Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. VI lit. f) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2014 privind unele măsuri în domeniul managementului situaţiilor de urgenţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. ART. 1 (1) Comisia interministerială pentru suport tehnic, denumită în continuare CIMST, se organizează şi funcţionează ca organism interministerial, în scopul coordonării activităţilor privind organizarea, funcţionarea şi finanţarea Sistemului naţional de asistenţă medicală de urgenţă şi de prim ajutor calificat, precum şi a serviciilor profesioniste pentru situaţii de urgenţă. (2) CIMST îşi desfăşoară activitatea la sediul Ministerului Afacerilor Interne din Bucureşti, Piaţa Revoluţiei nr. 1A. ART. 2 Semnificaţia denumirilor utilizate este prevăzută în anexa nr. 1. ART. 3 (1) CIMST se compune din: a) preşedinte; b) 2 membri din cadrul MAI - DSU; c) un membru din cadrul MAI - IGSU; d) un membru din cadrul MAI - IGAv; e) 2 membri din cadrul MS; f) un membru din structura operativă a serviciilor publice de ambulanţă; g) un membru din structura operativă a UPU-SMURD. (2) La activitatea CIMST, cu titlu de invitaţi permanenţi, participă fără drept de vot: a) 2 manageri de spitale, nominalizaţi de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice la propunerea Uniunii Naţionale a Consiliilor Judeţene din România; b) 2 medici-şefi UPU, nominalizaţi de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice la propunerea Uniunii Naţionale a Consiliilor Judeţene din România; c) un reprezentant al Federaţiei Naţionale Sindicale "Ambulanţa" din România; d) un reprezentant al Federaţiei SANITAS din România. (3) Secretariatul tehnic permanent al CIMST se asigură de către structura specializată din cadrul DSU. (4) Persoanele din compunerea CIMST trebuie să fie specialişti în domeniu şi se desemnează astfel: a) preşedintele, prin decizie a prim-ministrului; b) membrii prevăzuţi la alin. (1) lit. b)-d), prin ordin al ministrului afacerilor interne; c) membrii prevăzuţi la alin. (1) lit. e)-g), prin ordin al ministrului sănătăţii. ART. 4 (1) CIMST îşi desfăşoară activitatea în şedinţe organizate bilunar sau ori de câte ori este nevoie, la solicitarea preşedintelui. (2) Şedinţele CIMST sunt legal constituite în prezenţa a cel puţin 2 membri dintre cei desemnaţi de fiecare ministru, precum şi a preşedintelui. (3) În situaţia în care preşedintele este în imposibilitatea de a conduce şedinţele CIMST, acesta poate desemna unul dintre membrii cu drept de vot pentru a îndeplini responsabilităţile sale. (4) Prin excepţie de la alin. (2), în şedinţele în care se analizează propuneri privind bugetarea, finanţarea şi structura organizatorică a unităţilor din sistemul de asistenţă medicală de urgenţă şi prim ajutor calificat, CIMST trebuie să se întrunească plenar. (5) În situaţia în care este necesară întrunirea plenară a CIMST, iar acest lucru nu se realizează de două ori consecutiv, în termen de 10 zile de la ultima convocare se consideră că şedinţa CIMST este legal constituită în condiţiile alin. (2). ART. 5 Lucrările fiecărei şedinţe CIMST se consemnează într-un proces-verbal de şedinţă. ART. 6 (1) În exercitarea atribuţiilor sale, CIMST emite avize conforme. (2) Pentru realizarea scopului prevăzut la art. II din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2014 privind unele măsuri în domeniul managementului situaţiilor de urgenţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, autorităţile publice iniţiatoare sunt obligate să solicite CIMST avizul conform pentru propunerile prevăzute la art. 7. ART. 7 (1) CIMST emite aviz conform pentru: a) propunerile referitoare la bugetul pentru SAJ şi SABIF; b) propunerile referitoare la bugetul pentru UPU/CPU; c) propunerile referitoare la înzestrarea, dotarea, precum şi investiţiile pentru buna funcţionare a SAJ şi SABIF; d) propunerile referitoare la înzestrarea, dotarea, precum şi investiţiile pentru buna funcţionare a UPU/CPU; e) propunerile referitoare la înzestrarea, dotarea, precum şi investiţiile pentru buna funcţionare a IGSU şi IGAv pentru SMURD; f) propunerile referitoare la implementarea şi extinderea sistemelor de telemedicină pre- şi interspitalicească în domeniul asistenţei medicale de urgenţă şi prim ajutor calificat; g) proiectele de acte normative în domeniul asistenţei medicale de urgenţă şi acordarea primului ajutor medical calificat, ce urmează a fi adoptate/emise de Guvern, respectiv de conducătorii organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale; h) propunerile de modificare a listei UPU/CPU finanţate din bugetul de stat prin bugetul MS; i) propunerile privind înfiinţarea/desfiinţarea unor staţii/substaţii SAJ/SABIF; j) propunerile privind înfiinţarea/desfiinţarea unor UPU/CPU; k) propunerile privind înfiinţarea/desfiinţarea unor staţii/substaţii SMURD; l) propunerea privind componenţa Comisiei de medicină de urgenţă şi dezastre a MS; m) propunerile privind numirea Comisiei pentru organizarea şi desfăşurarea concursurilor de manager general la SAJ şi SABIF; n) propunerile privind numirea Comisiei pentru organizarea şi desfăşurarea concursurilor de medic-şef UPU/CPU, cu excepţia celor care aparţin spitalelor aflate în subordinea Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Justiţiei, Ministerului Transporturilor, Serviciului Român de Informaţii, Serviciului de Informaţii Externe, Serviciului de Telecomunicaţii Speciale; o) propunerile de strategie pentru dezvoltarea sistemului naţional integrat de asistenţă medicală de urgenţă şi prim ajutor calificat. (2) Circuitul documentelor pentru emiterea avizului conform este prevăzut în anexa nr. 2. ART. 8 (1) Avizele conforme se adoptă cu majoritatea simplă a celor prezenţi. (2) În cazuri justificate, membrii prezenţi pot exprima votul membrilor absenţi, dacă au fost mandataţi în scris de aceştia. ART. 9 (1) În cadrul CIMST se stabilesc următoarele responsabilităţi: a) preşedintele convoacă şedinţele CIMST, stabileşte ordinea de zi, conduce şedinţele CIMST şi semnează avizele şi documentele CIMST; b) membrii participă la şedinţele CIMST, prezintă informări şi puncte de vedere ale instituţiilor pe care le reprezintă şi propun preşedintelui subiecte pentru a fi introduse pe ordinea de zi. (2) Secretariatul tehnic permanent are următoarele atribuţii principale: a) gestionează documentele CIMST; b) asigură convocarea CIMST şi transmiterea ordinii de zi; c) primeşte şi pregăteşte materialele pentru şedinţe, le prezintă preşedintelui şi le transmite membrilor, cel puţin în formă electronică; d) execută activităţile de secretariat pe timpul şedinţelor CIMST; e) întocmeşte un proces-verbal pentru fiecare şedinţă a CIMST; f) asigură redactarea avizelor conforme; g) asigură difuzarea documentelor CIMST către instituţiile vizate; h) ţine evidenţa actualizată a membrilor CIMST şi a experţilor care pot fi cooptaţi; i) colaborează cu secretariatele tehnice ale altor instituţii; j) urmăreşte asigurarea suportului logistic necesar desfăşurării şedinţelor; k) primeşte, gestionează şi asigură documentele transmise şi asigură difuzarea către membrii CIMST. ART. 10 (1) Pentru îndeplinirea atribuţiilor sale, în condiţiile legii, CIMST poate solicita punctul de vedere al CMUD. (2) Pentru îndeplinirea atribuţiilor sale, CIMST poate consulta experţi şi poate solicita puncte de vedere de la instituţii publice, organizaţii şi asociaţii profesionale. (3) Experţii cooptaţi consiliază membrii CIMST asupra problemelor operative, tehnice şi de specialitate, asigură documentarea tehnică de specialitate, sprijină secretariatul tehnic permanent în elaborarea documentelor de lucru ale CIMST şi menţin legătura permanentă cu instituţiile care i-au desemnat. ART. 11 Avizul conform se comunică decidenţilor însoţit de copia procesului-verbal din cadrul şedinţei respective. ART. 12 (1) Decizia prim-ministrului şi ordinele miniştrilor, prevăzute la art. 3 alin. (4), se emit în termen de cel mult 10 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri şi se comunică secretariatului tehnic permanent. (2) Instituţiile publice reprezentate au obligaţia de a asigura continuitatea de reprezentare în cadrul CIMST, sens în care vor face propuneri de nominalizare ori de câte ori intervin schimbări în componenţa comisiei. ART. 13 Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU VICTOR-VIOREL PONTA Contrasemnează: ───────────────── Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne, Gabriel Oprea Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, Nicolae-Liviu Dragnea Ministrul sănătăţii, Nicolae Bănicioiu Bucureşti, 6 martie 2014. Nr. 144. ANEXA 1 Semnificaţia denumirilor utilizate a) MS - Ministerul Sănătăţii b) MAI - Ministerul Afacerilor Interne c) CIMST - Comisia interministerială pentru suport tehnic d) DSU - Departamentul pentru situaţii de urgenţă din cadrul Ministerului Afacerilor Interne e) CMUD - Comisia de medicină de urgenţă şi dezastre a Ministerului Sănătăţii f) SAJ - serviciul de ambulanţă judeţean g) SABIF - Serviciul de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov h) SMURD - Serviciul mobil de urgenţă, reanimare şi descarcerare i) UPU - unitate primiri urgenţe j) CPU - compartiment primiri urgenţe k) IGAv - Inspectoratul General de Aviaţie al Ministerului Afacerilor Interne l) IGSU - Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă m) ISU - inspectoratul pentru situaţii de urgenţă judeţean ANEXA 2 Circuitul documentelor pentru emiterea avizului conform
┌────┬──────────────────────────────────┬───────────────────┬───────────┬────────┬────────────────────┐
│Nr. │ Documente pentru care se │ Iniţiator │ Aviz │ Aviz │ Decident │
│crt.│ solicită avizul conform │ │consultativ│conform │ │
├────┼──────────────────────────────────┼───────────────────┼───────────┼────────┼────────────────────┤
│ 1.│Propunerile referitoare la bugetul│ │ │ │ │
│ │pentru SAJ şi SABIF │MS, DSU, SAJ, SABIF│ CMUD │ CIMST │ministrul sănătăţii │
├────┼──────────────────────────────────┼───────────────────┼───────────┼────────┼────────────────────┤
│ 2.│Propunerile referitoare la bugetul│ │ │ │ │
│ │pentru UPU/CPU │MS, DSU sau spital │ CMUD │ CIMST │ministrul sănătăţii │
├────┼──────────────────────────────────┼───────────────────┼───────────┼────────┼────────────────────┤
│ 3.│Propunerile referitoare la │MS, DSU, SAJ, SABIF│ CMUD │ CIMST │ministrul sănătăţii │
│ │înzestrarea, dotarea, precum şi │ │ │ │ │
│ │investiţiile pentru buna │ │ │ │ │
│ │funcţionare a SAJ şi SABIF │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼───────────────────┼───────────┼────────┼────────────────────┤
│ 4.│Propunerile referitoare la │MS, DSU sau spital │ CMUD │ CIMST │ministrul sănătăţii │
│ │înzestrarea, dotarea, precum şi │ │ │ │ │
│ │investiţiile pentru buna │ │ │ │ │
│ │funcţionare a UPU/CPU │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼───────────────────┼───────────┼────────┼────────────────────┤
│ 5.│Propunerile referitoare la │MS, DSU │ CMUD │ CIMST │ministrul sănătăţii │
│ │înzestrarea, dotarea, precum şi │ │ │ │şi/sau ministrul │
│ │investiţiile pentru buna │ │ │ │afacerilor interne │
│ │funcţionare a IGSU şi IGAv pentru │ │ │ │ │
│ │SMURD │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼───────────────────┼───────────┼────────┼────────────────────┤
│ 6.│Propunerile referitoare la │MS sau DSU │ CMUD │ CIMST │ministrul sănătăţii │
│ │implementarea şi extinderea │ │ │ │şi ministrul │
│ │sistemelor de telemedicină pre- şi│ │ │ │afacerilor interne │
│ │interspitalicească în domeniul │ │ │ │ │
│ │asistenţei medicale de urgenţă şi │ │ │ │ │
│ │prim ajutor calificat │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼───────────────────┼───────────┼────────┼────────────────────┤
│ 7.│Proiectele de acte normative în │MS sau DSU │ CMUD, la │ CIMST │ministrul sănătăţii,│
│ │domeniul actelor normative privind│ │solicitarea│ │ministrul afacerilor│
│ │asistenţa medicală de urgenţă şi │ │ CIMST │ │interne sau Guvernul│
│ │prim ajutor calificat │ │ │ │în funcţie de │
│ │ │ │ │ │competenţele insti- │
│ │ │ │ │ │tuţionale specifice │
│ │ │ │ │ │şi de tipul actului │
│ │ │ │ │ │normativ │
├────┼──────────────────────────────────┼───────────────────┼───────────┼────────┼────────────────────┤
│ 8.│Propunerile de modificare a listei│MS în colaborare │ - │ CIMST │ministrul sănătăţii │
│ │UPU/CPU finanţate din bugetul de │sau la propunerea │ │ │ │
│ │stat prin bugetul MS │DSU │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼───────────────────┼───────────┼────────┼────────────────────┤
│ 9.│Propunerile privind înfiinţarea/ │MS şi/sau SAJ/ │ - │ CIMST │ministrul sănătăţii │
│ │desfiinţarea unor staţii/substaţii│SABIF, în colabo- │ │ │ │
│ │SAJ/SABIF │rare sau la propu- │ │ │ │
│ │ │nerea DSU │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼───────────────────┼───────────┼────────┼────────────────────┤
│ 10.│Propunerile privind înfiinţarea/ │MS şi/sau condu- │ - │ CIMST │ministrul sănătăţii │
│ │desfiinţarea unor UPU/CPU │cerea spitalului, │ │ │ │
│ │ │în colaborare sau │ │ │ │
│ │ │la propunerea DSU │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼───────────────────┼───────────┼────────┼────────────────────┤
│ 11.│Propunerile privind înfiinţarea/ │DSU, în colaborare │ - │ CIMST │ministrul afacerilor│
│ │desfiinţarea unor staţii/substaţii│cu MS │ │ │interne │
│ │SMURD │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼───────────────────┼───────────┼────────┼────────────────────┤
│ 12.│Propunerea privind componenţa │MS în colaborare │ - │ CIMST │ministrul sănătăţii │
│ │Comisiei de medicină de urgenţă şi│sau la propunerea │ │ │ │
│ │dezastre a MS │DSU │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼───────────────────┼───────────┼────────┼────────────────────┤
│ 13.│Propunerile privind numirea │direcţia de │ CMUD │ CIMST │ministrul sănătăţii │
│ │Comisiei pentru organizarea şi │sănătate publică │ │ │ │
│ │desfăşurarea concursurilor de │sau MS, în colabo- │ │ │ │
│ │manager general la SAJ şi SABIF │rare sau la │ │ │ │
│ │ │propunerea DSU │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼───────────────────┼───────────┼────────┼────────────────────┤
│ 14.│Propunerile privind numirea │structura │ CMUD │ CIMST │managerul spitalului│
│ │Comisiei pentru organizarea şi │iniţiatoare este │ │ │ │
│ │desfăşurarea concursurilor de │spitalul sau MS, în│ │ │ │
│ │medic-şef UPU/CPU*) │colaborare sau la │ │ │ │
│ │ │propunerea DSU │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼───────────────────┼───────────┼────────┼────────────────────┤
│ 15.│Propunerile de strategie pentru │DSU în colaborare │ CMUD │ CIMST │Guvernul României │
│ │dezvoltarea sistemului naţional │cu MS │ │ │ │
│ │integrat de asistenţă medicală de │ │ │ │ │
│ │urgenţă şi prim ajutor calificat │ │ │ │ │
└────┴──────────────────────────────────┴───────────────────┴───────────┴────────┴────────────────────┘
__________ *) Cu excepţia UPU/CPU care aparţin spitalelor aflate în subordinea Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Justiţiei, Ministerului Transporturilor, Serviciului Român de Informaţii, Serviciului de Informaţii Externe, Serviciului de Telecomunicaţii Speciale. _________
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Chartric
09 Februarie 2016
So excited I found this article as it made things much quecrik!