Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 145 din 10 octombrie 2018  referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European  şi al Consiliului de instituire a Fondului pentru Azil şi Migraţie - COM (2018) 471 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 145 din 10 octombrie 2018 referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de instituire a Fondului pentru Azil şi Migraţie - COM (2018) 471 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 880 din 18 octombrie 2018
    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului nr. 2 privind aplicarea principiilor subsidiarităţii şi proporţionalităţii, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/439 din 1.10.2018,
    Senatul adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Senatul României:
    1. consideră că propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de instituire a Fondului pentru Azil şi Migraţie respectă principiile subsidiarităţii şi proporţionalităţii;
    2. notează că temeiul juridic al propunerii se bazează pe articolul 77 alineatul (2), articolul 79 alineatul (2) litera (d) şi articolul 80 din TFUE;
    3. certifică validitatea formei juridice alese, aceea de regulament.


    ART. 2
    Senatul României:
    1. apreciază că:
    a) se impune definirea clară a noţiunilor de:
    (i) "integrare timpurie“ eligibilă din FAM şi „integrarea pe termen lung“ finanţată din Fondul European de Dezvoltare Regională şi Fondul Social European, întrucât divizarea unor acţiuni/operaţiuni specifice pe mai multe fonduri, gestionate de autorităţi de management diferite, dintre care unele nu deţin expertiză de lucru cu grupul ţintă specific, poate avea efecte negative asupra activităţilor de integrare;
    (ii) „serviciu public pentru Uniune“;

    b) sunt necesare clarificări suplimentare în ceea ce priveşte:
    (i) prevederile art. 14 alin. 2 potrivit cărora „în cazul în care un procent de cel puţin 10% din alocarea iniţială a unui program (…) nu a fost acoperit de cereri de plată (…), statul membru în cauză nu este eligibil pentru a primi alocări suplimentare“ în urma revizuirii intermediare din anul 2024. Această condiţie poate fi considerată restrictivă, având în vedere faptul că unele programe naţionale pot demara mai târziu, din cauze obiective;
    (ii) termenii de finanţare a operaţiunilor de relocare, având în vedere faptul că acest lucru este propus ca finanţare distinctă prin „Facilitatea tematică“, dar şi ca măsură în cadrul obiectivului specific 1, conform anexelor II şi III la proiectul de regulament;
    (iii) modul în care Comisia va stabili rata de cofinanţare pentru fiecare obiectiv specific, cum se va aplica acest procent şi care sunt criteriile folosite;
    (iv) folosirea exclusivă sau nu a costurilor operaţionale pentru finanţarea întreţinerii/înlocuirii echipamentelor şi întreţinerii/reparaţiilor infrastructurilor, în limita costurilor operaţionale de 10%;


    2. consideră că:
    a) în ceea ce priveşte criteriile de alocare a finanţării pentru programele care fac obiectul gestiunii partajate, cuprinse în anexa I, este necesar a se clarifica dacă procentele menţionate în această anexă sau sumele rezultate din aplicarea acestora reprezintă sume care trebuie alocate fiecărui obiectiv specific în cadrul programelor naţionale;
    b) prezenta propunere nu trebuie să cuprindă soluţii prezumate şi să răspundă nevoilor specifice şi caracteristicilor fiecărui stat în parte;
    c) repartizarea sumelor pe obiective specifice ar trebuie să fie stabilită la nivelul fiecărui stat membru, avându-se în vedere faptul că provocările şi nevoile statelor membre sunt diferite;
    d) anexa I poate avea un impact negativ asupra alocărilor dacă se va lua în considerare perioada de criză 2015-2016. Această perioadă nu ar trebui luată în considerare la distribuirea bugetară, din următoarele motive: solicitanţii de azil au fost înregistraţi în mai mult de un stat membru până la destinaţia finală; asistenţa acordată de unele state membre la acel moment a fost redusă doar la o zi; statele membre confruntate în acea perioadă cu o situaţie de criză se confruntă, în prezent, cu un număr redus de cereri de azil (pentru unele state membre este un procent redus cu 60-70%), în timp ce alte state membre, printre care şi ţara noastră, s-au confruntat cu situaţii dificile imediat după perioada de criză, respectiv în perioada 2017-2018;

    3. menţine rezervele de fond exprimate cu privire la mecanismul de alocare obligatorie a solicitanţilor de protecţie internaţională, în ceea ce priveşte referirile din prezenta propunere la prevederile Proiectului de modificare a Regulamentului Dublin;
    4. susţine:
    a) suplimentarea fondurilor alocate statelor membre cu 20% din suma acordată Facilităţii tematice şi, implicit, diminuarea celei din urmă. Alocarea de 40% Facilităţii tematice din bugetul FAM este una excesivă, având în vedere faptul că responsabilitatea îndeplinirii obiectivelor programului se află, în mare măsură, în sarcina statelor membre. Totodată, având în vedere faptul că distribuirea acestei anvelope va fi realizată de Comisie, există riscul unei abordări diferenţiate a statelor membre, sens în care se impune stabilirea unor criterii clare (articolul 8 - Buget);
    b) creşterea valorii alocate statelor membre de la începutul perioadei de implementare, în dauna alocărilor intermediare, valoarea acesteia din urmă fiind prea mare raportat la perioada prea mică (3 ani) rămasă în vederea implementării proiectelor, fapt care va crea dificultăţi la nivelul statelor membre (articolul 10 - Resurse bugetare); există un potenţial risc în ceea ce priveşte sumele alocate în cadrul procesului de revizuire intermediară, şi anume cel de a nu fi folosite în totalitate, având în vedere faptul că acest proces va avea loc în 2024, iar perioada rămasă de implementare este prea scurtă pentru a le folosi;
    c) actualizarea valorii sumelor forfetare propuse şi corelarea acesteia cu prevederile Regulamentului Dublin aflat în curs de negociere (articolele 16 şi 17);
    d) distribuirea bugetară în procentele propuse numai pe linie de migraţie legală/integrare de 30%, având în vedere faptul că unele activităţi/acţiuni pot fi finanţate prin Fondul Social European, cu definirea clară a sarcinilor/activităţilor;
    e) majorarea procentului pentru azil la 40%, luând în considerare situaţia operativă înregistrată la nivel european şi naţional şi noile cerinţe privind asistenţa din cadrul Sistemului European Comun pentru Azil aflat în curs de negociere, precum şi importanţa acordată procesului de relocare şi admisiei voluntare pe viitor;
    f) o mai mare claritate în reglementarea grupului-ţintă aferent procesului de integrare, avându-se în vedere faptul că, deşi în preambulul proiectului de regulament se consideră oportun ca fondul să includă şi rudele apropiate ale resortisantului din ţara terţă, în cadrul acţiunilor de integrare, regulamentul nu stabileşte nimic concret în acest sens (preambul, punctul 16);
    g) aplicarea costurilor simplificate, fapt ce ar conduce la reducerea poverii administrative. În acest sens, consideră utilă elaborarea unui ghid de către Comisie;
    h) armonizarea anului financiar cu cel calendaristic.



    ART. 3
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, iar opinia cuprinsă în această hotărâre se transmite instituţiilor europene.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 10 octombrie 2018, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    ADRIAN ŢUŢUIANU

    Bucureşti, 10 octombrie 2018.
    Nr. 145.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016