Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 176 din 15 decembrie 2022  pentru modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Şcolii Naţionale de Grefieri, aprobat prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 183/2007     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 176 din 15 decembrie 2022 pentru modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Şcolii Naţionale de Grefieri, aprobat prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 183/2007

EMITENT: Consiliul Superior al Magistraturii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1249 din 23 decembrie 2022
    În temeiul dispoziţiilor art. 133 alin. (5) şi (7) din Constituţia României, republicată, şi ale art. 23 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    având în vedere dispoziţiile art. 17 din Legea nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecătoreşti şi al parchetelor de pe lângă acestea şi al personalului care funcţionează în cadrul Institutului Naţional de Expertize Criminalistice, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi dispoziţiile art. 34 din Legea nr. 317/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi (13 voturi DA, 1 vot NU, 1 vot NUL),
    Plenul Consiliului Superior al Magistraturii h o t ă r ă ş t e:
    ART. I
    Regulamentul de organizare şi funcţionare al Şcolii Naţionale de Grefieri, aprobat prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 183/2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 257 din 17 aprilie 2007, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 8 alineatul (1), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) la solicitarea directorului Şcolii, exprimă punctul de vedere cu privire la componenţa comisiilor pentru concursul de admitere, precum şi a comisiilor pentru examenul de absolvire al Şcolii;"

    2. La articolul 9, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 9
    (1) Consiliul de conducere al Şcolii îşi desfăşoară activitatea în prezenţa majorităţii membrilor care îl compun şi adoptă hotărâri cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi."

    3. Articolul 11 se abrogă.
    4. La articolul 13 alineatul (1), litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "e) propune Consiliului Superior al Magistraturii numirea comisiilor pentru concursul de admitere la Şcoală, precum şi a comisiilor pentru examenul de absolvire al Şcolii;"

    5. La articolul 22, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 22
    (1) Pe durata cursurilor de formare profesională iniţială, inclusiv a stagiului de practică, personalul de instruire realizează evaluarea şi notarea, pentru fiecare cursant, în ceea ce priveşte nivelul de asimilare a cunoştinţelor şi dobândirea deprinderilor, precum şi alte criterii stabilite la propunerea directorului adjunct coordonator al departamentului de formare profesională iniţială de consiliul de conducere al şcolii, pentru fiecare disciplină. Disciplinele la care cursanţii sunt evaluaţi pe parcursul anului, precum şi modalităţile de evaluare sunt stabilite de către consiliul de conducere al Şcolii."

    6. La articolul 22, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (3^1), cu următorul cuprins:
    "(3^1) Cursanţii au dreptul să ceară recorectarea lucrărilor de evaluare finală pe discipline, în termen de 24 de ore de la afişarea rezultatelor la sediul Şcolii ori de la publicarea electronică a acestora. Cererea de recorectare trebuie să conţină motivele pe care se întemeiază, prin raportare la baremul afişat. Nota obţinută în urma recorectării nu poate fi mai mică decât nota iniţială."

    7. Articolul 28 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 28
    (1) În cazul în care cursanţii săvârşesc o abatere de la îndatoririle ce le revin potrivit dispoziţiilor legale sau regulamentare, pot fi sancţionaţi disciplinar.
    (2) Constituie abateri disciplinare următoarele fapte:
    a) atitudinile care aduc atingere bunelor moravuri sau ordinii publice, atitudinile ireverenţioase faţă de colegi, de personalul de instruire şi de conducere al Şcolii, precum şi faţă de persoanele cu care intră în contact în perioada efectuării stagiilor de practică;
    b) absenţele nemotivate de la activităţile de formare profesională iniţială, dacă acestea depăşesc 8 ore într-o lună;
    c) dezvăluirea sau folosirea pentru alte scopuri decât cele legate direct de formarea profesională a informaţiilor pe care leau obţinut în calitate de cursanţi;
    d) nerespectarea caracterului confidenţial al lucrărilor şi materialelor de care iau cunoştinţă în procesul formării profesionale;
    e) folosirea resurselor şi mijloacelor materiale puse la dispoziţia lor în alte scopuri decât cele destinate dobândirii de cunoştinţe şi aptitudini profesionale.
    (3) Sancţiunile disciplinare ce pot fi aplicate cursanţilor sunt:
    a) avertismentul;
    b) diminuarea indemnizaţiei cu 5-15% pe o perioadă de la o lună la 3 luni;
    c) exmatricularea din Şcoală, cu restituirea cheltuielilor de şcolarizare avansate până la data exmatriculării."

    8. La articolul 30, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Cercetarea prealabilă se efectuează de către persoana desemnată de directorul Şcolii."

    9. Articolul 32 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 32
    (1) La absolvirea Şcolii, cursanţii susţin un examen care constă preponderent în probe practice, pe baza modalităţii de evaluare stabilite de consiliul de conducere.
    (2) Disciplinele la care se susţine examenul de absolvire sunt:
    a) pentru grupele de cursanţi de la specializarea grefieri instanţe: procedură civilă; procedură penală; informatică aplicată; dactilografie;
    b) pentru grupele de cursanţi de la specializarea grefieri parchete: procedură penală; registratură, grefă şi arhivă; informatică aplicată; dactilografie."

    10. La articolul 33, alineatele (1) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 33
    (1) Consiliul Superior al Magistraturii numeşte comisia de examinare şi comisia de soluţionare a contestaţiilor, la propunerea directorului Şcolii, după consultarea consiliului de conducere. Comisia de examinare este formată, în funcţie de numărul candidaţilor, din 1-3 membri şi un supleant, numiţi, de regulă, din rândul formatorilor din departamentul de formare profesională iniţială, pentru fiecare disciplină de concurs. Comisia de examinare este condusă de un preşedinte, numit dintre membrii acesteia.
    ..................................................................................................
    (3) Recorectarea lucrărilor pentru care s-au formulat contestaţii se face de comisia de soluţionare a contestaţiilor, numită de Consiliul Superior al Magistraturii în condiţiile alin. (1), care se aplică în mod corespunzător."

    11. La articolul 33, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (5^1), cu următorul cuprins:
    "(5^1) În caz de egalitate a mediilor finale de absolvire, departajarea se va face în funcţie de notele obţinute la examenul de absolvire în ordinea disciplinelor prevăzute la art. 32 alin. (2), în mod corespunzător specializării cursanţilor."

    12. La articolul 34, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 34
    (1) În cazul în care un cursant nu promovează examenul de absolvire ori nu se poate prezenta, din motive obiective, la una sau la mai multe dintre probele de examen în prima sesiune, are dreptul să se prezinte încă o dată pentru susţinerea acestuia, la următoarea sesiune organizată de Şcoala Naţională de Grefieri.
    (2) În situaţiile de la alin. (1), cursantul nu beneficiază de indemnizaţia lunară şi de alte drepturi ale cursanţilor în perioada cuprinsă între momentul împlinirii perioadei legale de şcolarizare şi promovarea examenului de absolvire în a doua sesiune."

    13. La articolul 34, alineatele (3), (6) şi (7) se abrogă.
    14. La articolul 38 alineatul (1), litera l) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "l) face propuneri directorului adjunct coordonator privind tematica şi data organizării examenului de absolvire a Şcolii;"

    15. Articolul 42 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 42
    (1) Programul de formare profesională continuă se întocmeşte de directorul adjunct coordonator al departamentului de formare profesională continuă, prin consultarea instanţelor judecătoreşti şi parchetelor, a cursanţilor şi a formatorilor Şcolii.
    (2) Programul de formare continuă este aprobat de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea consiliului de conducere. În aceleaşi condiţii, programul de formare continuă poate fi completat pe parcursul derulării lui, în situaţia apariţiei unor nevoi de formare speciale.
    (3) În cazul intervenirii unor împrejurări neprevăzute, ce pot împiedica buna desfăşurare a activităţilor cuprinse în Programul de formare, acesta poate suferi modificări în ceea ce priveşte modalitatea de organizare a sesiunilor de formare, data sau perioada de derulare, locaţia acestora, precum şi numărul de participanţi. Modificările vor fi aprobate de directorul Şcolii, la propunerea directorului adjunct responsabil cu formarea profesională continuă."

    16. După articolul 52 se introduce un nou articol, articolul 52^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 52^1
    (1) Departamentul de formare a formatorilor are în principal următoarele atribuţii:
    a) organizează şi participă la procedurile de selecţie a formatorilor;
    b) organizează şi participă la procesul de evaluare a formatorilor;
    c) organizează şi susţine acţiuni de formare a formatorilor;
    d) elaborează, cu sprijinul celorlalte departamente, lucrări care privesc regulamentele şi alte acte normative care privesc activitatea Şcolii;
    e) redactează propuneri, puncte de vedere şi alte lucrări în legătură cu documentele strategice şi cu legislaţia care reglementează activitatea Şcolii;
    f) întocmeşte rapoarte, adrese, răspunsuri şi alte înscrisuri referitoare la relaţia Şcolii cu instituţiile colaboratoare.
    (2) Departamentul de formare a formatorilor îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege sau regulamente ori încredinţate de conducerea Şcolii."

    17. Articolul 60 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 60
    În cadrul departamentului economico-financiar şi administrativ funcţionează:
    a) compartimentul financiar-contabil;
    b) compartimentul achiziţii publice şi patrimoniu;
    c) serviciul resurse umane şi suport integrat;
    d) compartimentul administrativ."

    18. Articolul 61 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 61
    (1) Compartimentul financiar-contabil are următoarele atribuţii principale:
    a) fundamentează, pe baza propunerilor compartimentelor, necesarul anual de credite, elaborează proiectul de buget şi asigură înaintarea lui spre aprobare;
    b) propune repartizarea indicatorilor financiari şi urmăreşte realizarea lor pe capitole bugetare şi pe categorii de cheltuieli, conform legii;
    c) urmăreşte angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor de personal şi a altor cheltuieli, potrivit legii;
    d) realizează alături de Serviciul resurse umane şi suport integrat aplicarea legislaţiei în domeniul drepturilor de personal, încadrările şi modificările de personal etc.;
    e) calculează drepturile de personal, salarii, indemnizaţii, concedii de odihnă şi alte drepturi;
    f) realizează şi efectuează plata în termenele legale a drepturilor de personal, a obligaţiilor faţă de bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, fondul de pensii, fondul pentru şomaj şi fondul asigurărilor de sănătate;
    g) asigură întocmirea şi depunerea Declaraţiei privind obligaţiile de plată, a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate;
    h) întocmeşte declaraţia informatică privind impozitul reţinut la sursă şi câştigurile/pierderile realizate pe beneficiari de venit;
    i) întocmeşte dările de seamă statistice lunare privind indicatorii de muncă şi salarii pentru Şcoală şi asigură transmiterea acestora, conform legii;
    j) realizează aplicarea dispoziţiilor legale privind calculul şi plata sumelor rezultate din hotărâri judecătoreşti şi realizează actualizarea acestora;
    k) întocmeşte lunar situaţiile privind monitorizarea cheltuielilor de personal, precum şi alte situaţii prevăzute de lege şi asigură transmiterea acestora în termenele legale;
    l) organizează şi răspunde de efectuarea lucrărilor de planificare financiară, întocmirea lucrărilor privitoare la veniturile şi cheltuielile Şcolii, planul de casă, cerute de Consiliul Superior al Magistraturii sau, după caz, de Ministerul Finanţelor;
    m) calculează, conform dispoziţiilor legale, cheltuielile de şcolarizare ce urmează a fi recuperate în situaţia absolvenţilor care nu respectă obligaţia rămânerii în sistemul justiţiei pentru o perioadă de 5 ani, nu promovează examenul de absolvire ori pierd calitatea de cursant din motive imputabile;
    n) organizează activitatea casieriei în conformitate cu prevederile legale, ia măsuri pentru efectuarea tuturor plăţilor în numerar, precum şi pentru efectuarea operaţiunilor curente cu Direcţia de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti şi cu unitatea bancară competentă pentru operaţiuni de plăţi externe;
    o) organizează şi efectuează operaţiunile prevăzute de lege privind evidenţa contabilă a patrimoniului aflat în gestiunea responsabilului de bunuri din cadrul Şcolii;
    p) asigură evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale;
    q) verifică documentele financiare primite şi întocmeşte notele contabile pentru operaţiunile economico-financiare din activitatea Şcolii;
    r) ţine evidenţa contabilă a consumurilor de materiale pentru activitatea Şcolii, pe baza evidenţei tehnico-operative;
    s) întocmeşte lunar balanţa operaţiunilor contabile;
    ş) ţine evidenţa foilor de parcurs zilnice şi răspunde de întocmirea, potrivit dispoziţiilor legale, a FAZ-urilor;
    t) întocmeşte lunar calculul consumului de combustibil auto, realizează verificarea şi înregistrarea în evidenţa contabilă;
    ţ) exercită, potrivit legii, activitatea de control financiar preventiv propriu.
    (2) Compartimentul îndeplineşte orice alte atribuţii din dispoziţia conducerii Şcolii, în condiţiile legii."

    19. Articolul 62 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 62
    (1) Compartimentul achiziţii publice şi patrimoniu are următoarele atribuţii principale:
    a) întocmeşte planul de achiziţii pentru bunuri, servicii sau lucrări pe baza solicitărilor formulate de compartimentele funcţionale ale Şcolii şi îl prezintă spre aprobare directorului Şcolii;
    b) urmăreşte actualizarea permanentă a planului de achiziţii;
    c) asigură contractarea serviciilor şi a lucrărilor necesare bunei funcţionări a Şcolii;
    d) elaborează documentaţia de atribuire în vederea achiziţionării de bunuri şi servicii;
    e) derulează procedurile de achiziţii, cu respectarea etapelor specifice fiecărei proceduri în parte, în aplicarea dispoziţiilor legale;
    f) ţine evidenţa contractelor şi urmăreşte derularea lor;
    g) constituie şi păstrează dosarul achiziţiei publice;
    h) asigură aprovizionarea Şcolii cu bunurile materiale necesare desfăşurării în bune condiţii a activităţii;
    i) asigură recepţia, evidenţa şi distribuirea, pe bază de fişe, a tuturor bunurilor şi materialelor ce sunt achiziţionate pentru activitatea proprie;
    j) întocmeşte lista bunurilor din patrimoniul Şcolii, propuse pentru casare;
    k) asigură realizarea activităţilor de gestiune, evidenţă contabilă şi patrimoniu şi participă la inventarierea bunurilor Şcolii;
    l) realizează evidenţa conturilor contabile privind activele fixe corporale şi necorporale, a amortizării acestora, a materialelor consumabile;
    m) organizează activitatea magaziei şi asigură depozitarea în bune condiţii a materialelor.
    (2) Compartimentul îndeplineşte orice alte atribuţii din dispoziţia conducerii Şcolii, în condiţiile legii."

    20. Articolul 63 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 63
    (1) În domeniul resurselor umane, Serviciul resurse umane şi suport integrat, prin personalul de specialitate, are următoarele atribuţii principale:
    a) elaborează proiectul de stat de funcţii şi proiectul de stat de personal şi asigură actualizarea acestora;
    b) redactează şi fundamentează propunerile de suplimentare a numărului de posturi, de transformare sau modificare a nivelurilor acestora;
    c) răspunde de respectarea condiţiilor cerute de lege pentru încadrarea personalului Şcolii;
    d) formulează şi argumentează puncte de vedere cu privire la drepturi de personal sau alte solicitări din partea angajaţilor Şcolii ori a unor instituţii;
    e) gestionează dosarele profesionale ale angajaţilor Şcolii şi asigură confidenţialitatea acestora;
    f) elaborează fişele postului, fişele şi rapoartele de evaluare pentru personalul încadrat;
    g) elaborează şi redactează deciziile de încadrare, evaluare, promovare şi încetare a raporturilor de muncă ale personalului şi alte tipuri de decizii; elaborează şi redactează contractele individuale de muncă şi răspunde de efectuarea operaţiunilor necesare în registrul general de evidenţă a salariaţilor;
    h) redactează contractele de instruire ale cursanţilor, elaborează şi ţine evidenţa atestatelor ce se eliberează absolvenţilor Şcolii şi păstrează dosarele cursanţilor;
    i) realizează, prin consilierul juridic, aplicarea dispoziţiilor legale privind verificarea şi avizarea tuturor documentelor ce implică angajarea răspunderii Şcolii, precum şi orice măsură care priveşte drepturile şi obligaţiile ordonatorului, inclusiv a actelor privind recuperarea cheltuielilor de şcolarizare, în situaţia absolvenţilor care nu respectă obligaţia rămânerii în sistemul justiţiei pentru o perioadă de 5 ani şi a cursanţilor care nu promovează examenul de absolvire ori pierd calitatea de cursant din motive imputabile;
    j) prin consilierul juridic, sub directa coordonare a directorului, realizează întocmirea şi susţinerea acţiunilor judiciare, a căilor de atac şi a altor acte procedurale, a corespondenţei privind recuperarea debitelor din titluri executorii;
    k) participă la fundamentarea propunerilor de modificare şi completare a Regulamentului de organizare şi funcţionare;
    l) îndeplineşte atribuţiile referitoare la organizarea concursurilor privind selectarea şi recrutarea personalului contractual şi a funcţionarilor publici, precum şi a altor tipuri de concursuri/examene;
    m) realizează punerea în aplicare a dispoziţiilor legale privind protecţia muncii, securitatea şi sănătatea în muncă;
    n) organizează, alături de Departamentul de formare a formatorilor, programele de perfecţionare profesională ce trebuie urmate de angajaţi în vederea eficientizării activităţii acestora şi urmăreşte derularea lor.
    (2) În domeniul IT, Serviciul resurse umane şi suport integrat, prin personalul de specialitate, are următoarele atribuţii:
    a) realizează aplicarea şi actualizarea documentelor strategice privind informatizarea Şcolii;
    b) realizează actualizarea permanentă a informaţiilor de pe pagina de internet a Şcolii;
    c) realizează gestionarea structurii intranet a Şcolii;
    d) realizează actualizarea permanentă a platformei de formare a Şcolii;
    e) răspunde de buna funcţionare a dotărilor hardware şi software ale Şcolii.
    (3) Serviciul resurse umane şi suport integrat, prin personalul de specialitate, are şi următoarele atribuţii:
    a) înregistrează corespondenţa şi o repartizează, pe baza rezoluţiei conducerii, către departamentele şi compartimentele Şcolii;
    b) asigură secretariatul Consiliului de conducere;
    c) realizează arhivarea documentelor, conform nomenclatorului, inclusiv pentru Consiliul de conducere, şi răspunde de păstrarea şi conservarea acestora.
    (4) Serviciul îndeplineşte orice alte atribuţii din dispoziţia conducerii Şcolii, în condiţiile legii."

    21. Articolul 64 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 64
    (1) Compartimentul administrativ are următoarele atribuţii:
    a) realizează activitatea administrativ-gospodărească a Şcolii, asigurând buna întreţinere a imobilelor, instalaţiilor, mobilierului şi a celorlalte obiecte de inventar;
    b) face propuneri pentru buget referitoare la cheltuielile de întreţinere, cheltuieli materiale şi de capital, după caz;
    c) administrează întregul patrimoniu al Şcolii Naţionale de Grefieri;
    d) urmăreşte executarea în bune condiţii a contractelor de întreţinere a imobilului şi a curăţeniei;
    e) asigură transportul de persoane şi bunuri, întreţinerea şi exploatarea în condiţii bune şi de siguranţă a autoturismelor din dotarea Şcolii;
    f) verifică, lunar sau ori de câte ori este cazul, stocul de carburanţi pentru fiecare autoturism, consemnând stocul existent;
    g) răspunde de buna funcţionare a instalaţiei termice ce deserveşte imobilul în care funcţionează Şcoala Naţională de Grefieri, în ce priveşte asigurarea agentului termic şi a apei calde menajere;
    h) supraveghează şi intervine cu promptitudine, prin acţiuni specifice şi în limitele de competenţă, asupra cauzelor care pot produce funcţionarea anormală sau avarii ale centralei termice sau instalaţiilor;
    i) realizează activităţi privind accesul în instituţie a persoanelor pe baza verificării legitimaţiilor şi asigură paza clădirii.
    (2) Compartimentul îndeplineşte orice alte atribuţii încredinţate de conducerea Şcolii, în condiţiile legii."

    22. După articolul 68 se introduce un nou articol, articolul 68^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 68^1
    (1) La nivelul Şcolii Naţionale de Grefieri, psihologii din cadrul compartimentului de specialitate al Consiliului Superior al Magistraturii realizează, cel puţin o dată la trei ani, o analiză a activităţilor organizaţionale, pentru diagnosticarea eventualelor disfuncţionalităţi sistemice, în scopul eficientizării şi ameliorării condiţiilor de muncă.
    (2) Analiza de climat organizaţional poate fi realizată şi la solicitarea directorului Şcolii Naţionale de Grefieri, ori de câte ori este necesar, cu aprobarea preşedintelui Consiliului Superior al Magistraturii.
    (3) Rezultatele analizei sunt aduse la cunoştinţa preşedintelui Consiliului Superior al Magistraturii şi a directorului Şcolii Naţionale de Grefieri."

    23. La articolul 69, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 69
    (1) Funcţionarii publici din cadrul Şcolii îşi desfăşoară activitatea în temeiul Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare."

    24. La articolul 71, alineatul (2) semodifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Ocuparea posturilor de personal contractual în cadrul Şcolii se realizează prin concurs sau examen organizat de această instituţie, în acord cu dispoziţiile normative în vigoare."

    25. Articolele 72-95 se abrogă.
    26. După articolul 97 se introduce un nou articol, articolul 97^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 97^1
    Judecătorii şi procurorii detaşaţi participă, anual, la o întrevedere individuală cu unul dintre psihologii din Compartimentul de psihologie din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii. De asemenea, judecătorii şi procurorii detaşaţi participă cel puţin o dată pe an la sesiunile de dezvoltare a abilităţilor psihologice specifice organizate de acest compartiment."

    27. La articolul 105, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Cercetarea prealabilă se efectuează de către persoana desemnată de directorul Şcolii. În cursul acestei proceduri se stabilesc faptele şi urmările acestora, împrejurările în care au fost săvârşite, existenţa sau inexistenţa vinovăţiei şi orice alte date concludente. Sunt obligatorii ascultarea persoanei cercetate şi verificarea apărărilor acesteia."

    28. Articolul 108 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 108
    Funcţionarii publici pot fi sancţionaţi în temeiul Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare."



    ART. II
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
                    judecător Marian Budă


    Bucureşti, 15 decembrie 2022.
    Nr. 176.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016