Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 118 din 12 decembrie 2023  privind modalitatea de adoptare a hotărârilor Consiliului Camerei Auditorilor  Financiari din România    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 118 din 12 decembrie 2023 privind modalitatea de adoptare a hotărârilor Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România

EMITENT: Camera Auditorilor Financiari din România
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1135 din 15 decembrie 2023
    În temeiul:
    - art. 1 şi art. 5 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 2 alin. (3) şi (4), art. 13 alin. (3) lit. k) şi u) şi al art. 14 şi 15 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin Hotărârea Conferinţei Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 2/2018, cu modificările ulterioare;
    – art. 4 din Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 51/2015 privind modalitatea de adoptare a hotărârilor Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România, cu modificările şi completările ulterioare,

    Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România, întrunit în şedinţa din data de 12 decembrie 2023, adoptă prezenta hotărâre.
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România, denumită în continuare Camera, adoptă hotărâri prin votul deschis exprimat de membrii săi, în mod direct în cadrul şedinţelor şi în cadrul teleşedinţelor sau prin vot electronic, în condiţiile stabilite prin prezenta hotărâre.
    (2) Prin termenul „teleşedinţă“ se înţelege organizarea şedinţei în format electronic (online), prin orice mijloc de comunicare la distanţă.
    (3) Consiliul Camerei adoptă hotărâri valabile cu votul a cel puţin jumătate plus unul din numărul membrilor prezenţi la şedinţa de Consiliu. Acelaşi principiu se aplică şi în cazul organizării teleşedinţelor sau în situaţia votului electronic.

    ART. 2
    (1) Votul membrilor Consiliului Camerei asupra fiecărui punct înscris pe ordinea de zi a şedinţei/teleşedinţei se exprimă prin una dintre următoarele modalităţi: „Pentru“, „Împotrivă“ sau „Abţinere“.
    (2) Votul electronic al membrilor Consiliului Camerei se exprimă prin una dintre următoarele modalităţi: „Pentru“, „Împotrivă“ sau „Abţinere“, pentru hotărârea supusă votului, sau: „Pentru“, „Împotrivă“ sau „Abţinere“, pentru toate hotărârile supuse votului electronic, în cazul în care sunt mai multe hotărâri .

    ART. 3
    (1) În scopul aplicării prezentei hotărâri, fiecare membru al Consiliului Camerei, inclusiv preşedintele Camerei, utilizează adresa de corespondenţă electronică proprie configurată pe domeniul de internet al Camerei, sub forma contului de utilizator Prenume.Nume@cafr.ro.
    (2) Dacă un membru al Consiliului Camerei, inclusiv preşedintele Consiliului Camerei, doreşte să utilizeze o altă adresă de corespondenţă electronică decât cea menţionată la alin. (1), acesta are obligaţia să notifice adresa respectivă Consiliului Camerei prin orice mijloc de comunicare scrisă care confirmă primirea.
    (3) Fiecare membru al Consiliului Camerei care exercită opţiunea prevăzută la alin. (2) garantează şi răspunde pentru securitatea şi confidenţialitatea corespondenţei transmise şi primite la adresa respectivă.
    (4) Orice corespondenţă electronică transmisă la şi/sau primită de la adresa prevăzută la alin. (1) sau notificată în condiţiile alin. (2) se prezumă că este în mod valabil transmisă către şi/sau primită de la titularul contului de utilizator, membru al Consiliului Camerei.

    CAP. II
    Adoptarea hotărârilor în cadrul şedinţelor/teleşedinţelor
    ART. 4
    (1) Consiliul Camerei adoptă hotărâri, întrunit în şedinţe, de regulă, organizate în format fizic.
    (2) În situaţia în care, din motive obiective, Consiliul Camerei nu se poate întruni în şedinţe conform alin. (1), se pot organiza teleşedinţe, cu respectarea prevederilor art. 14 alin. (1) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin Hotărârea Conferinţei Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 2/2018, cu modificările ulterioare.

    ART. 5
    (1) Consiliul Camerei se întruneşte o dată la două luni şi ori de câte ori se consideră necesar, la cererea preşedintelui Consiliului Camerei sau a cel puţin o treime din numărul membrilor săi. Convocarea şedinţelor se face prin e-mail, de către Compartimentul de etică, juridic şi investigaţii.
    (2) Executivul Camerei întocmeşte ordinea de zi a şedinţei, însoţită de materialele-suport care urmează a fi discutate şi le înaintează electronic membrilor Consiliului Camerei.
    (3) Ordinea de zi poate fi suplimentată prin includerea unor alte puncte şi materiale-suport propuse de membrii Consiliului Camerei.

    ART. 6
    (1) Hotărârile Consiliului Camerei întrunit în şedinţă/teleşedinţă se adoptă prin vot direct şi deschis, exercitat de către fiecare membru prezent, cu respectarea modalităţii prevăzute la art. 2 alin. (1).
    (2) Preşedintele şedinţei Consiliului Camerei supune la vot fiecare punct înscris pe ordinea de zi şi anunţă rezultatul votării, cu precizarea numărului de voturi exprimate „Pentru“, „Împotrivă“ şi „Abţinere“, care se consemnează în procesul-verbal al şedinţei.
    (3) Votul „Împotrivă“ poate fi exprimat motivat de membrii Consiliului Camerei care au votat în această modalitate şi se consemnează în procesul-verbal al şedinţei.
    (4) Prevederile alin. (1)-(3) se aplică în mod corespunzător şi în cazul organizării teleşedinţelor Consiliului Camerei.

    CAP. III
    Adoptarea hotărârilor prin vot electronic
    ART. 7
    Prin excepţie de la prevederile art. 4, între şedinţe/teleşedinţe, Consiliul Camerei poate adopta hotărâri şi prin vot electronic.

    ART. 8
    (1) Iniţierea procedurii de adoptare a unei hotărâri prin modalitatea prevăzută la art. 7 se dispune prin ordin motivat al preşedintelui Consiliului Camerei, în anumite situaţii care impun adoptarea de îndată a unei hotărâri, care nu justifică întrunirea Consiliului Camerei în şedinţă/teleşedinţă.
    (2) Preşedintele Camerei transmite membrilor Consiliului Camerei, prin corespondenţă electronică, la adresele indicate conform art. 3 alin. (1) sau (2), după caz, proiectul hotărârii care se preconizează a fi adoptată în modalitatea prevăzută la art. 7 împreună cu solicitarea de exprimare a votului şi indicarea termenului înăuntrul căruia votul trebuie exprimat.
    (3) Termenul prevăzut la alin. (2) va fi de regulă de 24 de ore de la data solicitării votului prin corespondenţă electronică. Dacă toţi membrii Consiliului Camerei votează înainte de împlinirea termenului stabilit la alin. (2), votul se poate închide.
    (4) Membrii Consiliului Camerei îşi exprimă votul în una dintre modalităţile prevăzute la art. 2 alin. (2), prin corespondenţă electronică transmisă de la adresa indicată potrivit art. 3 alin. (1) sau (2), după caz, în replică la corespondenţa electronică transmisă în numele preşedintelui Consiliului Camerei, cu includerea tuturor membrilor Consiliului Camerei în grupul de corespondenţă, înăuntrul termenului stabilit conform alin. (2).
    (5) Membrii Consiliului Camerei care nu îşi exprimă votul în termenul prevăzut la alin. (2) sunt prezumaţi ca fiind absenţi.
    (6) Rezultatul votului se consemnează în procesul-verbal privind exprimarea votului prin corespondenţă electronică de către membrii Consiliului Camerei.
    (7) Votul „Împotrivă“ poate fi exprimat motivat de membrii Consiliului Camerei care au votat în această modalitate şi se consemnează în procesul-verbal privind exprimarea votului prin corespondenţă electronică.
    (8) În numele preşedintelui Consiliului Camerei se transmite tuturor membrilor Consiliului Camerei procesul-verbal întocmit conform alin. (6) şi (7), în termen de cel mult de 24 de ore de la expirarea termenului de vot stabilit conform alin. (2).

    CAP. IV
    Dispoziţii finale
    ART. 9
    Aparatul executiv al Camerei va duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri.

    ART. 10
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    ART. 11
    La data publicării prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 51/2015 privind modalitatea de adoptare a hotărârilor Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 703 din 18 septembrie 2015, cu modificările şi completările ulterioare.



                    Preşedintele Camerei Auditorilor Financiari din România,
                    Adrian Popescu

    Bucureşti, 12 decembrie 2023.
    Nr. 118.

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016