Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTĂRÂRE nr. 1.538 din 19 decembrie 2022 privind modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 29/2018 pentru stabilirea criteriilor pe baza cărora se aplică majorarea prevăzută la art. 17 alin. (1) şi (2) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice
EMITENT: Guvernul PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1228 din 20 decembrie 2022
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
ARTICOL UNIC
Hotărârea Guvernului nr. 29/2018 pentru stabilirea criteriilor pe baza cărora se aplică majorarea prevăzută la art. 17 alin. (1) şi (2) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 90 din 30 ianuarie 2018, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. Titlul se modifică şi va avea următorul cuprins:
"HOTĂRÂRE
pentru stabilirea criteriilor pe baza cărora se aplică majorarea prevăzută la art. 17 alin. (1)-(2^1) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice"
2. Articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 1
Prezentul act normativ prevede stabilirea criteriilor pe baza cărora se aplică majorarea prevăzută la art. 17 alin. (1)-(2^1) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare."
3. La articolul 2, literele a), b), g), l), n) şi p) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"a) gestionarea asistenţei financiare europene - totalitatea activităţilor de programare, implementare, monitorizare, raportare, evaluare, contractare, audit, verificare şi control tehnic şi financiar, efectuare a plăţilor, certificare, întocmire şi transmitere la Comisia Europeană a cererilor de plată şi a conturilor anuale, primire a fondurilor europene de la Comisia Europeană/alţi donatori publici internaţionali şi de transfer al acestora, prevenire şi identificare a neregulilor, fraudelor şi altor activităţi ilicite, recuperare a sumelor necuvenite, comunicare şi promovare, asigurare a funcţionării adecvate a sistemelor de management şi control, precum şi activităţi de natură financiarcontabilă şi activităţi specifice de coordonare cu privire la instrumentele de preaderare PHARE şi ISPA, Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul social european Plus, Fondul de coeziune, Fondul pentru tranziţie justă, la programele Interreg, la Mecanismul de redresare şi rezilienţă, la Fondul de ajutor european pentru cele mai defavorizate persoane, Fondul pentru azil, migraţie şi integrare, Instrumentul pentru managementul frontierelor şi politica de vize, denumit în continuare IMFV şi Fondul pentru securitate internă, la Fondul de solidaritate al Uniunii Europene (FSUE), la Mecanismul financiar SEE, la Mecanismul financiar norvegian şi la Contribuţia financiară elveţiană pentru coeziunea Uniunii Europene, Fondul pentru modernizare, precum şi Instrumentul de asistenţă pentru preaderare şi Instrumentul de vecinătate, dezvoltare şi cooperare internaţională;
b) activităţi-suport pentru sistemul de management şi control al fondurilor europene - activităţile care contribuie în mod direct la asigurarea funcţionării şi capacităţii administrative a structurilor cu competenţe în gestionarea fondurilor europene, desfăşurate de personalul din cadrul structurilor economice, de resurse umane, juridice, achiziţii publice, IT, administrativ, corp control şi audit intern, din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei şi Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, activităţile care contribuie în mod direct la asigurarea funcţionării şi capacităţii administrative a Departamentului pentru Luptă Antifraudă, precum şi activităţile de analizare şi avizare din punctul de vedere al legalităţii a proiectelor de acte normative privind gestionarea, managementul şi controlul fondurilor europene din cadrul instituţiilor publice conform Hotărârii Guvernului nr. 561/2009 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile, la nivelul Guvernului, pentru elaborarea, avizarea şi prezentarea proiectelor de documente de politici publice, a proiectelor de acte normative, precum şi a altor documente, în vederea adoptării/aprobării, cu modificările şi completările ulterioare;
..................................................................................................
g) expresiile «autoritate de audit», «autoritate de management», «organism contabil», «autoritate comună de management», «organism intermediar», «coordonator naţional» şi «coordonator de reformă şi/sau investiţie» au înţelesul prevăzut în Regulamentul (UE) nr. 1.303/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 decembrie 2013 de stabilire a unor dispoziţii comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală şi Fondul european pentru pescuit şi afaceri maritime, precum şi de stabilire a unor dispoziţii generale privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune şi Fondul european pentru pescuit şi afaceri maritime şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului, Regulamentul (UE) 2021/1.060 al Parlamentului European si al Consiliului din 24 iunie 2021 de stabilire a dispoziţiilor comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european Plus, Fondul de coeziune, Fondul pentru o tranziţie justă şi Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură şi de stabilire a normelor financiare aplicabile acestor fonduri, precum şi Fondului pentru azil, migraţie şi integrare, Fondului pentru securitate internă şi Instrumentului de sprijin financiar pentru managementul frontierelor şi politica de vize, sau în regulamentele specifice obiectivului cooperare teritorială europeană aferente perioadei de programare 2007-2013, 2014-2020, respectiv 2021-2027, precum şi în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 178/2022, cu modificările şi completările ulterioare;
..................................................................................................
l) autoritate de audit pentru Mecanismul financiar SEE, Mecanismul financiar norvegian şi Contribuţia financiară elveţiană pentru coeziunea Uniunii Europene - entitate responsabilă pentru verificarea funcţionării sistemului de management şi control aferent acestor finanţări, respectiv Unitatea Centrală de Armonizare pentru Auditul Public Intern, denumită în continuare UCAAPI - structură în cadrul Ministerului Finanţelor;
..................................................................................................
n) structura audit public intern - structură din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, desemnată să îndeplinească atribuţiile de autoritate de audit pentru Programul operaţional comun Bazinul Mării Negre 2007-2013, Programul operaţional comun România-Ucraina-Republica Moldova 2007-2013, conform art. 14 alin. (6), art. 29 şi 30 din Regulamentul (CE) nr. 951/2007 al Comisiei din 9 august 2007 de stabilire a normelor de aplicare a programelor de cooperare transfrontalieră finanţate în cadrul Regulamentului (CE) nr. 1.638/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului de stabilire a dispoziţiilor generale privind instituirea unui instrument european de vecinătate şi de parteneriat;
..................................................................................................
p) structurile pentru dezvoltarea şi mentenanţa SMIS2014+, MySMIS2014 şi MySMIS2021-2027 - structurile din cadrul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, denumit în continuare STS, şi din cadrul Serviciului Român de Informaţii, denumit în continuare SRI, responsabile cu dezvoltarea şi mentenanţa sistemului informatic unitar SMIS2014+, a aplicaţiei conexe MySMIS2014 şi a aplicaţiei conexe MySMIS2021-2027, precum şi cu administrarea produselor tehnologice aferente acestora;"
4. La articolul 2, după litera u) se introduc nouă noi litere, lit. v)-dd), cu următorul cuprins:
"v) Autoritatea de management Afaceri interne - Direcţia fonduri externe nerambursabile din cadrul Ministerului Afacerilor Interne desemnată titular de program şi autoritate de management pentru programele naţionale afaceri interne în perioada 2021-2027, conform Hotărârii Guvernului nr. 868/2022 privind stabilirea sistemului de management şi control în vederea gestionării programelor naţionale Afaceri interne pentru perioada 2021-2027;
w) organism intermediar financiar-contabil - Direcţia generală financiară din cadrul Ministerului Afacerilor Interne desemnată organism intermediar responsabil de funcţia contabilă şi de primirea fondurilor de la Comisia Europeană pentru fondurile europene dedicate afacerilor interne, conform Hotărârii Guvernului nr. 868/2022;
x) organism intermediar Afaceri interne - Direcţia generală mecanisme şi instrumente financiare europene nerambursabile din cadrul Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, conform Hotărârii Guvernului nr. 868/2022;
y) organism intermediar Fondul pentru azil, migraţie şi integrare - Inspectoratul General pentru Imigrări din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, conform Hotărârii Guvernului nr. 868/2022;
z) Direcţia generală ajutor de stat şi fonduri europene - structura din cadrul Ministerului Energiei responsabilă cu gestionarea finanţării investiţiilor din Fondul pentru modernizare;
aa) agenţiile de implementare a proiectelor finanţate prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă al României, denumit în continuare PNRR - structură/entitate aflată în subordinea/ coordonarea/sub autoritatea ministerelor sau agenţiei de dezvoltare regională, care are rolul de a implementa investiţiile din cadrul PNRR, în numele coordonatorului de reforme şi/sau investiţii;
bb) structură de implementare a proiectelor finanţate prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă al României - structura din cadrul Institutului Naţional al Patrimoniului în calitate de entitate responsabilă cu implementarea obiectivelor de investiţii din cadrul C-11 «Turism şi cultură» (Ruta bisericilor de lemn, Ruta mănăstirilor din zona Moldovei);
cc) operator de program - entitate juridică din sectorul public care are responsabilitatea de a pregăti şi gestiona un program în cadrul contribuţiei financiare elveţiene;
dd) operator de componentă de program - entitate juridică din sectorul public căreia operatorul de program îi încredinţează responsabilitatea de a pregăti şi de a implementa o componentă de program în cadrul contribuţiei financiare elveţiene."
5. La articolul 3, literele a), g) şi i) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"a) gestionarea asistenţei financiare europene de către Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale - totalitatea activităţilor de programare, de acordare şi/sau retragere a acreditării agenţiilor de plăţi şi a organismului coordonator, elaborare, implementare, monitorizare, raportare, evaluare, contractare, audit, verificare şi control tehnic şi financiar, efectuare a plăţilor, certificare, identificare a neregulilor, fraudelor şi altor activităţi ilicite, recuperare a sumelor necuvenite, comunicare şi promovare, asigurare a funcţionării adecvate a sistemelor de management şi control, activităţi de natură financiar-contabilă, activităţi specifice de coordonare cu privire la instrumentele de preaderare PHARE şi SAPARD, la Fondul european de garantare agricolă, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală, Fondul european pentru pescuit, Fondul european pentru pescuit şi afaceri maritime, Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură şi activităţile desfăşurate de personalul din cadrul Agenţiei pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale şi Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură;
..................................................................................................
g) Autoritatea de management pentru POP, POPAM şi PAP - organismul responsabil pentru eficienţa şi corectitudinea programării, implementării, coordonării, promovării, controlului şi raportării pentru Programul operaţional pentru pescuit finanţat din Fondul european pentru pescuit (FEP), Programul operaţional pentru pescuit şi afaceri maritime finanţat din Fondul european pentru pescuit şi afaceri maritime (FEPAM) şi Programul pentru acvacultură şi pescuit finanţat din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură (FEAMPA), asigurând îndeplinirea atribuţiilor ce decurg din funcţiile prevăzute la art. 125 din Regulamentul (UE) nr. 1.303/2013, respectiv art. 72 din Regulamentul (UE) 2021/1.060;
..................................................................................................
i) Autoritatea competentă pentru acreditarea agenţiilor de plăţi şi a organismului coordonator - structură organizatorică din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale care acordă, revizuieşte şi/sau retrage acreditarea agenţiilor de plăţi responsabile cu gestionarea şi controlul cheltuielilor din fondurile europene FEGA şi FEADR şi care acordă, revizuieşte şi/sau retrage acreditarea organismului coordonator al agenţiilor de plăţi."
6. Titlul capitolului II se modifică şi va avea următorul cuprins:
" CAP. II
Criteriile de acordare a majorării salariale pentru personalul prevăzut la art. 17 alin. (1)-(2^1) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice"
7. La articolul 4 alineatul (1) litera b), punctele 1, 2, 18, 19, 21, 22, 26 şi 28 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"1. structurile din cadrul Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene care îndeplinesc atribuţii privind gestionarea asistenţei financiare europene, prevăzute de regulamentele europene şi memorandumurile de finanţare aplicabile sau aferente elaborării, gestionării, negocierii, aprobării şi implementării PNRR;
2. structurile din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei şi Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, precum şi din cadrul instituţiilor publice coordonatoare de reforme şi investiţii în cadrul PNRR, care îndeplinesc activităţi-suport pentru sistemul de management şi control al fondurilor europene sau Mecanismului de redresare şi rezilienţă;
..................................................................................................
18. UCAAPI;
19. structurile desemnate să îndeplinească rolul de operator de program stabilite în cadrul instituţiilor nominalizate prin anexa B la Memorandumurile de înţelegere pentru implementarea Mecanismelor financiare SEE şi norvegian, îndeplinind atribuţiile operatorului de program prevăzute în regulamentele de implementare a Mecanismelor financiare SEE şi norvegian;
..................................................................................................
21. structura audit public intern;
22. structurile pentru dezvoltarea şi mentenanţa SMIS2014+, MySMIS2014 şi MySMIS2021-2027;
..................................................................................................
26. structuri desemnate cu rol de autoritate responsabilă, de autoritate delegată, de autoritate de certificare, de autoritate de management sau de organism intermediar pentru FAMI, FSI şi pentru IMFV;
..................................................................................................
28. structurile cu rol de organisme intermediare, operatori de program sau operatori de componentă de program pentru contribuţia financiară elveţiană."
8. La articolul 4 alineatul (1) litera b), punctul 20 se abrogă.
9. La articolul 4 alineatul (1) litera b), după punctul 30 se introduc cinci noi puncte, pct. 31-35, cu următorul cuprins:
"31. Direcţia generală ajutor de stat şi fonduri europene;
32. structura de specialitate din cadrul Coordonatorului naţional al Programului naţional de redresare şi rezilienţă;
33. structura de specialitate din cadrul Coordonatorului de reformă şi/sau investiţie a Programului naţional de redresare şi rezilienţă;
34. agenţia/structura de implementare a proiectelor finanţate prin Programul naţional de redresare şi rezilienţă;
35. structura de specialitate din cadrul Autorităţii de Audit de pe lângă Curtea de Conturi a României, responsabilă cu derularea procedurilor de auditare a PNRR."
10. La articolul 4, alineatele (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"(2) Personalul prevăzut la alin. (1) lit. b) pct. 17-19 şi 26-29 beneficiază de sporurile prevăzute de prezenta hotărâre dacă are atribuţii specifice domeniului gestionării contribuţiei financiare elveţiene, contribuţiei financiare acordate prin FAMI, IMFV şi FSI, fără a îndeplini criteriul prevăzut la alin. (1) lit. a).
(3) Numărul şi structura posturilor ocupate de personalul care gestionează asistenţa financiară europeană rambursabilă şi nerambursabilă sunt cele stabilite în condiţiile legii."
11. La articolul 7, alineatele (1)-(3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"ART. 7
(1) Pentru personalul care se încadrează în una dintre structurile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b) şi art. 5 lit. b) se majorează salariul de bază, solda de funcţie/salariul de funcţie, indemnizaţia de încadrare cu 50% până la prima evaluare a activităţii/performanţelor profesionale individuale.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în cazul persoanelor care sunt detaşate, se mută sau se transferă între structurile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b) sau art. 5 lit. b), de pe o funcţie pentru care au beneficiat de majorările salariale prevăzute de art. 17 alin. (1)-(2^1) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, la încadrarea în noua structură se păstrează procentul deţinut anterior ca majorare salarială, până la prima evaluare a activităţii/performanţelor profesionale individuale, cu condiţia obţinerii avizului prevăzut de prezenta hotărâre.
(3) Prevederile alin. (2) se aplică şi în situaţia persoanelor numite sau reîncadrate în funcţie în condiţiile legii, precum şi celor care se încadrează prin concurs sau examen în una dintre structurile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b) sau art. 5 lit. b) şi care provin de la aceeaşi/altă structură din cele prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b) sau art. 5 lit. b), unde au beneficiat de majorările salariale prevăzute de art. 17 alin. (1)-(2^1) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare."
12. La articolul 8 alineatul (1), litera i) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"i) nota de fundamentare privind necesitatea şi numărul de persoane alocate în cazul personalului din cadrul structurilor prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 2 şi 15, întocmită de structurile care solicită avizul, avizată de conducerea structurilor prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 3-14, 17-19, 21, 23-26, 28 şi 30-35 şi aprobată de conducătorul instituţiei."
13. La articolul 9, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 9
(1) Prin excepţie de la prevederile art. 7 alin. (7) şi art. 8 alin. (1), ministrul investiţiilor şi proiectelor europene va acorda aviz prin care se atestă că structurile şi personalul din cadrul organismelor intermediare pentru Programul operaţional sectorial Creşterea competitivităţii economice, Programul operaţional Competitivitate, Programul operaţional sectorial Creştere inteligentă, digitalizare şi instrumente financiare 2021-2027, Programul operaţional Tranziţie justă, Programul operaţional sectorial Dezvoltarea resurselor umane, Programul operaţional Capital uman 2014-2020, Programul operaţional Educaţie şi ocupare 2021-2027 şi Programul operaţional Incluziune şi demnitate socială 2021-2027, Programul operaţional Infrastructură mare, Programul operaţional Dezvoltare durabilă 2021-2027, Programul operaţional Sănătate 2021-2027, personalul operatorilor de program pentru Mecanismul financiar SEE, Mecanismul financiar norvegian, precum şi personalul din cadrul STS şi SRI îndeplinesc criteriile prevăzute la art. 4."
14. Articolul 11 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 11
În urma procesului de evaluare a activităţii/ performanţelor profesionale individuale a/ale personalului prevăzut la art. 4 alin. (1) şi art. 5, în condiţiile legii, salariul de bază, solda de funcţie/salariul de funcţie, indemnizaţia de încadrare va fi majorat/ă până la următoarea evaluare, după cum urmează:
a) în cazul obţinerii calificativului «foarte bine», majorarea salariului de bază, a soldei de funcţie/salariului de funcţie sau a indemnizaţiei de încadrare, după caz, cu 50%;
b) în cazul obţinerii calificativului «bine», majorarea salariului de bază, a soldei de funcţie/salariului de funcţie sau a indemnizaţiei de încadrare, după caz, cu 25%;
c) în cazul obţinerii calificativelor «satisfăcător» sau «nesatisfăcător» nu se aplică majorare salarială."
PRIM-MINISTRU
NICOLAE-IONEL CIUCĂ
Contrasemnează:
p. Ministrul investiţiilor şi proiectelor europene,
Carmen Moraru,
secretar de stat
Ministrul muncii şi solidarităţii sociale,
Marius-Constantin Budăi
Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
Petre Daea
Ministrul finanţelor,
Adrian Câciu
Bucureşti, 19 decembrie 2022.
Nr. 1.538.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: