Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTĂRÂRE nr. 205 din 31 mai 2017 pentru modificarea şi completarea Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea activităţilor specifice Curţii de Conturi, precum şi valorificarea actelor rezultate din aceste activităţi, aprobat prin Hotărârea Plenului Curţii de Conturi nr. 155/2014
EMITENT: Curtea de Conturi PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 500 din 30 iunie 2017
Având în vedere Nota nr. 40.951 din 29.05.2017 a Departamentului I privind proiectul de modificare şi completare a Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea activităţilor specifice Curţii de Conturi, precum şi valorificarea actelor rezultate din aceste activităţi, aprobat prin Hotărârea Plenului Curţii de Conturi nr. 155/2014,
în conformitate cu dispoziţiile art. 11 alin. (2) şi (3), ale art. 58 lit. j) din Legea nr. 94/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii de Conturi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 5 pct. 5.11 lit. d) din Regulamentul propriu al Plenului Curţii de Conturi, aprobat prin Hotărârea Plenului nr. 153/2010,
în temeiul prevederilor art. 59 din Legea nr. 94/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii de Conturi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
Plenul Curţii de Conturi, întrunit în şedinţa din data de 31 mai 2017, adoptă prezenta hotărâre.
ART. I
Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea activităţilor specifice Curţii de Conturi, precum şi valorificarea actelor rezultate din aceste activităţi, aprobat prin Hotărârea Plenului Curţii de Conturi nr. 155/2014, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 547 din 24 iulie 2014, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La punctul 5, partea introductivă şi a 29-a liniuţă se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"5. În înţelesul prezentului regulament, conform standardelor de audit proprii, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
...............................................................................................
prejudiciu - pierdere provocată patrimoniului public sau privat al statului, al unei unităţi administrativ-teritoriale sau al unei entităţi publice a acestora. Prejudiciul trebuie să fie recuperat integral prin acoperirea pierderii, precum şi a dobânzilor şi a penalităţilor de întârziere.
În timpul acţiunilor de control/audit, auditorii publici externi cuantifică valoarea abaterilor pentru eşantionul verificat, stabilind un prejudiciu cert, urmând ca întinderea acestuia, inclusiv a dobânzilor şi penalităţilor de întârziere, să fie stabilită de conducerea entităţii verificate, potrivit prevederilor art. 33 alin. (3) din lege;"
2. Punctul 23 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"23. Curtea de Conturi are atribuţia de a constata contravenţiile şi de a aplica sancţiunile prevăzute în acte normative, prin auditorii publici externi împuterniciţi în acest scop prin delegaţia în baza căreia îşi desfăşoară acţiunile de verificare la entităţile publice.
În cazul constatării de către auditorii publici externi a unor abateri care, potrivit reglementărilor legale, constituie contravenţii, a căror constatare şi sancţionare intră în competenţa altor autorităţi/instituţii publice decât Curtea de Conturi, se sesizează autoritatea împuternicită/abilitată de lege să aplice sancţiunea, aşa cum se prevede la pct. 79 lit. B sublit. B_3."
3. Punctul 40 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"40. Prin verificările sale la entităţile şi persoanele prevăzute la pct. 39, Curtea de Conturi urmăreşte, conform prevederilor legale, următoarele obiective:
a) exactitatea şi realitatea datelor reflectate în situaţiile financiare;
b) modul de stabilire, evidenţiere şi urmărire a încasării veniturilor bugetului general consolidat;
c) evaluarea sistemelor de management şi control intern (inclusiv audit intern) la entităţile verificate (inclusiv autorităţile cu sarcini privind urmărirea obligaţiilor financiare ale persoanelor juridice sau fizice către bugete ori către alte fonduri publice stabilite prin lege), a modului de implementare a acestora şi legătura de cauzalitate între rezultatele acestei evaluări şi deficienţele constatate de către Curtea de Conturi în activitatea entităţii respective;
d) calitatea gestiunii economico-financiare în legătură cu scopul, obiectivele şi atribuţiile prevăzute în actele de înfiinţare ale entităţii verificate:
d1) efectuarea inventarierii şi a evaluării tuturor elementelor patrimoniale (toate bunurile aparţinând domeniului public şi privat al statului şi al unităţilor administrativ-teritoriale, aflate în administrarea entităţii verificate), înregistrarea în evidenţa contabilă a rezultatelor obţinute în urma acestor operaţiuni, precum şi înregistrarea în evidenţele cadastrale şi de publicitate imobiliară; asigurarea integrităţii bunurilor patrimoniale;
d2) constituirea şi utilizarea fondurilor pentru desfăşurarea de activităţi conform scopului, obiectivelor şi atribuţiilor entităţii;
d3) legalitatea angajării, lichidării, ordonanţării şi plăţii cheltuielilor din fonduri publice.
În cazul contractelor de achiziţii publice, auditorii publici externi vor urmări, în principal, respectarea următoarelor obiective:
d3.1) etapa de planificare/pregătire a procedurii de achiziţie publică, inclusiv consultarea pieţei:
(i) identificarea necesităţilor şi elaborarea referatelor de necesitate, inclusiv a documentelor-suport, precum şi a strategiei de contractare pentru procedura respectivă (aceasta din urmă cuprinde şi justificările privind determinarea valorii estimate a bunurilor, lucrărilor şi serviciilor ce urmează a fi achiziţionate);
(ii) alegerea procedurii de atribuire a contractului de achiziţie publică;
(iii) elaborarea strategiei anuale de achiziţie publică, inclusiv a programului anual de achiziţii publice, ţinând cont de principiul bunei gestiuni financiare, şi includerea în acestea doar a acelor bunuri, lucrări, servicii sau obiective de investiţii care au legătură cu obiectul de activitate al entităţii;
(iv) întocmirea programului anual al achiziţiilor publice în structura legal aprobată;
(v) elaborarea şi fundamentarea proiectului de buget propriu;
(vi) legalitatea modificărilor aduse prevederilor iniţiale ale bugetelor;
(vii) efectuarea virărilor de credite bugetare pe subdiviziunile clasificaţiei bugetare;
(viii) identificarea şi evaluarea potenţialelor riscuri implicate în derularea procedurii de achiziţie publică, generate de constrângeri de timp şi/sau de natură tehnică;
(ix) obţinerea aprobărilor necesare pentru declanşarea procedurii de achiziţie publică (existenţa bugetului de venituri şi cheltuieli şi a programului de investiţii legal aprobate);
(x) publicarea anunţului de intenţie;
(xi) întocmirea documentaţiei de atribuire: fişa de date a achiziţiei publice; caietul de sarcini sau, după caz, documentaţia descriptivă şi identificarea includerii în acestea a unor condiţii abuzive sau restrictive care să conducă la limitarea numărului de ofertanţi; formularele necesare prezentării ofertei; formularul de contract ce se încheie;
(xii) numirea comisiei de evaluare a ofertelor;
d3.2) etapa de organizare a procedurii şi atribuirea contractului/acordului-cadru:
(i) publicarea anunţului de participare, care va face cunoscută şi procedura de achiziţie publică pe care autoritatea contractantă intenţionează să o utilizeze;
(ii) depunerea garanţiei de participare a ofertanţilor;
(iii) evaluarea ofertelor;
(iv) întocmirea procesului-verbal al şedinţei de deschidere a ofertelor;
(v) stabilirea rezultatului aplicării procedurii de achiziţie publică şi întocmirea raportului procedurii de atribuire a contractului de achiziţie publică;
(vi) comunicarea rezultatului evaluării ofertelor tuturor ofertanţilor, în conformitate cu prevederile documentaţiei de atribuire;
(vii) încheierea contractului de achiziţie publică, după parcurgerea procedurii aferente contestaţiilor, cu includerea clauzelor obligatorii aşa cum au fost prevăzute în documentaţia de atribuire, precum şi în concordanţă cu propunerea tehnică şi financiară a ofertei declarate câştigătoare şi cu prevederile caietului de sarcini;
(viii) returnarea garanţiilor de participare celorlalţi ofertanţi;
(ix) întocmirea şi prezentarea la viza de control financiar preventiv propriu a proiectului de angajament legal;
(x) publicarea anunţului de atribuire a contractului de achiziţie publică;
d3.3) etapa de postatribuire a contractului/acordului-cadru, respectiv executarea şi monitorizarea implementării contractului/ acordului-cadru:
(i) obţinerea tuturor documentelor justificative pentru efectuarea plăţilor;
(ii) constituirea şi înregistrarea garanţiilor de bună execuţie;
(iii) analiza negocierilor în ceea ce priveşte: extinderea termenului prevăzut în contract; modificarea specificaţiilor tehnico-economice după atribuirea contractului; acceptarea creşterilor de preţ, dacă a fost cazul;
(iv) respectarea clauzelor stabilite prin contractul de achiziţie publică referitoare la cantitatea şi calitatea bunurilor livrate/lucrărilor executate/serviciilor prestate sau la termenele stabilite;
(v) identificarea situaţiilor de acceptare la plată a unor bunuri nelivrate, lucrări nefinalizate sau a unor servicii neprestate, cu excepţia avansurilor prevăzute în contractele de achiziţie publică şi în limita prevederilor legale;
(vi) existenţa documentelor care atestă recepţia bunurilor livrate/lucrărilor executate sau confirmarea prestării serviciilor prevăzute în contractul de achiziţie publică şi evidenţierea intrării acestora în patrimoniu;
(vii) efectuarea recepţiei lucrărilor executate în funcţie de stadiul acestora;
(viii) prezentarea la viza de control financiar preventiv propriu a ordonanţării la plată, inclusiv a documentelor justificative;
(ix) efectuarea plăţilor în conformitate cu graficul de plăţi şi armonizarea acestui grafic cu graficul de derulare a contractului;
(x) modul de justificare până la sfârşitul anului a avansurilor acordate furnizorilor prin bunuri primite/lucrări executate/servicii prestate;
(xi) îndeplinirea de către furnizor a obligaţiilor contractuale în perioada de garanţie;
(xii) organizarea sistemului de monitorizare a programului de achiziţii publice şi a programului de lucrări de investiţii publice;
(xiii) verificarea realităţii executării lucrărilor decontate;
(xiv) emiterea documentelor constatatoare care conţin informaţii referitoare la îndeplinirea sau, după caz, neîndeplinirea obligaţiilor contractuale de către contractant/contractant asociat;
(xv) întocmirea dosarului achiziţiei publice.
Aspectele înscrise în sesizările/petiţiile primite de Curtea de Conturi, cu privire la încălcarea prevederilor legale în domeniul achiziţiilor publice de către entităţile publice care nu sunt incluse în programul anual de activitate al structurilor de specialitate ce le au în competenţa de verificare, se supun verificării de către Direcţia de control al achiziţiilor publice, elaborare a metodologiei în acest domeniu şi pregătire profesională a personalului de specialitate, denumită în continuare Direcţia de control al achiziţiilor publice.
Organizarea şi efectuarea auditului de conformitate (controlului) de către Direcţia de control al achiziţiilor publice, actele care se întocmesc cu ocazia controlului, precum şi valorificarea constatărilor înscrise în aceste acte se realizează în mod similar prevederilor de la cap. II din prezentul regulament.
Direcţia de control al achiziţiilor publice va adapta formularistica şi anexele prevăzute de prezentul regulament la specificul activităţii desfăşurate, inclusiv prin includerea denumirii direcţiei în antetul acestor documente şi semnăturii directorului sau şefului de serviciu, după caz;
d4) acordarea şi utilizarea conform destinaţiilor stabilite a alocaţiilor bugetare pentru investiţii, a subvenţiilor şi transferurilor, precum şi a altor forme de sprijin financiar din partea statului sau a unităţilor administrativ-teritoriale;
d5) încheierea şi derularea contractelor de împrumuturi care constituie datoria publică, utilizarea acestor împrumuturi, rambursarea ratelor scadente, plata dobânzilor, precum şi a comisioanelor şi penalităţilor aferente;
d6) obligaţiile statului şi ale unităţilor administrativ-teritoriale;
d7) vânzarea şi/sau scoaterea din funcţiune a activelor corporale, închirierea şi concesionarea de lucrări şi servicii, precum şi de bunuri proprietate publică şi privată a statului şi a unităţilor administrativ-teritoriale şi asocierile în participaţiune;
d8) constituirea, utilizarea şi gestionarea resurselor financiare privind protecţia mediului, îmbunătăţirea calităţii condiţiilor de viaţă şi de muncă;
d9) respectarea principiilor economicităţii, eficienţei şi eficacităţii în administrarea patrimoniului public şi privat al statului şi al unităţilor administrativ-teritoriale, precum şi în utilizarea fondurilor publice;
e) alte obiective, în limita competenţelor legale, dacă este cazul.
La elaborarea tematicilor de control, din cadrul obiectivelor de mai sus se vor selecta numai acele obiective care au legătură cu acţiunea de control programată, avându-se în vedere şi următoarele elemente:
a) specificul entităţii;
b) aspecte înscrise în sesizările transmise de către departamentele de specialitate sau primite direct de camerele de conturi teritoriale, care intră în competenţa de verificare a Curţii de Conturi conform prevederilor legii;
c) aspecte apărute în mass-media referitoare la entitate;
d) constatări consemnate în actele încheiate în urma verificărilor anterioare efectuate la respectiva entitate etc.
Obiectivele cuprinse în tematica de control stau la baza întocmirii planului de control.
Pe parcursul desfăşurării acţiunii, obiectivele din planul de control se pot completa, după caz, cu alte obiective:
a) stabilite de către conducerea structurii de specialitate, ulterior elaborării tematicii de control;
b) propuse de echipa de control, ca urmare a unor aspecte rezultate pe parcursul acţiunii de verificare etc."
4. Punctul 43 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"43. Entităţile incluse în programul anual de activitate aprobat de plen sunt notificate asupra controlului care urmează să se efectueze de către structurile de specialitate ale Curţii de Conturi, cu excepţia acţiunilor de verificare a modului de ducere la îndeplinire a măsurilor dispuse prin decizie, când notificarea entităţii este la aprecierea conducerii departamentului de specialitate/camerei de conturi.
Adresa de notificare, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1, se întocmeşte în două exemplare şi se semnează de şeful de departament/directorul camerei de conturi. Un exemplar al adresei de notificare se reţine de către departamentul de specialitate/camera de conturi şi se ataşează la dosarul curent al acţiunii de verificare, iar celălalt exemplar se transmite entităţii ce urmează a fi verificată, cu minimum 15 zile calendaristice înainte de începerea controlului.
Odată cu transmiterea notificării se solicită şi pregătirea de către entitate, până la data începerii acţiunii de verificare, a unor acte, documente şi informaţii necesare pentru auditorii publici externi, prevăzute în anexa nr. 26 şi în machetele nr. 1-5 (adaptate după caz), în structura stabilită de către Curtea de Conturi.
În cazul în care actele, documentele şi informaţiile necesare nu vor fi puse la dispoziţia echipei de control a Curţii de Conturi la termenele şi în structura stabilite de conducerea departamentului/camerei de conturi şi ulterior de echipa de control, vor fi aplicate prevederile art. 62 şi 63 din lege.
În cazul acţiunilor de documentare, notificarea se face cu 5 zile calendaristice înainte de data începerii acestor acţiuni.
Pentru Direcţia de control al achiziţiilor publice adresa de notificare se întocmeşte în trei exemplare şi se semnează de către şeful departamentului care are în competenţa de coordonare acţiunile de verificare în domeniul din care face parte entitatea publică. Un exemplar al adresei de notificare se reţine de către departamentul care are în competenţa de coordonare acţiunile de verificare în domeniul din care face parte entitatea publică, al doilea exemplar se reţine de către Direcţia de control al achiziţiilor publice şi se ataşează la dosarul curent al acţiunii de verificare, iar al treilea exemplar se transmite entităţii ce urmează a fi verificată, cu minimum 15 zile calendaristice înainte de începerea controlului."
5. După punctul 97 se introduce un nou punct, punctul 97^1, cu următorul cuprins:
"97^1. Proiectul raportului de control întocmit este supus unui proces de analiză şi clarificare a constatărilor cuprinse în proiect, având în vedere probele obţinute care stau la baza fundamentării acestora. Înainte de şedinţa de conciliere cu entitatea verificată, la nivelul structurii de specialitate se organizează o şedinţă de analiză a fundamentării constatărilor consemnate în proiectul raportului de control întocmit, la care vor participa:
a) la nivelul departamentului directorul, directorul adjunct şi echipa de audit;
b) la nivelul camerei de conturi directorul, directorul adjunct, şeful de serviciu şi echipa de audit.
În cadrul şedinţei respective se dezbate fiecare constatare consemnată în proiectul raportului de control, iar concluziile participanţilor sunt consemnate într-un proces-verbal al şedinţei încheiat cu această ocazie."
6. Punctul 98 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"98. Proiectul raportului de control se prezintă conducerii entităţii verificate cu adresă de înaintare înregistrată la registratura entităţii şi se analizează împreună cu conducerea acesteia, într-o singură întâlnire, organizată la o dată stabilită de comun acord. Cu acest prilej se prezintă abaterile rezultate în urma controlului şi recomandările formulate pentru înlăturarea fiecărei abateri şi se clarifică eventualele divergenţe între constatările şi recomandările auditorilor publici externi şi punctele de vedere ale reprezentanţilor entităţii verificate.
În cazul în care o prevedere legală care stă la baza susţinerii unei constatări din proiectul raportului de control dă naştere la interpretări, iar entitatea verificată prezintă un punct de vedere de la ministerul/autoritatea/agenţia care are în responsabilitate aplicarea unitară a legii, auditorii publici externi ţin cont de acest punct de vedere. În situaţia de excepţie în care auditorii publici externi consideră că punctul de vedere prezentat de entitatea verificată de la ministerul/autoritatea/agenţia care are în responsabilitate aplicarea unitară a legii nu este edificator pentru speţa analizată, solicită Comisiei pentru aplicarea unitară a prevederilor legale aplicabile în activitatea Curţii de Conturi, printr-o notă bine fundamentată, analizarea situaţiei create şi o soluţie a problemei respective.
Comisia pentru aplicarea unitară a prevederilor legale aplicabile în activitatea Curţii de Conturi analizează punctul de vedere emis de către entitatea care are în responsabilitate aplicarea unitară a legii şi trimite răspunsul în termen de maximum 15 zile calendaristice de la data primirii solicitării, soluţia urmând a fi aplicată în mod obligatoriu de către auditorii publici externi.
În cazul în care conducerea entităţii verificate prezintă probe noi în timpul concilierii, care nu au fost aduse la cunoştinţa auditorilor publici externi pe parcursul verificării, acestea se analizează, iar în cazul în care se acceptă vor fi avute în vedere la definitivarea raportului de control. La această întâlnire se recomandă să participe şi conducerea structurii de specialitate.
Rezultatul analizei proiectului raportului de control se consemnează într-o notă de conciliere întocmită de un auditor public extern, semnată de participanţii la întâlnire, care se înregistrează la registratura entităţii verificate.
În situaţia în care conducerea entităţii verificate refuză să participe la întâlnirea stabilită cu echipa de control ori refuză să semneze nota de conciliere întocmită în urma întâlnirii, acest fapt se va menţiona în raportul de control."
7. Punctul 106 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"106. În situaţia în care auditorii publici externi trebuie să solicite nota de relaţii unor persoane care îndeplinesc funcţia de conducător al unui organ central de specialitate al administraţiei publice centrale, de secretar de stat, de conducător al unei autorităţi publice centrale de specialitate cu caracter autonom, această solicitare se va transmite prin intermediul departamentului de specialitate, însoţită de o adresă de înaintare semnată de şeful de departament.
În acelaşi mod se va proceda şi în cazul persoanelor care la data efectuării verificării nu mai au calitatea de angajat/conducător al entităţii verificate, fiind numite sau alese în alte funcţii de demnitate publică.
Prevederile de la paragrafele de mai sus se aplică şi în cazul verificărilor efectuate de către Direcţia de control al achiziţiilor publice."
8. Punctul 216 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"216. După aprobare, componenţa unei comisii de soluţionare a contestaţiilor poate fi modificată de către preşedintele Curţii de Conturi, vicepreşedintele coordonator al departamentului care a efectuat/coordonat verificarea sau de către directorul camerei de conturi, după caz, în situaţii justificate, cum ar fi: un membru al comisiei se află în concediu medical, în delegaţie etc.
La şedinţa comisiei poate participa şi preşedintele sau vicepreşedintele coordonator al departamentului prin grija căruia se soluţionează contestaţia, atunci când se apreciază că există situaţii complexe de analizat, valoarea prejudiciilor este substanţială sau abaterile constatate au implicaţii deosebite asupra activităţii entităţii verificate. În aceste cazuri, preşedintele sau vicepreşedintele coordonează activitatea comisiei de soluţionare a contestaţiilor şi semnează alături de ceilalţi membri ai comisiei încheierea emisă în urma şedinţei."
9. Punctul 349 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"349. Opinia contrară este exprimată de către auditorii publici externi atunci când aceştia constată la entitatea verificată, inclusiv la entităţile subordonate acesteia, că denaturările, individuale sau cumulate, sunt semnificative şi generalizate şi concluzionează că:
a) situaţiile financiare nu au fost întocmite din toate punctele de vedere semnificative în conformitate cu cadrul general de raportare financiară aplicabil în România;
b) situaţiile financiare nu prezintă o imagine reală şi fidelă a poziţiei financiare, a performanţei sau a modificării poziţiei financiare a entităţii;
c) denaturările sunt atât de semnificative şi de generalizate, încât situaţiile financiare, în ansamblul lor, nu sunt corecte, inducând în eroare utilizatorii acestora;
d) modul de administrare a patrimoniului public şi privat al statului şi al unităţilor administrativ-teritoriale, precum şi execuţia bugetelor de venituri şi cheltuieli:
d1) nu sunt în concordanţă cu scopul, obiectivele şi atribuţiile prevăzute în actele normative prin care a fost înfiinţată entitatea;
d2) nu respectă principiile legalităţii şi regularităţii, concluzie formulată în cazul în care valoarea cumulată a erorilor/abaterilor de la legalitate şi regularitate constatate se situează peste pragul de semnificaţie de 2%;
e) au fost constatate fapte pentru care există indicii că au fost săvârşite cu încălcarea legii penale.
În cuprinsul raportului de audit, la secţiunea opinie, auditorii publici externi trebuie să prezinte în mod explicit în ce constă neconformitatea situaţiilor financiare elaborate de către entitatea auditată. Aspectele care determină exprimarea unei opinii contrare se descriu într-un paragraf explicativ în care sunt cuantificate denaturările, gravitatea, precum şi gradul de generalizare al acestora.
Opinia contrară este exprimată cu claritate într-o formă standardizată, după cum urmează:
În opinia noastră, datorită efectelor denaturărilor semnalate şi prezentate în paragraful de mai sus, situaţiile financiare în ansamblul lor nu prezintă fidel performanţa financiară a entităţii ………….. la 31.12.20 ………., şi celorlalte informaţii referitoare la activitatea desfăşurată în perioada auditată."
10. După punctul 354 se introduce un nou punct, punctul 354^1, cu următorul cuprins:
"354^1. Proiectul procesului-verbal de constatare întocmit este supus unui proces de clarificare a constatărilor cuprinse în proiect, având în vedere probele obţinute care stau la baza fundamentării acestora. Înainte de şedinţa de conciliere cu entitatea verificată, la nivelul structurii de specialitate se organizează o şedinţă de analiză a fundamentării constatărilor consemnate în proiectul procesului-verbal de constatare întocmit, la care participă:
a) la nivelul departamentului directorul, directorul adjunct şi echipa de audit;
b) la nivelul camerei de conturi directorul, directorul adjunct, şeful de serviciu şi echipa de audit.
În cadrul şedinţei respective se dezbate fiecare constatare consemnată în proiectul procesului-verbal de constatare, iar concluziile participanţilor sunt consemnate într-un proces-verbal al şedinţei încheiat cu această ocazie."
ART. II
Prezenta hotărâre intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Curţii de Conturi,
Nicolae Văcăroiu
Bucureşti, 31 mai 2017.
Nr. 205.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: