Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTĂRÂRE nr. 145 din 20 februarie 2020 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comitetului interministerial pentru coordonarea şi monitorizarea participării României la programele şi iniţiativele europene gestionate centralizat de către Comisia Europeană
EMITENT: Guvernul PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 145 din 24 februarie 2020
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 24 alin. (2) şi (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
ART. 1
Se înfiinţează Comitetul interministerial pentru coordonarea şi monitorizarea participării României la programele şi iniţiativele europene gestionate centralizat de către Comisia Europeană, denumit în continuare Comitetul.
ART. 2
Comitetul are rolul de a monitoriza participarea României la programele şi iniţiativele europene gestionate centralizat de către Comisia Europeană, de a analiza complementaritatea şi sinergiile dintre acestea şi programele finanţate din fondurile structurale şi de investiţii europene, precum şi rolul de a formula propuneri şi recomandări în scopul dezvoltării de mecanisme de sprijin pentru îmbunătăţirea accesării şi creşterii participării la programele şi iniţiativele europene gestionate centralizat de către Comisia Europeană.
ART. 3
(1) Comitetul este alcătuit din reprezentanţi ai ministerelor, la nivel de secretar de stat, respectiv secretar general, după caz, în componenţa prevăzută în anexa la prezenta hotărâre.
(2) Secretarii de stat, respectiv secretarii generali, după caz, membri ai Comitetului, precum şi supleanţii acestora se desemnează prin ordin al miniştrilor de resort.
(3) Preşedintele Comitetului este un secretar de stat desemnat de ministrul fondurilor europene.
(4) La lucrările Comitetului, preşedintele poate invita, după caz, reprezentanţi ai unor instituţii sau organizaţii, agenţii de dezvoltare regională, reprezentanţi ai societăţii civile, reprezentanţi ai mediului economic, academic sau ai organizaţiilor neguvernamentale, cu expertiză relevantă pentru subiectele în dezbatere.
(5) Comitetul se reuneşte semestrial sau ori de câte ori este necesar.
(6) În sprijinul Comitetului se constituie grupuri tehnice de lucru, formate din reprezentanţi/experţi desemnaţi ai ministerelor care fac parte din Comitet, reprezentanţi ai unor instituţii sau organizaţii, reprezentanţi ai societăţii civile, reprezentanţi ai mediului economic, academic sau ai organizaţiilor neguvernamentale, după caz, cu expertiză relevantă pentru subiectele în dezbatere.
ART. 4
Comitetul exercită următoarele atribuţii:
a) asigură coordonarea metodologică şi monitorizarea participării României la programele şi iniţiativele europene gestionate centralizat de către Comisia Europeană;
b) formulează propuneri şi recomandări referitoare la:
1. mecanisme de analiză, raportare a participării României la programele şi iniţiativele europene gestionate centralizat de către Comisia Europeană;
2. instrumente financiare, inclusiv mecanisme financiare ce au ca scop îmbunătăţirea accesării fondurilor disponibile în cadrul programelor şi iniţiativelor europene gestionate centralizat de către Comisia Europeană;
c) analizează şi propune măsuri pentru asigurarea complementarităţii şi sinergiilor dintre programele şi iniţiativele europene gestionate centralizat de către Comisia Europeană şi programele finanţate din fondurile structurale şi de investiţii europene;
d) analizează datele privind proiectele depuse de beneficiarii români în cadrul programelor şi iniţiativelor europene gestionate centralizat de către Comisia Europeană, furnizate de instituţiile care au calitatea de puncte naţionale de contact, pentru crearea unei platforme online de către Ministerul Fondurilor Europene, şi formulează propuneri. Platforma online integrează informaţii privind apelurile deschise în cadrul programelor şi iniţiativelor europene gestionate centralizat de către Comisia Europeană, fondurile europene structurale şi de investiţii şi programe naţionale, în vederea unui acces mai facil la informaţii pentru potenţiali beneficiari;
e) formulează recomandări privind subiectele supuse dezbaterii în cadrul Comitetului şi grupurilor tehnice de lucru;
f) monitorizează măsurile necesare îmbunătăţirii participării României la programele şi iniţiativele europene gestionate centralizat de către Comisia Europeană, inclusiv prin propunerea de proiecte care vor finanţa aceste măsuri.
ART. 5
(1) Secretariatul Comitetului şi al grupurilor tehnice de lucru este asigurat de către departamentul de specialitate din cadrul Ministerului Fondurilor Europene.
(2) Informările cu privire la propuneri şi recomandări se fac prin Secretariatul Comitetului.
ART. 6
(1) Comitetul îşi desfăşoară activitatea potrivit procedurii de lucru elaborate de secretariatul acestuia şi supuse aprobării Comitetului în prima reuniune.
(2) Prima reuniune va avea loc în termen de maximum 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
(3) În cadrul reuniunilor Comitetul aprobă măsuri cu privire la îmbunătăţirea accesării şi creşterea participării la programele şi iniţiativele europene gestionate centralizat de către Comisia Europeană.
(4) Comitetul informează periodic Guvernul cu privire la măsurile propuse.
PRIM-MINISTRU
LUDOVIC ORBAN
Contrasemnează:
Ministrul fondurilor europene,
Ioan Marcel Boloş
Ministrul lucrărilor publice, dezvoltării şi administraţiei,
Ion Ştefan
p. Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,
Iulian Octavian Stana,
secretar de stat
p. Ministrul educaţiei şi cercetării,
Gigel Paraschiv,
secretar de stat
Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
Nechita-Adrian Oros
Ministrul muncii şi protecţiei sociale,
Victoria Violeta Alexandru
Ministrul economiei, energiei şi mediului de afaceri,
Virgil-Daniel Popescu
Ministrul sănătăţii,
Victor Sebastian Costache
Ministrul transporturilor, infrastructurii şi comunicaţiilor,
Lucian Nicolae Bode
Ministrul afacerilor interne,
Marcel Ion Vela
Ministrul culturii,
Bogdan Gheorghiu
p. Ministrul tineretului şi sportului,
Dragoş-Florin Coman,
secretar de stat
p. Ministrul afacerilor externe,
Dănuţ Sebastian Neculăescu,
secretar de stat
Ministrul apărării naţionale,
Ionel Nicolae Ciucă
Secretarul general al Guvernului,
Antonel Tănase
Ministrul finanţelor publice,
Vasile-Florin Cîţu
Bucureşti, 20 februarie 2020.
Nr. 145.
ANEXA 1
COMPONENŢA
Comitetului interministerial pentru coordonarea şi monitorizarea participării
României la programele şi iniţiativele europene gestionate centralizat de către comisia europeană
1. Reprezentantul Secretariatului General al Guvernului
2. Reprezentantul Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei
3. Reprezentantul Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor
4. Reprezentantul Ministerului Afacerilor Interne
5. Reprezentantul Ministerului Afacerilor Externe
6. Reprezentantul Ministerului Finanţelor Publice
7. Reprezentantul Ministerului Justiţiei
8. Reprezentantul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
9. Reprezentantul Ministerului Educaţiei şi Cercetării
10. Reprezentantul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale
11. Reprezentantul Ministerului Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri
12. Reprezentantul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor
13. Reprezentantul Ministerului Fondurilor Europene
14. Reprezentantul Ministerului Sănătăţii
15. Reprezentantul Ministerului Culturii
16. Reprezentantul Ministerului Tineretului şi Sportului
17. Reprezentantul Ministerului Apărării Naţionale
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: