Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 16 din 1 aprilie 2014  privind aprobarea opiniei referitoare la pachetul de propuneri constând în Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor Programul Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 16 din 1 aprilie 2014 privind aprobarea opiniei referitoare la pachetul de propuneri constând în Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor Programul "Aer curat pentru Europa" - COM (2013)918, propunerea de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului privind limitarea emisiilor în atmosferă ale anumitor poluanţi provenind de la instalaţii medii de ardere - COM (2013)919 şi propunerea de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului privind reducerea emisiilor naţionale de anumiţi poluanţi atmosferici şi de modificare a Directivei 2003/35/CE - COM (2013)920

EMITENT: CAMERA DEPUTAŢILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 244 din 4 aprilie 2014

    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 40 din Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 11/2011 privind procedura de lucru şi mecanismul decizional pentru exercitarea controlului parlamentar asupra proiectelor de acte legislative ale Uniunii Europene, precum şi al prevederilor Tratatului de la Lisabona privind rolul parlamentelor naţionale,

    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.

    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare proiectul de opinie nr. 4c-19/93, adoptat de Comisia pentru afaceri europene în şedinţa din data de 19 martie 2014:
    1. Camera Deputaţilor apreciază răspunsul prompt al Comisiei Europene la cerinţa cetăţenilor Uniunii Europene de a beneficia de un aer curat, în beneficiul generaţiei actuale şi mai ales al celei viitoare.
    2. Camera Deputaţilor apreciază relevanţa obiectivelor expuse în comunicarea cu caracter programatic şi progresul înregistrat de complementaritatea politicilor Uniunii Europene, privind cel puţin protecţia mediului, inovarea şi energetica.
    3. Camera Deputaţilor îşi exprimă preocuparea pentru fezabilitatea măsurilor privind sursele de emisii pe care statele membre trebuie să le ia în considerare atunci când elaborează programele naţionale, în cazul exploataţiilor agricole de foarte mici dimensiuni, mai ales în situaţia unei economii rurale cu monetizare redusă, cum este cazul României, şi recomandă Comisiei Europene să analizeze posibilitatea unor derogări în cazuri concrete.
    4. Camera Deputaţilor salută înfiinţarea Agenţiei Executive pentru Inovare şi Reţele şi rolul pe care aceasta îl joacă de la data de 1 ianuarie 2014 în ceea ce priveşte implementarea Programului "Orizont 2000", obiectivele: Transport inteligent şi prietenos faţă de mediu şi, respectiv, Energie sigură şi curată, şi subliniază eforturile Agenţiei Spaţiale Europene în cadrul Programului "Energie din spaţiu".
    Camera Deputaţilor recomandă extinderea abordării strategice a Programului "Aer curat pentru Europa", pentru a include astfel de acţiuni pe termen lung ale Uniunii Europene.
    5. Camera Deputaţilor subliniază că România este în mod special interesată de energie sigură şi curată şi de reducerea poluării atmosferice, având în vedere suprafaţa siturilor Natura 2000 declarate şi dorinţa de a spori aria acoperită de păduri. Din acest motiv, Camera Deputaţilor recomandă cuplarea mai strânsă a obiectivelor Uniunii Europene de reducere a poluării de cele de conservare a biodiversităţii şi a celor de dezvoltare durabilă, precum şi alocarea unei priorităţi sporite programelor gestionate la nivelul Comisiei Europene pentru aceste obiective.
    6. Camera Deputaţilor este preocupată de faptul că monitorizarea instalaţiilor de 1-5 MW, stabilită prin COM (2013) 919, s-ar constitui într-o sarcină birocratică excesivă, deoarece evoluţia recentă a tehnologiilor în Uniunea Europeană şi pe plan mondial a făcut ca instalaţiile energetice de 1-5 MW, cu soluţii inovative de generare mult mai puţin poluante, să fie competitive faţă de instalaţiile de ardere clasice şi, foarte probabil, le vor înlocui în viitorul apropiat. Prin urmare, limita inferioară de aplicare a directivei ar trebui ridicată la 5 MW. Ca soluţie alternativă, Camera Deputaţilor propune diferenţierea limitelor de emisie şi/sau a obligaţiilor de raportare pentru instalaţiile cu astfel de capacitate ori eliminarea reglementărilor directe ale instalaţiilor cu o putere instalată mai mică de 20 MW la nivelul Uniunii Europene, urmând ca statele membre să adopte reglementări naţionale.
    7. Camera Deputaţilor atrage atenţia că analizele prevăzute în anexa a V-a la COM (2013)920 privind monitorizarea efectelor poluanţilor asupra mediului, în special cele legate de ecosistemele terestre, sunt dificil de implementat la nivel naţional în cazul României. Suprafaţa sa întinsă şi mai ales relieful fragmentat, cu un grad ridicat de heterogenitate geografică, ridică obstacole în formarea unei reţele de puncte de colectare reprezentative. Camera Deputaţilor subliniază că o astfel de situaţie confirmă faptul că implementarea directivelor europene în domeniul calităţii aerului implică în continuare costuri semnificative atât pentru dotarea şi menţinerea în stare de funcţionare a reţelei de monitorizare a aerului, cât şi pentru îmbunătăţirea sau, după caz, menţinerea calităţii aerului la nivel naţional.
    8. Camera Deputaţilor susţine pachetul de propuneri, dar atrage atenţia că reglementarea reducerii poluării provenite de la instalaţiile medii de ardere de 1-50 MW va genera costuri suplimentare pentru statele membre şi prezintă un risc de eforturi administrative nejustificate, risc ce se cere analizat de Comisia Europeană.

    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 1 aprilie 2014, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.

                        PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                             VALERIU-ŞTEFAN ZGONEA

    Bucureşti, 1 aprilie 2014.
    Nr. 16.

                                     ------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016