Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTĂRÂRE nr. 121 din 6 noiembrie 2024 pentru modificarea şi completarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea administrativă a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, aprobat prin Hotărârea Colegiului de conducere al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie nr. 20/2023
EMITENT: Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1308 din 23 decembrie 2024
În temeiul dispoziţiilor art. 19 pct. 1 lit. a) din Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea administrativă a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, aprobat prin Hotărârea Colegiului de conducere al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie nr. 20/2023, cu modificările şi completările ulterioare,
Colegiul de conducere al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie adoptă prezenta hotărâre.
ART. I
Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea administrativă a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, aprobat prin Hotărârea Colegiului de conducere al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie nr. 20/2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 274 din 3 aprilie 2023, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 5, după alineatul (1) se introduc două noi alineate, alineatele (1^1) şi (1^2), cu următorul cuprins:
"(1^1) Procesul de repartizare aleatorie include două etape, după cum urmează:
a) înregistrarea dosarelor în ordinea sosirii la instanţă;
b) repartizarea aleatorie propriu-zisă.
(1^2) În materie penală, stabilirea parametrilor în vederea repartizării aleatorii se face, prin rezoluţie, de către un magistrat-asistent desemnat de către Colegiul de conducere, la propunerea preşedintelui de secţie."
2. La articolul 5 alineatul (2), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"b) rezoluţia prin care se atestă repartizarea aleatorie, semnată de persoana desemnată în acest scop (se vor menţiona în întregime numele şi prenumele); în cuprinsul rezoluţiei se evidenţiază expres orice modificare a parametrilor care influenţează repartizarea aleatorie;"
3. La articolul 5 alineatul (2), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"c) rapoartele de interogare a bazei de date generate de programul ECRIS cu referire la lista cauzelor de repartizat, respectiv lista cauzelor repartizate în ziua respectivă; în rapoartele de interogare se vor menţiona, în mod obligatoriu, ora, numele şi prenumele persoanei care a generat rapoartele şi semnătura;"
4. După articolul 5 se introduce un nou articol, articolul 5^1, cu următorul cuprins:
"ART. 5^1
(1) Repartizarea aleatorie a cauzelor se realizează o singură dată pe zi la ora 15.00.
(2) Dosarele înregistrate pe rolul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie în Registrul general de dosare până la ora 14.00 se repartizează în aceeaşi zi.
(3) Dosarele înregistrate pe rolul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie în Registrul general de dosare după ora 14.00 se repartizează în ziua lucrătoare imediat următoare, cu respectarea ordinii de sosire.
(4) În materie penală, dosarele având ca obiect contestaţii privind încheierile vizând măsurile preventive privative sau neprivative de libertate ori aplicarea provizorie a măsurilor de siguranţă cu caracter medical, pronunţate de Secţia penală a instanţei supreme sau de la curţile de apel, precum şi incidentele procedurale referitoare la aceste dosare, înregistrate în zilele lucrătoare după ora 14.00 sau în zilele nelucrătoare, se repartizează în aceeaşi zi, în ordinea înregistrării, indiferent de numărul acestora.
(5) La finalul fiecărei zile lucrătoare se va genera un raport de interogare a bazei de date cu privire la dosarele nerepartizate în ziua respectivă, care se va păstra într-o mapă separată.
(6) În situaţii justificate, Colegiul de conducere al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie poate stabili reguli derogatorii, la propunerea preşedinţilor de secţie sau a vicepreşedinţilor."
5. La articolul 83 alineatul (2), după litera a) se introduce o nouă literă, litera a^1), cu următorul cuprins:
"a^1) supraveghează şi verifică activitatea de repartizare aleatorie a cauzelor şi informează de îndată preşedintele de secţie despre incidentele ivite în procesul de repartizare aleatorie;"
ART. II
Prevederile art. I intră în vigoare la 1 ianuarie 2025.
ART. III
Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie,
Corina-Alina Corbu
Bucureşti, 6 noiembrie 2024.
Nr. 121.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: