Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 140 din 13 noiembrie 2023  referitoare la propunerea de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului de modificare a Directivei 96/53/CE a Consiliului de stabilire, pentru anumite vehicule rutiere care circulă în interiorul Comunităţii, a dimensiunilor maxime autorizate în traficul naţional şi internaţional şi a greutăţii maxime autorizate în traficul internaţional - COM (2023) 445 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 140 din 13 noiembrie 2023 referitoare la propunerea de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului de modificare a Directivei 96/53/CE a Consiliului de stabilire, pentru anumite vehicule rutiere care circulă în interiorul Comunităţii, a dimensiunilor maxime autorizate în traficul naţional şi internaţional şi a greutăţii maxime autorizate în traficul internaţional - COM (2023) 445 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1039 din 16 noiembrie 2023
    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi ale art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului nr. 2 privind aplicarea principiilor subsidiarităţii şi proporţionalităţii, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/346 din 8.11.2023,
    Senatul adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Senatul României constată că propunerea de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului de modificare a Directivei 96/53/CE a Consiliului de stabilire, pentru anumite vehicule rutiere care circulă în interiorul Comunităţii, a dimensiunilor maxime autorizate în traficul naţional şi internaţional şi a greutăţii maxime autorizate în traficul internaţional – COM (2023) 445 final:
    a) respectă principiul subsidiarităţii;
    b) nu respectă proporţionalitatea conform Protocolului nr. 2 privind aplicarea principiilor subsidiarităţii şi proporţionalităţii, art. 5 din Tratatul privind Uniunea Europeană.


    ART. 2
    Senatul României consideră şi atrage atenţia că:
    a) mărirea limitei de înălţime de la 4,0 metri la 4,30 metri va conduce la scăderea siguranţei rutiere şi la creşterea numărului de accidente cauzate de loviri ale obiectelor pe sub care se traversează (pasaje, tuneluri, conducte etc.), acestea fiind în marea majoritate construite în funcţie de limita existentă de înălţime de 4,0 metri;
    b) majorarea masei maxime admise pe axa simplă motoare, de la 11,5 tone la 12,2 tone va conduce în mod direct la reducerea drastică a duratei de viaţă a infrastructurii rutiere din România. Degradarea infrastructurii rutiere se va produce atât la straturile de rulare, cât şi la straturile de fundare a drumurilor, cu consecinţe majore privind efortul financiar necesar pentru menţinerea drumurilor la un nivel de viabilitate satisfăcător;
    c) extinderea lungimii maxime admise şi lipsa condiţiilor privind înscrierea în anumite raze de întoarcere reprezintă un atentat la siguranţa rutieră naţională, având în vedere arhitectura drumurilor şi relieful din România, unde există foarte multe sectoare de drumuri cu raze mai mici de 12,5 metri şi drumuri înguste fără supralărgiri;
    d) referitor la măsurile de armonizare, din considerente de siguranţă a circulaţiei, pentru participanţii la trafic, un vehicul având masa totală mai mare de 80,0 tone poate circula pe drumurile naţionale doar însoţit de un vehicul de însoţire autorizat şi de un echipaj al poliţiei rutiere, iar pe sectoarele de autostrăzi acesta trebuie însoţit de 2 vehicule de însoţire autorizate şi de un echipaj al poliţiei rutiere;
    e) trebuie menţinute limitele actuale ale maselor şi dimensiunile maxime admise, iar posibilitatea de circulaţie a vehiculelor care nu sunt standardizate (de exemplu, European Modular System) să facă obiectul unei alte reglementări europene sau fiecare stat membru să îşi reglementeze la nivel naţional posibilitatea şi condiţiile de circulaţie.


    ART. 3
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, iar opinia cuprinsă în această hotărâre se transmite către instituţiile europene.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 13 noiembrie 2023, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    SORIN-MIHAI CÎMPEANU

    Bucureşti, 13 noiembrie 2023.
    Nr. 140.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016