Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 1.608 din 14 decembrie 2023  pentru modificarea şi completarea Regulamentului de ordine interioară al parchetelor, aprobat prin Hotărârea Secţiei pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii nr. 1.106/2023     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 1.608 din 14 decembrie 2023 pentru modificarea şi completarea Regulamentului de ordine interioară al parchetelor, aprobat prin Hotărârea Secţiei pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii nr. 1.106/2023

EMITENT: Consiliul Superior al Magistraturii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1168 din 22 decembrie 2023
    În temeiul dispoziţiilor art. 133 alin. (5) şi (7) din Constituţia României, republicată, ale art. 23 alin. (1) şi art. 41 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 305/2022 privind Consiliul Superior al Magistraturii,
    având în vedere dispoziţiile art. 153 alin. (2) din Legea nr. 304/2022 privind organizarea judiciară, cu unanimitatea voturilor membrilor prezenţi,
    Secţia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii hotărăşte:
    ART. I
    Regulamentul de ordine interioară al parchetelor, aprobat prin Hotărârea Secţiei pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii nr. 1.106/2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 794 şi 794 bis din 4 septembrie 2023, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 7 punctul A, literele b) şi d) se abrogă.
    2. La articolul 9 punctul A, litera b) se abrogă.
    3. La articolul 18, literele n) şi p) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "n) Serviciul de audit public intern;
    .............................................................................................
p) Cabinetul de psihologie."

    4. La articolul 47 alineatul (1) punctul A, litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) colaborează cu Serviciul de cooperare judiciară internaţională pentru cunoaşterea legislaţiei şi a sistemelor judiciare ale altor ţări, în special ale celor din Uniunea Europeană, şi întocmeşte lucrări de sinteză privind rolul, atribuţiile şi perspectivele Ministerului Public în contextul european;"

    5. La articolul 88, punctele A-D se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "A. Serviciul financiar, salarizare, contabilitate şi angajamente bugetare;
B. Serviciul buget şi control financiar preventiv propriu;
C. Serviciul de investiţii şi achiziţii publice;
D. Serviciul administrativ, întreţinere-deservire şi transport:
    1. Formaţia de întreţinere-deservire;
    2. Formaţia multiplicare-legătorie;
    3. Formaţia de pompieri;
    4. Formaţia transporturi şi întreţinere parc auto;
    5. Formaţia internă de prevenire şi protecţie."

    6. La articolul 89, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Şeful de serviciu are următoarele atribuţii:
    a) organizează, coordonează, controlează şi răspunde de activitatea personalului din subordine privind îndeplinirea la timp şi în mod corespunzător a atribuţiilor de serviciu;
    b) repartizează personalului din subordine lucrările de competenţa serviciului şi îl îndrumă în vederea soluţionării corecte şi în termen a acestora;
    c) soluţionează unele lucrări ale serviciului, în special, cele cu grad ridicat de complexitate;
    d) evaluează anual activitatea personalului, conform fişei postului, sarcinilor de serviciu şi metodologiei specifice de evaluare;
    e) face propuneri pentru premierea sau sancţionarea personalului din subordine;
    f) exercită orice alte atribuţii prevăzute de lege şi regulamente sau stabilite prin dispoziţia conducătorului parchetului."

    7. Articolul 90 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 90
    Atribuţiile Serviciului financiar, salarizare, contabilitate şi angajamente bugetare
    Personalul Serviciului financiar, salarizare, contabilitate şi angajamente bugetare are următoarele atribuţii:
    A. Atribuţii referitoare la operaţiunile de trezorerie şi casierie:
    a) urmăreşte, efectuează şi răspunde de execuţia plăţilor, încasărilor şi decontărilor de orice fel din fondurile bugetare ori extrabugetare;
    b) întocmeşte documentele de plată pentru operaţiunile financiare, potrivit reglementărilor legale în vigoare, şi virează sumele cuvenite;
    c) verifică operaţiunile consemnate de Trezoreria Statului în extrasele de cont;
    d) efectuează plata drepturilor băneşti ale salariaţilor şi răspunde pentru corecta întocmire a formelor de plată;
    e) verifică şi predă zilnic, pentru înregistrare în contabilitate, documentele care stau la baza operaţiunilor de încasare şi plăţi cuprinse în registrul de casă;
    f) urmăreşte corectitudinea încasărilor şi a efectuării decontărilor cu alţi ordonatori de credite şi cu persoanele fizice şi juridice;
    g) întocmeşte şi ţine evidenţa documentelor de încasări şi plăţi prin casierie, precum şi a celorlalte valori băneşti;
    h) întocmeşte situaţia încasărilor din extrasele conturilor de trezorerie şi din registrul de casă;
    i) asigură fondurile necesare pentru deplasările în ţară ale salariaţilor, ţine evidenţa avansurilor acordate şi verifică deconturile, stabilind diferenţele de plată/încasare;
    j) asigură fondurile necesare pentru deplasările în străinătate ale salariaţilor, ţine evidenţa avansurilor acordate şi verifică deconturile, stabilind diferenţele de plată/încasare;
    k) asigură fondurile necesare de cofinanţare naţională pentru activităţile desfăşurate în cadrul proiectelor cu finanţare externă nerambursabilă;
    l) asigură programarea plăţilor la Trezoreria Statului, conform prevederilor legale;
    m) încasează şi virează la bugetul statului sumele provenite din vânzarea, închirierea, concesionarea bunurilor sau închirierea spaţiilor;
    n) verifică documentele justificative în baza cărora se efectuează plăţile din fondurile externe nerambursabile şi întocmeşte documentele de plată;
    o) organizează activitatea casieriei, în conformitate cu prevederile legale.
    B. Atribuţii privind obligaţiile fiscale:
    a) răspunde de îndeplinirea obligaţiilor fiscale referitoare la taxe şi impozite şi de contribuţia la fondurile speciale;
    b) întocmeşte şi depune lunar declaraţiile privind îndeplinirea obligaţiilor de natură fiscală, potrivit legii, şi răspunde pentru întocmirea corectă a acestora.
    C. Atribuţii privind relaţia cu salariaţii:
    a) calculează drepturile băneşti cuvenite salariaţilor;
    b) întocmeşte documentele pentru plata drepturilor salariale şi a altor drepturi băneşti care decurg din raporturile de muncă, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
    c) întocmeşte şi depune lunar declaraţiile nominale privind contribuţiile de asigurări sociale la fondul de sănătate, şomaj şi la bugetul de stat;
    d) eliberează adeverinţele solicitate de salariaţi;
    e) răspunde, din punct de vedere salarial, de aplicarea ordinelor procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie privind încadrarea, promovarea, sancţionarea şi eliberarea din funcţie/desfacerea contractelor de muncă;
    f) execută deciziile de reţinere sau imputare avizate de biroul juridic privind recuperarea pagubelor cauzate de salariaţi;
    g) stabileşte şi efectuează vărsămintele la bugetul statului, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor sociale de sănătate, în termenele prevăzute de lege;
    h) întocmeşte dările de seamă statistice lunare şi periodice privind indicatorii de muncă şi de salarii, asigurând transmiterea acestora către Institutul Naţional de Statistică;
    i) urmăreşte angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor de personal, conform Legii nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare;
    j) elaborează puncte de vedere la cererile, sesizările şi memoriile primite din partea personalului Ministerului Public privind problematica pe linie de salarizare şi alte drepturi ale acestuia, potrivit legii.
    D. Atribuţii privind planificarea, formarea, administrarea, angajarea şi utilizarea fondurilor alocate Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie:
    a) fundamentează şi întocmeşte proiectul de buget de venituri şi cheltuieli, inclusiv proiectul de buget rectificat, conform dispoziţiilor Legii nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi altor reglementări în domeniul fiscal-bugetar;
    b) repartizează pe trimestre bugetul aprobat, potrivit legii;
    c) întocmeşte necesarul de credite centralizat şi urmăreşte atât încadrarea plăţilor în limita creditelor bugetare deschise, cât şi disponibilul existent în conturile instituţiei şi face propuneri de retragere, când este cazul;
    d) analizează situaţia utilizării creditelor bugetare aprobate şi face propuneri de redistribuire, virări de credite sau anulare, în condiţiile legii;
    e) întocmeşte note, situaţii şi analize privind finanţarea cheltuielilor aprobate prin bugetul instituţiei, inclusiv a activităţilor cuprinse în programele şi proiectele cu finanţare externă nerambursabilă;
    f) evidenţiază şi utilizează veniturile obţinute conform normelor legale în vigoare;
    g) întocmeşte documentele prevăzute de lege privind propunerile de angajare a cheltuielilor, angajamentele bugetare şi ordonanţările de plată, potrivit competenţelor sale şi reglementărilor din actele de decizie internă, aprobate de conducerea instituţiei;
    h) efectuează plăţi din creditele bugetare, numai după ce cheltuielile au fost angajate, lichidate şi ordonanţate de ordonatorul de credite;
    i) primeşte şi analizează corespondenţa referitoare la domeniul de activitate;
    j) asigură aplicarea legislaţiei în domeniu şi aduce la cunoştinţa conducerii apariţia unor situaţii financiare neprevăzute;
    k) exercită orice alte atribuţii prevăzute de lege şi regulamente sau stabilite prin dispoziţia conducătorului parchetului.
    E. Atribuţii referitoare la înregistrările în contabilitate şi evidenţa angajamentelor bugetare:
    a) asigură aplicarea prevederilor legale cu privire la organizarea şi conducerea contabilităţii şi urmăreşte reflectarea în evidenţa contabilă a întregului proces al executării bugetului de venituri şi cheltuieli, înregistrând cronologic şi sistematic toate operaţiunile privind patrimoniul instituţiei;
    b) înregistrează cronologic în contabilitate operaţiunile patrimoniale, cu respectarea succesiunii documentelor justificative, după data de întocmire sau intrare în instituţie, şi sistematic în conturile sintetice şi analitice, cu ajutorul Registrului-jurnal;
    c) întocmeşte documentele şi efectuează contabilizarea salariilor şi a decontărilor cu personalul, precum şi a celor privind asigurările de sănătate;
    d) întocmeşte registrele contabile obligatorii prevăzute de Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv: Registrul-jurnal, Registrul-inventar şi Cartea mare;
    e) întocmeşte evidenţa contabilă a activelor şi stocurilor;
    f) asigură evidenţa contabilă a creanţelor;
    g) asigură evidenţa contabilă a imobilizărilor necorporale, imobilizărilor corporale, imobilizărilor în curs şi a imobilizărilor financiare;
    h) asigură evidenţa contabilă a furnizorilor;
    i) asigură evidenţa contabilă a datoriilor către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat şi conturi asimilate;
    j) asigură evidenţa contabilă a conturilor de trezorerie;
    k) asigură evidenţa contabilă a fondurilor externe nerambursabile;
    l) asigură evidenţa contabilă a fondurilor cu destinaţie specială;
    m) asigură evidenţa contabilă a cheltuielilor;
    n) asigură evidenţa contabilă a finanţărilor şi a veniturilor;
    o) asigură evidenţa rezultatului patrimonial;
    p) asigură evidenţa contabilă a conturilor în afara bilanţului;
    q) ţine evidenţa propunerilor de angajare a cheltuielilor, angajamentelor bugetare, precum şi a ordonanţărilor de plată emise de toate compartimentele din cadrul instituţiei.
    F. Atribuţii referitoare la inventarierea patrimoniului:
    a) răspunde de organizarea şi efectuarea inventarierii patrimoniului Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, asigurând înregistrarea în Registrul-inventar a elementelor acestuia, potrivit normelor legale, precum şi de valorificarea rezultatelor inventarierii;
    b) inventariază bunurile aparţinând altor persoane fizice sau juridice, aflate temporar în incintă, spre păstrare sau în alte scopuri;
    c) înregistrează în contabilitate diferenţele dintre soldurile scriptice corespunzătoare bunurilor respective şi stocurile constatate cu ocazia inventarierii, potrivit legii;
    d) verifică în fapt bunurile care sunt inventariate conform lit. a).
    G. Atribuţii privind evidenţa patrimoniului, inventarierea şi evaluarea elementelor patrimoniale:
    a) evaluează la valoarea contabilă bunurile, potrivit legii;
    b) întocmeşte situaţia bunurilor depreciate şi fără mişcare şi înaintează propuneri pentru valorificarea lor;
    c) stabileşte şi evaluează, potrivit legii, creanţele şi obligaţiile, inclusiv pe cele incerte şi cele în litigiu, precum şi disponibilităţile în devize şi propune măsurile corespunzătoare pentru lichidarea lor;
    d) evaluează la valoarea de utilitate fiecare element din bunurile depreciate, în funcţie de utilitatea bunului în instituţie şi de preţul pieţei;
    e) organizează ţinerea evidenţei tuturor imobilelor din proprietatea sau administrarea Ministerului Public, precum şi a celorlalte bunuri aflate în patrimoniul acestuia;
    f) înregistrează în evidenţa contabilă rezultatele inventarierii, în baza procesului-verbal de inventariere, aprobat de ordonatorul principal de credite, în conformitate cu prevederile legale;
    g) analizează şi avizează, în limitele competenţelor, propunerile formulate de comisia de inventariere privind scoaterea din funcţiune a unor mijloace fixe, casarea şi declasarea mijloacelor fixe şi a altor bunuri fără mişcare, potrivit reglementărilor legale în vigoare;
    h) coordonează operaţiunile de valorificare a bunurilor prevăzute la lit. g).
    H. Atribuţii referitoare la situaţiile lunare, trimestriale şi anuale:
    a) întocmeşte situaţiile financiare trimestriale şi anuale, potrivit normelor metodologice emise de Ministerul Finanţelor;
    b) stabileşte totalul sumelor debitoare şi creditoare, precum şi soldul final al fiecărui cont;
    c) întocmeşte lunar balanţa de verificare;
    d) centralizează balanţele lunare de verificare analitică;
    e) întocmeşte raportări privind plăţile restante, indicatorii de bilanţ, execuţia cheltuielilor finanţate din fonduri externe nerambursabile şi altele, la termenele şi în condiţiile prevăzute de lege;
    f) întocmeşte situaţiile privind monitorizarea cheltuielilor finanţate prin bugetul aprobat pentru aparatul propriu al Ministerului Public, conform dispoziţiilor legale în vigoare;
    g) participă la elaborarea şi aprobarea de norme, instrucţiuni şi precizări pentru Ministerul Public, referitoare la situaţiile financiare, monografiile contabile, planul unitar de conturi."

    8. Articolul 91 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 91
    Conducerea Serviciului financiar, salarizare, contabilitate şi angajamente bugetare
    Serviciul financiar, salarizare, contabilitate şi angajamente bugetare este condus de un şef serviciu, care răspunde de îndeplinirea atribuţiilor de către personalul din subordine."

    9. La articolul 92 alineatul (2) punctul F, litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) exercită orice alte atribuţii prevăzute de lege şi regulamente sau stabilite prin dispoziţia conducătorului parchetului;"

    10. La articolul 93, denumirea marginală se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 93
    Atribuţiile Serviciului de investiţii şi achiziţii publice"

    11. La articolul 93, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Personalul Serviciului de investiţii şi achiziţii publice are următoarele atribuţii:
    a) participă la achiziţionarea echipamentelor necesare parchetelor din cadrul Ministerului Public, oferind asistenţă tehnică;
    b) elaborează şi prezintă, conform legii, programul de investiţii al Ministerului Public, în funcţie de obiectivele/proiectele de investiţii prioritizate, în vederea cuprinderii cheltuielilor de investiţii în proiectul de buget;
    c) participă la evaluarea ofertelor potenţialilor proiectanţi, furnizori de echipamente şi materiale sau executanţi ai lucrărilor de construcţii, cu ocazia derulării procedurilor de achiziţie specifice, atunci când personalul este desemnat în comisiile proprii, precum şi în cele ale celorlalte parchete;
    d) urmăreşte şi verifică întocmirea studiilor de fezabilitate tehnico-economice pentru investiţiile planificate, precum şi a documentaţiilor de avizare a lucrărilor de intervenţii pentru reparaţii capitale;
    e) analizează periodic stadiul fizic al lucrărilor şi propune măsuri de încadrare în termenele şi bugetele alocate;
    f) asigură îndrumarea şi supravegherea tehnică pentru realizarea investiţiilor şi întocmeşte situaţiile periodice privind stadiul de realizare a acestora;
    g) verifică documentaţiile tehnico-economice pentru obiectivele/proiectele de investiţii, documentaţiile de avizare a lucrărilor de intervenţii, respectiv a notelor de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente categoriilor de investiţii incluse la poziţia C, „Alte cheltuieli de investiţii“, după care le supune aprobării, în condiţiile legii;
    h) elaborează strategia în domeniul investiţiilor la nivelul Ministerului Public, stabilind priorităţile investiţionale şi legătura dintre diferite proiecte, precum şi criteriile de analiză care determină introducerea în programul de investiţii a unor obiective noi, în detrimentul celor aflate în derulare;
    i) fundamentează necesarul de credite bugetare şi credite de angajament pentru cheltuieli de investiţii, reparaţii curente şi obiecte de inventar destinate procesului investiţional, în vederea cuprinderii acestora în proiectul de buget al Ministerului Public;
    j) colaborează cu celelalte structuri din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, precum şi cu celelalte parchete din Ministerul Public, în vederea cuprinderii în proiectul de buget a cheltuielilor de investiţii, altele decât cele finanţate prin bugetul de stat;
    k) verifică şi avizează solicitările de deschideri lunare de credite ale ordonatorilor secundari de credite pentru cheltuieli de investiţii, reparaţii curente şi obiecte de inventar destinate procesului investiţional;
    l) întocmeşte, supune aprobării şi transmite ordonatorilor de credite din subordinea Ministerului Public listele cheltuielilor de investiţii aprobate prin legea anuală a bugetului de stat, precum şi modificările solicitate şi aprobate pe parcursul anului;
    m) verifică documentaţiile tehnico-economice ale lucrărilor de reparaţii curente, după care le avizează, potrivit legii;
    n) monitorizează derularea procesului investiţional şi întocmeşte centralizat rapoarte lunare de monitorizare pe care le transmite Ministerului Finanţelor, în structura şi la termenele prevăzute de lege;
    o) verifică şi avizează, în condiţiile legii, propunerile de virări de credite bugetare şi/sau credite de angajament neutilizate, între obiectivele/proiectele şi categoriile de investiţii înscrise în programul de investiţii;
    p) face demersurile legale pentru obţinerea avizelor şi a aprobărilor necesare de la autorităţile competente, pentru efectuarea lucrărilor de construcţii şi reparaţii capitale, după caz;
    q) colaborează cu alte instituţii publice în vederea fundamentării cheltuielilor aferente intervenţiilor asupra construcţiilor sau a cheltuielilor de proiectare şi execuţie, în cazul investiţiilor noi, în situaţia în care instanţele judecătoreşti şi parchetele de pe lângă acestea îşi desfăşoară activitatea în acelaşi sediu;
    r) participă, prin specialiştii desemnaţi, la şedinţele de avizare ale Comisiei tehnico-economice a Ministerului Public, asigurând şi secretariatul acestora;
    s) verifică şi propune în cadrul comandamentelor renunţarea la unele dintre lucrările contractate, dacă nu mai sunt necesare, sau executarea de lucrări suplimentare, dacă sunt justificate, cu respectarea prevederilor legale în materie;
    ş) coordonează şi verifică activitatea consilierilor tehnici angajaţi la ordonatorii de credite din cadrul Ministerului Public, precum şi a diriginţilor de şantier, pentru lucrările aflate în derulare;
    t) iniţiază proiecte de norme, instrucţiuni şi proceduri în domeniul de competenţă, pe care le supun aprobării, pe cale ierarhică;
    ţ) centralizează necesarul de achiziţii pentru desfăşurarea activităţii Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
    u) elaborează şi supune aprobării Programul anual al achiziţiilor publice pentru bunuri, servicii şi lucrări al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, în conformitate cu prevederile aprobate prin legea anuală a bugetului de stat;
    v) actualizează şi supune aprobării Programul anual al achiziţiilor publice al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, în funcţie de modificările intervenite pe parcursul exerciţiului bugetar în bugetul aprobat, precum şi cu ocazia rectificărilor bugetare anuale;
    w) organizează, derulează şi finalizează procedurile de achiziţii publice privind achiziţionarea de bunuri materiale, servicii şi lucrări prevăzute în Programul anual al achiziţiilor publice;
    x) întocmeşte evidenţa dosarelor de achiziţii publice, conform legii;
    y) participă, prin persoane desemnate, ca membri în comisiile de evaluare sau recepţie, în conformitate cu ordinele/deciziile conducerii instituţiei;
    z) întocmeşte lunar solicitările privind deschiderea de credite bugetare la naturile de cheltuieli ce intră în sfera sa de competenţă, în vederea includerii acestora în cadrul propunerilor centralizate la nivelul aparatului propriu al Ministerului Public;
    aa) întocmeşte documentele prevăzute de lege privind angajamentele legale, propunerile de angajare a cheltuielilor, angajamentele bugetare şi ordonanţările de plată, pentru achiziţiile publice pe care le efectuează;
    bb) întocmeşte şi transmite raportări privind procedurile de achiziţii publice desfăşurate către alte instituţii sau autorităţi publice, în condiţiile şi la termenele prevăzute de lege;
    cc) urmăreşte executarea întocmai şi la timp a contractelor de lucrări, furnizare şi de servicii;
    dd) exercită orice alte atribuţii prevăzute de lege şi regulamente sau stabilite prin dispoziţia conducătorului parchetelor."

    12. La articolul 93, alineatul (3) se abrogă.
    13. Articolul 94 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 94
    Conducerea Serviciului de investiţii şi achiziţii publice
    Serviciul de investiţii şi achiziţii publice este condus de un şef serviciu, care răspunde de îndeplinirea atribuţiilor personalului din subordine."

    14. La articolul 95, denumirea marginală se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 95
    Structură şi atribuţii"

    15. La articolul 95, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Personalul Serviciului administrativ, întreţinere-deservire şi transport are următoarele atribuţii:
    a) administrează şi gestionează bunurile mobile şi imobile din patrimoniul propriu, indiferent de titlul cu care sunt deţinute;
    b) organizează gestionarea mijloacelor fixe, a obiectelor de inventar, a materialelor şi pieselor de schimb, a carburanţilor, lubrifianţilor şi a altor valori materiale aflate în dotare şi asigură înscrierea numerelor de inventar pe mijloacele fixe;
    c) urmăreşte folosirea sau exploatarea bunurilor din dotare pentru satisfacerea necesităţilor instituţiei, potrivit destinaţiei acestora;
    d) organizează şi controlează modul de ţinere a evidenţei operative de către gestionari şi ia măsurile necesare pentru asigurarea condiţiilor legale de gestionare;
    e) asigură întreţinerea, curăţenia şi administrarea clădirilor Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
    f) organizează întreţinerea şi efectuarea reparaţiilor pentru clădiri, dotări şi alte active din patrimoniul instituţiei, în regie proprie sau cu terţi, în cazul lipsei dotărilor şi personalului propriu;
    g) întocmeşte notele de fundamentare şi colaborează cu Serviciul de investiţii şi achiziţii publice pentru elaborarea Programului anual al achiziţiilor publice de bunuri, servicii şi lucrări pentru Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie referitor la: furnizarea de utilităţi, servicii de curăţenie şi întreţinere curentă a clădirilor, lucrări şi servicii de întreţinere-reparaţii pentru echipamentele, utilajele şi instalaţiile din dotare, servicii de telefonie şi de televiziune prin cablu, servicii de comunicaţii de date, alte servicii şi materiale necesare pentru desfăşurarea activităţilor administrative şi de întreţinere-deservire, pe baza estimărilor proprii şi a solicitărilor fundamentate ale celorlalte compartimente din aparatul propriu al instituţiei;
    h) întocmeşte caietele de sarcini pentru achiziţionarea de bunuri, servicii şi lucrări de întreţinere-reparaţii necesare bunei funcţionări a instituţiei;
    i) monitorizează derularea contractelor de furnizare de bunuri, prestări de servicii şi lucrări de reparaţii-întreţinere, care au fost încheiate la solicitarea Serviciului administrativ, întreţinere-deservire şi transport, confirmând îndeplinirea obligaţiilor în vederea efectuării plăţii;
    j) întocmeşte, conform legii, documentaţia privind ordonanţările de plată pentru achiziţiile publice iniţiate la solicitarea serviciului;
    k) participă la acţiunile de inventariere a bunurilor şi valorilor pe care le gestionează şi formulează propuneri de noi dotări cu mijloace fixe şi obiecte de inventar pentru asigurarea echipamentului de lucru necesar, precum şi cu alte bunuri;
    l) ţine evidenţa tehnico-operativă pe locuri de folosinţă şi pe utilizatori a activelor fixe şi a obiectelor de inventar;
    m) întocmeşte periodic referatele pentru procurarea de materiale şi obiecte de inventar, pe baza solicitărilor compartimentelor de resort ori din oficiu;
    n) asigură valorificarea materialelor rezultate din dezmembrarea bunurilor pentru care se obţine aprobare;
    o) depozitează şi distribuie mărfurile, piesele de schimb, carburanţii, pe care le/îi preia în gestiune şi le/îi eliberează pe baza bonurilor de consum;
    p) verifică periodic modul de gestionare, depozitare şi păstrare a materialelor intrate şi ieşite din magazie;
    q) asigură multiplicarea şi legarea documentelor necesare Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, precum şi necesarul de tipizate utilizate în cadrul activităţilor specifice Ministerului Public, în situaţia în care acestea pot fi executate cu tehnica din dotare;
    r) face propuneri privind proiectul de buget, referitoare la cheltuielile cu bunurile, serviciile şi lucrările de reparaţii-întreţinere pentru Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
    s) asigură, împreună cu trupele de jandarmi, securitatea şi paza sediului Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, în baza protocolului încheiat cu Ministerul Afacerilor Interne;
    ş) identifică, monitorizează şi evaluează factorii de risc specifici;
    t) stabileşte şi urmăreşte îndeplinirea măsurilor şi a acţiunilor de prevenire şi de apărare împotriva incendiilor;
    ţ) încheie contracte, convenţii sau protocoale de cooperare cu alte servicii de urgenţă profesioniste ori voluntare şi asigură dotarea Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie cu mijloace tehnice de stingere a incendiilor;
    u) asigură condiţiile de funcţionare a bufetului de incintă din sediul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
    v) asigură, printr-o întreţinere adecvată, buna funcţionare a echipamentelor şi instalaţiilor, precum şi menţinerea acestora la un nivel tehnic care să respecte cerinţele legale, pe toată durata utilizării;
    w) exercită orice alte atribuţii prevăzute de lege şi regulamente sau stabilite prin dispoziţia conducătorului parchetului."

    16. La articolul 95, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
    "(4) În cadrul Serviciului administrativ, întreţinere-deservire şi transport funcţionează formaţia de întreţinere-deservire condusă de un şef formaţie, formaţia multiplicare-legătorie, formaţia de pompieri, formaţia transporturi şi întreţinere parc auto, precum şi formaţia internă de prevenire şi protecţie. Formaţia de întreţinere-deservire, formaţia multiplicare-legătorie şi formaţia de pompieri exercită atribuţiile specifice menţionate la alin. (3) şi sunt încadrate cu personal contractual."

    17. Articolul 96 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 96
    Conducerea Serviciului administrativ, întreţinere-deservire şi transport
    Serviciul administrativ, întreţinere-deservire şi transport este condus de un şef serviciu, care răspunde de îndeplinirea atribuţiilor de către personalul din subordine."

    18. La articolul 97 alineatul (1), litera ş) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ş) exercită orice alte atribuţii prevăzute de lege şi regulamente sau stabilite prin dispoziţia conducătorului parchetului."

    19. La titlul IV capitolul XIV, titlul secţiunii a 6-a, „Secţiunea a 6-a - Formaţia internă de prevenire şi protecţie“, se abrogă.
    20. La articolul 98, denumirea marginală se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 98
    Formaţia internă de prevenire şi protecţie"

    21. La articolul 98 alineatul (2), litera q) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "q) exercită orice alte atribuţii prevăzute de lege şi regulamente sau stabilite prin dispoziţia conducătorului parchetului."

    22. La titlul IV, titlul capitolului XV se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "    CAP. XV
    Serviciul de audit public intern
"

    23. Articolul 99 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 99
    Atribuţiile Serviciului de audit public intern
    (1) Serviciul de audit public intern este constituit în subordinea directă a procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
    (2) Personalul Serviciului de audit public intern are următoarele atribuţii:
    a) elaborează norme metodologice specifice după care îşi desfăşoară activitatea, cu avizul Unităţii Centrale de Armonizare privind Auditul Public Intern;
    b) elaborează planul anual de audit public intern în cadrul Ministerului Public, pe care îl supune aprobării procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
    c) efectuează activităţi de audit public intern pentru a evalua dacă sistemele de management financiar şi control ale Ministerului Public sunt transparente şi conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienţă şi eficacitate;
    d) asigură activitatea de supervizare a misiunilor de audit public intern desfăşurate;
    e) informează Unitatea Centrală de Armonizare privind Auditul Public Intern despre recomandările neînsuşite de către conducătorii entităţii auditate, precum şi despre consecinţele acestora;
    f) raportează procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie constatările şi concluziile rezultate din misiunile de audit public intern desfăşurate, precum şi stadiul implementării recomandărilor formulate;
    g) elaborează raportările trimestriale şi semestriale prevăzute de lege;
    h) elaborează raportul anual al activităţii de audit public intern la nivelul Ministerului Public;
    i) în cazul identificării unor iregularităţi sau posibile prejudicii, raportează imediat procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi structurii de control intern abilitate;
    j) efectuează misiuni de consiliere, potrivit legii;
    k) desfăşoară audituri ad-hoc, respectiv misiuni de audit public intern cu caracter excepţional, necuprinse în planul anual de audit public intern;
    l) exercită alte atribuţii prevăzute de lege şi regulamente sau dispuse de procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
    m) elaborează proiectul planului multianual de audit public intern, de regulă pe o perioadă de 3 ani.
    (3) Serviciul de audit public intern auditează, cel puţin o dată la 3 ani, fără a se limita la acestea, următoarele:
    a) angajamentele bugetare şi legale din care derivă direct sau indirect obligaţii de plată, inclusiv din fondurile Uniunii Europene;
    b) plăţile asumate prin angajamentele bugetare şi legale, inclusiv din fondurile Uniunii Europene;
    c) vânzarea, gajarea, concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul privat al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale;
    d) concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul public al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale;
    e) constituirea veniturilor publice, respectiv modul de autorizare şi stabilire a titlurilor de creanţă, precum şi a facilităţilor acordate la încasarea acestora;
    f) efectuează misiuni de audit public intern, necuprinse în plan, stabilite prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
    g) elaborează Carta auditului intern în conformitate cu prevederile art. 18 alin. (1) din Legea nr. 672/2002 privind auditul public intern, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, normele metodologice specifice privind exercitarea activităţii de audit public intern, Codul privind conduita etică a auditorului intern şi Standardele internaţionale de audit intern.
    (4) În cadrul Serviciului de audit public intern funcţionează Compartimentul de monitorizare şi metodologie, care exercită atribuţiile prevăzute la alin. (2) lit. a), e), f), g) şi h), precum şi orice alte atribuţii dispuse de procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie."

    24. Articolul 100 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 100
    Conducerea Serviciului de audit public intern şi atribuţiile acesteia
    (1) Serviciul de audit public intern este condus de un şef serviciu.
    (2) Şeful Serviciului de audit public intern are următoarele atribuţii:
    a) organizează, coordonează, controlează şi răspunde de activitatea întregului personal din subordine privind îndeplinirea la timp şi în mod corespunzător a atribuţiilor de serviciu;
    b) coordonează, îndrumă şi verifică din punct de vedere tehnic şi metodologic şi, după caz, supervizează misiunile de audit efectuate de auditorii interni;
    c) repartizează personalului din subordine lucrările de competenţa serviciului şi îl îndrumă în vederea soluţionării corecte şi în termen a acestora;
    d) soluţionează unele lucrări ale serviciului, în special pe acelea cu un grad de complexitate ridicat;
    e) propune procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie sau, după caz, conducătorilor unităţilor de parchet verificate tragerea la răspundere, în limitele atribuţiilor ce le revin, a persoanelor vinovate de neregulile constatate;
    f) evaluează performanţele profesionale individuale ale auditorilor interni, potrivit legii;
    g) coordonează activitatea Compartimentului de monitorizare şi metodologie;
    h) avizează numirea sau revocarea auditorilor interni;
    i) elaborează anual planul de formare profesională a auditorilor interni, aprobat de conducătorul unităţii, şi urmăreşte realizarea acestuia;
    j) evaluează stadiul de implementare a recomandărilor şi caracterul adecvat al acţiunilor întreprinse, în funcţie de informările primite de la entităţile/structurile auditate;
    k) analizează periodic rezultatele implementării şi progresele înregistrate în implementarea recomandărilor raportate de entitatea/structura auditată;
    l) exercită orice alte atribuţii prevăzute de lege şi regulamente sau dispuse de procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
    (3) Şeful Serviciului de audit public intern are obligaţia să definească modalităţile de organizare şi desfăşurare a activităţii de consiliere în Carta auditului intern, alături de activităţile de asigurare.
    (4) Şeful Serviciului de audit public intern răspunde de organizarea şi desfăşurarea misiunilor de consiliere şi de resursele necesare pentru desfăşurarea acestor misiuni."

    25. La articolul 115, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Personalul din cadrul Compartimentului economico-financiar şi administrativ exercită atribuţiile prevăzute la art. 90-98."

    26. La articolul 129, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Personalul din cadrul Compartimentului economico-financiar şi administrativ exercită atribuţiile prevăzute la art. 90-98."

    27. La articolul 130, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(1) Dispoziţiile art. 122 alin. (1)-(6) şi art. 126-128 din prezentul regulament privind conducerea şi atribuţiile parchetelor de pe lângă tribunale se aplică în mod corespunzător şi parchetelor de pe lângă tribunalele specializate pentru minori şi familie."

    28. La articolul 131, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) În cazul absenţei, vacanţei sau a imposibilităţii exercitării funcţiei, în mod concomitent, de către prim-procuror şi adjunctul sau adjuncţii săi, conducerea parchetului va fi asigurată de către un procuror din cadrul respectivului parchet de pe lângă judecătorie, desemnat prin ordin al prim-procurorului parchetului de pe lângă judecătorie sau, după caz, al conducătorului parchetului de pe lângă tribunal, care preia atribuţiile administrative specifice acestei funcţii."

    29. La articolul 131, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (4^1), cu următorul cuprins:
    "(4^1) În situaţia prevăzută la alin. (4), în cazul în care în cadrul respectivului parchet de pe lângă judecătorie nu funcţionează în mod efectiv niciun procuror, conducerea unităţii va fi asigurată de către prim-procurorul parchetului de pe lângă tribunal."

    30. La articolul 131, alineatele (5) şi (6) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(5) În situaţiile prevăzute la alin. (4) şi (4^1), actele procesuale supuse, potrivit legii, confirmării procurorului ierarhic superior sunt verificate de prim-procurorul parchetului de pe lângă tribunal.
(6) În situaţiile prevăzute la alin. (3) şi (4), prim-procurorul parchetului de pe lângă judecătorie sau, după caz, conducătorul parchetului ierarhic superior va delega dreptul de semnătură procurorului desemnat să asigure conducerea unităţii."

    31. Articolul 142 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 142
    Atribuţii
    Procurorii militari din cadrul Secţiei de urmărire penală a Parchetului Militar de pe lângă Curtea Militară de Apel Bucureşti exercită în mod corespunzător, potrivit competenţei stabilite prin lege, atribuţiile prevăzute la art. 112 alin. (1)."

    32. Articolul 143 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 143
    Atribuţii
    Procurorii militari din cadrul Secţiei judiciare a Parchetului Militar de pe lângă Curtea Militară de Apel Bucureşti exercită în mod corespunzător, potrivit competenţei stabilite prin lege, atribuţiile prevăzute la art. 113 alin. (1)."

    33. Articolul 150 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 150
    Atribuţii
    Procurorii militari din cadrul Secţiei de urmărire penală a parchetelor militare de pe lângă tribunalele militare exercită în mod corespunzător, potrivit competenţei stabilite prin lege, atribuţiile prevăzute la art. 126 alin. (1)."

    34. După articolul 156 se introduce un nou articol, articolul 156^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 156^1
    Specialiştii IT din cadrul compartimentelor de informatică juridică
    Specialiştii IT din cadrul compartimentelor de informatică juridică exercită atribuţiile prevăzute la art. 79-80."

    35. La articolul 161, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(1) Plângerile şi sesizările prin care se reclamă fapte cu caracter penal, precum şi dosarele primite de la organele de cercetare penală în care au fost sesizate direct acestea se înregistrează în ordine cronologică în Registrul de evidenţă a activităţii de urmărire penală şi de supraveghere a acesteia (R-4), după verificarea condiţiilor de fond şi de formă de către conducătorul parchetului sau un procuror desemnat de acesta. Numărul de înregistrare va fi însoţit de indicativul «P» (penal), precum şi de numărul identificator al parchetului. Lista numerelor de identificare a parchetelor este stabilită prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie."

    36. La articolul 181 alineatul (1), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) plângerile şi denunţurile penale, precum şi dosarele de la organele de cercetare penală în care plângerile şi denunţurile au fost făcute direct acestora se înregistrează în ordine cronologică în Registrul de evidenţă a activităţii de urmărire penală şi de supraveghere a acesteia (R-4). După înscrierea numărului de înregistrare se va menţiona în registru şi pe lucrare indicativul «P» (penal), precum şi numărul identificator al parchetului. Repartizarea pe dosare potrivit nomenclatorului indicator în vederea arhivării se face după soluţionare;"

    37. La articolul 187, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Pe coperta dosarului se menţionează denumirea parchetului şi a compartimentului de activitate, indicativul din nomenclatorul arhivistic, termenul de păstrare, problema la care se referă, numărul de file şi numărul de ordine, potrivit anexei nr. 4 la Legea Arhivelor Naţionale nr. 16/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare."

    38. Anexa se modifică şi se înlocuieşte cu anexa la prezenta hotărâre.


    ART. II
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Vicepreşedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
                    Bogdan Staicu

    Bucureşti, 14 decembrie 2023.
    Nr. 1.608.
    ANEXA 1

    *) Anexa este reprodusă în facsimil.
    (Anexă la Hotărârea nr. 1.608/2023)
    ORGANIGRAMA
    Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016