Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 2 din 27 septembrie 2024  pentru modificarea şi completarea Hotărârii Congresului Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţă din România nr. 3/2007 privind aprobarea Statutului privind organizarea şi exercitarea profesiei de practician în insolvenţă şi a Codului de etică profesională şi disciplină ale Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţă din România    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 2 din 27 septembrie 2024 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Congresului Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţă din România nr. 3/2007 privind aprobarea Statutului privind organizarea şi exercitarea profesiei de practician în insolvenţă şi a Codului de etică profesională şi disciplină ale Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţă din România

EMITENT: Uniunea Naţională a Practicienilor în Insolvenţă
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1030 din 15 octombrie 2024
    În temeiul art. 48 alin. (2) şi art. 55 alin. (1) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 86/2006 privind organizarea activităţii practicienilor în insolvenţă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    Congresul Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţă din România, reunit în Bucureşti în data de 27.09.2024, hotărăşte:
    ART. I
    Hotărârea Congresului Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţă din România nr. 3/2007 privind aprobarea Statutului privind organizarea şi exercitarea profesiei de practician în insolvenţă şi a Codului de etică profesională şi disciplină ale Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţă din România, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 20 din 10 ianuarie 2024, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La anexa nr. I, articolul 12, litera k) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "k) să primească onorarii, iar oferta de onorariu să aibă ca referinţă standardul de cost şi criteriile stabilite conform art. 38 alin. (2) şi (5) din O.U.G.;"

    2. La anexa nr. I, articolul 29, litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) aprobă, modifică şi completează tarifele pentru onorarii şi standardele de cost pentru cheltuielile de procedură ce se plătesc din fondul de lichidare constituit conform art. 39 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, cu modificările şi completările ulterioare. Standardul de cost aprobat de Adunarea reprezentanţilor permanenţi constituie standard de referinţă în toate procedurile de insolvenţă, inclusiv pentru ofertele depuse în procedurile de selecţie organizate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală;"

    3. La anexa nr. I, articolul 118 alineatul (1), după litera b) se introduce o nouă literă, litera c), cu următorul cuprins:
    "c) în cazul finalizării dosarului de un alt practician decât cel desemnat iniţial, remuneraţia cuvenită fiecărui practician în cauză se va stabili de consiliul de conducere al filialei, până la 10.000 lei, în baza tarifelor şi standardelor de cost."

    4. La anexa nr. I, articolul 118, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) În cazul în care un practician este numit de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, prin registrator, într-un dosar, în temeiul Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, fiindu-i fixat onorariul de 1.500 lei, şi, ulterior, prin trecerea la procedura simplificată prevăzută de Legea nr. 85/2006, cu modificările şi completările ulterioare, sau Legea nr. 85/2014, cu modificările şi completările ulterioare, mai este stabilit un onorariu fie aceluiaşi practician, fie altuia, eventual şi cheltuieli de procedură de către judecătorul-sindic, se va solicita un singur onorariu din fondul de lichidare de până la 10.000 lei, la care se adaugă cheltuielile făcute în procedură. În cazul finalizării dosarului de un alt practician decât cel desemnat iniţial, remuneraţia cuvenită fiecărui practician în cauză se va stabili de consiliul de conducere al filialei până la 10.000 lei, conform art. 118 alin. (1) lit. c), în baza analizei deconturilor depuse de practicienii care au activat în dosar. Această plată se va efectua pentru deconturile înaintate în dosarul trecut în procedura simplificată prevăzută de legea privind procedura insolvenţei."

    5. La anexa nr. I, articolul 118, alineatele (6) şi (7) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(6) în situaţia desemnării unui practician în insolvenţă de către reprezentanţii unei asociaţii sau fundaţii pentru derularea procedurilor de lichidare, aceştia au obligaţia să avanseze cheltuielile de lichidare, inclusiv onorariul practicianului. În mod similar, în situaţia desemnării unui practician în insolvenţă de către asociaţii unei societăţi în temeiul Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, aceştia au obligaţia să avanseze cheltuielile de lichidare, inclusiv onorariul practicianului.
(7) Nu sunt decontate din fondul de lichidare cheltuielile de procedură şi onorariul practicianului în insolvenţă pentru derularea procedurilor de lichidare a asociaţilor şi fundaţiilor, în situaţia numirii acestora de către reprezentanţii respectivelor entităţi. Nu sunt decontate din fondul de lichidare cheltuielile de procedură şi onorariul practicianului în insolvenţă pentru derularea procedurilor de lichidare conform Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în situaţia numirii acestora de către reprezentanţii respectivelor entităţi."

    6. La anexa nr. I, articolul 118, după alineatul (7) se introduce un nou alineat, alineatul (8), cu următorul cuprins:
    "(8) În cazul în care un practician în insolvenţă a fost numit prin înlocuirea altui coleg şi la preluarea procedurii şi nici ulterior nu existau fonduri în procedură, dar procedura a avut fonduri pe parcursul derulării acesteia, iar precedentul practician le-a distribuit, remuneraţia noului practician se va stabili de consiliul de conducere al filialei, în baza tarifelor şi standardelor de cost."

    7. La anexa nr. I, articolul 119 alineatul (1) litera b), a doua liniuţă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    " a fost închisă procedura în temeiul art. 131 din Legea nr. 85/2006, cu modificările şi completările ulterioare, sau al art. 174 ori art. 175 alin. (2) din Legea nr. 85/2014, cu modificările şi completările ulterioare;"

    8. La anexa nr. I, articolul 119, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Decontarea cheltuielilor din fondul de lichidare, în condiţiile în care în averea debitoarei existau bunuri ce puteau fi valorificate sau sume de bani, constituie abatere, cu excepţia cazurilor când bunurile sau sumele de bani sunt insuficiente şi a fost cerută închiderea procedurii în temeiul art. 131 din Legea nr. 85/2006, cu modificările şi completările ulterioare, sau în baza art. 174 ori art. 175 alin. (2) din Legea nr. 85/2014, cu modificările şi completările ulterioare."

    9. La anexa nr. I, articolul 121 alineatul (1), literele a) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) până la 10.000 lei, în baza hotărârii judecătoreşti pentru procedurile de insolvenţă deschise în baza Legii nr. 85/2006, cu modificările şi completările ulterioare, sau a Legii nr. 85/2014, cu modificările şi completările ulterioare, şi procedurile deschise în baza Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare. Pentru practicienii în insolvenţă înregistraţi cu vector fiscal de TVA, onorariul va fi de până la 10.000 lei, exclusiv TVA.
    Indiferent de cuantumul onorariului din hotărârea judecătorească, din fondul de lichidare se va deconta doar onorariul în limita sumei de 10.000 lei, prevederile art. 38 alin. (5) şi art. 51 din O.U.G. fiind incidente;
    ………………….....................................................................
c) până la 10.000 lei, în baza hotărârii consiliului de conducere al filialei Uniunii pentru procedurile de lichidare deschise în baza art. 99 alin. (1) lit. b)."

    10. La anexa nr. I, articolul 121 alineatul (2), litera h) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "h) onorariile stabilite de judecătorul-sindic pentru curatorii numiţi în acţiunile în anulare sau acţiunile în răspundere formulate de către practicianul în insolvenţă şi expertizele judiciare încuviinţate de judecătorul-sindic în acţiunile în anulare sau acţiunile în răspundere, până la 1.800 lei, în funcţie de durata acţiunilor pentru curatori, pentru fiecare ciclu procesual."

    11. La anexa nr. I, articolul 121 alineatul (4), litera c) se abrogă.
    12. La anexa nr. I, articolul 121, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(5) Cheltuielile prevăzute la alin. (2) lit. c) se pot avansa din fondul de lichidare, în limitele prevăzute de dispoziţiile statutare în prezentul capitol, doar dacă sunt prezentate în rapoartele lunare, aprobate de către judecătorul-sindic. Sumele avansate pentru acoperirea cheltuielilor de la alin. (2) lit. c) se vor aproba de filiala Uniunii pe raza căreia îşi are sediul debitoarea, pe baza documentelor din care să rezulte şansele reale de valorificare a bunurilor din averea debitorului şi/sau de recuperare de sume în cadrul procedurii, urmând ca aceste sume să fie restituite cu prioritate, conform aprobării adunării creditorilor, în condiţiile art. 120. În lipsa aprobării adunării creditorilor de restituire cu prioritate, sumele avansate din fondul de lichidare se vor restitui cu respectarea dispoziţiilor art. 121 alin. (1) pct. 1 sau art. 123 pct. 1 din Legea nr. 85/2006, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv ale art. 159 alin. (1) pct. 1 sau art. 161 pct. 1 din Legea nr. 85/2014, cu modificările şi completările ulterioare."

    13. La anexa nr. I, articolul 124, după punctul 23 se introduce un nou punct, punctul 24, cu următorul cuprins:
    "24. depunerea unei oferte de onorariu care nu respecta standardul de cost de referinţă conform art. 38 alin. (2) şi (5) din O.U.G., constituie încălcarea art. 40 din acelaşi act normativ."

    14. La anexa nr. I, articolul 126, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 126
    (1) Se sancţionează cu suspendarea calităţii de practician în insolvenţă pe o perioadă cuprinsă între 3 luni şi un an faptele prevăzute la art. 124 pct. 2, 5, 9, 15, 18, 20, 21, 23 şi 24."

    15. La anexa nr. I, articolul 127, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Cuantumul amenzilor se stabileşte între 1.000 lei şi 10.000 lei. Sumele obţinute din sancţiunile pecuniare se fac venit la bugetul filialei sau al Uniunii, după caz."

    16. La anexa nr. I, în anexa nr. 4, articolul 17, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu următorul cuprins:
    "(7) Procedurile şi cercetările disciplinare vor fi soluţionate, în toate cazurile, cu celeritate, distanţa dintre termene neputând a depăşi 45 de zile, pentru a evita tergiversările şi costurile nejustificate."

    17. La anexa nr. II, articolul 14 alineatul (2), după litera b) se introduce o nouă literă, litera b^1), cu următorul cuprins:
    "b^1) depunerea unei oferte de onorariu în vederea confirmării/desemnării într-o procedură cu încălcarea vădită a standardului de cost;"



    ART. II
    Hotărârea Congresului Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţă din România nr. 3/2007 privind aprobarea Statutului privind organizarea şi exercitarea profesiei de practician în insolvenţă şi a Codului de etică profesională şi disciplină ale Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţă din România, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 20 din 10 ianuarie 2024, cu modificările şi completările aduse prin prezenta hotărâre, va fi republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.

    ART. III
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţă din România,
                    Niculae Bălan

    Bucureşti, 27 septembrie 2024.
    Nr. 2.

    -------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016