Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 11 din 26 noiembrie 2024  privind modificarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului pentru Dezvoltare Regională al Regiunii de Dezvoltare Sud-Muntenia    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 11 din 26 noiembrie 2024 privind modificarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului pentru Dezvoltare Regională al Regiunii de Dezvoltare Sud-Muntenia

EMITENT: Consiliul pentru Dezvoltare Regională al Regiunii de Dezvoltare Sud-Muntenia
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 201 din 7 martie 2025
    Având în vedere:
    - expunerea de motive la proiectul de hotărâre privind modificarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului pentru Dezvoltare Regională al Regiunii de Dezvoltare Sud-Muntenia;
    – propunerea Agenţiei pentru Dezvoltare Regională Sud-Muntenia privind modificarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului pentru Dezvoltare Regională al Regiunii de Dezvoltare Sud-Muntenia;
    – Hotărârea Consiliului pentru Dezvoltare Regională al Regiunii de Dezvoltare Sud-Muntenia nr. 6/5.08.2020 privind modificarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului pentru Dezvoltare Regională al Regiunii de Dezvoltare Sud-Muntenia;
    – prevederile art. 7 alin. (2) lit. l) din Legea nr. 315/2004 privind dezvoltarea regională în România, cu modificările şi completările ulterioare;
    – prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.256/2004 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a consiliilor pentru dezvoltare regională;
    – prevederile art. 5 alin. (4) şi ale art. 10 alin. (1) lit. l) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului pentru Dezvoltare Regională al Regiunii de Dezvoltare Sud-Muntenia,

    în temeiul dispoziţiilor art. 6 alin. (5) şi ale art. 7 alin. (3) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului pentru Dezvoltare Regională al Regiunii de Dezvoltare Sud-Muntenia,
    Consiliul pentru Dezvoltare Regională al Regiunii de Dezvoltare Sud-Muntenia, convocat în şedinţă extraordinară prin procedură scrisă, hotărăşte:
    ART. I
    Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului pentru Dezvoltare Regională al Regiunii de Dezvoltare Sud-Muntenia, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 325 din 18 aprilie 2005, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

    ART. II
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare în 3 zile de la data publicării.

    ART. III
    Cu ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se însărcinează Agenţia pentru Dezvoltare Regională Sud-Muntenia, în calitate de secretariat al Consiliului pentru Dezvoltare Regională al Regiunii de Dezvoltare Sud-Muntenia.

    ART. IV
    Secretariatul Consiliului pentru Dezvoltare Regională al Regiunii de Dezvoltare Sud-Muntenia va comunica prezenta hotărâre instituţiilor şi persoanelor interesate prevăzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului pentru Dezvoltare Regională al Regiunii de Dezvoltare Sud-Muntenia.



                    Preşedintele Consiliului pentru Dezvoltare Regională al Regiunii de Dezvoltare Sud-Muntenia,
                    Adrian Ionuţ Gâdea

    Bucureşti, 26 noiembrie 2024.
    Nr. 11.
    ANEXA 1

    REGULAMENT
    de organizare şi funcţionare a Consiliului pentru Dezvoltare
    Regională al Regiunii de Dezvoltare Sud-Muntenia
    CAP. I
    Organizarea Consiliului pentru Dezvoltare Regională al Regiunii de Dezvoltare Sud-Muntenia
    ART. 1
    (1) Consiliul pentru Dezvoltare Regională al Regiunii de Dezvoltare Sud-Muntenia, denumit în continuare Consiliul, este organismul regional deliberativ, fără personalitate juridică, care este constituit şi funcţionează pe principii parteneriale la nivelul Regiunii de Dezvoltare Sud-Muntenia, în scopul coordonării activităţilor de elaborare şi monitorizare ce decurg din politicile de dezvoltare regională.
    (2) Consiliul îşi desfăşoară activităţile în concordanţă cu obiectivele politicii regionale stabilite prin Legea nr. 315/2004 privind dezvoltarea regională în România, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Legea nr. 315/2004.
    (3) Regiunea de Dezvoltare Sud-Muntenia, denumită în continuare Regiunea, are în componenţa sa judeţele Argeş, Călăraşi, Dâmboviţa, Giurgiu, Ialomiţa, Prahova şi Teleorman.
    (4) La nivelul Regiunii se organizează Agenţia pentru Dezvoltare Regională Sud-Muntenia, denumită în continuare Agenţia, organism neguvernamental, nonprofit, de utilitate publică, cu personalitate juridică şi care funcţionează în condiţiile legii şi ale statutului aprobat de Consiliu.

    ART. 2
    (1) Consiliul este alcătuit din 28 de membri, câte 4 de la nivelul fiecărui judeţ care compune Regiunea, după cum urmează:
    a) preşedintele consiliului judeţean;
    b) reprezentantul consiliilor locale municipale;
    c) reprezentantul consiliilor locale orăşeneşti;
    d) reprezentantul consiliilor locale comunale.

    (2) De regulă, reprezentantul consiliilor locale municipale este primarul municipiului reşedinţă de judeţ, după cum reprezentanţii celorlalte categorii de consilii locale sunt primari.

    ART. 3
    (1) Consiliul alege un preşedinte şi un vicepreşedinte, care nu pot fi reprezentanţi ai aceluiaşi judeţ; aceste funcţii sunt îndeplinite, prin rotaţie, pentru câte un mandat de un an, de către preşedinţii consiliilor judeţene.
    (2) La numirea preşedintelui Consiliului, funcţia de vicepreşedinte va fi deţinută de preşedintele consiliului judeţean al cărui judeţ urmează să preia mandatul de preşedinte.
    (3) În cazul în care preşedintele nu îşi poate îndeplini atribuţiile, acestea vor fi preluate, de drept şi integral, de către vicepreşedinte.
    (4) În absenţa preşedintelui şi a vicepreşedintelui, lucrările şedinţelor Consiliului vor fi conduse de către un preşedinte de consiliu judeţean, ales prin votul deschis al majorităţii membrilor prezenţi la şedinţă.

    ART. 4
    Secretariatul Consiliului, denumit în continuare secretariat, este constituit din personal specializat din cadrul Agenţiei, desemnat de directorul acesteia.

    ART. 5
    (1) La fiecare şedinţă a Consiliului participă de drept, fără a putea vota, directorul Agenţiei.
    (2) Prefecţii judeţelor prevăzute la art. 1 alin. (3) pot participa, fără drept de vot, la lucrările Consiliului.
    (3) În funcţie de problematica supusă dezbaterii, la lucrările şedinţelor Consiliului pot asista şi lua cuvântul, în calitate de invitaţi ai membrilor Consiliului sau ai directorului Agenţiei, fără drept de vot, şi alte persoane, cum ar fi: reprezentanţi ai unor organisme internaţionale, reprezentanţi ai administraţiei publice centrale şi locale, ai instituţiilor şi organizaţiilor cu atribuţii în domeniul dezvoltării regionale, reprezentanţi ai societăţii civile şi parteneri socioeconomici relevanţi; aceştia pot face propuneri pe care Consiliul le poate dezbate şi supune la vot, dacă este cazul.
    (4) În cazul reuniunilor Consiliului în cadrul cărora se supun spre avizare sau aprobare proiecte de dezvoltare regională, conform prevederilor art. 7 alin. (2) lit. c) şi d) din Legea nr. 315/2004, membrii acestuia şi invitaţii semnează o declaraţie de confidenţialitate şi imparţialitate, conform anexei nr. 1 care face parte integrantă din prezentul regulament.
    (5) Nerespectarea prevederilor legale privind conflictul de interese, precum şi a declaraţiilor de confidenţialitate atrage răspunderea membrilor Consiliului şi se pedepseşte, potrivit legii; în cazul în care se constată vinovăţia unui membru al Consiliului, oricare ar fi funcţia sa, acesta nu mai poate deţine calitatea de membru şi nici nu poate fi reales pe o perioadă de cel puţin 5 ani de la data rămânerii definitive a hotărârii judecătoreşti.
    (6) În vederea evitării oricărei situaţii în care exercitarea obiectivă şi imparţială a funcţiei deţinute în cadrul Consiliului poate fi compromisă din motive care implică familia, viaţa afectivă, afinităţile politice sau naţionale, interesul economic sau orice alt interes personal direct sau indirect, membrii Consiliului semnează o declaraţie, conform anexei nr. 2 care face parte integrantă din prezentul regulament.

    CAP. II
    Funcţionarea Consiliului
    ART. 6
    (1) Reuniunile Consiliului se pot desfăşura numai în prezenţa a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor care îl constituie şi cu condiţia reprezentării tuturor judeţelor din cadrul Regiunii.
    (2) Dacă la o şedinţă a Consiliului nu sunt întrunite condiţiile de participare prevăzute la alin. (1), atunci ea se amână, urmând să fie convocată o nouă şedinţă în termen de cel mult 15 zile lucrătoare. Şedinţa convocată în urma unei amânări se desfăşoară chiar dacă nu întruneşte condiţiile prevăzute la alin. (1), iar hotărârile adoptate de Consiliu în cadrul acestei şedinţe sunt obligatorii.
    (3) Membrii Consiliului care nu pot participa la reuniunile acestuia desemnează, prin mandat scris, un înlocuitor; acesta trebuie să fie reprezentantul aceleiaşi categorii de autorităţi din care face parte membrul care nu poate participa şi are toate prerogativele acestuia pe durata şedinţei respective.
    (4) Mandatul prevăzut la alin. (3), prin care se prezintă şi motivele neparticipării la şedinţa respectivă, se depune şi se înregistrează, înainte de începerea lucrărilor acesteia, la secretariat. Un membru al secretariatului îl încunoştinţează pe preşedintele Consiliului care sunt membrii absenţi, precum şi persoanele care participă pe bază de mandat.
    (5) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin Consiliul adoptă hotărâri, preşedintele Consiliului depunând toate eforturile ca acestea să fie însuşite prin consens. Dacă nu este posibil să se realizeze consensul, hotărârea respectivă este supusă la vot şi se adoptă cu votul deschis al majorităţii membrilor prezenţi la şedinţă. În caz de paritate, votul preşedintelui este decisiv.
    (6) Hotărârile adoptate se comunică Consiliului naţional pentru dezvoltare regională, membrilor Consiliului, precum şi celor interesaţi, prin grija secretariatului, în termen de 15 zile lucrătoare de la data adoptării.

    ART. 7
    (1) Şedinţele ordinare ale Consiliului se desfăşoară trimestrial, la convocarea preşedintelui sau, în absenţa acestuia, a vicepreşedintelui. La refuzul nejustificat al preşedintelui de a convoca în termen şedinţele ordinare ale Consiliului, sarcina convocării îi revine vicepreşedintelui sau unei treimi din numărul membrilor Consiliului.
    (2) În cazuri deosebite, şedinţele extraordinare ale Consiliului se pot organiza la convocarea persoanelor prevăzute la alin. (1), precum şi la solicitarea unei treimi din numărul total al membrilor Consiliului, a directorului Agenţiei, precum şi la cererea Consiliului naţional pentru dezvoltare regională. Solicitarea şi/sau cererea trebuie transmisă/transmise, în scris, tuturor membrilor Consiliului.
    (3) Consiliul poate adopta hotărâri prin procedură scrisă.
    (4) Acordul membrilor Consiliului privind adoptarea hotărârilor prin procedură scrisă se transmite de către aceştia, în format electronic sau prin fax, pe adresa preşedintelui şi a vicepreşedintelui Consiliului, precum şi pe adresa secretariatului.
    (5) Hotărârile se consideră aprobate în procedură scrisă, dacă acordul este dat de majoritatea membrilor Consiliului, în termen de 5 zile lucrătoare de la data primirii propunerii de hotărâre. În caz de paritate, acordul preşedintelui este decisiv.
    (6) În lipsa unui răspuns scris din partea membrilor Consiliului, hotărârile supuse aprobării prin procedură scrisă sunt considerate aprobate tacit, după expirarea termenului prevăzut la alin. (5).
    (7) În textul fiecărei hotărâri adoptate prin procedură scrisă, conform alin. (3)-(6), se specifică modalitatea de adoptare a acesteia.
    (8) Hotărârile adoptate în procedură scrisă se comunică de către secretariat, în termen de 5 zile lucrătoare de la data adoptării acestora, instituţiilor şi persoanelor prevăzute la art. 6 alin. (6).
    (9) În situaţii excepţionale, constatate de către autorităţile abilitate, precum epidemii, pandemii, fenomene naturale extreme, cutremure, acte de terorism şi alte situaţii similare, precum şi în situaţiile în care persoanele prevăzute la alin. (1) şi (2) decid acest lucru, şedinţele Consiliului se pot desfăşura prin mijloace electronice, printr-o platformă online de videoconferinţă.
    (10) Hotărârile de pe ordinea de zi din cadrul şedinţelor desfăşurate prin mijloace electronice printr-o platformă online de videoconferinţă sunt supuse la vot şi se adoptă cu votul deschis al majorităţii membrilor prezenţi la şedinţă. În caz de paritate, votul preşedintelui este decisiv.
    (11) Hotărârile adoptate în cadrul şedinţelor desfăşurate prin mijloace electronice printr-o platformă online de videoconferinţă se comunică Consiliului naţional pentru dezvoltare regională, membrilor Consiliului, precum şi celor interesaţi, prin grija secretariatului, în termen de 15 zile lucrătoare de la data adoptării.

    ART. 8
    (1) Convocarea şi transmiterea invitaţiilor la şedinţele Consiliului se fac în scris de către secretariat cu cel puţin 10 zile lucrătoare înainte de data desfăşurării reuniunii. În mod obligatoriu acestea conţin data, ora, locul desfăşurării şi ordinea de zi, precum şi adresa site-ului de pe care pot fi obţinute informaţii privind şedinţa respectivă.
    (2) În cazul membrilor Consiliului care optează pentru efectuarea corespondenţei prin intermediul poştei electronice, convocarea, precum şi orice alt material se transmit prin grija secretariatului la adresa comunicată de membrul respectiv.
    (3) Ordinea de zi a şedinţei Consiliului şi, după caz, materialele care urmează a fi supuse dezbaterii se publică pe pagina de internet a Agenţiei, cu cel puţin 7 zile lucrătoare înainte de data şedinţei.

    ART. 9
    (1) La începutul fiecărei şedinţe, preşedintele Consiliului supune la vot ordinea de zi a acesteia, care se aprobă cu votul majorităţii membrilor prezenţi.
    (2) Ordinea de zi poate fi completată şi cu alte probleme decât cele comunicate iniţial, cu aprobarea a două treimi din numărul membrilor prezenţi.
    (3) La sfârşitul fiecărei şedinţe se propune, în principiu, data următoarei şedinţe ordinare.

    CAP. III
    Atribuţiile Consiliului
    ART. 10
    (1) Consiliul are, potrivit prevederilor art. 7 alin. (2) şi ale art. 9 lit. j) şi n) din Legea nr. 315/2004, următoarele atribuţii principale:
    a) analizează şi aprobă strategia şi programele de dezvoltare regională;
    b) sprijină elaborarea în parteneriat a Planului naţional de dezvoltare;
    c) aprobă proiectele de dezvoltare regională, selecţionate la nivel regional în concordanţă cu priorităţile şi metodologia elaborate de Consiliul naţional pentru dezvoltare regională, împreună cu organismele regionale specializate; proiectele de dezvoltare regională supuse aprobării Consiliului sunt exclusiv proiectele care necesită cofinanţare din Fondul pentru dezvoltare regională. Nu sunt supuse avizării/aprobării de către Consiliu proiectele şi contractele finanţate din fonduri externe nerambursabile;
    d) transmite Consiliului naţional pentru dezvoltare regională, în vederea aprobării finanţării, portofoliul propus de proiecte pentru care se aplică o procedură de selecţie la nivel naţional;
    e) aprobă criteriile, priorităţile, alocarea şi destinaţiile resurselor Fondului pentru dezvoltare regională;
    f) prezintă Consiliului naţional pentru dezvoltare regională propuneri privind alocarea de resurse la Fondul naţional pentru dezvoltare regională;
    g) urmăreşte utilizarea fondurilor alocate din Fondul naţional pentru dezvoltare regională;
    h) propune Consiliului naţional pentru dezvoltare regională cuantumul contribuţiilor anuale, în limita sumelor aprobate prin bugetele celor 7 judeţe membre, alocate Fondului pentru dezvoltare regională, în vederea finanţării politicilor regionale, precum şi destinaţia şi eşalonările de plată ale acestora;
    i) atrage alte contribuţii financiare, locale şi regionale, în vederea realizării obiectivelor regionale, sursele atrase constituindu-se ca venituri la Fondul pentru dezvoltare regională;
    j) aprobă rapoartele de activitate semestriale întocmite de Agenţie;
    k) coordonează şi sprijină dezvoltarea parteneriatelor regionale;
    l) elaborează şi aprobă regulamentul propriu de organizare şi funcţionare, în conformitate cu Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a consiliilor pentru dezvoltare regională, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.256/2004;
    m) avizează contractele pentru care este necesară cofinanţarea din Fondul pentru dezvoltare regională, convenţiile, acordurile, protocoalele, precum şi alte documente similare, încheiate de către Agenţie cu terţii în domeniul specific de activitate, inclusiv cu instituţiile similare din cadrul Uniunii Europene, şi informează corespunzător Consiliul naţional pentru dezvoltare regională, cu excepţia contractelor cu finanţare din fonduri externe nerambursabile;
    n) aprobă statutul de organizare şi funcţionare a Agenţiei, organigrama acesteia, precum şi statul de funcţii;
    o) coordonează activităţile de mediatizare la nivel regional a politicilor şi obiectivelor de dezvoltare regională, a programelor regionale finanţate de Uniunea Europeană, precum şi pe cele privind utilizarea la nivelul Regiunii a fondurilor, asigurând transparenţa şi informarea corectă, rapidă şi în timp util a cetăţenilor, în special a întreprinzătorilor;
    p) aprobă rapoartele Agenţiei în care sunt evidenţiate stadiul, dificultăţile de implementare, precum şi impactul programelor şi proiectelor de dezvoltare regională, rapoarte care vor fi înaintate Consiliului naţional pentru dezvoltare regională;
    q) aprobă propunerile anuale ale bugetelor de venituri şi cheltuieli elaborate de Agenţie;
    r) îndeplineşte şi atribuţiile ce îi revin în conformitate cu legislaţia privind zonele defavorizate;
    s) aprobă sigiliul, însemnele, sigla, misiunea, viziunea şi valorile Agenţiei.

    (2) Consiliul elaborează rapoarte semestriale, precum şi un raport anual de activitate. Aceste rapoarte se transmit spre informare Consiliului naţional pentru dezvoltare regională, în maximum 30 de zile calendaristice de la sfârşitul perioadei pentru care a fost întocmit raportul.
    (3) Consiliul numeşte şi eliberează din funcţie directorul Agenţiei.
    (4) Numirea directorului Agenţiei se face prin concurs, în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (6) din Legea nr. 315/2004, precum şi cu alte reglementări în materie.
    (5) Eliberarea din funcţie a directorului Agenţiei se face de către Consiliu, cu votul majorităţii membrilor acestuia, în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale oricăror alte acte normative care reglementează domeniul relaţiilor de muncă.
    (6) Hotărârea privind eliberarea din funcţie a directorului Agenţiei se transmite în scris, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data adoptării acesteia, spre informare, Consiliului naţional pentru dezvoltare regională. În şedinţa imediat următoare, secretariatul Consiliului naţional pentru dezvoltare regională informează membrii acestuia.
    (7) Hotărârea Consiliului privind eliberarea din funcţie a directorului Agenţiei este însoţită de procesul-verbal detaliat al şedinţei, precum şi de documentaţia care să ateste cauzele care au determinat eliberarea din funcţie a acestuia.
    (8) În cazul încetării raporturilor de serviciu ale directorului Agenţiei, perioada de interimat va fi asigurată de către o persoană din cadrul Agenţiei, desemnată de către Consiliu şi care are o experienţă continuă de cel puţin 3 ani în domeniul implementării proiectelor de dezvoltare regională. Până la întrunirea Consiliului, interimatul se asigură de către persoana din cadrul Agenţiei desemnată de preşedintele Consiliului.

    ART. 11
    Preşedintele Consiliului are următoarele atribuţii principale:
    a) convoacă, coordonează pregătirea şi conduce şedinţele Consiliului;
    b) aprobă proiectul ordinii de zi, precum şi materialele ce urmează să fie transmise cu ocazia convocării şedinţelor Consiliului;
    c) semnează hotărârile şi procesele-verbale ale şedinţelor Consiliului, rapoartele semestriale, precum şi raportul anual de activitate ale acestuia;
    d) aprobă modificările la procesele-verbale ale şedinţelor, ţinând seama de propunerile şi observaţiile membrilor Consiliului, precum şi de cele ale secretariatului acestuia;
    e) împreună cu vicepreşedintele reprezintă Consiliul în cadrul Consiliului naţional pentru dezvoltare regională;
    f) este preşedintele comisiei de examinare pentru postul de director al Agenţiei;
    g) reprezintă Regiunea şi Consiliul în relaţiile cu alte regiuni din ţară şi din străinătate, precum şi cu orice alte entităţi;
    h) îndeplineşte şi alte atribuţii care rezultă din organizarea executării şi din executarea în concret a prevederilor Legii nr. 315/2004 sau ale altor acte normative, precum şi însărcinările date de Consiliu.


    ART. 12
    Vicepreşedintele Consiliului are următoarele atribuţii:
    a) preia atribuţiile preşedintelui Consiliului, pe bază de mandat scris şi semnat de acesta, în cazul în care, din motive justificate, preşedintele nu le poate îndeplini;
    b) participă la organizarea şedinţelor Consiliului;
    c) face observaţii şi propuneri cu privire la conţinutul şi modul de întocmire a procesului-verbal al şedinţei Consiliului;
    d) împreună cu preşedintele reprezintă Consiliul în cadrul Consiliului naţional pentru dezvoltare regională;
    e) îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de Consiliu sau de preşedintele acestuia.


    ART. 13
    Secretariatul asigură realizarea următoarelor activităţi principale:
    a) pregătirea documentelor necesare convocării reuniunilor Consiliului;
    b) publicarea pe pagina de internet a Agenţiei a ordinii de zi a şedinţelor, a proceselor-verbale ale acestora, precum şi a materialelor pentru care Consiliul hotărăşte publicarea;
    c) convocarea şi transmiterea invitaţiilor la şedinţele Consiliului, conform prevederilor art. 7 alin. (1) şi (2) şi art. 8;
    d) întocmirea proceselor-verbale ale şedinţelor Consiliului şi transmiterea formei finale semnate de către preşedintele acestuia, precum şi a hotărârilor Consiliului Consiliului naţional pentru dezvoltare regională, membrilor Consiliului, precum şi celor interesaţi, în termen de cel mult 15 zile calendaristice de la data la care a avut loc şedinţa;
    e) înregistrarea acordului transmis prin procedură scrisă, conform art. 7 alin. (3)-5), şi transmiterea hotărârilor adoptate, în termen de 5 zile lucrătoare de la data aprobării acestora, instituţiilor şi persoanelor prevăzute la art. 6 alin. (6);
    f) redactarea rapoartelor semestriale, precum şi a raportului anual de activitate a Consiliului şi transmiterea acestora, după aprobarea lor de către Consiliu, în maximum 30 de zile calendaristice de la sfârşitul perioadei menţionate, spre informare, Consiliului naţional pentru dezvoltare regională;
    g) primirea şi înregistrarea mandatelor scrise privind numirea unor înlocuitori la şedinţele Consiliului;
    h) asigurarea, între şedinţe, a asistenţei de specialitate preşedintelui şi vicepreşedintelui Consiliului;
    i) înregistrarea şi păstrarea, în condiţii adecvate, a declaraţiilor de confidenţialitate şi imparţialitate date de membrii Consiliului şi de către invitaţi, conform art. 5 alin. (5);
    j) primirea şi distribuirea corespondenţei destinate Consiliului;
    k) constituirea şi păstrarea unui registru de evidenţă privind activităţile Consiliului;
    l) asigurarea activităţilor de registratură şi arhivare a documentelor privind activităţile Consiliului;
    m) ducerea la îndeplinire şi a altor activităţi care sunt stabilite de către Consiliu sau preşedintele acestuia.


    CAP. IV
    Dispoziţii finale
    ART. 14
    Membrii Consiliului îşi exercită atribuţiile cu titlu gratuit.

    ART. 15
    Adoptarea, modificarea şi completarea prezentului regulament se fac cu votul a cel puţin două treimi din numărul membrilor Consiliului şi numai în prezenţa a cel puţin unui reprezentant din fiecare judeţ.

    ART. 16
    Prezentul regulament, potrivit prevederilor art. 18 din Legea nr. 315/2004, se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    ANEXA 1

    la regulament
    DECLARAŢIE
    de confidenţialitate şi imparţialitate
    Subsemnatul/Subsemnata, .................................................................., având calitatea de membru al Consiliului pentru Dezvoltare Regională al Regiunii de Dezvoltare Sud-Muntenia, posesor/posesoare a/a CI seria ........... nr. ............................, cunoscând că falsul în declaraţii este pedepsit de Codul penal, declar pe propria răspundere că mă oblig:
    [ ] să respect Regulamentul de organizare şi funcţionare al Consiliului pentru Dezvoltare Regională al Regiunii de Dezvoltare Sud-Muntenia, aplicabil activităţii pe care o desfăşor pe parcursul întregii perioade în care deţin această calitate;
    [ ] să iau decizii exclusiv în interes public şi să nu particip la luarea unei decizii prin care s-ar putea obţine, direct sau indirect, un folos patrimonial, pentru sine, pentru soţ/soţie, pentru o rudă ori pentru un afin până la gradul II inclusiv;
    [ ] să evit orice situaţie de incompatibilitate sau/şi conflict de interese şi să declar preşedintelui Consiliului pentru Dezvoltare Regională al Regiunii de Dezvoltare Sud-Muntenia orice conflict de interese în care m-aş putea afla în legătură cu un anumit subiect dezbătut. În acest caz, nu voi participa la discuţii, dezbateri şi nu voi vota în cadrul reuniunii Consiliului pentru Dezvoltare Regională al Regiunii de Dezvoltare Sud-Muntenia în legătură cu subiectul vizat, respectiv nu îmi voi exprima un punct de vedere în cazul consultării scrise;
    [ ] să asigur protecţia datelor cu caracter personal şi să păstrez confidenţialitatea informaţiilor prin a căror divulgare s-ar putea leza interesul legitim al oricărei instituţii, organizaţii, entităţi comerciale sau persoane sau prin a căror utilizare privilegiată s-ar putea crea avantaje nelegitime.

    Semnătura
    .........................

    ANEXA 2

    la regulament
    DECLARAŢIE
    Subsemnatul/Subsemnata, ........................................, în calitate de preşedinte/vicepreşedinte/membru al Consiliului pentru Dezvoltare Regională al Regiunii de Dezvoltare Sud-Muntenia, declar prin prezenta, pe propria răspundere şi sub sancţiunea aplicabilă falsului în declaraţii, următoarele:
    [ ] nu voi avea nicio intervenţie, directă sau indirectă, asupra angajaţilor Agenţiei pentru Dezvoltare Regională Sud-Muntenia (Agenţia), care ar putea afecta libertatea, imparţialitatea şi independenţa în luarea unei decizii legate de implementarea programelor gestionate la nivelul Agenţiei, prin care s-ar putea obţine, direct sau indirect, un folos patrimonial, pentru sine, pentru soţ/soţie, pentru o rudă ori pentru un afin până la gradul II inclusiv;
    [ ] voi evita orice situaţie în care exercitarea obiectivă şi imparţială a funcţiei deţinute în cadrul Consiliului pentru Dezvoltare Regională al Regiunii de Dezvoltare Sud-Muntenia poate fi compromisă din motive care implică familia, viaţa afectivă, afinităţile politice sau naţionale, interesul economic sau orice alt interes personal direct sau indirect şi voi declara preşedintelui Consiliului pentru Dezvoltare Regională al Regiunii de Dezvoltare Sud-Muntenia orice situaţie de incompatibilitate/conflict de interese, aşa cum este aceasta/acesta descrisă/descris în art. 61 din Regulamentul (UE, Euratom) nr. 2.509/2024 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 septembrie 2024 privind normele financiare aplicabile bugetului general al Uniunii, în care m-aş putea afla în legătură cu un anumit subiect dezbătut în cadrul şedinţelor şi care m-ar putea împiedica să acţionez în conformitate cu obiectivele programelor gestionate la nivelul Agenţiei. În acest caz, înţeleg să mă abţin şi să nu votez în cadrul reuniunii Consiliului pentru Dezvoltare Regională al Regiunii de Dezvoltare Sud-Muntenia în legătură cu subiectul vizat, respectiv să nu îmi exprim un punct de vedere în cazul desfăşurării şedinţelor prin procedură scrisă;
    [ ] nu voi avea nicio ingerinţă în activitatea Agenţiei pentru îndeplinirea atribuţiilor pe care aceasta le are în implementarea programelor gestionate la nivelul său, prin care s-ar putea obţine, direct sau indirect, un folos patrimonial, pentru sine, pentru soţ/soţie, pentru o rudă ori pentru un afin până la gradul II inclusiv.

    Subsemnatul/Subsemnata declar că înţeleg şi accept că furnizarea deliberată către Consiliul pentru Dezvoltare Regională al Regiunii de Dezvoltare Sud-Muntenia de date incorecte şi/sau incomplete în legătură cu situaţiile avute în vedere mai sus va fi sancţionată conform legii.
    Semnătura
    ......................

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016