Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 137 din 18 iunie 2024  pentru modificarea şi completarea Regulamentului Institutului Naţional al Magistraturii, aprobat prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 92/2023     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 137 din 18 iunie 2024 pentru modificarea şi completarea Regulamentului Institutului Naţional al Magistraturii, aprobat prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 92/2023

EMITENT: Consiliul Superior al Magistraturii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 580 din 21 iunie 2024
    În temeiul dispoziţiilor art. 133 alin. (5) şi (7) din Constituţia României, republicată, şi ale art. 23 alin. (1) din Legea nr. 305/2022 privind Consiliul Superior al Magistraturii,
    având în vedere dispoziţiile art. 37 lit. e) din Legea nr. 305/2022, cu unanimitatea voturilor membrilor prezenţi,
    Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotărăşte:
    ART. I
    Regulamentul Institutului Naţional al Magistraturii, aprobat prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 92/2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 499 din 8 iunie 2023, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. Articolul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 2
    (1) Structura organizatorică a Institutului include:
    a) directorul şi directorii adjuncţi;
    b) Consiliul ştiinţific;
    c) Departamentul de formare profesională iniţială;
    d) Departamentul de formare profesională continuă;
    e) Serviciul concursuri şi examene;
    f) Serviciul comunicare şi relaţii internaţionale;
    g) Direcţia economico-financiară şi administrativă;
    h) Serviciul resurse umane, documentare, arhivă şi relaţii cu publicul;
    i) Compartimentul juridic;
    j) Serviciul achiziţii publice, informatică şi proiecte cu finanţare externă.
    (2) În cadrul Departamentului de formare profesională continuă funcţionează Compartimentul de formare profesională continuă descentralizată şi Compartimentul de formare a formatorilor.
    (3) În cadrul Serviciului concursuri şi examene funcţionează Compartimentul de psihologie a personalului.
    (4) În cadrul Direcţiei economico-financiare şi administrative funcţionează Serviciul financiar-contabilitate şi Compartimentul administrativ.
    (5) Structurile organizatorice prevăzute la alin. (1) colaborează în vederea îndeplinirii atribuţiilor ce le revin. Personalul acestora exercită atribuţiile stabilite prin fişa postului, întocmită de conducătorul structurii şi aprobată de directorul Institutului."

    2. După articolul 63 se introduc 4 noi articole, articolele 63^1-63^4, cu următorul cuprins:
    "ART. 63^1
    Institutul realizează formarea formatorilor, conform dispoziţiilor art. 114 alin. (1) din Legea nr. 304/2022, cu modificările ulterioare.
    ART. 63^2
    Compartimentul de formare a formatorilor funcţionează în cadrul Departamentului de formare continuă şi are, în principal, următoarele atribuţii:
    a) organizează procedurile de recrutare a formatorilor şi a coordonatorilor de practică;
    b) sprijină procedurile de recrutare a formatorilor colaboratori în proiectele cu finanţare externă;
    c) organizează cursuri de formare a personalului de instruire, având ca tematică tehnici de formare a adulţilor, comunicare, managementul timpului, evaluarea procesului de formare etc.;
    d) pregăteşte documentaţia aferentă evaluării o dată la 3 ani a personalului de instruire la activităţile de formare specifice din cadrul Institutului, conform legii;
    e) actualizează lista personalului de instruire şi face propuneri de încetare sau suspendare din calitatea de formator sau coordonator de practică;
    f) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege, regulamente sau încredinţate de conducerea Institutului.
    ART. 63^3
    Selecţia candidaţilor care şi-au anunţat intenţia de a deveni formatori ai Institutului se realizează de către o comisie numită prin decizie a directorului Institutului, conform Statutului personalului de instruire, adoptat de directorul Institutului.
    ART. 63^4
    În mod excepţional, pentru activităţile de formare, inclusiv cele din cadrul proiectelor cu finanţare externă, Institutul poate folosi ca formatori şi alţi specialişti români sau străini, în condiţiile prevăzute de Statutul personalului de instruire."

    3. Titlul capitolului VIII se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "    CAP. VIII
    Serviciul concursuri şi examene
"

    4. Articolul 64 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 64
    Serviciul concursuri şi examene are următoarele atribuţii:
    a) îndeplineşte atribuţiile stabilite prin lege, regulamente sau încredinţate de Consiliul Superior al Magistraturii privind organizarea concursurilor şi examenelor;
    b) centralizează opţiunile privind participarea formatorilor, magistraţilor şi altor specialişti în comisiile de concursuri şi examene;
    c) formulează propuneri de modificare a regulamentelor de concurs sau examen;
    d) evaluează modul în care se desfăşoară examenele şi concursurile şi redactează rapoarte cu privire la acestea;
    e) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege, regulamente sau încredinţate de conducerea Institutului."

    5. După articolul 64 se introduce un nou articol, articolul 64^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 64^1
    (1) În cadrul Serviciului concursuri şi examene funcţionează Compartimentul de psihologie a personalului, constituit potrivit Legii nr. 213/2004 privind exercitarea profesiei de psiholog cu drept de liberă practică, înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Colegiului Psihologilor din România, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Psihologii care fac parte din compartimentul prevăzut la alin. (1) sunt selectaţi dintre psihologii atestaţi, în condiţiile legii, în specialitatea «psihologia muncii şi organizaţională». Pot fi selectaţi şi psihologi înscrişi în Registrul unic al psihologilor cu drept de liberă practică din România ce deţin un atestat în specialitatea «psihologie clinică», aceştia având obligaţia de a obţine atestarea în specialitatea «psihologia muncii şi organizaţională» în termen de cel mult un an de la momentul angajării lor.
    (3) Psihologii încadraţi la nivelul Institutului exercită următoarele atribuţii:
    a) participă în comisiile de testare psihologică pentru candidaţii la concursurile şi examenele organizate de Consiliul Superior al Magistraturii şi de Institutul Naţional al Magistraturii, în condiţiile legii şi ale regulamentelor;
    b) îndeplinesc atribuţiile stabilite, în condiţiile legii, în procedura de evaluare psihologică la fiecare 5 ani a judecătorilor, procurorilor, magistraţilor-asistenţi şi a personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor, precum şi în cadrul programului de consiliere psihologică urmat de persoanele care au obţinut calificativul «Nerecomandabil» la evaluarea psihologică;
    c) asigură, la cerere, consilierea psihologică în vederea orientării în carieră şi dezvoltării personale a auditorilor de justiţie din cadrul Institutului;
    d) realizează şedinţe de consiliere psihologică individuală şi programe de dezvoltare personală de grup, particularizate pe nevoile specifice ale judecătorilor, procurorilor şi personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor, potrivit legii;
    e) desfăşoară lucrări de cercetare în domeniul psihodiagnozei şi psihologiei resurselor umane;
    f) elaborează programe de dezvoltare organizaţională şi adaptează instrumente de diagnoză organizaţională;
    g) asigură asistenţa psihologică a personalului Institutului în vederea îmbunătăţirii performanţei în muncă, antrenării motivaţionale şi aptitudinale, prevenirii stresului ocupaţional, acomodării la cerinţele specifice unui anumit post şi integrării noilor angajaţi în colectivul de lucru;
    h) mediază conflictele interpersonale care afectează calitatea relaţiilor de muncă, în vederea diminuării sau rezolvării acestora;
    i) îndeplinesc atribuţiile corespunzătoare sferei de competenţă privind sănătatea şi securitatea în muncă;
    j) îndeplinesc orice alte sarcini stabilite de conducerea Institutului, în sfera de competenţă.
    (4) Cel puţin o dată la 3 ani, Compartimentul de psihologie realizează o analiză a activităţilor organizaţionale la nivelul Institutului pentru diagnosticarea eventualelor disfuncţionalităţi sistemice, în scopul eficientizării şi ameliorării condiţiilor de muncă; analiza este înaintată conducerii Institutului, în vederea luării măsurilor care se impun. O astfel de analiză poate fi realizată oricând, la solicitarea directorilor Institutului.
    (5) Compartimentul de psihologie organizează, trimestrial, sesiuni de dezvoltare a abilităţilor psihologice specifice pentru personalul propriu.
    (6) Judecătorii şi procurorii detaşaţi participă, anual, la o întrevedere individuală cu unul dintre psihologii din cadrul Compartimentului de psihologie. De asemenea, judecătorii şi procurorii detaşaţi participă cel puţin o dată pe an la sesiunile de dezvoltare a abilităţilor psihologice specifice, organizate de Compartimentul de psihologie din cadrul Institutului, în conformitate cu dispoziţiile alin. (5).
    (7) Psihologii au obligaţia de a păstra confidenţialitatea datelor obţinute sau deţinute în exercitarea funcţiei.
    (8) Psihologii gestionează şi arhivează probele psihologice aplicate, rezultatele şi orice alte documente în legătură cu acestea, precum şi însemnările ce au legătură cu exercitarea atribuţiilor.
    (9) În situaţia în care, în exercitarea atribuţiilor specifice, psihologul identifică existenţa unor potenţiali factori de risc psihosociali în privinţa personalului Institutului, aduce acest lucru la cunoştinţa directorului Institutului.
    (10) Compartimentul de psihologie întocmeşte un raport anual asupra activităţii sale, pe care îl prezintă directorului Institutului."

    6. Titlul capitolului IX se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "    CAP. IX
    Serviciul comunicare şi relaţii internaţionale
"

    7. Articolul 65 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 65
    Serviciul comunicare şi relaţii internaţionale are următoarele atribuţii:
    a) asigură elaborarea proiectului programului anual de relaţii externe al Institutului;
    b) asigură colaborarea Institutului cu autorităţile şi instituţiile publice din România, cu instituţiile de formare din alte ţări, precum şi cu alte organizaţii naţionale şi internaţionale;
    c) derulează activităţile internaţionale organizate de Institut sau la care participă Institutul;
    d) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege, regulamente sau încredinţate de conducerea Institutului."

    8. Capitolul X „Compartimentul de formare a formatorilor“ se abrogă.
    9. La articolul 70, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) Compartimentul administrativ."

    10. Articolul 72 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 72
    Compartimentul administrativ are următoarele atribuţii:
    a) răspunde de activitatea administrativ-gospodărească a Institutului, precum şi a căminului pentru cazarea auditorilor de justiţie, asigurând aprovizionarea cu bunurile necesare şi gestionarea acestora;
    b) duce la îndeplinire măsurile stabilite pentru asigurarea condiţiilor corespunzătoare de lucru, conform normelor de protecţie a muncii şi celor pentru paza clădirii şi a bunurilor, precum şi activităţile specifice, în scopul prevenirii şi reducerii riscurilor de producere a incendiilor, conform legii;
    c) urmăreşte întocmirea fişelor auto zilnice;
    d) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege sau încredinţate de conducerea Institutului."

    11. Titlul capitolului XII se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "    CAP. XII
    Serviciul resurse umane, documentare, arhivă şi relaţii cu publicul
"

    12. Articolul 73 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 73
    Serviciul resurse umane, documentare, arhivă şi relaţii cu publicul are următoarele atribuţii:
    a) organizează şi realizează gestiunea resurselor umane;
    b) întocmeşte documentaţia necesară avizării funcţiilor publice;
    c) ţine evidenţa funcţiilor publice şi a funcţionarilor publici;
    d) completează registrul de evidenţă a salariaţilor;
    e) întocmeşte organigrama şi statul de funcţii, în conformitate cu structura organizatorică aprobată;
    f) întocmeşte şi actualizează statul de personal;
    g) organizează concursurile pentru ocuparea posturilor vacante de personal contractual şi funcţionari publici;
    h) asigură organizarea concursurilor pentru promovarea în funcţie/grad profesional a funcţionarilor publici şi a personalului contractual;
    i) asigură şi răspunde de respectarea dispoziţiilor legale referitoare la salarizarea personalului;
    j) stabileşte salariile pentru categoriile de personal pentru care această obligaţie revine Institutului, potrivit legii;
    k) întocmeşte proiectele de decizii privind activitatea de resurse umane;
    l) întocmeşte documentele necesare pentru numirea/ încadrarea, modificarea, încetarea raporturilor de serviciu/ muncă;
    m) elaborează, în vederea eliberării de către angajator, adeverinţele privind vechimea în specialitate şi în muncă;
    n) întocmeşte, completează şi păstrează dosarele profesionale ale personalului Institutului;
    o) urmăreşte întocmirea fişelor de evaluare a salariaţilor;
    p) urmăreşte întocmirea şi păstrarea declaraţiilor de interese, declaraţiilor de avere şi a celorlalte declaraţii prevăzute de lege ale personalului din Institut;
    q) elaborează, anual, planul de formare profesională a funcţionarilor publici şi a personalului contractual, în conformitate cu nevoile de formare profesională a salariaţilor, pe baza propunerilor structurilor Institutului;
    r) ţine evidenţa activităţilor de formare a personalului Institutului;
    s) ţine evidenţa concediilor de odihnă, a concediilor fără plată şi a altor tipuri de concedii;
    ş) asigură întocmirea şi eliberarea legitimaţiilor de serviciu pentru personalul Institutului;
    t) răspunde de buna desfăşurare a activităţii în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, situaţii de urgenţă şi protecţie civilă, pentru prevenirea accidentelor şi bolilor profesionale, prevenirea şi stingerea incendiilor;
    ţ) răspunde de buna desfăşurare a activităţii de medicina muncii în cadrul Institutului;
    u) organizează activitatea de arhivă şi întocmeşte Nomenclatorul arhivistic al Institutului;
    v) gestionează fondul de carte al Institutului;
    w) îndeplineşte atribuţii de relaţii cu publicul, în condiţiile legii;
    x) îndeplineşte orice alte atribuţii încredinţate de conducerea Institutului."

    13. Titlul capitolului XIII se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "    CAP. XIII
    Serviciul achiziţii publice, informatică şi proiecte cu finanţare externă
"

    14. Articolul 74 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 74
    Serviciul achiziţii publice, informatică şi proiecte cu finanţare externă are următoarele atribuţii:
    a) elaborează şi actualizează programul anual al achiziţiilor publice pe baza necesităţilor şi priorităţilor comunicate de celelalte structuri organizatorice din cadrul Institutului, în condiţiile legii;
    b) organizează procedurile de achiziţii publice în condiţiile legii;
    c) întocmeşte rapoartele referitoare la achiziţiile realizate;
    d) ţine evidenţa contractelor şi urmăreşte derularea lor;
    e) întocmeşte planul anual de investiţii, îl supune aprobării şi urmăreşte realizarea acestuia;
    f) asigură buna funcţionare a reţelei, a produselor şi serviciilor informatice;
    g) elaborează norme, proceduri de utilizare, protecţie şi securitate şi coordonează administrarea şi exploatarea eficientă, sigură şi securizată a produselor şi serviciilor informatice;
    h) proiectează şi elaborează specificaţiile tehnice şi propune spre achiziţionare aplicaţii informatice şi baze de date, implementează şi coordonează exploatarea acestora în sistemul informatic al Institutului;
    i) ţine evidenţa specifică a dotării cu produse şi servicii informatice în cadrul Institutului şi asigură mentenanţa acestora;
    j) participă la elaborarea specificaţiilor tehnice din cadrul documentaţiei de achiziţie şi la evaluarea tehnică a ofertelor în procedurile de achiziţionare de produse şi servicii informatice pentru sistemul informatic al Institutului;
    k) participă la recepţionarea produselor şi serviciilor achiziţionate şi la derularea contractelor de achiziţie a produselor şi serviciilor informatice pentru sistemul informatic al Institutului;
    l) asigură legătura cu unităţile de service şi reprezintă instituţia în relaţiile cu acestea, atât pentru produsele şi serviciile gestionate de Institut, cât şi pentru produsele şi serviciile externalizate, pentru menţinerea în stare de funcţionare a produselor şi serviciilor informatice din sistemul informatic al Institutului;
    m) intervine operativ, împreună cu unităţile de service, şi ţine evidenţa intervenţiilor acestora pentru a asigura funcţionarea permanentă a produselor şi serviciilor informatice din cadrul Institutului;
    n) asigură asistenţa tehnică pentru publicarea pe pagina de internet a Institutului a informaţiilor şi a documentelor aprobate spre publicare de conducerea Institutului;
    o) dezvoltă aplicaţii software în funcţie de necesităţile structurilor organizatorice din cadrul Institutului;
    p) asigură asistenţă tehnică pentru activităţile de broadcasting ale seminarelor, conferinţelor şi altor activităţi desfăşurate de Institut;
    q) asigură mentenanţa platformei e-learning şi acordă asistenţă tehnică la realizarea modulelor e-learning;
    r) elaborează proiectele cu finanţare externă la care aplică Institutul;
    s) derulează, din punct de vedere operaţional, în colaborare cu structurile de resort, programele cu finanţare externă ale Institutului;
    ş) informează Direcţia economico-financiară şi administrativă privind contribuţia la cofinanţarea naţională pe care Institutul s-a angajat să o asigure prin acorduri de finanţare sau de parteneriat;
    t) asigură redactarea documentelor necesare aprobării deplasărilor în străinătate;
    ţ) centralizează contribuţiile structurilor de resort, în vederea întocmirii de rapoarte privind activitatea Institutului;
    u) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege, regulamente sau încredinţate de conducerea Institutului."

    15. Capitolul XV „Compartimentul de psihologie a personalului“ se abrogă.


    ART. II
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
                    judecător Denisa-Angelica Stănişor

    Bucureşti, 18 iunie 2024.
    Nr. 137.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016