Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 13 din 13 martie 2023  referitoare la propunerea modificată de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului privind orientările Uniunii pentru dezvoltarea reţelei transeuropene de transport, de modificare a Regulamentului (UE) 2021/1.153 şi a Regulamentului (UE) nr. 913/2010 şi de abrogare a Regulamentului (UE) 1.315/2013 - COM (2022) 384 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 13 din 13 martie 2023 referitoare la propunerea modificată de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului privind orientările Uniunii pentru dezvoltarea reţelei transeuropene de transport, de modificare a Regulamentului (UE) 2021/1.153 şi a Regulamentului (UE) nr. 913/2010 şi de abrogare a Regulamentului (UE) 1.315/2013 - COM (2022) 384 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 238 din 23 martie 2023
    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi ale art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, precum şi Protocolului nr. 2 privind aplicarea principiilor subsidiarităţii şi proporţionalităţii, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/42 din 23.02.2023,
    Senatul adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Senatul României constată că propunerea modificată de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului privind orientările Uniunii pentru dezvoltarea reţelei transeuropene de transport, de modificare a Regulamentului (UE) 2021/1.153 şi a Regulamentului (UE) nr. 913/2010 şi de abrogare a Regulamentului (UE) 1.315/2013 - COM (2022) 384 final - respectă principiile subsidiarităţii şi proporţionalităţii.

    ART. 2
    Senatul României salută revizuirea Regulamentului TEN-T, prin stabilirea unor noi orientări care păstrează raţiunea actualei reţele TEN-T, cu accent principal pe stabilitatea şi continuarea reţelei, pe eliminarea decalajelor, eliminarea blocajelor şi eliminarea blocajelor tehnice dintre reţelele de transport ale statelor membre UE.

    ART. 3
    Senatul României propune:
    a) ca noul regulament european să menţioneze explicit utilizarea ecartamentului de 1.435 mm pe noile căi ferate TEN-T ce vor traversa Republica Moldova. Apreciem că un astfel de demers va sprijini considerabil evoluţia Republicii Moldova şi va constitui şi un pas concret în dezvoltarea strategiei de cooperare a Uniunii cu statele terţe, precum şi în consolidarea Politicii europene de vecinătate;
    b) introducerea portului Sulina în cadrul reţelei TENT-T globale de căi navigabile interioare, luând în considerare localizarea portului Sulina, ce serveşte ca singurul port de acces al judeţului Tulcea;
    c) introducerea municipiului Suceava în lista nodurilor urbane în cadrul reţelei TENT-T, având în vedere că a înregistrat în anul 2022 peste 100.000 de locuitori (121.786 populaţie după domiciliu conform INSSE), îndeplineşte criteriul de a avea peste 100.000 locuitori. În schimb nu îndeplineşte al doilea criteriu, municipiul Suceava este municipiu reşedinţă de judeţ, dar nu este cea mai importanta localitate la nivelul NUTS2 Regiunea Nord-Est (aici fiind încadrat municipiul Iaşi);
    d) asocierea porturilor Midia şi Mangalia cu portul Constanţa în cadrul reţelei TEN-T globale (Comprehensive), Zona Midia a Portului Constanţa este situată la o distanţă de 18 km în linie dreaptă de Portul Constanţa şi se întinde pe o suprafaţă de 834 ha, din care 234 ha teren şi 600 ha apă.


    ART. 4
    Senatul României solicită Comisiei Europene angajamentul ferm că implementarea Regulamentului european propus nu va dăuna Deltei Dunării. În contextul în care Ucraina a solicitat recent adăugarea canalelor Chilia şi Bâstroe la reţeaua TEN-T, identificarea de rute alternative pentru transportul produselor ucrainene, în special al cerealelor, este necesară în contextul crizei economice şi geopolitice pe care o traversăm cu toţii, însă orice plan de construcţie a canalului Bâstroe ar putea afecta iremediabil mediul înconjurător, distrugând Delta Dunării şi prejudiciind, implicit, interesele României.

    ART. 5
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, iar opinia cuprinsă în această hotărâre se transmite către instituţiile europene.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 13 martie 2023, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    ALINA-ŞTEFANIA GORGHIU

    Bucureşti, 13 martie 2023.
    Nr. 13.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016