Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 137H din 14 mai 2024  privind interpretarea prevederilor art. 79 şi 80 din Legea nr. 115/2015, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 40 şi 41 din Legea nr. 33/2007, republicată, cu modificările şi completările ulterioare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 137H din 14 mai 2024 privind interpretarea prevederilor art. 79 şi 80 din Legea nr. 115/2015, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 40 şi 41 din Legea nr. 33/2007, republicată, cu modificările şi completările ulterioare

EMITENT: Biroul Electoral Central
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 448 din 15 mai 2024
    Având în vedere aspectele supuse atenţiei Biroului Electoral Central, denumit în continuare BEC, prin comunicările înregistrate cu numerele 1.318C/BEC2024 din 10.05.2024, 1.326C/BEC2024 din 10.05.2024, 1.329C/BEC2024 din 10.05.2024, 1.370C/BEC2024 din 12.05.2024, 1.372C/BEC2024 din 12.05.2024 şi 1.403C/BEC2024 din 13.05.2024,
    ţinând cont de dispoziţiile art. 2 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 21/2024 privind unele măsuri pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2024 şi a alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2024, ale art. 79 şi 80 din Legea nr. 115/2015 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, pentru modificarea Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 40 şi 41 din Legea nr. 33/2007 privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Parlamentul European, republicată, cu modificările ulterioare, şi ale art. 4 alin. (10) din Hotărârea Guvernului nr. 205/2024 privind stabilirea măsurilor tehnice necesare pentru buna organizare şi desfăşurare a alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2024 şi a alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2024,
    analizând prevederile art. 39 alin. (1) lit. e), art. 80 alin. (1) - (5) şi art. 133 din Legea nr. 115/2015, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 25 alin. (1) şi art. 41 alin. (1) - (6) din Legea nr. 33/2007, republicată, cu modificările ulterioare,
    văzând Hotărârea Biroului Electoral Central nr. 102H/2024 privind aplicarea unitară a prevederilor art. 40 din Legea nr. 33/2007, republicată, cu modificările ulterioare, şi ale art. 79 din Legea nr. 115/2015, cu modificările şi completările ulterioare,
    constatând că, la alegerile din data de 9 iunie 2024, în conformitate cu prevederile art. 30 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 21/2024, prevederile art. 108 - 111 din Legea nr. 115/2015, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică şi în cazul alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European,
    ţinând cont de faptul că alegerile din data 9 iunie 2024 vor avea loc într-un context deosebit, iar campania electorală vizează două scrutinuri diferite, această situaţie fiind de natură să genereze neclarităţi referitoare la competenţa birourilor electorale de a primi şi de a soluţiona plângerile şi contestaţiile privind desfăşurarea campaniilor electorale aferente celor două tipuri de alegeri în condiţiile prevăzute de lege,
    în temeiul art. 39 alin. (1) lit. c) şi alin. (4) şi (5) din Legea nr. 115/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 25 alin. (1) lit. a), alin. (2) şi (5) din Legea nr. 33/2007, republicată, cu modificările ulterioare,
    Biroul Electoral Central hotărăşte:
    ART. 1
    (1) Integritatea panourilor, afişelor electorale şi a altor materiale de propagandă electorală amplasate în locuri autorizate este asigurată de primar, cu sprijinul poliţiei locale sau, în localităţile unde poliţia locală nu este constituită, cu sprijinul efectivelor Ministerului Afacerilor Interne.
    (2) Pe un panou electoral aferent alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European, fiecare partid politic, alianţă politică, alianţă electorală, organizaţie a cetăţenilor aparţinând unei minorităţi naţionale ori candidat independent care participă la alegeri poate aplica un singur afiş electoral.
    (3) În cazul alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale, primarii asigură panouri electorale distincte pentru alegerea primarului, alegerea consiliului local, alegerea preşedintelui consiliului judeţean şi pentru alegerea consiliului judeţean. În cazul municipiului Bucureşti, primarii de sector asigură panouri electorale distincte pentru alegerea primarului, alegerea consiliului local, alegerea primarului general şi pentru alegerea Consiliului General al Municipiului Bucureşti. Pe fiecare dintre respectivele panouri electorale, fiecare partid politic, alianţă politică, alianţă electorală, organizaţie a cetăţenilor aparţinând unei minorităţi naţionale ori candidat independent care participă la alegeri poate aplica un singur afiş electoral.
    (4) Sunt interzise afişele electorale care combină culori sau alte semne grafice, astfel încât să evoce simbolurile naţionale ale României ori ale altui stat.
    (5) Sunt interzise utilizarea în scop electoral a vehiculelor inscripţionate sau colantate cu sloganuri de campanie sau cu imagini ale candidaţilor, precum şi cu alte referiri la competitorii electorali, utilizarea vehiculelor care difuzează materiale audio, în mers sau staţionar, organizarea de spectacole, serbări, focuri de artificii, utilizarea de bannere, mesh-uri, corturi publicitare, pavilioane publicitare, panouri publicitare mobile, steaguri publicitare, calcane, ecrane publicitare, indicatoare publicitare direcţionale, structuri de publicitate autoportante, mijloace de publicitate, panouri publicitare, proiecte publicitare speciale, publicitate luminoasă şi a oricăror alte materiale electorale care nu sunt prevăzute la art. 36 alin. (2) din Legea nr. 334/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 2
    (1) În circumscripţia în care funcţionează, birourile electorale de circumscripţie comunală, orăşenească, municipală sau de sector al municipiului Bucureşti veghează la corecta desfăşurare a campaniei electorale pentru alegerile din data de 9 iunie 2024, atât pentru alegerea membrilor din România în Parlamentul European, cât şi pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale.
    (2) Prin hotărâre, birourile electorale de circumscripţie comunală, orăşenească, municipală sau de sector al municipiului Bucureşti soluţionează plângerile ce le sunt adresate cu privire la împiedicarea unui partid politic, unei organizaţii a cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, unei alianţe politice, unei alianţe electorale ori a unui candidat independent de a-şi desfăşura campania electorală în condiţiile prevăzute de lege sau privind încălcarea prevederilor art. 64, 65 şi 79 din Legea nr. 115/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 35 şi 40 din Legea nr. 33/2007, republicată, cu modificările ulterioare, în circumscripţia în care funcţionează.
    (3) Soluţionarea plângerilor prevăzute la alin. (2) se face în termen de 3 zile de la înregistrarea lor. Hotărârea dată pentru soluţionarea unei plângeri se afişează în mod vizibil la sediul biroului electoral de circumscripţie şi se publică pe pagina de internet a autorităţii administraţiei publice locale din comuna, oraşul, municipiul sau sectorul municipiului Bucureşti în care este organizat biroul electoral de circumscripţie, însoţită de un comunicat de presă semnat de preşedintele biroului electoral de circumscripţie.
    (4) Dacă biroul electoral de circumscripţie comunală, orăşenească, municipală sau de sector al municipiului Bucureşti consideră, cu ocazia soluţionării plângerii, că este necesară luarea unor măsuri administrative sau aplicarea unor sancţiuni contravenţionale ori penale, sesizează autorităţile competente.
    (5) Împotriva hotărârilor pronunţate de birourile electorale de circumscripţie comunală, orăşenească, municipală sau de sector al municipiului Bucureşti în condiţiile alin. (1)-(3) se poate face contestaţie în termen de 48 de ore de la afişarea hotărârii în condiţiile alin. (3), care se depune la biroul electoral ierarhic superior, şi anume biroul electoral de circumscripţie judeţeană sau Biroul electoral de circumscripţie nr. 42 - municipiul Bucureşti, după caz.
    (6) Prin hotărâre, birourile electorale de circumscripţie judeţeană sau Biroul electoral de circumscripţie nr. 42 - municipiul Bucureşti, după caz, soluţionează contestaţiile prevăzute la alin. (5), în termen de 3 zile de la înregistrarea lor. Hotărârea este definitivă. Hotărârea dată pentru soluţionarea unei contestaţii se afişează în mod vizibil la sediul biroului electoral de circumscripţie judeţeană sau al Biroului electoral de circumscripţie nr. 42 - municipiul Bucureşti, după caz, şi se publică pe pagina de internet a instituţiei prefectului, însoţită de un comunicat de presă semnat de preşedintele biroului electoral de circumscripţie.
    (7) Partidele politice, organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, alianţele politice, alianţele electorale, candidaţii independenţi, primarii sau oricare altă persoană fizică sau juridică, după caz, au/are obligaţia de a duce la îndeplinire de îndată hotărârile birourilor electorale de circumscripţie, în materia campaniei electorale.

    ART. 3
    (1) Biroul electoral pentru secţiile de votare din străinătate veghează la corecta desfăşurare a campaniei electorale aferente alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European, derulată în afara ţării, soluţionând, prin decizii, plângerile înregistrate cu privire la împiedicarea unui partid politic, unei alianţe politice, unei alianţe electorale sau unei organizaţii a cetăţenilor aparţinând unei minorităţi naţionale care participă la alegeri ori a unui candidat independent de a-şi desfăşura campania electorală în condiţiile prevăzute de lege.
    (2) Dacă Biroul electoral pentru secţiile de votare din străinătate consideră, cu ocazia soluţionării plângerii, că este necesară luarea unor măsuri administrative sau aplicarea unor sancţiuni contravenţionale ori penale, sesizează autorităţile competente ale statului român sau ale altui stat, după caz.
    (3) Împotriva deciziilor Biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate se pot face contestaţii la Biroul Electoral Central, în termen de cel mult 48 de ore de la afişarea acestora. Deciziile date asupra contestaţiilor sunt definitive.
    (4) Soluţionarea plângerilor şi a contestaţiilor se face în termen de 3 zile de la înregistrarea lor.
    (5) Partidele politice, organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, alianţele politice, alianţele electorale, candidaţii independenţi, oricare persoană fizică sau juridică sau alte autorităţi publice, după caz, au obligaţia de a duce la îndeplinire de îndată deciziile Biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate, în materia campaniei electorale.

    ART. 4
    Încălcarea dispoziţiilor legale cu privire la desfăşurarea campaniei electorale şi/sau a dispoziţiilor prezentei hotărâri se sancţionează contravenţional în condiţiile art. 108 lit. g) - k) şi y) şi ale art. 109 - 111 din Legea nr. 115/2015 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, pentru modificarea Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, cu modificările şi completările ulterioare, sau ale art. 52 - 56 din Legea nr. 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, după caz.

    ART. 5
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi se comunică birourilor electorale de circumscripţie comunală, orăşenească, municipală sau de sector al municipiului Bucureşti, prin grija birourilor electorale de circumscripţie judeţeană sau a Biroului electoral de circumscripţie nr. 42 - municipiul Bucureşti, după caz.



                    Preşedintele Biroului Electoral Central,
                    Vasile Bîcu

    Bucureşti, 14 mai 2024.
    Nr. 137H.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016