Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTĂRÂRE nr. 153 din 23 octombrie 2018 referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de modificare a Regulamentului (CE) nr. 767/2008, a Regulamentului (CE) nr. 810/2009, a Regulamentului (UE) 2017/2.226, a Regulamentului (UE) 2016/399, a Regulamentului XX/2018 [Regulamentul privind interoperabilitatea] şi a Deciziei 2004/512/CE şi de abrogare a Deciziei 2008/633/JAI a Consiliului - COM (2018) 302 final
EMITENT: Senatul PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 919 din 31 octombrie 2018
În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului nr. 2 privind aplicarea principiilor subsidiarităţii şi proporţionalităţii, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/482 din 18.10.2018,
Senatul adoptă prezenta hotărâre.
ART. 1
Senatul României:
1. consideră că prezenta propunere de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de modificare a Regulamentului (CE) nr. 767/2008, a Regulamentului (CE) nr. 810/2009, a Regulamentului (UE) 2017/2.226, a Regulamentului (UE) 2016/399, a Regulamentului XX/2018 [Regulamentul privind interoperabilitatea] şi a Deciziei 2004/512/CE şi de abrogare a Deciziei 2008/633/JAI a Consiliului respectă principiile subsidiarităţii şi proporţionalităţii;
2. notează că temeiul juridic al propunerii se bazează pe articolul 16 alineatul (2), articolul 77 alineatul (2) literele (a), (b), (d) şi (e), articolul 78 alineatul (2) literele (d), (e) şi (g), articolul 79 alineatul (2) literele (c) şi (d), articolul 87 alineatul (2) litera (a) şi articolul 88 alineatul (2) litera (a);
3. certifică validitatea formei juridice alese, aceea de regulament.
ART. 2
Senatul României notează că:
1. Decizia (UE) 2017/1.908 a Consiliului acordă României şi Bulgariei acces la datele din VIS - fără dreptul de a introduce, de a modifica sau de a şterge - pentru facilitarea:
a) procedurii de solicitare a vizelor naţionale şi pentru a preveni fraudele şi orice abuz în materie de vize Schengen prin verificarea valabilităţii şi a autenticităţii acestora în raport cu datele stocate în VIS;
b) controalelor la punctele de trecere a frontierei la frontierele externe şi de pe teritoriul statelor membre a resortisanţilor ţărilor terţe care deţin o viză de scurtă şedere;
c) statului membru responsabil pentru cereri;
d) examinării cererilor de protecţie internaţională;
e) sporirii nivelului securităţii interne pe teritoriul statelor membre prin întărirea luptei împotriva formelor grave de criminalitate şi a terorismului;
2. întrucât prezentul regulament constituie o dezvoltare a acestui acquis, Bulgaria şi România ar trebui să aibă acces pentru consultarea vizelor de lungă şedere şi permiselor de şedere, astfel cum sunt definite în Decizia (UE) 2017/1.908 a Consiliului.
ART. 3
Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 23 octombrie 2018, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.
p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
ADRIAN ŢUŢUIANU
Bucureşti, 23 octombrie 2018.
Nr. 153.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: