Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTĂRÂRE nr. 1.440 din 21 noiembrie 2024 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.145/2024 privind acordarea unor ajutoare de urgenţă pentru combaterea efectelor fenomenelor meteorologice deosebite produse în luna septembrie 2024, precum şi pentru suplimentarea bugetului Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului
EMITENT: Guvernul PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1164 din 21 noiembrie 2024
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
ARTICOL UNIC
Hotărârea Guvernului nr. 1.145/2024 privind acordarea unor ajutoare de urgenţă pentru combaterea efectelor fenomenelor meteorologice deosebite produse în luna septembrie 2024, precum şi pentru suplimentarea bugetului Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 930 din 16 septembrie 2024, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 7, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Prin bunuri de folosinţă îndelungată în gospodărie se înţelege, în sensul prezentei hotărâri, mobilier de strictă necesitate, obiecte sanitare, materiale de construcţii şi aparate electrocasnice, precum şi sobe sau alte instalaţii sau aparate de încălzit."
2. La articolul 7, alineatul (4) se abrogă.
3. La articolul 8, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alin. (7), cu următorul cuprins:
"(7) În situaţia în care titularul ajutorului a decedat, succesorii acestuia vor depune, pe lângă documentele prevăzute la alin. (2), şi copia certificatului de deces."
4. La articolul 9, alineatele (1) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"ART. 9
(1) Până la data de 15 ianuarie 2025, beneficiarii au obligaţia de a depune la primăria de domiciliu/reşedinţă documentele prevăzute la art. 8 alin. (2) pentru justificarea utilizării sumei prevăzute la art. 7 alin. (1).
.................................................................................................
(3) Până la data de 15 februarie 2025, primăriile transmit agenţiilor pentru plăţi şi inspecţie socială din judeţele afectate documentele doveditoare prezentate de beneficiari, pe bază de borderou. Modelul borderoului se stabileşte de către Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială şi se comunică primăriilor din localităţile afectate."
5. La articolul 10, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 10
(1) Până la data de 15 martie 2025, agenţiile pentru plăţi şi inspecţie socială din judeţele afectate stabilesc sumele de restituit pentru fiecare beneficiar şi emit deciziile de recuperare a sumelor rămase necheltuite."
PRIM-MINISTRU
ION-MARCEL CIOLACU
Contrasemnează:
Viceprim-ministru,
Marian Neacşu
Ministrul muncii şi solidarităţii sociale,
Simona Bucura-Oprescu
p. Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei, interimar,
Marin Ţole,
secretar de stat
Ministrul finanţelor,
Marcel-Ioan Boloş
Bucureşti, 21 noiembrie 2024.
Nr. 1.440.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: