Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 11 din 30 august 2024  pentru modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare  al Camerei Consultanţilor Fiscali, aprobat prin Hotărârea Consiliului superior  al Camerei Consultanţilor Fiscali nr. 3/2022    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 11 din 30 august 2024 pentru modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Camerei Consultanţilor Fiscali, aprobat prin Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanţilor Fiscali nr. 3/2022

EMITENT: Camera Consultanţilor Fiscali
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 896 din 5 septembrie 2024
    În baza prevederilor art. 10 din Ordonanţa Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea şi exercitarea activităţii de consultanţă fiscală, aprobată cu modificări prin Legea nr. 198/2002, cu modificările şi completările ulterioare,
    Consiliul superior al Camerei Consultanţilor Fiscali, întrunit în şedinţa din 29 august 2024, hotărăşte:
    ART. I
    Regulamentul de organizare şi funcţionare al Camerei Consultanţilor Fiscali, aprobat prin Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanţilor Fiscali nr. 3/2022, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 184 din 24 februarie 2022, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 3, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Persoanele care au promovat examenul pentru atribuirea calităţii de consultant fiscal asistent sunt obligate să se înscrie ca membri activi în Registrul consultanţilor fiscali şi al societăţilor de consultanţă fiscală, la capitolul «Consultanţi fiscali asistenţi», în termenul prevăzut la art. 5 alin. (1). La înscrierea în Registrul consultanţilor fiscali şi al societăţilor de consultanţă fiscală, consultanţii fiscali asistenţi (stagiari) trebuie să aibă încheiată o convenţie de stagiu cu un îndrumător înscris în Lista consultanţilor fiscali activi îndrumători, publicată pe site-ul Camerei, pe care trebuie să o depună împreună cu cererea de înscriere. Stagiul are o durată de 3 ani, începând cu data înscrierii în registru."

    2. La articolul 3, alineatul (5^2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(5^2) Consultantul fiscal asistent care nu a respectat prevederile alin. (5) şi (5^1) cu privire la participarea la examenul de atribuire a calităţii de consultant fiscal sau nu a promovat în perioada prevăzută la alin. (5^1) îşi pierde de drept calitatea de consultant fiscal asistent şi este radiat din oficiu din Registrul consultanţilor fiscali şi al societăţilor de consultanţă fiscală, de la capitolul «Consultanţi fiscali asistenţi», prin decizie a directorului executiv. Radierea este definitivă, prin excepţie de la prevederile art. 13."

    3. La articolul 3, după alineatul (5^2) se introduce un nou alineat, alineatul (5^3), cu următorul cuprins:
    "(5^3) În cazul promovării examenului pentru atribuirea calităţii de consultant fiscal, consultantul fiscal asistent este radiat din oficiu din Registrul consultanţilor fiscali şi al societăţilor de consultanţă fiscală, de la capitolul «Consultanţi fiscali asistenţi», prin decizie a directorului executiv."

    4. La articolul 4, alineatul (7) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(7) Pentru a fi înregistraţi la secţiunea «persoane inactive», membrii Camerei persoane fizice trebuie să completeze şi să transmită formularul cererii de înscriere/cererii de înregistrare la secţiunea «persoane inactive"

    5. La articolul 4, alineatul (8) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(8) În situaţia în care cererea de înregistrare în secţiunea «persoane inactive» nu este completă sau nu este însoţită de documentele doveditoare ale stării de incompatibilitate, acolo unde este cazul, Camera solicită completarea acesteia. În cazul în care consultantul fiscal nu realizează completările solicitate în termen de 30 de zile de la comunicare, cererea urmează a fi respinsă prin decizie a directorului executiv."

    6. La articolul 4, alineatul (9) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(9) În situaţia în care societatea de consultanţă fiscală nu mai îndeplineşte condiţiile legale de funcţionare, autorizaţia societăţii se retrage conform art. 12 alin. (1) pct. 2 lit. b), dacă într-un termen de 30 de zile de la data comunicării de către Cameră a unei notificări de punere în întârziere societatea nu notifică Camera cu privire la reîndeplinirea acestor condiţii."

    7. La articolul 4, alineatul (10) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(10) Înscrierea şi retragerea de pe listele consultanţilor fiscali cu drept de a efectua expertize fiscale judiciare la solicitarea organelor judecătoreşti sau de cercetare penală se fac doar prin completarea şi transmiterea formularelor puse la dispoziţie pe site-ul Camerei, iar soluţionarea acestora se face prin decizie a directorului executiv. La înscrierea pe liste, Camera eliberează carnetul profesional de consultant fiscal - expert fiscal judiciar în format electronic."

    8. La articolul 5, alineatul (7) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(7) Cererea, împreună cu documentele anexate, după caz, se înregistrează la Cameră, care, după verificarea îndeplinirii condiţiilor de înscriere, efectuează înscrierea în Registrul consultanţilor fiscali şi al societăţilor de consultanţă fiscală, în baza deciziei emise de directorul executiv privind aprobarea cererii, şi eliberează carnetul profesional sub formă de card de membru. Parafa se eliberează la cerere, prin completarea şi transmiterea formularului disponibil pe site-ul Camerei, doar pentru consultanţii fiscali activi."

    9. La articolul 5, alineatul (10) se abrogă.
    10. La articolul 6, alineatul (4) se abrogă.
    11. La articolul 6, după alineatul (8) se introduce un nou alineat, alineatul (9), cu următorul cuprins:
    "(9) Pe baza deciziei Biroului permanent, consultanţii fiscali în cauză vor fi înscrişi în Registrul consultanţilor fiscali şi al societăţilor de consultanţă fiscală, la secţiunea corespunzătoare."

    12. La articolul 7, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Pentru autorizarea societăţilor de consultanţă fiscală, persoanele juridice trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
    a) să fie înregistrate la registrul comerţului cu codul CAEN corespunzător consultanţei fiscale şi să figureze ca societăţi active;
    b) să nu figureze în bazele de date ale Ministerului Finanţelor ca persoane inactive din punct de vedere fiscal;
    c) consultanţii fiscali asociaţi/acţionari şi administratori să nu figureze în Registrul consultanţilor fiscali şi al societăţilor de consultanţă fiscală cu o sancţiune disciplinară prevăzută la art. 54 alin. (1) lit. b) în ultimele 6 luni şi să nu aibă obligaţii restante faţă de Cameră;
    d) consultanţii fiscali asociaţi/acţionari şi administratori să nu aibă antecedente penale pentru săvârşirea unor infracţiuni sancţionate de legile fiscale, financiar-contabile, vamale, cele care privesc disciplina financiară, precum şi alte infracţiuni în legătură cu exercitarea activităţilor prevăzute la art. 3 alin. (2) lit. b), inclusiv spălarea banilor sau finanţarea terorismului;
    e) consultanţii fiscali asociaţi/acţionari şi administratori să nu aibă fapte înscrise în cazierul fiscal."

    13. La articolul 7, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Documentaţia prevăzută la alin. (3) se verifică pentru îndeplinirea cerinţelor prevăzute la alin. (1)-(3), după care se fac propuneri de aprobare sau respingere motivată, după caz, Biroului permanent al Consiliului superior al Camerei. În cazul aprobării cererii, persoana juridică respectivă devine membră a Camerei, este înscrisă în Registrul consultanţilor fiscali şi al societăţilor de consultanţă fiscală, în baza deciziei emise de Biroul permanent al Consiliului superior al Camerei, şi i se eliberează autorizaţia."

    14. La articolul 7, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(5) În situaţia în care cererea este respinsă, decizia motivată a Biroului permanent al Consiliului superior al Camerei se comunică solicitantului."

    15. La articolul 10, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 10
    (1) Membrii Camerei persoane fizice sunt obligaţi să comunice Camerei, în scris, în termen de până la 30 de zile, producerea unor evenimente semnificative în activitatea acestora, menţionând toate informaţiile şi ataşând toate documentele corespunzătoare, după cum urmează:
    a) aplicarea unor sancţiuni disciplinare pe linie profesională de către o autoritate legală sau un alt organism profesional al cărui membru este persoana în cauză;
    b) orice condamnare penală definitivă pronunţată de instanţele competente din ţară sau din străinătate pentru infracţiuni sancţionate de legile fiscale, financiar-contabile, vamale, cele care privesc disciplina financiară, precum şi alte infracţiuni în legătură cu exercitarea activităţilor prevăzute la art. 3 alin. (2) lit. b), inclusiv spălarea banilor sau finanţarea terorismului;
    c) existenţa unei hotărâri judecătoreşti definitive prin care i se interzice consultantului fiscal exercitarea funcţiei de administrator al unei societăţi sau, în general, exercitarea de funcţii care privesc gestiunea ori conducerea unei societăţi;
    d) schimbarea numelui şi/sau a domiciliului, situaţie în care persoana în cauză va solicita în scris Camerei eliberarea unui nou carnet profesional de consultant fiscal membru al Camerei şi a unei noi parafe, după caz;
    e) modificarea adresei de corespondenţă sau de reşedinţă, după caz;
    f) orice alte date care se referă la calitatea de membru al acesteia."

    16. La articolul 10, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Membrii Camerei persoane juridice sunt obligaţi să comunice Camerei, în scris, în termen de până la 30 de zile, producerea unor evenimente semnificative în activitatea acestora, menţionând toate informaţiile şi ataşând toate documentele corespunzătoare, după cum urmează:
    a) schimbarea denumirii şi/sau a sediului, situaţie în care se va solicita în scris Camerei eliberarea unei noi autorizaţii;
    b) schimbarea adresei de corespondenţă;
    c) deschiderea sau închiderea unei filiale ori a unei subunităţi;
    d) orice modificare în ceea ce priveşte statutul asociaţilor/ acţionarilor sau al administratorilor persoanei juridice;
    e) orice condamnare penală definitivă pronunţată de instanţele competente din ţară sau din străinătate împotriva persoanei juridice;
    f) aplicarea unor sancţiuni disciplinare persoanei juridice ori luarea de măsuri împotriva acesteia de către o autoritate sau un alt organism profesional al cărui membru este persoana juridică în cauză;
    g) orice condamnare penală definitivă pronunţată de instanţele competente din ţară sau din străinătate împotriva unui asociat/acţionar ori administrator al persoanei juridice pentru infracţiuni sancţionate de legile fiscale, financiar-contabile, vamale, cele care privesc disciplina financiară, precum şi alte infracţiuni în legătură cu exercitarea activităţilor prevăzute la art. 3 alin. (2) lit. b), inclusiv spălarea banilor sau finanţarea terorismului;
    h) existenţa unei hotărâri judecătoreşti definitive prin care i se interzice reprezentantului legal al societăţii de consultanţă fiscală exercitarea funcţiei de administrator sau exercitarea de funcţii care privesc gestiunea ori conducerea unei societăţi;
    i) dacă se află în procedură de insolvenţă sau de lichidare."

    17. La articolul 11, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 11
    (1) Membrii Camerei, persoane fizice sau persoane juridice, au dreptul să renunţe la calitatea de membru prin notificare scrisă către Cameră cu privire la intenţia de renunţare, folosind formularul pus la dispoziţie pe site-ul Camerei. Radierea din Registrul consultanţilor fiscali şi al societăţilor de consultanţă fiscală, din iniţiativa membrilor, se realizează prin decizie a directorului executiv, potrivit alin. (2)-(4), cu condiţia ca membrul Camerei în cauză să nu înregistreze obligaţii restante sau curente la plata cotizaţiilor fixe sau variabile."

    18. Articolul 14 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 14
    În faţa organelor de conducere ale Camerei problemele, interesele şi propunerile societăţilor de consultanţă fiscală pot fi susţinute de administratorii acestor societăţi sau de alte persoane împuternicite de aceştia."

    19. Articolul 15 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 15
    (1) Persoanele juridice care au suspendată activitatea la registrul comerţului au obligaţia să notifice Camera prin completarea şi transmiterea formularului pus la dispoziţie pe site-ul propriu şi a documentelor justificative. Soluţionarea cererii de inactivare se face prin decizie a directorului executiv. Pe perioada inactivităţii, societăţile în cauză nu datorează cotizaţia.
    (2) Solicitarea de înregistrare în categoria membrilor activi se face prin completarea şi transmiterea formularului pus la dispoziţie de Cameră pe site-ul propriu. Cererea trebuie însoţită de documente justificative şi plata cotizaţiei fixe, al cărei cuantum este egal cu al cotizaţiei datorate de noii membri ai Camerei. Soluţionarea cererii se face prin decizie a directorului executiv."

    20. La articolul 16, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 16
    (1) În cazuri de dificultate financiară, membrii Camerei pot solicita amânarea sau eşalonarea plăţii cotizaţiilor prin cerere motivată adresată Camerei. Cererea se soluţionează în termen de 10 zile prin decizie a directorului executiv."

    21. La articolul 17 alineatul (5) punctul 1, litera f) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "f) telefon;"

    22. La articolul 17 alineatul (5) punctul 2, litera c) se abrogă.
    23. La articolul 17 alineatul (5) punctul 2, literele d) şi f) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "d) numele, prenumele şi codul de membru ale asociaţilor/acţionarilor, administratorilor care au calitatea de consultant fiscal;
    .............................................................................................
f) telefon;"

    24. La articolul 54 alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) avertisment scris;"

    25. La articolul 57, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 57
    (1) În termen de 10 zile de la primirea sesizării şi demararea procedurii disciplinare, Direcţia juridică, etică profesională, monitorizare şi control, prin Colectivul cu atribuţii de cercetare disciplinară, va transmite în scris persoanei reclamate o comunicare cu privire la:
    a) conţinutul sesizării primite şi demararea procedurii disciplinare;
    b) elementele care stau la baza sesizării;
    c) obligaţia de a transmite Camerei documentele solicitate în vederea soluţionării cauzei;
    d) dreptul persoanei reclamate de a formula un răspuns în termen de 10 zile de la primirea comunicării, dar nu mai mult de 15 zile de la transmitere;
    e) dreptul persoanei reclamate de a prezenta probe în apărarea sa;
    f) orice alte elemente necesare soluţionării cauzei."

    26. La articolul 59, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 59
    (1) În urma finalizării procedurii disciplinare, Direcţia juridică, etică profesională, monitorizare şi control, prin Colectivul cu atribuţii de cercetare disciplinară, întocmeşte un raport prin care propune sancţionarea disciplinară sau nesancţionarea, pe care îl înaintează spre aprobare Consiliului superior. Raportul va cuprinde faptele reclamate la adresa consultantului fiscal, probele administrate, precum şi orice alte informaţii necesare soluţionării propunerii de sancţionare disciplinară sau de nesancţionare."

    27. Articolul 60 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 60
    Decizia Consiliului superior privind sancţionarea disciplinară poate fi contestată, în termen de 30 de zile de la comunicare, de către persoana reclamată. Contestaţia se soluţionează de către Comisia de apel a Camerei şi trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
    a) să fie formulată în scris, cu indicarea numărului deciziei atacate;
    b) să fie motivată în fapt şi în drept;
    c) să fie semnată de către contestatar sau persoana împuternicită, după caz."

    28. Articolul 61 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 61
    (1) Termenul de soluţionare a contestaţiei este de 30 de zile de la data înregistrării la Cameră.
    (2) Comisia de apel poate convoca reclamatul la sediul Camerei dacă apreciază că sunt necesare lămuriri suplimentare cu privire la contestaţia formulată şi probele administrate sau poate solicita transmiterea acestora în scris. În caz de neprezentare a reclamatului fără să facă dovada imposibilităţii prezentării din motive întemeiate, la data şi ora stabilite în convocare, şi de netransmitere în scris a lămuririlor suplimentare, contestaţia se respinge ca nesusţinută.
    (3) Comisia de apel poate analiza şi decide asupra contestaţiei şi fără convocarea reclamatului dacă apreciază că nu sunt necesare lămuriri suplimentare."

    29. Articolul 62 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 62
    (1) În soluţionarea contestaţiei, Comisia de apel emite o hotărâre motivată prin care poate să respingă sau să admită, în tot ori în parte, contestaţia.
    (2) În cazul nesemnării sau nemotivării în fapt şi în drept a contestaţiei în termenul prevăzut de art. 60, contestaţia se respinge.
    (3) Contestaţia formulată cu nerespectarea termenului prevăzut de art. 60 se respinge ca tardivă.
    (4) Contestaţia formulată de reclamat prin împuternicit trebuie să fie însoţită de o procură în acest sens sau o împuternicire avocaţială, după caz.
    (5) Hotărârea Comisiei de apel se comunică reclamatului atât pe e-mail, cât şi prin serviciile de poştă sau curierat, cu confirmare de primire.
    (6) Hotărârile Comisiei de apel privind suspendarea sau excluderea unui membru sunt publicate pe site-ul Camerei.
    (7) Hotărârile Comisiei de apel sunt de natură disciplinară şi pot fi atacate, în condiţiile legii, la instanţa competentă."

    30. Anexa nr. 2 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.


    ART. II
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data publicării.



                    Preşedintele Camerei Consultanţilor Fiscali,
                    Dan Manolescu

    Bucureşti, 30 august 2024.
    Nr. 11.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 2 la regulament)
    REGISTRUL PUBLIC
    al consultanţilor fiscali şi al societăţilor de consultanţă fiscală
    CAP. I - Consultanţi fiscali

    Secţiunea A - Activi
    Secţiunea B - Inactivi
    CAP. II - Consultanţi fiscali asistenţi


┌────┬─────────────┬─────────┬───────────┬────────┬───────────┐
│ │ │ │ │Numărul │Sancţiunea │
│ │Codul de │ │Localitatea│de │de │
│Nr. │membru PF/ │Numele şi│de │telefon,│suspendare │
│crt.│anul │prenumele│domiciliu │adresa │a │
│ │înregistrării│ │ │de │activităţii│
│ │ │ │ │e-mail*)│ │
├────┼─────────────┼─────────┼───────────┼────────┼───────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │
├────┼─────────────┼─────────┼───────────┼────────┼───────────┤
│1. │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼─────────┼───────────┼────────┼───────────┤
│2. │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼─────────┼───────────┼────────┼───────────┤
│3. │ │ │ │ │ │
└────┴─────────────┴─────────┴───────────┴────────┴───────────┘


    *) Datele cu caracter personal, altele decât cele prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea şi exercitarea activităţii de consultanţă fiscală, aprobată cu modificări prin Legea nr. 198/2002, cu modificările şi completările ulterioare, sunt publicate pe site-ul Camerei Consultanţilor Fiscali în baza consimţământului liber exprimat al persoanei vizate.
    CAP. III - Societăţi de consultanţă fiscală

    Secţiunea A - Active
    Secţiunea B - Inactive

┌────┬───────────┬──────────┬─────────────┬────────┬───────────────────┬─────────────┬───────────┐
│ │ │ │Adresa │ │Numele şi prenumele│ │ │
│ │ │ │sediului │Numărul │asociaţilor*), │ │ │
│ │Codul de │ │(localitatea,│de │acţionarilor*), │Codul de │Perioada │
│Nr. │membru PJ/ │Denumirea │str., nr., │telefon,│administratorilor*)│membru PF/ │suspendării│
│crt.│anul │societăţii│bl., sc., │adresa │care au calitatea │anul │activităţii│
│ │autorizării│ │et., ap., │de │de consultant │înregistrării│societăţii │
│ │ │ │judeţul/ │e-mail │fiscal │ │ │
│ │ │ │sectorul) │ │ │ │ │
├────┼───────────┼──────────┼─────────────┼────────┼───────────────────┼─────────────┼───────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │6 │7 │
├────┼───────────┼──────────┼─────────────┼────────┼───────────────────┼─────────────┼───────────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼──────────┼─────────────┼────────┼───────────────────┼─────────────┼───────────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼──────────┼─────────────┼────────┼───────────────────┼─────────────┼───────────┤
│3. │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴───────────┴──────────┴─────────────┴────────┴───────────────────┴─────────────┴───────────┘


    *) La numele persoanelor care efectuează consultanţă fiscală în numele societăţii se va completa indicele corespunzător pentru asociaţi, acţionari şi administratori.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016