Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTĂRÂRE nr. 1.923 din 14 noiembrie 2024 pentru modificarea şi completarea Regulamentului de ordine interioară al instanţelor judecătoreşti, aprobat prin Hotărârea Secţiei pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii nr. 3.243/2022
EMITENT: Consiliul Superior al Magistraturii PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1176 din 26 noiembrie 2024
În temeiul dispoziţiilor art. 133 alin. (5) şi (7) din Constituţia României, republicată, şi ale art. 23 alin. (1) din Legea nr. 305/2022 privind Consiliul Superior al Magistraturii,
având în vedere dispoziţiile art. 152 alin. (2) din Legea nr. 304/2022 privind organizarea judiciară, cu modificările ulterioare, cu unanimitatea voturilor membrilor prezenţi,
Secţia pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii hotărăşte:
ART. I
Regulamentul de ordine interioară al instanţelor judecătoreşti, aprobat prin Hotărârea Secţiei pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii nr. 3.243/2022, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1254 şi 1254 bis din 27 decembrie 2022, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 20 alineatul (1), litera m) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"m) dispune excluderea de la repartizare a completurilor, respectiv înlocuirea din complet a judecătorilor care, în calitate de judecători de drepturi şi libertăţi, au îndeplinit acte sau măsuri procesuale în cursul urmăririi penale, în cazurile prevăzute la art. 102 alin. (7), precum şi în alte tipuri de cauze, după soluţionarea incidentelor procedurale, dacă este cazul;"
2. La articolul 20 alineatul (1), după litera m) se introduce o nouă literă, litera m^1), cu următorul cuprins:
"m^1) dispune trimiterea cauzei la instanţa ierarhic superioară pentru desemnarea altei instanţe care să judece cauza, în cazurile prevăzute la art. 102 alin. (8);"
3. La articolul 40, alineatele (4) şi (8) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"(4) Pentru personalul de specialitate informatică, fişa postului se întocmeşte de specialistul IT şef sau, acolo unde nu există specialist IT şef, de specialistul IT desemnat de preşedintele instanţei pentru coordonarea compartimentului informatică.
..................................................................................................
(8) Pentru prim-grefierul sau, după caz, grefierul-şef, managerul economic, specialistul IT şef şi coordonatorul compartimentului informatică, fişa postului se întocmeşte de preşedintele instanţei."
4. La articolul 40, după alineatul (8) se introduce un nou alineat, alineatul (8^1), cu următorul cuprins:
"(8^1) Sarcinile concrete de serviciu ale personalului prevăzut la alin. (4) se stabilesc de preşedintele instanţei şi de specialistul IT şef sau coordonatorul compartimentului informatică, cu respectarea atribuţiilor prevăzute în fişa postului. Sarcinile concrete de serviciu ale specialistului IT şef sau ale coordonatorului compartimentului informatică se stabilesc de preşedintele instanţei, cu respectarea atribuţiilor prevăzute în fişa postului."
5. La articolul 63, după alineatul (2) se introduc două noi alineate, alineatele (2^1) şi (2^2), cu următorul cuprins:
"(2^1) Subordonarea profesională a specialiştilor IT faţă de compartimentul de specialitate informatică din cadrul Ministerului Justiţiei priveşte exercitarea de către acest compartiment a atribuţiilor prevăzute de lege în legătură cu evaluarea, delegarea şi eliberarea din funcţie a acestei categorii de personal.
(2^2) În vederea evaluării specialiştilor IT, preşedintele instanţei poate solicita şefului compartimentului informatic din cadrul Ministerului Justiţiei orice informaţii utile din punct de vedere tehnic pentru realizarea acesteia. Calificativul şi notele pe baza cărora se stabileşte calificativul se acordă de preşedintele instanţei, iar evaluarea se semnează de acesta şi de şeful compartimentului informatic din cadrul Ministerului Justiţiei. Refuzul şefului compartimentului informatic din cadrul Ministerului Justiţiei de a semna evaluarea nu afectează valabilitatea acesteia."
6. La articolul 63 alineatul (3), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"a) din dispoziţia preşedintelui instanţei, participă, la solicitarea Consiliului Superior al Magistraturii, la partea de analiză şi implementare a aplicaţiilor informatice comune privind activitatea instanţelor;"
7. La articolul 102, alineatele (6) şi (7) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"(6) La primirea rechizitoriului, a acordului de recunoaştere a vinovăţiei sau a altor cereri, propuneri, plângeri, contestaţii, sesizări în materie penală, cu excepţia celor de competenţa judecătorului de drepturi şi libertăţi şi a celor din faza de executare a hotărârilor penale, persoana desemnată cu repartizarea aleatorie verifică în sistemul ECRIS dosarele în care s-au îndeplinit acte sau măsuri procesuale de către judecătorul de drepturi şi libertăţi. Aceasta înaintează de îndată dosarul format, încheierile emise de judecătorul de drepturi şi libertăţi, precum şi un proces-verbal în care menţionează rezultatul verificării preşedintelui secţiei penale ori, după caz, preşedintelui instanţei, dacă nu există secţii.
(7) Preşedintele secţiei penale ori, după caz, preşedintele instanţei dispune, în scris, ca dosarul format ca urmare a sesizării instanţei prevăzute la alin. (6) să nu fie repartizat acelor judecători care, în calitate de judecători de drepturi şi libertăţi, au îndeplinit acte sau măsuri procesuale în cursul urmăririi penale. În cazul în care incompatibilitatea vizează doar unul/unii dintre judecătorii din completul colegial, acesta/aceştia va/vor fi înlocuit/înlocuiţi de preşedintele secţiei penale ori, după caz, de preşedintele instanţei cu judecătorul/judecătorii înscris/înscrişi în lista de permanenţă din ziua înregistrării dosarului. Dispoziţia preşedintelui secţiei penale sau, după caz, a preşedintelui instanţei prin care s-a decis excluderea anumitor completuri de la repartizarea aleatorie sau înlocuirea unui/unor judecător/judecători se depune la mapa privind incidentele de repartizare."
8. La articolul 102, după alineatul (7) se introduc două noi alineate, alineatele (8) şi (9), cu următorul cuprins:
"(8) În cazurile prevăzute la alin. (6), dacă preşedintele secţiei penale sau, după caz, preşedintele instanţei constată că toţi judecătorii secţiei, în cazul instanţelor organizate pe secţii, respectiv toţi judecătorii instanţei, în cazul instanţelor care nu sunt organizate pe secţii, au îndeplinit acte sau măsuri procesuale în calitate de judecători de drepturi şi libertăţi în cursul urmăririi penale, dispune, în scris, trimiterea cauzei la instanţa ierarhic superioară pentru desemnarea altei instanţe care să judece cauza.
(9) Dispoziţiile alin. (6)-(8) nu se aplică dacă judecătorul de drepturi şi libertăţi a soluţionat o declaraţie de abţinere sau o cerere de recuzare, o cerere de îndreptare a erorilor materiale ori o excepţie de necompetenţă în cursul urmăririi penale."
9. La articolul 149, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 149
(1) Dacă mandatele de executare a pedepselor cu închisoarea nu au fost executate, prima revenire se va face la două luni de la emiterea lor la organele cărora le-au fost trimise spre executare, iar următoarele reveniri la 6 luni. În cazul în care nu se primeşte răspuns de la organul de poliţie căruia i-a fost trimis mandatul, se vor solicita informaţii privind stadiul executării acestuia structurii specializate din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române."
ART. II
Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
judecător Denisa-Angelica Stănişor
Bucureşti, 14 noiembrie 2024.
Nr. 1.923.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: