Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 117 din 20 august 2024  privind modificarea Hotărârii Consiliului naţional al Colegiului Fizioterapeuţilor din România nr. 63/2023 pentru aprobarea Procedurii de avizare a cabinetelor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical de fizioterapie    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 117 din 20 august 2024 privind modificarea Hotărârii Consiliului naţional al Colegiului Fizioterapeuţilor din România nr. 63/2023 pentru aprobarea Procedurii de avizare a cabinetelor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical de fizioterapie

EMITENT: Colegiul Fizioterapeuţilor din România
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 906 din 9 septembrie 2024
    Având în vedere:
    - Procesul-verbal de şedinţă înregistrat cu nr. 3.689 din 20.08.2024, întocmit în urma şedinţei extraordinare a Consiliului naţional al Colegiului Fizioterapeuţilor din România;
    – dispoziţiile art. 19-21 din Legea nr. 229/2016 privind organizarea şi exercitarea profesiei de fizioterapeut, precum şi pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Colegiului Fizioterapeuţilor din România, cu modificările ulterioare;
    – dispoziţiile Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 229/2016 privind organizarea şi exercitarea profesiei de fizioterapeut, precum şi pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Colegiului Fizioterapeuţilor din România, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 934/2019;
    – prevederile art. 2 alin. (2), art. 5, 34-36 şi 39 din Statutul Colegiului Fizioterapeuţilor din România, aprobat prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 4.086/2024;
    – dispoziţiile art. 11 şi 20 din Regulamentul intern de organizare şi funcţionare a Colegiului Fizioterapeuţilor din România, aprobat prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.056/2019, cu modificările şi completările ulterioare;
    – dispoziţiile Hotărârii Adunării generale naţionale nr. 16/2020 privind aprobarea Regulamentului pentru desfăşurarea şedinţelor organelor de conducere ale Colegiului Fizioterapeuţilor din România;
    – prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 83/2000 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical, aprobată cu modificări prin Legea nr. 598/2001, cu modificările şi completările ulterioare;
    – dispoziţiile Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.992/2023 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 83/2000 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical, cu modificările şi completările ulterioare,

    Consiliul naţional al Colegiului Fizioterapeuţilor din România, întrunit în şedinţa din data de 20.08.2024, emite următoarea hotărâre:
    ART. I
    Hotărârea Consiliului naţional al Colegiului Fizioterapeuţilor din România nr. 63/2023 pentru aprobarea Procedurii de avizare a cabinetelor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical de fizioterapie, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 653 din 17 iulie 2023, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
    1. Titlul hotărârii va avea următorul cuprins:
    " HOTĂRÂRE
    pentru aprobarea Procedurii de avizare a cabinetelor de liberă practică
    pentru serviciile publice conexe actului medical de fizioterapie
    şi a activităţilor de fizioterapie"

    2. Articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 1
    Se aprobă Procedura de avizare a cabinetelor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical de fizioterapie şi a activităţilor de fizioterapie, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre."

    3. Anexa se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.


    ART. II
    Prezenta hotărâre intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Colegiului Fizioterapeuţilor din România,
                    Nicoleta-Daniela Stanca

    Bucureşti, 20 august 2024.
    Nr. 117.
    ANEXA 1

    (Anexa la Hotărârea nr. 63/2023)
    PROCEDURĂ
    de avizare a cabinetelor de liberă practică pentru serviciile publice
    conexe actului medical de fizioterapie şi a activităţilor de fizioterapie
    ART. 1
    (1) Colegiul Fizioterapeuţilor din România, denumit în continuare CFZRO, emite, la cerere, prin colegiile teritoriale avizul pentru:
    a) înfiinţarea sau funcţionarea cabinetelor de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical de fizioterapie ori a unui punct de lucru secundar al acestuia;
    b) desfăşurarea activităţilor de fizioterapie în cadrul unui cabinet medical ori al unui punct de lucru secundar al acestuia;
    c) modificarea activităţii/documentaţiei/dotării unui cabinet de liberă practică sau a unui punct de lucru secundar pentru servicii publice conexe actului medical de fizioterapie ori modificarea activităţii/documentaţiei/dotării în ceea ce priveşte desfăşurarea activităţilor de fizioterapie în cadrul unui cabinet medical ori al unui punct de lucru secundar al acestuia.

    (2) Modelul avizelor menţionate la alin. (1) este prevăzut în anexele nr. 1a-1c.
    (3) Cererea pentru eliberarea avizului se depune:
    a) la colegiul teritorial al CFZRO în raza căruia urmează să fie înfiinţat sau funcţionează cabinetul de liberă practică/punctul de lucru secundar/locaţia în care se desfăşoară activităţile de fizioterapie;
    b) online, prin intermediul platformei gestionate de CFZRO.

    (4) Cererea poate fi depusă personal de către solicitant, prin intermediul unui împuternicit (cu procură notarială specială sau mandat de reprezentare), prin serviciu de curierat rapid, costurile fiind suportate de solicitant, ori în condiţiile alin. (3) lit. b). În situaţia contractării serviciului de curierat rapid, solicitantul îşi asumă eventualele incidente care pot apărea în timpul proceselor de livrare (pierderi, rătăciri corespondenţă, întârzieri etc.).
    (5) Soluţionarea cererii este de competenţa colegiului teritorial al CFZRO în raza căruia urmează să fie înfiinţat sau funcţionează cabinetul de liberă practică/punctul de lucru secundar/locaţia în care se desfăşoară activităţile de fizioterapie.

    ART. 2
    (1) Pentru înfiinţarea sau funcţionarea cabinetelor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical de fizioterapie, fără personalitate juridică, sau a unui punct de lucru secundar al acestora, avizul prevăzut la art. 1 alin. (1) lit. a) şi b) se eliberează în baza următoarelor documente:
    a) cerere prin care titularul solicită avizul specificând activităţile de fizioterapie care vor fi furnizate, după caz, de către cabinetul de liberă practică, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2a;
    b) actul de identitate al titularului;
    c) dovada deţinerii legale a spaţiului în care urmează să funcţioneze cabinetul de liberă practică (contract de închiriere/de comodat/de donaţie, act de proprietate/concesiune etc.), însoţită de schiţa spaţiului;
    d) regulamentul de organizare şi funcţionare a cabinetului de liberă practică;
    e) raportul favorabil întocmit de către reprezentantul colegiului teritorial din cadrul CFZRO competent conform art. 1 alin. (5), cu privire la criteriile şi standardele de dotare minimă obligatorie corespunzătoare furnizării serviciilor de fizioterapie menţionate în cererea de avizare, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 3;
    f) programul de lucru al cabinetului de liberă practică asumat prin semnătura titularului;
    g) documente care atestă experienţa profesională dobândită de cel puţin 3 ani în exercitarea profesiei a titularului cabinetului de liberă practică [adeverinţe eliberate de angajatori, extrase din REVISAL, adeverinţă eliberată de Casa Naţională de Pensii Publice, adeverinţă de venit eliberată de ANAF, contracte de voluntariat încheiate în conformitate cu prevederile Legii nr. 78/2014 privind reglementarea activităţii de voluntariat în România, cu modificările ulterioare, şi certificate de voluntariat emise de către organizaţiile gazdă, încheiat conform art. 10 alin. (4) din Legea nr. 78/2014 privind reglementarea activităţii de voluntariat în România, cu modificările şi completările ulterioare, etc.; vechimea acumulată în perioada de voluntariat se calculează în funcţie de timpul efectiv de lucru prestat];
    h) dovada achitării taxei de avizare, stabilită prin hotărâre a Consiliului naţional al CFZRO;
    i) certificatul de înregistrare fiscală şi convenţia de constituire a cabinetelor de practică grupate sau asociate ori contractul de societate civilă prin care se constituite societatea civilă de practică pentru servicii publice conexe actului medical, dacă este cazul.

    (2) Documentele prevăzute la alin. (1) lit. b)-d), g) şi i) se depun în copii certificate pentru conformitate.

    ART. 3
    (1) Pentru înfiinţarea sau funcţionarea cabinetelor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical de fizioterapie, cu personalitate juridică, sau a unui punct de lucru secundar al acestora, avizul prevăzut la art. 1 alin. (1) lit. a) şi b) se eliberează în baza următoarelor documente:
    a) cerere prin care reprezentantul legal solicită avizul specificând activităţile de fizioterapie care vor fi furnizate, după caz, de către cabinetul de practică independentă, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2a;
    b) actul de identitate al reprezentantului legal;
    c) dovada deţinerii legale a spaţiului în care urmează să funcţioneze cabinetul de liberă practică (contract de închiriere/de comodat/de donaţie, act de proprietate/concesiune etc.), însoţită de schiţa spaţiului;
    d) regulamentul de organizare şi funcţionare a cabinetului de liberă practică;
    e) raportul favorabil întocmit de către reprezentantul colegiului teritorial din cadrul CFZRO competent conform art. 1 alin. (5), cu privire la criteriile şi standardele de dotare minimă obligatorie corespunzătoare furnizării serviciilor de fizioterapie menţionate în cererea de avizare, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 3;
    f) programul de lucru al cabinetului de liberă practică asumat prin semnătura reprezentantului legal;
    g) documente care atestă experienţa profesională dobândită de cel puţin 3 ani în exercitarea profesiei a administratorului, a reprezentantului legal sau a cel puţin unei treimi din numărul membrilor consiliului de administraţie al persoanei juridice înfiinţate potrivit Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ori a cel puţin unui profesionist din cadrul organizaţiei neguvernamentale înfiinţate potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare [adeverinţe eliberate de angajatori, extrase din REVISAL, adeverinţă eliberată de Casa Naţională de Pensii Publice, adeverinţă de venit eliberată de ANAF, contracte de voluntariat încheiate în conformitate cu prevederile Legii nr. 78/2014 privind reglementarea activităţii de voluntariat în România, cu modificările şi completările ulterioare, şi certificate de voluntariat emise de către organizaţiile gazdă, încheiat conform art. 10 alin. (4) din Legea nr. 78/2014 privind reglementarea activităţii de voluntariat în România, cu modificările şi completările ulterioare, etc.; vechimea acumulată în perioada de voluntariat se calculează în funcţie de timpul efectiv de lucru prestat];
    h) dovada raportului juridic dintre organizaţia neguvernamentală şi fizioterapeutul angajat/contractat, dacă este cazul;
    i) dovada achitării taxei de avizare, stabilită prin hotărâre a Consiliului naţional al CFZRO;
    j) certificatul de înregistrare la registrul comerţului, respectiv certificatul de înregistrare în registrul persoanelor juridice ori hotărârea judecătorească de înfiinţare sau actul de acordare a personalităţii juridice;
    k) pentru cabinetele de liberă practică cu personalitate juridică înfiinţate potrivit prevederilor Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, actul constitutiv din care să reiasă că persoana juridică are drept obiect de activitate furnizarea de servicii publice conexe actului medical de fizioterapie, dacă este cazul;
    l) pentru asociaţiile şi fundaţiile înfiinţate potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare, statutul persoanei juridice din care să reiasă că are drept scop şi obiectiv furnizarea de servicii conexe actului medical de fizioterapie.

    (2) Documentele prevăzute la alin. (1) lit. b)-d), g), h), j), k) şi l) se depun în copii certificate pentru conformitate.

    ART. 4
    (1) Pentru activităţile de fizioterapie desfăşurate în cabinetele medicale ori puncte de lucru secundare ale acestora, avizul prevăzut la art. 1 alin. (1) lit. c) se eliberează în baza următoarelor documente:
    a) cerere prin care reprezentantul legal solicită avizul specificând activităţile de fizioterapie care vor fi furnizate, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2a;
    b) actul de identitate al reprezentantului legal;
    c) dovada deţinerii legale a spaţiului în care urmează să se desfăşoare activităţile de fizioterapie (contract de închiriere/de comodat/de donaţie, act de proprietate/concesiune etc.), însoţită de schiţa spaţiului;
    d) regulamentul de organizare şi funcţionare a cabinetului medical/punctului de lucru secundar;
    e) raportul favorabil întocmit de către reprezentantul colegiului teritorial din cadrul CFZRO competent conform art. 1 alin. (5), cu privire la criteriile şi standardele de dotare minimă obligatorie corespunzătoare furnizării serviciilor de fizioterapie menţionate în cererea de avizare, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 3;
    f) programul de lucru al cabinetului medical/punctului de lucru secundar privind activităţile de fizioterapie asumat prin semnătura reprezentantului legal;
    g) documente care atestă experienţa profesională dobândită de cel puţin 3 ani în exercitarea profesiei a fizioterapeutului angajat/contractat [adeverinţe eliberate de angajatori, extrase din REVISAL, adeverinţă eliberată de Casa Naţională de Pensii Publice, adeverinţă de venit eliberată de ANAF, contracte de voluntariat încheiate în conformitate cu prevederile Legii nr. 78/2014 privind reglementarea activităţii de voluntariat în România, cu modificările ulterioare, şi certificate de voluntariat emise de către organizaţiile gazdă, încheiat conform art. 10 alin. (4) din Legea nr. 78/2014 privind reglementarea activităţii de voluntariat în România, cu modificările ulterioare, etc.; vechimea acumulată în perioada de voluntariat se calculează în funcţie de timpul efectiv de lucru prestat] ori desemnarea unui coordonator pentru fizioterapeutul angajat/contractat care trebuie să fie medic de specialitate ori fizioterapeut cu experienţă profesională de cel puţin 3 ani;
    h) dovada raportului juridic dintre cabinetul medical şi fizioterapeutul angajat/contractat sau dintre cabinetul medical şi coordonatorul desemnat, după caz;
    i) dovada achitării taxei de avizare, stabilită prin hotărâre a Consiliului naţional al CFZRO;
    j) certificatul de înregistrare fiscală sau certificatul de înregistrare la registrul comerţului, respectiv certificatul de înregistrare în registrul persoanelor juridice ori hotărârea judecătorească de înfiinţare sau actul de acordare a personalităţii juridice, după caz;
    k) pentru cabinetele medicale cu personalitate juridică înfiinţate potrivit prevederilor Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, actul constitutiv din care să reiasă că persoana juridică are drept obiect de activitate furnizarea de servicii publice conexe actului medical de fizioterapie;
    l) pentru asociaţiile şi fundaţiile înfiinţate potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare, statutul persoanei juridice din care să reiasă că are drept scop şi obiectiv furnizarea de servicii conexe actului medical de fizioterapie.

    (2) Documentele prevăzute la alin. (1) lit. b)-d), g), h), j), k) şi l) se depun în copii certificate pentru conformitate.

    ART. 5
    (1) Titularul/Titularii, administratorul ori reprezentantul legal sau cel puţin o treime din numărul membrilor consiliului de administraţie al persoanei juridice înfiinţate potrivit Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ori cel puţin un profesionist din cadrul organizaţiei neguvernamentale înfiinţate potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare, al cabinetului de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical de fizioterapie/cabinetelor de practică grupate, asociate ori al societăţii civile de practică pentru servicii publice conexe actului medical de fizioterapie trebuie:
    a) să fie prestatori ai activităţii conexe actului medical de fizioterapie;
    b) să aibă o vechime de cel puţin 3 ani în exercitarea profesiei;
    c) să deţină autorizaţie de liberă practică eliberată de CFZRO, însoţită de avizul anual valabil.

    (2) Prevederile alin. (1) lit. c) se aplică în mod corespunzător şi fizioterapeuţilor angajaţi/colaboratori ai cabinetului de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical de fizioterapie, precum şi ai cabinetului medical.

    ART. 6
    (1) Colegiul teritorial va proceda la verificarea dosarului depus conform art. 2-4, după caz, şi va informa solicitantul cu privire la admiterea, necesitatea de completare sau respingerea cererii de avizare.
    (2) În cazul respingerii cererii de avizare potrivit art. 7 alin. (4) nu se restituie taxa de avizare achitată.
    (3) În cazul respingerii cererii de avizare potrivit art. 8 alin. (4) se va restitui componenta taxei de avizare corespunzătoare inspecţiei şi întocmirii raportului.

    ART. 7
    (1) Raportul prevăzut la art. 2 alin. (1) lit. e), art. 3 alin. (1) lit. e), respectiv la art. 4 alin. (1) lit. e) se întocmeşte de către reprezentantul colegiului teritorial din cadrul CFZRO competent conform art. 1 alin. (5), în urma unei inspecţii care are drept scop verificarea conformităţii documentelor depuse cu criteriile şi standardele de dotare minimă obligatorie corespunzătoare furnizării activităţilor de fizioterapie menţionate în cererea de avizare.
    (2) Reprezentantul colegiului teritorial care va efectua inspecţia va fi desemnat de către preşedintele colegiului teritorial la care a fost depusă cererea, împreună cu documentaţia, dintre membrii respectivului colegiu teritorial, care au o bună reputaţie şi o experienţă profesională dobândită de cel puţin 3 ani în exercitarea profesiei.
    (3) Data inspecţiei se stabileşte de către reprezentantul colegiului teritorial din cadrul CFZRO desemnat conform alin. (2), în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la depunerea documentaţiei de la art. 2, art. 3, respectiv art. 4, cu excepţia raportului prevăzut la art. 2 alin. (1) lit. e), art. 3 alin. (1) lit. e), respectiv art. 4 alin. (1) lit. e), după caz, şi a constatării conformităţii acesteia cu normele legale în vigoare şi cu prezenta procedură. În cazuri întemeiate, termenul poate fi prelungit.
    (4) În cazul în care solicitantul nu poate asigura condiţiile efectuării inspecţiei la data stabilită conform prezentului articol ori în urma desfăşurării inspecţiei raportul privind criteriile şi standardele de dotare minimă obligatorie corespunzătoare furnizării serviciilor de fizioterapie este nefavorabil, preşedintele colegiului teritorial al CFZRO la care a fost depusă cererea va emite decizia de respingere a cererii, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 4a.
    (5) Decizia de respingere motivată se va comunica acestuia în termen de maximum 15 zile, prin intermediul poştei electronice sau prin intermediul poştei/serviciului de curierat, în ambele cazuri cu confirmare de primire.

    ART. 8
    (1) Termenul de emitere a avizului este de maximum 15 zile, termen care curge de la data depunerii documentaţiei complete. Documentaţia completă include şi raportul prevăzut la art. 2 alin. (1) lit. e), art. 3 alin. (1) lit. e), respectiv la art. 4 alin. (1) lit. e).
    (2) Avizul este emis de către preşedintele colegiului teritorial al CFZRO competent, potrivit art. 1 alin. (5).
    (3) În cazul în care documentaţia este incompletă sau un document nu este conform cu cerinţele legale în vigoare sau cu cerinţele prezentei proceduri, se comunică solicitantului prin intermediul poştei electronice sau prin intermediul poştei/serviciului de curierat, în ambele cazuri cu confirmare de primire, în cel mult 7 zile lucrătoare de la data înregistrării, solicitându-se completarea dosarului. În sensul prezentului alineat, documentaţia completă nu include şi raportul prevăzut la art. 7.
    (4) Dacă în termen de 15 zile lucrătoare nu este completată documentaţia conform alin. (3) ori nu se poate stabili data inspecţiei conform art. 7 alin. (3), preşedintele colegiului teritorial al CFZRO la care a fost depusă cererea va emite decizia de respingere a cererii, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 4a.
    (5) Decizia de respingere motivată se va comunica solicitantului în termen de maximum 15 zile, prin intermediul poştei electronice sau prin intermediul poştei/serviciului de curierat, în ambele cazuri cu confirmare de primire.

    ART. 9
    Avizul este valabil de la data emiterii.

    ART. 10
    (1) În cazul unor modificări privind activităţile de fizioterapie autorizate şi/sau dotarea cabinetului de liberă practică/punctului de lucru secundar ori cabinetului medical/punctului de lucru secundar se va emite un nou aviz, în baza următoarelor documente:
    a) cererea reprezentantului legal, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2a;
    b) documentele doveditoare care atestă modificările;
    c) dovada achitării taxei de avizare, stabilită prin hotărâre a Consiliului naţional al CFZRO.

    (2) În cazul unor modificări privind elementele înscrise pe aviz, alte modificări decât cele menţionate la alin. (1), se va emite un nou aviz, în baza următoarelor documente:
    a) cererea reprezentantului legal, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2a;
    b) documentele doveditoare care atestă modificările;
    c) dovada achitării taxei de procesare a dosarului (componentă a taxei de avizare), stabilită prin hotărâre a Consiliului naţional al CFZRO.

    (3) Orice altă modificare, alta decât cele prevăzute la alin. (1) şi (2), care nu necesită eliberarea unui nou aviz, trebuie comunicată colegiului teritorial al CFZRO care a eliberat avizul, pentru actualizarea evidenţelor, în baza următoarelor documente:
    a) cererea reprezentantului legal, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2b;
    b) documentele doveditoare care atestă modificările.

    (4) Modificările prevăzute la alin. (1)-(3) trebuie comunicate în scris colegiului teritorial al CFZRO care a eliberat avizul, în maximum 10 zile lucrătoare.

    ART. 11
    (1) Avizul emis poate fi retras în cazuri întemeiate în care cabinetul/punctul de lucru secundar încalcă dispoziţiile prezentei proceduri şi nu mai îndeplineşte condiţiile de avizare.
    (2) În cazuri întemeiate, colegiul teritorial poate efectua o inspecţie, cu respectarea dispoziţiilor art. 7 alin. (1) şi (2), la cabinetul/punctul de lucru secundar avizat ori poate solicita documente pentru a verifica respectarea condiţiilor de avizare.
    (3) În cazul în care în urma inspecţiei sau a verificării documentelor solicitate se confirmă că nu mai sunt îndeplinite condiţiile de avizare, cabinetul va fi notificat în scris cu privire la deficienţele constatate şi i se va acorda un termen pentru remedierea acestora.
    (4) Dacă cabinetul/punctul de lucru secundar nu se conformează în termenul stabilit, CFZRO va proceda la retragerea avizului, prin decizie a preşedintelui colegiului teritorial, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 4b, care se comunică cabinetului şi direcţiei de sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucureşti.

    ART. 12
    (1) Orice persoană interesată poate depune o sesizare privind încălcarea dispoziţiilor legale de către un cabinet/punct de lucru secundar, avizat de CFZRO, cu condiţia ca sesizarea să fie însoţită de dovezi concludente.
    (2) Colegiul teritorial care a emis avizul poate solicita, din proprie iniţiativă sau în urma unei sesizări, documente care să ateste îndeplinirea condiţiilor asumate anterior de către cabinetul/punctul de lucru secundar.

    ART. 13
    (1) În cazul în care avizul este retras se poate depune contestaţie în termen de 30 de zile de la data comunicării deciziei.
    (2) Contestaţia se înaintează Consiliului naţional al CFZRO şi se soluţionează de către acesta.
    (3) Hotărârea Consiliului naţional al CFZRO poate fi contestată la instanţa competentă conform legislaţiei în vigoare.

    ART. 14
    Cererile de eliberare a avizului, însoţite de documentaţiile specifice, rapoartele şi avizele se înregistrează în registre separate ale colegiilor teritoriale ale CFZRO, în ordinea primirii/emiterii/eliberării, asigurându-se confidenţialitatea conţinutului acestora.

    ART. 15
    Anexele nr. 1a-1c, 2a, 2b, 3, 4a şi 4b fac parte integrantă din prezenta procedură.

    ANEXA 1a

    la procedură
    AVIZ
    pentru înfiinţarea/funcţionarea cabinetului de liberă practică pentru
    servicii publice conexe actului medical de fizioterapie/punctului de lucru
    secundar al cabinetului de liberă practică pentru servicii publice conexe
    actului medical de fizioterapie
    Nr. ........../...............
    Având în vedere Cererea înregistrată la Colegiul Fizioterapeuţilor .................................. cu nr. ........./..........., precum şi Raportul favorabil privind criteriile şi standardele de dotare minimă obligatorie corespunzătoare furnizării serviciilor de fizioterapie nr. ......../..............,
    în temeiul prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 83/2000 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical, aprobată cu modificări prin Legea nr. 598/2001, cu modificările şi completările ulterioare, ale Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.992/2023 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 83/2000 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale Procedurii de avizare a cabinetelor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical de fizioterapie şi a activităţilor de fizioterapie, aprobată prin Hotărârea Consiliului naţional al Colegiului Fizioterapeuţilor din România nr. 63/2023, cu modificările şi completările ulterioare,
    Colegiul Fizioterapeuţilor ......................................
    AVIZEAZĂ:
    înfiinţarea/funcţionarea cabinetului de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical de fizioterapie/punctului de lucru secundar al cabinetului de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical de fizioterapie „..............................“, cu desfăşurarea activităţii la sediul/punctul de lucru secundar situat în oraşul ............................, judeţul/sectorul ........................., str. ................................................................. nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ..... .
    Activităţi de fizioterapie autorizate:
    [ ] examinarea somatofuncţională a pacientului/beneficiarului de servicii de fizioterapie, prin utilizarea, fără a se limita la acestea, a observaţiei şi a instrumentelor/tehnicilor/scalelor specifice de evaluare somatofuncţională;
    [ ] stabilirea nevoii de intervenţie specifică şi elaborarea planului fizioterapeutic;
    [ ] acordarea asistenţei terapeutice şi profilactice pentru prevenirea alterării funcţiei, a limitărilor de activitate şi a restricţiilor de participare;
    [ ] acordarea asistenţei fizioterapeutice şi de recuperare în patologii ale sistemelor neuromusculoscheletic, cardiovascular, respirator, digestiv, neuroendocrin, metabolic şi urogenital, în domeniul traumatologiei sportive, pediatriei, geriatriei, reumatologiei, ORL şi în alte condiţii medicale şi chirurgicale frecvent întâlnite în practica fizioterapeutului;
    [ ] aplicarea activităţilor specifice de fizioterapie, fără a se limita la acestea, precum:
    [ ] exerciţiu fizic cu scop terapeutic;
    [ ] terapie manuală;
    [ ] hidrokinetoterapie;
    [ ] tehnici efectuate cu ajutorul instrumentelor/aparatelor/instalaţiilor corespunzătoare, prin aplicare de contenţii elastice/adezive/orteze sau prin mecanoterapie;
    [ ] scripetoterapie;
    [ ] electroterapie;
    [ ] termoterapie;
    [ ] imobilizări/posturări;
    [ ] ultrasunete;
    [ ] laser;
    [ ] alte tehnici similare: ..............................................................


    S-a eliberat prezentul aviz pentru a servi la Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului ............./Direcţia de Sănătate Publică a Municipiului Bucureşti.
    Colegiul Fizioterapeuţilor .........................................
    Preşedinte
    NOTĂ:
    Orice modificare în documentele sau criteriile care au stat la baza emiterii prezentului aviz trebuie comunicată în scris colegiului teritorial al Colegiului Fizioterapeuţilor din România care a eliberat avizul, în maximum 10 zile lucrătoare.


    ANEXA 1b

    la procedură
    AVIZ
    pentru desfăşurarea activităţilor de fizioterapie în cadrul unui cabinet
    medical/al unui punct de lucru secundar al acestuia
    Nr. ........../..................
    Având în vedere Cererea înregistrată la Colegiul Fizioterapeuţilor .................................. cu nr. ............/........................., precum şi Raportul favorabil privind criteriile şi standardele de dotare minimă obligatorie corespunzătoare furnizării serviciilor de fizioterapie nr. ............/.................................,
    în temeiul prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 83/2000 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical, aprobată cu modificări prin Legea nr. 598/2001, cu modificările şi completările ulterioare, ale Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.992/2023 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 83/2000 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale Procedurii de avizare a cabinetelor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical de fizioterapie şi a activităţilor de fizioterapie, aprobată prin Hotărârea Consiliului naţional al Colegiului Fizioterapeuţilor din România nr. 63/2023, cu modificările şi completările ulterioare,
    Colegiul Fizioterapeuţilor ..........................................
    AVIZEAZĂ:
    desfăşurarea activităţilor de fizioterapie în cadrul cabinetului medical/punctului de lucru secundar al cabinetului medical „....................................................“, cu desfăşurarea activităţilor de fizioterapie la sediul/punctul de lucru secundar situat în oraşul ..............., judeţul/sectorul ........................., str. .................. nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ..... .
    Activităţi de fizioterapie autorizate:
    [ ] examinarea somatofuncţională a pacientului/beneficiarului de servicii de fizioterapie, prin utilizarea, fără a se limita la acestea, a observaţiei şi a instrumentelor/tehnicilor/scalelor specifice de evaluare somatofuncţională;
    [ ] stabilirea nevoii de intervenţie specifică şi elaborarea planului fizioterapeutic;
    [ ] acordarea asistenţei terapeutice şi profilactice pentru prevenirea alterării funcţiei, a limitărilor de activitate şi a restricţiilor de participare;
    [ ] acordarea asistenţei fizioterapeutice şi de recuperare în patologii ale sistemelor neuromusculoscheletic, cardiovascular, respirator, digestiv, neuroendocrin, metabolic şi urogenital, în domeniul traumatologiei sportive, pediatriei, geriatriei, reumatologiei, ORL şi în alte condiţii medicale şi chirurgicale frecvent întâlnite în practica fizioterapeutului;
    [ ] aplicarea activităţilor specifice de fizioterapie, fără a se limita la acestea, precum:
    [ ] exerciţiu fizic cu scop terapeutic;
    [ ] terapie manuală;
    [ ] hidrokinetoterapie;
    [ ] tehnici efectuate cu ajutorul instrumentelor/aparatelor/instalaţiilor corespunzătoare, prin aplicare de contenţii elastice/adezive/orteze sau prin mecanoterapie;
    [ ] scripetoterapie;
    [ ] electroterapie;
    [ ] termoterapie;
    [ ] imobilizări/posturări;
    [ ] ultrasunete;
    [ ] laser;
    [ ] alte tehnici similare: ............................................................


    S-a eliberat prezentul aviz pentru a servi la Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului ............./Direcţia de Sănătate Publică a Municipiului Bucureşti.
    Colegiul Fizioterapeuţilor .........................................
    Preşedinte
    NOTĂ:
    Orice modificare în documentele sau criteriile care au stat la baza emiterii prezentului aviz trebuie comunicată în scris colegiului teritorial al Colegiului Fizioterapeuţilor din România care a eliberat avizul, în maximum 10 zile lucrătoare.


    ANEXA 1c

    la procedură
    AVIZ
    de modificare pentru cabinetul de liberă practică pentru serviciile
    publice conexe actului medical de fizioterapie/punctul de lucru secundar/
    AVIZ
    de modificare pentru desfăşurarea activităţilor de fizioterapie în cadrul
    unui cabinet medical/al unui punct de lucru secundar al acestuia
    Nr. ............../............................
    Având în vedere Cererea înregistrată la Colegiul Fizioterapeuţilor .................................. cu nr. ............/........................., precum şi Raportul favorabil privind criteriile şi standardele de dotare minimă obligatorie corespunzătoare furnizării serviciilor de fizioterapie nr. ............/.................................,
    în temeiul prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 83/2000 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical, aprobată cu modificări prin Legea nr. 598/2001, cu modificările şi completările ulterioare, ale Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.992/2023 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 83/2000 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale Procedurii de avizare a cabinetelor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical de fizioterapie şi a activităţilor de fizioterapie, aprobată prin Hotărârea Consiliului naţional al Colegiului Fizioterapeuţilor din România nr. 63/2023, cu modificările şi completările ulterioare,
    Colegiul Fizioterapeuţilor ......................................
    AVIZEAZĂ:
    [ ] modificările privind activităţile de fizioterapie autorizate şi/sau dotarea cabinetului de liberă practică/punctului de lucru secundar ori cabinetului medical ori a punctului de lucru secundar al acestuia
    [ ] modificările privind elementele înscrise pe aviz, care nu presupun modificări privind activităţile de fizioterapie autorizate şi/sau dotarea cabinetului de liberă practică/punctului de lucru secundar ori cabinetului medical ori a punctului de lucru secundar al acestuia
    cabinetului „................................................................“, cu desfăşurarea activităţii de fizioterapie la sediul/punctul de lucru secundar situat în oraşul ............................., judeţul/sectorul ............, str. ........................ nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ....., ap. ......., având Certificatul de înregistrare nr. .................., eliberat de Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului ............./Direcţia de Sănătate Publică a Municipiului Bucureşti la data de .........................
    Activităţi de fizioterapie autorizate:
    [ ] examinarea somatofuncţională a pacientului/beneficiarului de servicii de fizioterapie, prin utilizarea, fără a se limita la acestea, a observaţiei şi a instrumentelor/tehnicilor/scalelor specifice de evaluare somatofuncţională;
    [ ] stabilirea nevoii de intervenţie specifică şi elaborarea planului fizioterapeutic;
    [ ] acordarea asistenţei terapeutice şi profilactice pentru prevenirea alterării funcţiei, a limitărilor de activitate şi a restricţiilor de participare;
    [ ] acordarea asistenţei fizioterapeutice şi de recuperare în patologii ale sistemelor neuromusculoscheletic, cardiovascular, respirator, digestiv, neuroendocrin, metabolic şi urogenital, în domeniul traumatologiei sportive, pediatriei, geriatriei, reumatologiei, ORL şi în alte condiţii medicale şi chirurgicale frecvent întâlnite în practica fizioterapeutului;
    [ ] aplicarea activităţilor specifice de fizioterapie, fără a se limita la acestea, precum:
    [ ] exerciţiu fizic cu scop terapeutic;
    [ ] terapie manuală;
    [ ] hidrokinetoterapie;
    [ ] tehnici efectuate cu ajutorul instrumentelor/aparatelor/instalaţiilor corespunzătoare, prin aplicare de contenţii elastice/adezive/orteze sau prin mecanoterapie;
    [ ] scripetoterapie;
    [ ] electroterapie;
    [ ] termoterapie;
    [ ] imobilizări/posturări;
    [ ] ultrasunete;
    [ ] laser;
    [ ] alte tehnici similare: .............................................................


    S-a eliberat prezentul aviz pentru a servi la Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului ............./Direcţia de Sănătate Publică a Municipiului Bucureşti.
    Colegiul Fizioterapeuţilor .........................................
    Preşedinte
    NOTĂ:
    Orice modificare în documentele sau criteriile care au stat la baza emiterii prezentului aviz trebuie comunicată în scris colegiului teritorial al Colegiului Fizioterapeuţilor din România care a eliberat avizul, în maximum 10 zile lucrătoare.


    ANEXA 2a

    la procedură
    CERERE
    pentru avizarea înfiinţării/funcţionării cabinetului de liberă practică
    pentru servicii publice conexe actului medical de fizioterapie ori
    a punctului de lucru secundar al acestuia/
    CERERE
    pentru avizarea desfăşurării activităţilor de fizioterapie în cadrul
    cabinetului medical ori punctului de lucru secundar al acestuia/
    CERERE
    pentru modificarea avizului
    Doamnă/Domnule preşedinte,
    Subsemnatul(a), ........................., identificat(ă) cu ............, CNP ......................., cu domiciliul în ......................................, str. ......................... nr. ......, bl. ......., sc. ...., et. ........., ap. .......,
    în calitate de
    [ ] reprezentant legal al .................................., cu sediul social în ........................................,
    [ ] împuternicit al .............................................., cu sediul social în .........................................,

    cu forma de exercitare:
    [ ] cabinet fără personalitate juridică:
    [ ] cabinet de practică individual;
    [ ] cabinete de practică grupate;
    [ ] cabinete de practică asociate;
    [ ] societate civilă de practică;
    [ ] cabinet cu personalitate juridică:
    [ ] cabinete de practică cu personalitate juridică înfiinţate potrivit Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    [ ] asociaţie sau fundaţie înfiinţată potrivit prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare.


    Vă rog a elibera avizul necesar la direcţia de sănătate publică judeţeană ori a municipiului Bucureşti în vederea înregistrării/înregistrării menţiunilor în Registrul unic al cabinetelor medicale - Partea a 3-a pentru servicii publice conexe actului medical, conform Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.992/2023 de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 83/2000 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical, cu modificările şi completările ulterioare,
    A. pentru:
    [ ] înfiinţarea cabinetului de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical de fizioterapie/punctului de lucru secundar al cabinetului de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical de fizioterapie;
    [ ] funcţionarea cabinetului de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical de fizioterapie/punctului de lucru secundar al cabinetului de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical de fizioterapie;
    [ ] desfăşurarea activităţilor de fizioterapie în cadrul cabinetului medical/punctului de lucru secundar al cabinetului medical;
    [ ] modificări privind activităţile de fizioterapie autorizate şi/sau dotarea pentru cabinetul de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical de fizioterapie/punctul de lucru secundar al cabinetului de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical de fizioterapie, având Certificatul de înregistrare nr. ....., eliberat de Direcţia de Sănătate Publică ................ la data de ........................;
    [ ] modificări privind elementele înscrise pe avizul pentru cabinetul de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical de fizioterapie/punctul de lucru secundar al cabinetului de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical de fizioterapie, având Certificatul de înregistrare nr. ....., eliberat de Direcţia de Sănătate Publică ................. la data de ......................;
    [ ] modificări privind activităţile de fizioterapie autorizate şi/sau dotarea pentru cabinetul medical/punctul de lucru secundar al cabinetului medical, având Certificatul de înregistrare nr. ........., eliberat de Direcţia de Sănătate Publică ...................... la data de .......................;
    [ ] modificări privind elementele înscrise pe avizul pentru cabinetul medical/punctul de lucru secundar al cabinetului medical, având Certificatul de înregistrare nr. ........., eliberat de Direcţia de Sănătate Publică ................... la data de ................. .

    B. Anexez prezentei cereri următoarele documente:
    [ ] actul de identitate al titularului sau reprezentantului legal, după caz;
    [ ] dovada deţinerii legale a spaţiului în care urmează să funcţioneze cabinetul/punctul de lucru secundar al cabinetului (contract de închiriere/de comodat/de donaţie, act de proprietate/concesiune etc.), însoţită de schiţa spaţiului;
    [ ] regulamentul de organizare şi funcţionare a cabinetului/punctului de lucru secundar al cabinetului;
    [ ] programul de lucru al cabinetului/punctului de lucru secundar al cabinetului asumat prin semnătura reprezentantului legal;
    [ ] în cazul cabinetelor de liberă practică pentru servicii conexe actului medical de fizioterapie, documente care atestă experienţa profesională dobândită de cel puţin 3 ani în exercitarea profesiei a titularului cabinetului de liberă practică/a administratorului societăţii comerciale sau a reprezentantului legal al persoanei juridice ori a cel puţin o treime din numărul membrilor fondatori ori documente care atestă experienţa profesională dobândită de cel puţin 3 ani în exercitarea profesiei a cel puţin unui fizioterapeut din cadrul organizaţiei neguvernamentale înfiinţate potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare;
    [ ] dovada raportului juridic dintre organizaţia neguvernamentală şi fizioterapeutul angajat/contractat, dacă este cazul;
    [ ] în cazul cabinetelor medicale, documente care atestă experienţa profesională dobândită de cel puţin 3 ani în exercitarea profesiei a fizioterapeutului angajat/contractat ori desemnarea unui coordonator pentru fizioterapeutul angajat/contractat care trebuie să fie medic de specialitate ori fizioterapeut cu experienţă profesională de cel puţin 3 ani (pentru care se vor depune documente care atestă experienţa profesională dobândită de cel puţin 3 ani în exercitarea profesiei de fizioterapeut);
    [ ] dovada raportului juridic dintre cabinetul medical şi fizioterapeutul angajat/contractat sau dintre cabinetul medical şi coordonatorul desemnat, după caz;
    [ ] dovada achitării taxei;
    [ ] dacă este cazul - convenţia de constituire a cabinetelor de practică grupate sau asociate sau contractul de societate civilă prin care se constituite societatea civilă de practică pentru servicii publice conexe actului medical, după caz;
    [ ] certificatul de înregistrare fiscală sau certificatul de înregistrare la registrul comerţului, respectiv certificatul de înregistrare în registrul persoanelor juridice ori hotărârea judecătorească de înfiinţare sau actul de acordare a personalităţii juridice;
    [ ] actul constitutiv sau statutul persoanei juridice, dacă este cazul;
    [ ] documentele doveditoare care atestă modificările.
    NOTE:
    1. Documentele vor fi completate cu raportul întocmit de către reprezentantul colegiului teritorial din cadrul Colegiului Fizioterapeuţilor din România competent, dacă este cazul.
    2. Documentele depuse în copie vor purta menţiunea „conform cu originalul“, numele în clar şi semnătura solicitantului.


    C. În cadrul cabinetului îşi vor desfăşura/îşi desfăşoară activitatea următorii fizioterapeuţi salariaţi şi/sau colaboratori:
    1. .........................................................., având NRU ...................., deţinând Autorizaţia de liberă practică nr. ...................., emisă de Colegiul Fizioterapeuţilor ...................... la data de ..................., şi Avizul anual nr. ....................., emis de Colegiul Fizioterapeuţilor ...................... la data de .................................;
    2. ......................................................., având NRU ...................., deţinând Autorizaţia de liberă practică nr. ...................., emisă de Colegiul Fizioterapeuţilor ...................... la data de ...................., şi Avizul anual nr. ....................., emis de Colegiul Fizioterapeuţilor ...................... la data de ......................;
    3. ........................................................, având NRU ...................., deţinând Autorizaţia de liberă practică nr. ...................., emisă de Colegiul Fizioterapeuţilor ...................... la data de ...................., şi Avizul anual nr. ....................., emis de Colegiul Fizioterapeuţilor ...................... la data de ......................;
    4. ........................................................, având NRU ...................., deţinând Autorizaţia de liberă practică nr. ...................., emisă de Colegiul Fizioterapeuţilor ...................... la data de ...................., şi Avizul anual nr. ....................., emis de Colegiul Fizioterapeuţilor ...................... la data de ..................... .

    D. Declar pe propria răspundere că următoarele condiţii de dotare minimă obligatorie sunt îndeplinite de cabinetul de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical de fizioterapie/cabinetul medical (sau de punctul de lucru secundar al cabinetului, după caz):
    [ ] 1 spalier;
    [ ] 2 saltele;
    [ ] oglindă de perete;
    [ ] 1 masă de examinare/de terapie simplă;
    [ ] 1 bancă;
    [ ] 2 instalaţii-montaje scripeţi cu contragreutăţi;
    [ ] greutăţi de diverse mărimi, bastoane, arcuri, cordoane elastice;
    [ ] minimum 3-4 dispozitive pentru recuperare funcţională din grupa dispozitive ajutătoare (de exemplu: pedalier, planşetă basculantă, giroplan, levier pentru cvadriceps, roată şi scăriţă pentru umăr, placă canadiană, placă pentru abilităţile mâinii etc.):
    .............................................................................................
    .............................................................................................

    [ ] cântar pentru persoane.

    E. În cadrul cabinetului de liberă practică (sau la punctul de lucru secundar al cabinetului de liberă practică, după caz) vor fi furnizate următoarele activităţi specifice de fizioterapie:
    [ ] examinarea somatofuncţională a pacientului/beneficiarului de servicii de fizioterapie, prin utilizarea, fără a se limita la acestea, a observaţiei şi a instrumentelor/tehnicilor/scalelor specifice de evaluare somatofuncţională;
    [ ] stabilirea nevoii de intervenţie specifică şi elaborarea planului fizioterapeutic;
    [ ] acordarea asistenţei terapeutice şi profilactice pentru prevenirea alterării funcţiei, a limitărilor de activitate şi a restricţiilor de participare;
    [ ] acordarea asistenţei fizioterapeutice şi de recuperare în patologii ale sistemelor neuromusculoscheletic, cardiovascular, respirator, digestiv, neuroendocrin, metabolic şi urogenital, în domeniul traumatologiei sportive, pediatriei, geriatriei, reumatologiei, ORL şi în alte condiţii medicale şi chirurgicale frecvent întâlnite în practica fizioterapeutului;
    [ ] aplicarea activităţilor specifice de fizioterapie, fără a se limita la acestea, precum:
    [ ] exerciţiu fizic cu scop terapeutic;
    [ ] terapie manuală;
    [ ] hidrokinetoterapie;
    [ ] tehnici efectuate cu ajutorul instrumentelor/aparatelor/instalaţiilor corespunzătoare, prin aplicare de contenţii elastice/adezive/orteze sau prin mecanoterapie;
    [ ] scripetoterapie;
    [ ] electroterapie;
    [ ] termoterapie;
    [ ] imobilizări/posturări;
    [ ] ultrasunete;
    [ ] laser;
    [ ] alte tehnici similare: ....................


    F. Doresc ca avizul să îmi fie transmis astfel:
    [ ] ridicare personală/de către împuternicit;
    [ ] prin servicii de curierat, cu plata la destinatar, la următoarea adresă: oraşul .............., str. .............. nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., sectorul (judeţul) ............, cod poştal ......., tel. .............. .


    Informaţii privind prelucrarea datelor cu caracter personal
    Declar că am luat cunoştinţă de conţinutul notei de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal de către Colegiul Fizioterapeuţilor din România şi cunosc condiţiile privind exercitarea drepturilor mele.
    Nota de informare se regăseşte pe site-ul oficial al Colegiului Fizioterapeuţilor din România (https://colegiulfizioterapeutilor.ro) şi la punctele de lucru ale colegiilor teritoriale.
    Declar pe propria răspundere, cunoscând dispoziţiile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, cu privire la falsul în declaraţii, că informaţiile prezentate în această cerere şi documentele anexate corespund realităţii.

┌─────────────┬────────────────────────┐
│Data: │Semnătura │
└─────────────┴────────────────────────┘


    ANEXA 2b

    la procedură
    CERERE
    de actualizare a evidenţelor din aviz
    Doamnă/Domnule preşedinte,
    Subsemnatul(a), ................., identificat(ă) cu ............, CNP ...................., cu domiciliul în ..................., str. ...................... nr. ......, bl. ......., sc. ...., et. ........., ap. .......,
    în calitate de
    [ ] reprezentant legal al ...................., cu sediul social în ..................,
    [ ] împuternicit al ...................., cu sediul social în .....................,

    având Avizul de înfiinţare/funcţionare/desfăşurare activităţi de fizioterapie nr. ......../..............., emis de Colegiul Fizioterapeuţilor ..................,
    vă rog a constata modificările din cadrul cabinetului/punctului de lucru secundar al cabinetului, având Certificatul de înregistrare nr. ....., eliberat de Direcţia de Sănătate Publică .................. la data de ..................., pentru actualizarea evidenţelor, nefiind necesară eliberarea unui nou aviz.
    Anexez prezentei cereri următoarele documente doveditoare care atestă modificările: ..................................

    Informaţii privind prelucrarea datelor cu caracter personal
    Declar că am luat cunoştinţă de conţinutul notei de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal de către Colegiul Fizioterapeuţilor din România şi cunosc condiţiile privind exercitarea drepturilor mele.
    Nota de informare se regăseşte pe site-ul oficial al Colegiului Fizioterapeuţilor din România (https://colegiulfizioterapeutilor.ro) şi la punctele de lucru ale colegiilor teritoriale.
    Declar pe propria răspundere, cunoscând dispoziţiile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, cu privire la falsul în declaraţii, că informaţiile prezentate în această cerere şi documentele anexate corespund realităţii.

┌─────────────┬────────────────────────┐
│Data: │Semnătura │
└─────────────┴────────────────────────┘


    ANEXA 3

    la procedură
    RAPORT
    privind criteriile şi standardele de dotare minimă obligatorie
    corespunzătoare furnizării serviciilor de fizioterapie
    Subsemnatul, ...................., reprezentant al Colegiului Fizioterapeuţilor ................., desemnat prin Decizia preşedintelui Colegiului Fizioterapeuţilor .............. nr. ........., în urma cererii depuse de ............, cu sediul social în oraşul ................., judeţul/sectorul ................, str. ........... nr. ...., bl. ......, sc. ....., et. ......, ap. ....., CUI/CIF .............., reprezentat de ................., în calitate de ....................., pentru forma de exercitare:
    [ ] cabinet fără personalitate juridică:
    [ ] cabinet de practică individual;
    [ ] cabinete de practică grupate;
    [ ] cabinete de practică asociate;
    [ ] societate civilă de practică;

    [ ] cabinet cu personalitate juridică:
    [ ] cabinete de practică cu personalitate juridică înfiinţate potrivit Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    [ ] asociaţie sau fundaţie înfiinţată potrivit prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare,


    am efectuat inspecţia cu privire la condiţiile de dotare minimă obligatorie, în conformitate cu prevederile art. 3 din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.992/2023 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 83/2000 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical, cu modificările şi completările ulterioare:
    [ ] cabinetului de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical de fizioterapie;
    [ ] punctului de lucru secundar al cabinetului de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical de fizioterapie;
    [ ] spaţiului unde se vor desfăşura/se desfăşoară activităţile de fizioterapie din cadrul cabinetului medical;
    [ ] spaţiului unde se vor desfăşura/se desfăşoară activităţile de fizioterapie din cadrul punctului de lucru secundar al cabinetului medical,

    situat în oraşul ......................................., judeţul/sectorul ..........................., str. .......... nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ..., ap. ....,
    şi am constatat că sunt îndeplinite următoarele:
    Condiţii de dotare minimă obligatorie:
    [ ] 1 spalier;
    [ ] 2 saltele;
    [ ] oglindă de perete;
    [ ] 1 masă de examinare/de terapie simplă;
    [ ] 1 bancă;
    [ ] 2 instalaţii-montaje scripeţi cu contragreutăţi;
    [ ] greutăţi de diverse mărimi, bastoane, arcuri, cordoane elastice;
    [ ] minimum 3-4 dispozitive pentru recuperare funcţională din grupa dispozitive ajutătoare (de exemplu: pedalier, planşetă basculantă, giroplan, levier pentru cvadriceps, roată şi scăriţă pentru umăr, placă canadiană, placă pentru abilităţile mâinii etc.);
    ..............................................................................................

    [ ] cântar pentru persoane;
    [ ] alte dotări, trusa de urgenţă.

    Condiţii privind alte dotări:
    (Se vor verifica dotările prin raportare la activităţile specifice de fizioterapie menţionate în cererea de avizare.)
    ...........................................................................................
    ...........................................................................................
    ...........................................................................................
    ...........................................................................................


    Alte menţiuni:
    ...........................................................................................
    ...........................................................................................
    ...........................................................................................

    Activităţi de fizioterapie pentru care există dotări:
    [ ] examinarea somatofuncţională a pacientului/beneficiarului de servicii de fizioterapie, prin utilizarea, fără a se limita la acestea, a observaţiei şi a instrumentelor/tehnicilor/scalelor specifice de evaluare somatofuncţională;
    [ ] stabilirea nevoii de intervenţie specifică şi elaborarea planului fizioterapeutic;
    [ ] acordarea asistenţei terapeutice şi profilactice pentru prevenirea alterării funcţiei, a limitărilor de activitate şi a restricţiilor de participare;
    [ ] acordarea asistenţei fizioterapeutice şi de recuperare în patologii ale sistemelor neuromusculoscheletic, cardiovascular, respirator, digestiv, neuroendocrin, metabolic şi urogenital, în domeniul traumatologiei sportive, pediatriei, geriatriei, reumatologiei, ORL şi în alte condiţii medicale şi chirurgicale frecvent întâlnite în practica fizioterapeutului;
    [ ] aplicarea activităţilor specifice de fizioterapie, fără a se limita la acestea, precum:
    [ ] exerciţiu fizic cu scop terapeutic;
    [ ] terapie manuală;
    [ ] hidrokinetoterapie;
    [ ] tehnici efectuate cu ajutorul instrumentelor/aparatelor/instalaţiilor corespunzătoare, prin aplicare de contenţii elastice/adezive/orteze sau prin mecanoterapie;
    [ ] scripetoterapie;
    [ ] electroterapie;
    [ ] termoterapie;
    [ ] imobilizări/posturări;
    [ ] ultrasunete;
    [ ] laser;
    [ ] alte tehnici similare: .............................................................


    Ca urmare a efectuării inspecţiei cu privire la condiţiile de dotare minimă obligatorie, se emite raportul privind criteriile şi standardele de dotare minimă obligatorie corespunzătoare furnizării serviciilor de fizioterapie:
    [ ] favorabil;
    [ ] nefavorabil.

    Colegiul Fizioterapeuţilor ...................
    Reprezentant
    ...............................
    (reprezentant cabinet)

    ANEXA 4a

    la procedură
    DECIZIA
    preşedintelui Colegiului Fizioterapeuţilor ....................
    Nr. ......./.......
    Subsemnata/Subsemnatul, ...................................., în calitate de preşedinte al Colegiului Fizioterapeuţilor ...................., având sediul în ......................., tel. .............., e-mail .........................., CIF ..............., cont bancar .................., structură teritorială a Colegiului Fizioterapeuţilor din România, organizaţie profesională, cu personalitate juridică, constituită în baza Legii nr. 229/2016 privind organizarea şi exercitarea profesiei de fizioterapeut, precum şi pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Colegiului Fizioterapeuţilor din România, cu modificările ulterioare,
    având în vedere Cererea înregistrată la Colegiul Fizioterapeuţilor ............ cu nr. ......../..........,
    în temeiul prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 83/2000 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical, aprobată cu modificări prin Legea nr. 598/2001, cu modificările şi completările ulterioare, ale Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.992/2023 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 83/2000 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale Procedurii de avizare a cabinetelor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical de fizioterapie şi a activităţilor de fizioterapie, aprobată prin Hotărârea Consiliului naţional al Colegiului Fizioterapeuţilor din România nr. 63/2023, cu modificările şi completările ulterioare,
    emit următoarea
    DECIZIE:
    ART. 1
    Se respinge Cererea înregistrată la Colegiul Fizioterapeuţilor ................ cu nr. ........./............ din următoarele considerente:
    .............................................................................................
    .............................................................................................
    .............................................................................................


    ART. 2
    Prezenta decizie se comunică .........................., cu sediul social în oraşul ............., judeţul/sectorul ...................., str. ........... nr. ...., bl. ...., sc. ....., et. ...., ap. ...., CUI/CIF ................, reprezentat de ..................., în calitate de ............ .

    Colegiul Fizioterapeuţilor ....................
    Preşedinte

    ANEXA 4b

    la procedură
    DECIZIA
    preşedintelui Colegiului Fizioterapeuţilor ...............
    Nr. ........./..........
    Subsemnata/Subsemnatul, ........................................, în calitate de preşedinte al Colegiului Fizioterapeuţilor ...................., având sediul în ..........., tel. .............., e-mail ................, CIF 38710536, cont bancar ................, structură teritorială a Colegiului Fizioterapeuţilor din România, organizaţie profesională, cu personalitate juridică, constituită în baza Legii nr. 229/2016 privind organizarea şi exercitarea profesiei de fizioterapeut, precum şi pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Colegiului Fizioterapeuţilor din România, cu modificările ulterioare,
    având în vedere Avizul emis de Colegiul Fizioterapeuţilor ................. cu nr. ......../........., pentru ..............., în urma sesizării înregistrării cu nr. ......./autosesizării şi a desfăşurării inspecţiei/verificării documentelor, unde s-au constatat următoarele:
    .............................................................................................
    .............................................................................................,

    în temeiul prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 83/2000 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical, aprobată cu modificări prin Legea nr. 598/2001, cu modificările şi completările ulterioare, ale Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.992/2023 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 83/2000 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale Procedurii de avizare a cabinetelor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical de fizioterapie şi a activităţilor de fizioterapie, aprobată prin Hotărârea Consiliului naţional nr. 63/2023, cu modificările şi completările ulterioare,
    emit următoarea
    DECIZIE:
    ART. 1
    (1) Se retrage Avizul eliberat de Colegiul Fizioterapeuţilor ................. cu nr. ........./..............., emis pentru cabinetul de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical de fizioterapie/punctul de lucru secundar al cabinetului de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical de fizioterapie/desfăşurarea activităţilor de fizioterapie în cadrul cabinetului medical/punctului de lucru secundar al cabinetului medical „.............................“, cu desfăşurarea activităţii la sediul/punctul de lucru secundar situat în oraşul ................., judeţul/sectorul ................, str. .............. nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ..... .
    (2) Motivele retragerii avizului sunt următoarele: ....................................................................................

    ART. 2
    Prezenta decizie se comunică ..............., cu sediul social în oraşul ............., judeţul/sectorul .........., str. ............. nr. ....., bl. ...., sc. ....., et. ....., ap. ....., CUI/CIF ......................, reprezentat de ..............., în calitate de ...................., Direcţiei de Sănătate Publică ......................, cu sediul în ........................, şi Consiliului naţional al Colegiului Fizioterapeuţilor din România.

    ART. 3
    Prezenta decizie se poate contesta la Consiliul naţional al Colegiului Fizioterapeuţilor din România în 30 de zile de la data comunicării.

    Colegiul Fizioterapeuţilor .......................
    Preşedinte

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016