Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 121 din 6 noiembrie 2024  pentru modificarea şi completarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea administrativă a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, aprobat prin Hotărârea Colegiului de conducere al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie nr. 20/2023     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 121 din 6 noiembrie 2024 pentru modificarea şi completarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea administrativă a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, aprobat prin Hotărârea Colegiului de conducere al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie nr. 20/2023

EMITENT: Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1308 din 23 decembrie 2024
    În temeiul dispoziţiilor art. 19 pct. 1 lit. a) din Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea administrativă a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, aprobat prin Hotărârea Colegiului de conducere al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie nr. 20/2023, cu modificările şi completările ulterioare,
    Colegiul de conducere al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie adoptă prezenta hotărâre.
    ART. I
    Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea administrativă a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, aprobat prin Hotărârea Colegiului de conducere al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie nr. 20/2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 274 din 3 aprilie 2023, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 5, după alineatul (1) se introduc două noi alineate, alineatele (1^1) şi (1^2), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Procesul de repartizare aleatorie include două etape, după cum urmează:
    a) înregistrarea dosarelor în ordinea sosirii la instanţă;
    b) repartizarea aleatorie propriu-zisă.
(1^2) În materie penală, stabilirea parametrilor în vederea repartizării aleatorii se face, prin rezoluţie, de către un magistrat-asistent desemnat de către Colegiul de conducere, la propunerea preşedintelui de secţie."

    2. La articolul 5 alineatul (2), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) rezoluţia prin care se atestă repartizarea aleatorie, semnată de persoana desemnată în acest scop (se vor menţiona în întregime numele şi prenumele); în cuprinsul rezoluţiei se evidenţiază expres orice modificare a parametrilor care influenţează repartizarea aleatorie;"

    3. La articolul 5 alineatul (2), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) rapoartele de interogare a bazei de date generate de programul ECRIS cu referire la lista cauzelor de repartizat, respectiv lista cauzelor repartizate în ziua respectivă; în rapoartele de interogare se vor menţiona, în mod obligatoriu, ora, numele şi prenumele persoanei care a generat rapoartele şi semnătura;"

    4. După articolul 5 se introduce un nou articol, articolul 5^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 5^1
    (1) Repartizarea aleatorie a cauzelor se realizează o singură dată pe zi la ora 15.00.
    (2) Dosarele înregistrate pe rolul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie în Registrul general de dosare până la ora 14.00 se repartizează în aceeaşi zi.
    (3) Dosarele înregistrate pe rolul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie în Registrul general de dosare după ora 14.00 se repartizează în ziua lucrătoare imediat următoare, cu respectarea ordinii de sosire.
    (4) În materie penală, dosarele având ca obiect contestaţii privind încheierile vizând măsurile preventive privative sau neprivative de libertate ori aplicarea provizorie a măsurilor de siguranţă cu caracter medical, pronunţate de Secţia penală a instanţei supreme sau de la curţile de apel, precum şi incidentele procedurale referitoare la aceste dosare, înregistrate în zilele lucrătoare după ora 14.00 sau în zilele nelucrătoare, se repartizează în aceeaşi zi, în ordinea înregistrării, indiferent de numărul acestora.
    (5) La finalul fiecărei zile lucrătoare se va genera un raport de interogare a bazei de date cu privire la dosarele nerepartizate în ziua respectivă, care se va păstra într-o mapă separată.
    (6) În situaţii justificate, Colegiul de conducere al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie poate stabili reguli derogatorii, la propunerea preşedinţilor de secţie sau a vicepreşedinţilor."

    5. La articolul 83 alineatul (2), după litera a) se introduce o nouă literă, litera a^1), cu următorul cuprins:
    "a^1) supraveghează şi verifică activitatea de repartizare aleatorie a cauzelor şi informează de îndată preşedintele de secţie despre incidentele ivite în procesul de repartizare aleatorie;"



    ART. II
    Prevederile art. I intră în vigoare la 1 ianuarie 2025.

    ART. III
      Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie,
                    Corina-Alina Corbu

    Bucureşti, 6 noiembrie 2024.
    Nr. 121.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016