Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 1.403 din 16 noiembrie 2022  pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 232/2016 privind industria naţională de apărare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 611/2017     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 1.403 din 16 noiembrie 2022 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 232/2016 privind industria naţională de apărare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 611/2017

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1139 din 25 noiembrie 2022
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 232/2016 privind industria naţională de apărare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 611/2017, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 720 din 6 septembrie 2017, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 2, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 2
    (1) Operatorii economici care au în obiectul de activitate oricare dintre activităţile necesare realizării de produse militare, sensibile şi strategice şi/sau prestează serviciile aferente acestora trebuie să solicite de la ministerul de resort autorizaţia prevăzută la art. 3 lit. b) din Legea nr. 232/2016, cu modificările şi completările ulterioare, al cărei model este stabilit în anexa nr. 1, conform codurilor CAEN privind clasificarea activităţilor din economia naţională."

    2. La articolul 2, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alin. (1^1), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Operatorii economici care intenţionează să includă în obiectul de activitate oricare dintre activităţile necesare realizării de produse militare, sensibile şi strategice, denumite în continuare produse, şi/sau să presteze serviciile aferente acestora trebuie să solicite de la ministerul de resort autorizaţia prevăzută la art. 3 lit. a^1) din Legea nr. 232/2016, cu modificările şi completările ulterioare, al cărei model este stabilit în anexa nr. 2."

    3. La articolul 2, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Criteriile pe care trebuie să le îndeplinească, în mod cumulativ, un operator economic pentru a fi autorizat prealabil în vederea realizării de capacităţi de producţie şi/sau servicii pentru apărare sunt următoarele:
    a) să fie înregistrat ca persoană juridică română;
    b) asociaţii/acţionarii care deţin cel puţin 10% din părţile sociale/acţiuni, precum şi administratorii operatorului economic să nu fi fost condamnaţi definitiv pentru infracţiuni contra persoanei, infracţiuni contra patrimoniului prin nesocotirea încrederii, infracţiuni de corupţie, delapidare, infracţiuni de fals în înscrisuri, evaziune fiscală, infracţiuni prevăzute de Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi pentru infracţiuni privind nerespectarea regimului armelor şi muniţiilor şi al materialelor explozive, încălcarea regimului de control al exporturilor ori includerea pe o listă de sancţiuni internaţionale, cu excepţia celor reabilitaţi;
    c) să facă dovada posibilităţii de a realiza capacitatea de producţie şi/sau servicii pentru apărare pentru care solicită autorizarea;
    d) să obţină avizul prealabil din partea instituţiilor forţelor sistemului naţional de apărare, prevăzut la art. 6 alin. (5) lit. m) din Legea nr. 232/2016, cu modificările şi completările ulterioare, care indică necesitatea utilizării produselor şi/sau serviciilor realizate de operatorul economic, respectiv Ministerul Apărării Naţionale, Ministerul Afacerilor Interne, Serviciul Român de Informaţii, Serviciul de Informaţii Externe, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, Serviciul de Pază şi Protecţie."

    4. Titlul capitolului II se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "    CAP. II
    Procedurile de autorizare prealabilă, autorizare şi înregistrare a operatorilor economici pentru desfăşurarea activităţilor necesare realizării de produse militare, sensibile şi strategice şi/sau serviciilor aferente acestora
"

    5. La articolul 3, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 3
    (1) În vederea obţinerii autorizaţiei prevăzute la art. 3 lit. b) din Legea nr. 232/2016, cu modificările şi completările ulterioare, operatorii economici interesaţi trebuie să depună la ministerul de resort:
    a) cererea standardizată al cărei model este stabilit în anexa nr. 3;
    b) certificatul de înregistrare emis de registrul comerţului, în copie certificată;
    c) certificatul constatator, în formă extinsă, emis de registrul comerţului, în original;
    d) declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că deţin în mod legal bunuri mobile sau imobile, care fac parte din capacităţile deţinute de operatorul economic definite la art. 3 lit. c) şi/sau d) din Legea nr. 232/2016, cu modificările şi completările ulterioare, în original;
    e) fişă Partea I - Date generale, în format tipărit şi în format electronic editabil, al cărei model este stabilit în anexa nr. 4. Formatul editabil se poate transmite prin poştă electronică sau pe mediu de stocare fizic;
    f) fişă Partea a II-a - Capacităţi, activităţi şi produse/servicii, în format tipărit şi în format electronic editabil, al cărei model este stabilit în anexele nr. 5a şi 5b. Formatul editabil se poate transmite prin poştă electronică sau pe mediu de stocare fizic;
    g) cazierul judiciar şi acordul de prelucrare a datelor cu caracter personal, însoţit de copia actului de identitate, pentru asociaţii/acţionarii care deţin cel puţin 10% din părţile sociale/acţiuni, precum şi pentru administratorii operatorului economic;
    h) cazierul judiciar al firmei."

    6. La articolul 3, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alin. (1^1), cu următorul cuprins:
    "(1^1) În vederea obţinerii autorizaţiei prevăzute la art. 3 lit. a^1) din Legea nr. 232/2016, cu modificările şi completările ulterioare, operatorii economici interesaţi trebuie să depună la ministerul de resort:
    a) cererea standardizată al cărei model este stabilit în anexa nr. 6;
    b) certificatul de înregistrare emis de registrul comerţului, în copie certificată;
    c) actul constitutiv, în copie certificată;
    d) certificatul constatator, în formă extinsă, emis de registrul comerţului, în original;
    e) înscrisuri din care să rezulte că au posibilitatea de a realiza capacitatea de producţie şi/sau servicii pentru apărare pentru care solicită autorizarea;
    f) fişă Partea I - Date generale, în format tipărit şi în format electronic editabil, al cărei model este stabilit în anexa nr. 4;
    g) cazierul judiciar şi acordul de prelucrare a datelor cu caracter personal, însoţit de copia actului de identitate, pentru asociaţii/acţionarii care deţin cel puţin 10% din părţile sociale/acţiuni, precum şi pentru administratorii operatorului economic;
    h) cazierul judiciar al firmei."

    7. La articolul 3, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Cererile pentru obţinerea autorizaţiei, respectiv autorizaţiei prealabile se soluţionează în termen de 30 de zile de la primirea de către ministerul de resort a avizelor prealabile comunicate de către instituţiile forţelor sistemului naţional de apărare, denumite în continuare FSNA."

    8. La articolul 3, după alineatul (2) se introduc două noi alineate, alin. (2^1) şi (2^2), cu următorul cuprins:
    "(2^1) În termen de cel mult 90 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a autorizaţiei, operatorul economic poate solicita prelungirea acesteia pentru o perioadă de încă 3 ani, prin parcurgea în integralitate a procedurii de autorizare.
(2^2) În termen de cel mult 90 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a autorizaţiei prealabile, operatorul economic poate solicita prelungirea acesteia pentru o perioadă de încă un an, prin parcurgerea în integralitate a procedurii de autorizare prealabilă."

    9. La articolul 3, alineatul (3) se abrogă.
    10. La articolul 4, alineatele (1), (3), (4) şi (7) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 4
    (1) În cazul în care cererea de autorizare sau autorizare prealabilă este respinsă, ministerul de resort comunică solicitantului motivarea, operatorul economic având posibilitatea reluării procedurii de autorizare, respectiv autorizare prealabilă numai după soluţionarea neconformităţilor care au condus la respingerea acesteia.
    .................................................................................................
    (3) Retragerea autorizaţiei se face, după caz, în situaţia expirării valabilităţii acesteia, în situaţia în care nu mai sunt îndeplinite criteriile prevăzute la art. 7 alin. (2) din Legea nr. 232/2016, cu modificările şi completările ulterioare, sau la cererea operatorului economic. Retragerea autorizaţiei prealabile se face, după caz, ulterior punerii în funcţiune a capacităţii astfel realizate, în situaţia expirării valabilităţii acesteia, în situaţia în care nu mai sunt îndeplinite criteriile prevăzute la art. 2 alin. (2) sau la cererea operatorului economic.
    (4) În situaţiile prevăzute la alin. (3) ministerul de resort va comunica operatorului economic în cauză retragerea autorizaţiei.
    .................................................................................................
    (7) În situaţia în care operatorul economic nu mai îndeplineşte unul dintre criteriile prevăzute la art. 7 alin. (2) şi (2^1) din Legea nr. 232/2016, cu modificările şi completările ulterioare, are obligaţia de a informa ministerul de resort în termen de 5 zile de la data la care constată acest fapt."

    11. La articolul 4, alineatul (2) se abrogă.
    12. La articolul 7, alineatele (3)-(6) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(3) Dosarul inventarului cuprinde:
    a) pagina de gardă;
    b) nota de fundamentare;
    c) Memoriul de prezentare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 7;
    d) Planul general al operatorului economic, prevăzut în anexa nr. 8;
    e) Fişa capacităţii, prevăzută în anexa nr. 9, Situaţia investiţiilor realizate pe capacităţile de producţie pentru apărare, prevăzută în anexa nr. 10, Situaţia suprafeţelor totale şi productive, prevăzută în anexa nr. 11, Situaţia dotării cu scule, dispozitive, verificatoare (SDV) şi aparatură de măsură şi control (AMC) specializate din sectorul de producţie pentru apărare, prevăzută în anexa nr. 12, Situaţia existentului de documentaţii aferente producţiei pentru apărare, prevăzută în anexa nr. 13;
    f) listele de inventariere cuprind numai activele strict specializate ale capacităţilor de producţie şi/sau servicii pentru apărare - aşa cum sunt definite la art. 3 lit. c) şi d) din Legea nr. 232/2016, cu modificările şi completările ulterioare;
    g) decizia privind numirea comisiilor de inventariere;
    h) declaraţiile gestionarilor;
    i) procesul-verbal de inventariere aprobat de reprezentantul legal al operatorului economic;
    j) documentele de inventariere.
(4) Pagina de gardă va fi redactată şi structurată ca pagină de semnături şi va cuprinde denumirea inventarului, anul întocmirii şi entităţile care l-au întocmit, avizat şi aprobat, iar pe verso compunerea inventarului, conform anexei nr. 14.
(5) Nota de fundamentare prevăzută la alin. (3) lit. b) cuprinde:
    a) motivarea schimbărilor pentru următoarele componente ale inventarului: anexa nr. 7, anexa nr. 8, anexa nr. 9, anexa nr. 10, anexa nr. 11, anexa nr. 12 şi anexa nr. 13;
    b) starea activelor din listele de inventariere, respectiv cele funcţionale, cele în conservare mai mult de un an şi cele în reparaţii;
    c) denumirea activelor care se scot din inventar şi a celor care se introduc în inventar, inclusiv justificarea activităţii de scoatere/introducere din/în inventar;
    d) gradul de afectare a potenţialului productiv al capacităţii/capacităţilor de a îndeplini sarcinile la mobilizare raportat la modificările operate şi la starea activelor indicată la lit. b).
(6) Nota de fundamentare prevăzută la alin. (3) lit. b) se întocmeşte de Comisia pentru probleme de apărare, reglementată la art. 60-63 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 477/2003 privind pregătirea economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 370/2004, şi se aprobă de reprezentantul legal al operatorului economic."

    13. La articolul 9, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 9
    (1) Structura-cadru a planului de conservare este prevăzută în anexa nr. 15."

    14. La articolul 11, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Structura-cadru a planului de securizare este prevăzută în anexa nr. 16."

    15. Articolul 17 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 17
    (1) Activităţile de control şi verificare a îndeplinirii obligaţiilor ce revin operatorilor economici, astfel cum sunt prevăzute la art. 31 din Legea nr. 232/2016, cu modificările şi completările ulterioare, se planifică de către ministerul de resort şi autoritatea de specialitate, atât la operatorii economici ce au obligaţia de întocmire a inventarului capacităţilor de producţie şi/sau servicii pentru apărare, cât şi la cei care nu au această obligaţie.
    (2) În raport cu activităţile desfăşurate de operatorii economici supuşi controlului şi verificării, ministerul de resort poate solicita instituţiilor FSNA să desemneze specialişti, conform competenţelor specifice.
    (3) Ulterior aprobării planului de control şi verificare, în vederea desemnării specialiştilor, în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la aprobarea planului de control şi verificare, ministerul de resort transmite către instituţiile FSNA datele şi informaţiile prevăzute la alin. (2).
    (4) Datele comunicate şi informaţiile privind exercitarea controlului şi verificării la operatorii economici înscrişi în registru sunt protejate conform legislaţiei privind informaţiile clasificate.
    (5) Anexele nr. 1-16 fac parte integrantă din prezenta hotărâre."

    16. Anexele nr. 1-6 se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1-6 la prezenta hotărâre.
    17. După anexa nr. 6 se introduc 10 noi anexe, anexele nr. 7-16, având cuprinsul prevăzut în anexele nr. 7-16 la prezenta hotărâre.




                    PRIM-MINISTRU
                    NICOLAE-IONEL CIUCĂ
                    Contrasemnează:
                    Ministrul economiei,
                    Florin Marian Spătaru
                    p. Ministrul apărării naţionale,
                    Eduard Bachide,
                    secretar de stat
                    p. Ministrul afacerilor interne,
                    Aneta Matei,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 16 noiembrie 2022.
    Nr. 1.403.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 1 la norme)
    AUTORIZAŢIE
    Nr. ......
    În temeiul art. 6 alin. (5) lit. m) din Legea nr. 232/2016 privind industria naţională de apărare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, autorizăm: .........., cu sediul în localitatea ......., str. ......... nr. ......, judeţul/sectorul .................., nr. de ordine din registrul comerţului ........................., CUI/CIF ......................:

┌───────────┬───────────────┬───────────┐
│Nr. crt. │Activitatea │Cod CAEN │
├───────────┼───────────────┼───────────┤
│1. │ │ │
├───────────┼───────────────┼───────────┤
│2. │ │ │
├───────────┼───────────────┼───────────┤
│3. │ │ │
├───────────┼───────────────┼───────────┤
│4. │ │ │
├───────────┼───────────────┼───────────┤
│5. │ │ │
├───────────┼───────────────┼───────────┤
│6. │ │ │
└───────────┴───────────────┴───────────┘



    (Continuare pe verso)
    Valabilitate: de la data de: .......... până la data de: ............
    Ministru,
    ...........
    Autorizaţia rămâne în proprietatea ministerului de resort şi se returnează la radierea din registru.

    ANEXA 2

    (Anexa nr. 2 la norme)
    AUTORIZAŢIE PREALABILĂ
    Nr. .....
    În temeiul art. 6 alin. (5) lit. m) coroborat cu art. 3 lit. a^1) din Legea nr. 232/2016 privind industria naţională de apărare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, autorizăm prealabil: ............, cu sediul în localitatea ............., str. ......... nr. ..............., judeţul/sectorul ......., nr. de ordine din registrul comerţului ........, CUI/CIF ........, în vederea realizării capacităţii de producţie şi/sau servicii pentru apărare identificate după cum urmează:

┌────┬───────────┬───────────┬──────────┬─────────┐
│ │ │Denumirea │ │Dată │
│ │Denumirea │produsului,│Capacitate│estimată │
│Nr. │şi adresa │grupei de │proiectată│a punerii│
│crt.│capacităţii│produse/ │[UM/an] │în │
│ │ │lucrări/ │ │funcţiune│
│ │ │servicii │ │ │
├────┼───────────┼───────────┼──────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼───────────┼──────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼───────────┼──────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │
└────┴───────────┴───────────┴──────────┴─────────┘



    Valabilitate: de la data de: ……………… până la data de: ……………….
    Ministru,
    ..............
    Autorizaţia rămâne în proprietatea ministerului de resort şi se returnează la radierea din registru.

    ANEXA 3

    (Anexa nr. 3 la norme)
    CERERE
    1. Solicitant
    Subsemnatul/Subsemnata^1, .................................., domiciliat(ă) în localitatea ................., str. ......................... nr. ......, bl. ......, sc. ......., et. ......, ap. ....., judeţul/sectorul .............., telefon .............., posesor/posesoare al/a actului de identitate ................. seria ........ nr. ....................., eliberat de ................... la data de ......................, CNP ................., în calitate de .............., prin^2 ......................, conform^3 ............., pentru^4 ......................, având numărul de ordine în registrul comerţului ................, CIF/CUI ................, cu sediul social în localitatea .................., str. ................... nr. ........, bl. ........, sc. ......., et. ......., ap. ........, judeţul/sectorul .................., cod poştal ............, telefon .........., fax ................................, e-mail ......................

    2. În temeiul art. 38 alin. (2) din Legea nr. 232/2016 privind industria naţională de apărare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 3 alin. (1) lit. a) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 232/2016 privind industria naţională de apărare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 611/2017, cu modificările şi completările ulterioare, solicit eliberarea autorizaţiei pentru desfăşurarea de activităţi necesare realizării de produse militare, sensibile şi strategice şi/sau serviciilor aferente acestora, conform codurilor CAEN privind clasificarea activităţilor din economia naţională, după cum urmează:

┌──────┬───────────────────┬───────────┐
│Nr. │Activitatea^5 │Cod CAEN │
│crt. │ │ │
├──────┼───────────────────┼───────────┤
│1. │ │ │
├──────┼───────────────────┼───────────┤
│2. │ │ │
├──────┼───────────────────┼───────────┤
│3. │ │ │
└──────┴───────────────────┴───────────┘



    3. Domiciliul ales pentru comunicări^6:
    Numele şi prenumele ..............................., adresa: localitatea ..............., str. ...................... nr. ......, bl. ......, sc. ......, et. ......, ap. ......, judeţul/sectorul ................, cod poştal ................, telefon ............, fax ..............., e-mail .....................

    4. Anexez la prezenta cerere următoarele documente:

┌────┬───────────────┬────────────┬────┐
│ │Denumirea │Nr. de │ │
│Nr. │documentului/ │înregistrare│Nr. │
│crt.│actului │/ │file│
│ │ │Data actului│ │
├────┼───────────────┼────────────┼────┤
│ │Certificat de │ │ │
│ │înregistrare │ │ │
│ │emis de │ │ │
│1. │registrul │ │ │
│ │comerţului - │ │ │
│ │copie │ │ │
│ │certificată │ │ │
├────┼───────────────┼────────────┼────┤
│ │Certificat │ │ │
│ │constatator în │ │ │
│ │forma extinsă, │ │ │
│2. │emis de │ │ │
│ │registrul │ │ │
│ │comerţului - │ │ │
│ │original │ │ │
├────┼───────────────┼────────────┼────┤
│ │Declaraţia pe │ │ │
│ │propria │ │ │
│ │răspundere din │ │ │
│ │care rezultă că│ │ │
│ │deţin în mod │ │ │
│ │legal bunuri │ │ │
│ │mobile sau │ │ │
│ │imobile, care │ │ │
│ │fac parte din │ │ │
│3. │capacităţile │ │ │
│ │definite la │ │ │
│ │art. 3 lit. c) │ │ │
│ │şi/sau d) din │ │ │
│ │Legea nr. 232/ │ │ │
│ │2016, cu │ │ │
│ │modificările şi│ │ │
│ │completările │ │ │
│ │ulterioare, în │ │ │
│ │original │ │ │
├────┼───────────────┼────────────┼────┤
│4. │Fişă Partea I -│ │ │
│ │Date generale │ │ │
├────┼───────────────┼────────────┼────┤
│ │Fişă Partea a │ │ │
│ │II-a - │ │ │
│5. │Capacităţi, │ │ │
│ │activităţi şi │ │ │
│ │produse/ │ │ │
│ │servicii │ │ │
├────┼───────────────┼────────────┼────┤
│ │Cazierul │ │ │
│ │judiciar şi │ │ │
│ │acordul de │ │ │
│ │prelucrare a │ │ │
│ │datelor cu │ │ │
│ │caracter │ │ │
│ │personal, │ │ │
│ │însoţit de │ │ │
│ │copia actului │ │ │
│6. │de identitate, │ │ │
│ │pentru │ │ │
│ │asociaţii/ │ │ │
│ │acţionarii care│ │ │
│ │deţin cel puţin│ │ │
│ │10% din părţile│ │ │
│ │sociale/ │ │ │
│ │acţiuni, precum│ │ │
│ │şi pentru │ │ │
│ │administratori │ │ │
├────┼───────────────┼────────────┼────┤
│ │Cazierul │ │ │
│7. │judiciar al │ │ │
│ │firmei │ │ │
├────┴───────────────┴────────────┼────┤
│Total file: │ │
└─────────────────────────────────┴────┘



    Anexele fac parte integrantă din prezenta cerere, întocmită într-un exemplar unic.
    Sub sancţiunile aplicabile faptei de fals în declaraţii, declar că datele din această cerere sunt reale, corecte şi complete.
    Sunt de acord ca datele din prezenta cerere să fie prelucrate, cu aplicarea dispoziţiilor Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, în vederea eliberării autorizaţiei prevăzute la art. 3. lit. b) din Legea nr. 232/2016 privind industria naţională de apărare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare.
    Data: zz.ll.aaaa
    ................................
    Semnătura^7:
    ................................
    ^1 Datele conducătorului (administratorului) operatorului economic.
    ^2 Se completează în situaţia depunerii cererii prin împuternicit cu datele acestuia. Mandatarul depune, ca anexă la cerere, o copie a actului de identitate.
    ^3 Actul, în original, prin care este realizată împuternicirea.
    ^4 Datele operatorului economic.
    ^5 Se completează câte un rând pentru fiecare activitate economică.
    ^6 Se completează în situaţia în care se doreşte alegerea unui domiciliu pentru comunicare, altul decât sediul social.
    ^7 Cererea se semnează de către conducătorul (administratorul) operatorului economic.

    ANEXA 4

    (Anexa nr. 4 la norme)
    Fişa [denumire operator economic]
    Partea I - Date generale

┌────┬────────────────────────────────┬┐
│Nr. │Denumirea operatorului economic ││
│crt.│ ││
├────┼────────────────────────────────┼┤
│1. │Nr. de ordine în registrul ││
│ │comerţului ││
├────┼────────────────────────────────┼┤
│2. │CIF/CUI ││
├────┼────────────────────────────────┼┤
│3. │Adresa sediului social ││
├────┼────────────────────────────────┼┤
│4. │Domiciliu fiscal ││
├────┼────────────────────────────────┼┤
│5. │Domiciliul ales pentru ││
│ │comunicare ││
├────┼────────────────────────────────┼┤
│6. │Nr. de telefon ││
├────┼────────────────────────────────┼┤
│7. │Nr. de fax ││
├────┼────────────────────────────────┼┤
│8. │Pagina de internet/Adresă e-mail││
├────┼────────────────────────────────┼┤
│9. │Numele, prenumele şi calitatea ││
│ │(funcţia) reprezentantului legal││
├────┼────────────────────────────────┼┤
│10. │Numele, prenumele şi calitatea ││
│ │(funcţia) persoanei de contact ││
├────┼────────────────────────────────┼┤
│11. │Activitatea principală (potrivit││
│ │actului constitutiv) ││
├────┼────────────────────────────────┼┤
│ │Sedii secundare/Puncte de lucru ││
│12. │(denumire; adresă; durata ││
│ │sediului) ││
├────┼────────────────────────────────┼┤
│13. │Sedii şi/sau activităţi ││
│ │autorizate ││
├────┼────────────────────────────────┼┤
│14. │Structura acţionariatului ││
├────┼────────────────────────────────┼┤
│15. │Produse realizate pentru FSNA ││
├────┼────────────────────────────────┼┤
│16. │Servicii realizate pentru FSNA ││
├────┼────────────────────────────────┼┤
│ │Titular al dreptului de ││
│17. │proprietate intelectuală^1 ││
│ │pentru [denumirea produsului/ ││
│ │serviciului] ││
├────┼────────────────────────────────┼┤
│18. │Certificări, acreditări, ││
│ │autorizări^2 ││
├────┼────────────────────────────────┼┤
│ │Avize de funcţionare (de ││
│19. │exemplu, mediu, securitate la ││
│ │incendiu, ITM, altele asemenea) ││
└────┴────────────────────────────────┴┘


    ^1 Titluri de protecţie care conferă operatorului economic drepturi exclusive pe teritoriul României. Se completează cu: denumirea oficială a titlului, titularul drepturilor exclusive, organismul emitent, nr. de înregistrare, data emiterii, perioada de valabilitate.
    ^2 Înscris prin care un organism abilitat certifică faptul că un produs/proces/serviciu este conform cu standardele aplicabile în domeniu. Se completează cu: denumirea oficială a înscrisului, titularul, produsul/procesul/serviciul certificat, organismul emitent, nr. de înregistrare, data emiterii, perioada de valabilitate.

    ANEXA 5a

    (Anexa nr. 5a la norme)
    Pentru FSNA*
    Fişa [denumire operator economic]
    Partea a II-a - Capacităţi, activităţi şi produse/servicii care se realizează pe acestea

┌────┬───────────┬──────────┬───────────────┬───────────────┬────────┬─────────────┐
│ │ │ │ │Cantitate │ │Deţinătorul^4│
│ │ │ │Denumire │realizabilă │ │documentaţiei│
│ │Denumirea │Activitate│ │[UM/an] │Nr. │tehnice │
│Nr. │capacităţii│/ │ │ │personal│necesare │
│crt.│^1 │Cod CAEN ├──────┬────────┼──────┬────────┤^3 │realizării │
│ │ │ │produs│ │produs│ │ │produsului/ │
│ │ │ │^2 │serviciu│^2 │serviciu│ │serviciului │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼──────────┼──────┼────────┼──────┼────────┼────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼──────────┼──────┼────────┼──────┼────────┼────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼──────────┼──────┼────────┼──────┼────────┼────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼──────────┼──────┼────────┼──────┼────────┼────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼──────────┼──────┼────────┼──────┼────────┼────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼──────────┼──────┼────────┼──────┼────────┼────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴───────────┴──────────┴──────┴────────┴──────┴────────┴────────┴─────────────┘


    ^1 Capacitate de producţie şi/sau servicii existente, aşa cum sunt definite la art. 3 lit. c) şi d) din Legea nr. 232/2016, cu modificările şi completările ulterioare.
    ^2 Produse militare, produse sensibile, produse strategice, după caz, aşa cum sunt definite la art. 3 lit. u)-w) din Legea nr. 232/2016, cu modificările şi completările ulterioare.
    ^3 Personal care desfăşoară activităţile indisolubil legate de realizarea volumului de produse şi/sau servicii corespunzător capacităţii menţionate.
    ^4 Denumirea entităţii care deţine dreptul de proprietate intelectuală asupra documentaţiei tehnice - materializat printr-un titlu de protecţie care îi conferă drepturi exclusive pe teritoriul României - şi care a transferat operatorului economic dreptul de folosinţă a acesteia.
    * Conform art. 4 din Legea nr. 232/2016, cu modificările şi completările ulterioare.
    NOTĂ:
    După completare se atribuie nivelul de clasificare al informaţiilor conţinute.


    ANEXA 5b

    (Anexa nr. 5b la norme)
    Pentru alte ţări *
    Fişa [denumire operator economic]
    Partea a II-a - Capacităţi, activităţi şi produse/servicii care se realizează pe acestea

┌────┬───────────┬──────────┬───────────────┬───────────────┬────────┬─────────────┐
│ │ │ │ │Cantitate │ │Deţinătorul^4│
│ │ │ │Denumire │realizabilă │ │documentaţiei│
│ │Denumirea │Activitate│ │[UM/an] │Nr. │tehnice │
│Nr. │capacităţii│/ │ │ │personal│necesare │
│crt.│^1 │Cod CAEN ├──────┬────────┼──────┬────────┤^3 │realizării │
│ │ │ │produs│ │produs│ │ │produsului/ │
│ │ │ │^2 │serviciu│^2 │serviciu│ │serviciului │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼──────────┼──────┼────────┼──────┼────────┼────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼──────────┼──────┼────────┼──────┼────────┼────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼──────────┼──────┼────────┼──────┼────────┼────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼──────────┼──────┼────────┼──────┼────────┼────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼──────────┼──────┼────────┼──────┼────────┼────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼──────────┼──────┼────────┼──────┼────────┼────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴───────────┴──────────┴──────┴────────┴──────┴────────┴────────┴─────────────┘


    ^1 Capacitate de producţie şi/sau servicii existente, aşa cum sunt definite la art. 3 lit. c) şi d) din Legea nr. 232/2016, cu modificările şi completările ulterioare.
    ^2 Produse militare, produse sensibile, produse strategice, după caz, aşa cum sunt definite la art. 3 lit. u)-w) din Legea nr. 232/2016, cu modificările şi completările ulterioare.
    ^3 Personal care desfăşoară activităţile indisolubil legate de realizarea volumului de produse şi/sau servicii corespunzător capacităţii menţionate.
    ^4 Denumirea entităţii care deţine dreptul de proprietate intelectuală asupra documentaţiei tehnice - materializat printr-un titlu de protecţie care îi conferă drepturi exclusive pe teritoriul României - şi care a transferat operatorului economic dreptul de folosinţă a acesteia.
    * Conform art. 4 din Legea nr. 232/2016, cu modificările şi completările ulterioare.
    NOTĂ:
    După completare se atribuie nivelul de clasificare al informaţiilor conţinute.


    ANEXA 6

    (Anexa nr. 6 la norme)
    CERERE
    1. Solicitant
    Subsemnatul/Subsemnata^1, ................................., domiciliat(ă) în localitatea ............., str. ............................... nr. ......., bl. ......, sc. ......, et. ....., ap. ....., judeţul/sectorul ..............................., telefon ...................., posesor/posesoare al/a actului de identitate ......................... seria ........ nr. ......................., eliberat de ....................... la data ......................., CNP ....................., în calitate de ........................, prin^2 ......................, conform^3 ..................., pentru^4 .........................., având numărul de ordine în registrul comerţului ..................., CIF/CUI ......................, cu sediul social în localitatea ......................, str. ......................... nr. ......, bl. ......, sc. ......, et. ....., ap. ....., judeţul/sectorul ........................., cod poştal .............., telefon ......................., fax ......................., e-mail ....................... .
    2. În temeiul art. 38 alin. (2) din Legea nr. 232/2016 privind industria naţională de apărare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 3 alin. (1^1) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 232/2016 privind industria naţională de apărare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 611/2017, cu modificările şi completările ulterioare, solicit eliberarea autorizaţiei prealabile pentru realizarea capacităţii de producţie şi/sau servicii pentru apărare, identificată după cum urmează:

┌────┬───────────┬───────────┬──────────┬─────────┐
│ │ │Denumirea │ │Dată │
│ │Denumirea │produsului,│Capacitate│estimată │
│Nr. │şi adresa │grupei de │proiectată│a punerii│
│crt.│capacităţii│produse/ │[UM/an] │în │
│ │^5 │lucrări/ │ │funcţiune│
│ │ │servicii │ │ │
├────┼───────────┼───────────┼──────────┼─────────┤
│1 │ │ │ │ │
├────┼───────────┼───────────┼──────────┼─────────┤
│2 │ │ │ │ │
├────┼───────────┼───────────┼──────────┼─────────┤
│3 │ │ │ │ │
└────┴───────────┴───────────┴──────────┴─────────┘



    3. Domiciliul ales pentru comunicări^6:
    Numele şi prenumele .........................., adresa: localitatea ............, str. ................ nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., judeţul/sectorul .................., cod poştal ......................., telefon ......................., fax ......................., e-mail ....................... .

    4. Anexez la prezenta cerere următoarele documente:

┌────┬───────────────┬────────────┬────┐
│ │Denumirea │Nr. de │ │
│Nr. │documentului/ │înregistrare│Nr. │
│crt.│actului │/ │file│
│ │ │data actului│ │
├────┼───────────────┼────────────┼────┤
│ │Certificat de │ │ │
│ │înregistrare │ │ │
│ │emis de │ │ │
│1. │registrul │ │ │
│ │comerţului - │ │ │
│ │copie │ │ │
│ │certificată │ │ │
├────┼───────────────┼────────────┼────┤
│ │Certificat │ │ │
│ │constatator în │ │ │
│ │formă extinsă, │ │ │
│2. │emis de │ │ │
│ │registrul │ │ │
│ │comerţului - │ │ │
│ │original │ │ │
├────┼───────────────┼────────────┼────┤
│ │Actul │ │ │
│3. │constitutiv, în│ │ │
│ │copie │ │ │
│ │legalizată │ │ │
├────┼───────────────┼────────────┼────┤
│ │Înscrisuri │ │ │
│ │doveditoare │ │ │
│ │pentru │ │ │
│ │deţinerea │ │ │
│ │capacităţilor │ │ │
│ │tehnice şi │ │ │
│ │economice │ │ │
│4. │necesare │ │ │
│ │realizării │ │ │
│ │capacităţii de │ │ │
│ │producţie şi/ │ │ │
│ │sau servicii │ │ │
│ │pentru apărare │ │ │
│ │pe care │ │ │
│ │intenţionez să │ │ │
│ │o realizez │ │ │
├────┼───────────────┼────────────┼────┤
│5. │Fişă Partea I -│ │ │
│ │Date generale │ │ │
├────┼───────────────┼────────────┼────┤
│ │Cazierul │ │ │
│ │judiciar şi │ │ │
│ │acordul de │ │ │
│ │prelucrare a │ │ │
│ │datelor cu │ │ │
│ │caracter │ │ │
│ │personal, │ │ │
│ │însoţit de │ │ │
│ │copia actului │ │ │
│6. │de identitate, │ │ │
│ │pentru │ │ │
│ │asociaţii/ │ │ │
│ │acţionarii care│ │ │
│ │deţin cel puţin│ │ │
│ │10% din părţile│ │ │
│ │sociale/ │ │ │
│ │acţiuni, precum│ │ │
│ │şi pentru │ │ │
│ │administratori │ │ │
├────┼───────────────┼────────────┼────┤
│ │Cazierul │ │ │
│7. │judiciar al │ │ │
│ │firmei │ │ │
├────┴───────────────┴────────────┼────┤
│Total file: │ │
└─────────────────────────────────┴────┘



    Anexele fac parte integrantă din prezenta cerere, întocmită într-un exemplar unic.
    Sub sancţiunile aplicabile faptei de fals în declaraţii, declar că datele din această cerere sunt reale, corecte şi complete.
    Sunt de acord ca datele din prezenta cerere să fie prelucrate, cu aplicarea dispoziţiilor Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, în vederea eliberării autorizaţiei prevăzute la art. 3 lit. a^1) din Legea nr. 232/2016 privind industria naţională de apărare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare.
    Data: zz.ll.aaaa
    ................................
    Semnătura^7:
    ................................
    ^1 Datele conducătorului (administratorului) operatorului economic.
    ^2 Se completează în situaţia depunerii cererii prin împuternicit cu datele acestuia. Mandatarul depune, ca anexă la cerere, o copie a actului de identitate.
    ^3 Actul, în original, prin care este realizată împuternicirea.
    ^4 Datele operatorului economic.
    ^5 Se completează câte un rând pentru fiecare capacitate.
    ^6 Se completează în situaţia în care se doreşte alegerea unui domiciliu pentru comunicare, altul decât sediul social.
    ^7 Cererea se semnează de către conducătorul (administratorul) operatorului economic.

    ANEXA 7

    (Anexa nr. 7 la norme)
    OPERATORUL ECONOMIC
    MEMORIU DE PREZENTARE
    Memoriul de prezentare va cuprinde, în principal, următoarele:
    1. denumirea operatorului economic:
    - actul de înfiinţare (reorganizare);
    – conducerea;
    – adresa, inclusiv căsuţa poştală;
    – adresa punctului de lucru;
    – telefon secretariat;
    – telefon central;
    – telefon fix şi mobil director;
    – telefon fix şi mobil responsabil întocmire inventar;
    – telefon fix şi mobil şef structură de securitate;
    – e-mail;
    – site oficial pe internet;

    2. ministerul de resort;
    3. structura acţionariatului;
    4. capitalul social;
    5. obiectul de activitate.

    Director general,
    ..........................................................

    ANEXA 8

    (Anexa nr. 8 la norme)
    OPERATORUL ECONOMIC
    CLASIFICAT (după completare)
    PLANUL GENERAL AL OPERATORULUI ECONOMIC

┌──────────────────────────────────────┐
│Scara: │
│(Se va utiliza maximum formatul A3.) │
├──────────────────────────────────────┤
│SCHEMA │
├──────────────────────────────────────┤
│LEGENDĂ: │
│Se nominalizează structurile │
│funcţionale şi productive. │
│În cazul în care spaţiul existent nu │
│permite nominalizarea tuturor │
│structurilor, acestea vor fi │
│specificate separat, pe file format │
│A4. │
└──────────────────────────────────────┘


    Director general,
    ..............................
    Director de specialitate,
    .........................................

    ANEXA 9

    (Anexa nr. 9 la norme)
    Ministerul de resort .................................
    CLASIFICAT (după completare)
    Operatorul economic ..............................
    Telefon ....................................................
    Fax ..........................................................
    FIŞA CAPACITĂŢII
    Capacităţi de producţie pentru apărare

┌────┬───────────┬────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────┐
│ │ │Capacitatea de producţie │ │
│ │Denumirea ├────┬──────────┬────────┬─────────┬─────────────┬───────────┤ │
│ │produsului,│ │ │ │Pusă în │ │Situaţia │ │
│Nr. │grupa de │ │Proiectată│Aprobată│funcţiune│Situaţia │capacităţii│ │
│crt.│produse, │ │(unităţi │(unităţi│(unităţi │capacităţii │de │Observaţii│
│ │lucrări, │U.M.│fizice) │fizice) │fizice) │după │producţie │ │
│ │servicii │ │(mil. lei)│(mil. │(mil. │restructurare│(unităţi │ │
│ │ │ │ │lei) │lei) │ │fizice) │ │
│ │ │ │ │ │ │ │(mil. lei) │ │
├────┼───────────┼────┼──────────┼────────┼─────────┼─────────────┼───────────┼──────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │6 │7 │8 │
├────┼───────────┼────┼──────────┼────────┼─────────┼─────────────┼───────────┼──────────┤
│ │TOTAL, din │ │ │ │ │ │ │ │
│ │care: │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴───────────┴────┴──────────┴────────┴─────────┴─────────────┴───────────┴──────────┘


    NOTĂ:
    Valorile din col. 5 vor fi cele din evidenţa contabilă.

    Director general,
    ..............................
    Director de specialitate,
    .........................................

    ANEXA 10

    (Anexa nr. 10 la norme)
    OPERATORUL ECONOMIC
     CLASIFICAT (după completare)
    SITUAŢIA
    investiţiilor realizate pe capacităţile de producţie pentru apărare

┌────┬───────────┬───────────┬─────────┬─────────┬──────────┐
│Nr. │Denumirea │Obiectul │Sursa de │Gradul de│Observaţii│
│crt.│capacităţii│investiţiei│finanţare│utilizare│ │
├────┼───────────┼───────────┼─────────┼─────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │
│ │ ├───────────┼─────────┼─────────┤ │
│1 │ │ │ │ │ │
│ │ ├───────────┼─────────┼─────────┤ │
│ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼───────────┼─────────┼─────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │
│ │ ├───────────┼─────────┼─────────┤ │
│2 │ │ │ │ │ │
│ │ ├───────────┼─────────┼─────────┤ │
│ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼───────────┼─────────┼─────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │
│ │ ├───────────┼─────────┼─────────┤ │
│3 │ │ │ │ │ │
│ │ ├───────────┼─────────┼─────────┤ │
│ │ │ │ │ │ │
└────┴───────────┴───────────┴─────────┴─────────┴──────────┘


    NOTE:
    1. Situaţia se completează cu ocazia inventarierii şi cuprinde obiectivele de investiţii noi realizate şi incluse în inventarul capacităţilor de producţie pentru apărare.
    2. La rubrica „Observaţii“ se vor menţiona inclusiv investiţiile nefinalizate aferente capacităţilor de producţie pentru apărare şi care nu au fost sistate.

    Director general,
    ..............................
    Director de specialitate,
    .........................................

    ANEXA 11

    (Anexa nr. 11 la norme)
    OPERATORUL ECONOMIC
    CLASIFICAT (după completare)
    SITUAŢIA
    suprafeţelor totale şi productive

┌────┬────────────┬─────────────────────────────────┬──────────┐
│ │Denumirea │Suprafaţa │ │
│ │capacităţii │(mp) │ │
│Nr. │(conform ├─────────┬───────────┬───────────┤Observaţii│
│crt.│fişei │Suprafaţa│Suprafaţa │Suprafaţa │ │
│ │capacităţii)│terenului│desfăşurată│desfăşurată│ │
│ │ │ │ │productivă │ │
├────┼────────────┼─────────┼───────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼─────────┼───────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┴────────────┼─────────┼───────────┼───────────┼──────────┤
│TOTAL │ │ │ │ │
└─────────────────┴─────────┴───────────┴───────────┴──────────┘


    NOTĂ:
    În cazul în care capacităţile nu se pot delimita, se va completa numai rubrica „Total“.

    Director general,
    ..............................
    Director de specialitate,
    .........................................

    ANEXA 12

    (Anexa nr. 12 la norme)
    OPERATORUL ECONOMIC
    SITUAŢIA
    dotării cu scule, dispozitive, verificatoare (SDV) şi aparatură de măsură
    şi control (AMC) specializate din sectorul de producţie pentru apărare

┌────┬─────────┬────────┬─────────┬──────────┐
│Nr. │ │Existent│Conservat│ │
│crt.│Categoria│buc. │buc. │Observaţii│
│ │ │(tone) │(tone) │ │
├────┼─────────┼────────┼─────────┼──────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │
├────┼─────────┼────────┼─────────┼──────────┤
│1 │SDV │ │ │ │
├────┼─────────┼────────┼─────────┼──────────┤
│2 │AMC │ │ │ │
├────┼─────────┼────────┼─────────┼──────────┤
│ │TOTAL │ │ │ │
└────┴─────────┴────────┴─────────┴──────────┘


    NOTĂ:
    SDV şi AMC vor fi corelate cantitativ cu capacităţile de producţie pentru apărare nominalizate în anexa nr. 8 la norme.

    Director general,
    ..............................
    Director de specialitate,
    .........................................

    ANEXA 13

    (Anexa nr. 13 la norme)
    OPERATORUL ECONOMIC
    CLASIFICAT (după completare)
    SITUAŢIA
    existentului de documentaţii aferente producţiei pentru apărare

┌────┬─────────────┬────────┬─────────────┬──────────┬───────┬────┬──────────┐
│ │ │ │Felul │ │ │ │ │
│Nr. │Denumirea │Simbolul│documentaţiei│Anul │Regimul│Nr. │Observaţii│
│crt.│documentaţiei│/faza │original (O),│elaborării│juridic│file│ │
│ │ │ │copie (C) │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼────────┼─────────────┼──────────┼───────┼────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼────────┼─────────────┼──────────┼───────┼────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┴─────────────┴────────┴─────────────┴──────────┴───────┴────┴──────────┤
│TOTAL │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


    NOTĂ:
    Situaţia se completează pe următoarele capitole:
    - studii;
    – documentaţii de produs;
    – documentaţii tehnologice;
    – documentaţii de licenţă.


    Director general,
    ..............................
    Director de specialitate,
    .........................................

    ANEXA 14

    (Anexa nr. 14 la norme)
    PAGINA DE GARDĂ
    Inventarul capacităţilor de producţie/servicii pentru apărare pe anul ............
    de la societatea ..................................................
    Aprobat
    (denumirea autorităţii de specialitate)
    Preşedinte
    Avizat
    (denumirea ministerului de resort)
    Secretar de stat
    Întocmit
    (denumirea operatorului economic)
    Director general

┌────┬────────────────────────────┬────┐
│Nr. │Denumirea capitolului │Pag.│
│crt.│ │ │
├────┼────────────────────────────┼────┤
│1 │Pagina de gardă │ │
├────┼────────────────────────────┼────┤
│2 │Notă de fundamentare │ │
├────┼────────────────────────────┼────┤
│3 │Anexa nr. 7 la norme - │ │
│ │Memoriu de prezentare │ │
├────┼────────────────────────────┼────┤
│ │Anexa nr. 8 la norme - │ │
│4 │Planul general al │ │
│ │operatorului economic │ │
├────┼────────────────────────────┼────┤
│5 │Anexa nr. 9 la norme - Fişa │ │
│ │capacităţii │ │
├────┼────────────────────────────┼────┤
│ │Anexa nr. 10 la norme - │ │
│6 │Situaţia investiţiilor │ │
│ │realizate pe capacităţile de│ │
│ │producţie pentru apărare │ │
├────┼────────────────────────────┼────┤
│ │Anexa nr. 11 la norme - │ │
│7 │Situaţia suprafeţelor totale│ │
│ │şi productive │ │
├────┼────────────────────────────┼────┤
│ │Anexa nr. 12 la norme - │ │
│ │Situaţia dotării cu scule, │ │
│ │dispozitive, verificatoare │ │
│8 │(SDV) şi aparatură de măsură│ │
│ │şi control (AMC) │ │
│ │specializate din sectorul de│ │
│ │producţie pentru apărare │ │
├────┼────────────────────────────┼────┤
│ │Anexa nr. 13 la norme - │ │
│9 │Situaţia existentului de │ │
│ │documentaţii aferente │ │
│ │producţiei pentru apărare │ │
├────┼────────────────────────────┼────┤
│10 │Listele de inventariere │ │
├────┼────────────────────────────┼────┤
│11 │Decizia privind numirea │ │
│ │comisiei de inventariere │ │
├────┼────────────────────────────┼────┤
│12 │Declaraţiile gestionarilor │ │
├────┼────────────────────────────┼────┤
│13 │Procesul-verbal de │ │
│ │inventariere │ │
└────┴────────────────────────────┴────┘



    ANEXA 15

    (Anexa nr. 15 la norme)
    (Secret după completare)
    Aprob.
    Ministerul de resort
    Secretarul de stat coordonator
    Avizat
    Autoritatea de specialitate
    PLANUL DE CONSERVARE
    - structura-cadru -
    1. Date de identificare:
    - denumirea operatorului economic;
    – sediul, numărul de telefon, fax, codul fiscal;
    – profilul de activitate.

    2. Planul general al operatorului economic, pe care se marchează:
    - amplasarea clădirilor, instalaţiilor tehnologice, depozitele de incintă, depozitele din afara unităţii, propuse pentru conservare;
    – căile de acces din incinta unităţii şi cele adiacente acesteia;
    – reţelele şi racordurile de alimentare cu energie electrică, agent termic şi gaze;
    – reţele de canalizare;
    – staţiile pirotehnice şi spaţiile de siguranţă aferente acestora;
    – poligoane de tragere sau încercare, căi de acces la acestea;
    – vecinătăţile.

    3. Organizarea şi desfăşurarea conservării capacităţilor de producţie:
    - justificarea conservării capacităţilor de producţie;
    – pregătirea pentru intrarea în conservare a capacităţilor de producţie;
    – menţinerea şi urmărirea comportării în timp a capacităţilor de producţie conservate;
    – particularităţi tehnice de conservare:
    – localizarea mijloacelor fixe propuse pentru conservare (utilaje, construcţii, plan general, instalaţii tehnologice etc.);
    – stabilirea duratei de conservare;
    – principalele activităţi pentru conservarea mijloacelor fixe (Se întocmeşte fişa de conservare pentru fiecare mijloc fix care urmează a fi conservat; fişa va conţine activităţile care se vor executa, timpii de execuţie, denumirea materialelor folosite pentru conservare.);
    – fişa de conservare - se aprobă de managerul operatorului economic.

    4. Categoria de personal folosită pentru conservare:
    - personal instruit în acest scop.

    5. Surse de finanţare pentru achiziţionarea materialelor necesare conservării şi cheltuielile de manoperă, după caz:
    - surse proprii;
    – bugetul de stat, prin ministerul de resort.

    6. Planul construcţiilor, instalaţiilor tehnologice, mijloacelor de producţie, elementelor de plan general, precum şi al investiţiilor/construcţiilor nefinalizate trebuie să conţină date privind:
    - destinaţia;
    – suprafaţa construcţiei, din care cea conservată;
    – mijloacele fixe care se vor conserva (denumire, an de fabricaţie, produsele pentru care sunt destinate, numărul utilajelor de acelaşi tip, cine execută, controlează şi răspunde de operaţiunile de conservare, cine răspunde în perioada de conservare, periodicitatea controlului mijloacelor fixe conservate);
    – căile interioare de acces, de evacuare şi de intervenţie;
    – instalaţiile, sistemele, dispozitivele şi aparatele de prevenire şi stingere a incendiilor cu care este echipată construcţia;
    – modalităţi de intervenţie în caz de incendiu sau calamităţi naturale.

    Director general,
    ..............................
    Director de specialitate,
    .........................................
    NOTE:
    1. La planul de conservare se anexează fişele de conservare, care se aprobă de conducătorul operatorului economic.
    2. Fişele de conservare se întocmesc pentru fiecare mijloc de producţie propus pentru conservare, precum şi pentru sumele propuse pentru finanţare în anul respectiv.


    ANEXA 16

    (Anexa nr. 16 la norme)
    (Secret după completare)
    Aprob.
    Ministerul de resort
    Secretarul de stat coordonator
    Avizat
    Autoritatea de specialitate
    PLANUL DE SECURIZARE
    - structura-cadru -
    1. Date de identificare:
    - denumirea operatorului economic;
    – sediul, numărul de telefon, fax, codul fiscal;
    – profilul de activitate.

    2. Planul general al operatorului economic, pe care se marchează:
    - amplasarea clădirilor, instalaţiilor tehnologice, depozitele de incintă, depozitele din afara unităţii, propuse pentru securizare;
    – căile de acces din incinta unităţii şi cele adiacente acesteia;
    – reţelele şi racordurile de alimentare cu energie electrică, agent termic şi gaze;
    – reţele de canalizare;
    – staţiile pirotehnice şi spaţiile de siguranţă aferente acestora;
    – poligoane de tragere sau încercare, căi de acces la acestea;
    – vecinătăţile.

    3. Organizarea şi desfăşurarea securizării capacităţilor de producţie:
    - justificarea securizării capacităţilor de producţie;
    – particularităţi tehnice de securizare:
    – întocmirea planului de pază şi stabilirea condiţiilor de securitate, după caz;
    – executarea de lucrări de reabilitare a clădirilor, în scopul asigurării unui climat tehnologic conform normelor în vigoare, inclusiv reabilitarea reţelelor de energie electrică, gaze, apă, canalizare şi stării de epurare;
    – asigurarea condiţiilor de climat tehnologic impus de normativele de profil;
    – localizarea mijloacelor fixe propuse pentru securizare (utilaje, construcţii, plan general, instalaţii tehnologice etc.);
    – stabilirea duratei de securizare;
    – principalele activităţi pentru securizarea capacităţilor de producţie.

    4. Categoria de personal folosită pentru securizare:
    - personal instruit în acest scop.

    5. Surse de finanţare pentru achiziţionarea materialelor necesare securizării şi cheltuielile de manoperă, după caz:
    - surse proprii;
    – bugetul de stat, prin ministerul de resort.

    6. Planul construcţiilor, instalaţiilor tehnologice, mijloacelor de producţie, elementelor de plan general, precum şi al investiţiilor/construcţiilor nefinalizate trebuie să conţină date privind:
    - destinaţia;
    – suprafaţa construcţiei, din care cea securizată;
    – mijloacele fixe care se vor securiza;
    – căile interioare de acces, de evacuare şi de intervenţie;
    – instalaţiile, sistemele, dispozitivele şi aparatele de prevenire şi stingere a incendiilor cu care este echipată construcţia;
    – modalităţi de intervenţie în caz de incendiu sau calamitaţi naturale.

    NOTE:
    1. La planul de securizare se anexează fişele de securizare, care se aprobă de conducătorul operatorului economic.
    2. Fişele de securizare se întocmesc pentru fiecare mijloc de producţie propus pentru securizare, precum şi pentru sumele propuse pentru finanţare în anul respectiv.

    Director general,
    ..............................
    Director de specialitate,
    .........................................

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016