Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 122 din 20 august 2024  privind modificarea anexei la Hotărârea Consiliului naţional al Colegiului Fizioterapeuţilor din România nr. 92/2020 pentru aprobarea Procedurilor şi criteriilor de evaluare a activităţilor de educaţie medicală continuă, precum şi a criteriilor şi normelor de acreditare, respectiv creditare a furnizorilor şi formelor de educaţie medicală continuă    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 122 din 20 august 2024 privind modificarea anexei la Hotărârea Consiliului naţional al Colegiului Fizioterapeuţilor din România nr. 92/2020 pentru aprobarea Procedurilor şi criteriilor de evaluare a activităţilor de educaţie medicală continuă, precum şi a criteriilor şi normelor de acreditare, respectiv creditare a furnizorilor şi formelor de educaţie medicală continuă

EMITENT: Colegiul Fizioterapeuţilor din România
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 909 din 9 septembrie 2024
    Având în vedere:
    - Procesul-verbal de şedinţă înregistrat cu nr. 3.689 din 20.08.2024, întocmit în urma şedinţei extraordinare a Consiliului naţional al Colegiului Fizioterapeuţilor din România;
    – dispoziţiile art. 19-21 din Legea nr. 229/2016 privind organizarea şi exercitarea profesiei de fizioterapeut, precum şi pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Colegiului Fizioterapeuţilor din România, cu modificările ulterioare;
    – dispoziţiile Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 229/2016 privind organizarea şi exercitarea profesiei de fizioterapeut, precum şi pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Colegiului Fizioterapeuţilor din România, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 934/2019;
    – prevederile art. 2, 5, 34-36 şi 39 din Statutul Colegiului Fizioterapeuţilor din România, aprobat prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 4.086/2024;
    – dispoziţiile art. 11 şi ale art. 20 din Regulamentul intern de organizare şi funcţionare a Colegiului Fizioterapeuţilor din România, aprobat prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.056/2019, cu modificările şi completările ulterioare;
    – dispoziţiile Hotărârii Adunării generale naţionale a Colegiului Fizioterapeuţilor din România nr. 16/2020 privind aprobarea Regulamentului pentru desfăşurarea şedinţelor organelor de conducere ale Colegiului Fizioterapeuţilor din România,

    Consiliul naţional al Colegiului Fizioterapeuţilor din România, întrunit în şedinţa din data de 20 august 2024, emite următoarea hotărâre:
    ART. I
    Anexa la Hotărârea Consiliului naţional al Colegiului Fizioterapeuţilor din România nr. 92/2020 pentru aprobarea Procedurilor şi criteriilor de evaluare a activităţilor de educaţie medicală continuă, precum şi a criteriilor şi normelor de acreditare, respectiv creditare a furnizorilor şi formelor de educaţie medicală continuă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1063 din 11 noiembrie 2020, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

    ART. II
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data publicării.



                    Preşedintele Colegiului Fizioterapeuţilor din România,
                    Nicoleta-Daniela Stanca

    Bucureşti, 20 august 2024.
    Nr. 122.
    ANEXA 1

    (Anexa la Hotărârea nr. 92/2020)
    PROCEDURI ŞI CRITERII
    de evaluare a activităţilor de educaţie medicală continuă, precum şi criteriile
    şi normele de acreditare, respectiv creditare a furnizorilor şi formelor de educaţie medicală continuă
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Prezentele proceduri şi criterii de evaluare a activităţilor de educaţie medicală continuă, precum şi criteriile şi normele de acreditare, respectiv creditare a furnizorilor şi formelor de educaţie medicală continuă sunt denumite în continuare procedură.

    ART. 2
    În înţelesul prezentei proceduri, termenii de mai jos se definesc astfel:
    a) educaţia medicală continuă - denumită în continuare EMC, constă în activităţi educaţionale care au ca scop menţinerea, dezvoltarea sau creşterea nivelului de cunoştinţe, abilităţi, aptitudini profesionale şi sociale în scopul exercitării competente, independente şi în condiţii de siguranţă a profesiei de fizioterapeut şi pentru a realiza o creştere reală a calităţii serviciilor de fizioterapie prestate pentru pacient, societate şi profesie;
    b) educaţia medicală continuă la distanţă - denumită în continuare EMCD, constă în forme de EMC care sunt organizate sau desfăşurate online în modalităţi interactive, care pot fi accesate prin intermediul tehnologiilor digitale şi online;
    c) credit de EMC - unitatea de cuantificare a formelor de EMC;
    d) creditarea formelor de EMC - modalitatea prin care Colegiul Fizioterapeuţilor din România, denumit în continuare CFZRO, la nivel naţional, prin Comisia pentru avizare profesională, evaluează şi acordă credite de EMC formelor de EMC organizate de furnizorii acreditaţi;
    e) furnizorii de EMC - entităţi juridice publice sau private ori persoane fizice autorizate/independente care pot asigura managementul formelor de EMC;
    f) acreditarea furnizorilor de EMC - modalitatea prin care CFZRO, la nivel naţional, prin Comisia pentru avizare profesională, evaluează, selectează şi autorizează furnizorii să deruleze forme de EMC;
    g) reacreditarea furnizorilor de EMC - modalitatea prin care CFZRO, la nivel naţional, prin Comisia pentru avizare profesională, verifică anual, la cerere, îndeplinirea criteriilor de acreditare în vederea menţinerii calităţii de furnizor acreditat CFZRO;
    h) formator - persoana fizică, profesionist cu experienţă şi cunoştinţe aprofundate în domeniul sănătăţii sau alt domeniu relevant, care planifică, organizează, conduce şi desfăşoară activităţi de instruire destinate fizioterapeuţilor cu scopul de a actualiza şi îmbunătăţi cunoştinţele, abilităţile şi competenţele acestora în vederea îmbunătăţirii calităţii actului conex medical şi a siguranţei pacientului;
    i) curs - program de instruire structurat, destinat să ofere cunoştinţe teoretice şi/sau practice într-un anumit domeniu de studiu, care include prelegeri, discuţii, aplicaţii practice şi evaluări pentru măsurarea progresului de învăţare; se desfăşoară pe o perioadă determinată (ca durată, poate varia de la câteva ore până la câteva săptămâni sau luni);
    j) atelier de lucru/practică (workshop) - eveniment educaţional interactiv care combină teoria cu aplicaţiile practice, permiţând participanţilor să îşi dezvolte abilităţi specifice prin activităţi aplicative şi colaborative; poate include şi studii de caz, demonstraţii şi discuţii interactive; se desfăşoară pe o perioadă determinată (ca durată, poate varia de la câteva ore până la câteva zile);
    k) congres - reuniune naţională sau internaţională în care participanţii prezintă şi dezbat probleme majore de ordin ştiinţific dintr-un anumit domeniu, pe diverse teme de actualitate, şi prezintă cele mai recente cercetări; poate include sesiuni plenare, simpozioane, workshopuri, paneluri, sesiuni de postere şi alte activităţi academice şi sociale; se desfăşoară pe o perioadă determinată (ca durată, poate varia de la câteva zile până la o săptămână);
    l) conferinţă - eveniment academic sau profesional, reuniune a reprezentanţilor unor organizaţii/asociaţii/societăţi ştiinţifice, experţi dintr-un anumit domeniu, în cadrul căreia se prezintă lucrări şi se susţin prelegeri pe teme specifice, urmate de discuţii şi sesiuni de întrebări şi răspunsuri, cu scopul de a dezbate şi de a dezvolta strategii asupra unor probleme curente şi de perspectivă ale activităţii lor; poate include şi sesiuni de postere, paneluri, ateliere (ca durată, poate varia de la una până la câteva zile);
    m) simpozion - eveniment academic focalizat pe un subiect sau pe o temă specifică, unde experţi şi cercetători îşi prezintă rezultatele şi ideile, urmate de discuţii între participanţi; include prelegeri, prezentări de lucrări, discuţii şi sesiuni de întrebări şi răspunsuri (ca durată, poate varia de la câteva ore până la câteva zile);
    n) masă rotundă - reuniune ştiinţifică moderată de un facilitator, în cadrul căreia se dezbat anumite probleme şi care este fundamentată pe principiul egalităţii între participanţi, permiţând schimbul liber de idei şi perspective, într-un format informal (ca durată, poate varia de la minimum o oră până la câteva ore);
    o) sesiune ştiinţifică - întâlniri organizate în cadrul unei manifestări ştiinţifice, în care participanţii prezintă lucrări ştiinţifice, studii de caz sau descoperiri recente dintr-un anumit domeniu, urmate de o sesiune de întrebări şi discuţii (ca durată, poate dura câteva ore);
    p) seminar - formă de instruire academică ce are scopul de a reuni grupuri mici pentru întâlniri recurente, concentrându-se pe un anumit subiect, iar comunicarea se produce într-o singură direcţie - de la vorbitor spre audienţă; scopul unui seminar este de a informa sau de a aduce cunoştinţe noi (ca durată, poate dura câteva ore);
    q) webinar - seminar care se desfăşoară online în timp real sau înregistrat;
    r) publicaţii ştiinţifice de specialitate - articole, studii sau lucrări de cercetare publicate în reviste sau edituri, după caz, incluse în Nomenclatorul publicaţiilor ştiinţifice de specialitate creditate de CFZRO sau în Lista publicaţiilor ştiinţifice de specialitate agreate de CFZRO.


    ART. 3
    (1) Creditele de EMC se acordă prin raportare la timpul efectiv petrecut în activitatea de EMC. Pentru o oră integrală de activitate de EMC se acordă un credit de EMC, în limita a maximum 6 credite de EMC pe zi, indiferent de numărul total de ore al formei de EMC.
    (2) Formele de EMC care se desfăşoară pe parcursul unei săptămâni beneficiază de creditare pentru maximum 6 zile.
    (3) Numărul maxim de credite de EMC acordate pentru o formă de EMC este de 60.
    (4) Prin excepţie de la alin. (1), anumite forme de EMC organizate de colegiul naţional al CFZRO sau de colegiile teritoriale pot fi creditate cu un alt număr de credite raportat la ora integrală de activitate de EMC, prin evaluarea dosarului de creditare de către Comisia pentru avizare profesională.

    ART. 4
    (1) Creditele de EMC obţinute de fizioterapeuţi în urma participării la formele de EMC contribuie la acumularea numărului minim de credite de EMC necesar avizării anuale.
    (2) Totalizarea numărului de credite de EMC se face periodic, de regulă, la un interval calendaristic de un an.

    ART. 5
    (1) Numărul minim de credite de EMC pe care un fizioterapeut trebuie să le acumuleze în mod obligatoriu anual în vederea avizării anuale este prevăzut în Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 229/2016 privind organizarea şi exercitarea profesiei de fizioterapeut, precum şi pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Colegiului Fizioterapeuţilor din România, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 934/2019.
    (2) Fizioterapeuţii care au calitatea de membru al CFZRO suspendată în cursul unui an calendaristic beneficiază de o reducere a numărului de credite de EMC necesare avizării anuale, astfel: pentru fiecare lună de suspendare, numărul de credite de EMC corespunzătoare unei luni, respectiv 2,5 credite de EMC, se scade din totalul anual. Dacă rezultatul este o valoare fracţionară, aceasta se rotunjeşte la numărul întreg imediat superior.
    (3) În situaţia de la alin. (2) se consideră o lună perioada de timp mai mare de 20 de zile în care fizioterapeutul are calitatea de membru suspendată.
    (4) În situaţia fizioterapeuţilor prevăzuţi la art. 22 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 229/2016 privind organizarea şi exercitarea profesiei de fizioterapeut, precum şi pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Colegiului Fizioterapeuţilor din România, cu modificările ulterioare, care solicită înscrierea în CFZRO sau obţinerea avizului anual în anul următor înscrierii în CFZRO, aceştia au obligaţia efectuării numărului de credite de EMC în funcţie de momentul înscrierii/avizării, după cum urmează:
    a) ianuarie-aprilie, 30 de credite;
    b) mai-august, 20 de credite;
    c) septembrie-decembrie, 10 credite.

    (5) În cazuri excepţionale, diferite de cele menţionate în art. 22 alin. (2) din Legea nr. 229/2016, cu modificările ulterioare, şi numai dacă membrii CFZRO nu au acumulat numărul minim necesar de credite de EMC pentru avizarea anuală, se va putea elibera un aviz provizoriu cu o valabilitate de maximum 6 luni, pe baza unei cereri însoţite de documente justificative, analizată de Comisia pentru avizare profesională. Aceşti membri vor avea obligaţia de a completa numărul de credite de EMC restante în maximum 6 luni.

    ART. 6
    Pentru îmbunătăţirea abilităţilor practice se recomandă ca cel puţin 6 credite de EMC din numărul total de credite de EMC anuale necesare să fie reprezentate de participări la forme de EMC permanente, cu aplicaţii practice.

    ART. 7
    (1) Membrii CFZRO au obligaţia de a ţine evidenţa numărului minim de credite de EMC necesar avizării anuale.
    (2) CFZRO, prin colegiile teritoriale, verifică respectarea obligaţiilor impuse de art. 5, în următoarele situaţii:
    a) la avizarea anuală;
    b) cu ocazia cercetării disciplinare;
    c) la cerere, conform prevederilor legale care impun calcul de punctaj pentru participare la concursuri şi examene;
    d) la transferul dintr-un colegiu teritorial în altul;
    e) ori de câte ori consiliul teritorial consideră necesar.


    ART. 8
    În cazul în care fizioterapeutul nu realizează anual numărul minim de credite de EMC, acesta este suspendat din calitatea de membru al CFZRO până la realizarea creditelor. Constatarea şi comunicarea intră în atribuţia colegiului teritorial al cărui membru este fizioterapeutul respectiv.

    CAP. II
    Furnizorii de EMC, acreditarea şi reacreditarea acestora
    SECŢIUNEA 1
    Procedura de acreditare a furnizorilor de EMC
    ART. 9
    (1) Pot dobândi statutul de furnizori de EMC acreditaţi doar acei furnizori care parcurg procedura de acreditare.
    (2) Pot fi furnizori de EMC:
    a) instituţii/unităţi de învăţământ superior acreditate;
    b) unităţi, institute medicale naţionale/regionale/teritoriale cu rol de învăţământ, acreditate/autorizate, aflate în subordinea, sub autoritatea sau sub coordonarea Ministerului Sănătăţii ori a autorităţilor administrative judeţene sau locale;
    c) colegiul naţional şi colegiile teritoriale;
    d) societăţi/entităţi juridice care au ca obiect de activitate „alte forme de învăţământ“, cod CAEN 8559;
    e) organizaţii neguvernamentale naţionale/regionale/locale care au prevăzut(e) în actele de înfiinţare scopul/atribuţiile legat(e) de învăţământ sau de formarea/dezvoltarea profesională continuă pentru adulţi ori EMC pentru personalul medical şi auxiliar;
    f) formatori persoane fizice autorizate/independente, denumite în continuare PFA/PFI, care au ca obiect de activitate „alte forme de învăţământ“, cod CAEN 8559.


    ART. 10
    Furnizorii de EMC acreditaţi de CFZRO prevăzuţi la art. 9 alin. (2) pot desfăşura şi forme de EMCD.

    ART. 11
    Firmele producătoare şi/sau furnizoare de aparatură şi materiale necesare domeniului fizioterapie nu pot fi furnizori de EMC.

    ART. 12
    Sunt exceptate de la procedura de acreditare/reacreditare a furnizorilor de EMC categoriile de furnizori de EMC prevăzute la art. 9 alin. (2) lit. a)-c).

    ART. 13
    În vederea acreditării de către CFZRO ca furnizori de EMC, solicitanţii trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
    a) să aibă statut de persoană fizică autorizată/independentă sau de persoană juridică română şi sediul pe teritoriul României;
    b) să deţină direct sau indirect resurse logistice şi tehnice pentru desfăşurarea formelor de EMC;
    c) să aibă o experienţă de minimum un an în organizarea şi derularea a cel puţin două programe de formare/dezvoltare profesională continuă/educaţie medicală continuă, cu excepţia situaţiilor prevăzute la art. 16;
    d) să aibă ca obiect de activitate „alte forme de învăţământ“, cod CAEN 8559, sau, în cazul organizaţiilor nonguvernamentale/ asociaţiilor, să aibă prevăzut(e) în actele de înfiinţare scopul/ atribuţiile legat(e) de învăţământ sau de formarea/dezvoltarea profesională continuă pentru adulţi ori educaţia medicală continuă pentru personalul medical şi auxiliar.


    ART. 14
    (1) În vederea acreditării de către CFZRO, furnizorii de EMC vor depune la Comisia pentru avizare profesională documentele prevăzute la alin. (2) sau (3), după caz.
    (2) Pentru furnizorii prevăzuţi la art. 9 alin. (2) lit. d) şi e), documentele solicitate sunt:
    a) cerere-tip de acreditare/reacreditare, prevăzută în anexa nr. 1;
    b) documente ale furnizorului, respectiv:
    (i) actul constitutiv/statutul/actul de înfiinţare, cu ultimele modificări înregistrate la oficiul registrului comerţului, respectiv în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, precum şi încheierea prin care s-a dispus înregistrarea modificării, după caz, în copie;
    (ii) certificatul de înregistrare/înmatriculare, respectiv sentinţa/încheierea judecătorească de înfiinţare, după caz, în copie;

    c) certificatul constatator emis de oficiul registrului comerţului, respectiv extras din Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, după caz, în copie, care cuprinde ultimele modificări şi actualizări înregistrate;
    d) certificat de atestare fiscală, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului, în copie;
    e) documentul prin care a fost desemnată o persoană să reprezinte societatea/entitatea juridică/organizaţia în relaţia cu CFZRO, în original;
    f) dovada că furnizorul are o experienţă de minimum un an în organizarea şi derularea a cel puţin două programe de formare/dezvoltare profesională continuă/educaţie medicală continuă (de exemplu, facturi eliberate participanţilor, contracte de prestări servicii, de colaborare, programa/curriculumul formei de EMC, diplome eliberate participanţilor);
    g) dovada achitării taxei de acreditare.

    (3) Pentru furnizorii prevăzuţi la art. 9 alin. (2) lit. f) documentele solicitate sunt:
    a) cerere-tip de acreditare/reacreditare, prevăzută în anexa nr. 1;
    b) certificat de înregistrare fiscală şi certificat de atestare fiscală, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului, în copie;
    c) dovada că PFA/PFI are o experienţă de minimum un an în organizarea şi derularea a cel puţin două programe de formare/dezvoltare profesională continuă/educaţie medicală continuă (de exemplu, facturi eliberate participanţilor, contracte de prestări servicii, de colaborare, programa/curriculumul formei de EMC, diplome eliberate participanţilor);
    d) dovada achitării taxei de acreditare.

    (4) Documentele depuse în copie vor purta menţiunea „conform cu originalul“, numele în clar şi semnătura solicitantului/persoanei desemnate.
    (5) Documentele care nu sunt în limba română vor fi însoţite de traducerea autorizată. Prin excepţie, în anumite situaţii, Comisia pentru avizare profesională poate decide traducerea în limba română numai a unor documente sau numai a unor părţi din acestea.

    ART. 15
    (1) În vederea obţinerii acreditării, documentele prevăzute la art. 14 alin. (2) şi (3) se depun la sediul CFZRO prin reprezentantul legal/persoana împuternicită, prin servicii de curierat sau online prin intermediul platformei gestionate de CFZRO. În situaţia contractării serviciului de curierat, solicitantul îşi asumă eventualele incidente care pot apărea în timpul proceselor de livrare (pierderi, rătăciri ale corespondenţei, întârzieri etc.).
    (2) Cererile de acreditare se vor soluţiona de către Comisia pentru avizare profesională în termen de maximum 60 de zile de la data depunerii acestora, iar rezultatul se va comunica, în scris, solicitantului, prin e-mail la adresa indicată de acesta sau prin curier la adresa sediului social, în termen de maximum 7 zile de la soluţionare.
    (3) În cazul dosarelor incomplete, solicitantul acreditării va fi notificat în termen de 21 de zile, având la dispoziţie 10 zile de la primirea notificării să completeze dosarul; în caz contrar, dosarul va fi respins.
    (4) Dacă solicitantul îndeplineşte condiţiile de acreditare ca furnizor, Comisia pentru avizare profesională a CFZRO emite decizia de acreditare.
    (5) În cazul respingerii cererii de acreditare, se comunică solicitantului decizia motivată.

    ART. 16
    (1) În situaţia în care un furnizor care a beneficiat anterior de acreditare alege să îşi transforme/schimbe forma de organizare, este posibilă valorificarea experienţei dobândite în oferirea de forme de EMC anterior schimbării, prin prezentarea dovezii acreditării anterioare a furnizorului de către CFZRO. Această posibilitate este condiţionată de implicarea titularului ca administrator, reprezentant legal, membru în consiliul de administraţie sau membru fondator în cadrul noii forme de organizare constituite.
    (2) Recunoaşterea experienţei potrivit alin. (1) nu este posibilă în cazurile în care furnizorul a fost sancţionat cu suspendarea sau i s-a retras calitatea de furnizor acreditat de către Comisia pentru avizare profesională.
    (3) Prevederile prezentului articol nu permit utilizarea experienţei anterioare ca mijloc de evitare a consecinţelor legale ale oricăror sancţiuni sau retrageri de acreditare impuse înainte de schimbarea formei de organizare.

    ART. 17
    Acreditarea este valabilă 12 luni de la data emiterii deciziei.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Procedura de reacreditare a furnizorilor
    ART. 18
    (1) Furnizorii de EMC care au fost acreditaţi pot solicita reacreditarea cu maximum 60 de zile şi minimum 31 de zile înainte de data expirării acreditării.
    (2) Pentru reacreditare, furnizorii de EMC trebuie să fi organizat cel puţin o formă de EMC creditată de CFZRO pe durata perioadei de acreditare sau reacreditare anterioară, după caz.
    (3) În cazul în care solicitarea reacreditării nu este efectuată în termenul stabilit la alin. (1) ori nu este îndeplinită condiţia prevăzută la alin. (2), furnizorii de EMC trebuie să îndeplinească procedura de acreditare prevăzută la secţiunea 1.

    ART. 19
    (1) În vederea reacreditării, furnizorii de EMC depun cererea-tip prevăzută în anexa nr. 1, însoţită de:
    a) declaraţia pe propria răspundere a persoanei desemnate cu privire la menţinerea condiţiilor avute în vedere la acreditare, respectiv ultima reacreditare, în original, sau documentele care atestă modificările intervenite de la acreditarea iniţială, respectiv ultima reacreditare, în copie, după caz;
    b) fişa de autoevaluare a activităţii educaţionale desfăşurate, completată de către furnizor, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2;
    c) dovada achitării taxei de reacreditare.

    (2) Documentele depuse în copie vor purta menţiunea „conform cu originalul“, numele în clar şi semnătura solicitantului/persoanei desemnate.
    (3) În vederea obţinerii reacreditării, documentele prevăzute la alin. (1) se depun la sediul CFZRO prin reprezentant legal/persoana împuternicită de către solicitant, prin servicii de curierat sau online prin intermediul platformei gestionate de CFZRO. În situaţia contractării serviciului de curierat, solicitantul îşi asumă eventualele incidente care pot apărea în timpul proceselor de livrare (pierderi, rătăciri ale corespondenţei, întârzieri etc.).

    ART. 20
    (1) Cererea de reacreditare se soluţionează de Comisia pentru avizare profesională a CFZRO în termen de maximum 30 de zile de la data depunerii documentelor prevăzute la art. 19, iar rezultatul se va comunica, în scris, solicitantului, prin e-mail la adresa indicată de acesta, prin curier la adresa sediului social sau online prin intermediul platformei gestionate de CFZRO, în termen de maximum 7 zile de la soluţionare.
    (2) Dacă solicitantul îndeplineşte condiţiile de reacreditare, Comisia pentru avizare profesională a CFZRO emite decizia de reacreditare.
    (3) În cazul dosarelor incomplete, solicitantul reacreditării va fi notificat prin orice mijloc de comunicare cu confirmare de primire, în termen de 25 de zile, având la dispoziţie 10 zile de la primirea notificării să completeze dosarul; în caz contrar, dosarul va fi respins.
    (4) În cazul respingerii cererii se comunică solicitantului decizia motivată.

    ART. 21
    Reacreditarea este valabilă 12 luni de la data expirării perioadei anterioare de acreditare.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Drepturile şi obligaţiile furnizorilor de EMC
    ART. 22
    (1) Furnizorii acreditaţi au următoarele drepturi:
    a) să organizeze forme de EMC;
    b) să se asocieze în vederea bunei desfăşurări a formelor de EMC;
    c) să primească consultanţă cu privire la procedura de creditare a formelor de EMC pentru care urmează să solicite creditarea;
    d) să obţină creditarea formelor de EMC organizate, conform prezentei proceduri.

    (2) Furnizorii acreditaţi au următoarele obligaţii:
    a) să respecte prevederile prezentei proceduri;
    b) să promoveze domenii medicale şi/sau conexe actului medical bazate pe dovezi ştiinţifice;
    c) să respecte regulile de neimplicare, directă sau prin asociere, în promovarea de produse sau a intereselor unor sponsori/organizatori de evenimente prevăzute la art. 36;
    d) să prezinte Comisiei pentru avizare profesională a CFZRO, la cerere, un raport anual referitor la activităţile desfăşurate;
    e) să asigure şi să supravegheze respectarea prezentei proceduri de către coorganizatori/parteneri/colaboratori (persoane fizice sau juridice), fiind responsabili direct pentru eventualele încălcări ale procedurii de către aceştia;
    f) să nu modifice curriculumul de program după ce acesta a fost creditat de CFZRO, fără aprobarea Comisiei pentru avizare profesională;
    g) să nu menţioneze în materialele publicitare un număr de credite prezumat, ci doar numărul de credite acordat de CFZRO.


    SECŢIUNEA a 4-a
    Procedura de suspendare/retragere a acreditării şi încetare a calităţii de furnizor de EMC
    ART. 23
    Comisia pentru avizare profesională analizează orice situaţie de abatere a furnizorilor de la prezenta procedură în urma unei autosesizări a comisiei, a unei sesizări a aparatului tehnic al CFZRO sau din partea participanţilor la eveniment.

    ART. 24
    (1) În cazul constatării unei încălcări a obligaţiilor de către furnizorul de EMC, Comisia pentru avizare profesională a CFZRO va înştiinţa în scris reprezentantul legal al furnizorului cu privire la abateri şi la măsurile necesare pentru remedierea neconformităţilor, dacă este cazul.
    (2) Dacă furnizorul de EMC nu remediază neconformităţile în termenul stabilit sau continuă să încalce obligaţiile, Comisia pentru avizare profesională poate decide suspendarea calităţii de furnizor de EMC pentru o perioadă de până la 1 an. Pe perioada suspendării, furnizorul este obligat să comunice dovezi privind remedierea aspectelor care au condus la aplicarea sancţiunii, dacă este cazul.
    (3) În perioada suspendării, furnizorul nu are dreptul de a furniza forme de EMC.
    (4) În cazul în care, după suspendare, furnizorul de EMC nu ia măsurile necesare pentru remedierea neconformităţilor în termenul stabilit, se va aplica sancţiunea retragerii calităţii de furnizor acreditat de CFZRO.
    (5) În situaţia în care abaterea sau încălcarea obligaţiilor este considerată gravă de către Comisia pentru avizare profesională, se poate dispune direct retragerea calităţii de furnizor acreditat de EMC.
    (6) Calitatea de furnizor acreditat de EMC poate fi redobândită doar după împlinirea unui termen de un an de la aplicarea sancţiunii de retragere şi după parcurgerea din nou a procedurii de acreditare.

    ART. 25
    Încetarea calităţii de furnizor de EMC se realizează prin decizia Comisiei pentru avizare profesională a CFZRO în următoarele situaţii:
    a) la cererea expresă a furnizorului;
    b) în cazul retragerii calităţii de furnizor;
    c) încetarea existenţei furnizorului ca persoană juridică/PFA/PFI.


    ART. 26
    Decizia de sancţionare a furnizorului de EMC se poate contesta la Consiliul naţional al CFZRO, în termen de 30 de zile de la comunicare.

    SECŢIUNEA a 5-a
    Dispoziţii finale
    ART. 27
    (1) Furnizorii de EMC acreditaţi vor fi înregistraţi în Registrul naţional al furnizorilor de EMC al CFZRO, care conţine următoarele informaţii:
    a) numele furnizorului;
    b) forma de organizare;
    c) numărul şi data deciziei de acreditare/reacreditare;
    d) data expirării acreditării/reacreditării;
    e) datele de contact.

    (2) Registrul naţional al furnizorilor de EMC al CFZRO se afişează pe site-ul CFZRO.

    CAP. III
    Procedura de creditare a formelor de EMC
    SECŢIUNEA 1
    Forme de EMC creditate de CFZRO
    ART. 28
    (1) Creditarea formelor de EMC organizate de furnizorii de EMC acreditaţi este realizată de către CFZRO, la nivel naţional, prin Comisia pentru avizare profesională, în baza prezentei proceduri.
    (2) Formele de EMC care pot fi creditate de către Comisia pentru avizare profesională a CFZRO sunt următoarele:
    a) forme de EMC permanentă: cursuri de EMC, ateliere de lucru/practică (workshop);
    b) manifestări şi activităţi cu caracter ştiinţific:
    (i) manifestări ştiinţifice: congrese, conferinţe, simpozioane, mese rotunde, sesiuni ştiinţifice, seminare, webinare;
    (ii) publicaţii ştiinţifice de specialitate.


    (3) Orice referire la EMC în cadrul prezentei proceduri se consideră a fi făcută şi la EMCD, cu excepţia prevederilor specifice.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Reguli generale şi criterii de creditare a formelor de EMC
    ART. 29
    Pentru a fi creditate, formele de EMC trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
    a) să aibă un conţinut profesional/ştiinţific relevant pentru profesia de fizioterapeut;
    b) să utilizeze metode şi mijloace de formare a personalului din domeniul medical/a adultului care să conducă atât la creşterea nivelului de pregătire teoretică, cât şi la îmbunătăţirea abilităţilor practice necesare exercitării profesiei de fizioterapeut;
    c) furnizorul de EMC să fie acreditat/reacreditat conform prezentei proceduri.


    ART. 30
    Numărul de credite de EMC acordat fiecărei forme de EMC este stabilit prin prezenta procedură.

    ART. 31
    Criteriile pentru creditarea formelor de EMC sunt următoarele:
    a) formele de EMC din cadrul unei manifestări ştiinţifice se pot credita separat numai dacă nu se suprapun cu programul general al manifestării şi dacă sunt organizate de furnizori acreditaţi de CFZRO, potrivit art. 3;
    b) orice alte evenimente desfăşurate în cadrul manifestărilor ştiinţifice, între momentele de deschidere şi închidere stabilite de furnizor, nu se creditează separat, suplimentar faţă de programul de bază;
    c) sesiunile paralele de comunicări se creditează o singură dată, la nivelul duratei maxime efective;
    d) formele de EMC permanentă trebuie să aibă o evaluare finală, iar chestionarul de evaluare finală a participanţilor trebuie să conţină:
    (i) pentru formele de EMC permanentă, minimum 10 întrebări;
    (ii) pentru formele de EMCD permanentă, minimum 10 întrebări pentru fiecare 6 ore de învăţare efectivă;

    e) pentru formele de EMC cu aplicaţie practică, grupa de cursanţi poate fi formată din maximum 20 de persoane/formator.


    ART. 32
    (1) Pentru formatorii care susţin forme de EMC permanente creditate de CFZRO se acordă încă o dată numărul de credite de EMC corespunzător formei de EMC susţinute; pentru aceeaşi formă de EMC susţinută de mai multe ori într-un an calendaristic creditele se acordă o singură dată pe an.
    (2) Pentru acordarea creditelor ca urmare a participării la formele de EMC trebuie îndeplinite următoarele condiţii:
    a) participanţii trebuie să fie prezenţi pentru minimum 70% din durata totală a formei de EMC; nerespectarea acestui criteriu conduce la neacordarea creditelor persoanei respective;
    b) în cazul formelor de EMC care includ o evaluare finală este necesară obţinerea unui punctaj de promovare de cel puţin 70%; nerespectarea acestui criteriu conduce la neacordarea creditelor persoanei respective;
    c) în cazul participării la mai multe forme de EMC desfăşurate în acelaşi timp se ia în calcul o singură formă de EMC, cea cu cele mai multe credite de EMC.


    ART. 33
    (1) Orice formă de EMC se creditează în baza cererii prevăzute în anexele nr. 3, 4 şi 5, după caz, completată de furnizorul de EMC, a documentelor prevăzute la alin. (4) pentru fiecare formator care va susţine forma de EMC permanentă sau pentru coordonator în cazul manifestărilor ştiinţifice şi a dovezii achitării taxei de creditare.
    (2) Formatorii/Coordonatorii, membri ai CFZRO, care urmează să susţină forme de EMC creditate de către CFZRO trebuie să nu fi fost sancţionaţi disciplinar, la nivel teritorial sau naţional, iar dacă au fost sancţionaţi disciplinar, sancţiunea disciplinară să fie prescrisă.
    (3) Coordonatorul unei manifestări ştiinţifice trebuie să deţină şi calitatea de lector în cadrul evenimentului.
    (4) Pentru formatorul/coordonatorul prevăzut în cererea-tip de creditare implicat în furnizarea formelor de EMC se vor depune, în copie, următoarele documente:
    a) dovada de absolvire a programului de formare de formator, certificat de Ministerul Sănătăţii prin Institutul Naţional de Management al Serviciilor de Sănătate sau de Ministerul Educaţiei şi/sau de Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale, sau, după caz, certificatul de instructor acreditat de organizaţiile internaţionale, cu excepţia cadrelor didactice universitare şi a medicilor primari;
    b) acte care să demonstreze raportul juridic dintre persoana juridică şi formator (de exemplu: adeverinţă, copie a contractului de muncă, copie a contractului civil etc.);
    c) autorizaţia de liberă practică/certificatul de membru şi avizul pe anul în curs care atestă dreptul de liberă practică, cu excepţia membrilor CFZRO, a căror calitate de membri va fi confirmată de aparatul tehnic al CFZRO;
    d) documente doveditoare din care să reiasă vechimea de minimum 10 ani în profesie şi/sau specialitatea cursului;
    e) curriculum vitae (CV);
    f) actele de studii de specialitate şi anexele acestora, diplome de absolvire a unor programe formative, stagii, cursuri de specializare sau a altor forme de perfecţionare în specialitatea/subiectul formei de EMC, cu excepţia diplomei de licenţă pentru membrii CFZRO;
    g) actele care atestă schimbarea numelui, dacă este cazul.

    (5) Documentele depuse în copie vor purta menţiunea „conform cu originalul“, numele în clar şi semnătura solicitantului/persoanei desemnate.
    (6) Documentele care nu sunt în limba română vor fi însoţite de traducerea autorizată. Prin excepţie, în anumite situaţii, Comisia pentru avizare profesională poate decide traducerea în limba română a unor anumite documente sau a unor extrase din acestea.
    (7) Cererile de creditare a formelor de EMC se depun la sediul CFZRO prin reprezentant legal/persoana împuternicită de către solicitant sau online prin intermediul platformei gestionate de CFZRO, cu cel puţin 30 de zile înaintea începerii formei de EMC, sau prin servicii de curierat, cu cel puţin 35 de zile înaintea începerii formei de EMC. Rezultatul se va comunica, în scris, solicitantului, prin e-mail la adresa indicată de acesta, prin curier la adresa sediului social sau online prin intermediul platformei gestionate de CFZRO, în termen de maximum 7 zile de la soluţionare. În situaţia contractării serviciului de curierat, solicitantul îşi asumă eventualele incidente care pot apărea în timpul proceselor de livrare (pierderi, rătăciri ale corespondenţei, întârzieri etc.).
    (8) Excepţie de la termenul prevăzut la alin. (6) fac cererile de creditare înaintate de colegiul naţional şi colegiile teritoriale, în cazuri întemeiate.
    (9) În cazul dosarelor incomplete, solicitantul creditării va fi notificat, în termen de 21 de zile de la data înregistrării dosarului, prin orice mijloc de comunicare cu confirmare de primire, având la dispoziţie 10 zile de la primirea notificării să completeze dosarul. În cazul în care nu completează în termen, cererea va fi respinsă.
    (10) În cazul respingerii cererii de creditare se comunică solicitantului decizia motivată.

    ART. 34
    În urma analizei dosarului de creditare a unei forme de EMC, Comisia pentru avizare profesională decide numărul de credite şi atribuie o serie unică pentru fiecare formă de EMC creditată.

    ART. 35
    Pentru formele de EMC creditarea este valabilă 12 luni de la data emiterii deciziei Comisiei pentru avizare profesională.

    ART. 36
    (1) Titlul formei de EMC, al lucrării/expunerii, precum şi toate materialele educaţionale trebuie să fie libere de orice părtinire comercială.
    (2) Este interzisă deschiderea sau închiderea formei de EMC de către reprezentanţii sponsorului.
    (3) În timpul desfăşurării formelor de EMC este interzisă folosirea exclusivă a denumirii comerciale a aparatelor şi materialelor utilizate în domeniul fizioterapiei, precum şi a unor produse farmaceutice şi suplimente alimentare.
    (4) Sunt permise afişarea de panouri publicitare ale sponsorilor, precum şi distribuirea de materiale promoţionale participanţilor.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Norme şi criterii specifice de creditare a manifestărilor şi a activităţilor cu caracter ştiinţific
    ART. 37
    (1) Programul detaliat al manifestării ştiinţifice, pe zile şi ore, trebuie transmis Comisiei pentru avizare profesională cu cel puţin 7 zile înainte de desfăşurare. Programul trebuie să includă numele şi titlul ştiinţific sau profesional ale lectorilor, precum şi titlul exact al lucrării/expunerii.
    (2) Coordonatorul manifestării ştiinţifice are responsabilitatea de a se asigura că programul detaliat al manifestării respectă programul preliminar depus şi este relevant pentru profesia de fizioterapeut.

    ART. 38
    O lucrare/expunere este creditată o singură dată, chiar dacă aceasta este prezentată în cadrul mai multor manifestări ştiinţifice sau este publicată.

    ART. 39
    Pentru creditarea meselor rotunde, grupa de participanţi poate fi formată din maximum 20 de persoane.

    ART. 40
    Creditarea lucrărilor/expunerilor la o manifestare ştiinţifică se realizează după cum urmează:
    a) pentru susţinerea unei lucrări/expuneri la o manifestare ştiinţifică se acordă încă o dată numărul de credite corespunzător manifestării, suplimentar creditelor obţinute pentru participare;
    b) pentru autorii lucrărilor/expunerilor prezentate la manifestările ştiinţifice, cu maximum 3 coautori, cu excepţia celor care se încadrează la lit. b), se adaugă jumătate din numărul de credite corespunzător manifestării, pentru fiecare lucrare, suplimentar creditelor obţinute pentru participare;
    c) numărul maxim de lucrări/expuneri care pot fi creditate pentru un lector în cadrul unei manifestări ştiinţifice este de 2.


    ART. 41
    (1) Comisia pentru avizare profesională a CFZRO stabileşte publicaţiile ştiinţifice care se creditează şi care sunt incluse în Nomenclatorul publicaţiilor ştiinţifice de specialitate creditate de CFZRO, publicat pe site-ul propriu.
    (2) Creditarea şi înscrierea în Nomenclatorul publicaţiilor ştiinţifice de specialitate creditate de CFZRO se fac în baza unei cereri, prevăzută în anexa nr. 5.
    (3) Criteriile de includere a publicaţiilor ştiinţifice în Nomenclatorul publicaţiilor ştiinţifice de specialitate creditate de CFZRO sunt următoarele:
    a) periodicitatea apariţiei; pentru reviste, demonstrarea editării a cel puţin 4 numere pe an;
    b) dovada înscrierii în publicaţie a International Standard Serial Number (ISSN) sau International Standard Book Number (ISBN);
    c) dovada înregistrării publicaţiei într-o bază de date internaţională;
    d) conţinut ştiinţific de specialitate obligatoriu;
    e) să asigure în structura lor articole relevante pentru profesia de fizioterapeut;
    f) consiliul editorial sau colectivul redacţional să includă şi cadre universitare.

    (4) Existenţa acreditării Consiliului Naţional al Cercetării Ştiinţifice (CNCS)/Consiliului Naţional al Cercetării Ştiinţifice din Învăţământul Superior (CNCSIS), a indexării/cotării ISI sau a indexării în minimum 3 baze de date internaţionale asigură exceptarea de la procedura de creditare a publicaţiei şi introducerea în Lista publicaţiilor ştiinţifice de specialitate agreate de CFZRO.

    ART. 42
    (1) Pentru abonamente la reviste ştiinţifice cuprinse în Nomenclatorul publicaţiilor ştiinţifice de specialitate creditate de CFZRO, creditarea se realizează după cum urmează:
    a) revistele ştiinţifice medicale naţionale aparţinând categoriei B - 5 credite/abonament anual;
    b) revistele din categoriile B+ şi A - 10 credite/abonament anual;
    c) revistele ştiinţifice medicale din străinătate, editate şi traduse în România, sunt creditate ca revistele naţionale;
    d) se pot acorda credite de EMC pentru cel mult două abonamente/an la reviste ştiinţifice distincte.

    (2) Creditele se acordă în baza unei cereri depuse de solicitant, însoţită de dovada abonării la revista ştiinţifică cuprinsă în Nomenclatorul publicaţiilor ştiinţifice de specialitate creditate de CFZRO, într-un termen de maximum 3 luni de la abonare.
    (3) Creditarea publicării de articole, studii, lucrări de cercetare în reviste sau publicarea de cărţi sau capitole de cărţi la edituri, după caz, incluse în Nomenclatorul publicaţiilor ştiinţifice de specialitate creditate de CFZRO se realizează potrivit art. 46.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Norme şi criterii specifice de creditare a formelor de EMCD
    ART. 43
    (1) Formele de EMCD se creditează în funcţie de durata apreciată de învăţare efectivă, după cum urmează:
    a) pentru formele de EMCD permanentă, suportul de curs între 7-8 pagini (o pagină conţine minimum 1.800 de caractere cu spaţii) cu trimitere la maximum două figuri sau tabele se echivalează cu o oră de învăţare efectivă, respectiv un credit de EMC;
    b) prin excepţie de la art. 3, pentru manifestări şi activităţi cu caracter ştiinţific, pentru o oră integrală de activitate de EMCD se acordă jumătate de credit de EMC, în limita a maximum 3 credite de EMC pe zi. Dacă rezultatul este o valoare fracţionară, aceasta se rotunjeşte la numărul întreg imediat superior.

    (2) Pentru formele de EMC care se desfăşoară în regim hibrid (concomitent fizic şi online), pentru partea care se desfăşoară online se acordă credite conform prezentului articol.

    CAP. IV
    Norme şi criterii de acordare a creditelor pentru alte forme de EMC care nu sunt creditate de CFZRO
    ART. 44
    (1) Beneficiază de credite de EMC absolventul unui program de master, respectiv al unui program ştiinţific de doctorat, în baza documentelor doveditoare emise de Ministerul Educaţiei sau de ministerele de resort din afara României, ale căror domenii şi programe de studii sunt relevante pentru practicarea profesiei de fizioterapeut.
    (2) Creditele de EMC se acordă pentru anul în care au fost finalizate studiile de master/doctorat, o singură dată, la cerere, depusă într-un termen de maximum 3 luni de la finalizarea studiilor ori de la obţinerea documentului doveditor de finalizare a studiilor.
    (3) Pentru obţinerea titlului de master se acordă 40 de credite de EMC.
    (4) Pentru obţinerea titlului ştiinţific de doctor se acordă 50 de credite de EMC.
    (5) Pentru obţinerea certificatului de formator sau de formator de formatori, emis de Ministerul Sănătăţii, Institutul Naţional de Management al Serviciilor de Sănătate, conform prevederilor Ordinului ministrului sănătăţii şi familiei nr. 716/2002 privind acreditarea programelor educaţionale, formatorilor şi formatorilor de formatori din sistemul sanitar, se acordă 30 de credite de EMC, o singură dată, pentru anul în care a fost finalizat cursul, la cerere, depusă într-un termen de maximum 3 luni de la obţinerea documentului doveditor.

    ART. 45
    (1) Comisia pentru avizare profesională, în urma unei analize, poate acorda credite pentru:
    a) programe de învăţământ postuniversitar: cursuri de specializare şi cursuri pentru dobândirea de noi competenţe, organizate de instituţiile de învăţământ superior acreditate sau alte instituţii medicale cu rol de învăţământ acreditate în acest sens, cu tematică relevantă pentru profesia de fizioterapeut, la cerere, depusă într-un termen de maximum 3 luni de la finalizarea cursului, însoţită de programul formei de EMC, precum şi de dovada de participare şi absolvire, dacă este cazul;
    b) participarea la formele de EMC creditate de Colegiul Medicilor din România şi Colegiul Psihologilor din România, cu tematică relevantă pentru profesia de fizioterapeut, la cerere, depusă într-un termen de maximum 3 luni de la finalizarea formei de EMC ori de la obţinerea certificatului de absolvire/participare, însoţită de programul formei de EMC, precum şi de dovada de participare şi absolvire, dacă este cazul;
    c) participarea la forme de EMC, desfăşurate cu prezenţă fizică în afara României, relevante pentru profesia de fizioterapeut, la cerere, depusă într-un termen de maximum 3 luni de la finalizarea formei de EMC ori de la obţinerea certificatului de absolvire/participare, însoţită de programul formei de EMC, precum şi de dovada de participare şi absolvire, dacă este cazul;
    d) participarea la forme de EMCD organizate într-o limbă de circulaţie internaţională sau într-o altă limbă decât limba română, furnizate de o societate sau un organism profesional din domeniul sănătăţii din afara României, relevante pentru profesia de fizioterapeut, la cerere, depusă într-un termen de maximum 3 luni de la finalizarea formei de EMCD ori de la obţinerea certificatului de absolvire/participare, însoţită de programul formei de EMCD, precum şi de dovada de participare şi absolvire, dacă este cazul;
    e) publicarea de materiale ştiinţifice de specialitate relevante pentru profesia de fizioterapeut: autor/coautor de articole pentru publicaţii ştiinţifice profesionale, de capitole de carte sau cărţi, precum monografii, tratate, manuale medicale, articole postate pe site-ul colegiului naţional sau pe site-urile colegiilor teritoriale, la cerere, depusă într-un termen de maximum 3 luni de la publicare, însoţită de articolul publicat, precum şi de dovada de publicare;
    f) participarea în grupuri de lucru: activitatea membrilor CFZRO desemnaţi de Consiliul naţional al CFZRO pentru a lucra în grupuri de lucru specific constituite, cu scopul de a discuta, a elabora sau a revizui standardele de calitate a serviciilor profesionale, ghiduri şi protocoale de practică, politici profesionale sau alte documente de orientare în fizioterapie;
    g) elaborarea şi/sau coordonarea de proiecte de cercetare relevante pentru profesia de fizioterapeut, precum şi participarea în cadrul acestora, la cerere, depusă într-un termen de maximum 3 luni de la publicare, însoţită de articolul publicat, precum şi de dovada de publicare, dacă este cazul;
    h) coordonarea/îndrumarea de stagii de practică relevante pentru profesia de fizioterapeut de către persoanele care nu au calitatea de cadru didactic titular, la cerere, însoţită de documente justificative;
    i) abonarea la publicaţiile ştiinţifice de specialitate, incluse în Lista publicaţiilor ştiinţifice de specialitate agreate de CFZRO, la cerere, depusă într-un termen de maximum 3 luni de la abonare, însoţită de dovada abonării;
    j) autorii/coautorii de cărţi, manuale sau tratate publicate de editurile cuprinse în Lista publicaţiilor ştiinţifice de specialitate agreate de CFZRO, la cerere, depusă într-un termen de maximum 3 luni de la publicare, însoţită de documente justificative.

    (2) În cazul participării la mai multe forme de EMC desfăşurate în acelaşi timp, dintre cele prevăzute la alin. (1) lit. b)-d), se ia în calcul o singură formă de EMC.

    ART. 46
    (1) Criteriile de acordare a creditelor pentru formatorii, lectorii, autorii, coautorii, coordonatorii/îndrumătorii/ mentorii pentru formele de EMC care nu sunt creditate de CFZRO sunt următoarele:
    a) pentru activitatea coordonatorilor/îndrumătorilor/mentorilor care nu au calitatea de cadru didactic titular şi pentru stagiile de readaptare profesională în cazul întreruperii activităţii mai mult de 5 ani se acordă un număr de maximum 40 de credite de EMC pe an, în baza unei dovezi de activitate de cel puţin două luni pe an;
    b) pentru un articol prezentat în cadrul unei manifestări ştiinţifice şi publicat într-o revistă ştiinţifică se creditează o singură dată, la nivelul cel mai ridicat;
    c) publicarea de rezumate ale unor lucrări/expuneri prezentate la manifestări ştiinţifice nu se creditează suplimentar faţă de lucrarea comunicată;
    d) pentru articole ştiinţifice cu teme de specialitate, publicate în reviste ştiinţifice agreate de CFZRO, se acordă 15 credite de EMC pentru un articol;
    e) pentru articole ştiinţifice în reviste de specialitate catalogate ISI se acordă 60 de credite de EMC/articol;
    f) pentru articole ştiinţifice publicate în reviste indexate în bazele de date internaţionale (BDI) se acordă 30 de credite de EMC/articol;
    g) pentru autor de capitole în cărţi de specialitate se acordă 30 de credite de EMC pentru un capitol sub 100 de pagini şi 40 de credite de EMC pentru un capitol de peste 100 de pagini;
    h) pentru coautor de capitole în cărţi de specialitate se acordă 20 de credite de EMC pentru un capitol sub 100 de pagini şi 30 de credite de EMC pentru un capitol de peste 100 de pagini;
    i) pentru autor de carte se acordă 60 de credite de EMC pentru o carte, ca unic autor;
    j) pentru coautor de carte se acordă 45 de credite de EMC pentru o carte;
    k) pentru autor de traduceri de carte de specialitate se acordă 45 de credite de EMC pentru o carte, ca unic traducător;
    l) pentru editor de carte de specialitate se acordă 50 de credite, iar pentru redactor-şef de revistă de specialitate se acordă 40 de credite de EMC/an.

    (2) Acordarea creditelor potrivit alin. (1) se realizează la cerere, depusă într-un termen de maximum 3 luni de la data publicării/prezentării/finalizării activităţii, însoţită de documente justificative.

    ART. 47
    Echivalenţa cu creditele europene de educaţie medicală continuă (ECMEC), emise de Consiliul european de acreditare pentru educaţie medicală continuă (EACCME), este de 1/1, în limita a maximum 6 ore/zi.

    CAP. V
    Evidenţa creditelor obţinute în urma participării la formele de EMC
    ART. 48
    Furnizorul are obligaţia de a comunica Comisiei pentru avizare profesională prin intermediul platformei gestionate de CFZRO perioada (zile şi ore) şi locaţia exactă, cu cel puţin 7 zile înainte de începerea derulării formei de EMC.

    ART. 49
    (1) Participanţii la formele de EMC vor primi certificate emise de furnizorul de EMC acreditat, pe care se vor menţiona tema formei de EMC, locul şi perioada de desfăşurare a acesteia, numărul de credite de EMC, seria şi numărul de creditare, precum şi numărul deciziei Comisiei pentru avizare profesională prin care a fost creditată forma de EMC.
    (2) Pentru formele de EMC care au o evaluare finală furnizorii vor emite participanţilor certificate de absolvire. Participanţii care nu au absolvit evaluarea finală nu primesc creditele acordate de CFZRO, ci numai un certificat de participare, fără credite.
    (3) Pentru formele de EMC care nu au o evaluare finală furnizorii vor emite participanţilor certificate de participare.

    ART. 50
    (1) CFZRO realizează evidenţa creditelor obţinute de membrii săi prin înregistrarea creditelor în platforma gestionată de CFZRO.
    (2) Înregistrarea creditelor nu este obligatorie în cazul membrilor CFZRO care au deja în evidenţă cel puţin 60 de credite de EMC disponibile, dintre care cel puţin 30 obţinute în anul curent.
    (3) În sensul prezentului articol, se consideră credite de EMC disponibile acele credite fie obţinute şi înregistrate în anul curent, fie obţinute în anul anterior şi reportate conform art. 59 şi care nu i-au fost necesare membrului în vederea obţinerii avizului anual.

    ART. 51
    Obligativitatea realizării creditelor se referă la perioada deţinerii calităţii de membru al CFZRO.

    CAP. VI
    Monitorizarea desfăşurării formelor de EMC - modalitatea de raportare a activităţii de EMC
    ART. 52
    (1) În termen de 10 zile de la finalizarea formei de EMC, furnizorii acreditaţi transmit Comisiei pentru avizare profesională, prin intermediul platformei gestionate de CFZRO, următoarele:
    a) lista participanţilor în format editabil, care trebuie să includă: numele şi prenumele, colegiul teritorial, număr registru unic (NRU) şi statusul promovat/nepromovat pentru formele de EMC care au o formă de evaluare finală, precum şi lista de prezenţă cu semnăturile participanţilor în situaţia în care prezenţa participanţilor nu este confirmată cu scanarea cardului de membru prin platforma gestionată de CFZRO;
    b) chestionarele de evaluare finală a formei de EMC permanentă, conform anexei nr. 6;
    c) chestionarele de evaluare finală a participanţilor;
    d) dovada plăţii taxei adiţionale per participant, dacă este cazul.

    (2) Acordarea creditelor de EMC participanţilor este condiţionată de transmiterea tuturor documentelor menţionate la alin. (1) şi de existenţa NRU în listă. În absenţa documentaţiei complete în termenul prevăzut la alin. (1), creditele de EMC nu vor fi acordate participanţilor.

    ART. 53
    Comisia pentru avizare profesională centralizează datele cu privire la activitatea furnizorilor de EMC şi întreprinde măsurile necesare în situaţia sesizării cazurilor de nerespectare a prezentei proceduri.

    ART. 54
    Comisia pentru avizare profesională întocmeşte şi actualizează Registrul naţional al formelor de EMC creditate, care va fi afişat pe site-ul CFZRO.

    CAP. VII
    Taxe
    ART. 55
    (1) Taxele de acreditare şi reacreditare a furnizorilor de EMC şi taxele de creditare a formelor de EMC se stabilesc prin hotărâre a Consiliului naţional al CFZRO.
    (2) Fizioterapeuţii cu grad de handicap I - grav şi II - accentuat, membri ai CFZRO, sunt scutiţi de la taxele de participare la formele de EMC organizate de colegiul naţional sau de colegiile teritoriale.

    ART. 56
    Taxele achitate de furnizori pentru acreditare/ reacreditare şi creditare a formelor de EMC nu se restituie în cazul suspendării/retragerii/încetării calităţii de furnizor de EMC sau în cazul respingerii dosarului.

    CAP. VIII
    Dispoziţii finale
    ART. 57
    (1) Prezenta procedură este obligatorie pentru organizarea şi desfăşurarea tuturor formelor de EMC pentru fizioterapeuţi.
    (2) Nerespectarea prevederilor prezentei proceduri are drept consecinţă sancţionarea furnizorului.

    ART. 58
    În situaţia fizioterapeuţilor prevăzuţi la art. 22 din Legea nr. 229/2016 privind organizarea şi exercitarea profesiei de fizioterapeut, precum şi pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Colegiului Fizioterapeuţilor din România, cu modificările ulterioare, pentru participarea la forme de EMC se acordă credite de EMC în condiţiile prezentei proceduri, la cerere, depusă într-un termen de maximum 1 an de la finalizarea formei de EMC ori de la obţinerea certificatului de absolvire/participare.

    ART. 59
    Creditele de EMC suplimentare obţinute în urma frecventării formelor de EMC creditate de CFZRO în anul 2023 se reportează doar în anul 2024.

    ART. 60
    Comisia pentru avizare profesională este responsabilă pentru punerea în aplicare şi îndeplinirea dispoziţiilor prezentei proceduri.

    ART. 61
    (1) Comisia pentru avizare profesională, cu sprijinul colegiilor teritoriale, va monitoriza desfăşurarea formelor de EMC, având ca obiectiv dezvoltarea competenţei profesionale/creşterea gradului de competenţă profesională a membrilor CFZRO.
    (2) Aparatul tehnic al CFZRO acordă sprijinul necesar în desfăşurarea activităţii Comisiei pentru avizare profesională.

    ART. 62
    Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezenta procedură.

    ANEXA 1

    la procedură
    CERERE
    de acreditare |_|/reacreditare |_|
    Completarea tuturor rubricilor din prezenta cerere este obligatorie.
    Subscrisa S.C./instituţia/organizaţia/PFA/PFI ....................................., cu sediul în .............................., înmatriculată la registrul comerţului, înscrisă în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor sau înregistrată la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală cu numărul .........................., CUI/CIF .................................., reprezentată legal prin dl/dna .............................., având funcţia de ..................................., CNP .................................., CI/paşaport seria .......... nr. ......................., cu domiciliul în .............................., date de contact: telefon ............................, e-mail .................................., prin prezenta solicităm acreditarea |_|/ reacreditarea |_| Societăţii/instituţiei/organizaţiei/PFA/PFI ................................... ca furnizor de educaţie medicală continuă (EMC) pentru fizioterapeuţi.
    |_| Declar pe propria răspundere că subscrisa nu este producătoare şi/sau furnizoare de aparatură şi materiale necesare domeniului fizioterapiei.
    |_| Declar pe propria răspundere că sunt de acord cu prelucrarea informaţiilor de către Colegiul Fizioterapeuţilor din România, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
    I. Persoana de contact desemnată de societate/entitatea juridică/organizaţie/PFA/PFI
    Numele şi prenumele .............................................................................,
    adresă ....................................................................................................,
    telefon ................................., e-mail .......................................................

    II. Experienţă în organizarea programelor de formare/dezvoltare profesională continuă sau a formelor de EMC (de menţionat programele/formele organizate)
    .............................................................
    .............................................................

    III. Resurse logistice şi tehnice
    .......................................................................
    (de exemplu: săli de curs, dotare săli pentru activităţi practice - saltele, mese etc., aparatură de proiecţie, dispozitive de imprimare şi multiplicare, platforme şi programe informatice)

    IV. Surse de finanţare
    ...............................................................
    (de exemplu: surse proprii, donaţii, sponsorizări etc.)

    NOTĂ:
    Pentru reacreditare, se va depune şi fişa de autoevaluare a activităţii educaţionale (anexa nr. 2 la procedură), completată de furnizor.


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Reprezentant (numele şi prenumele) │
│..............................................................................│
├──────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┤
│Semnătura .......................... │Data .......................... │
└──────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┘



    ANEXA 2

    la procedură
    FIŞĂ
    de autoevaluare a activităţii educaţionale
    I. Date generale
    Formator: ...........................................................................................................................
    Perioada activităţii supuse evaluării: de la data .......................... la data ..........................

    II. Centralizarea datelor din chestionarele de evaluare a formelor de educaţie medicală continuă (EMC) susţinute

┌──────────────────────────────────────┐
│Criterii de evaluare cantitativă │
├──────────────────────┬───────────────┤
│Numărul de forme de │ │
│EMC desfăşurate │ │
│(permanente şi │ │
│manifestări │ │
│ştiinţifice) │ │
├──────────────────────┼───────────────┤
│Nr. total de │ │
│participanţi │ │
├──────────────────────┼───────────────┤
│ │Media notelor │
│ │obţinute în │
│Criterii de evaluare │chestionarele │
│calitativă │de evaluare │
│ │finală a │
│ │formelor de EMC│
├──────────────────────┼───────────────┤
│Relevanţa şi │ │
│utilitatea formei de │ │
│EMC pentru scopurile │ │
│profesionale │ │
├──────────────────────┼───────────────┤
│Conţinutul formei de │ │
│EMC │ │
├──────────────────────┼───────────────┤
│Metodologia şi │ │
│tehnicile de formare │ │
│utilizate │ │
├──────────────────────┼───────────────┤
│Performanţa │ │
│formatorului │ │
├──────────────────────┼───────────────┤
│Suportul de curs (dacă│ │
│este cazul) │ │
├──────────────────────┼───────────────┤
│Programul formei de │ │
│EMC (adecvat, prea │ │
│încărcat, prea simplu)│ │
├──────────────────────┼───────────────┤
│Organizarea formei de │ │
│EMC (condiţiile │ │
│ambientale privind │ │
│sala, sonorizarea, │ │
│vizibilitatea, │ │
│alternanţa duratei │ │
│curs/pauză etc.) │ │
└──────────────────────┴───────────────┘



    III. Propuneri relevante ale participanţilor pentru îmbunătăţirea organizării/desfăşurării formelor de EMC permanente şi măsurile adoptate de furnizor:
    ................................................................


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Reprezentant (numele şi prenumele) │
│..............................................................................│
├──────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┤
│Semnătura .......................... │Data .......................... │
└──────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┘



    ANEXA 3

    la procedură
    CERERE
    de creditare a formei de educaţie medicală continuă (EMC) permanentă
    Către
    Colegiul Fizioterapeuţilor din România (CFZRO)
    Comisia pentru avizare profesională
    I. Informaţii generale
    1. Furnizorul formei de EMC:
    ......................................., telefon ................................., e-mail .......................................,
    Decizie de acreditare/reacreditare nr. ..................... din data de ...........................
    Formator 1:
    Numele şi prenumele .............................................................................................,
    titlul profesional/ştiinţific .........................................................................................,
    adresă ....................................................................................................................,
    telefon .................................., e-mail ......................................................................

    Formator 2:
    Numele şi prenumele .............................................................................................,
    titlul profesional/ştiinţific .........................................................................................,
    adresă ....................................................................................................................,
    telefon ................................., e-mail .......................................................................

    Formator 3:
    Numele şi prenumele .............................................................................................,
    titlul profesional/ştiinţific .........................................................................................,
    adresă ....................................................................................................................,
    telefon ................................., e-mail .......................................................................


    2. Coorganizatori, parteneri şi colaboratori (dacă este cazul): ...............................................

    II. Date despre forma de EMC
    Denumirea formei de EMC .....................................................................................
    Grup-ţintă (orice alţi participanţi în afara fizioterapeuţilor nu beneficiază de creditele acordate de CFZRO.) ....................
    Numărul estimat de participanţi/serie .....................................................................
    Perioada de desfăşurare ................................./Descrierea timpului de studiu aferent programului de educaţie medicală continuă la distanţă (EMCD) ........................
    Platforma (doar pentru EMCD) ..............................................................................
    Taxa de participare ............................ lei

    III. Curriculum de program
    1. Identificarea cerinţelor de formare cărora li se adresează:
    .......................................................
    ........................................................

    2. Obiective educaţionale:
    - generale ..................................................
    ..............................................................

    – specifice ...................................................
    ...............................................................


    3. Rezultate aşteptate:
    ....................................................................
    ...............................................................

    4. Programa de pregătire:
    a) Teorie:

┌───────┬────────┬──────┬────────┬─────┐
│ │ │ │ │Nr. │
│Capitol│Conţinut│Metode│Mijloace│de │
│ │ │ │ │ore │
├───────┼────────┼──────┼────────┼─────┤
│ │ │ │ │ │
├───────┼────────┼──────┼────────┼─────┤
│ │ │ │ │ │
├───────┼────────┼──────┼────────┼─────┤
│ │ │ │ │ │
├───────┼────────┼──────┼────────┼─────┤
│ │ │ │ │ │
├───────┼────────┼──────┼────────┼─────┤
│ │ │ │ │ │
├───────┼────────┼──────┼────────┼─────┤
│ │ │ │ │ │
├───────┴────────┴──────┴────────┼─────┤
│Total ore: │ │
└────────────────────────────────┴─────┘



    b) Aplicaţii practice:

┌─────────────────────────┬────────┬───┐
│Tipul de aplicaţie │ │Nr.│
│(lucrare practică, │Conţinut│de │
│proiect, activităţi │ │ore│
│practice) │ │ │
├─────────────────────────┼────────┼───┤
│ │ │ │
├─────────────────────────┼────────┼───┤
│ │ │ │
├─────────────────────────┴────────┼───┤
│Total ore: │ │
└──────────────────────────────────┴───┘



    c) Nr. total ore/formă de EMC:

┌──────┬────────┬───────────┬──────────┐
│Teorie│Practică│Nr. total │Observaţii│
│ │ │de ore │ │
├──────┼────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │ │ │
└──────┴────────┴───────────┴──────────┘



    d) Programul de desfăşurare
    Ziua 1 (ora ......... - ora ...........) (nr. de ore ......)
    - Conţinut ................. (.... ore)
    – Conţinut .................. (.... ore)
    – .............................................

    Ziua 2 (ora ......... - ora ...........) (nr. de ore ......)
    - Conţinut ................. (.... ore)
    – Conţinut .................. (.... ore)
    – .............................................
    NOTĂ:
    Organizatorul se obligă să anunţe Comisia pentru avizare profesională a CFZRO cu privire la orice modificări survenite în programul educaţional ulterior creditării formei de EMC.





    IV. Evaluare, bibliografie
    A) Evaluarea:
    Se anexează chestionarul-model de evaluare finală a participanţilor, care trebuie să cuprindă:
    - pentru formele de EMC permanentă - minimum 10 întrebări;
    – pentru formele de EMCD permanentă - minimum 10 întrebări pentru fiecare 6 ore de învăţare efectivă.


    B) Bibliografie - se precizează bibliografia folosită la elaborarea suportului de curs.
    .............................................................
    Declar pe propria răspundere că voi organiza forma de EMC de mai sus, în conformitate cu Procedurile şi criteriile de evaluare a activităţilor de educaţie medicală continuă, precum şi criteriile şi normele de acreditare, respectiv creditare a furnizorilor şi formelor de educaţie medicală continuă, aprobate prin Hotărârea Consiliului naţional al Colegiului Fizioterapeuţilor din România nr. 92/2020, cu modificările şi completările ulterioare.



┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Reprezentant (numele şi prenumele) │
│..............................................................................│
├──────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┤
│Semnătura .......................... │Data .......................... │
└──────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┘



    ANEXA 4

    la procedură
    CERERE
    de creditare a manifestărilor ştiinţifice
    Către
    Colegiul Fizioterapeuţilor din România (CFZRO)
    Comisia pentru avizare profesională
    I. Informaţii generale
    1. Furnizorul formei de educaţie medicală continuă/educaţie medicală continuă la distanţă (EMC/EMCD):
    ...................................., telefon ................................................., e-mail ..........................................,
    Decizie de acreditare/reacreditare nr. ................... din data de ....................................
    Formator/Formatori:
    Numele şi prenumele ...................................................................................................,
    titlul profesional/ştiinţific ...............................................................................................,
    adresă ..........................................................................................................................,
    telefon ..................................................., e-mail ...........................................................


    2. Coorganizatori, parteneri şi colaboratori (dacă este cazul): ...............................................

    II. Date despre program
    1. Titlul manifestării .......................................................................................................
    2. Tipul manifestării .......................................................................................................
    3. Data sau perioada de desfăşurare ............................................................................
    4. Locul de desfăşurare ............................................................./ Platforma (pentru EMCD ori hibrid) ............................................
    5. Grup-ţintă (Orice alţi participanţi în afara fizioterapeuţilor nu beneficiază de creditele acordate de CFZRO.) .......................
    6. Numărul estimat de participanţi ................................
    7. Taxa de participare ............................................... lei

    III. Programul preliminar
    ..............................................................................

    NOTĂ:
    Programul manifestării (detaliat pe ore, zile, după caz) se transmite Comisiei pentru avizare profesională cu cel puţin 7 zile înaintea desfăşurării evenimentului.

    Declar pe propria răspundere că voi organiza forma de EMC de mai sus în conformitate cu Procedurile şi criteriile de evaluare a activităţilor de educaţie medicală continuă, precum şi criteriile şi normele de acreditare, respectiv creditare a furnizorilor şi formelor de educaţie medicală continuă, aprobate prin Hotărârea Consiliului naţional al Colegiului Fizioterapeuţilor din România nr. 92/2020, cu modificările şi completările ulterioare.

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Reprezentant (numele şi prenumele) │
│..............................................................................│
├──────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┤
│Semnătura .......................... │Data .......................... │
└──────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┘



    ANEXA

    la procedură
    CERERE
    pentru creditarea publicaţiilor ştiinţifice şi pentru includerea în Nomenclatorul publicaţiilor ştiinţifice
    de specialitate creditate de Colegiul Fizioterapeuţilor din România (CFZRO)
    Completarea tuturor rubricilor din cerere este obligatorie.
    Subscrisa S.C./instituţia/organizaţia/PFA/PFI ......................................., cu sediul în ....................................., înmatriculată la registrul comerţului/în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor cu numărul ..........................., CUI/CIF ..........................., reprezentată legal prin dl/dna ..........................................., având funcţia de ..........................., CNP ............................., CI/paşaport seria ........ nr. .............., cu domiciliul în ............................., date de contact: telefon ....................., e-mail ......................., prin prezenta solicităm creditarea publicaţiilor ştiinţifice şi includerea în Nomenclatorul publicaţiilor ştiinţifice creditate de Colegiul Fizioterapeuţilor din România (CFZRO).
    I. Date despre editură
    1. Denumirea editurii ...................................................................
    2. Persoana de contact desemnată de editură
    Numele şi prenumele ........................................................................,
    adresă ..............................................................................,
    telefon ...................................., e-mail ................................

    3. Experienţă în publicarea de carte/reviste de specialitate (de menţionat titlurile de carte/reviste publicate)
    -
    –
    –
    –

    4. Consiliul ştiinţific (de menţionat titlul didactic/ştiinţific/profesional al membrilor):
    -
    –
    –


    II. Date despre publicaţie
    1. Titlul publicaţiei: ....................................................................
    2. Editor ştiinţific (societatea, organizaţia): ..................................................
    3. ISSN: ........................................................................,
    4. Clasificare (ISI, CNCS, MED-LINE etc.): ...................
    5. Nr. de apariţii/an: ..................
    6. Tiraj pe nr.: ...........................
    7. Tiraj pe an: ...........................
    8. Nr. de exemplare vândute/an: ............................
    9. Adresabilitate dedicată: .....................................................................
    10. Tipar executat la: ......................................................................
    11. Preţ abonament anual: ..........................., lunar: ...........................
    12. Unde şi cum se face plata abonamentului: .........................................
    13. Redactor-şef: ..........................................................................
    14. Persoana de legătură cu CFZRO (numele, prenumele) ................................
    15. Telefon: ....................................., e-mail: .........................................................

    NOTĂ:
    Includerea unei edituri în Nomenclatorul publicaţiilor ştiinţifice de specialitate creditate de CFZRO nu echivalează cu acreditarea acesteia ca furnizor de educaţie medicală continuă.

    Declar pe propria răspundere că informaţiile furnizate sunt complete, reale şi corecte şi îmi exprim acordul cu privire la utilizarea şi prelucrarea datelor cu caracter personal de către CFZRO, în scopul îndeplinirii activităţilor specifice, cu respectarea prevederilor legale.

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Reprezentant (numele şi prenumele) │
│..............................................................................│
├──────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┤
│Semnătura .......................... │Data .......................... │
└──────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┘



    ANEXA 6

    la procedură
    CHESTIONAR
    de evaluare finală a formei de educaţie medicală continuă (EMC) permanentă
    (Se completează de către participant.)
    Colegiul Fizioterapeuţilor din România îşi propune să îmbunătăţească continuu formele de educaţie medicală continuă (EMC) desfăşurate de furnizorii acreditaţi. În acest sens, opinia dumneavoastră este extrem de valoroasă pentru noi.
    Vă invităm să completaţi acest chestionar de feedback pentru a contribui la evaluarea şi dezvoltarea continuă a formelor de EMC.
    Chestionarul este anonim şi nu necesită semnătură, garantând astfel o mai mare acurateţe a răspunsurilor.
    Vă mulţumim!
    Vă rugăm să evaluaţi următoarele aspecte ale formei de educaţie medicală continuă (EMC) permanentă şi ale formatorului, folosind o scală de la 1 (minim) la 5 (maxim):
    1. Relevanţa şi utilitatea formei de EMC pentru scopurile profesionale: nota ............
    2. Conţinutul formei de EMC: nota ...........
    3. Metodologia şi tehnicile de formare utilizate: nota .............
    4. Performanţa formatorului: nota ..................
    5. Suportul de curs (dacă aţi primit): nota ..............
    6. Programul formei de EMC (adecvat, prea încărcat, prea simplu): nota ............
    7. Organizarea formei de EMC (condiţiile ambientale privind sala, sonorizarea, vizibilitatea, alternanţa duratei curs/pauză etc.): nota ..................
    8. Propunerile dumneavoastră pentru îmbunătăţirea organizării şi desfăşurării formei de EMC: ............................................

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016