Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Luând în considerare prevederile Programului de guvernare 2021-2024, având în vedere prevederile Regulamentului (UE) nr. 1.408/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis în sectorul agricol, modificat prin Regulamentul (UE) 2019/316 al Comisiei din 21 februarie 2019 de modificare a Regulamentului (UE) nr. 1.408/2013 privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis în sectorul agricol, în temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. CAP. I Dispoziţii generale ART. 1 (1) Prezenta hotărâre stabileşte o schemă transparentă de ajutor de minimis pentru susţinerea crescătorilor de porci de reproducţie din rasele Bazna şi/sau Mangaliţa, pentru anul 2023, denumită în continuare schema de ajutor de minimis, derulată prin Programul de susţinere a crescătorilor de porci de reproducţie din rasele Bazna şi/sau Mangaliţa, denumit în continuare Program, în condiţiile stabilite prin Regulamentul (UE) nr. 1.408/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis în sectorul agricol, modificat prin Regulamentul (UE) 2019/316 al Comisiei din 21 februarie 2019, denumit în continuare Regulamentul de minimis în sectorul agricol. (2) Potrivit prevederilor art. 3 alin. (1) din Regulamentul de minimis în sectorul agricol, schema de ajutor de minimis este exceptată de la obligaţia de notificare prevăzută la art. 108 alin. (3) din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene. (3) Schema de ajutor de minimis reglementată de prezenta hotărâre nu se aplică categoriilor de ajutoare prevăzute la art. 1 alin. (1) din Regulamentul de minimis în sectorul agricol. ART. 2 Schema de ajutor de minimis se aplică pe întreg teritoriul României în anul 2023. ART. 3 În sensul prezentei hotărâri, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii: a) ajutor de minimis - ajutor acordat unei întreprinderi unice, a cărui valoare cumulată pe durata a trei exerciţii financiare, exerciţiul financiar în cauză şi două exerciţii financiare precedente, nu depăşeşte echivalentul în lei al sumei de 20.000 euro, potrivit prevederilor art. 3 alin. (2) din Regulamentul de minimis în sectorul agricol; b) autoritatea competentă - Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, prin DAJ sau a municipiului Bucureşti, după caz, autorităţi responsabile cu administrarea schemei de ajutor de minimis; c) întreprindere - orice entitate care, potrivit pct. (4) din preambulul Regulamentului de minimis în sectorul agricol, desfăşoară o activitate economică, indiferent de statutul său juridic şi de modul în care este finanţată; d) întreprindere unică - entitatea definită la art. 2 alin. (2) din Regulamentul de minimis în sectorul agricol; e) DAJ - direcţiile pentru agricultură judeţene sau a municipiului Bucureşti, după caz; f) BND - Baza Naţională de Date, conform definiţiei prevăzute la art. 1 pct. 5 din Norma sanitar-veterinară pentru implementarea procesului de identificare şi înregistrare a bovinelor, ovinelor, caprinelor, porcinelor, camelidelor, cervideelor şi renilor, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 208/2022; g) scroafă de reproducţie din rasa Bazna sau Mangaliţa - femelă care este înscrisă în registrul genealogic al rasei, secţiunea principală, şi care a fătat cel puţin o dată; h) produs - femelă sau mascul obţinut de la scroafele de reproducţie din rasa Bazna sau Mangaliţa definite la lit. g). CAP. II Beneficiarii, cuantumul ajutoarelor, criterii de eligibilitate, bugetul şi durata schemei ART. 4 (1) Schema de ajutor de minimis se aplică întreprinderilor/întreprinderilor unice, astfel cum sunt definite la art. 3 lit. c) şi d), care cresc porci de reproducţie din rasele Bazna şi/sau Mangaliţa, respectiv: a) producătorilor agricoli persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale şi întreprinderi familiale, constituite potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 182/2016, cu modificările şi completările ulterioare; b) producătorilor agricoli societăţi agricole, constituite potrivit prevederilor Legii nr. 36/1991 privind societăţile agricole şi alte forme de asociere în agricultură, cu modificările şi completările ulterioare; c) producătorilor agricoli persoane juridice. (2) Pentru a fi eligibili în cadrul schemei de ajutor de minimis, beneficiarii prevăzuţi la alin. (1) trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii de eligibilitate: a) să deţină exploataţii înregistrate/autorizate sanitar-veterinar; b) să deţină scroafe din rasele Bazna şi/sau Mangaliţa, înscrise în registrul genealogic în secţiunea principală la data depunerii cererii de înscriere identificate şi înregistrate în BND; c) să deţină registrul exploataţiei, completat şi actualizat, în conformitate cu prevederile art. 1 pct. 39 din Norma sanitar-veterinară aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 208/2022; d) să facă dovada livrării spre comercializare a unui număr de minimum 4 produşi/an/scroafă, la o greutate de minimum 8 kg/cap; e) să identifice şi să înregistreze produşii prevăzuţi la lit. d), potrivit Normei sanitar-veterinare aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 208/2022; f) să menţină numărul de scroafe cu care s-a înscris în Program până la data de 15 decembrie 2023 inclusiv. ART. 5 (1) Sprijinul financiar acordat prin prezenta schemă de ajutor de minimis, denumit în continuare ajutor de minimis, se exprimă sub forma unei subvenţii, potrivit art. 3 alin. (6) din Regulamentul de minimis în sectorul agricol, şi se acordă beneficiarilor definiţi la art. 4 alin. (1), care îndeplinesc condiţiile de eligibilitate prevăzute la art. 4 alin. (2). (2) Valoarea ajutorului de minimis este de 1.200 lei/scroafă/an. (3) Valoarea totală a ajutoarelor de minimis care se acordă unei întreprinderi unice nu poate depăşi suma de 20.000 euro pe durata a trei exerciţii financiare, în cursul exerciţiului financiar actual, respectiv anul depunerii cererii, şi în cele două exerciţii financiare precedente, conform prevederilor art. 3 alin. (2) din Regulamentul de minimis în sectorul agricol. ART. 6 Sumele reprezentând ajutoare de minimis se plătesc beneficiarilor prevăzuţi la art. 4 alin. (1) într-o singură tranşă pentru fiecare scroafă. ART. 7 Valoarea totală estimată a schemei de ajutor de minimis, pentru anul 2023, este de 1.000 mii lei şi se asigură din bugetul aprobat Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, de la capitolul 83.01 „Agricultură, silvicultură, piscicultură şi vânătoare“, titlul 51 „Transferuri între unităţi ale administraţiei publice“, articolul 51.01 „Transferuri curente“, alineatul 51.01.01 „Transferuri către instituţii publice“, prin DAJ şi a municipiului Bucureşti, care asigură sumele necesare acordării schemei de ajutor de minimis cu încadrare în prevederile bugetare aprobate la capitolul 83.10 „Agricultură, silvicultură, piscicultură şi vânătoare“, titlul 40 „Subvenţii“, articolul 40.15 „Sprijinirea producătorilor agricoli“. CAP. III Reguli procedurale ART. 8 (1) Beneficiarii prevăzuţi la art. 4 alin. (1) care intenţionează să solicite ajutorul de minimis trebuie să depună la DAJ o cerere de înscriere în Program, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1, începând cu ziua următoare intrării în vigoare a prezentei hotărâri, până la data de 30 iunie 2023 inclusiv. (2) La depunerea cererii de înscriere în Program, responsabilii cu primirea cererilor din cadrul DAJ, desemnaţi prin decizie a directorului executiv al DAJ, în prezenţa potenţialilor beneficiari, verifică sumele rămase şi potenţial a fi primite prin prezenta schemă de ajutor de minimis, rezultate după însumarea ajutoarelor de minimis primite pe durata a trei exerciţii financiare, respectiv ajutoarele acordate întreprinderii unice în cele două exerciţii financiare precedente şi în exerciţiul financiar în cauză, şi până la concurenţa sumei de 20.000 euro, potrivit art. 3 alin. (2) din Regulamentul de minimis în sectorul agricol. (3) Ajutoarele de minimis primite pe durata a trei exerciţii financiare sunt cele care au fost acordate potrivit Hotărârii Guvernului nr. 365/2020 privind aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru aplicarea programului de susţinere a crescătorilor de porci de reproducţie din rasele Bazna şi/sau Mangaliţa“, pentru perioada 2020-2022, precum şi a unor măsuri de aplicare a acesteia, cu modificările şi completările ulterioare, în perioada 2021-2022, Hotărârii Guvernului nr. 651/2021 pentru aprobarea programului de susţinere a producţiei de legume în spaţii protejate pentru anul 2021, cu modificările şi completările ulterioare, Hotărârii Guvernului nr. 652/2021 privind aprobarea programului de susţinere a producţiei de plante aromatice pentru anul 2021, cu modificările ulterioare, Hotărârii Guvernului nr. 1.219/2021 privind aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru compensarea efectelor fenomenelor hidrometeorologice nefavorabile manifestate în perioada martie-mai 2021 asupra sectorului apicol“, Hotărârii Guvernului nr. 782/2022 privind aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru aplicarea programului de susţinere a producţiei de cartof de consum“, în anul 2022, Hotărârii Guvernului nr. 798/2022 pentru aprobarea Programului de susţinere a producţiei de struguri de masă pentru anul 2022, cu modificările ulterioare, Hotărârii Guvernului nr. 148/2022 pentru aprobarea Programului de susţinere a producţiei de legume în spaţii protejate pentru anul 2022, cu modificările ulterioare, Hotărârii Guvernului nr. 147/2022 pentru aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru aplicarea programului de susţinere a producţiei de usturoi“, precum şi pentru stabilirea unor măsuri de verificare şi control al acesteia în anul 2022, cu modificările ulterioare, Hotărârii Guvernului nr. 1.569/2022 privind aprobarea programului de susţinere a producţiei de tomate în spaţii protejate pentru anul 2023, precum şi orice alte sume acordate prin scheme de ajutor de minimis primite până la data acordării ajutorului de minimis prevăzut de prezenta hotărâre. (4) În situaţia în care suma rămasă disponibilă după realizarea verificărilor de la alin. (2) şi (3) depăşeşte suma potenţial a fi primită corespunzătoare numărului de scroafe înscrise în cererea de înscriere în Program, cererea se respinge. (5) După efectuarea verificării potrivit alin. (2) şi (3), beneficiarii prevăzuţi la art. 4 alin. (1) depun cererea de înscriere în Program, însoţită de următoarele documente: a) certificatul de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului/actul în baza căruia îşi desfăşoară activitatea, după caz, al solicitantului, împuternicire şi o copie a B.I./C.I. al/a reprezentantului legal, în copie, după caz; b) document din care rezultă că exploataţia figurează înregistrată în BND, cu animalele identificate şi înregistrate în Sistemul naţional de identificare şi înregistrare a animalelor, eliberat de operatorul Sistemului naţional de identificare; c) documentul de înregistrare sanitar-veterinară/autorizaţia sanitar-veterinară, în copie, după caz; d) adeverinţă eliberată de asociaţia acreditată de Agenţia Naţională pentru Zootehnie pentru înfiinţarea şi menţinerea registrului genealogic al rasei, vizată de oficiul judeţean de zootehnie, prin care se confirmă înscrierea scroafelor în registrul genealogic al rasei, în secţiunea principală, detaliată pe crotalii, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2; e) registrul exploataţiei completat la zi din care rezultă numărul de scroafe înscrise în registrul genealogic al rasei, în secţiunea principală, deţinute, în copie; f) dovadă cont activ de disponibilităţi la bancă/trezorerie. (6) Cererea de înscriere în Program, prevăzută la alin. (1), însoţită de documentele prevăzute la alin. (5), poate fi transmisă la DAJ şi prin mijloace electronice şi/sau poştă/curierat. (7) Documentele transmise prin mijloace electronice trebuie să fie semnate şi datate, iar copiile trebuie să fie certificate „conform cu originalul“ de către solicitant. (8) În situaţia cererilor depuse potrivit alin. (6), verificarea sumelor rămase potenţial a fi primite prin schema de ajutor de minimis se realizează în conformitate cu prevederile alin. (2), în absenţa beneficiarilor, iar rezultatul se comunică prin mijloace de informare electronică/poştă/curierat, după caz, înainte de înregistrarea cererii de înscriere, şi dovada transmiterii va fi ataşată la cererea de înscriere în Program. Prevederile alin. (4) se aplică în mod corespunzător. (9) Responsabilii desemnaţi cu primirea cererilor din cadrul DAJ, înainte de înregistrarea cererii în Registrul unic pentru accesarea Programului, conform modelului din anexa nr. 3, verifică existenţa tuturor documentelor obligatorii prevăzute la alin. (5), efectuează corespondenţa datelor din cerere cu datele din documente şi întocmesc un proces-verbal de verificare a documentelor. (10) După verificarea prevăzută la alin. (9), responsabilii desemnaţi din cadrul DAJ înregistrează cererea în Registrul unic. (11) În cazul în care pe perioada de derulare a Programului se înregistrează ieşiri de scroafe din efectiv, beneficiarul are obligaţia ca în termen de 15 zile de la producerea evenimentului să notifice DAJ şi să le înlocuiască cu scroafe şi/sau scrofiţe în maximum 60 de zile, fără a depăşi data de 15 decembrie 2023. În acest caz beneficiarul prezintă DAJ, în maximum 60 de zile de la ieşirea scroafelor din efectiv, o nouă adeverinţă, aşa cum este prevăzut la alin. (5) lit. d), eliberată de asociaţia care deţine registrul genealogic al raselor Bazna şi Mangaliţa şi vizată de oficiul judeţean de zootehnie, prin care se adevereşte că proprietarul animalelor deţine în exploataţia cu cod ANSVSA un efectiv de scroafe înscrise în registrul genealogic al rasei, secţiunea principală, detaliat pe crotalii. ART. 9 (1) Pentru primirea sprijinului prevăzut la art. 5 alin. (2), beneficiarii prevăzuţi la art. 4 alin. (1), înregistraţi în Registrul unic, după livrarea produşilor obţinuţi conform prevederilor art. 4 alin. (2) lit. d) de la scroafele eligibile înscrise în cererea de înscriere, depun cereri de plată, al căror model este prevăzut în anexa nr. 4, la DAJ, însoţite de copii ale următoarelor documente justificative: a) facturile/rapoartele fiscale de închidere zilnică din care rezultă datele de identificare ale cumpărătorului şi numărul de animale comercializate; b) avizul de însoţire din care rezultă numărul de produşi comercializaţi, greutatea pe cap de animal comercializat şi adresa exploataţiei cumpărătorului; c) documentul de mişcare animale vii reglementat de legislaţia sanitar-veterinară în vigoare; d) certificatul sanitar-veterinar pentru produşii comercializaţi; e) registrul de monte şi fătări din care rezultă produşii livraţi spre comercializare. (2) Cererile de plată şi documentele justificative prevăzute la alin. (1) se depun până cel târziu la data de 22 decembrie 2023 inclusiv. (3) Beneficiarii prevăzuţi la art. 4 alin. (1), înregistraţi în Registrul unic, pot depune cererile de plată şi documentele justificative, prevăzute la alin. (1), la DAJ şi prin mijloace electronice şi/sau poştă/curierat. (4) DAJ verifică cererile de plată şi documentele justificative prevăzute la alin. (1). (5) DAJ aprobă sumele aferente reprezentând ajutor de minimis, pentru fiecare beneficiar în parte, şi se asigură că sumele totale care se acordă beneficiarului se încadrează în plafonul maxim, conform prevederilor art. 5 alin. (3). ART. 10 DAJ întocmesc situaţia centralizatoare cu sumele necesare pentru acordarea ajutorului de minimis, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5, pe care o transmit lunar, până în data de 10 a fiecărei luni, Direcţiei generale buget-finanţe şi fonduri europene din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale. ART. 11 (1) După primirea situaţiilor centralizatoare prevăzute la art. 10, Direcţia generală buget-finanţe şi fonduri europene din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale întocmeşte situaţia centralizatoare, în vederea deschiderii creditelor bugetare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 6. (2) După aprobarea de către Ministerul Finanţelor a deschiderii creditelor bugetare, din bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale se alimentează conturile direcţiilor pentru agricultură judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti. (3) DAJ virează sumele cuvenite în conturile beneficiarilor, potrivit legislaţiei în vigoare. ART. 12 (1) Registrul unic prevăzut la art. 8 alin. (10), precum şi documentaţia depusă pentru accesarea Programului se păstrează la DAJ pe o perioadă de 10 ani fiscali de la data la care a fost acordat ajutorul de minimis. (2) DAJ publică pe site-ul instituţiei Lista beneficiarilor ajutoarelor de minimis şi sumele acordate potrivit prezentei hotărâri. (3) DAJ efectuează verificarea la faţa locului a menţinerii numărului de scroafe din cererea de înscriere, până la data de 15 decembrie 2023 inclusiv. CAP. IV Dispoziţii finale ART. 13 (1) Ajutorul de minimis acordat în temeiul prezentei hotărâri este avut în vedere pentru a fi dedus din orice schemă viitoare de ajutor de minimis. (2) În cazul în care beneficiarul invocă forţa majoră, aşa cum este prevăzut la art. 1.351 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, acesta trebuie să prezinte DAJ inclusiv documente sanitar-veterinare justificative. ART. 14 În cazul nerespectării prevederilor art. 4 alin. (2), precum şi în situaţia atestării de către beneficiari a unor date ori situaţii nereale pe documentele aferente ajutorului de minimis sau încălcării în orice mod a prevederilor prezentei hotărâri, beneficiarii schemei ajutorului de minimis sunt obligaţi la restituirea contravalorii sprijinului financiar, la care se adaugă dobânzi şi penalităţi de întârziere de la data încasării acestuia, conform prevederilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare. ART. 15 Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU NICOLAE-IONEL CIUCĂ Contrasemnează: Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale, Petre Daea Ministrul finanţelor, Adrian Câciu Ministrul afacerilor externe, Bogdan Lucian Aurescu Bucureşti, 1 martie 2023. Nr. 168. ANEXA 1
Nr. ......... data ................... CERERE de înscriere în Programul de susţinere a crescătorilor de porci de reproducţie din rasele Bazna şi/sau Mangaliţa (model) Către Direcţia pentru Agricultură a Judeţului ................../Municipiului Bucureşti Subscrisa: Persoana juridică/PFA/II/IF ........., cu sediul în localitatea ................, judeţul .........., înregistrată la registrul comerţului cu nr. ..........., CUI ......., cod CAEN .............., deţinătoare a codului de exploataţie ANSVSA RO ........................, cont bancar deschis la ..............., reprezentată de ...................., cu CNP ............., în calitate de ........, solicit înregistrarea în Registrul unic pentru accesarea Programului de susţinere a crescătorilor de porci de reproducţie din rasele Bazna şi/sau Mangaliţa potrivit art. 8 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 168/2023 privind aprobarea Programului de susţinere a crescătorilor de porci de reproducţie din rasele Bazna şi/sau Mangaliţa pentru anul 2023 şi depun următoarele documente: ........................................................ ........................................................ ....................................................... DECLARAŢII: a) Declar că în anul …… deţin în exploataţia cu cod ANSVSA un număr de ..... scroafe şi estimez că voi livra spre comercializare un număr de ..... produşi din rasele Bazna şi/sau Mangaliţa cu greutatea de minimum 8 kg/cap. b) Declar că am luat cunoştinţă de condiţiile de eligibilitate, pe care mă oblig să le îndeplinesc în vederea încasării sprijinului financiar solicitat. c) Declar că în perioada anilor 2021-2023 am/nu am beneficiat de ajutoare de minimis în temeiul prevederilor art. 8 alin. (3), în oricare din formele de organizare conform art. 4 alin. (1), după cum urmează: Se înscrie actul normativ ............................ Suma ....................... a) Mă angajez să furnizez orice document justificativ care îmi va fi solicitat şi să mă supun oricărui control. b) Sunt de acord ca datele din cerere să fie introduse în baza de date, procesate şi verificate în vederea calculării plăţii şi transmise autorităţilor responsabile în vederea elaborării de studii statistice şi de evaluări economice. c) Cunoscând că falsul în declaraţii se pedepseşte conform art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, declar că datele înscrise în formularul de cerere şi în documentele anexate sunt reale, corecte, complete şi perfect valabile. NOTĂ: Se înscriu toate documentele depuse, indicându-se distinct tipul documentului, numărul şi data acestuia. Documentele depuse în copie se certifică de către solicitant prin înscriere sintagmei „conform cu originalul“, însuşită prin datare şi semnare. Listă animale înscrise în Registrul genealogic, secţiunea principală: Cod exploataţie/Rasa/Număr de identificare (crotalie) Solicitant. ........................... Verificat reprezentant DAJ, ........................................... Aprobat director executiv DAJ, ................................................ ANEXA 2
Nr. ............./data Vizat ...................................... Oficiul pentru Zootehnie al Judeţului .................................. ADEVERINŢĂ Prin prezenta adeverinţă, Asociaţia ....................., CUI/CIF ..............., adresa: localitatea .................., str. ................... nr. ......, judeţul ............., acreditată pentru înfiinţarea şi menţinerea registrului genealogic al rasei ........., specia ........., cu Acreditarea nr. ............ data ............., emisă de către Agenţia Naţională pentru Zootehnie „Prof. dr. G.K. Constantinescu“, adevereşte că proprietarul animalelor: numele ....................., prenumele ......................, adresa: localitatea .................., str. ............... nr. ....., judeţul ........................., deţine un efectiv de ............... capete scroafe Bazna şi/sau Mangaliţa înscrise în registrul genealogic al rasei, secţiunea principală, în exploataţia cu cod ANSVSA ............, detaliat pe crotalii, conform anexei care face parte integrantă din prezenta adeverinţă. Prezenta adeverinţă se eliberează pentru a se depune la direcţia pentru agricultură a judeţului ..................., ca document aferent Cererii de înscriere în Program nr. .......... din data de .......... . Preşedintele asociaţiei, ..................................... (numele şi prenumele) Ştampila ANEXA 3
REGISTRUL UNIC pentru accesarea programului de susţinere a crescătorilor de porci de reproducţie din rasele Bazna şi/sau Mangaliţa (model)
┌────┬─────────┬──────────────┬───────┬────┬────────────┬────────────┬────────────┬────────────┐
│ │ │ │ │ │ │ │ │Număr de │
│ │ │ │ │ │ │ │Număr de │identificare│
│ │ │ │ │ │Număr de │ │identificare│(crotalie) │
│ │ │ │ │ │identificare│Număr de │(crotalie) │al │
│ │Număr │Denumirea │ │ │(crotalie) │identificare│al │scroafelor │
│Nr. │cerere de│beneficiarului│ │ │al │(crotalie) │scroafelor │şi/sau │
│crt.│înscriere│şi cod │Judeţul│Rasa│scroafelor │al │cu │scrofiţelor │
│ │în │exploataţie │ │ │cu │produşilor │certificat │cu │
│ │program │ │ │ │certificat │livraţi în │de origine │certificat │
│ │ │ │ │ │de origine │program │ieşite din │de origine │
│ │ │ │ │ │ │ │efectiv în │introduse în│
│ │ │ │ │ │ │ │perioada …… │efectiv în │
│ │ │ │ │ │ │ │ │perioada…… │
├────┼─────────┼──────────────┼───────┼────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│1 │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼──────────────┼───────┼────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│2 │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼──────────────┼───────┼────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│3 │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼──────────────┼───────┼────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│4 │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼──────────────┼───────┼────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│5 │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴─────────┴──────────────┴───────┴────┴────────────┴────────────┴────────────┴────────────┘
Director executiv, ........................................................ (numele, prenumele, semnătura şi ştampila) Întocmit ........................................................ (numele, prenumele, funcţia şi semnătura) ANEXA 4
Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale Direcţia pentru Agricultură a Judeţului .................../a Municipiului Bucureşti CERERE DE PLATĂ (model) Denumirea solicitantului: ..................., CUI /CIF ............................, cu sediul social în localitatea ......, deţinător al exploataţiei ANSVSA RO ......., reprezentată legal de ......., legitimat cu C.I. seria ...... nr. ............, cu domiciliul în judeţul ..............., localitatea ............................, str. ..................... nr. ........, cu cont bancar .................. deschis la .............., crescător de porci din rasele Bazna şi/sau Mangaliţa, solicit sprijin financiar în sumă de ............, aferentă numărului de scroafe deţinute şi înscrise în Program de la care s-au obţinut produşii livraţi în Program.
┌────┬────────────┬────────────┬────────┬─────────┬─────────┬───────┬──────────┐
│ │ │Nr. de │ │ │ │ │Sumă │
│ │ │produşi │ │Greutatea│ │Cuantum│solicitată│
│Nr. │Nr. de │livraţi, │Document│/ │Nr. │lei/ │- lei - │
│crt.│identificare│aferent nr. │de │cap/ │scroafe │cap │(nr. │
│ │scroafe │de │livrare │produs │eligibile│scroafă│scroafe │
│ │ │identificare│ │ │ │ │eligibile │
│ │ │scroafă │ │ │ │ │x cuantum)│
├────┼────────────┼────────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────┼──────────┤
│1 │ │ │ │ │ │1.200 │ │
├────┼────────────┼────────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────┼──────────┤
│2 │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼────────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │x │ │
└────┴────────────┴────────────┴────────┴─────────┴─────────┴───────┴──────────┘
Anexez la prezenta cerere următoarele documente în copie: a) facturi/rapoarte fiscale de închidere zilnică de vânzare, din care rezultă datele de identificare ale cumpărătorului şi numărul de animale comercializate; b) avizul de însoţire din care rezultă numărul de produşi comercializaţi, greutatea pe cap de animal comercializat şi adresa exploataţiei cumpărătorului; c) documentul de mişcare animale vii reglementat de legislaţia sanitar-veterinară în vigoare; d) certificatul sanitar-veterinar pentru produşii comercializaţi; e) registrul de monte şi fătări din care rezultă produşii livraţi spre comercializare. Numele şi prenumele reprezentantului legal .................. Semnătura ............... Data ................ ANEXA 5
Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale Direcţia pentru Agricultură a Judeţului ............../a Municipiului Bucureşti Bun de plată pentru suma de ............. lei Director executiv, ....................................................... (numele, prenumele, semnătura şi ştampila) CENTRALIZATORUL cu beneficiarii şi sumele de plată din luna ............
┌─────┬──────────────┬────────────┬────────────┬────────────┬────────┬─────────┬─────────┬───────┬─────────┐
│ │ │ │ │Nr. de │ │ │ │ │Sumă │
│ │ │ │ │produşi │ │ │ │ │aprobată │
│ │ │Datele de │Nr. de │livraţi, │Document│Greutatea│Nr. │Cuantum│- lei - │
│Nr. │Denumirea │identificare│identificare│aferent │de │/cap/ │scroafe │lei/cap│(nr. │
│crt. │beneficiarului│/ CUI │scroafe │nr. de │livrare │produs │eligibile│scroafă│scroafe │
│ │ │ │ │identificare│ │ │ │ │eligibile│
│ │ │ │ │scroafă │ │ │ │ │x │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │cuantum) │
├─────┼──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────┼─────────┤
│1 │ │ │ │ │ │ │ │1.200 │ │
├─────┼──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────┼─────────┤
│2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────┼─────────┤
│Total│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└─────┴──────────────┴────────────┴────────────┴────────────┴────────┴─────────┴─────────┴───────┴─────────┘
Certificat din punctul de vedere al realităţii, regularităţii şi legalităţii datelor Verificat .......................................... (numele, prenumele, semnătura) Întocmit .......................................... (numele, prenumele, funcţia) ANEXA 6
Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale Se aprobă. Ordonator principal de credite, ................................................. SITUAŢIE CENTRALIZATOARE
┌──────┬────────┬──────────────────────┐
│Nr. │Judeţul │Suma totală aprobată │
│crt. │ │(lei) │
├──────┼────────┼──────────────────────┤
│(0) │(1) │(2) │
├──────┼────────┼──────────────────────┤
│1. │ │ │
├──────┼────────┼──────────────────────┤
│2. │ │ │
├──────┼────────┼──────────────────────┤
│3. │ │ │
├──────┼────────┼──────────────────────┤
│TOTAL:│ │ │
└──────┴────────┴──────────────────────┘
Direcţia generală buget-finanţe şi fonduri europene Director general, ........................................ (semnătura şi ştampila) ------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.