Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTĂRÂRE nr. 205 din 14 februarie 2022 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru evaluare integrată şi monitorizarea programelor finanţate din fonduri publice şi europene şi pentru completarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 137/2020 privind organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Secretariatului General al Guvernului
EMITENT: Guvernul PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 148 din 14 februarie 2022
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 23 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi al art. 7 alin. (1) lit. l) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 121/2021 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
ART. 1
(1) În cadrul aparatului de lucru al Guvernului se înfiinţează Departamentul pentru evaluare integrată şi monitorizarea programelor finanţate din fonduri publice şi europene, denumit în continuare Departamentul, structură fără personalitate juridică care funcţionează în subordinea primministrului, finanţată de la bugetul de stat prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.
(2) Departamentul are sediul în municipiul Bucureşti, Piaţa Victoriei nr. 1, sectorul 1.
ART. 2
(1) Departamentul îndeplineşte următoarele atribuţii:
a) analizează şi urmăreşte asigurarea unei abordări integrate asupra proiectelor şi investiţiilor din fondurile publice şi europene, în scopul atingerii obiectivelor de dezvoltare stabilite la nivel naţional şi european;
b) monitorizează stadiul implementării proiectelor de investiţii, prin colaborare cu toate instituţiile publice responsabile şi, în special, cu Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, în cazul proiectelor finanţate din fondurile aferente politicii de coeziune şi mecanismului de redresare şi rezilienţă, fără a aduce atingere domeniilor proprii de competenţă ale ministerelor şi ale altor autorităţi ale administraţiei publice centrale;
c) facilitează dialogul interinstituţional şi interministerial în vederea creşterii gradului de absorbţie a fondurilor europene;
d) sprijină ministerele de resort în scopul identificării şi implementării soluţiilor pentru creşterea gradului de absorbţie a fondurilor europene;
e) sprijină ministerele de resort în participarea la programele comunitare şi utilizarea resurselor financiare ale Băncii Europene de Investiţii şi Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare.
(2) În realizarea atribuţiilor sale, Departamentul poate solicita, în condiţiile legii, autorităţilor administraţiei publice centrale, precum şi entităţilor aflate în coordonarea/ subordinea/sub autoritatea acestora date şi informări care au relevanţă în domeniul propriu de activitate.
(3) Departamentul poate organiza întâlniri/şedinţe de lucru/dezbateri cu reprezentanţi ai unor instituţii şi organisme de drept public având responsabilităţi în domeniul de competenţă.
ART. 3
Departamentul prezintă prim-ministrului, lunar sau ori de câte ori este necesar, rapoarte, analize, sinteze sau informări, pe baza datelor şi informaţiilor solicitate în condiţiile prevăzute la art. 2 alin. (2).
ART. 4
(1) Departamentul este condus de un secretar de stat, numit şi eliberat din funcţie prin decizie a prim-ministrului.
(2) Atribuţiile secretarului de stat care conduce Departamentul se stabilesc prin decizie a prim-ministrului.
ART. 5
(1) Structura organizatorică a Departamentului este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
(2) Statul de funcţii, structura de personal, atribuţiile şi sarcinile personalului Departamentului, precum şi regulamentul de organizare şi funcţionare se aprobă în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, prin ordin al secretarului general al Guvernului, la propunerea secretarului de stat care conduce Departamentul.
ART. 6
(1) Numărul maxim de posturi al Departamentului este de 15 posturi, inclusiv demnitarul şi posturile aferente cabinetului acestuia, cu încadrarea în numărul maxim de posturi finanţat pentru aparatul de lucru al Guvernului.
(2) Personalul necesar desfăşurării activităţii Departamentului este alcătuit din funcţionari publici care sunt numiţi potrivit legii şi personal contractual angajat cu respectarea dispoziţiilor legale, în limita numărului de posturi aprobat.
(3) Personalul Departamentului este salarizat în conformitate cu prevederile legale în vigoare aplicabile personalului din aparatul de lucru al Guvernului.
ART. 7
La anexa nr. 1 din Hotărârea Guvernului nr. 137/2020 privind organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Secretariatului General al Guvernului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 123 din 17 februarie 2020, cu modificările şi completările ulterioare, după punctul 27 se introduce un nou punct, punctul 28, cu următorul cuprins:
"28. Departamentul pentru evaluare integrată şi monitorizarea programelor finanţate din fonduri publice şi europene, structură fără personalitate juridică, în subordinea prim-ministrului."
PRIM-MINISTRU
NICOLAE-IONEL CIUCĂ
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Marian Neacşu
Şeful Cancelariei Prim-Ministrului,
Mircea Abrudean
p. Ministrul muncii şi solidarităţii sociale,
Mădălin-Cristian Vasilcoiu,
secretar de stat
Ministrul finanţelor,
Adrian Câciu
Ministrul investiţiilor şi proiectelor europene,
Dan Vîlceanu
Bucureşti, 14 februarie 2022.
Nr. 205.
ANEXA 1
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Departamentului pentru evaluare integrată şi monitorizarea programelor
finanţate din fonduri publice şi europene
Numărul maxim de posturi: 15 posturi, inclusiv demnitarul şi posturile aferente cabinetului acestuia
(a se vedea imaginea asociată)
*) Anexa este reprodusă în facsimil.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: