ │realizarea unui │ │ │ │
│ │ │studiu care să ofere│ │ │ │
│ │ │o soluţie de │ │ │ │
│ │ │corelare şi │ │ │ │
│ │ │realocare a │ │ │ │
│ │ │activităţilor de │ │ │ │
│ │ │inspecţie şi control│ │ │ │
│ │ │ale Poliţiei │ │ │ │
│ │ │Economice, Gărzii │ │ │ │
│ │ │Financiare, │ │ │ │
│ │ │administraţiei │MDP, MI, MFP │semestrul II │ │
│ │ │financiare şi ale │ │2002 │ │
│ │ │altor entităţi cu │ │ │ │
│ │ │putere de control şi│ │ │ │
│ │ │utilizarea studiului│ │ │ │
│ │ │produs de IRIS pe │ │ │ │
│ │ │această temă; │ │ │ │
│ │ │studiul va ţine │ │ │ │
│ │ │seama de experienţa │ │ │ │
│ │ │coordonării │ │ │ │
│ │ │controlului economic│ │ │ │
│ │ │expus la problema 3 │ │ │ │
│ │ │pct. 3.4. │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │10. La elaborarea │ │ │ │
│ │ │tuturor actelor care│ │ │ │
│ │ │privesc activitatea │ │ │ │
│ │ │societăţilor │ │ │ │
│ │ │comerciale, acestea │ │ │ │
│ │ │trebuie să cuprindă │ │ │ │
│ │ │texte care să fie │ │ │ │
│ │ │clare pentru toată │ │ │ │
│ │ │lumea şi să nu mai │ │ │ │
│ │ │lase loc de │ │ │ │
│ │ │interpretări în │ │ │ │
│ │ │funcţie de interese.│ │ │ │
│ │ │Normele şi │ │ │ │
│ │ │instrucţiunile de │SGG, MDP, MFP │ │ │
│ │ │aplicare a │ │ │ │
│ │ │prevederilor actelor│ │ │ │
│ │ │normative trebuie să│ │ │ │
│ │ │fie elaborate şi │ │ │ │
│ │ │publicate în │ │ │ │
│ │ │termenele prevăzute.│ │ │ │
│ │ │Să nu se mai admită │ │ │ │
│ │ │ca anumite organe de│ │ │ │
│ │ │control să efectueze│ │ │ │
│ │ │verificările pe bază│ │ │ │
│ │ │de instrucţiuni şi │ │ │ │
│ │ │interpretări │ │ │ │
│ │ │proprii. │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │11. Toate │ │ │Această măsură se│
│ │ │autorităţile publice│ │ │încadrează în │
│ │ │responsabile de │ │ │programul │
│ │ │emiterea de permise │ │ │e-Government │
│ │ │şi autorizaţii vor │MDP, MIP, CCIRB,│ │asumat de Guvern │
│ │ │stabili termene │MFP, MI │iunie 2002 │în cadrul │
│ │ │clare şi vor elabora│ │ │prevederilor │
│ │ │formulare standard │ │ │Programului │
│ │ │în locul cererilor │ │ │economic de │
│ │ │nestandardizate │ │ │preaderare. │
│ │ │folosite în prezent │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │12. Va fi respectată│ │ │ │
│ │ │o limită strictă de │ │ │ │
│ │ │30 de zile pentru │ │ │ │
│ │ │emiterea oricăror │ │ │ │
│ │ │autorizaţii. │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │13. Pentru │ │ │ │
│ │ │reînnoirea │ │ │ │
│ │ │autorizaţiilor vor │ │ │ │
│ │ │fi solicitate │ │ │ │
│ │ │documentele doar │ │ │ │
│ │ │dacă au survenit │ │ │ │
│ │ │schimbări; în │ │ │ │
│ │ │situaţiile în care │ │ │ │
│ │ │nu au intervenit │ │ │ │
│ │ │schimbări va fi │ │ │ │
│ │ │suficientă o │ │ │ │
│ │ │declaraţie pe │ │ │ │
│ │ │propria răspundere. │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │14. Supravegherea │ │ │ │
│ │ │respectării de către│ │ │ │
│ │ │judecători a │MJ │permanent │ │
│ │ │standardelor de │ │ │ │
│ │ │imparţialitate şi │ │ │ │
│ │ │integritate │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │15. Participarea │ │ │ │
│ │ │judecătorilor care │ │ │ │
│ │ │soluţionează în │ │ │ │
│ │ │prezent cauze │ │ │ │
│ │ │comerciale la │ │ │ │
│ │ │cursuri intensive de│ │ │ │
│ │ │specializare. │ │ │ │
│ │ │Introducerea în │MJ │ │ │
│ │ │cursurile │ │ │ │
│ │ │postuniversitare a │ │ │ │
│ │ │unei noi │ │ │ │
│ │ │specializări pentru │ │ │ │
│ │ │judecătorii │ │ │ │
│ │ │litigiilor │ │ │ │
│ │ │comerciale │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │16. Dezvoltarea şi │ │ │ │
│ │ │sprijinirea prin │ │ │ │
│ │ │investiţii în │ │ │ │
│ │ │infrastructură a │MJ │ │ │
│ │ │secţiilor comerciale│ │ │ │
│ │ │ale instanţelor │ │ │ │
│ │ │judecătoreşti │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │17. Supravegherea │ │ │ │
│ │ │respectării de către│ │ │ │
│ │ │judecători a │ │ │ │
│ │ │obligaţiei de │MJ │ │ │
│ │ │soluţionare cu │ │ │ │
│ │ │celeritate a │ │ │ │
│ │ │cauzelor comerciale │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │18. Crearea unei │ │ │Departamentul │
│ │ │surse unice care să │ │ │pentru comerţ │
│ │ │poată fi accesată │ │ │exterior şi │
│ │ │public, conţinând │ │ │promovare │
│ │ │informaţii │ │ │economică din │
│ │ │actualizate │ │ │cadrul MAE va │
│ │ │permanent cu privire│MFP, DGV, MAE │martie 2002 │întocmi şi va │
│ │ │la modificările │ │ │publica un │
│ │ │aduse │ │ │inventar complet │
│ │ │reglementărilor │ │ │al barierelor │
│ │ │tarifare şi │ │ │comerciale │
│ │ │netarifare ale │ │ │netarifare. │
│ │ │politicii comerciale│ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │19. Toate deciziile,│ │ │ │
│ │ │normele, circularele│ │ │ │
│ │ │sau regulamentele │ │ │ │
│ │ │interne ce │ │ │ │
│ │ │reglementează │ │ │ │
│ │ │procedura vamală şi │ │ │MFP, prin DGV, va│
│ │ │nu sunt cuprinse în │ │ │constitui o │
│ │ │Codul vamal sau în │ │ │echipă specială │
│ │ │Regulamentul de │ │ │pentru │
│ │ │aplicare a Codului │ │ │consolidarea │
│ │ │vamal vor fi │ │ │reglementărilor │
│ │ │revăzute, încadrate │MFP, DGV │permanent │vamale existente,│
│ │ │în legislaţia │ │ │în scopul │
│ │ │existentă şi │ │ │creşterii │
│ │ │actualizate │ │ │accesibilităţii │
│ │ │permanent la nivelul│ │ │şi a gradului de │
│ │ │autorităţilor │ │ │transparenţă. │
│ │ │vamale, pentru a │ │ │ │
│ │ │facilita accesul │ │ │ │
│ │ │public la forma │ │ │ │
│ │ │consolidată a │ │ │ │
│ │ │reglementărilor în │ │ │ │
│ │ │domeniul vamal │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │20. Transparenţa │ │ │ │
│ │ │grilei de selecţie │ │ │ │
│ │ │şi autorizare a │MFP, DGV, MDP │septembrie 2002 │ │
│ │ │comisionarilor în │ │ │ │
│ │ │vamă pentru │ │ │ │
│ │ │birourile vamale │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │ │MFP, prin DGV, va│
│ │ │ │ │ │publica periodic │
│ │ │ │ │ │lista birourilor │
│ │ │ │ │ │vamale parte a │
│ │ │ │ │ │sistemului │
│ │ │ │ │ │informatic │
│ │ │21. La nivelul │ │ │integrat vamal, │
│ │ │birourilor vamale, │ │ │care vor accepta │
│ │ │unde infrastructura │ │ │nediscriminatoriu│
│ │ │permite, │ │ │documente în │
│ │ │autorităţile vamale │ │ │format │
│ │ │vor accepta spre │ │ │electronic. │
│ │ │procesare, ca regulă│ │ │Directorul DGV va│
│ │ │general valabilă, │MFP, DGV │decembrie 2002 │emite o decizie │
│ │ │documente în format │ │ │prin care va │
│ │ │electronic, prin │ │ │institui prezenta│
│ │ │transfer de date tip│ │ │măsură la nivelul│
│ │ │poştă electronică │ │ │reglementărilor │
│ │ │sau alt tip de │ │ │vamale în │
│ │ │procedeu informatic │ │ │vigoare. Măsura │
│ │ │similar. │ │ │este în │
│ │ │ │ │ │conformitate cu │
│ │ │ │ │ │acquisul │
│ │ │ │ │ │comunitar şi cu │
│ │ │ │ │ │Legea nr. 455/ │
│ │ │ │ │ │2001 privind │
│ │ │ │ │ │semnătura │
│ │ │ │ │ │electronică │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │ │MFP, prin DGV, va│
│ │ │ │ │ │adopta şi va │
│ │ │ │ │ │implementa │
│ │ │ │ │ │reglementările │
│ │ │ │ │ │vizând procedura │
│ │ │22. Autorităţile │ │ │simplificată de │
│ │ │vamele vor crea şi │MFP, DGV │ianuarie 2002 │vămuire, │
│ │ │extinde procedura │ │ │introducerea │
│ │ │simplificată de │ │ │celerităţii ca un│
│ │ │vămuire, acceptând │ │ │criteriu de │
│ │ │şi folosind │ │ │eficienţă │
│ │ │declaraţii parţiale │ │ │principal al │
│ │ │complete şi │ │ │autorităţii │
│ │ │declaraţii │ │ │vamale. │
├────┼───────────────────┤simplificate. Timpul├────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │procesului de │ │ │Măsura este în │
│ │ │vămuire va fi │ │ │linie cu │
│ │ │considerat de │ │ │angajamentele │
│ │ │autorităţile vamale │ │ │luate de România │
│ │ │drept criteriu │ │ │în cadrul │
│ │ │principal de │ │ │procesului de │
│ │ │eficienţă prin │ │ │negociere cu UE │
│ │ │fixarea unei ţinte │ │ │(cap. 25 de │
│ │ │maxime de timp │ │ │negociere cu │
│ │ │pentru soluţionarea │ │ │privire la │
│ │ │procedurii vamale. │ │ │procedura vamală)│
│ │ │ │ │ │şi reprezintă o │
│ │ │ │ │ │cerinţă de │
│ │ │ │ │ │armonizare la │
│ │ │ │ │ │acquisul │
│ │ │ │ │ │comunitar. │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │ │Măsura este în │
│ │ │ │ │ │conformitate cu │
│ │ │ │ │ │Hotărârea │
│ │ │ │ │ │Guvernului nr. │
│ │ │ │ │ │1.189/2001 prin │
│ │ │ │ │ │care se aprobă PA│
│ │ │ │ │ │pentru │
│ │ │ │ │ │înlăturarea │
│ │ │ │ │ │barierelor │
│ │ │ │ │ │administrative │
│ │ │ │ │ │din mediul de │
│ │ │ │ │ │afaceri. │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │ │Aceste măsuri │
│ │ │ │ │ │întăresc şi │
│ │ │1. Publicarea în │ │ │facilitează │
│ │Necorelarea │limba română a │ │semestrul II │implementarea │
│4. │standardelor de │normelor IAS, │MFP, MDP │2002 │Legii nr. 64/1995│
│ │audit financiar │versiunea 2001 │ │ │privind procedura│
│ │ │ │ │ │reorganizării │
│ │ │ │ │ │judiciare şi a │
│ │ │ │ │ │falimentului. │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │2. Redactarea şi │ │ │ │
│ │ │publicarea tuturor │ │ │ │
│ │ │normelor şi │ │ │ │
│ │ │procedurilor │ │ │ │
│ │ │prevăzute la art. 7 │ │ │ │
│ │ │din Ordonanţa de │ │ │ │
│ │ │urgenţă a Guvernului│Camera │ │ │
│ │ │nr. 75/1999, │Auditorilor │semestrul II │ │
│ │ │referitoare la │Financiari din │2002 │ │
│ │ │auditul financiar şi│România │ │ │
│ │ │organizarea │ │ │ │
│ │ │sesiunilor de │ │ │ │
│ │ │testare pentru │ │ │ │
│ │ │obţinerea │ │ │ │
│ │ │certificatului de │ │ │ │
│ │ │auditor financiar │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │ │Măsurile │
│ │ │ │ │ │menţionate sunt │
│ │ │ │ │ │trecute în │
│ │ │ │ │ │matricea PSAL II,│
│ │ │1. Adoptarea Codului│ │ │cu acordul BM; │
│ │Procesul de │unic pentru toate │ │ │ele se află însă │
│ │autorizare, │societăţile │MFP, MIMMC, în │semestrul II │în derulare din │
│5. │aprobare │comerciale │consultare cu │2002 │momentul intrării│
│ │(autorizaţii) │(operaţiune în curs │CCIRB │ │în vigoare │
│ │ │de desfăşurare) │ │ │Ordonanţei │
│ │ │ │ │ │Guvernului nr. 76│
│ │ │ │ │ │/2001 şi a │
│ │ │ │ │ │normelor de │
│ │ │ │ │ │aplicare a │
│ │ │ │ │ │acesteia. │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │ │Această măsură va│
│ │ │ │ │ │fi adoptată │
│ │ │ │ │ │printr-o │
│ │ │2. CCIRB va organiza│ │ │ordonanţă de │
│ │ │în afara Biroului │ │ │urgenţă a │
│ │ │unic activitatea de │ │ │Guvernului │
│ │ │asistenţă şi │ │semestrul II │precedată de o │
│ │ │consultanţă pentru │CCIRB, Guvern │2002 │înţelegere între │
│ │ │înregistrarea şi │ │ │Guvern şi CCIRB, │
│ │ │autorizarea │ │ │care vor │
│ │ │comercianţilor. │ │ │identifica │
│ │ │ │ │ │împreună şi vor │
│ │ │ │ │ │conveni │
│ │ │ │ │ │modalităţile de │
│ │ │ │ │ │implementare. │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │ │Această măsură │
│ │ │3. Simplificarea │ │ │corespunde │
│ │ │autorizărilor │ │ │prevederilor │
│ │ │necesare în sensul │ │ │Recomandării │
│ │ │că autorizaţiile │ │ │Comisiei Europene│
│ │ │sanitare, sanitare │ │ │din 22 aprilie │
│ │ │veterinare, de │ │ │1997 privind │
│ │ │protecţie a muncii, │ │ │îmbunătăţirea şi │
│ │ │de mediu, pentru │ │ │simplificarea │
│ │ │pompieri vor fi │ │ │mediului de │
│ │ │cerute suplimentar │ │ │afaceri pentru │
│ │ │declaraţiilor pe │ │ │înfiinţarea │
│ │ │propria răspundere, │ │ │firmelor (97/344/│
│ │ │numai pentru domenii│ │ │EC), care se │
│ │ │specifice de │ │ │referă şi la │
│ │ │activitate. │ │ │funcţionarea │
│ │ │ │ │ │birourilor unice.│
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │ │Măsura este în │
│ │ │ │ │ │concordanţă cu │
│ │ │4. Îmbunătăţirea │ │ │prevederile │
│ │ │procedurii de │ │ │Hotărârii │
│ │ │acceptare şi │ │ │Guvernului nr. │
│ │ │aprobare a │ │ │1.189/2001 prin │
│ │ │documentelor de │ │ │care se aprobă PA│
│ │ │înregistrare prin │ │ │pentru │
│ │ │întărirea rolului │ │ │înlăturarea │
│ │ │declaraţiilor pe │ │ │barierelor │
│ │ │propria răspundere │ │ │administrative │
│ │ │ │ │ │din mediul de │
│ │ │ │ │ │afaceri. │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │5. Acolo unde este │ │ │ │
│ │ │posibil controalele │ │ │ │
│ │ │ex-ante pentru │ │ │ │
│ │ │autorizaţii vor fi │ │ │ │
│ │ │înlocuite cu │ │ │ │
│ │ │inspecţii ex-post │ │ │ │
│ │ │pentru verificare. │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │6. Constituirea unei│ │ │ │
│ │ │baze de date │ │ │ │
│ │ │conţinând statutul │ │ │ │
│ │ │proprietăţilor │MLPTL, MJ, MAP, │semestrul II │ │
│ │ │funciare, în scopul │MDP │2002 │ │
│ │ │urgentării obţinerii│ │ │ │
│ │ │certificatului de │ │ │ │
│ │ │urbanism │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │7. Publicarea │ │ │ │
│ │ │procedurilor de │ │ │Se vor corela │
│ │ │obţinere de aprobări│ │ │consultanţa şi │
│ │ │necesare pentru │ │ │eforturile │
│ │ │realizarea unei │MLPTL, MDP │aprilie 2002 │programelor │
│ │ │construcţii şi │ │ │similare │
│ │ │stabilirea duratei │ │ │finanţate de BM. │
│ │ │maxime de obţinere a│ │ │ │
│ │ │acestor aprobări │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │ │Se testează cât │
│ │ │ │ │ │de repede pot fi │
│ │ │ │ │ │încheiate │
│ │ │ │ │ │procedurile de │
│ │ │8. Publicarea │ │ │aprobare, de │
│ │ │Ghidului │ │ │către │
│ │ │investitorului în │MLPTL, MDP, MAP │septembrie 2002 │funcţionarii │
│ │ │urbanism │ │ │autorităţilor │
│ │ │ │ │ │publice locale, │
│ │ │ │ │ │în condiţiile │
│ │ │ │ │ │existenţei PUG şi│
│ │ │ │ │ │a bazei de date │
│ │ │ │ │ │funciare. │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │9. TOR pentru │ │ │Testul va permite│
│ │ │iniţierea unui │ │ │aprecierea │
│ │ │program-pilot pentru│ │ │volumului de │
│ │ │testarea efectelor │MLPTL, MDP, MAP,│ │investiţii │
│ │ │existenţei PUG │MAAP │martie 2002 │necesar pentru │
│ │ │asupra rapidităţii │ │ │infrastructura │
│ │ │obţinerii │ │ │unui astfel de │
│ │ │autorizaţiilor de │ │ │proiect. │
│ │ │construcţie │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │10. Începerea │ │ │ │
│ │ │programului-pilot │ │ │ │
│ │ │într-o localitate │ │ │ │
│ │ │mică sau medie, cu │ │ │ │
│ │ │acordul ministerelor│ │ │ │
│ │ │implicate, ca să se │MLPTL, MAP, MDP │semestrul II │ │
│ │ │evalueze corect │ │2002 │ │
│ │ │costurile obţinerii │ │ │ │
│ │ │autorizaţiilor, │ │ │ │
│ │ │proceduri criticate │ │ │ │
│ │ │curent de către │ │ │ │
│ │ │mediile de afaceri │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │11. TOR pentru │ │ │ │
│ │ │studiul privind │ │ │ │
│ │ │aprobările care pot │MDP, MAP, MJ │februarie 2002 │ │
│ │ │fi obţinute prin │ │ │ │
│ │ │procedura │ │ │ │
│ │ │non-răspuns │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │12. TOR pentru │ │ │ │
│ │ │realizarea unui │ │ │ │
│ │ │studiu care să │ │ │ │
│ │ │inventarieze toate │ │ │ │
│ │ │duplicatele │ │ │ │
│ │ │solicitate │ │ │ │
│ │ │întreprinzătorului │ │ │ │
│ │ │de către autorităţi │ │ │ │
│ │ │şi care să ofere o │ │ │ │
│ │ │soluţie funcţională │MDP, SGG, MIMMC,│martie 2002 │ │
│ │ │pentru evitarea │MAP, MMSS │ │ │
│ │ │acestora, în aşa fel│ │ │ │
│ │ │încât informaţiile │ │ │ │
│ │ │să ajungă la toate │ │ │ │
│ │ │instituţiile │ │ │ │
│ │ │interesate fără ca │ │ │ │
│ │ │cetăţeanul/ │ │ │ │
│ │ │întreprinzătorul să │ │ │ │
│ │ │redacteze raportări │ │ │ │
│ │ │suplimentare │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │13. Publicarea │ │ │ │
│ │ │inventarului cu │ │ │ │
│ │ │autorizaţiile, │ │ │ │
│ │ │aprobările, │ │ │ │
│ │ │situaţiile duplicat │toate │ │ │
│ │ │solicitate de │ministerele şi │ │ │
│ │ │administraţie şi │în coordonarea │septembrie 2002 │ │
│ │ │înlăturarea a circa │grupului de │ │ │
│ │ │50% dintre ele prin │lucru │ │ │
│ │ │hotărâri ale │ │ │ │
│ │ │Guvernului sau │ │ │ │
│ │ │ordine ale │ │ │ │
│ │ │ministrului │ │ │ │
│ │ │respectiv │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │14. Proiect de lege │ │ │ │
│ │ │sau hotărâre/ │ │ │ │
│ │ │ordonanţă de urgenţă│ │ │ │
│ │ │a Guvernului pentru │ │ │ │
│ │ │implementarea │MDP, MAP, MJ, │semestrul II │ │
│ │ │procedurii │SGG │2002 │ │
│ │ │non-răspuns care va │ │ │ │
│ │ │avea la bază studiul│ │ │ │
│ │ │comandat în │ │ │ │
│ │ │februarie 2002 │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │15. Integrarea │ │ │ │
│ │ │recomandărilor │ │ │ │
│ │ │pertinente ale MA în│CCIRB, AOAR, │ │ │
│ │ │organizarea şi │ANEIR, CPR, în │permanent (în │ │
│ │ │funcţionarea │consultare cu │desfăşurare) │ │
│ │ │Biroului unic de │MDP │ │ │
│ │ │înregistrare şi │ │ │ │
│ │ │autorizare │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │16. Studiu pentru │ │ │ │
│ │ │revizuirea │ │ │ │
│ │ │procedurilor de │ │ │ │
│ │ │faliment, în scopul │ │ │ │
│ │ │de a identifica │MDP │aprilie 2002 │ │
│ │ │măsuri corective │ │ │ │
│ │ │într-un mod │ │ │ │
│ │ │acceptabil de către │ │ │ │
│ │ │BM │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │17. Plan de acţiune │ │ │ │
│ │ │(avizat de către BM)│ │semestrul II │ │
│ │ │pentru îmbunătăţirea│MJ │2002 │ │
│ │ │procedurilor de │ │ │ │
│ │ │faliment │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │18. Dezvoltarea unui│ │ │ │
│ │ │program de întărire │ │ │ │
│ │ │a sistemului │ │ │ │
│ │ │judecătoresc şi a │ │ │ │
│ │ │cadrului legislativ │ │ │ │
│ │ │aferent pentru │ │ │ │
│ │ │eficientizarea │ │ │ │
│ │ │procedurilor de │ │ │ │
│ │ │faliment; programul │ │ │ │
│ │ │conţine inclusiv │ │ │ │
│ │ │asistenţă tehnică │ │ │ │
│ │ │pentru judecători, │MJ │semestrul II │ │
│ │ │personal auxiliar, │ │2002 │ │
│ │ │ca să aprofundeze │ │ │ │
│ │ │procedurile de │ │ │ │
│ │ │faliment în cazul │ │ │ │
│ │ │societăţilor │ │ │ │
│ │ │comerciale, │ │ │ │
│ │ │băncilor, dar şi │ │ │ │
│ │ │pentru instanţe │ │ │ │
│ │ │judecătoreşti pentru│ │ │ │
│ │ │un management mai │ │ │ │
│ │ │bun al litigiilor │ │ │ │
│ │ │comerciale │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │1. Controalele │ │ │ │
│ │ │obligatorii, │ │ │ │
│ │ │ex-ante, pentru │ │ │ │
│ │ │rambursarea T.V.a. │ │ │ │
│ │ │vor fi înlocuite de │ │ │ │
│ │ │controale ex-post │ │ │ │
│ │ │pentru │ │ │ │
│ │Eliminarea │contribuabilii care │ │ │ │
│6. │întârzierilor │îndeplinesc o serie │MFP, SGG │începând cu 1 │Directiva a 6-A a│
│ │privind rambursarea│de condiţii, │ │iulie 2002 │Consiliului CEE │
│ │T.V.a. │respectiv un punctaj│ │ │din 17 mai 1977 │
│ │ │corespunzător │ │ │urmăreşte să │
│ │ │stabilit pe baza │ │ │stabilească un │
│ │ │unei grile de │ │ │sistem uniform │
│ │ │analiză de risc, │ │ │pentru A garanta │
│ │ │conform │ │ │neutralitatea │
│ │ │reglementărilor │ │ │regimului T.V.a. │
│ │ │legale │ │ │şi pentru A │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┤armoniza regulile│
│ │ │2. autorităţile │ │ │referitoare la │
│ │ │fiscale vor │ │ │T.V.A. pentru │
│ │ │desfăşura controale │ │ │statele membre │
│ │ │ex-ante, prin │ │ │ale CEE. │
│ │ │sondaj, în limita │ │ │Articolul 18 (4) │
│ │ │celor 30 de zile │ │ │al Directivei CEE│
│ │ │prevăzute de lege │ │ │afirmă clar │
│ │ │pentru rambursarea │ │ │obligaţia de │
│ │ │T.V.A. │ │ │rambursare pentru│
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┤statelor membre. │
│ │ │3. Va fi strict │ │ │Există precedente│
│ │ │respectată limita de│ │ │juridice în CEE │
│ │ │30 de zile pentru │ │ │conform cărora │
│ │ │rambursarea T.V.A. │ │ │"Autorităţile │
│ │ │Cererile de │ │ │naţionale au │
│ │ │rambursare a T.V.A. │ │ │obligaţia să │
│ │ │care nu au fost │ │ │efectueze imediat│
│ │ │verificate prin │ │ │rambursarea" şi │
│ │ │controlul prin │ │ │sunt obligate să │
│ │ │sondaj vor fi │ │ │plătească dobândă│
│ │ │soluţionate, iar │ │ │în cazul sumelor │
│ │ │plata se va efectua │ │ │restante; măsura │
│ │ │în termen de 30 de │ │ │este în │
│ │ │zile. Acelaşi termen│ │ │concordanţă cu │
│ │ │de plată va fi │ │ │prevederile │
│ │ │respectat şi în │ │ │Hotărârii │
│ │ │cazul cererilor de │ │ │Guvernului nr. │
│ │ │rambursare a T.V.A. │ │ │1.189/2001. │
│ │ │care au fost │ │ │ │
│ │ │verificate prin │ │ │ │
│ │ │controlul prin │ │ │ │
│ │ │sondaj, dacă în urma│ │ │ │
│ │ │controlului efectuat│ │ │ │
│ │ │nu a fost constatată│ │ │ │
│ │ │nici o încălcare a │ │ │ │
│ │ │legilor. │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │4. Autorităţile │ │ │ │
│ │ │fiscale vor plăti │ │ │ │
│ │ │penalităţi către │ │ │ │
│ │ │companiile care au │ │ │ │
│ │ │întocmit cereri de │ │ │ │
│ │ │rambursare a T.V.A.,│ │ │ │
│ │ │iar termenul limită │ │ │ │
│ │ │de 30 de zile pentru│ │ │ │
│ │ │rambursare nu a fost│ │ │ │
│ │ │respectat. │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │5. Penalităţile │ │ │ │
│ │ │datorate de │ │ │ │
│ │ │autorităţile fiscale│ │ │ │
│ │ │vor fi calculate │ │ │ │
│ │ │folosindu-se rata │ │ │ │
│ │ │dobânzii la │ │ │ │
│ │ │rezervele minime │ │ │ │
│ │ │obligatorii ale │ │ │ │
│ │ │băncilor comerciale,│ │ │ │
│ │ │plătite de BNR. │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │6. Ca excepţie, în │ │ │ │
│ │ │cazuri speciale, │ │ │ │
│ │ │când autorităţile │ │ │ │
│ │ │fiscale au motive de│ │ │ │
│ │ │suspiciune în │ │ │ │
│ │ │privinţa anumitor │ │ │ │
│ │ │companii/tranzacţii,│ │ │ │
│ │ │limita de 30 de zile│ │ │ │
│ │ │poate fi depăşită. │ │ │ │
│ │ │În asemenea cazuri │ │ │ │
│ │ │autorităţile fiscale│ │ │ │
│ │ │vor înştiinţa │ │ │ │
│ │ │companiile în cauză,│ │ │ │
│ │ │în avans, asupra │ │ │ │
│ │ │depăşirii termenului│ │ │ │
│ │ │de 30 de zile, pe o │ │ │ │
│ │ │perioadă │ │ │ │
│ │ │determinată, fără a │ │ │ │
│ │ │plăti penalităţi │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │Absenţa unei │1. Web site comun al│ │ │ │
│ │interfeţe de │instituţiilor │MDP (Grupul de │ │ │
│ │comunicare rapidă │donatoare, atât │contact) în │ │ │
│ │şi integrată, │pentru activitatea │colaborare cu │ │ │
│ │referitoare la │de consultanţă, cât │CCIRB, AOAR, CPR│semestrul II │ │
│7. │posibilităţile de │şi pentru │şi alte │2002 │ │
│ │finanţare şi │posibilităţi de │organizaţii │ │ │
│ │realizare a unor │creditare │patronale şi ONG│ │ │
│ │proiecte care │rambursabilă sau │interesate │ │ │
│ │privesc MA │nerambursabilă care │ │ │ │
│ │ │privesc MA │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │2. Consultări lunare│MDP, MIE, MIMMC,│ │ │
│ │ │ale tuturor │MAE, cu │ │Întâlnirea este │
│ │ │donatorilor aflaţi │participarea │ │organizată şi │
│ │ │la Bucureşti, în │reprezentanţilor│ │prezidată de │
│ │ │relaţie bilaterală │asociaţiilor │lunar, începând │ministrul │
│ │ │sau multilaterală, │patronale: │din martie 2002 │dezvoltării şi │
│ │ │pentru a identifica │CCIRB, AOAR, │(în curs) │prognozei, care │
│ │ │care sunt sursele de│ADER, CPR, │ │apelează la │
│ │ │finanţare şi │institute de │ │invitaţi din alte│
│ │ │consultanţă pentru │cercetare, ONG │ │ministere, │
│ │ │activităţile privind│interesate │ │conform agendei. │
│ │ │MA │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │1. Acordarea │ │ │ │
│ │ │automată a vizei cu │ │ │ │
│8. │ │caracter "business" │MAE, MI, MDP │semestrul II │ │
│ │ │pentru cetăţeni din │ │2002 (în curs) │ │
│ │Proceduri dificile │statele OECD care nu│ │ │ │
│ │de obţinere a │au încă acest statut│ │ │ │
├────┤vizelor de ├────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │rezidenţă │2. Certificatul de │ │ │ │
│ │ │sănătate poate fi │ │semestrul II │ │
│ │ │eliberat şi de state│MSF, MMSS, MDP │2002 │ │
│ │ │aflate pe "lista │ │ │ │
│ │ │pozitivă" a MAE │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │Absenţa unei │ │ │ │Redactarea │
│ │traduceri │Elaborarea şi │ │ │acestui cod a │
│ │autorizate a │traducerea │ │semestrul II │beneficiat deja │
│9. │Codului fiscal │autorizată în limba │MFP, MJ │2002 (în curs) │de fonduri │
│ │(colecţie de legi │engleză a Codului │ │ │alocate de │
│ │cu privire la │fiscal │ │ │diverşi donatori.│
│ │impozitare) │ │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │ │Toate │
│ │ │ │ │ │activităţile de │
│ │ │1. Deschiderea unui │ │ │comunicare/ │
│ │ │web site în limbile │ │ │informare vor fi │
│ │ │română şi engleză │ │ │gândite pe baza │
│ │Comunicare directă │pentru PA şi │ │ │premisei că MDP │
│ │în legătură cu │instituirea │ │ │este, de │
│10. │acest proiect/ │dialogului prin │MDP (Grupul de │permanent (în │asemenea, un │
│ │transferul de │e-mail cu │contact) │curs) │interlocutor │
│ │know-how către │întreprinzători │ │ │autorizat pentru │
│ │partea română │individuali/ │ │ │investitorii │
│ │ │asociaţii pentru │ │ │străini şi are │
│ │ │feed-back şi │ │ │menirea de a │
│ │ │monitorizare │ │ │atrage investiţii│
│ │ │ │ │ │străine în │
│ │ │ │ │ │România. │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │ │Fiecare proiect │
│ │ │2. Instrumentul de │ │ │va include din │
│ │ │monitorizare (FIAS),│ │ │TOR obligaţia de │
│ │ │know-how privind │ │ │a face transfer │
│ │ │redactarea TOR, │MDP │permanent │de expertiza │
│ │ │elaborarea de │ │ │către Grupul de │
│ │ │strategii de │ │ │contact din MDP │
│ │ │campanie şi │ │ │şi către alte │
│ │ │desfăşurarea │ │ │instituţii │
│ │ │campaniilor de │ │ │guvernamentale. │
├────┼───────────────────┤informare publică şi├────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │expertiză de │ │ │Vor fi │
│ │ │promovare a │ │ │identificate │
│ │ │afacerilor vor fi │ │ │resurse pentru ca│
│ │ │transferate treptat │ │ │toate obligaţiile│
│ │ │Grupului de contact │ │ │tehnice ale MDP │
│ │ │din MDP şi altor │ │ │să poată fi │
│ │ │instituţii │ │ │îndeplinite la │
│ │ │guvernamentale │ │ │standarde │
│ │ │implicate. │ │ │profesionale │
│ │ │ │ │ │rezonabile. │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │Se va înfiinţa │ │ │ │
│ │ │Agenţia Română de │ │ │ │
│ │ │Investiţii (ARI) ca │ │ │ │
│ │ │unică instituţie de │ │ │ │
│ │ │informare şi │ │ │ │
│ │ │promovare pentru │ │ │ │
│ │ │investiţiile străine│ │ │ │
│ │ │directe în România; │ │ │Guvernul va emite│
│ │ │aceasta va sprijini │ │ │un act normativ │
│ │Dificultăţile în │şi investiţiile │ │ │pentru │
│ │comunicarea cu │firmelor româneşti │ │ │înfiinţarea ARI. │
│ │investitorii │în străinătate, iar │ │ │ARI va centraliza│
│11. │străini şi │în teritoriu va │MDP, MAE, APAPS │ianuarie 2002 │toate │
│ │suprapunerea │colabora cu │ │ │activităţile │
│ │responsabilităţilor│agenţiile pentru │ │ │legate de │
│ │între instituţiile │dezvoltare │ │ │promovarea │
│ │existente │regională; ARI va fi│ │ │investiţiilor în │
│ │ │supervizată de un │ │ │România. │
│ │ │consiliu de │ │ │ │
│ │ │îndrumare şi │ │ │ │
│ │ │supraveghere compus │ │ │ │
│ │ │din membri ai │ │ │ │
│ │ │ministerelor │ │ │ │
│ │ │implicate şi din │ │ │ │
│ │ │personalităţi ale │ │ │ │
│ │ │MA. │ │ │ │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │Guvernul va stabili │ │ │ │
│ │ │principiile de bază │ │ │ │
│ │ │ale guvernării │ │ │Guvernul va emite│
│ │ │corporatiste, │ │ │o ordonanţă de │
│12. │ │aplicabile │APAPS, MFP, │semestrul II │urgenţă pentru a │
│ │Guvernarea │întreprinderilor de │Comisia │2002 │implementa aceste│
│ │corporatistă la │stat şi companiilor │Naţională a │ │acţiuni. Setul de│
│ │întreprinderile de │publice; minimul │Valorilor │ │acţiuni va fi │
│ │stat şi companiile │acestui set constă │Mobiliare, MIR, │ │implementat │
│ │publice │în: │OPSPI │ │imediat, iar în │
├────┤ ├────────────────────┤ ├────────────────┤caz de │
│ │ │a) rapoartele anuale│ │ │neconformitate se│
│ │ │ale întreprinderilor│ │ │vor aplica │
│ │ │cu acces neîngrădit │ │ │sancţiuni severe.│
│ │ │pentru public; │ │ │În paralel │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┤ministerele de │
│ │ │ │ │ │resort vor │
│ │ │b) consiliile de │ │ │elabora ordine │
│ │ │administraţie ale │ │ │interne pentru │
│ │ │întreprinderilor de │ │ │aplicarea setului│
│ │ │stat şi companiilor │ │ │de acţiuni. │
│ │ │publice nu vor │ │ │ │
│ │ │cuprinde ca membri: │ │ │ │
├────┼───────────────────┤miniştri, secretari ├────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │de stat, directori │ │ │Legislaţia │
│ │ │generali din │ │ │privind │
│ │ │ministere, │ │ │implementarea │
│ │ │parlamentari, aleşi │ │ │guvernării │
│ │ │locali, prefecţi, │ │ │corporatiste va │
│ │ │subprefecţi, │ │ │preciza structura│
│ │ │directori de agenţii│ │ │minimală a │
│ │ │guvernamentale; │ │ │rapoartelor │
│ │ │ │ │ │anuale ale │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┤companiilor cu │
│ │ │ │ │ │capital de stat, │
│ │ │c) membrii │ │ │care vor fi │
│ │ │consiliilor de │ │ │ulterior │
│ │ │administraţie şi │ │ │publicate pe │
│ │ │managementul vor │ │ │Internet, precum │
│ │ │funcţiona pe baza │ │ │şi indicatorii de│
│ │ │unor contracte de │ │ │performanţă │
│ │ │performanţă; │ │ │specifici care │
│ │ │ │ │ │vor fi luaţi în │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┤considerare la │
│ │ │ │ │ │întocmirea │
│ │ │d) companiile în │ │ │contractelor de │
│ │ │discuţie nu vor │ │ │management ale │
│ │ │acorda împrumuturi │ │ │membrilor │
│ │ │membrilor │ │ │consiliilor de │
│ │ │consiliilor de │ │ │administraţie şi │
│ │ │administraţie, │ │ │ale directorilor │
│ │ │conducerii executive│ │ │generali din │
│ │ │sau companiilor cu │ │ │companiile │
│ │ │care aceştia au │ │ │respective. │
│ │ │relaţii directe, │ │ │Această măsură │
│ │ │rudelor sau │ │ │este în │
│ │ │persoanelor cu │ │ │conformitate cu │
│ │ │poziţii importante │ │ │Principiile de │
│ │ │în stat, în cazul în│ │ │guvernare │
│ │ │care deciziile lor │ │ │corporatistă ale │
│ │ │ar putea influenţa │ │ │OECD. Măsura este│
│ │ │activitatea │ │ │în conformitate │
│ │ │companiei │ │ │şi cu iniţiativa │
│ │ │ │ │ │e-Government. │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │ │Va fi creat un │
│ │ │ │ │ │comitet compus │
│ │ │ │ │ │din investitori, │
│13. │ │ │ │ │avocaţi, experţi │
│ │ │ │ │ │contabili şi │
│ │ │ │ │ │reprezentanţi ai │
│ │ │Stabilirea unui │ │ │APAPS, MIR - │
│ │ │mecanism de arbitraj│ │ │OPSPI. │
├────┤ │operativ pentru │ │ ├─────────────────┤
│ │Rezolvarea │rezolvarea │ │ │Sarcina │
│ │problemelor │problemelor │APAPS, MIR, │ │comitetului va fi│
│ │litigioase ivite în│postprivatizare care│OPSPI │mai 2002 │să se documenteze│
│ │urma privatizării │creează costuri │ │ │şi să întocmească│
│ │ │suplimentare pentru │ │ │o agendă de │
│ │ │administraţie şi │ │ │interpretare │
│ │ │pentru noii │ │ │(bazată pe │
│ │ │proprietari. │ │ │principii │
│ │ │ │ │ │economice solide │
│ │ │ │ │ │şi recunoscute), │
│ │ │ │ │ │care să poată fi │
│ │ │ │ │ │aplicată oricărui│
│ │ │ │ │ │contract de │
│ │ │ │ │ │privatizare. │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │ │Agenda de │
│ │ │ │ │ │interpretare va │
│ │ │ │ │ │include un set de│
│ │ │ │ │ │norme/linii │
│ │ │ │ │ │directoare pentru│
│ │ │ │ │ │amendarea │
│ │ │ │ │ │contractelor de │
│ │ │ │ │ │privatizare şi va│
│ │ │ │ │ │sprijini funcţia │
│ │ │ │ │ │de arbitraj a │
│ │ │ │ │ │comitetului. │
├────┼───────────────────┼────────────────────┼────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │ │În cadrul │
│ │ │ │ │ │comitetului vor │
│ │ │ │ │ │fi cooptaţi │
│ │ │ │ │ │profesionişti de │
│ │ │ │ │ │înaltă reputaţie │
│ │ │ │ │ │în domeniul │
│ │ │ │ │ │juridic şi în cel│
│ │ │ │ │ │financiar, │
│ │ │ │ │ │alături de │
│ │ │ │ │ │reprezentanţi ai │
│ │ │ │ │ │investitorilor. │
│ │ │ │ │ │Agenda de │
│ │ │ │ │ │interpretare │
│ │ │ │ │ │standardizată, │
│ │ │ │ │ │întocmită de │
│ │ │ │ │ │către comitet, va│
│ │ │ │ │ │fi aprobată │
│ │ │ │ │ │printr-o │
│ │ │ │ │ │ordonanţă a │
│ │ │ │ │ │Guvernului. │
└────┴───────────────────┴────────────────────┴────────────────┴────────────────┴─────────────────┘

    Legenda:
    TOR Termeni de referinţa
    FIAS Servicii de consultanţa în domeniul investiţiilor străine (instituţie afiliată Băncii Mondiale şi IFC)
    IAS Standardele internaţionale de contabilitate
    PUG Plan de urbanism general
    PA Plan de acţiuni
    BM Banca Mondială
    MDP Ministerul Dezvoltării şi Prognozei
    MIP Ministerul Informaţiilor Publice
    MIMMC Ministerul pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii şi Cooperatie
    CCIRB Camera de Comerţ şi Industrie a României şi a Municipiului Bucureşti
    AOAR Asociaţia Oamenilor de Afaceri din România
    ADER Asociaţia pentru Dezvoltare Economică din România
    ANEIR Asociaţia Naţionala a Exportatorilor şi Importatorilor din România
    APAPS Autoritatea pentru Privatizare şi Administrarea Participatiilor Statului
    CPR Confederatia Patronatelor din România
    FIC Consiliul Investitorilor Străini
    DGV Direcţia Generală a Vamilor
    MAAP Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pădurilor
    MFP Ministerul Finanţelor Publice
    MSF Ministerul Sănătăţii şi Familiei
    MI Ministerul de Interne
    MLPTL Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei
    MJ Ministerul Justiţiei
    MIE Ministerul Integrării Europene
    MAE Ministerul Afacerilor Externe
    MAPM Ministerul Apelor şi Protecţiei Mediului
    MMSS Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale
    SGG Secretariatul General al Guvernului
    MAP Ministerul Administraţiei Publice
    MIR Ministerul Industriei şi Resurselor
    OPSPI Oficiul Participatiilor Statului şi Privatizării în Industrie
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016