Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTĂRÂRE nr. 197 din 10 februarie 2022 privind organizarea şi funcţionarea direcţiilor judeţene pentru familie şi tineret, respectiv a Direcţiei pentru Familie şi Tineret a Municipiului Bucureşti
EMITENT: Guvernul PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 146 din 14 februarie 2022
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 4 alin. (8)-(11) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 121/2021 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
ART. 1
(1) Direcţiile judeţene pentru familie şi tineret, respectiv Direcţia pentru Familie şi Tineret a Municipiului Bucureşti se organizează şi funcţionează ca servicii publice deconcentrate ale Ministerului Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse, având personalitate juridică, finanţate din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat.
(2) Direcţiile judeţene pentru familie şi tineret, respectiv Direcţia pentru Familie şi Tineret a Municipiului Bucureşti preiau activităţile, posturile, personalul aferent şi patrimoniul corespunzător din domeniul tineretului, inclusiv personalul aferent structurilor-suport de la direcţiile judeţene pentru tineret şi sport, respectiv Direcţia pentru Sport şi Tineret a Municipiului Bucureşti, care îşi schimbă denumirea, ca urmare a divizării parţiale, potrivit prevederilor art. 4 alin. (8) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 121/2021 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare.
ART. 2
(1) Direcţiile judeţene pentru familie şi tineret, respectiv Direcţia pentru Familie şi Tineret a Municipiului Bucureşti asigură implementarea la nivel judeţean şi la nivelul municipiului Bucureşti a strategiei şi politicilor Guvernului în domeniile familiei şi tineretului şi îndeplinesc următoarele atribuţii specifice:
a) asigură punerea în aplicare la nivelul judeţelor, respectiv al municipiului Bucureşti a Programului de guvernare, strategiilor şi programelor Ministerului Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse în domeniile familiei şi tineretului;
b) urmăresc aplicarea şi controlul respectării actelor normative din domeniile familiei şi tineretului;
c) elaborează, implementează, monitorizează strategii locale, respectiv municipale în domeniile de specialitate;
d) asigură liberul acces la informaţii de interes public potrivit prevederilor Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare;
e) colaborează cu celelalte instituţii deconcentrate, cu organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autorităţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii publice, cu persoane juridice de drept public sau privat, române sau străine, în vederea implementării politicilor şi programelor în domeniile familiei şi tineretului;
f) organizează, participă, monitorizează şi evaluează acţiuni şi proiecte culturale, artistice, educative, turistice, de voluntariat, sportiv-recreative şi de agrement, interne şi internaţionale, în domeniile familiei şi tineretului;
g) acţionează, inclusiv în colaborare cu autorităţile administraţiei publice locale, pentru dezvoltarea bazei materiale, modernizarea şi optimizarea serviciilor pentru copii şi tineret din bazele turistice şi din centrele de agrement, folosind fondurile alocate de la Ministerul Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse şi alte fonduri;
h) realizează studii şi cercetări în domeniile de specialitate;
i) colaborează, cooperează şi dezvoltă parteneriate cu persoane fizice şi juridice, în vederea îndeplinirii obiectivelor în domeniile familiei şi tineretului;
j) administrează centrele de agrement şi bazele turistice, structuri fără personalitate juridică ce fac parte din domeniul public al statului destinat activităţilor de agrement şi tineret, potrivit legislaţiei în vigoare;
k) organizează tabere naţionale, tabere de odihnă, tabere sociale, tabere tematice pentru copii, studenţi şi tineri, tabere pentru persoane cu handicap, tabere pentru olimpici şi alte tipuri de tabere, în condiţiile legii;
l) stabilesc tarifele practicate în centrele de agrement şi bazele turistice administrate;
m) elaborează calendarul anual de proiecte pentru tineret, proprii şi în parteneriat, şi îl supun aprobării conducerii Ministerului Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse;
n) oferă informaţii şi acordă consultanţă de specialitate în domeniile familiei şi tineretului, pentru realizarea de programe şi proiecte de către instituţii publice, organizaţii neguvernamentale de şi pentru tineret, grupuri informale de tineri şi alte persoane juridice;
o) realizează şi administrează registrul organizaţiilor neguvernamentale de şi pentru tineret din judeţ, respectiv din municipiul Bucureşti;
p) asigură informarea de calitate a tinerilor şi a organizaţiilor neguvernamentale de şi pentru tineret cu privire la activitatea desfăşurată şi oportunităţile existente, potrivit legislaţiei în vigoare;
q) organizează şi implementează programe cu caracter social pentru copii şi tineri, cu precădere pentru cei defavorizaţi;
r) propun Ministerului Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse înfiinţarea sau, după caz, desfiinţarea centrelor de tineret pe care le coordonează;
s) aplică dispoziţiile aprobate prin ordin al ministrului familiei, tineretului şi egalităţii de şanse cu privire la asigurarea standardelor de calitate în centrele de tineret, centrele de agrement şi bazele turistice, precum şi cu privire la activităţile de tineret;
ş) acordă finanţări nerambursabile în limita bugetului alocat, în condiţiile legii;
t) monitorizează şi evaluează activitatea de tabere pentru copii, tineri şi studenţi;
ţ) elaborează, accesează şi implementează proiecte finanţate din fonduri europene sau din alte surse;
u) colaborează cu inspectoratele şcolare judeţene şi cu alte organe de specialitate ale administraţiei publice locale în vederea implementării programelor destinate asigurării/dezvoltării serviciilor de educaţie timpurie, respectiv creşe şi alte servicii complementare, precum şi a celor de tipul Programului „şcoală după şcoală“;
v) organizează şi implementează programe de planificare familială şi pentru îmbunătăţirea calităţii vieţii;
w) colaborează cu inspectoratele şcolare judeţene/unităţile de învăţământ în vederea organizării de evenimente de informare şi conştientizare privind riscul de abandon familial, copiii afectaţi de migraţia pentru muncă a părinţilor şi copiii remigranţi;
x) colaborează cu centrele judeţene de resurse şi asistenţă educaţională (CJRAE)/Centrul Municipal Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională (CMBRAE) sau cu alte instituţii din domeniul educaţiei, sănătăţii, protecţiei sociale în vederea implementării unor programe privind asigurarea unor servicii de consiliere şcolară şi orientare profesională, consiliere psihologică;
y) organizează şi implementează programe de educaţie parentală destinate părintelui rămas în ţară, respectiv persoanelor care se ocupă de creşterea şi îngrijirea copilului;
z) organizează şi finanţează programe pentru familie;
aa) acţionează, în colaborare cu autorităţile administraţiei publice locale, pentru dezvoltarea bazei materiale, modernizarea şi optimizarea serviciilor pentru tineret din centrele de tineret, folosind fondurile alocate de la Ministerul Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse şi alte fonduri.
(2) Direcţiile judeţene pentru familie şi tineret, respectiv Direcţia pentru Familie şi Tineret a Municipiului Bucureşti implementează programe şi proiecte în domeniul politicilor familiale, demografice şi de tineret, aprobate la nivelul Guvernului şi al Ministerului Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse şi îndeplinesc orice alte atribuţii stabilite potrivit Hotărârii Guvernului nr. 22/2022 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse.
ART. 3
(1) Numărul maxim de posturi al direcţiilor judeţene pentru familie şi tineret şi al Direcţiei pentru Familie şi Tineret a Municipiului Bucureşti este de 686.
(2) Repartizarea numărului de posturi pentru fiecare direcţie judeţeană pentru familie şi tineret, respectiv pentru Direcţia pentru Familie şi Tineret a Municipiului Bucureşti se face prin ordin al ministrului familiei, tineretului şi egalităţii de şanse, în limita numărului maxim de posturi prevăzut la alin. (1), în termen de maximum 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
(3) Statele de funcţii şi structura organizatorică ale direcţiilor judeţene pentru familie şi tineret şi ale Direcţiei pentru Familie şi Tineret a Municipiului Bucureşti se aprobă prin ordin al ministrului familiei, tineretului şi egalităţii de şanse.
(4) Atribuţiile şi responsabilităţile corespunzătoare direcţiilor judeţene pentru familie şi tineret, respectiv ale Direcţiei pentru Familie şi Tineret a Municipiului Bucureşti se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, aprobat prin ordin al ministrului familiei, tineretului şi egalităţii de şanse.
(5) Personalul direcţiilor judeţene pentru familie şi tineret, respectiv al Direcţiei pentru Familie şi Tineret a Municipiului Bucureşti este compus din personal contractual şi funcţionari publici care ocupă funcţii publice generale şi funcţii publice specifice, salarizaţi în conformitate cu prevederile legale în vigoare privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.
ART. 4
(1) Direcţiile judeţene pentru familie şi tineret, respectiv Direcţia pentru Familie şi Tineret a Municipiului Bucureşti sunt conduse de un director executiv. În situaţia în care există în administrare centre de agrement şi/sau baze turistice, poate fi înfiinţat un post de director executiv adjunct. Directorul executiv şi, după caz, directorul executiv adjunct sunt funcţionari publici.
(2) Directorul executiv al direcţiei judeţene pentru familie şi tineret, respectiv al Direcţiei pentru Familie şi Tineret a Municipiului Bucureşti reprezintă instituţia în raporturile cu autorităţile administraţiei publice locale, cu organizaţiile române şi străine, precum şi în raporturile cu persoanele fizice şi juridice.
(3) Directorii executivi ai direcţiilor judeţene pentru familie şi tineret, respectiv al Direcţiei pentru Familie şi Tineret a Municipiului Bucureşti sunt ordonatori terţiari de credite.
(4) Directorii executivi ai direcţiilor judeţene pentru familie şi tineret, respectiv al Direcţiei pentru Familie şi Tineret a Municipiului Bucureşti se subordonează ministrului familiei, tineretului şi egalităţii de şanse.
(5) Directorii executivi şi, după caz, directorii executivi adjuncţi îndeplinesc atribuţiile stabilite prin fişa postului, aprobată de către ministrul familiei, tineretului şi egalităţii de şanse.
(6) În exercitarea atribuţiilor, directorii executivi ai direcţiilor judeţene pentru familie şi tineret, respectiv al Direcţiei pentru Familie şi Tineret a Municipiului Bucureşti emit decizii.
(7) Directorii executivi ai direcţiilor judeţene pentru familie şi tineret, respectiv al Direcţiei pentru Familie şi Tineret a Municipiului Bucureşti şi, după caz, adjuncţii acestora se numesc, în condiţiile legii, prin ordin al ministrului familiei, tineretului şi egalităţii de şanse.
(8) Directorii executivi ai direcţiilor judeţene pentru familie şi tineret, respectiv al Direcţiei pentru Familie şi Tineret a Municipiului Bucureşti pot delega unele dintre atribuţiile lor directorilor executivi adjuncţi sau altor persoane din cadrul instituţiei, în condiţiile legii.
ART. 5
În subordinea direcţiilor judeţene pentru familie şi tineret, respectiv a Direcţiei pentru Familie şi Tineret a Municipiului Bucureşti funcţionează centre de agrement şi/sau baze turistice, structuri fără personalitate juridică, finanţate din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, care au ca obiect de activitate administrarea, întreţinerea şi dezvoltarea bazei materiale destinate activităţii de tineret, precum şi prestarea de servicii pentru tineri, copii şi studenţi.
ART. 6
(1) Cheltuielile curente şi de capital ale direcţiilor judeţene pentru familie şi tineret, respectiv ale Direcţiei pentru Familie şi Tineret a Municipiului Bucureşti se finanţează din venituri proprii şi subvenţii primite de la bugetul de stat.
(2) Veniturile proprii ale direcţiilor judeţene pentru familie şi tineret, respectiv ale Direcţiei pentru Familie şi Tineret a Municipiului Bucureşti provin din:
a) contribuţia beneficiarilor, părinţilor, întreţinătorilor legali sau a instituţiilor de ocrotire pentru preşcolari, elevi şi tineri în beneficiul cărora se organizează activităţi specifice de tabere şi tineret;
b) contribuţii de la persoane fizice şi juridice din ţară şi din străinătate, donaţii, sponsorizări;
c) veniturile obţinute din realizarea şi difuzarea de materiale, închirieri ocazionale ale spaţiilor şi mijloacelor de transport disponibile, colaborări cu terţi, alte prestări de servicii specifice;
d) închirieri şi concesionări ale bunurilor proprietate publică şi/sau privată a statului, în condiţiile legii;
e) venituri obţinute din cazarea copiilor, tinerilor şi studenţilor în locaţiile proprii;
f) venituri obţinute din cazarea terţilor, în condiţiile legii.
g) venituri provenite din organizarea de excursii interne şi externe;
h) alte venituri, în condiţiile legii.
ART. 7
(1) Direcţiile judeţene pentru familie şi tineret, respectiv Direcţia pentru Familie şi Tineret a Municipiului Bucureşti finanţează activităţi, acţiuni, proiecte şi programe pentru familie şi tineret din veniturile proprii şi subvenţiile de la bugetul de stat.
(2) Direcţiile judeţene pentru familie şi tineret, respectiv Direcţia pentru Familie şi Tineret a Municipiului Bucureşti pot angaja zilieri pentru desfăşurarea unor activităţi necalificate, cu caracter ocazional, în condiţiile prevăzute de Legea nr. 52/2011 privind exercitarea unor activităţi cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pe baza unei justificări fundamentate, aprobate de ordonatorul terţiar de credite.
(3) Activităţile desfăşurate de către zilieri sunt cele prevăzute de Legea nr. 52/2011, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(4) Direcţiile judeţene pentru familie şi tineret, respectiv Direcţia pentru Familie şi Tineret a Municipiului Bucureşti pot procura şi deţine mijloace proprii de transport de persoane, alimente şi materiale, cu încadrarea în numărul şi consumul normate potrivit prevederilor legale.
ART. 8
Încadrarea personalului în numărul de posturi şi în noua structură organizatorică se face în termenele şi cu procedura aplicabilă fiecărei categorii de personal, în termen de maximum 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
ART. 9
La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă prevederile contrare prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 776/2010 privind organizarea şi funcţionarea direcţiilor judeţene pentru sport şi tineret, respectiv a Direcţiei pentru Sport şi Tineret a Municipiului Bucureşti, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 558 din 9 august 2010.
PRIM-MINISTRU
NICOLAE-IONEL CIUCĂ
Contrasemnează:
Ministrul familiei, tineretului şi egalităţii de şanse,
Gabriela Firea
Ministrul muncii şi solidarităţii sociale,
Marius-Constantin Budăi
p. Ministrul sănătăţii,
Adriana Pistol,
secretar de stat
Ministrul educaţiei,
Sorin-Mihai Cîmpeanu
p. Ministrul sportului,
Thomas-Răzvan Moldovan,
secretar de stat
Ministrul investiţiilor şi proiectelor europene,
Dan Vîlceanu
Ministrul finanţelor,
Adrian Câciu
Bucureşti, 10 februarie 2022.
Nr. 197.
------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: