Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 118 din 30 octombrie 2024  pentru modificarea şi completarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea administrativă a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, aprobat prin Hotărârea Colegiului de conducere al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie nr. 20/2023     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 118 din 30 octombrie 2024 pentru modificarea şi completarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea administrativă a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, aprobat prin Hotărârea Colegiului de conducere al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie nr. 20/2023

EMITENT: Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1308 din 23 decembrie 2024
    În temeiul dispoziţiilor art. 19 pct. 1 lit. a) din Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea administrativă a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, aprobat prin Hotărârea Colegiului de conducere al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie nr. 20/2023, cu modificările ulterioare,
    Colegiul de conducere al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie adoptă prezenta hotărâre.
    ART. I
    Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea administrativă a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, aprobat prin Hotărârea Colegiului de conducere al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie nr. 20/2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 274 din 3 aprilie 2023, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 130, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Direcţia resurse umane şi organizare este condusă de un director, cu rang de magistrat-asistent-şef, ajutat de un director adjunct, cu rang de magistrat-asistent-şef, numiţi de preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie."

    2. La articolul 130 alineatul (4), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) Serviciul resurse umane, concursuri şi evaluări - Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;"

    3. La articolul 130 alineatul (4), litera c) se abrogă.
    4. Articolul 131 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 131
    Serviciul de resurse umane, organizare, concursuri şi evaluări - Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie îndeplineşte următoarele atribuţii:
    1. în domeniul organizării şi resurselor umane:
    a) întocmeşte proiectele ordinelor emise de preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie în exercitarea atribuţiilor prevăzute de lege cu privire la personalul şi organizarea Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie;
    b) elaborează şi actualizează statele de funcţii şi de personal ale Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie;
    c) organizează activitatea de stabilire a drepturilor salariale sau, după caz, de verificare a acestora;
    d) fundamentează propunerea preşedintelui Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie privind stabilirea numărului maxim de posturi pentru Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
    e) ţine evidenţa posturilor vacante şi ocupate, pe categorii de personal, şi asigură actualizarea lunară a acestor informaţii pe pagina de internet a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie;
    f) întocmeşte lucrările necesare numirii, delegării, detaşării, transferului, promovării şi eliberării din funcţie pentru personalul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie;
    g) întocmeşte dosarele de pensionare pentru personalul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie;
    h) ţine evidenţa declaraţiilor de personal al Înaltei Curţi, în conformitate cu prevederile art. 228 alin. (3), art. 229 alin. (3) şi art. 230 din Legea nr. 303/2022, cu modificările şi completările ulterioare;
    i) eliberează pentru personalul propriu adeverinţele prevăzute de lege în sarcina angajatorului;
    j) asigură legătura cu Consiliul Superior al Magistraturii, Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, Inspecţia Muncii, precum şi cu alte instituţii publice, în vederea realizării atribuţiilor specifice activităţii de resurse umane, aferente personalului propriu al instanţei supreme;
    k) întocmeşte şi înregistrează la inspectoratul de muncă registrele de evidenţă a salariaţilor, în condiţiile legii;
    l) întocmeşte fişele de post aferente statului de funcţii pentru personalul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, gestionează actualizarea şi ţine evidenţa acestora;
    m) întocmeşte, păstrează şi arhivează registrele, documentele proprii, precum şi dosarele profesionale, potrivit nomenclatorului de documente referitoare la fondul arhivistic şi materiale preconstituite, aprobat prin ordin al preşedintelui Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie; gestionează arhiva activă a serviciului până la data predării către arhiva generală;
    n) efectuează lucrările necesare referitoare la revizuirea, recalcularea sau, după caz, actualizarea pensiilor pentru personalul care beneficiază de pensie de serviciu şi înaintează documentaţia la Casa Naţională de Pensii Publice;
    o) duce la îndeplinire, în domeniul său de activitate, orice altă sarcină dispusă, potrivit legii, de către preşedintele sau vicepreşedinţii Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, de către Colegiul de conducere, precum şi de către directorul şi directorul adjunct al Direcţiei resurse umane şi organizare;
    2. în domeniul concursurilor:
    a) întocmeşte lucrările necesare pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie în organizarea concursurilor sau, după caz, a examenelor pentru ocuparea posturilor vacante din schema sa de personal;
    b) întocmeşte lucrările necesare organizării examenului sau concursului de promovare pentru personalul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, cu excepţia judecătorilor;
    c) colaborează cu toate structurile interne ale Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie în privinţa activităţilor de pregătire profesională a personalului şi întreprinde toate activităţile aflate în sfera sa de competenţă pentru organizarea în bune condiţii a acestora;
    d) asigură sprijinul logistic şi ţine evidenţele/registrele pentru membrii comisiilor de evaluare a activităţii profesionale a judecătorilor de la curţile de apel, desemnaţi de Colegiul de conducere al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie;
    e) duce la îndeplinire, în domeniul său de activitate, orice altă sarcină dispusă, potrivit legii, de către preşedintele sau vicepreşedinţii Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, de către Colegiul de conducere, precum şi de către directorul şi directorul adjunct al Direcţiei resurse umane şi organizare;
    3. în domeniul evaluării profesionale:
    a) întocmeşte şi gestionează dosarele profesionale ale personalului Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, cu excepţia celor aparţinând judecătorilor, cu asigurarea confidenţialităţii datelor;
    b) îndeplineşte sarcinile necesare realizării în bune condiţii şi la timp a evaluării periodice a activităţii personalului Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, pe categorii de personal, cu excepţia judecătorilor acesteia;
    c) în materia formării şi perfecţionării profesionale a personalului Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie gestionează, în condiţiile legii, activitatea de formare profesională, colaborează cu toate structurile interne ale Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie în privinţa activităţilor de pregătire profesională a personalului şi întreprinde toate activităţile aflate în sfera sa de competenţă pentru organizarea în bune condiţii a acestora;
    d) gestionează evidenţele privind evaluarea activităţii profesionale a personalului Înaltei Curţi, pe categorii de personal, cu excepţia judecătorilor acesteia;
    e) asigură sprijinul logistic şi ţine evidenţele/registrele pentru membrii comisiilor de evaluare a activităţii profesionale a judecătorilor de la curţile de apel, desemnaţi de Colegiul de conducere al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie."

    5. La articolul 134, după litera b) se introduce o nouă literă, litera b^1), cu următorul cuprins:
    "b^1) organizează activitatea de stabilire a drepturilor salariale sau, după caz, de verificare a acestora, pentru judecătorii celorlalte instanţe judecătoreşti şi pentru asistenţii judiciari;"

    6. Articolul 135 se abrogă.
    7. La articolul 137, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Departamentul economico-financiar şi administrativ este încadrat cu funcţionari publici, personal contractual, personal auxiliar de specialitate şi personal conex, stabiliţi prin statul de funcţii."

    8. La articolul 138 alineatul (2), litera g) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "g) organizează activitatea de plată a drepturilor de personal pentru personalul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie;"

    9. La articolul 138 alineatul (2), litera k) se abrogă.
    10. La articolul 139 alineatul (1), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) Serviciul buget şi salarizare;"

    11. La articolul 139 alineatul (1), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) Serviciul administrativ şi aprovizionare;"

    12. La articolul 139 alineatul (1), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) Serviciul auto."

    13. La articolul 139, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Serviciile din cadrul Departamentului economico-financiar şi administrativ sunt conduse de şefi serviciu."

    14. La articolul 140 alineatul (1), partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 140
    (1) Serviciul financiar-contabil îndeplineşte următoarele atribuţii pentru aparatul propriu:"

    15. La articolul 140 alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) organizează şi conduce contabilitatea, urmăreşte reflectarea în evidenţa contabilă a întregului proces al executării bugetului de venituri şi cheltuieli şi asigură evidenţa contabilă analitică a mijloacelor fixe, materialelor de natura stocurilor şi obiectelor de inventar;"

    16. La articolul 140 alineatul (1), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) asigură elaborarea raportărilor lunare şi a situaţiilor financiare trimestriale şi anuale în sistemul naţional de raportare financiară FOREXEBUG;"

    17. La articolul 140 alineatul (1), litera c) se abrogă.
    18. La articolul 140 alineatul (1), litera f) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "f) asigură parcurgerea fazelor execuţiei bugetare (angajare, lichidare, ordonanţare şi plată) şi evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale în FOREXEBUG, pentru aparatul propriu al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie;"

    19. La articolul 140 alineatul (1), litera g) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "g) organizează activitatea casieriei, în conformitate cu prevederile legale; ia măsuri pentru decontarea cheltuielilor (chirii, transport, medicamente, deplasări interne şi externe, avansuri de trezorerie pentru cheltuieli de întreţinere şi protocol, precum şi alte asemenea cheltuieli);"

    20. La articolul 140 alineatul (1), litera k) se abrogă.
    21. La articolul 140, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Serviciul financiar-contabil îndrumă şi coordonează activitatea privind întocmirea situaţiilor financiare trimestriale şi anuale la ordonatorii secundari de credite şi întocmeşte situaţiile financiare centralizate pe care le transmite la Ministerul Finanţelor, la termenele stabilite potrivit reglementărilor legale."

    22. La articolul 141 partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 141
    Serviciul buget şi salarizare îndeplineşte următoarele atribuţii:"

    23. La articolul 141, după litera p) se introduc şase litere, literele q)-v), cu următorul cuprins:
    "q) asigură efectuarea plăţii drepturilor salariale şi stabileşte şi asigură efectuarea obligaţiilor faţă de bugetul de stat şi bugetul asigurărilor sociale de stat, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare;
r) întocmeşte situaţiile statistice lunare, trimestriale, anuale, precum şi orice alte situaţii prevăzute de lege privind indicatorii de muncă şi salarii pentru Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi asigură transmiterea acestora, conform legii, la Institutul Naţional de Statistică;
s) asigură întocmirea şi depunerea declaraţiilor fiscale privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale şi impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate aferentă personalului Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie;
t) întocmeşte adeverinţe cu veniturile realizate de personalul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie;
u) întocmeşte lunar situaţia privind monitorizarea cheltuielilor de personal pentru Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi instanţele judecătoreşti şi o transmite, potrivit legii, Ministerului Finanţelor;
v) duce la îndeplinire, în domeniul său de activitate, orice alte atribuţii care îi sunt stabilite în competenţă, potrivit normelor legale în vigoare sau potrivit dispoziţiilor conducerii Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, emise potrivit legii."

    24. Articolul 142 se abrogă.
    25. Articolul 143 se abrogă.
    26. La articolul 144, partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 144
    Serviciul administrativ şi aprovizionare îndeplineşte următoarele atribuţii:"

    27. La articolul 145, partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 145
    Serviciul auto asigură întreţinerea şi exploatarea în condiţii de legalitate şi de siguranţă a autoturismelor din dotarea Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, prin planificarea, organizarea şi folosirea legală, corectă şi eficientă a autovehiculelor, executarea la timp şi în volum complet a lucrărilor de întreţinere tehnică, păstrarea şi conservarea în scopul menţinerii acestora în permanentă stare de funcţionare, al prevenirii accidentelor de circulaţie sau a evenimentelor tehnice şi prelungirea menţinerii acestora în exploatare. În acest sens duce la îndeplinire următoarele atribuţii:"

    28. La secţiunea a 7-a, titlul se modifică şi va avea următorul cuprins:
    " SECŢIUNEA a 7-a
    Auditul public intern
"

    29. Articolul 149 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 149
    (1) Auditul public intern este organizat astfel:
    a) comitetul de audit intern;
    b) compartimentul de audit public intern.
    (2) Comitetul de audit intern este format din 5 membri, numiţi de preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, şi are următoarea componenţă:
    a) 2 auditori publici interni, cu experienţă de minimum 5 ani, care îşi desfăşoară activitatea în alte instituţii publice decât Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
    b) 3 specialişti cu vechime de minimum 5 ani, care activează în domeniile-suport ale Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie.
    (3) Regulamentul de organizare şi funcţionare a comitetului de audit intern se aprobă de plenul acestuia, cu o majoritate simplă din voturi.
    (4) Compartimentul de audit public intern funcţionează în subordinea directă a preşedintelui Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, exercitând o funcţie distinctă şi independentă de activităţile specifice Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, destinată îmbunătăţirii sistemelor şi activităţilor din cadrul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie şi al instituţiilor publice din sistemul justiţiei, finanţate de la bugetul de stat, pentru care preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie are calitatea de ordonator principal de credite."

    30. După articolul 149 se introduce un nou articol, articolul 149^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 149^1
    Auditul public intern se exercită asupra tuturor activităţilor desfăşurate în cadrul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, precum şi a celor desfăşurate de instituţiile publice din sistemul justiţiei, finanţate de la bugetul de stat, pentru care preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie are calitatea de ordonator principal de credite."

    31. La articolul 150, litera f) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "f) elaborează raportul anual al activităţii de audit public intern pentru Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, cu centralizarea datelor transmise de structurile de audit intern organizate la nivelul instanţelor judecătoreşti, în conformitate cu structura minimală stabilită de Unitatea Centrală de Armonizare pentru Auditul Public Intern;"

    32. La articolul 150, litera i) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "i) desfăşoară audit ad-hoc, respectiv misiuni de audit intern cu caracter excepţional, necuprinse în planul anual de audit intern, în baza ordinului de serviciu, şi aprobate de către preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie;"

    33. La articolul 151 alineatul (1), partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 151
    (1) Compartimentul de audit public intern auditează, cel puţin o dată la 4 ani, fără a se limita la acestea, următoarele:"

    34. La articolul 161, după litera i) se introduce o nouă literă, litera i^1), cu următorul cuprins:
    "i^1) propune, spre aprobare, vicepreşedintelui cu atribuţii în acest domeniu planul de măsuri pentru prevenirea şi stingerea incendiilor şi urmăreşte ducerea lui la îndeplinire;"



    ART. II
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie,
                    Corina-Alina Corbu

    Bucureşti, 30 octombrie 2024.
    Nr. 118.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016