Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 16 din 10 martie 2016  pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a aparatului executiv al Camerei Auditorilor Financiari din România    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 16 din 10 martie 2016 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a aparatului executiv al Camerei Auditorilor Financiari din România

EMITENT: CAMERA AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMANIA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 231 din 29 martie 2016

    În temeiul:
    - art. 6 alin. (3) şi art. 5 alin. (5) lit. e) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    - art. 30, art. 15 alin. (1) lit. h) teza întâi şi alin. (3) raportat la art. 20 alin. (1) lit. h) teza întâi din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 433/2011,

    Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România adoptă prezenta hotărâre.

    ART. 1
    Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a aparatului executiv al Camerei Auditorilor Financiari din România, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
    ART. 2
    Se aprobă următoarele modificări în structura organizatorică a aparatului executiv al Camerei Auditorilor Financiari din România:
    1. Se desfiinţează postul de expert în gestiune economică (cod COR 263106) din cadrul Departamentului de etică, conduită profesională şi investigaţii (DECPI).
    2. Se înfiinţează Departamentul marketing, comunicare şi relaţii internaţionale (DMCRI) prin comasarea Departamentului marketing şi publicaţii (DMP) cu Departamentul relaţii internaţionale (DRI), care se desfiinţează, cu menţinerea posturilor de conducere şi de execuţie existente la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri în cadrul DMP şi DRI, care vor funcţiona în cadrul DMCRI.
    3. Se desfiinţează postul de referent în gestiune economică (cod COR 263106) din cadrul Compartimentului IT.
    4. Biroul resurse umane şi administrativ (BRUA) se transformă în Departamentul resurse umane şi administrativ (DRUA), cu menţinerea posturilor de conducere şi de execuţie existente la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri în cadrul BRUA, care vor continua să funcţioneze în cadrul DRUA.
    5. Se înfiinţează un post de specialist în achiziţii (cod COR 332301) în cadrul DRUA.
    6. Se desfiinţează cele două posturi de portar (cod COR 962909) din cadrul DRUA.
    7. Compartimentul reglementare audit intern (CRAI) se transformă în Biroul metodologie şi reglementări (BMR), cu menţinerea postului de execuţie existent la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri în cadrul CRAI, care va continua să funcţioneze în cadrul BMR.
    8. Se înfiinţează două posturi de expert în gestiune economică (cod COR 263106) în cadrul BMR.
    9. Departamentul juridic (DJ) se transformă în Compartimentul juridic (CJ), cu menţinerea postului de execuţie, existent la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri în cadrul DJ, care va continua să funcţioneze în cadrul CJ.
    10. Denumirea Departamentului monitorizare şi competenţă profesională (DMCP) se modifică în Departamentul monitorizare, control şi competenţă profesională (DMCCP).
    11. Se transformă postul de auditor intern (cod COR 241105) din cadrul Compartimentului audit intern (CAI) în postul de şef executiv audit intern (cod COR 121304).
    ART. 3
    Se aprobă acordarea unor compensaţii la nivelul a trei salarii de încadrare brute lunare fiecăruia dintre salariaţii care urmează a fi concediaţi în urma desfiinţării posturilor pe care le ocupă în cadrul aparatului executiv al Camerei Auditorilor Financiari din România, conform art. 2.
    ART. 4
    Prezenta hotărâre intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    ART. 5
    La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă:
    a) Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 36 din 30 iunie 2015 pentru aprobarea organigramei Camerei Auditorilor Financiari din România, nepublicată în Monitorul Oficial al României, Partea I;
    b) art. 13-26 din Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 62 din 12 decembrie 2013 privind aprobarea Regulamentului intern al Camerei Auditorilor Financiari din România, nepublicată în Monitorul Oficial al României, Partea I;
    c) Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 65/2006 pentru aprobarea noii organigrame a aparatului executiv al Camerei Auditorilor Financiari din România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 590 din 7 iulie 2006.
    ART. 6
    Departamentul resurse umane şi administrativ va duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri.


                      Preşedintele
      Camerei Auditorilor Financiari din România,
                     Gabriel Radu


    Bucureşti, 10 martie 2016.
    Nr. 16.


    ANEXĂ


                  REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
     a aparatului executiv al Camerei Auditorilor Financiari din România

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Prezentul regulament stabileşte modul de organizare şi funcţionare a aparatului executiv al Camerei Auditorilor Financiari din România (denumită în continuare Camera sau CAFR), atribuţiile şi responsabilităţile structurilor executive, precum şi raporturile dintre acestea.
    ART. 2
    (1) Camera este persoană juridică autonomă, potrivit legii, care funcţionează ca organizaţie profesională de utilitate publică fără scop patrimonial.
    (2) Camera este autoritatea competentă care organizează, coordonează şi autorizează desfăşurarea activităţii de audit financiar în România, sub supravegherea Consiliului pentru Supravegherea în Interes Public a Profesiei Contabile (denumit în continuare CSIPPC).
    ART. 3
    Atribuţiile generale ale Camerei sunt reglementate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicată, cu modificările şi completările ulterioare (OUG nr. 75/1999), Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 433/2011 (HG nr. 433/2011) şi Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 90/2008 privind auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate şi supravegherea în interes public a profesiei contabile, aprobată cu modificări prin Legea nr. 278/2008, cu modificările şi completările ulterioare (OUG nr. 90/2008), după cum urmează:
    a) atribuie calitatea de auditor financiar şi emite autorizaţii pentru exercitarea acestei profesii, în condiţiile legii;
    b) adoptă şi aplică normele privind buna reputaţie în exercitarea profesiei de auditor financiar, în condiţiile legii;
    c) retrage dreptul de exercitare a profesiei de auditor financiar, în condiţiile legii;
    d) organizează testul de acces la stagiu, stagiul, examenul de competenţă profesională şi programul de pregătire continuă a auditorilor financiari, în condiţiile legii;
    e) controlează calitatea activităţii de audit financiar, în condiţiile legii;
    f) întocmeşte, actualizează şi publică Registrul public, în condiţiile legii;
    g) adoptă Codul etic emis de Federaţia Internaţională a Contabililor (IFAC), în condiţiile legii;
    h) constată abaterile disciplinare săvârşite de auditorii financiari, stabileşte răspunderea disciplinară a acestora şi aplică sancţiunile pentru membrii săi, în condiţiile legii;
    i) adoptă standardele de audit şi alte norme privind auditul financiar, în condiţiile legii;
    j) efectuează revizuirea pentru asigurarea calităţii activităţii de audit financiar şi a altor activităţi desfăşurate de auditorii financiari, în condiţiile legii;
    k) instituie sisteme eficiente de investigaţii şi sancţiuni pentru a detecta, a corecta şi a preveni efectuarea necorespunzătoare a auditului financiar de către membrii acesteia, în condiţiile legii;
    l) constată contravenţiile şi aplică sancţiunile contravenţionale, în condiţiile legii;
    m) înregistrează şi supraveghează auditorii şi entităţile de audit din terţe ţări care operează pe teritoriul României, în condiţiile legii;
    n) promovează actualizarea legislaţiei prin instituţiile abilitate, precum şi a normelor de audit financiar şi audit intern, în concordanţă cu prevederile legii şi cu reglementările instituţiilor profesionale europene şi internaţionale în domeniu;
    o) adoptă normele interne privind activitatea Camerei;
    p) asigură reprezentarea internaţională a profesiei de auditor financiar din România;
    q) adoptă reguli, norme şi instrucţiuni în aplicarea legii;
    r) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin lege.

    CAP. II
    Organizarea aparatului executiv al Camerei

    SECŢIUNEA 1
    Structuri organizatorice

    ART. 4
    Camera are structura organizatorică (organigrama) prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul regulament.
    ART. 5
    (1) Activitatea deliberativă a CAFR se realizează prin Conferinţa Camerei, Consiliul Camerei, Biroul permanent al Consiliului Camerei şi preşedintele Camerei, în condiţiile legii.
    (2) Sub coordonarea preşedintelui Camerei, activitatea executivă a CAFR se realizează prin aparatul său executiv, condus de directorul executiv, în condiţiile prevăzute în prezentul regulament.
    ART. 6
    Aparatul executiv al CAFR include următoarele structuri organizatorice:
    a) directorul executiv;
    b) opt departamente;
    c) trei compartimente;
    d) un birou;
    e) patru reprezentanţe regionale.
    ART. 7
    Pentru buna desfăşurare a activităţilor Camerei şi coordonarea structurilor executive şi administrative, directorul executiv stabileşte ariile de competenţă ale acestora, potrivit prevederilor prezentului regulament.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Directorul executiv

    ART. 8
    (1) Directorul executiv are în subordine ierarhică şi funcţională următoarele structuri organizatorice:
    a) Departamentul etică, conduită profesională şi investigaţii (DECPI);
    b) Departamentul admitere, pregătire continuă şi stagiari (DAPCS);
    c) Departamentul servicii pentru membri (DSM);
    d) Departamentul relaţii interne şi secretariat (DRIS);
    e) Departamentul marketing, comunicare şi relaţii internaţionale (DMCRI);
    f) Departamentul economico-financiar (DEF);
    g) Departamentul resurse umane şi administrativ (DRUA);
    h) Biroul metodologie şi reglementări (BMR);
    i) Compartimentul juridic (CJ);
    j) reprezentanţele regionale (RR);
    k) Compartimentul IT(CIT).
    (2) Directorul executiv are în subordine administrativă următoarele structuri organizatorice:
    a) Departamentul monitorizare, control şi competenţă profesională (DMCCP);
    b) Compartimentul audit intern (CAI).
    ART. 9
    (1) Directorul executiv are următoarele atribuţii:
    a) asigură executarea hotărârilor Consiliului Camerei, deciziilor Biroului permanent al Consiliului Camerei şi ordinelor preşedintelui Camerei privind activitatea structurilor executive;
    b) asigură execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli, prezentând informări lunare Biroului permanent; în acest sens, asigură şi răspunde împreună cu contabilul-şef de organizarea şi ţinerea contabilităţii la nivel central, potrivit legii;
    c) stabileşte sarcinile şi direcţiile de acţiune ale structurilor aparatului executiv aflate în subordine, pe care le coordonează;
    d) asigură condiţiile materiale pentru desfăşurarea activităţilor tuturor structurilor Camerei;
    e) elaborează şi înaintează Biroului permanent proiectul bugetului anual de venituri şi cheltuieli al CAFR;
    f) elaborează schema de funcţii şi de salarizare a aparatului executiv al Camerei şi o înaintează Biroului permanent, în vederea aprobării acesteia de Consiliul Camerei;
    g) întocmeşte şi prezintă organelor de conducere ale Camerei următoarele: strategia şi planul de acţiune ale aparatului executiv pentru anul următor, rapoarte referitoare la stadiul realizării proiectelor Camerei, precum şi note, informări etc., însoţite, după caz, de propuneri de măsuri de rezolvare a problemelor sesizate sau de adoptare a unor decizii/hotărâri;
    h) contrasemnează documentele financiare ale Camerei, semnate de contabilul-şef, pe care le supune spre aprobare preşedintelui Camerei;
    i) asigură ordonanţarea cheltuielilor Camerei pe baza informaţiilor furnizate de către Departamentul economico-financiar;
    j) angajează, promovează, sancţionează şi concediază personalul cu funcţii de execuţie din cadrul aparatului executiv al Camerei, conform prevederilor prezentului regulament şi reglementărilor legale în vigoare, cu aprobarea preşedintelui Camerei; pentru personalul încadrat cu funcţii de conducere face propuneri Biroului permanent al Consiliului Camerei;
    k) participă fără drept de vot la şedinţele Biroului permanent şi ale Consiliului CAFR, luând cunoştinţă de deciziile şi hotărârile adoptate;
    l) reprezintă Camera în relaţiile cu salariaţii CAFR;
    m) în relaţiile cu terţii reprezintă Camera pentru rezolvarea unor probleme administrative curente, în limitele mandatului dat de preşedintele Camerei;
    n) asigură desfăşurarea Programului de evaluare a performanţelor personalului;
    o) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin lege, reglementări ale Camerei sau fişa postului.
    (2) În executarea atribuţiilor sale, directorul executiv emite dispoziţii.
    ART. 10
    (1) Directorul executiv se subordonează ierarhic preşedintelui Camerei.
    (2) Directorul executiv se subordonează funcţional Biroului permanent şi Consiliului Camerei.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Compartimentul audit intern

    ART. 11
    (1) Funcţia de audit intern în cadrul CAFR este independentă şi se realizează prin CAI.
    (2) Obiectivul general al auditului intern este îmbunătăţirea managementului structurilor auditate prin furnizarea, în principal, de activităţi de asigurare, care reprezintă examinări obiective ale elementelor probante, efectuate cu scopul de a furniza structurilor auditate o evaluare independentă şi obiectivă a proceselor de management al riscurilor, de control şi de guvernanţă, şi/sau, după caz, activităţi de consultanţă, menite să adauge valoare şi să îmbunătăţească procesele de guvernanţă din cadrul structurilor auditate.
    ART. 12
    CAI îndeplineşte următoarele atribuţii:
    a) exprimă o opinie independentă asupra eficienţei şi gradului de adecvare a sistemului de control intern al CAFR;
    b) evaluează funcţionalitatea şi gradul de adecvare a controalelor interne specifice, precum şi implementarea acestora;
    c) evaluează modul de aplicare, precum şi eficienţa procedurilor de administrare a riscurilor;
    d) evaluează metodologiile utilizate de conducere pentru identificarea şi evaluarea riscurilor semnificative;
    e) evaluează relevanţa, credibilitatea, oportunitatea, acurateţea şi integritatea datelor furnizate de sistemele informaţionale financiare şi de gestiune, inclusiv de sistemul informatic;
    f) evaluează acurateţea şi credibilitatea înregistrărilor contabile;
    g) evaluează modul în care se asigură protejarea elementelor patrimoniale bilanţiere şi extrabilanţiere şi consiliază conducerea CAFR cu privire la identificarea şi prevenirea fraudelor;
    h) evaluează eficienţa operaţiunilor şi activităţilor desfăşurate de CAFR;
    i) evaluează modul în care sunt respectate prevederile cadrului legal şi ale reglementărilor interne;
    j) testează integritatea, credibilitatea şi oportunitatea raportărilor, inclusiv a celor destinate utilizatorilor externi;
    k) urmăreşte modul de implementare a recomandărilor formulate, aferente constatărilor din rapoartele de audit;
    l) participă, în cadrul echipelor coordonate de către Consiliul CAFR sau directorul executiv, pentru dezvoltarea de noi programe şi proceduri, cu scop consultativ, fără a aduce atingere independenţei auditorului intern;
    m) participă, în cadrul echipelor coordonate de către Consiliul CAFR sau directorul executiv, pentru evaluarea riscului operaţional care poate rezulta în cazul unor schimbări semnificative în activitate, cu scop consultativ, fără a aduce atingere independenţei auditorului intern;
    n) asistă directorul executiv în menţinerea şi îmbunătăţirea sistemului de control intern;
    o) elaborează Carta auditului intern şi Planul de audit intern, pe care le înaintează spre aprobare Consiliului Camerei;
    p) conciliază cu şeful structurii sau funcţiei auditate constatările rezultate pe parcursul sau la încheierea misiunii de audit intern, înainte de comunicarea către Consiliul CAFR;
    q) raportează către Consiliul CAFR activităţile desfăşurate conform Planului de audit intern aprobat, precum şi rezultatele misiunilor de audit intern efectuate;
    r) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege sau stabilite de Consiliul Camerei, în condiţiile legii.
    ART. 13
    (1) CAI se subordonează ierarhic directorului executiv.
    (2) CAI se subordonează funcţional Consiliului Camerei.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Departamentul monitorizare, control şi competenţă profesională

    ART. 14
    DMCCP are, în principal, următoarele atribuţii:
    a) efectuează revizuirile pentru asigurarea calităţii activităţii de audit financiar şi a altor activităţi desfăşurate de auditorii financiari, membri ai CAFR;
    b) monitorizează auditorii financiari pe o perioadă determinată în funcţie de calificativul obţinut, de factorii de risc identificaţi sau de alte criterii aprobate prin hotărâre a Consiliului Camerei, la propunerea DMCCP;
    c) asigură implementarea sistemului de control al calităţii activităţii desfăşurate de membrii Camerei;
    d) efectuează controlul activităţii desfăşurate de membrii Camerei, în condiţiile legii;
    e) elaborează reglementările aplicabile în activitatea specifică a DMCCP, cu asigurarea conformităţii acestora cu normele şi reglementările interne şi internaţionale în domeniu, pe care le înaintează spre aprobare Consiliului Camerei;
    f) urmăreşte respectarea de către membrii Camerei a normelor care reglementează exercitarea profesiei de auditor financiar, în condiţiile legii;
    g) sesizează directorul executiv în cazul în care constată existenţa unor indicii privind posibila săvârşire a unor abateri disciplinare de către auditorii financiari inspectaţi, în condiţiile legii;
    h) participă, la solicitarea directorului executiv, cu aprobarea Consiliului Camerei, la investigarea aspectelor tehnice referitoare la conduita profesională a membrilor în cadrul procedurilor disciplinare de către DECPI;
    i) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege sau stabilite de Consiliul Camerei, în condiţiile legii.
    ART. 15
    (1) DMCCP se subordonează ierarhic directorului executiv.
    (2) DMCCP se subordonează funcţional Consiliului Camerei.

    SECŢIUNEA a 5-a
    Departamentul etică, conduită profesională şi investigaţii

    ART. 16
    DECPI are următoarele atribuţii:
    a) cercetează sesizările privind abaterile de la conduita profesională a membrilor Camerei şi, în cazul în care constată încălcări, propune aplicarea de sancţiuni disciplinare, în condiţiile legii;
    b) analizează şi cercetează sesizările primite de la conducerea deliberativă a CAFR sau de la directorul executiv cu privire la nerespectarea de către membri a obligaţiilor reglementate de prevederile legale existente şi propune măsurile care se impun, în condiţiile legii;
    c) elaborează reglementările aplicabile în activitatea specifică a DECPI, cu asigurarea conformităţii acestora cu normele şi reglementările interne şi internaţionale în domeniu, pe care le înaintează directorului executiv, în vederea supunerii spre aprobare Consiliului Camerei;
    d) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege sau stabilite de directorul executiv, în condiţiile legii.
    ART. 17
    DECPI se subordonează ierarhic şi funcţional directorului executiv.

    SECŢIUNEA a 6-a
    Departamentul admitere, pregătire continuă şi stagiari

    ART. 18
    DAPCS are următoarele atribuţii:
    a) organizează şi coordonează activitatea de acces la stagiu;
    b) organizează şi coordonează activitatea de acces în profesia de auditor financiar pentru persoanele fizice şi juridice din România, din alte state membre ale Uniunii Europene şi ale Spaţiului Economic European şi Confederaţiei Elveţiene, precum şi din terţe ţări;
    c) organizează şi coordonează perioada de stagiu în activitatea de audit financiar;
    d) organizează şi coordonează programul de pregătire profesională pentru auditori şi stagiari;
    e) elaborează reglementările aplicabile în activitatea specifică a DAPCS, cu asigurarea conformităţii acestora cu normele şi reglementările interne şi internaţionale în domeniu, pe care le înaintează directorului executiv, în vederea supunerii spre aprobare Consiliului Camerei;
    f) urmăreşte îndeplinirea de către membrii Camerei şi stagiari a tuturor obligaţiilor prevăzute de prevederile legale existente şi informează directorul executiv în cazul în care se constată nerespectarea acestora, în vederea luării măsurilor care se impun, conform legii;
    g) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege sau stabilite de directorul executiv, în condiţiile legii.
    ART. 19
    DAPCS se subordonează ierarhic şi funcţional directorului executiv.

    SECŢIUNEA a 7-a
    Departamentul servicii pentru membri

    ART. 20
    DSM are următoarele atribuţii:
    a) întocmeşte, actualizează şi publică Registrul public al auditorilor financiari;
    b) întocmeşte documentaţia privind atribuirea calităţii de membru al Camerei;
    c) elaborează reglementările aplicabile în activitatea specifică a DSM, cu asigurarea conformităţii acestora cu normele şi reglementările interne şi internaţionale în domeniu, pe care le înaintează directorului executiv, în vederea supunerii spre aprobare Consiliului Camerei;
    d) urmăreşte îndeplinirea de către membrii Camerei a tuturor obligaţiilor prevăzute de reglementările Camerei la termenele stabilite prin acestea şi informează directorul executiv în cazul în care se constată nerespectarea acestora, în vederea luării măsurilor care se impun, conform legii;
    e) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege sau stabilite de directorul executiv, în condiţiile legii.
    ART. 21
    DSM se subordonează ierarhic şi funcţional directorului executiv.

    SECŢIUNEA a 8-a
    Departamentul relaţii interne şi secretariat

    ART. 22
    DRIS are următoarele atribuţii:
    a) primeşte de la toate structurile organizatorice, înregistrează în Registrul de intrări-ieşiri al CAFR şi asigură expedierea corespondenţei externe a Camerei (ieşiri ale documentelor);
    b) primeşte, înregistrează în Registrul de intrări-ieşiri al CAFR şi înaintează corespondenţa externă a Camerei conform circuitului documentului aprobat la nivelul Camerei (intrări ale documentelor);
    c) organizează un sistem eficient de stocare şi arhivare a documentelor Camerei;
    d) asigură convocarea şi organizarea şedinţelor Consiliului Camerei şi ale Biroului permanent, inclusiv consemnarea dezbaterilor;
    e) asigură circuitul documentelor în scris şi în format electronic, în cadrul Camerei, între structurile aparatului executiv şi către organele de conducere ale Camerei;
    f) participă la organizarea evenimentelor interne destinate membrilor CAFR (Conferinţa Camerei, Congres, seminare etc.);
    g) asigură colaborarea şi cooperarea cu CSIPPC, cu alte instituţii ale statului, precum şi cu alte organisme profesionale din domeniu, pe plan intern;
    h) propune şi elaborează acorduri de cooperare cu instituţii omoloage de pe plan intern, pe care le înaintează directorului executiv, în vederea supunerii spre aprobare Consiliului Camerei;
    i) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege sau stabilite de directorul executiv, în condiţiile legii.
    ART. 23
    DRIS se subordonează ierarhic şi funcţional directorului executiv.

    SECŢIUNEA a 9-a
    Departamentul marketing, comunicare şi relaţii internaţionale

    ART. 24
    DMCRI are următoarele atribuţii:
    a) asigură cunoaşterea, sistematizarea, precum şi prezentarea Consiliului Camerei, Biroului permanent şi directorului executiv a materialelor referitoare la organismele internaţionale ale profesiei contabile şi la organizaţiile profesionale de profil din alte ţări;
    b) asigură realizarea măsurilor necesare în vederea aderării Camerei la organismele profesionale internaţionale de profil şi menţinerea calităţii de membru al Camerei la aceste organisme;
    c) asigură colaborarea şi cooperarea cu instituţiile din alte ţări care activează în domeniul auditului financiar;
    d) asigură participarea reprezentanţilor Camerei la acţiuni de colaborare profesională cu organisme internaţionale şi instituţii de profil din alte ţări;
    e) promovează imaginea Camerei pe plan intern şi la nivel internaţional;
    f) asigură activitatea de traducere pentru organele de conducere, pentru materialele primite de la organismele internaţionale sau care sunt transmise organismelor internaţionale;
    g) asigură serviciile de media, la solicitarea directorului executiv;
    h) organizează şi desfăşoară activitatea de realizare, tipărire şi distribuire a revistei "Audit financiar", editată de Cameră, precum şi a altor materiale/cărţi tipărite sub egida Camerei;
    i) elaborează anual şi prezintă spre aprobare directorului executiv strategia de promovare imagine şi de marketing a Camerei pentru anul următor. Ulterior, această strategie este propusă spre aprobare Consiliului Camerei;
    j) asigură comunicarea şi mediatizarea activităţii şi acţiunilor interne desfăşurate de Cameră;
    k) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege sau stabilite de directorul executiv, în condiţiile legii.
    ART. 25
    DMCRI se subordonează ierarhic şi funcţional directorului executiv.

    SECŢIUNEA a 10-a
    Departamentul economico-financiar

    ART. 26
    DEF are următoarele atribuţii:
    a) elaborează, sub coordonarea contabilului-şef, situaţiile financiare anuale şi proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al Camerei şi le înaintează directorului executiv spre a fi supuse dezbaterii, avizării şi aprobării, conform legii;
    b) organizează şi ţine contabilitatea CAFR şi gestionează patrimoniul şi activitatea financiară a Camerei, conform legii;
    c) urmăreşte, în colaborare cu alte departamente ale CAFR, încasarea cotizaţiilor, taxelor şi a altor venituri ale Camerei şi informează directorul executiv în cazul nerespectării termenelor de plată, în vederea luării măsurilor care se impun, conform legii;
    d) efectuează plata salariilor şi a altor venituri de natură salarială, a onorariilor colaboratorilor, precum şi a indemnizaţiilor organelor alese;
    e) întocmeşte rapoarte privind execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat, în vederea supunerii lor spre dezbatere Biroului permanent, conform legii;
    f) elaborează reglementările aplicabile în activitatea specifică a DEF, cu asigurarea conformităţii acestora cu normele şi reglementările în domeniu, pe care le înaintează directorului executiv, în vederea supunerii spre aprobare Consiliului Camerei;
    g) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege sau stabilite de directorul executiv, în condiţiile legii.
    ART. 27
    DEF se subordonează ierarhic şi funcţional directorului executiv.
    ART. 28
    (1) DEF este condus de un contabil-şef.
    (2) Contabilul-şef are următoarele atribuţii:
    a) întocmeşte bugetul de venituri şi cheltuieli al Camerei şi îl prezintă spre aprobare directorului executiv, conform legii, pentru a fi apoi înaintat Biroului permanent;
    b) asigură şi răspunde împreună cu directorul executiv de organizarea şi ţinerea contabilităţii, conform legii;
    c) contrasemnează împreună cu directorul executiv documentele financiare ale Camerei, pe care le supune spre aprobare preşedintelui Camerei;
    d) asigură, împreună cu directorul executiv, ordonanţarea cheltuielilor Camerei, conform informaţiilor furnizate de către DEF;
    e) întocmeşte şi prezintă informări directorului executiv şi preşedintelui Camerei cu privire la situaţiile financiare ale Camerei;
    f) întocmeşte şi prezintă trimestrial Biroului permanent execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli;
    g) asigură verificarea gradului de încasare a cotizaţiilor şi taxelor datorate Camerei, conform legii;
    h) asigură achitarea la termenele stabilite a cotizaţiilor Camerei în calitate de membru la organismele interne şi internaţionale;
    i) participă fără drept de vot la şedinţele Biroului permanent şi ale Consiliului Camerei, luând cunoştinţă de deciziile şi hotărârile adoptate;
    j) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege sau în fişa postului ori stabilite de directorul executiv, în condiţiile legii.

    SECŢIUNEA a 11-a
    Departamentul resurse umane şi administrativ

    ART. 29
    DRUA are următoarele atribuţii:
    a) întocmeşte, verifică şi înregistrează dosarele de personal;
    b) întocmeşte şi actualizează registrul de evidenţă a salariaţilor;
    c) asigură coordonarea şi desfăşurarea procesului de recrutare a salariaţilor CAFR;
    d) împreună cu şefii de departamente întocmeşte şi actualizează fişa postului pentru fiecare salariat, pe baza organigramei, a HG nr. 433/2011, a prezentului regulament şi a celorlalte reglementări adoptate de Cameră. Fişele postului se aprobă de directorul executiv, cu excepţia fişei postului de director executiv, care se aprobă de către preşedintele Camerei;
    e) redactează contractele individuale de muncă, actele de modificare, suspendare şi încetare, asigură gestionarea acestora şi punerea în aplicare a tuturor actelor normative privind drepturile de personal;
    f) coordonează Programul de evaluare a performanţelor personalului şi arhivează toate documentele ce rezultă din desfăşurarea acestui program în dosarele salariaţilor Camerei;
    g) întocmeşte lunar foaia de prezenţă a salariaţilor;
    h) păstrează registrul de sancţiuni disciplinare aplicate salariaţilor, la nivelul Camerei;
    i) participă la consultări şi negocieri cu reprezentanţii salariaţilor Camerei;
    j) asigură implementarea măsurilor specifice de sănătate şi securitate în muncă, de prevenire şi stingere a incendiilor, conform legii;
    k) participă la efectuarea procedurilor de cercetare disciplinară prealabilă a salariaţilor CAFR;
    l) elaborează reglementările aplicabile în activitatea specifică a DRUA, participă la elaborarea şi actualizarea regulamentului intern şi a prezentului regulament, cu asigurarea conformităţii acestora cu normele şi reglementările în domeniu, pe care le înaintează directorului executiv, în vederea supunerii spre aprobare Biroului permanent şi Consiliului Camerei;
    m) asigură serviciile administrative şi de protocol pentru activităţile curente ale Camerei şi ori de câte ori se solicită din partea organelor de conducere ale Camerei;
    n) desfăşoară activităţi de curierat, comisionare şi depunere/ridicare corespondenţă;
    o) asigură serviciile de întreţinere şi curăţenie a sediului Camerei;
    p) participă la negocierea încheierii unor contracte cu diverşi furnizori, în limitele mandatului acordat de directorul executiv, în condiţiile legii;
    q) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege sau stabilite de directorul executiv, în condiţiile legii.
    ART. 30
    DRUA se subordonează ierarhic şi funcţional directorului executiv.

    SECŢIUNEA a 12-a
    Biroul metodologie şi reglementări

    ART. 31
    BMR are următoarele atribuţii:
    a) oferă consultanţă membrilor Camerei privind activitatea de audit financiar şi alte activităţi desfăşurate de aceştia, în condiţiile legii;
    b) organizează activitatea de documentare, informare şi asistenţă profesională pentru membrii Camerei;
    c) elaborează reglementările aplicabile în activitatea specifică a BMR, cu asigurarea conformităţii acestora cu normele şi reglementările în domeniu, pe care le înaintează directorului executiv, în vederea supunerii spre aprobare Consiliului Camerei;
    d) analizează proiectele de norme şi reglementări elaborate la nivelul Camerei şi formulează avize consultative, din punctul de vedere al aspectelor tehnice;
    e) participă la formularea răspunsurilor Camerei către terţi, din punctul de vedere al aspectelor tehnice;
    f) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege sau stabilite de directorul executiv, în condiţiile legii.
    ART. 32
    BMR se subordonează ierarhic şi funcţional directorului executiv.

    SECŢIUNEA a 13-a
    Compartimentul juridic

    ART. 33
    CJ are următoarele atribuţii:
    a) acordă consultanţă şi asistenţă juridică în toate problemele de drept solicitate de Cameră;
    b) redactează/avizează proiecte de contracte şi/sau proiecte ale altor documente legale referitoare la activitatea Camerei, în acord cu legislaţia din domeniu şi cu reglementările interne;
    c) întocmeşte şi înaintează directorului executiv documentaţia în vederea obţinerii diferitelor aprobări, avize şi certificate necesare desfăşurării activităţii Camerei, în condiţiile legii;
    d) informează corect şi la timp directorul executiv asupra schimbării legislaţiei în vigoare şi semnalează necesitatea abrogării sau modificării unor acte cu caracter normativ ale CAFR pentru a se asigura conformitatea cu noile reglementări;
    e) reprezintă Camera în justiţie şi redactează documente de apărare a intereselor CAFR în litigiile în care este implicată;
    f) asigură consultanţă juridică pentru Cameră, dând interpretări legale la toate prevederile pentru care se solicită un punct de vedere juridic care vizează activitatea Camerei, după caz;
    g) păstrează evidenţa hotărârilor Consiliului Camerei, deciziilor Biroului permanent, ordinelor preşedintelui şi a dispoziţiilor directorului executiv, monitorizează aplicarea acestora din punctul de vedere al legalităţii şi informează directorul executiv de îndată cu privire la măsurile care se impun a fi luate, în condiţiile legii;
    h) păstrează evidenţa tuturor contractelor încheiate de CAFR cu terţii şi monitorizează executarea acestora din punctul de vedere al legalităţii şi informează directorul executiv de îndată cu privire la măsurile care se impun a fi luate, în condiţiile legii;
    i) asigură publicarea hotărârilor şi deciziilor organelor de conducere ale Camerei, potrivit reglementărilor şi normelor în vigoare;
    j) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege sau stabilite de directorul executiv, în condiţiile legii.
    ART. 34
    CJ se subordonează ierarhic şi funcţional directorului executiv.

    SECŢIUNEA a 14-a
    Compartimentul IT

    ART. 35
    CIT are următoarele atribuţii:
    a) asigură mentenanţa din punct de vedere tehnic a sistemului informatic al Camerei;
    b) verifică periodic starea dotărilor logistice ale Camerei (calculatoare, imprimante, scanere etc.);
    c) administrează baza de date şi website-ul Camerei;
    d) oferă suport tuturor departamentelor din aparatul executiv;
    e) ţine legătura cu furnizorii externi de servicii IT;
    f) propune măsuri de îmbunătăţire a infrastructurii IT;
    g) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege sau stabilite de directorul executiv, în condiţiile legii.
    ART. 36
    CIT se subordonează ierarhic şi funcţional directorului executiv.

    SECŢIUNEA a 15-a
    Reprezentanţele regionale

    ART. 37
    RR îndeplinesc următoarele atribuţii pentru membrii Camerei şi stagiarii cu domiciliul/sediul profesional în judeţele arondate:
    a) îndeplinesc activităţi în vederea organizării testului de verificare a cunoştinţelor în domeniul financiar-contabil pentru accesul la stagiu, în condiţiile legii;
    b) îndeplinesc activităţi în vederea înscrierii la stagiu, în condiţiile legii;
    c) monitorizează perioada de stagiu;
    d) participă la organizarea examenului de competenţă profesională pentru atribuirea calităţii de auditor financiar;
    e) urmăresc pregătirea profesională a auditorilor financiari şi a stagiarilor în activitatea de audit financiar;
    f) efectuează activităţi de înscriere, evidenţă, retragere şi suspendare a membrilor CAFR, auditori financiari şi firme de audit, în condiţiile legii;
    g) primesc şi verifică dosarele de înscriere în lista persoanelor fizice/juridice care pot audita fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori;
    h) realizează activităţi de informare şi oferire de suport tehnic;
    i) realizează activităţi financiar-contabile (încasări, compensări, întocmirea şi transmiterea documentelor financiar-contabile şi alte lucrări financiar-contabile);
    j) realizează activităţi de logistică şi administrare, cum ar fi asigurarea contractării locaţiilor pentru diverse evenimente, achiziţii conform necesarului şi bugetului, asigurarea normelor de PSI, a riscurilor la securitatea fizică, a serviciilor administrative, în condiţiile legii;
    k) efectuează activităţile necesare în legătură cu corespondenţa adresată/expediată de reprezentanţe, arhivarea documentelor la nivelul reprezentanţei şi gestionarea bazei de date la nivelul reprezentanţei, în condiţiile legii;
    l) organizează seminare, întruniri sau alte activităţi cu caracter festiv destinate membrilor Camerei;
    m) dialoghează cu reprezentanţii entităţilor din regiune, cum ar fi autorităţi publice locale, societăţi media sau din mediul de afaceri;
    n) promovează publicaţiile existente editate de către Cameră;
    o) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege sau stabilite de directorul executiv, în condiţiile legii.
    ART. 38
    RR se subordonează ierarhic şi funcţional directorului executiv.

    CAP. III
    Funcţionarea aparatului executiv al Camerei

    ART. 39
    Activitatea fiecărui departament care face parte din structura executivă a Camerei este coordonată de către un şef de departament.
    ART. 40
    (1) Directorul executiv stabileşte în scris sarcinile şi direcţiile de acţiune pentru departamentele aflate în subordine, pe care le transmite şefilor de departament.
    (2) Şefii de departamente execută atribuţiile stabilite prin prezentul regulament, prin fişa postului şi duc la îndeplinire sarcinile primite, stabilind responsabilităţi precise pentru fiecare persoană din cadrul departamentului aflat în subordine.
    (3) Fiecare şef de departament planifică anual principalele activităţi ale departamentului pe care îl coordonează, cu avizul directorului executiv.
    (4) La sfârşitul fiecărui an calendaristic, fiecare şef de departament întocmeşte un raport de activitate, în cuprinsul căruia indică activităţile planificate în cadrul departamentului pentru fiecare salariat aflat în subordinea sa, cu specificarea celor care au fost îndeplinite şi a celor care nu au fost îndeplinite, dacă este cazul.
    (5) Raportul de activitate prevăzut la alin. (4) conţine un capitol de măsuri şi propuneri de îmbunătăţire a activităţii departamentului, de care se va ţine cont la evaluarea performanţelor personalului angajat.
    (6) Raportul de activitate al departamentului se supune aprobării directorul executiv.
    ART. 41
    Şeful de departament urmăreşte îndeplinirea atribuţiilor stabilite prin prezentul regulament şi duce la îndeplinire sarcinile primite în termenele stabilite de conducerea Camerei.

    CAP. IV
    Dispoziţii finale

    ART. 42
    Prevederile prezentului regulament se aplică tuturor salariaţilor.
    ART. 43
    În termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului regulament, DRUA şi şefii celorlalte departamente vor întocmi, modifica sau completa fişa postului pentru fiecare salariat în parte. Fişa postului va cuprinde în mod detaliat şi concret atribuţiile şi responsabilităţile salariaţilor, reieşite din legislaţie şi din prezentul regulament. Fişele posturilor se aprobă de către directorul executiv şi fac parte integrantă din prezentul regulament.
    ART. 44
    Prin grija DRUA, prevederile prezentului regulament vor fi aduse la cunoştinţă, spre cunoaştere şi aplicare, tuturor salariaţilor.
    ART. 45
    Prevederile prezentului regulament se pot completa şi/sau modifica potrivit actelor normative în vigoare.

        ANEXĂ
                     Organigrama Camerei Auditorilor Financiari din România


┌─────────────────────────────┬─────────────┐
│Total posturi, din care: │ 54 │
├─────────────────────────────┼─────────────┤
│Conducerea executivă │ 1 │
├─────────────────────────────┼─────────────┤
│Şefi departamente │ 13 │
├─────────────────────────────┼─────────────┤
│Posturi execuţie │ 40 │
└─────────────────────────────┴─────────────┘

                                              ┌──────────┐
                                              │Conferinţa│
                                              │ CAFR │ ┌────────────────────┐
                                              └────┬─────┘ │Comisia de auditori │
                                                   ├─────────┤ statutari │ APARAT DELIBERATIV
                                                   │ │ 3 │ ───────────────────
                                                   │ └────────────────────┘
                                               ┌───┴─────┐ ▲
                                               │Consiliul│ │
                                               │ CAFR ├───────────────────────┬─────────────────────────────────┐ │
                                               │ 11│ │ │ │
                                               └───┬─────┘ ┌──────────────┼─────────────────────────────────┼───────────┘
                                                   │ │ │ │
                                                   │ │ ┌──────────┴──────────────┐ ┌─────────────┴──────┐
                                                   │ │ │Departament monitorizare,│ │Compartiment audit │
                                               ┌───┴─────┐ │ │control şi competenţă │ │ intern │
                                               │ Biroul │ │ │ profesională │ │ │
                                 ..............│permanent│ │ └───────┬─────┬┬─────┬────┘ └───────────┬───────┬┘
                                 . │ 5 │ │ . │1 şef││10 ex│ . │ 1 post│
                                 . └───┬─────┘ │ . └─────┘└─────┘ . │ şef │
                                 . │ │ . . └───────┘
                                 . ┌───┴──────┐ │ . .
                                 . │Preşedinte│ │ . .
                                 . │ │ │ . .
                                 . └───┬──────┘ │ . .
                                 . │ │ . .
                ┌──────────────────────────────────┼──────────────┘ . .
                │ . │ . .
                │APARAT EXECUTIV . │ . .
                ├─────────────── . ┌────┴───────┐ . .
                │ . │ Director │................................................
                ▼ ┌────────────┤ executiv ├─────────────┬─────────────────────────────┐
                                 │ └────┬───────┘ │ │
                          ┌──────┴───────────┐ │ ┌──────────┴───────────┐ ┌──────────────┴─────────────┐
                          │Birou metodologie │ │ │Departament relaţii │ │Departament etică, conduită │
                          │ şi reglementări │ │ │interne şi secretariat│ │profesională şi investigaţii│
                          └────────────┬────┬┘ │ │ │ │ │
                                       │3 ex│ │ └────────┬─────┬┬────┬─┘ └───────────────┬─────┬┬────┬┘
                                       └────┘ │ │1 sef││2 ex│ │1 sef││1 ex│
                                                   │ └─────┘└────┘ └─────┘└────┘
      ┌────────────────┬────────────┬──────────────┼─────────────────┬──────────────┬──────────────┬──────────────┐
      │ │ │ │ │ │ │ │
┌─────┴────────┐ ┌─────┴─────┐ ┌────┴──────┐ ┌─────┴────────┐ ┌─────┴─────┐ ┌──────┴──────┐ ┌─────┴──────┐ ┌─────┴──────┐
│Reprezentanţe │ │Departament│ │Departament│ │ Departament │ │Departament│ │Departament │ │Compartiment│ │Compartiment│
│regionale │ │ servicii │ │admitere, │ │ marketing │ │ economico-│ │resurse │ │ juridic │ │ IT │
│Iaşi(2) │ │ pentru │ │pregătire │ │comunicare şi │ │financiar │ │umane şi │ │ │ │ │
│Braşov-(2) │ │ membri │ │continuă şi│ │ relaţii │ │ │ │administrativ│ │ │ │ │
│Cluj-Napoca(2)│ │ │ │stagiari │ │internaţionale│ │ │ │ │ │ │ │ │
│Timişoara(2) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└─┬──────┬┬────┤ └┬─────┬┬───┤ ├─────┬┬────┤ └──┬─────┬┬────┤ ├─────┬┬────┤ └─┬─────┬┬────┤ └─┬──────────┤ └──┬─────────┤
  │4 şefi││4 ex│ │1 şef││4ex│ │ 1şef││3 ex│ │1 şef││4 ex│ │1 şef││3 ex│ │1 şef││4 ex│ │ 1 post ex│ │1 post ex│
  └──────┘└────┘ └─────┘└───┘ └─────┘└────┘ └─────┘└────┘ └─────┘└────┘ └─────┘└────┘ └──────────┘ └─────────┘
┌──────────────────────────┐
│Legendă: │
│ │
│ │
│ex = execuţie │
└──────────────────────────┘


                              ----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016