Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 1.489 din 14 decembrie 2022  privind aprobarea circumstanţelor şi a procedurii specifice aferente fazei I din cadrul etapei I a programului de înzestrare Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 1.489 din 14 decembrie 2022 privind aprobarea circumstanţelor şi a procedurii specifice aferente fazei I din cadrul etapei I a programului de înzestrare "Autovehicule tactice blindate de tip uşor" - ATBTU

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1211 din 16 decembrie 2022
    În temeiul prevederilor art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 20 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2011 privind atribuirea anumitor contracte de achiziţii publice în domeniile apărării şi securităţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 195/2012, cu modificările şi completările ulterioare,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Se aprobă circumstanţele şi procedura specifică aferente fazei I din cadrul etapei I a programului de înzestrare „Autovehicule tactice blindate de tip uşor“ - ATBTU, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, în vederea achiziţiei de autovehicule tactice blindate de tip uşor, precum şi a suportului logistic iniţial aferent.

    ART. 2
    Fondurile necesare realizării programului de înzestrare „Autovehicule tactice blindate de tip uşor“ - ATBTU se asigură, în condiţiile legii, în limita creditelor de angajament şi a creditelor bugetare aprobate cu această destinaţie prin legile bugetare anuale pentru Ministerul Apărării Naţionale.



                    PRIM-MINISTRU
                    NICOLAE-IONEL CIUCĂ
                    Contrasemnează:
                    p. Ministrul apărării naţionale,
                    Eduard Bachide,
                    secretar de stat
                    Ministrul economiei,
                    Florin Marian Spătaru
                    Ministrul afacerilor externe,
                    Bogdan Lucian Aurescu
                    p. Ministrul finanţelor,
                    Mihai Diaconu,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 14 decembrie 2022.
    Nr. 1.489.
    ANEXA 1

    CIRCUMSTANŢELE ŞI PROCEDURA SPECIFICĂ
    aferente fazei I din cadrul etapei I
    a programului de înzestrare „Autovehicule tactice blindate de tip uşor“ - ATBTU
    A. Circumstanţele realizării procedurii specifice aferente fazei I din cadrul etapei I a programului de înzestrare „Autovehicule tactice blindate de tip uşor“ - ATBTU
    1. Pentru Armata României este fundamental ca pentru dezvoltarea capacităţii de apărare a României să se introducă în înzestrare autovehicule tactice blindate de tip uşor, denumite în continuare ATBTU, cu performanţe ridicate, pentru care fabricaţia unor componente să se realizeze pe teritoriul României. De asemenea, fabricarea, asamblarea, integrarea, testarea şi mentenanţa ATBTU pe durata ciclului de viaţă trebuie să se realizeze la operatori economici din industria naţională de apărare, care să fie în măsură să îndeplinească aceste activităţi şi în situaţii de criză sau război, pentru Armata României.
    2. Interesul esenţial de securitate pentru statul român îl constituie realizarea prin transfer tehnologic pe teritoriul României a unei/unor capacităţi de asamblare, integrare, testare şi asigurarea mentenanţei exclusiv în domeniul militar a ATBTU, precum şi de fabricare cel puţin a următoarelor subsisteme esenţiale militare din compunerea ATBTU: sistemul de protecţie balistică şi antimină, sistemul de armament, sistemul de comunicaţii şi informatică şi suita de aplicaţii software de comandă control, aparatura de ochire şi observare, sistemul de avertizare şi reacţie împotriva dispozitivelor de vizare/dirijare asociate sistemelor de lovire ale inamicului, pentru asigurarea securităţii aprovizionării pe timp de pace, criză şi război.
    3. Consolidarea/realizarea pe teritoriul naţional a unor capacităţi de fabricaţie, asamblare, integrare, testare şi mentenanţă în domeniul militar a echipamentelor ATBTU care au drept scop asigurarea securităţii aprovizionării şi presupune cel puţin îndeplinirea cumulativă a următoarelor condiţii:
    3.1. realizarea la nivelul operatorului economic/operatorilor economici din industria naţională de apărare din România a liniei de producţie pentru fabricarea ATBTU în România, astfel încât începând cu produsul nr. 279 fabricarea ATBTU să se facă pe această linie de fabricaţie;
    3.2. realizarea la nivelul operatorului economic/operatorilor economici din industria naţională de apărare a liniilor de producţie pentru fabricarea cel puţin a următoarelor subsisteme şi componente:
    3.2.1. începând cu primul produs livrat: sistemul de comunicaţii şi informatică şi suita de aplicaţii software de comandă control;
    3.2.2. începând cu produsul nr. 279: suplimentar faţă de cele menţionate la pct. 3.2.1, aparatura de ochire şi observare, sistemul de protecţie balistică şi antimină, sistemul de armament şi sistemul de avertizare şi reacţie împotriva dispozitivelor de vizare/dirijare asociate sistemelor de lovire ale inamicului.

    3.3. Blocurile de emisie/recepţie ale staţiilor radio şi criptoarele, puse la dispoziţie ca material client, vor fi integrate în România în sistemul de comunicaţii şi informatică, începând cu ATBTU nr. 1.
    3.4. Suita de aplicaţii software de comandă control se va realiza la nivelul unui operator economic din România, începând cu primul produs livrat. Realizarea suitei de aplicaţii software de comandă control presupune obligativitatea deţinerii pe teritoriul naţional a codului sursă pentru aceasta de către un operator economic din România, precum şi înregistrarea acesteia în Registrul naţional al programelor pentru calculator, administrat de Oficiul Român pentru Drepturile de Autor, ca fiind program de fabricaţie proprie, conform Ordonanţei Guvernului nr. 25/2006 privind întărirea capacităţii administrative a Oficiului Român pentru Drepturile de Autor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    3.5. Realizarea operaţiunilor de mentenanţă pe ciclul de viaţă al ATBTU în România, astfel încât în situaţii de criză şi război să nu fie necesară executarea acestor operaţiuni în afara teritoriului naţional. În sensul prezentei proceduri specifice, prin ciclul de viaţă al ATBTU se înţelege durata de minimum 15 ani.

    4. Prin asigurarea securităţii aprovizionării se urmăreşte realizarea următoarelor elemente:
    4.1. reducerea/eliminarea riscului, prin realizarea activităţilor prevăzute la pct. 3.1, 3.2, 3.4 şi 3.5, ca în cazul unei situaţii de criză internaţională sau chiar regională, realizarea acestora să fie întreruptă/perturbată sau chiar sistemele/subansamblurile finalizate să fie blocate într-un stat străin ori să nu se permită tranzitarea unor căi rutiere, feroviare sau maritime, din motive diplomatice, politice, militare sau de orice altă natură;
    4.2. reducerea/eliminarea riscurilor aferente integrării ATBTU, conform activităţilor prevăzute la pct. 3, prin supravegherea/controlul îndeaproape al activităţilor specifice desfăşurate pe teritoriul naţional.

    5. Iniţierea şi derularea prezentei proceduri specifice sunt necesare şi proporţionale pentru atingerea obiectivelor de apărare şi satisfacerea interesului esenţial de securitate, astfel cum este prevăzut în art. 346 TFUE, întrucât permit susţinerea pe termen lung a capacităţii de apărare a statului, iar absenţa sau pierderea acesteia ar aduce prejudicii semnificative capacităţii acţionale a forţelor sistemului naţional de apărare şi posibilităţilor de susţinere logistică a structurilor Armatei României.
    6. Aplicarea uneia dintre procedurile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2011 privind atribuirea anumitor contracte de achiziţii publice în domeniile apărării şi securităţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 195/2012, cu modificările şi completările ulterioare, care transpune în legislaţia naţională dispoziţiile comunitare specifice materiei achiziţiilor publice în domeniul apărării şi securităţii, conduce la neprotejarea şi afectarea interesului esenţial de securitate în cauză, deoarece nu se pot impune doar prin documentaţia de atribuire cerinţe pentru îndeplinirea cumulativă a condiţiilor prevăzute la pct. 3 din prezenta procedură specifică.
    7. Legea nr. 232/2016 privind industria naţională de apărare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, defineşte capacităţile de fabricaţie şi realizare a mentenanţei pentru tehnică militară, precum şi capacităţile de realizare şi integrare a sistemelor de comandă-control ca fiind capacităţi şi domenii de activitate ale industriei de apărare de importanţă strategică la nivel naţional şi care reprezintă interese fundamentale de securitate ale ţării.
    8. În ceea ce priveşte stabilirea eventualului impact asupra concurenţei pe piaţa internă a produselor nemilitare, plecând de la faptul că achiziţia prevăzută de programul de înzestrare „Autovehicule tactice blindate de tip uşor“ are ca obiect numai produse militare, produse sensibile şi servicii legate de acestea şi luând în considerare că interesul esenţial de securitate menţionat priveşte exclusiv aspecte militare, nu se poate identifica un asemenea impact.

    B. Procedura specifică aferentă programului de înzestrare „Autovehicule tactice blindate de tip uşor“
    I. Organizarea procedurii specifice
    1. Procedura de atribuire se iniţiază în condiţiile prevăzute de art. 51 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 195/2012, cu modificările şi completările ulterioare.
    2. Procedura specifică are scopul de a atribui un contract multianual având ca obiect furnizarea, în condiţiile consolidării/realizării capacităţii prevăzute la cap. A, pct. 3, a 1.059 de ATBTU în 9 configuraţii, necesare înzestrării structurilor din cadrul Ministerului Apărării Naţionale.
    3. În sensul prezentei proceduri, prin termenul „ATBTU“ se înţelege oricare din următoarele variante de realizare/ configuraţii:
    a) autovehicul tactic blindat de tip uşor - varianta de bază (transport personal) - este un autovehicul de transport pe roţi cu tracţiune integrală, cu masa proprie în stare de funcţionare maximum 10.580 kg, cu protecţie prin blindaj de minimum nivel K2, M2a şi M2b (conform STANAG 4569 - Protection levels for occupants of armoured vehicles), dotat cu suport rotativ pentru mitralieră cal. 7,62 mm, care trebuie să permită executarea de misiuni independente în condiţii de izolare şi în medii ostile şi să asigure transportul trupelor şi echipamentelor militare în condiţii optime, pe teritoriul naţional sau în teatrele de operaţii din afara teritoriului naţional;
    b) autovehicul tactic blindat de tip uşor pentru cercetare - este un autovehicul de transport pe roţi cu tracţiune integrală, cu masa proprie în stare de funcţionare maximum 10.580 kg, cu protecţie prin blindaj de minimum nivel K2, M2a şi M2b (conform STANAG 4569), dotat cu turelă telecomandată cu mitralieră cal. 12,7 mm, care trebuie să permită executarea de misiuni de cercetare-supraveghere independente în condiţii de izolare şi în medii ostile şi să asigure transportul trupelor şi echipamentelor militare în condiţii optime, pe teritoriul naţional sau în teatrele de operaţii din afara teritoriului naţional;
    c) autovehicul tactic blindat de tip uşor cu turelă telecomandată - este un autovehicul de transport pe roţi cu tracţiune integrală, cu masa proprie în stare de funcţionare maximum 10.580 kg, cu protecţie prin blindaj de minimum nivel K2, M2a şi M2b (conform STANAG 4569), dotat cu turelă telecomandată cu mitralieră cal. 12,7 mm, care trebuie să permită executarea de misiuni independente în condiţii de izolare şi în medii ostile şi să asigure transportul trupelor şi echipamentelor militare în condiţii optime, pe teritoriul naţional sau în teatrele de operaţii din afara teritoriului naţional;
    d) autovehicul tactic blindat de tip uşor destinat transportului echipei antiblindate dotate cu instalaţii portabile de lansare a rachetelor tip SPIKE Long Range - este un autovehicul de transport pe roţi cu tracţiune integrală, cu masa proprie în stare de funcţionare maximum 10.580 kg, cu protecţie prin blindaj de minimum nivel K2, M2a şi M2b (conform STANAG 4569), dotat cu platformă rotativă de armament cu dispozitiv necesar montării sistemului de rachete antitanc model SPIKE LR portabil, destinat transportului echipei antiblindate dotate cu instalaţii portabile de lansare a rachetelor tip SPIKE LR, care trebuie să permită executarea de misiuni independente în condiţii de izolare şi în medii ostile şi să asigure transportul trupelor şi echipamentelor militare în condiţii optime, pe teritoriul naţional sau în teatrele de operaţii din afara teritoriului naţional;
    e) autovehicul tactic blindat de tip uşor adaptat pentru tractare aruncător cal. 120 mm - este un autovehicul de transport pe roţi cu tracţiune integrală, cu masa proprie în stare de funcţionare maximum 10.580 kg, cu protecţie prin blindaj de minimum nivel K2, M2a şi M2b (conform STANAG 4569), dotat cu suport rotativ pentru mitralieră cal. 7,62 mm, adaptat pentru tractare aruncător cal. 120 mm din dotarea structurilor MApN şi care trebuie să permită executarea de misiuni independente în condiţii de izolare şi în medii ostile şi să asigure transportul trupelor şi echipamentelor militare în condiţii optime, pe teritoriul naţional sau în teatrele de operaţii din afara teritoriului naţional;
    f) autovehicul tactic blindat de tip uşor adaptat cu aruncător cal. 81 mm - este un autovehicul de transport pe roţi cu tracţiune integrală, adaptat cu aruncător cal. 81 mm, cu masa proprie în stare de funcţionare maximum 10.580 kg, cu protecţie prin blindaj de minimum nivel K2, M2a şi M2b (conform STANAG 4569), şi care trebuie să permită executarea de misiuni independente în condiţii de izolare şi în medii ostile şi să asigure transportul trupelor şi echipamentelor militare în condiţii optime, pe teritoriul naţional sau în teatrele de operaţii din afara teritoriului naţional;
    g) autovehicul tactic blindat de tip uşor - pentru cercetare CBRN (apărare chimică, biologică, radiologică, nucleară) - este un autovehicul de transport pe roţi cu tracţiune integrală, dotat cu suport rotativ pentru mitralieră cal. 7,62 mm, care este dotat cu echipamentele şi aparatura necesară efectuării unor misiuni de cercetare CBRN, cu masa proprie în stare de funcţionare maximum 10.580 kg, cu protecţie prin blindaj de minimum nivel K2, M2a şi M2b (conform STANAG 4569), pe teritoriul naţional sau în teatrele de operaţii din afara teritoriului naţional:
    - executarea cercetării CBRN (apărare chimică, biologică, radiologică, nucleară) a zonelor de teren contaminate CBRN (apărare chimică, biologică, radiologică, nucleară);
    – marcarea zonelor contaminate CBRN (apărare chimică, biologică, radiologică, nucleară);
    – prelevarea probelor de aerosoli, apă, sol şi alte materiale fără expunerea echipajului la condiţiile exterioare;
    – transmiterea informaţiilor privind situaţia din zonă;

    h) autovehicul tactic blindat de tip uşor - pentru cercetare de geniu - este un autovehicul de transport pe roţi cu tracţiune integrală, cu masa proprie în stare de funcţionare maximum 10.580 kg, cu protecţie prin blindaj de minimum nivel K2, M2a şi M2b (conform STANAG 4569), dotat cu suport rotativ pentru mitralieră cal. 7,62 mm, care trebuie să permită executarea de misiuni de cercetare de geniu independente în condiţii de izolare şi în medii ostile şi să asigure transportul trupelor şi echipamentelor militare în condiţii optime, pe teritoriul naţional sau în teatrele de operaţii din afara teritoriului naţional;
    i) autovehicul tactic blindat de tip uşor pentru evacuare răniţi MEDEVAC (Medical Evacuation) - este un autovehicul de transport pe roţi cu tracţiune integrală, cu masa proprie în stare de funcţionare maximum 10.580 kg, cu protecţie prin blindaj de minimum nivel K2, M2a şi M2b (conform STANAG 4569), care trebuie să permită evacuarea, asistenţa medicală şi protecţia răniţilor.

    4. Durata contractului multianual este de 5 ani.
    5. Autoritatea contractantă care va organiza şi derula procedura specifică este Ministerul Apărării Naţionale - Direcţia generală pentru armamente, prin Compania Naţională „Romtehnica“ - S.A.
    6. În scopul protejării autorităţii contractante faţă de riscul unui eventual comportament necorespunzător al ofertantului pe întreaga perioadă derulată până la semnarea contractului, acesta va constitui o garanţie de participare, în cuantum de 2% din valoarea contractului multianual, fără TVA. Perioada de valabilitate a garanţiei de participare va fi cel puţin egală cu perioada minimă de valabilitate a ofertei.
    7. Autoritatea contractantă are obligaţia de a reţine garanţia de participare atunci când ofertantul se află în oricare dintre următoarele situaţii:
    a) îşi retrage oferta în perioada de valabilitate a acesteia;
    b) oferta sa fiind stabilită câştigătoare, refuză să semneze contractul multianual în perioada de valabilitate a ofertei.

    8. În scopul asigurării autorităţii contractante de îndeplinirea cantitativă, calitativă şi în perioada convenită a contractului multianual se constituie garanţia de bună execuţie a contractului de către contractant în cuantum de 10% din preţul contractului multianual, fără TVA.
    9. Autoritatea contractantă are obligaţia de a desemna, pentru atribuirea contractului multianual, o comisie de evaluare. Autoritatea contractantă are dreptul de a nominaliza membri de rezervă pentru membrii comisiei de evaluare.
    10. (1) Comisia de evaluare are, în ansamblu, următoarele atribuţii:
    a) deschiderea candidaturilor;
    b) verificarea îndeplinirii criteriilor de calificare de către candidaţi;
    c) evaluarea candidaturilor;
    d) realizarea selecţiei candidaţilor;
    e) deschiderea ofertelor;
    f) verificarea conformităţii propunerilor tehnice ale ofertanţilor cu prevederile caietului de sarcini;
    g) evaluarea propunerilor tehnice ale ofertanţilor în conformitate cu criteriul de atribuire;
    h) verificarea propunerilor financiare prezentate de ofertanţi, inclusiv verificarea conformităţii cu propunerile tehnice, verificarea aritmetică, verificarea încadrării în fondurile care pot fi disponibilizate pentru îndeplinirea contractului multianual;
    i) elaborarea solicitărilor de clarificări şi/sau completări necesare în vederea evaluării candidaturilor şi/sau ofertelor;
    j) stabilirea ofertelor inacceptabile şi/sau neconforme, precum şi a motivelor care stau la baza încadrării acestora în fiecare din aceste categorii;
    k) stabilirea ofertelor admisibile;
    l) aplicarea criteriului de atribuire şi a factorilor de evaluare, aşa cum a fost prevăzut în anunţul de participare;
    m) stabilirea ofertei câştigătoare sau, după caz, formularea propunerii de anulare a procedurii;
    n) elaborarea proceselor-verbale aferente fiecărei şedinţe, a rapoartelor intermediare aferente fiecărei etape şi a raportului procedurii de atribuire.

    (2) Rapoartele intermediare aferente fiecărei etape şi raportul procedurii de atribuire se înaintează de către preşedintele comisiei de evaluare conducătorului autorităţii contractante spre aprobare.
    (3) În cazul în care nu aprobă raportul procedurii, conducătorul autorităţii contractante va motiva în scris decizia sa şi poate, după caz:
    a) returna raportul, o singură dată, comisiei de evaluare spre corectare sau reevaluare parţială;
    b) solicita o reevaluare completă, caz în care o nouă comisie de evaluare va fi numită.


    11. Procedura specifică de atribuire se derulează în patru etape, respectiv:
    a) etapa I - etapa de calificare şi selecţie a candidaţilor în cadrul căreia vor fi selectaţi minimum 1 candidat şi maximum 5 candidaţi;
    b) etapa a II-a - etapa de depunere a ofertelor şi evaluare a propunerilor tehnice, pentru cerinţele care nu fac obiectul testării în etapa a III-a;
    c) etapa a III-a - etapa de testare şi evaluare; testarea şi evaluarea/TE se efectuează pe baza unui plan de testare şi evaluare întocmit la nivelul Agenţiei de cercetare pentru tehnică şi tehnologii militare şi avizat de către structurile beneficiare. Rezultatele TE se înregistrează în rapoartele de testare şi evaluare, elaborate pentru fiecare ofertant în parte, care trebuie să cuprindă concluzii şi propuneri pentru comisia de evaluare;
    d) etapa a IV-a - etapa de stabilire a ofertei câştigătoare.

    12. Limba de derulare a procedurii specifice este limba română. Se admit numai părţi ale propunerii tehnice redactate în limba engleză, cum ar fi fişe, prospecte, buletine de măsurători, rapoarte de testare şi altele asemenea.
    13. Autoritatea contractantă atribuie contractul multianual de furnizare ATBTU operatorului economic a cărui ofertă a fost declarată câştigătoare.
    14. Criteriul de atribuire a contractului multianual este „oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic“.
    15. Perioada de derulare a procedurii specifice nu poate depăşi, în principiu, 365 de zile de la publicarea anunţului de participare.
    16. Autoritatea contractantă are obligaţia, în principiu, de a lua decizia privind atribuirea contractului multianual în cel mult 20 de zile lucrătoare de la data întocmirii raportului procedurii de atribuire de către comisia de evaluare.
    17. Autoritatea contractantă are dreptul de a anula procedura specifică, fără obligaţia de a suporta daune, în oricare dintre următoarele cazuri:
    a) niciun candidat nu îndeplineşte cerinţele de calificare şi selecţie;
    b) niciun candidat selectat nu depune ofertă în termenul stabilit;
    c) toate ofertele sunt declarate inacceptabile şi/sau neconforme;
    d) dacă au fost depuse oferte care, deşi pot fi luate în considerare, nu pot fi comparate din cauza modului neuniform de abordare a soluţiilor tehnice şi/sau financiare;
    e) dacă niciun ofertant nu pune la dispoziţie produse pentru testare;
    f) niciunul dintre ATBTU prezentate de operatorii economici în cadrul etapei de testare şi evaluare nu a finalizat cu succes toate verificările cuprinse în Planul de testare şi evaluare, în sensul îndeplinirii cerinţelor minime cuprinse în specificaţiile tehnice;
    g) neacceptarea de către niciun ofertant a clauzelor obligatorii din contract, inclusiv a celor asumate prin angajamente.

    18. În măsura în care prezenta procedură specifică nu prevede altfel, sunt aplicabile dispoziţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 114/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 195/2012, cu modificările şi completările ulterioare.
    19. Litigiile izvorâte sau în legătură cu prezenta procedură specifică, precum şi cele referitoare la contractul multianual atribuit în baza acesteia se soluţionează în conformitate cu prevederile Legii nr. 101/2016 privind remediile şi căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, cu modificările şi completările ulterioare.
    20. Procedura specifică se auditează de către o echipă de specialişti din cadrul Direcţiei audit intern a Ministerului Apărării Naţionale, în două etape, astfel:
    a) etapa I - înainte de publicarea anunţului de participare;
    b) etapa a II-a - înainte de semnarea contractului multianual de furnizare.


    II. Derularea procedurii specifice
    a) Etapa I - etapa de calificare şi selecţie a candidaţilor
    1. Iniţierea procedurii specifice se face prin publicarea unui anunţ de participare pe site-ul Companiei Naţionale „Romtehnica“ - S.A. (www.romtehnica.com.ro).
    2. Anunţul de participare va conţine cel puţin următoarele informaţii:
    a) datele de identificare ale autorităţii contractante;
    b) nivelul de acces la informaţii clasificate şi tipul de aviz necesar participării la procedura specifică;
    c) criteriile de calificare şi selecţie care vor fi aplicate în etapa I a procedurii specifice de atribuire;
    d) data-limită, ora şi locul depunerii candidaturilor;
    e) o scurtă descriere a fiecărei configuraţii de produs, obiect al contractului;
    f) etapele şi calendarul estimat de aplicare a procedurii specifice;
    g) limba în care trebuie redactate documentele şi în care se desfăşoară procedura specifică;
    h) termenul de răspuns al autorităţii contractante la solicitările de clarificări primite de la operatorii economici: 7 zile lucrătoare de la primirea acestora;
    i) termenul de răspuns la solicitările de clarificări primite de la comisia de evaluare, care va fi de cel mult 7 zile lucrătoare de la primirea acestora;
    j) termenul-limită pentru transmiterea solicitărilor de clarificări: minimum 9 zile înainte de data-limită stabilită pentru depunerea candidaturilor.

    3. Pe parcursul evaluării îndeplinirii criteriilor de calificare pentru etapa de calificare şi selecţie a candidaţilor, comisia de evaluare are dreptul de a solicita precizări în legătură cu documentele depuse, precum şi depunerea unor documente suplimentare pentru verificarea informaţiilor prezentate de operatorul economic în candidatură.
    4. Criteriile de calificare se referă la:
    4.1. situaţia personală a candidatului:
    4.1.1. a) nu a fost condamnat în ultimii 5 ani prin hotărâre definitivă a unei instanţe judecătoreşti pentru unul sau mai multe dintre motivele următoare: participare la activităţi ale unei organizaţii criminale, corupţie, fraudă, pentru infracţiuni teroriste sau infracţiuni legate de activităţile teroriste ori instigare, complicitate sau tentativă de a comite aceste acţiuni, spălare de bani şi/sau finanţarea terorismului; nu este intrat în faliment ca urmare a hotărârii pronunţate de judecătorul-sindic;
    b) nu a fost condamnat în ultimii 3 ani, prin hotărâre definitivă a unei instanţe judecătoreşti, pentru o faptă care a adus atingere eticii profesionale sau pentru comiterea unei greşeli în materie profesională;
    c) în ultimii 2 ani şi-a îndeplinit corespunzător obligaţiile contractuale, îndeosebi pe cele referitoare la securitatea informaţiei şi securitatea aprovizionării; să fi îndeplinit obligaţiile de plată a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor de asigurări sociale către bugetele componente ale bugetului general consolidat, în conformitate cu prevederile legale în vigoare în România şi/sau în ţara în care este stabilit.
    Îndeplinirea criteriului de calificare se justifică prin depunerea de către candidaţi de documente considerate edificatoare din acest punct de vedere în ţara de origine sau în ţara în care candidatul este stabilit, cum ar fi certificate, caziere judiciare sau alte documente echivalente emise de autorităţi competente din ţara respectivă.
    În cazul în care în ţara de origine sau în ţara în care este stabilit candidatul nu se emit astfel de documente ori respectivele documente nu vizează toate situaţiile prevăzute la pct. 4.1.1, îndeplinirea criteriului de calificare se justifică printro declaraţie încheiată în formă autentică.



    4.2. Satisfacerea şi protejarea interesului esenţial de securitate de către candidat:
    Îndeplinirea criteriului de calificare se justifică prin depunerea în cadrul candidaturii a următoarelor documente:
    4.2.1. (1) Angajamentul ferm al candidatului, încheiat în formă autentică în faţa unui notar, a unei autorităţi administrative ori judiciare sau a unei asociaţii profesionale care are competenţe în acest sens, de a fabrica ATBTU pe teritoriul naţional al României în capacităţi de fabricaţie, asamblare, integrare, testare şi mentenanţă ale operatorilor economici din cadrul industriei naţionale de apărare astfel încât începând cu produsul nr. 279 livrarea de ATBTU să se facă de pe aceste linii de fabricaţie.
    (2) Angajamentul ferm al candidatului, încheiat în formă autentică în faţa unui notar, a unei autorităţi administrative ori judiciare sau a unei asociaţii profesionale care are competenţe în acest sens, de a realiza pe teritoriul naţional la operatori economici din industria naţională de apărare din România liniile de producţie pentru fabricarea cel puţin a următoarelor subsisteme şi componente:
    a) începând cu primul produs livrat: sistemul de COMUNICAŢII şi informatică şi suita de aplicaţii software de comandă control;
    b) începând cu produsul nr. 279: suplimentar faţă de cele menţionate la pct. 4.2.1 alin. (2) lit. a), aparatura de ochire şi observare, sistemul de protecţie balistică şi antimină, sistemul de armament, sistemul de avertizare şi reacţie împotriva dispozitivelor de vizare/dirijare asociate sistemelor de lovire ale inamicului.

    (3) Angajamentul ferm al candidatului, încheiat în formă autentică în faţa unui notar, a unei autorităţi administrative ori judiciare sau a unei asociaţii profesionale care are competenţe în acest sens, de a realiza pe teritoriul naţional la operatori economici din România liniile de producţie pentru fabricarea începând cu primul produs livrat a suitei de aplicaţii software de comandă control. Pentru suita de aplicaţii software de comandă control sunt obligatorii deţinerea codului sursă pentru aceasta pe teritoriul naţional, precum şi înregistrarea acesteia în Registrul naţional al programelor pentru calculator, administrat de Oficiul Român pentru Drepturile de Autor, ca fiind program de producţie proprie, conform Ordonanţei Guvernului nr. 25/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) Angajamentul ferm al candidatului, încheiat în formă autentică în faţa unui notar, a unei autorităţi administrative ori judiciare sau a unei asociaţii profesionale care are competenţe în acest sens, de a integra în România, începând cu ATBTU nr. 1, în sistemul de comunicaţii şi informatică, blocurile de emisie/recepţie ale staţiilor radio şi criptoarele, puse la dispoziţie ca material client.
    (5) Angajamentul ferm al candidatului, încheiat în formă autentică în faţa unui notar, a unei autorităţi administrative ori judiciare sau a unei asociaţii profesionale care are competenţe în acest sens, de a realiza în România, începând cu data prevăzută pentru livrarea primului produs, operaţiunile de mentenanţă pe ciclul de viaţă al ATBTU.
    (6) Autoritatea contractantă acceptă la livrare numai produse pentru care au fost îndeplinite condiţiile prevăzute la alin. (1), (2), (3), (4) şi (5).
    (7) Neîndeplinirea de către contractant a obligaţiilor prevăzute la alin. (1), (2), (3), (4) şi (5) în termenul asumat prin contractul multianual conferă autorităţii contractante dreptul de a pretinde şi incumbă furnizorului obligaţia de a plăti penalităţi de întârziere în cuantum de 0,1% pe zi din valoarea contractului multianual, până la o valoare maximă egală cu cea a valorii contractului multianual.

    4.2.2. Acordul/Acordurile de principiu încheiat/încheiate în formă autentificată cu operatorii economici din industria naţională de apărare, în facilităţile cărora vor fi realizate activităţile menţionate la pct. 4.2.1, va/vor include şi detalierea activităţilor.


    4.3. Capacitatea tehnică şi profesională a candidatului
    4.3.1. Candidatul trebuie să depună declaraţii şi documente justificative care să demonstreze că a livrat în ultimii 7 ani, direct sau prin contracte atribuite de un guvern unui alt guvern, produse similare ATBTU către armate din cel puţin două state care la data livrării produselor erau membre NATO sau UE. Pentru candidaţii din state membre NATO sau UE sunt luate în considerare şi livrările către propriile forţe armate.
    4.3.2. Candidatul trebuie să depună declaraţii şi documente justificative care să demonstreze că a livrat în ultimii 7 ani, direct sau prin contracte atribuite de un guvern unui alt guvern, cel puţin 1.059 de produse similare ATBTU.
    4.3.3. Candidatul trebuie să depună declaraţii şi documente justificative care să demonstreze că la data depunerii candidaturii operatorul economic are în portofoliu cel puţin un tip de produs similar ATBTU livrat în ultimii 7 ani către armate din state care la data livrării produselor erau membre NATO sau UE, care include în configuraţie turelă telecomandată şi suită de aplicaţii software de comandă-control integrată cu sistemele de senzori şi armament. Pentru candidaţii din state membre NATO sau UE sunt luate în considerare şi livrările către propriile forţe armate.
    4.3.4. Candidatul trebuie să depună declaraţii şi documente justificative din care să rezulte numărul de produse similare ATBTU produse şi livrate de candidat direct sau prin contracte atribuite de un guvern unui alt guvern, în ultimii 7 ani, către armate din alte state decât statul propriu, care la data livrării produselor erau membre NATO sau UE.
    În sensul prezentei proceduri, prin „produs similar ATBTU“ se înţelege un autovehicul cu tracţiune integrală 4x4 destinat unor utilizări identice sau similare cu oricare din variantele de produse definite la punctul B.I.3, lit. a)-e) şi h) şi autovehicul cu tracţiune integrală 4x4 sau 6x6 destinat unor utilizări identice sau similare cu oricare din variantele de produse definite la punctul B.I.3, lit. f), g) şi i), toate variantele de produse similare având un nivel de protecţie prin blindaj de minimum K1 şi M1 (conform STANAG 4569 - Protection levels for occupants of armoured vehicles), fără limitări în ceea ce priveşte masa proprie a autovehiculului, precum şi calibrul armamentului şi modelul sistemului de rachetă antitanc integrate pe autovehicul.
    În cazul unei asocieri a mai multor operatori economici, capacitatea tehnică şi profesională se va calcula prin luarea în considerare a resurselor tuturor membrilor asocierii.


    4.4. Capacitatea economică şi financiară a candidatului
    4.4.1. Candidatul trebuie să depună situaţii financiare anuale (bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi), vizate şi înregistrate de organele competente, sau orice alte documente legale edificatoare prin care candidatul poate dovedi capacitatea economico-financiară cum ar fi: rapoarte anuale, scrisori de bonitate din partea băncilor sau a unor societăţi recunoscute de audit financiar şi contabil etc. din care să rezulte că suma cifrelor de afaceri globale anuale realizate de acesta în ultimii 4 ani, calculaţi până la data depunerii candidaturilor, să fie de minimum valoarea estimată a contractului multianual. În cazul unei asocieri a mai multor operatori economici, cifra de afaceri globală anuală se va calcula prin luarea în considerare a rezultatelor financiare anuale ale tuturor membrilor asocierii.


    5. Angajamentul ferm al candidatului, încheiat în formă autentică în faţa unui notar, a unei autorităţi administrative ori judiciare sau a unei asociaţii profesionale care are competenţe în acest sens, privind efectuarea operaţiunilor compensatorii prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 189/2002 privind operaţiunile compensatorii referitoare la contractele de achiziţii pentru nevoi de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 354/2003, cu modificările şi completările ulterioare, aferente contractului multianual în cauză care se circumscriu, dar fără a se limita la activităţile menţionate la pct. 4.2.1.
    6. Candidaturile care nu îndeplinesc oricare din criteriile de la secţiunea B.II, pct. 4.1, 4.2, 4.3 şi 4.4 vor fi respinse de comisia de evaluare.
    7. Candidaţii care îndeplinesc criteriile de la secţiunea B.II, pct. 4.1, 4.2, 4.3 şi 4.4 vor fi selectaţi pentru a participa cu ofertă în etapa a II-a, în baza unui clasament realizat conform criteriilor Capacitatea tehnică sau profesională a operatorului economic şi Capacitatea economică şi financiară a operatorului economic.
    8. Metodologia de aplicare a criteriilor de selecţie şi de realizare a clasamentului este următoarea:
    Punctajul obţinut de fiecare candidat va fi determinat pe baza formulei
    P_i = PT_i + PE_i,
    unde:
    PT_i - punctajul obţinut de candidatul „i“ la criteriul B.II.4.3.4 (din cadrul Etapei I) referitor la livrările către armate din alte state decât statul propriu, direct sau prin contracte atribuite de un guvern unui alt guvern, care la data livrării produselor erau membre NATO sau UE;
    PE_i - punctajul obţinut de candidatul „i“ la criteriul B.II.4.4.1 (din cadrul Etapei I) referitor la suma cifrelor de afaceri globale anuale realizate în ultimii 4 ani.


     Punctajul maxim care poate fi obţinut de un candidat, prin însumarea punctajelor obţinute la cele două criterii luate în calcul, este de 100 de puncte. Calculele se execută cu trei zecimale.
    PT_i = (80 x V_1i/V_1max), unde:
    V_1i - nr. total de produse similare ATBTU fabricate de către candidatul „i“ şi care au fost livrate în ultimii 7 ani către armate din alte state decât statul propriu, direct sau prin contracte atribuite de un Guvern unui alt Guvern, care la data livrării produselor erau membre NATO sau UE;
    V_1max - cea mai mare valoare a parametrului V_1i dintre candidaturile calificate;

    PE_i = (20 x PF_i/PF_max), unde:
    PF_i - suma cifrelor de afaceri globale anuale din ultimii 4 ani a candidatului „i“;
    PF_max - cea mai mare valoare a parametrului PF_i dintre candidaturile calificate.



    9. Candidaţii calificaţi sunt ierarhizaţi în ordinea descrescătoare a punctajelor totale obţinute.
    10. În caz de egalitate între punctajele totale obţinute de doi sau mai mulţi candidaţi, ierarhizarea acestora se face în ordinea descrescătoare a punctajelor obţinute de aceştia la criteriul B.II.4.3.4. În cazul în care egalitatea se menţine, ierarhizarea acestora se face în ordinea descrescătoare a cantităţilor de produse similare ATBTU în configuraţia cu turelă telecomandată, fabricate şi livrate în ultimii 7 ani către armate din alte state decât statul propriu, direct sau prin contracte atribuite de un guvern unui alt guvern, care la data livrării produselor erau membre NATO sau UE.
    11. Etapa de calificare şi selecţie are ca obiectiv desemnarea a minimum 1 candidat şi maximum 5 candidaţi cu care se vor parcurge etapele următoare ale procedurii specifice.
    12. Etapa de calificare şi selecţie se finalizează la data transmiterii către candidaţi a comunicărilor privind rezultatul acestei etape, după întocmirea de către comisia de evaluare a raportului intermediar de etapă şi aprobarea acestuia de către conducătorul autorităţii contractante.
    13. Autoritatea contractantă comunică fiecărui candidat a cărui candidatură a fost respinsă motivele de respingere a acesteia.

    b) Etapa a II-a - etapa de depunere a ofertelor şi evaluare a propunerilor tehnice, pentru cerinţele care nu fac obiectul testării în etapa a III-a
    1. Autoritatea contractantă transmite, după expirarea termenului de contestare aferent etapei I, fiecărui candidat calificat şi selectat în etapa I o invitaţie de a participa cu ofertă la etapa a II-a. Invitaţia va conţine cel puţin următoarele informaţii:
    a) data-limită, ora şi locul depunerii ofertelor;
    b) documentaţia de atribuire aferentă etapelor II-IV, inclusiv caietul de sarcini şi specificaţiile tehnice de achiziţie ale sistemelor, informaţii detaliate şi complete privind criteriul de atribuire aplicat pentru stabilirea ofertei câştigătoare;
    c) modelul de contract multianual, cu menţionarea clauzelor obligatorii;
    d) criteriile de evaluare care vor fi aplicate în etapele II-IV ale procedurii specifice de atribuire;
    e) metodologia de calcul al punctajului la evaluarea ofertei;
    f) termenul de răspuns la solicitările de clarificări formulate de comisia de evaluare, care va fi de cel mult 7 zile lucrătoare de la primirea acestora;
    g) termenul de răspuns la solicitările de clarificări formulate de candidatul selectat, care va fi de cel mult 7 zile lucrătoare de la primirea acestora;
    h) limba în care vor fi elaborate documentele ofertei;
    i) numărul de zile până la care candidatul selectat poate solicita clarificări cu privire la documentaţia etapei a II-a: maximum 10 zile înainte de termenul-limită de depunere a ofertelor;
    j) Planul de testare şi evaluare pentru autovehicule tactice blindate de tip uşor pentru desfăşurarea activităţilor de testare şi evaluare, activităţi care se vor desfăşura în etapa a III-a.

    2. Oferta trebuie să includă propunerea tehnică şi propunerea financiară.
    3. Propunerile financiare se vor deschide, analiza şi evalua în etapa a IV-a a procedurii specifice de atribuire, pentru ofertanţii calificaţi pentru etapa a IV-a.
    4. Propunerea tehnică trebuie să fie susţinută de mijloace probante care să ateste îndeplinirea cerinţelor din specificaţiile tehnice de achiziţie ale produselor, cum ar fi: fişe, prospecte, buletine de măsurători, rapoarte de testare şi altele asemenea. Ofertanţii nu vor depune mijloace probante pentru cerinţele stabilite de autoritatea contractantă prin documentaţia de atribuire pentru a fi verificate exclusiv prin testare şi evaluare în cadrul etapei a III-a.
    5. Evaluarea propunerilor tehnice depuse constă în verificarea de către comisia de evaluare a corespondenţei propunerilor tehnice cu cerinţele caietului de sarcini, inclusiv cele din specificaţiile tehnice pentru achiziţie, mai puţin pentru cerinţele a căror îndeplinire se demonstrează exclusiv prin testare şi evaluare în cadrul etapei a III-a.
    6. Comisia de evaluare are dreptul de a solicita clarificări şi precizări referitoare la ofertele depuse.
    7. Oferta este considerată inacceptabilă în următoarele situaţii:
    a) nu îndeplineşte condiţiile de formă aferente elaborării şi prezentării acesteia;
    b) garanţia de participare nu a fost constituită în forma, conţinutul, cuantumul şi valabilitatea acesteia, în conformitate cu cerinţele documentaţiei de atribuire;
    c) constituie alternativă la prevederile caietului de sarcini, având în vedere că autoritatea contractantă nu acceptă depunerea de oferte alternative.

    8. Oferta este considerată neconformă în următoarele situaţii:
    a) nu satisface în mod corespunzător cerinţele caietului de sarcini, inclusiv cele din specificaţiile tehnice pentru achiziţie;
    b) conţine propuneri de modificare a clauzelor contractuale pe care le-a stabilit autoritatea contractantă în cadrul documentaţiei de atribuire, care sunt în mod evident dezavantajoase pentru aceasta din urmă, iar ofertantul, deşi a fost informat cu privire la respectiva situaţie, nu acceptă renunţarea la clauzele respective;
    c) propunerea financiară nu este corelată cu elementele propunerii tehnice, ceea ce ar putea conduce la executarea defectuoasă a contractului, sau constituie o abatere de la legislaţia incidentă, alta decât cea din domeniul achiziţiilor publice.

    9. Autoritatea contractantă va comunica ofertanţilor rezultatul evaluării modului de îndeplinire de către propunerile tehnice depuse a cerinţelor din caietul de sarcini, altele decât cele a căror îndeplinire se demonstrează prin testare şi evaluare. Vor fi acceptaţi şi invitaţi să participe la etapa a III-a ofertanţii ale căror propuneri tehnice îndeplinesc aceste cerinţe. În cazul respingerii propunerilor tehnice, motivele de respingere vor fi comunicate ofertanţilor.
    10. Etapa a II-a se finalizează la data transmiterii către ofertanţi a comunicărilor privind rezultatul acestei etape, după întocmirea de către comisia de evaluare a raportului intermediar de etapă şi aprobarea acestuia de către conducătorul autorităţii contractante.

    c) Etapa a III-a - etapa de testare şi evaluare
    1. După expirarea termenului de contestare aferent etapei a II-a, autoritatea contractantă transmite o invitaţie de a participa la etapa a III-a fiecărui ofertant acceptat în etapa a II-a. Invitaţia va conţine cel puţin următoarele informaţii:
    a) data şi ora-limită stabilite pentru prezentarea de către ofertant a produselor la locul de testare;
    b) data şi ora-limită stabilite pentru începerea testelor;
    c) locurile unde se vor desfăşura testele.

    2. În etapa a III-a, pentru fiecare ofertant acceptat pentru această etapă se va testa şi evalua un produs în configuraţie similară celei ofertate pentru autovehicul tactic blindat de tip uşor cu turelă telecomandată.
    3. Activităţile de testare şi evaluare se vor desfăşura pe baza unui Plan de testare şi evaluare pentru autovehicule tactice blindate de tip uşor, care va include teste de evaluare a unor parametri de mobilitate, putere de foc şi capacitate de trecere.
    4. Pe lângă parametrii tehnici prevăzuţi ca factori de evaluare pentru etapa de testare şi evaluare, planul conţine şi parametri tehnici care vor fi verificaţi pe baza criteriului „ADMIS/RESPINS“, respectiv:

┌────┬─────────────┬─────────────────┬──────────┐
│Nr. │Cerinţa │Condiţie minimală│Observaţii│
│crt.│ │de îndeplinit │ │
├────┼─────────────┼─────────────────┼──────────┤
│ │Distanţa │ │ │
│ │eficace de │ │ │
│ │tragere │ │ │
│ │asupra unei │ │ │
│ │ţinte flanc │ │ │
│1 │de tip │800 m │ │
│ │vehicul uşor │ │ │
│ │cu │ │ │
│ │dimensiunea │ │ │
│ │de maximum │ │ │
│ │3,8 x 2,0 m │ │ │
├────┼─────────────┼─────────────────┼──────────┤
│ │ │ │PMI - │
│ │ │ │punctul │
│ │ │ │mediu de │
│ │ │ │impact al │
│ │Precizia şi │ │tuturor │
│ │justeţea │Scenariu SS │loviturile│
│ │tragerii, în │(static-static) │trase │
│ │regim foc cu │D = 100 m │R_100 - │
│2 │foc, asupra │PMI ≤ 1,2 mrad │raza │
│ │unei ţinte │(120 mm) │cercului │
│ │dispuse la │R_100 ≤ 1 mrad │care │
│ │distanţa de │(100 mm) │cuprinde │
│ │100 m faţă de│ │toate │
│ │vehicul │ │loviturile│
│ │ │ │trase │
│ │ │ │Distanţa │
│ │ │ │de tragere│
│ │ │ │(m) │
├────┼─────────────┼─────────────────┼──────────┤
│ │ │ │PMI - │
│ │ │ │punctul │
│ │ │ │mediu de │
│ │Precizia şi │ │impact al │
│ │justeţea │ │tuturor │
│ │tragerii, în │Scenariu SS │loviturile│
│ │regim foc în │(static-static) │trase │
│ │serii scurte,│D = 100 m │R_100 - │
│3 │la tragerea │PMI ≤ 1,5 mrad │raza │
│ │asupra unei │(150 mm) │cercului │
│ │ţinte dispuse│R_100 ≤ 1,5 mrad │care │
│ │la distanţa │(150 mm) │cuprinde │
│ │de 100 m faţă│ │toate │
│ │de vehicul │ │loviturile│
│ │ │ │trase │
│ │ │ │Distanţa │
│ │ │ │de tragere│
│ │ │ │(m) │
├────┼─────────────┼─────────────────┼──────────┤
│ │ │ │PMI - │
│ │ │ │punctul │
│ │ │ │mediu de │
│ │Precizia şi │ │impact al │
│ │justeţea │ │tuturor │
│ │tragerii, în │Scenariu SS │loviturile│
│ │regim foc cu │(static-static) │trase │
│ │foc, la │D = 500 m │R_100 - │
│4 │tragerea │PMI ≤ 1,2 mrad │Raza │
│ │asupra unei │(600 mm) │cercului │
│ │ţinte dispuse│R_100 ≤ 1,6 mrad │care │
│ │la distanţa │(800 mm) │cuprinde │
│ │de 500 m faţă│ │toate │
│ │de vehicul │ │loviturile│
│ │ │ │trase │
│ │ │ │Distanţa │
│ │ │ │de tragere│
│ │ │ │(m) │
├────┼─────────────┼─────────────────┼──────────┤
│ │ │ │PMI - │
│ │ │ │punctul │
│ │ │ │mediu de │
│ │Precizia şi │ │impact al │
│ │justeţea │ │tuturor │
│ │tragerii, în │Scenariu SS │loviturile│
│ │regim foc în │(static-static) │trase │
│ │serii scurte,│D = 500 m │R_100 - │
│5 │la tragerea │PMI ≤ 1,5 mrad │raza │
│ │asupra unei │(750 mm) │cercului │
│ │ţinte dispuse│R_100 ≤ 1,75 mrad│care │
│ │la distanţa │(875 mm) │cuprinde │
│ │de 500 m faţă│ │toate │
│ │de vehicul. │ │loviturile│
│ │ │ │trase │
│ │ │ │Distanţa │
│ │ │ │de tragere│
│ │ │ │(m) │
├────┼─────────────┼─────────────────┼──────────┤
│ │Performanţa │ │ │
│ │turelei │ │ │
│ │telecomandate│Scenariu DS │ │
│ │la tragerea │(dinamic-static) │ │
│ │din mişcare, │D = 500 m │Distanţa │
│6 │paralel cu │Rd_tg - lovituri │de tragere│
│ │ţinta dispusă│în ţintă │(m) │
│ │la distanţa │Rd_tg ≥ 80% │ │
│ │de minimum │ │ │
│ │500 m faţă de│ │ │
│ │vehicul │ │ │
├────┼─────────────┼─────────────────┼──────────┤
│ │Performanţa │ │ │
│ │turelei │ │ │
│ │telecomandate│ │ │
│ │la tragerea │ │ │
│ │din mişcare, │Scenariu DS │ │
│ │spre ţinta │(dinamic-static) │Distanţa │
│7 │dispusă │D = 650 ÷ 200 m │de tragere│
│ │Distanţa │Rd_tg - lovituri │(m) │
│ │minimă până │în ţintă │ │
│ │la ţintă 200 │Rd_tg ≥ 80% │ │
│ │m, distanţa │ │ │
│ │maximă până │ │ │
│ │la ţintă 650 │ │ │
│ │m │ │ │
├────┼─────────────┼─────────────────┼──────────┤
│ │ │Scenariu DS şi SD│PMI - │
│ │ │(dinamic-static │punctul │
│ │Funcţionarea │şi │mediu de │
│ │ATBTU-TT şi │static-dinamic) │impact al │
│ │performanţa │D_rulaj = 123,6 │tuturor │
│ │turelei │km │loviturile│
│ │telecomandate│Scenariu SS │trase │
│ │la tragerea │(static-static) │R_100 - │
│ │într-un │D = 100 m │raza │
│8 │scenariu │PMI ≤ 1,2 mrad │cercului │
│ │complex │(120 mm) │care │
│ │static şi │R_100 ≤ 1 mrad │cuprinde │
│ │dinamic după │(100 mm) │toate │
│ │parcurgerea │Scenariu DD │loviturile│
│ │unui rulaj cu│(dinamic-dinamic)│trase │
│ │distanţa de │D = 650 ÷ 200 m │Distanţa │
│ │123,6 km │Rd_tg - lovituri │de tragere│
│ │ │în ţintă │(m) │
│ │ │Rd_tg ≥ 80% │ │
└────┴─────────────┴─────────────────┴──────────┘



    5. Costurile aferente testării şi evaluării produselor în România vor fi suportate integral de către ofertanţi, inclusiv:
    a) de obţinere a licenţelor de import/export în/din România;
    b) pentru transportul în/din România, precum şi pe teritoriul României;
    c) servicii de asigurare a produselor atât pe timpul transportului, cât şi pe întreaga perioadă în care se află pe teritoriul României;
    d) muniţia necesară parcurgerii probelor de testare şi evaluare;
    e) depozitarea şi paza produselor (vehicul, armă, muniţii) pe teritoriul României;
    f) carburanţii, lubrifianţii şi lichidele speciale.

    6. Importul şi exportul produselor care se supun testării şi evaluării se vor efectua cu respectarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 158/1999 privind regimul de control al exporturilor, importurilor şi altor operaţiuni cu produse militare, republicată, iar pe timpul cât acestea se vor afla pe teritoriul naţional al României se vor respecta prevederile Legii nr. 295/2004 privind regimul armelor şi al muniţiilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    7. Operarea şi mentenanţa produsului pe timpul testării sunt în responsabilitatea ofertantului. Fiecare ofertant va participa doar la activităţile de testare şi evaluare aferente propriului produs.
    8. Neîndeplinirea oricăreia dintre cerinţele care se verifică prin testare conduce la respingerea ofertei respective ca fiind neconformă.
    9. Factorii de evaluare şi ponderile aferente, inclusiv cei care se verifică prin testare-evaluare, sunt:

┌──────────┬────────┬───────────────┬──────────┐
│Domeniul │ │ │Pondere │
│din care │Pondere │ │factori de│
│se │domeniu │Factori de │evaluare │
│stabilesc │de │evaluare │din │
│factorii │evaluare│ │ponderea │
│de │ │ │domeniului│
│evaluare │ │ │(100%) │
├──────────┼────────┼───────────────┼──────────┤
│ │ │F1: Raza de │15% │
│ │ │acţiune (km) │ │
│ │ ├───────────────┼──────────┤
│ │ │F2: Traversarea│ │
│ │ │obstacolului │10% │
│ │ │vertical tip │ │
│ │ │banchetă (m) │ │
│ │ ├───────────────┼──────────┤
│ │ │F3: Traversarea│10% │
│ │ │şanţului (m) │ │
│ │ ├───────────────┼──────────┤
│ │ │F4: Capacitate │ │
│ │ │de trecere prin│5% │
│ │ │vad fără │ │
│ │ │pregătire (m) │ │
│ │ ├───────────────┼──────────┤
│ │ │F5: Capacitate │ │
│ │ │de trecere prin│5% │
│ │ │vad cu │ │
│ │ │pregătire (m) │ │
│ │ ├───────────────┼──────────┤
│ │ │F6: Sarcina │15% │
│ │ │utilă (kg) │ │
│ │ ├───────────────┼──────────┤
│1. │ │F7: Masa │15% │
│Propunerea│ │proprie (kg) │ │
│tehnică │30% ├───────────────┼──────────┤
│(evaluare │ │F8: Panta │ │
│în etapa a│ │longitudinală │5% │
│II-a) │ │(grade) │ │
│ │ ├───────────────┼──────────┤
│ │ │F9: Panta │ │
│ │ │transversală │5% │
│ │ │(grade) │ │
│ │ ├───────────────┼──────────┤
│ │ │F10: Nivel de │ │
│ │ │protecţie │ │
│ │ │balistică │5% │
│ │ │(conform STANAG│ │
│ │ │4569) │ │
│ │ ├───────────────┼──────────┤
│ │ │F11: Nivel de │ │
│ │ │protecţie la │ │
│ │ │mine explozive │5% │
│ │ │sub roată │ │
│ │ │(conform STANAG│ │
│ │ │4569) │ │
│ │ ├───────────────┼──────────┤
│ │ │F12: Nivel de │ │
│ │ │protecţie la │ │
│ │ │mine explozive │5% │
│ │ │sub podea │ │
│ │ │(conform STANAG│ │
│ │ │4569) │ │
├──────────┼────────┼───────────────┼──────────┤
│ │ │F1: Gardă la │ │
│ │ │sol sub axă │10% │
│ │ │(mm) │ │
│ │ ├───────────────┼──────────┤
│ │ │F2: Gardă la │ │
│ │ │sol între axe │10% │
│ │ │(mm) │ │
│ │ ├───────────────┼──────────┤
│ │ │F3: Viteza │ │
│ │ │maximă de │10% │
│ │ │deplasare pe │ │
│ │ │şosea (km/h) │ │
│ │ ├───────────────┼──────────┤
│ │ │F4: Timpul de │ │
│ │ │accelerare, cu │ │
│ │ │plecare de pe │15% │
│ │ │loc, până la │ │
│ │ │viteza de 50 km│ │
│ │ │/oră (s) │ │
│ │ ├───────────────┼──────────┤
│ │ │F5: Timpul de │ │
│ │ │accelerare, cu │ │
│ │ │plecare de pe │15% │
│ │ │loc, până la │ │
│ │ │viteza de 80 km│ │
│ │ │/oră (s) │ │
│ │ ├───────────────┼──────────┤
│ │ │F6: Raza minimă│ │
│ │ │de viraj între │ │
│ │ │borduri, │10% │
│ │ │determinată în │ │
│ │ │ambele sensuri │ │
│ │ │(m) │ │
│ │ ├───────────────┼──────────┤
│ │ │F7: Valoarea │ │
│ │ │maximă admisă a│ │
│ │ │acceleraţiei pe│ │
│ │ │verticală la │ │
│ │ │baza scaunului │ │
│ │ │şoferului (g), │ │
│ │ │la trecerea │ │
│ │ │autovehiculului│ │
│2. Testare│ │peste │10% │
│şi │ │obstacolul cu │ │
│evaluare │30% │formă │ │
│(evaluare │ │semicirculară, │ │
│în etapa a│ │în următoarele │ │
│III-a) │ │condiţii: │ │
│ │ │viteză de │ │
│ │ │trecere 60 km/ │ │
│ │ │oră, înălţime │ │
│ │ │obstacol 0,1 m │ │
│ │ ├───────────────┼──────────┤
│ │ │F8: Valoarea │ │
│ │ │maximă admisă a│ │
│ │ │acceleraţiei pe│ │
│ │ │verticală la │ │
│ │ │baza scaunului │ │
│ │ │şoferului (g), │ │
│ │ │la trecerea │ │
│ │ │autovehiculului│ │
│ │ │peste │10% │
│ │ │obstacolul cu │ │
│ │ │formă │ │
│ │ │semicirculară, │ │
│ │ │în următoarele │ │
│ │ │condiţii: │ │
│ │ │viteză de │ │
│ │ │trecere 20 km/ │ │
│ │ │oră, înălţime │ │
│ │ │obstacol 0,15 m│ │
│ │ ├───────────────┼──────────┤
│ │ │F9: Valoarea │ │
│ │ │maximă admisă a│ │
│ │ │acceleraţiei pe│ │
│ │ │verticală la │ │
│ │ │baza scaunului │ │
│ │ │şoferului (g), │ │
│ │ │la trecerea │ │
│ │ │autovehiculului│ │
│ │ │peste │10% │
│ │ │obstacolul cu │ │
│ │ │formă │ │
│ │ │semicirculară, │ │
│ │ │în următoarele │ │
│ │ │condiţii: │ │
│ │ │viteză de │ │
│ │ │trecere 10 km/ │ │
│ │ │oră, înălţime │ │
│ │ │obstacol 0,25 m│ │
├──────────┼────────┼───────────────┼──────────┤
│3. Preţul │ │ │ │
│de │ │F1: Preţul │ │
│achiziţie │32% │total de │100% │
│(evaluare │ │achiziţie │ │
│în etapa a│ │ofertat │ │
│IV-a) │ │ │ │
├──────────┼────────┼───────────────┼──────────┤
│4. │ │ │ │
│Perioada │ │ │ │
│de │ │F1: Perioada de│ │
│garanţie │8% │garanţie │100% │
│(evaluare │ │ │ │
│în etapa a│ │ │ │
│IV-a) │ │ │ │
└──────────┴────────┴───────────────┴──────────┘



    10. Activităţile de testare-evaluare vor fi derulate de către o comisie pentru testare-evaluare, formată din reprezentanţi, ca membri de bază şi de rezervă, din Direcţia generală pentru armamente, Agenţia de cercetare pentru tehnică şi tehnologii militare şi structuri beneficiare. În cadrul comisiei pentru testare-evaluare pot fi numiţi şi experţii tehnici cooptaţi pe lângă comisia de evaluare.
    11. Structura comisiei de testare-evaluare se aprobă de către locţiitorul şefului Direcţiei generale pentru armamente din cadrul Ministerului Apărării Naţionale sau, în lipsa acestuia, de către înlocuitorul legal.
    12. Nominalizarea membrilor din cadrul Ministerului Apărării Naţionale se va efectua de către fiecare structură a Ministerului Apărării Naţionale reprezentată în comisia de testare-evaluare, iar aprobarea componenţei acesteia se face de către locţiitorul şefului Direcţiei generale pentru armamente sau, în lipsa acestuia, de către înlocuitorul legal.
    13. Comisia de testare-evaluare îşi va desfăşura activitatea în conformitate cu prevederile Planului de testare şi evaluare pentru autovehicule tactice blindate de tip uşor, definit conform prezentei proceduri specifice şi aprobat de către locţiitorul şefului Direcţiei generale pentru armamente sau, în lipsa acestuia, de către înlocuitorul legal.
    14. Comisia de testare-evaluare are obligaţia de a elabora şi semna rapoartele de testare-evaluare pentru autovehicule tactice blindate de tip uşor cu privire la rezultatele testării şi evaluării, întocmite pentru fiecare produs testat în parte.
    15. Modificarea componenţei comisiei de testare-evaluare se face cu aprobarea locţiitorului şefului Direcţiei generale pentru armamente sau, în lipsa acestuia, a înlocuitorului legal.
    16. Comisia de testare-evaluare îşi încetează activitatea la momentul predării către comisia de evaluare a rapoartelor de testare-evaluare pentru autovehicule tactice blindate de tip uşor.
    17. Etapa de testare şi evaluare se finalizează la data comunicării fiecărui ofertant a rezultatului procesului de testare şi evaluare a produselor puse la dispoziţie de către acesta, după întocmirea de către comisia de evaluare a raportului intermediar de etapă şi aprobarea acestuia de către conducătorul autorităţii contractante.

    d) Etapa a IV-a - etapa de stabilire a ofertei câştigătoare
    1. După expirarea termenului de contestare aferent etapei a III-a, comisia de evaluare va proceda la deschiderea propunerilor financiare aparţinând ofertanţilor ale căror propuneri tehnice au fost declarate conforme în etapa de testare şi evaluare.
    2. O propunere financiară va fi declarată acceptabilă dacă este mai mică sau egală cu valoarea estimată a contractului multianual menţionat în documentaţia de atribuire.
    3. O ofertă va fi declarată admisibilă dacă este declarată acceptabilă şi conformă.
    4. Ofertele admisibile vor fi ierarhizate în baza unui clasament descrescător realizat prin aplicarea factorilor de evaluare şi a ponderilor relative, respectiv:
    a) caracteristici de performanţă cu pondere 60%, care va conţine ponderi acordate astfel:
    a.1) propunere tehnică etapa a II-a - pondere 50% (pondere globală 30%);
    a.2) testare şi evaluare - pondere 50% (pondere globală 30%);

    b) caracteristici economico-financiare cu pondere 40%, care va conţine ponderi acordate astfel:
    b.1) preţ total ofertat - pondere 80% (pondere globală 32%);
    b.2) perioadă garanţie - pondere 20% (pondere globală 8%).
    Punctajul total rezultat din aplicarea sistemului de evaluare se calculează cu următoarea formulă:
    P_T = P_PT • p_PT + P_TE • p_TE + P_PA • p_PA + P_PG • p_PG,
    unde:
    P_T = punctaj total pentru un ofertant;
    P_PT = punctaj propunere tehnică, rezultat ca sumă ponderată între punctajele aferente propunerilor tehnice pentru fiecare configuraţie, pentru factorii de evaluare menţionaţi la pct. 9 - Domeniul de evaluare nr. 1, din etapa a II-a. Ponderea unei configuraţii se va calcula prin raportarea numărului de vehicule din configuraţie la numărul total de vehicule prevăzut în contractul multianual;
    P_TE = punctaj testare şi evaluare, pentru factorii de evaluare menţionaţi la pct. 9 - Domeniul de evaluare nr. 2, din etapa a III-a;
    P_PA = punctaj preţul total ofertat;
    P_PG = punctaj perioadă de garanţie;
    p_PT = coeficientul de pondere pentru propunerea tehnică (30%);
    p_TE = coeficientul de pondere pentru testare şi evaluare (30%);
    p_PA = coeficientul de pondere pentru preţul total de achiziţie (32%);
    p_PG = coeficientul de pondere pentru perioada de garanţie (8%).




    5. Calculele se execută cu trei zecimale.
    6. Oferta câştigătoare va fi cea care a obţinut cel mai mare punctaj.
    7. În caz de egalitate între punctajele totale obţinute de doi sau mai mulţi ofertanţi, ierarhizarea acestora se face în ordinea descrescătoare a punctajelor obţinute la evaluarea cerinţelor din propunerea tehnică ce fac obiectul testării şi evaluării din etapa a III-a. În cazul în care egalitatea se menţine, ierarhizarea acestora se face în ordinea crescătoare a preţului total ofertat.
    8. Comisia de evaluare întocmeşte raportul procedurii specifice de achiziţie, care se aprobă de către şeful Direcţiei generale pentru armamente.
    9. După aprobarea raportului procedurii, autoritatea contractantă transmite ofertanţilor o comunicare scrisă cu privire la rezultatul procedurii specifice.
    10. Operatorul economic a cărui ofertă a fost declarată câştigătoare, invitat de autoritatea contractantă pentru semnarea contractului multianual, are obligaţia de a semna contractul multianual în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea invitaţiei, sub sancţiunea excluderii acestuia din procedura specifică.
    11. Ofertantul a cărui ofertă a fost declarată câştigătoare este obligat ca până la data semnării contractului multianual să transmită autorităţii contractante, în copii, certificate pentru conformitate cu originalul, în integralitatea lor, toate contractele şi/sau comenzile încheiate cu subcontractanţii şi operatorii economici din industria naţională de apărare, în facilităţile cărora vor fi realizate activităţile menţionate la pct. B.II.4.2.1, care vor include şi detalierea activităţilor. Aceste contracte vor deveni anexe la contractul multianual.
    12. În situaţia în care operatorul economic declarat câştigător nu îşi menţine oferta, nu semnează contractul multianual în termenul menţionat la pct. 10 sau nu depune documentele menţionate la pct. 11, oferta de pe locul următor va fi declarată câştigătoare.
    13. Efectuarea plăţilor se va face în lei.
    14. Preţul unitar exprimat în lei din propunerea financiară se poate ajusta doar pentru livrările prevăzute contractual a avea loc după mai mult de 12 luni de la data semnării contractului multianual. Ajustarea preţului nu va conduce la o modificare finală a valorii contractului cu mai mult de 50% din valoarea contractului iniţial.
    Formula de ajustare a preţului unitar este următoarea:
    PuAJ = PuAC x K/100, în care:
    PuAJ - preţul unitar ajustat, în lei, al produsului ce face obiectul contractului multianual;
    PuAC - preţul unitar, în lei, ofertat în cadrul procedurii de licitaţie şi înscris în contract;
    K - coeficientul de ajustare a preţului şi reprezintă indicele preţurilor de consum pentru mărfurile nealimentare comunicat de către Institutul Naţional de Statistică pe site-ul oficial www.insse.ro, pentru intervalul dintre luna anterioară semnării contractului multianual şi luna decembrie a anului anterior celui în care sunt prevăzute contractual livrările.



    15. Ofertanţilor a căror ofertă a fost respinsă li se vor comunica motivele de respingere a ofertei.
    16. Etapa de stabilire a ofertei câştigătoare se finalizează la data transmiterii către ofertanţi a rezultatului procedurii specifice.


    III. Organizarea şi funcţionarea comisiei de evaluare
    1. Comisia de evaluare este formată din reprezentanţi ai autorităţii contractante, ai structurilor beneficiare din cadrul Ministerului Apărării Naţionale şi ai Companiei Naţionale „Romtehnica“ - S.A.
    2. Nominalizarea membrilor din cadrul comisiei de evaluare se va efectua de către fiecare structură din cadrul Ministerului Apărării Naţionale reprezentată în comisie şi de către Compania Naţională „Romtehnica“ - S.A.
    3. Structura comisiei de evaluare se aprobă de către şeful Direcţiei generale pentru armamente din cadrul Ministerului Apărării Naţionale sau, în lipsa acestuia, de către înlocuitorul legal.
    4. Comisia îşi va desfăşura activitatea în conformitate cu prevederile prezentei proceduri specifice.
    5. De regulă, comisia îşi desfăşoară activitatea în plen. Orice decizie a comisiei trebuie să întrunească votul a cel puţin 2/3 dintre membrii săi. În cazul în care nu se întruneşte votul a cel puţin 2/3 dintre membrii comisiei din cauza unor divergenţe de păreri între aceştia, preşedintele comisiei va solicita reanalizarea punctelor de vedere, în scopul finalizării în timp util a evaluării propunerii/ofertei. În cazul în care comisia nu ajunge la un acord, decizia finală se adoptă cu votul majorităţii membrilor săi. Membrii comisiei care nu sunt de acord cu decizia adoptată au obligaţia de a-şi prezenta punctul de vedere în scris, elaborând în acest sens o notă individuală care se ataşează la minuta şedinţei/raportul procedurii specific.
    6. În situaţii justificate în care comisia nu se poate întruni în plen sau unii membri nu pot participa la şedinţe, acestea se vor desfăşura dacă este asigurată participarea a 2/3 din membrii titulari, iar documentele care se întocmesc vor fi prezentate fiecărui membru absent la şedinţă pentru a fi însuşite pe bază de semnătură sau pentru a-şi exprima în scris opinia, după caz, în termen de două zile lucrătoare de la data prezentării documentelor.
    7. Pe lângă comisie, pot fi cooptaţi alţi experţi din cadrul Ministerului Apărării Naţionale şi Companiei Naţionale „Romtehnica“ - S.A., pentru probleme specifice. Decizia de desemnare a experţilor cooptaţi va include atribuţiile şi responsabilităţile specifice ale acestora şi va justifica necesitatea participării lor la procesul de evaluare. Experţii cooptaţi nu au drept de vot, dar au obligaţia de a elabora un raport de specialitate cu privire la aspectele tehnico-operaţionale, financiare, comerciale sau juridice, asupra cărora, pe baza expertizei pe care o deţin, îşi exprimă punctul de vedere.
    8. Modificarea componenţei comisiei se face cu aprobarea şefului Direcţiei generale pentru armamente din cadrul Ministerului Apărării Naţionale sau, în lipsa acestuia, a înlocuitorului legal.
    9. Comisia de evaluare îşi încetează activitatea la momentul semnării contractului multianual de furnizare de către părţi.


    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016