Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 1.330 din 28 decembrie 2023  pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 98/2017 privind funcţia de control ex ante al procesului de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achiziţie publică, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, prevăzute în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 419/2018     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 1.330 din 28 decembrie 2023 pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 98/2017 privind funcţia de control ex ante al procesului de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achiziţie publică, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, prevăzute în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 419/2018

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1193 din 29 decembrie 2023
        În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,
        Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. I
    Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 98/2017 privind funcţia de control ex ante al procesului de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achiziţie publică, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, prevăzute în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 419/2018, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 496 din 18 iunie 2018, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se înlocuiesc cu normele metodologice prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

    ART. II
        Procedurilor de atribuire aflate în curs de desfăşurare la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri li se aplică prevederile legale în vigoare la data iniţierii procedurii de atribuire.



                                                 PRIM-MINISTRU
                                             ION-MARCEL CIOLACU
                                              Contrasemnează:
                                              Viceprim-ministru,
                                                Marian Neacşu
                                       Secretarul general al Guvernului,
                                                 Mircea Abrudean
                    Preşedintele Agenţiei Naţionale
                    pentru Achiziţii Publice,
                                                 Iuliana Feclistov
                    Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice
                    şi administraţiei,
                                                 Adrian-Ioan Veştea
                                       p. Ministrul investiţiilor şi proiectelor europene,
                                                Teodora-Elena Preoteasa,
                                                   secretar de stat
                                       Ministrul cercetării, inovării şi digitalizării,
                                                   Bogdan-Gruia Ivan

        Bucureşti, 28 decembrie 2023.
        Nr. 1.330.
    ANEXA 1

     (Anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 419/2018)
                                          NORME METODOLOGICE
                   de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 98/2017
                        privind funcţia de control ex ante al procesului de atribuire a
                           contractelor/acordurilor-cadru de achiziţie publică,
                              a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale şi a
                       contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii
    CAP. I
    Domeniul de aplicare a controlului ex ante şi organizarea sa la nivelul Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice
    ART. 1
    (1) Activitatea de control ex ante, prevăzută la art. 6 alin. (2)-(4) din ordonanţa de urgenţă, se iniţiază odată cu emiterea deciziei de verificare şi înştiinţarea autorităţii/entităţii contractante, conform art. 9 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă, şi se finalizează, după caz, la:
    a) 60 de zile de la data emiterii avizului conform cu privire la documentaţia de atribuire, în cazul în care autoritatea/entitatea contractantă nu a transmis spre publicare anunţul de participare/de participare simplificat/de concurs/de concesionare;
    b) data înştiinţării cu privire la încheierea contractului/ acordului-cadru;
    c) data rămânerii definitive a hotărârii de anulare a procedurii;
    d) data încheierii actului adiţional pentru modificări ale contractului/acordului-cadru;
    e) data deciziei privind anularea demersului de modificare a contractului/acordului-cadru.

    (2) În termen de 3 zile lucrătoare de la finalizarea activităţii de control ex ante, verificatorii ex ante întocmesc o adresă cu privire la măsurile de remediere adoptate de către autoritatea/entitatea contractantă care se transmite Agenţiei Naţionale de Integritate, atunci când sunt incidente prevederile art. 7 alin. (6) din ordonanţa de urgenţă.

    ART. 2
    (1) În aplicarea dispoziţiilor art. 5 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă, funcţia de control ex ante al procesului de atribuire a contractelor şi al modificărilor contractuale se exercită de către ANAP la nivel central şi teritorial.
    (2) Pentru fiecare procedură de atribuire, respectiv modificare contractuală, incluse în programul de verificare, se împuternicesc verificatori ex ante, astfel:
    a) un verificator ex ante care efectuează activitatea de control în conformitate cu prevederile art. 11 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă şi, respectiv,
    b) verificatori ex ante care efectuează activitatea de control în conformitate cu prevederile art. 12 şi 20, respectiv a modificărilor contractuale conform art. 21 din ordonanţa de urgenţă, după caz.

    (3) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), aspectele privind propunerea de răspuns a autorităţii/entităţii contractante la solicitările de clarificări adresate de către operatorii economici în legătură cu documentaţia de atribuire şi/sau a oricăror completări/informaţii suplimentare pe care autoritatea/entitatea contractantă doreşte să le formuleze în legătură cu documentaţia de atribuire în cauză, prevăzute la art. 11 alin. (1) lit. c) din ordonanţa de urgenţă sunt verificate de persoana prevăzută la alin. (2) lit. a) cu sprijinul persoanelor prevăzute la alin. (2) lit. b).
    (4) Verificatorul ex ante prevăzut la alin. (2) lit. a) se desemnează la nivelul structurii de specialitate din cadrul ANAP responsabile cu realizarea controlului ex ante, în corelare cu programul de verificare aprobat conform art. 3 alin. (11).
    (5) Echipa de control prevăzută la alin. (2) lit. b) este împuternicită prin decizie de verificare, aprobată prin ordin al preşedintelui ANAP, în baza programului de verificare, în termen de o zi lucrătoare de la publicarea anunţului de participare/de concurs/de participare simplificat/de concesionare/de la momentul includerii în programul de verificare a modificării contractuale sau a procedurii de negociere fără publicarea prealabilă.
    (6) Ordinul şi decizia de verificare prevăzute la alin. (5) se transmit în maximum o zi lucrătoare de la aprobare autorităţilor/entităţilor contractante selectate în vederea controlului ex ante.
    (7) În aplicarea art. 26 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă, persoanele prevăzute în decizia de verificare menţionată la alin. (5) sunt împuternicite să constate contravenţii şi să aplice sancţiuni la procedurile de atribuire şi modificările contractuale pentru care au fost desemnaţi să efectueze activitatea de verificare ex ante.

    ART. 3
    (1) Metodologia de selecţie, prevăzută în capitolul II secţiunea 1 din ordonanţa de urgenţă, se aplică în fiecare zi lucrătoare, pentru:
    a) documentaţiile de atribuire înregistrate în ziua precedentă în SEAP, care se încadrează în prevederile art. 6 din ordonanţa de urgenţă şi care au valoare estimată mai mare decât pragul de achiziţie directă;
    b) înştiinţările primite de la autorităţile/entităţile contractante privind iniţierea unor negocieri fără publicare prealabilă sau a unor modificări contractuale, înregistrate la ANAP în ziua precedentă, care se încadrează în prevederile art. 6 din ordonanţa de urgenţă şi au valoare estimată mai mare decât pragul de achiziţie directă.

    (2) Metodologia de selecţie are la bază evaluarea riscului asociat procedurilor de atribuire a contractelor şi, pe baza rezultatului obţinut prin aplicarea unor filtre, criterii şi indicatori de risc, se realizează includerea acestora în programul de verificare.
    (3) În cazul modificărilor contractuale, metodologia de selecţie se aplică zilnic asupra înştiinţărilor primite de la autorităţile/entităţile contractante privind iniţierea unor modificări contractuale şi urmăreşte încadrarea în ţintele anuale stabilite prin ordinul preşedintelui ANAP prevăzut la art. 7 alin. (3^1) din ordonanţa de urgenţă, în funcţie de rezultatul obţinut prin aplicarea unor filtre, criterii şi indicatori de risc.
    (4) Filtrele sunt utilizate pentru a repartiza procedurile de atribuire a contractelor şi modificările contractuale, care urmează să fie introduse în programul de verificare, şi se referă la:
    a) tipul contractului, respectiv contract de produse, contract de servicii sau contract de lucrări;
    b) valoarea estimată;
    c) codul CPV utilizat pentru descrierea achiziţiei în cauză.

    (5) Indicatorii de risc prevăzuţi la alin. (2) şi (3) sunt:
    a) impactul financiar al achiziţiei, respectiv al modificării contractuale;
    b) complexitatea obiectului contractului, respectiv a modificării contractuale;
    c) istoricul şi experienţa autorităţii contractante în aplicarea legislaţiei menţionate la art. 2 alin. (1) lit. g) din ordonanţa de urgenţă.

    (6) Indicatorul de risc prevăzut la alin. (5) lit. a) este evaluat, pentru fiecare caz în parte, în funcţie de următoarele criterii:
    a) valoarea estimată a contractului, respectiv a modificării contractuale iniţiate;
    b) valoarea cumulată a tuturor modificărilor contractuale anterioare, efectuate în cadrul contractului în cauză, în circumstanţele prevăzute la art. 221 alin. (1) lit. b) şi c) din Legea nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare, art. 237 şi 238 din Legea nr. 99/2016, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv art. 102 şi 103 din Legea nr. 100/2016, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) ponderea valorică a modificării contractuale prin raportare la valoarea iniţială a contractului.

    (7) Indicatorul de risc prevăzut la alin. (5) lit. b) este evaluat, pentru fiecare caz în parte, în funcţie de cel puţin următoarele criterii, dar fără a se limita la:
    a) obiectul contractului, respectiv al modificării contractuale, aşa cum rezultă şi din codul/codurile CPV utilizate pentru descrierea achiziţiei în cauză;
    b) tipul procedurii de atribuire aplicată conform art. 2 alin. (1) lit. g) din ordonanţa de urgenţă;
    c) criteriul de atribuire utilizat;
    d) sursa de finanţare a contractului ce urmează a fi încheiat;
    e) numărul modificărilor anterioare ale contractului efectuate în conformitate cu prevederile legale menţionate la alin. (6) lit. b);
    f) diversitatea aspectelor ce fac obiectul modificării contractuale în cauză, prin raportare la natura generală a obiectului contractului şi a circumstanţelor de modificare a contractului prevăzute de art. 221 alin. (1) lit. b) şi c) din Legea nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare, art. 237 şi 238 din Legea nr. 99/2016, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv art. 102 şi 103 din Legea nr. 100/2016, cu modificările şi completările ulterioare.

    (8) Indicatorul de risc prevăzut la alin. (5) lit. c) este stabilit periodic pentru fiecare autoritate/entitate contractantă, prin raportare la tipurile de contract atribuite în ultimii 3 ani calendaristici, respectiv de produse, servicii, sau lucrări, după caz, în funcţie de criterii, care sunt cel puţin următoarele:
    a) istoricul rezultatelor controalelor efectuate de ANAP cu privire la respectarea dispoziţiilor legale în domeniul achiziţiilor publice/sectoriale, sau, după caz, concesiuni de lucrări şi concesiuni de servicii;
    b) rata anuală a contestaţiilor admise din numărul total de contestaţii depuse, comparativ cu cea anuală la nivel naţional, calculată ca medie pentru aceeaşi perioadă de referinţă;
    c) eficacitatea în derularea procedurilor de atribuire reflectată de indicatori cum ar fi durata medie a respectivelor proceduri, calculată de la publicarea anunţurilor de participare până la data publicării anunţurilor de atribuire, ponderea procedurilor de atribuire finalizate prin anulare din totalul celor iniţiate;
    d) dimensiunea achiziţiilor realizate, reflectată în numărul mediu anual al contractelor semnate şi valoarea medie anuală a acestora;
    e) calitatea proceselor de achiziţie derulate, reflectată de indicatori cum ar fi numărul mediu de oferte/candidaturi primite la procedurile de atribuire, rata medie a ofertelor/candidaturilor admisibile din procedurile de atribuire, numărul mediu anual al anunţurilor de tip erată publicate în cadrul procedurilor de atribuire, calculaţi prin raportare la media naţională;
    f) capacitatea de a stabili valoarea estimată a contractului de o manieră adecvată contextului aferent lansării procedurii de atribuire, reflectată prin media anuală a ratei dintre valoarea contractelor semnate şi valoarea estimată a tuturor achiziţiilor, comparativ cu media naţională pentru aceeaşi perioadă de referinţă.

    (9) Procedurile de atribuire a contractului, respectiv modificările contractuale, se clasifică în următoarele categorii de risc:
    a) proceduri de atribuire sau modificări contractuale cu valoare estimată foarte mare, stabilită în funcţie de anumite praguri valorice aplicate, în corelare cu indicatorul de risc prevăzut la alin. (5) lit. a);
    b) proceduri de atribuire sau modificări contractuale cărora li se asociază unul dintre următoarele tipuri de riscuri, ca urmare a aplicării cumulative a indicatorilor prevăzuţi la alin. (5): risc foarte ridicat, risc ridicat, risc mediu sau risc scăzut.

    (10) Programul de verificare se realizează prin includerea cu preponderenţă a procedurilor de atribuire a contractelor şi a modificărilor contractuale în funcţie de încadrarea în categoriile de risc de la alin. (9), în ordine descrescătoare, iar în cazul în care se înregistrează acelaşi grad de risc, selecţia se face aleatoriu, ţinându-se cont de îndeplinirea unor condiţii cum ar fi:
    a) distribuirea în mod echilibrat a procedurilor de atribuire selectate în vederea controlului ex ante în funcţie de numărul celor iniţiate de o autoritate contractantă într-o anumită perioadă de timp;
    b) gradul de încărcare al echipelor de verificatori ex ante.

    (11) Programul de verificare se aprobă de preşedintele ANAP.

    ART. 4
    (1) În aplicarea dispoziţiilor art. 2 alin. (1) lit. a) din ordonanţa de urgenţă, controlul aspectelor de calitate se referă la următoarele elemente, în măsura în care presupune o analiză, prin raportare la obiectul contractului, a relevanţei utilizării acestora şi a modului în care se asigură respectarea principiilor ce stau la baza atribuirii contractelor, în elaborarea documentaţiei de atribuire, a eventualelor modificări aduse acesteia, respectiv în formularea răspunsurilor la solicitările de clarificări adresate de operatorii economici, astfel:
    a) alegerea tipului de procedură de atribuire aplicat;
    b) utilizarea adecvată a instrumentelor şi tehnicilor specifice de atribuire a contractelor;
    c) stabilirea criteriilor de calificare şi selecţie, precum şi nivelurile minime asociate acestora şi/sau modul în care se poate proba îndeplinirea de către operatorii economici;
    d) alegerea criteriului de atribuire şi/sau a factorilor de evaluare din cadrul acestuia, precum şi stabilirea ponderilor asociate respectivilor factori şi/sau coerenţa metodologiei de acordare a punctajului;
    e) strategia autorităţii/entităţii contractante referitoare la atribuirea pe loturi a contractului;
    f) corelarea specificaţiilor tehnice cu cerinţele formulate în celelalte secţiuni ale documentaţiei de atribuire, cum ar fi cele referitoare la modul de întocmire a propunerilor tehnice şi/sau financiare, sau clauzele contractuale referitoare la recepţia serviciilor, bunurilor sau lucrărilor, după caz;
    g) corelaţia dintre natura/scopul contractului, mecanismele contractuale aferente recepţiei produselor/serviciilor/lucrărilor ce fac obiectul acestuia şi cele de plată aferente;
    h) stabilirea clauzelor contractuale de o manieră care să asigure că drepturile şi obligaţiilor părţilor reflectă o alocare corespunzătoare a riscurilor aferente implementării;
    i) claritatea şi caracterul complet al răspunsurilor autorităţii/entităţii contractante prin raportare la solicitările de clarificări/informaţii suplimentare formulate cu privire la elementele precizate la lit. a)-h).

    (2) În cazul documentaţiilor de atribuire aferente contractelor care au obiecte ce aparţin unor sectoare specifice de activitate economică, care se stabilesc pe parcursul unei perioade determinate prin ordin al preşedintelui ANAP, se consideră aspecte de calitate, pe lângă cele prevăzute la alin. (1), acelea referitoare la specificaţii tehnice restrictive/discriminatorii şi/sau care favorizează anumiţi operatori economici.
    (3) Sunt considerate aspecte de calitate următoarele, cu condiţia să presupună o analiză, în condiţiile dispoziţiilor art. 2 alin. (1) lit. a) din ordonanţa de urgenţă, cu privire la modul de respectare a principiilor ce stau la baza atribuirii contractelor în contextul specific al unei proceduri de atribuire, în legătură cu evaluarea ofertelor/candidaturilor:
    a) modul de respectare de către comisia de evaluare a principiului tratamentului egal în elaborarea şi transmiterea de solicitări de clarificări ofertanţilor/candidaţilor, precum şi la stabilirea ofertelor/candidaturilor respinse;
    b) aplicarea consecventă a criteriilor de calificare şi selecţie, a criteriului de atribuire şi a celorlalte cerinţe formale precizate în instrucţiunile pentru ofertanţi, precum şi a prevederilor caietului de sarcini referitoare la organizarea, calificarea şi experienţa personalului ce va realiza efectiv activităţile care fac obiectul contractului, prin raportare la ofertele/candidaturile depuse.

    (4) Sunt considerate aspecte de calitate următoarele, cu condiţia să presupună o analiză în condiţiile dispoziţiilor art. 2 alin. (1) lit. a) din ordonanţa de urgenţă cu privire la posibilitatea realizării unei modificări contractuale în condiţiile prevăzute la art. 221 alin. (1) lit. b) şi c) din Legea nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare, art. 237 şi 238 din Legea nr. 99/2016, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv art. 102 şi 103 din Legea nr. 100/2016, cu modificările şi completările ulterioare, după caz:
    a) măsura în care modificarea propusă afectează sau nu natura generală a contractului;
    b) justificările aduse de autoritatea/entitatea contractantă cu privire la caracterul imprevizibil al evenimentului care determină necesitatea modificării contractuale, respectiv cu privire la imposibilitatea înlocuirii contractorului iniţial.

    (5) În cazul procedurilor de negociere fără publicare prealabilă, se consideră aspecte de calitate acelea prevăzute la alin. (1) şi (3), prevederile acestora urmând a fi aplicate în mod corespunzător.
    (6) Aspectele care nu sunt încadrate ca aspecte de calitate, potrivit alin. (1)-(5), reprezintă aspecte de regularitate, acestea acoperind toate acele aspecte care decurg din aplicarea întocmai a dispoziţiilor legale care reglementează achiziţiile publice/sectoriale sau a concesiunilor de lucrări şi concesiunilor de servicii, după caz, sau pentru aplicarea cărora ANAP emite ordine/instrucţiuni/notificări, fiind preluate ca abordări de bună practică prin intermediul listelor de verificare aprobate în conformitate cu prevederile alin. (8).
    (7) Aspectele de oportunitate şi/sau de natură tehnică, cum ar fi următoarele, nu fac obiectul controlului ex ante:
    a) identificarea nevoii autorităţii contractante şi stabilirea necesităţii cu privire la obiectul contractului pentru care se lansează procedura de atribuire;
    b) analiza opţiunilor în vederea identificării soluţiei adecvate pentru satisfacerea nevoii identificate;
    c) stabilirea specificaţiilor tehnice şi/sau alegerea standardelor de performanţă aferente acestora;
    d) succesiunea şi durata activităţilor în cadrul contractului;
    e) conformitatea propunerii tehnice cu specificaţiile tehnice ale caietului de sarcini, cu excepţia cazurilor în care aplicarea eronată sau neaplicarea prevederilor legislaţiei menţionate la art. 2 alin. (1) lit. g) din ordonanţa de urgenţă, incidente procesului de evaluare a ofertelor, este de natură a conduce la încălcarea principiilor prevăzute la art. 2 alin. (2) din Legea 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare, art. 2 alin. (2) din Legea nr. 99/2016 privind achiziţiile sectoriale, cu modificările şi completările ulterioare, art. 2 alin. (2) din Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrări şi concesiunile de servicii, cu modificările şi completările ulterioare;
    f) preţurile practicate de către ofertanţi, cu excepţia situaţiilor în care există indicii că ofertele depuse conţin elementele de preţ sau cost ce sunt aparent neobişnuit de scăzute în raport cu lucrările, produsele sau serviciile care constituie obiectul contractului care urmează a fi atribuit, avându-se în vedere valoarea estimată a acestora şi/sau preţurile ofertate pe respectivele elemente de preţ/cost de ceilalţi ofertanţi;
    g) aspectele tehnice şi/sau economice cuprinse în rapoartele experţilor/specialiştilor cooptaţi în comisiile de evaluare, cu excepţia cazurilor în care modul de utilizare a acestor aspecte de către respectivele comisii în procesul de evaluare este de natură a conduce la încălcarea principiilor prevăzute de legislaţia menţionată la art. 2 alin. (1) lit. g) din ordonanţa de urgenţă.

    (8) În aplicarea dispoziţiilor art. 5 alin. (2) din ordonanţa de urgenţă, ANAP detaliază modul de verificare al aspectelor de regularitate şi de calitate, conform celor prevăzute în prezentul articol, în cadrul unor liste de verificare aprobate prin ordin al preşedintelui ANAP.
    (9) Următoarele aspecte nu fac obiectul controlului ex ante:
    a) punctele de vedere elaborate de autorităţile contractante în legătură cu contestaţiile/plângerile depuse în conformitate cu Legea nr. 101/2016 privind remediile şi căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) comunicările transmise de autoritatea/entitatea contractantă ofertanţilor/candidaţilor în baza art. 214 alin. (1) şi art. 215 alin. (1) din Legea nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare, a art. 227 alin. (1) şi art. 228 alin. (1) din Legea nr. 99/2016, cu modificările şi completările ulterioare, sau a art. 92 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 100/2016, cu modificările şi completările ulterioare.


    CAP. II
    Desfăşurarea activităţii de control ex ante al documentaţiei de atribuire, al anunţului de tip erată şi al propunerii de răspuns la solicitările de clarificări/informaţii suplimentare
    ART. 5
    (1) Controlul ex ante prevăzut la art. 11 alin. (1) lit. a) din ordonanţa de urgenţă se efectuează în termen de 9 zile lucrătoare de la data selectării documentaţiei de atribuire pentru verificare prevăzute la art. 1 alin. (1), respectiv de la data primirii documentelor prevăzute la art. 10 alin. (1) lit. a) din ordonanţa de urgenţă, în situaţia în care acestea din urmă nu sunt disponibile în SEAP.
    (2) ANAP transmite, prin intermediul SEAP, constatările sale rezultate din verificarea aspectelor de calitate şi de regularitate autorităţii/entităţii contractante, respectiv avizul conform semnat cu semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat, eliberat de un furnizor de servicii de certificare acreditat în condiţiile legii.
    (3) În cazul emiterii unui aviz conform condiţionat, în termen de 5 zile lucrătoare de la publicarea anunţului de participare/de participare simplificat/de concurs/de concesionare pentru documentaţia aferentă acestuia, ANAP va transmite autorităţii/entităţii contractante concluziile asupra modului în care au fost implementate măsurile de remediere ce au făcut obiectul respectivului aviz.
    (4) Termenul prevăzut la alin. (1) se prelungeşte cu 5 zile lucrătoare în cazul verificărilor aferente documentaţiilor de atribuire prevăzute la art. 4 alin. (2).
    (5) Anunţul de participare/de participare simplificat/de concurs/de concesionare se transmite spre publicare în maximum 60 de zile de la comunicarea avizului conform în condiţiile alin. (2).
    (6) După expirarea termenului prevăzut la alin. (5), avizul conform emis de către ANAP nu mai produce efecte, autoritatea/entitatea contractantă având doar posibilitatea de a transmite în SEAP o nouă documentaţie de atribuire.

    ART. 6
    (1) În urma controlului ex ante al documentelor prevăzute la art. 11 alin. (1) lit. b) din ordonanţa de urgenţă, ANAP are obligaţia ca în termen de maximum două zile lucrătoare de la data încărcării anunţului tip erată în SEAP:
    a) fie să emită către operatorul SEAP acceptul de publicare pentru anunţul respectiv, dispoziţiile art. 6 alin. (2) fiind aplicabile în mod corespunzător;
    b) fie să respingă publicarea anunţului, caz în care emite autorităţii/entităţii contractante aviz conform condiţionat.

    (2) În cazul prevăzut la alin. (1) lit. a), operatorul SEAP are obligaţia:
    a) de a transmite anunţul spre publicare în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene în cel mult o zi lucrătoare de la primirea acceptului de publicare, în cazul în care este prevăzută o obligaţie în acest sens sau autoritatea/entitatea contractantă selectează voluntar această opţiune; operatorul SEAP are obligaţia de a asigura înregistrarea în sistemul electronic a datei la care a fost transmis anunţul spre publicare, ca probă privind momentul transmiterii;
    b) de a publica anunţul în SEAP în cel mult 2 zile lucrătoare de la primirea acceptului de publicare.


    ART. 7
    (1) Controlul ex ante al documentelor prevăzute la art. 11 alin. (1) lit. c) din ordonanţa de urgenţă se realizează în termen de 3 zile lucrătoare de la data primirii fiecărei propuneri de răspuns consolidat formulate de autoritatea/entitatea contractantă la solicitările de clarificări şi/sau fiecărei completări/informaţii suplimentare cu privire la documentaţia de atribuire.
    (2) Autoritatea/Entitatea contractantă are obligaţia de a transmite către ANAP propunerea de răspuns consolidat formulat la solicitările de clarificări/informaţii suplimentare cu cel puţin 4 zile lucrătoare anterior termenului sau, după caz, termenelor de răspuns stabilit/stabilite în anunţul de participare/de participare simplificat/de concurs/de concesionare conform prevederilor art. 161 din Legea nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare, art. 173 din Legea nr. 99/2016, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv art. 70 alin. (8) din Legea nr. 100/2016, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) În cazul în care procedura de atribuire nu se derulează integral prin mijloace electronice sau din motive tehnice nu este posibilă vizualizarea acestora în SEAP de către verificatorii ex ante, autoritatea/entitatea contractantă are obligaţia de a transmite ANAP periodic, prin poştă electronică sau fax, dar nu mai târziu de termenele prevăzute de alin. (2), solicitările de clarificări sau informaţii suplimentare transmise de operatorii economici interesaţi de accesul la respectiva procedură de atribuire, în vederea exercitării controlului ex ante.

    CAP. III
    Desfăşurarea activităţii de control al procesului de evaluare a ofertelor/candidaturilor şi de atribuire a contractului
    ART. 8
    (1) Controlul ex ante prevăzut la art. 12 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă se realizează cu respectarea următoarelor termene, calculate de la data încărcării în SEAP a înscrisurilor ce conţin deciziile formalizate ale comisiei de evaluare:
    a) 3 zile lucrătoare pentru verificarea aspectelor prevăzute la art. 12 alin. (1) lit. a) din ordonanţa de urgenţă, respectiv 1 zi lucrătoare pentru verificarea aspectelor prevăzute la art. 12 alin. (1) lit. a) din ordonanţa de urgenţă, în cazul în care autoritatea/entitatea contractantă a apelat la indicaţia globală în DUAE pentru toate criteriile de selecţie;
    b) 4 zile lucrătoare pentru verificarea aspectelor prevăzute la art. 12 alin. (1) lit. b) din ordonanţa de urgenţă;
    c) 2 zile lucrătoare pentru verificarea aspectelor prevăzute la art. 12 alin. (1) lit. c) din ordonanţa de urgenţă;
    d) 3 zile lucrătoare pentru verificarea aspectelor prevăzute la art. 12 alin. (1) lit. d), respectiv art. 12 alin. (2) din ordonanţa de urgenţă;
    e) 2 zile lucrătoare pentru verificarea aspectelor prevăzute la art. 12 alin (1) lit. e) din ordonanţa de urgenţă.

    (2) În cazul în care procedura de atribuire implică şi derularea unor runde de negociere/dialog, la termenele prevăzute conform alin. (1) lit. b) şi c) se adaugă 3 zile lucrătoare pentru realizarea controlului ex ante prevăzut la art. 12 alin. (1) lit. b), respectiv lit. c), din ordonanţa de urgenţă, asupra înscrisului/înscrisurilor ce conţin deciziile formalizate ale comisiei de evaluare rezultate în urma finalizării negocierii/dialogului.

    ART. 9
        Prin controlul ex ante se verifică dacă concluziile comisiei de evaluare sunt complete şi fundamentate corect prin raportare la prevederile legale în domeniul achiziţiilor publice/sectoriale sau, după caz, concesiuni de lucrări sau servicii, la cerinţele din documentaţia de atribuire, la răspunsurile/informaţiile suplimentare/eratele transmise de autoritatea/entitatea contractantă şi conţinutul ofertelor/candidaturilor depuse.

    CAP. IV
    Aspecte specifice ale controlului ex ante al procedurilor de negociere fără publicare prealabilă şi al modificărilor contractuale
    ART. 10
    (1) Notificarea intenţiei de a iniţia procedura de negociere fără publicare prealabilă, respectiv de a modifica contractul/acordul-cadru, se transmite către ANAP prin intermediul SEAP sau prin alte mijloace electronice dacă, din motive de natură tehnică, operatorul SEAP nu are posibilitatea transmiterii, în aceeaşi zi cu transmiterea invitaţiilor către operatorii economici vizaţi, cu respectarea termenelor prevăzute la art. 20, respectiv art. 21 din ordonanţa de urgenţă.
    (2) Notificarea prevăzută la alin. (1) trebuie sa conţină informaţiile cuprinse în anexele nr. 1.1 şi 1.2 la prezentele norme metodologice.
    (3) În vederea derulării controlului ex ante, autoritatea/entitatea contractantă pune la dispoziţia ANAP prin intermediul mijloacelor electronice, în cazul procedurilor de negociere fără publicare prealabilă, în termen de o zi lucrătoare de la data solicitării de către verificatorii ex ante, informaţiile/documentele necesare, art. 10 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă aplicându-se în mod corespunzător.
    (4) În caz de anulare a procedurii de negociere fără publicare prealabilă, autoritatea/entitatea contractantă transmite ANAP, în copie conform cu originalul, hotărârea de anulare, în termen de o zi de la adoptarea acesteia.

    ART. 11
    (1) ANAP analizează, în termen de 3 zile lucrătoare de la primirea acestora, conţinutul documentelor transmise de autoritatea/entitatea contractantă şi emite, în acelaşi termen, avizul conform cu privire la modul în care autoritatea/entitatea contractantă a demonstrat respectarea prevederilor legale invocate, ce permit aplicarea procedurii de negociere fără publicarea prealabilă, precum şi cu privire la prevederile documentaţiei de atribuire.
    (2) În situaţii excepţionale, în care complexitatea documentelor puse la dispoziţie de autoritatea/entitatea contractantă impun o analiză ce necesită un interval de timp mai îndelungat, termenul pentru emiterea avizului conform se prelungeşte cu 2 zile lucrătoare.
    (3) În cazul prevăzut la alin. (2), ANAP informează autoritatea/entitatea contractantă în termenul de la alin. (1), iar aceasta va amâna, în mod corespunzător, termenul pentru demararea rundelor de negociere.
    (4) ANAP analizează, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea raportului procedurii şi a tuturor înscrisurilor aferente derulării procesului de negociere, conţinutul documentelor transmise de autoritatea/entitatea contractantă şi emite, în acelaşi termen, avizul conform cu privire la modul în care autoritatea/entitatea contractantă a demonstrat respectarea prevederilor legale cu privire la derularea procedurii de negociere fără publicare prealabilă.
    (5) ANAP emite avizul conform final în termen de 2 zile lucrătoare de la primirea raportului procedurii aprobat de reprezentantul legal.

    ART. 12
    (1) În sensul art. 21 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă, etapele de modificare a contractului/acordului-cadru includ toate demersurile dintre autoritatea/entitatea contractantă şi contractant cu privire la stabilirea şi formalizarea condiţiilor ce vor guverna implementarea modificării contractuale.
    (2) Până la data-limită de începere a demersurilor dintre autoritatea/entitatea contractantă şi contractant cu privire la etapele de modificare a contractului/acordului-cadru, respectiv data expirării termenului de 5 zile lucrătoare de la înregistrarea notificării la ANAP, verificatorii ex ante fundamentează constatările aferente emiterii, în cadrul acestui termen, a recomandării prin care se aduc la cunoştinţa autorităţii/entităţii contractante în cauză motivele pentru care ANAP consideră că sunt/nu sunt întrunite condiţiile prevăzute de lege în ceea ce priveşte modificarea contractului.
    (3) În situaţia în care autoritatea/entitatea contractantă aduce justificări suplimentare în raport cu cele semnalate de ANAP prin recomandarea transmisă conform alin. (2), ANAP emite, în termen de 3 zile lucrătoare, recomandarea finală cu privire la modul în care sunt întrunite condiţiile prevăzute de lege pentru efectuarea modificării contractuale în cauză.
    (4) În aplicarea art. 6 alin. (4) din ordonanţa de urgenţă, verificatorii ex ante nu participă la derularea propriu-zisă a etapelor de modificare a contractului.

    CAP. V
    Avizul conform al ANAP
    ART. 13
    (1) Avizul conform este emis, în limita informaţiilor furnizate de autoritatea/entitatea contractantă, în format electronic, semnat cu semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat, eliberat de un furnizor de servicii de certificare acreditat în condiţiile legii, şi transmis prin SEAP.
    (2) Verificatorii ex ante răspund de acurateţea constatărilor rezultate din exercitarea atribuţiilor şi de fundamentarea propunerilor ce stau la baza emiterii avizului conform.
    (3) Prin excepţie de la alin. (1), în cazul în care nu este posibilă transmiterea avizului prin SEAP, acesta se emite în format letric şi se transmite prin orice mijloace de comunicare prevăzute la cap. II secţiunea a 5-a din Legea nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare, la cap. III secţiunea a 5-a din Legea nr. 99/2016, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv la cap. III secţiunea a 4-a din Legea nr. 100/2016, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) Termenele pentru emiterea şi comunicarea avizului conform, prevăzute la art. 5-8 şi 11, nu includ:
    a) perioadele de timp în care au fost puse la dispoziţia ANAP informaţiile şi/sau documentele necesare conform art. 10 alin. (1) lit. a), c), e) şi i) şi alin. (2) din ordonanţa de urgenţă;
    b) perioadele de timp, prevăzute la capitolul II secţiunea a 6-a din ordonanţa de urgenţă, în eventualitatea organizării şi derulării procedurii de conciliere.

    (5) În aplicarea art. 14 alin. (5) din ordonanţa de urgenţă, abaterile constatate de verificatorii ex ante cu privire la aspectele de calitate se transmit autorităţii/entităţii contractante împreună cu recomandările de remediere aferente, prevederile alin. (1) şi (3) aplicându-se în mod corespunzător. Odată cu acestea se transmite şi avizul conform emis ca urmare a realizării controlului ex ante asupra aspectelor de regularitate, conform art. 6 alin. (2) din ordonanţa de urgenţă.
    (6) Avizele conforme emise de ANAP, precum şi eventualele recomandări formulate, ca urmare a efectuării controlului ex ante, devin parte a dosarului achiziţiei publice.

    CAP. VI
    Procedura de conciliere
    ART. 14
    (1) În termen de 2 zile lucrătoare de la data comunicării avizului conform condiţionat, autoritatea contractantă poate demara procedura de conciliere, conform secţiunii a 6-a a capitolului II din ordonanţa de urgenţă, pentru aspectele cu care nu este de acord în raport cu constatările şi/sau măsurile de remediere dispuse.
    (2) Cererea de conciliere prevăzută de prezentul articol se elaborează conform modelului din anexa nr. 1.3 şi se transmite ANAP prin intermediul SEAP sau prin alte mijloace electronice dacă, din motive de natură tehnică, operatorul SEAP nu are posibilitatea transmiterii.
    (3) Autoritatea/Entitatea contractantă poate renunţa la cele sesizate prin cererea de conciliere, informând ANAP în acest sens, cererea de conciliere rămânând fără obiect.

    ART. 15
        Procedura de conciliere se derulează în scris, cu excepţia şedinţei de clarificare prevăzute la art. 16, fiind instrumentată de structura responsabilă cu funcţia de conciliere din cadrul ANAP, diferită de cea prevăzută la art. 2 alin. (1).

    ART. 16
    (1) În termen de 2 zile lucrătoare de la înregistrarea la ANAP a cererii de conciliere, structura responsabilă cu funcţia de conciliere prevăzută la art. 15 poate solicita autorităţii contractante, în scris, în cadrul examinării pe fond a celor semnalate, să participe la o şedinţă de clarificare în vederea lămuririi documentelor şi/sau a informaţiilor care au stat la baza emiterii avizului conform condiţionat sau a aspectelor care au fost precizate în respectiva cerere de conciliere.
    (2) Şedinţa de clarificare prevăzută la alin. (1) poate avea loc în maximum 2 zile lucrătoare de la data transmiterii solicitării; în cadrul acesteia nu se pot adopta hotărâri sau antepronunţări cu privire la soluţionarea solicitării autorităţii contractante. În cadrul şedinţei de clarificare autoritatea/entitatea contractantă nu poate depune documente noi, cu excepţia celor care au stat la baza emiterii documentelor ce au făcut obiectul controlului ex ante.
    (3) Neprezentarea autorităţii contractante la şedinţa de clarificare nu împiedică soluţionarea cererii de conciliere, decizia urmând să fie adoptată pe baza informaţiilor disponibile.

    ART. 17
    (1) Cererea de conciliere este respinsă ca inadmisibilă, fără examinare pe fond, în cazul în care:
    a) nu a fost depusă în termenele prevăzute la art. 14 alin. (1);
    b) nu conţine toate informaţiile prevăzute de modelul de cerere de conciliere din anexa nr. 1.3.

    (2) Examinarea cererii de conciliere pe fond vizează măsura în care aspectele constatate şi/sau măsurile de remediere dispuse de ANAP prin avizul conform condiţionat sunt susţinute, în fapt şi în drept, de argumentele aduse de verificatorii ex ante, personalul ANAP implicat în formularea recomandării de soluţionare a cererii de conciliere având obligaţia de a acţiona cu diligenţă şi respectarea termenelor procedurale aferente examinării acesteia; pentru fundamentarea recomandării de soluţionare a cererii de conciliere se are în vedere, ori de câte ori este posibil, jurisprudenţa şi/sau bunele practici în materia achiziţiilor publice/sectoriale/concesiunii la nivel european, precum şi deciziile precedente adoptate în cazuri similare în măsura în care acestea sunt relevante în raport cu speţa care constituie obiectul concilierii.
    (3) Dacă în urma examinării cererii de conciliere pe fond se constată că aspectele identificate şi măsurile de remediere dispuse de ANAP prin avizul conform condiţionat sunt susţinute, în fapt şi în drept, neexistând o justificare pertinentă şi obiectivă pentru înlăturarea argumentelor aduse de verificatorii ex ante, se menţine respectivul aviz conform condiţionat, cererea de conciliere fiind respinsă.
    (4) Examinarea cererii de conciliere se realizează pe baza informaţiilor ce au fost avute în vedere de verificatorii ex-ante la momentul emiterii avizului conform condiţionat, nefiind permisă prezentarea unor documente noi în vederea susţinerii cererii de conciliere.

    ART. 18
    (1) Structura de specialitate responsabilă cu funcţia de conciliere din cadrul ANAP prevăzută la art. 15 elaborează recomandarea privind soluţionarea aspectelor care fac obiectul cererii de conciliere.
    (2) Decizia de conciliere este adoptată de către comitetul decizional prevăzut la art. 18 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă, pe baza recomandării privind soluţionarea aspectelor ce fac obiectul cererii de conciliere, în sensul:
    a) respingerii cererii de conciliere, aplicându-se art. 17 alin. (3);
    b) admiterii cererii de conciliere, urmând a fi emis aviz conform, corespunzător celor dispuse prin decizia de conciliere;
    c) admiterii parţiale a obiectului cererii de conciliere, prin menţinerea unor constatări şi/sau a unor măsuri de remediere dispuse de controlul ex ante şi propunerea de modificare a constatărilor şi/sau a măsurilor de remediere dispuse prin avizul conform condiţionat.

    (3) Decizia prevăzută la alin. (2) este adoptată prin vot al membrilor comitetului decizional, cu majoritate simplă, aceştia neavând dreptul de a se abţine de la exprimarea votului.
    (4) Membrii comitetului decizional care nu sunt de acord cu recomandarea emisă conform alin. (1) au obligaţia de a prezenta justificări concrete, similar modului prevăzut la art. 17 alin. (3).
    (5) După adoptarea deciziei de conciliere, în termen de o zi lucrătoare este emis avizul conform final pe baza rezultatului acesteia.
    (6) Membrii comitetului decizional diseminează deciziile de conciliere în cadrul structurilor pe care le reprezintă, în vederea asigurării unei abordări unitare şi coerente a problematicilor evidenţiate de acestea la nivelul ANAP.

    CAP. VII
    Dispoziţii tranzitorii şi finale
    ART. 19
    (1) În vederea facilitării îndeplinirii funcţiei de control ex ante prevăzute în ordonanţa de urgenţă, operatorul SEAP are obligaţia, pe baza datelor disponibile, de a pune la dispoziţia ANAP, în format electronic, rapoartele solicitate de aceasta, în scopul exercitării funcţiei de control ex ante în cadrul sistemului naţional de achiziţii publice.
    (2) Operatorul SEAP adoptă toate măsurile necesare pentru a adapta sistemul electronic al achiziţiilor publice, având următoarele obligaţii:
    a) să asigure personalului ANAP accesul la toate documentele încărcate de autoritatea/entitatea contractantă în SEAP sau primite de aceasta de la operatorii economici, în timp real;
    b) să adapteze modul curent de raportare a datelor către ANAP în vederea selecţiei pentru controlul ex ante, precum şi modul de distribuire a dosarelor procedurilor de atribuire potrivit nevoilor noii metodologii de selecţie;
    c) să permită autorităţilor/entităţilor contractante transmiterea prin SEAP a intenţiilor de efectuare a unor modificări contractuale şi/sau de derulare a unor proceduri de negociere fără publicare prealabilă ce fac obiectul controlului ex ante în conformitate cu prevederile ordonanţei de urgenţă;
    d) să permită autorităţilor/entităţilor contractante transmiterea prin SEAP a înscrisurilor de formalizare a deciziilor aferente fiecărei faze a procesului de evaluare către ANAP, precum şi comunicarea avizului conform al ANAP şi publicarea acestuia, după caz, păstrând trasabilitatea asupra acţiunilor de control realizate de către ANAP şi asupra răspunsurilor/modificărilor formulate/realizate de către autoritatea contractantă;
    e) să permită transmiterea cererii de conciliere de către autoritatea/entitatea contractantă prin SEAP.


    ART. 20
        Autoritatea/Entitatea contractantă are obligaţia de a transmite ANAP orice informaţie solicitată de aceasta, inclusiv prin secţiunile suplimentare din cadrul formularelor de anunţuri puse la dispoziţie prin intermediul SEAP, în scopul exercitării funcţiei de control ex ante în cadrul sistemului naţional de achiziţii publice.

    ART. 21
        Anexele nr. 1.1-1.3 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.

    ANEXA 1.1

        la normele metodologice
                        Informaţii pe care autoritatea contractantă (AC)/entitatea contractantă (EC)
                   trebuie să le includă în notificarea către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice
     privind negocierile fără publicare prealabilă (NFP) derulate în baza art. 104,
               cu excepţia art. 104 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice,
                   cu modificările şi completările ulterioare, a art. 117, cu excepţia
    art. 117 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 99/2016 privind achiziţiile sectoriale,
     cu modificările şi completările ulterioare, respectiv a art. 64 şi 65 din Legea nr. 100/2016
                   privind concesiunile de lucrări şi concesiunile de servicii, cu modificările şi completările
     ulterioare, precum şi cele iniţiate în baza art. 122 lit. i) sau art. 252 lit. j) din
    Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică,
             a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii,
     aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare,
     abrogată prin Legea nr. 98/2016, în situaţia în care sunt incidente prevederile
    art. 236 alin. (4) din Legea nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare,
     ale art. 253 alin. (4) din Legea nr. 99/2016, cu modificările şi completările ulterioare,
     respectiv ale art. 116 alin. (4) din Legea nr. 100/2016, cu modificările şi completările ulterioare

┌────┬────────────────────┬────────────┐
│ │Definirea │ │
│ │informaţiilor │ │
│ │obligatorii pentru │ │
│Nr. │înştiinţarea ANAP a │Răspunsul AC│
│crt.│iniţierii unei │/EC │
│ │proceduri de │ │
│ │negociere fără │ │
│ │publicare prealabilă│ │
├────┼────────────────────┼────────────┤
│1. │Denumirea AC/EC │ │
├────┼────────────────────┼────────────┤
│ │Codul unic de │ │
│2. │identificare fiscală│ │
│ │(CUI) al AC/EC │ │
├────┼────────────────────┼────────────┤
│ │Adresă, telefon, │ │
│ │fax, adresă de │ │
│3. │e-mail, adresă de │ │
│ │internet ale AC/EC, │ │
│ │persoana de contact │ │
│ │— AC/EC │ │
├────┼────────────────────┼────────────┤
│ │Numele şi prenumele │ │
│4. │reprezentantului │ │
│ │legal al AC/EC │ │
├────┼────────────────────┼────────────┤
│ │ │NOTĂ: │
│ │ │Exclusiv │
│ │ │pentru NFP │
│ │Data şi │iniţiate pe │
│ │valabilitatea │baza art. │
│5. │contractului iniţial│122 lit. i) │
│ │(acolo unde este │sau art. 252│
│ │cazul) │lit. j) din │
│ │ │Ordonanţa de│
│ │ │urgenţă a │
│ │ │Guvernului │
│ │ │nr. 34/2006 │
├────┼────────────────────┼────────────┤
│ │Denumirea │ │
│ │contractului ce │ │
│ │urmează a fi │ │
│6. │atribuit prin │ │
│ │procedură de │ │
│ │negociere fără │ │
│ │publicare prealabilă│ │
├────┼────────────────────┼────────────┤
│7. │Criteriul de │ │
│ │atribuire utilizat │ │
├────┼────────────────────┼────────────┤
│ │Tipul contractului │ │
│8. │(furnizare, │ │
│ │servicii, lucrări) │ │
├────┼────────────────────┼────────────┤
│9. │Codul CPV principal │ │
├────┼────────────────────┼────────────┤
│ │Existenţa loturilor │ │
│10. │(acolo unde este │ │
│ │cazul) │ │
├────┼────────────────────┼────────────┤
│ │ │NOTĂ: │
│ │ │Se │
│11. │Sursa de finanţare │precizează: │
│ │ │fonduri │
│ │ │europene sau│
│ │ │alte fonduri│
├────┼────────────────────┼────────────┤
│ │Valoarea estimată a │ │
│ │viitorului contract/│ │
│ │act adiţional │ │
│ │încheiat în urma │ │
│12. │procedurii de │ │
│ │negociere fără │ │
│ │publicare │ │
│ │prealabilă, moneda │ │
│ │utilizată │ │
├────┼────────────────────┼────────────┤
│ │ │NOTĂ: │
│ │Data stabilită │Minimum 5 │
│ │pentru demararea │zile │
│13. │demersurilor de │lucrătoare │
│ │negociere fără │de la data │
│ │publicare prealabilă│transmiterii│
│ │ │notificării │
│ │ │către ANAP │
├────┼────────────────────┼────────────┤
│ │Adresa la care se va│ │
│ │derula procedura de │ │
│14. │negociere fără │ │
│ │publicare prealabilă│ │
│ │(localitate, judeţ) │ │
├────┼────────────────────┼────────────┤
│ │Precizarea bazei │ │
│ │legale invocate │ │
│ │pentru iniţierea │ │
│ │procedurii de │ │
│ │negociere fără │ │
│ │publicare prealabilă│ │
│ │şi argumentele │ │
│ │autorităţii │ │
│ │contractante care │ │
│ │justifică încadrarea│ │
│ │în prevederea │ │
│ │legală, în baza art.│ │
│ │104, cu excepţia │NOTĂ: │
│ │art. 104 alin. (1) │AC/EC va │
│ │lit. c) din Legea │preciza │
│ │nr. 98/2016, cu │încadrarea │
│ │modificările şi │legală, cu │
│15. │completările │indicarea │
│ │ulterioare, a art. │doar a unui │
│ │117, cu excepţia │articol, │
│ │art. 117 alin. (1) │alineat şi │
│ │lit. d) din Legea │literă din │
│ │nr. 99/2016, cu │legea │
│ │modificările şi │aplicabilă │
│ │completările │ │
│ │ulterioare, art. 64 │ │
│ │şi 65 din Legea nr. │ │
│ │100/2016, cu │ │
│ │modificările şi │ │
│ │completările │ │
│ │ulterioare, sau art.│ │
│ │122 lit. i) sau art.│ │
│ │252 lit. j) din │ │
│ │Ordonanţa de urgenţă│ │
│ │a Guvernului nr. 34/│ │
│ │2006 │ │
└────┴────────────────────┴────────────┘


    ANEXA 1.2

        la normele metodologice
                   Informaţii pe care autoritatea contractantă (AC)/entitatea contractantă (EC)
               trebuie să le includă în notificarea către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice
             privind modificarea contractului/acordului-cadru de achiziţie publică, contractului/acordului-cadru
     sectorial, în situaţiile prevăzute la art. 221 alin. (1) lit. b) sau c) din Legea nr. 98/2016 privind
     achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare, la art. 237 sau 238 din
    Legea nr. 99/2016 privind achiziţiile sectoriale, cu modificările şi completările ulterioare,
     şi la art. 102 sau 103 din Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrări şi
                     concesiunile de servicii, cu modificările şi completările ulterioare

┌────┬───────────────────┬─────────────┐
│ │Definirea │ │
│ │informaţiilor │ │
│Nr. │obligatorii pentru │Răspunsul AC/│
│crt.│notificarea ANAP a │EC │
│ │iniţierii unei │ │
│ │modificări │ │
│ │contractuale │ │
├────┼───────────────────┼─────────────┤
│1. │Denumirea AC/EC │ │
├────┼───────────────────┼─────────────┤
│ │Codul unic de │ │
│2. │identificare │ │
│ │fiscală (CUI) al AC│ │
│ │/EC │ │
├────┼───────────────────┼─────────────┤
│ │Adresa, telefonul, │ │
│ │fax, adresa de │ │
│3. │e-mail, adresa de │ │
│ │internet ale AC/EC,│ │
│ │persoana de contact│ │
│ │- AC/EC │ │
├────┼───────────────────┼─────────────┤
│ │Numele şi prenumele│ │
│4. │reprezentantului │ │
│ │legal al AC/EC │ │
├────┼───────────────────┼─────────────┤
│ │Denumirea/numele │ │
│5. │achiziţiei/ │ │
│ │contractului │ │
│ │iniţial │ │
├────┼───────────────────┼─────────────┤
│ │Numărul şi data │ │
│6. │documentaţiei de │ │
│ │atribuire a │ │
│ │procedurii iniţiale│ │
├────┼───────────────────┼─────────────┤
│ │Criteriul de │ │
│ │atribuire şi │ │
│ │factorii de │ │
│7. │evaluare din │ │
│ │procedura de │ │
│ │atribuire a │ │
│ │contractului │ │
│ │iniţial │ │
├────┼───────────────────┼─────────────┤
│ │Tipul contractului │ │
│8. │iniţial (servicii, │ │
│ │produse sau │ │
│ │lucrări) │ │
├────┼───────────────────┼─────────────┤
│9. │Codul CPV principal│ │
├────┼───────────────────┼─────────────┤
│ │Tipul procedurii │ │
│ │iniţiale (licitaţie│ │
│10. │deschisă, licitaţie│ │
│ │restrânsă, │ │
│ │procedură │ │
│ │simplificată etc.) │ │
├────┼───────────────────┼─────────────┤
│ │Existenţa loturilor│ │
│11. │(acolo unde este │ │
│ │cazul) │ │
├────┼───────────────────┼─────────────┤
│ │ │NOTĂ: │
│ │ │Se │
│12. │Sursa de finanţare │precizează: │
│ │ │fonduri │
│ │ │europene sau │
│ │ │alte fonduri.│
├────┼───────────────────┼─────────────┤
│ │Numărul şi data │ │
│ │anunţului de │ │
│ │iniţiere publicat │ │
│ │în SEAP (cu │ │
│13. │excepţia NFP), pe │ │
│ │baza căruia a fost │ │
│ │atribuit contractul│ │
│ │/acordul-cadru care│ │
│ │se modifică │ │
├────┼───────────────────┼─────────────┤
│ │Valoarea estimată a│NOTĂ: │
│ │contractului/ │Se va indica │
│ │acordului-cadru │valoarea │
│ │iniţial (care se │estimată a │
│14. │modifică), moneda │contractului │
│ │în care este │sau │
│ │exprimată această │acordului- │
│ │valoare estimată │cadru care se│
│ │ │modifică. │
├────┼───────────────────┼─────────────┤
│ │Numărul/Data │ │
│15. │anunţului de │ │
│ │atribuire publicat │ │
│ │în SEAP │ │
├────┼───────────────────┼─────────────┤
│ │Valoarea atribuită │ │
│16. │prin contractul │ │
│ │iniţial, moneda │ │
├────┼───────────────────┼─────────────┤
│ │ │NOTĂ: │
│ │Data stabilită │Minimum 5 │
│ │pentru demararea │zile │
│17. │demersurilor de │lucrătoare de│
│ │modificare a │la data │
│ │contractului │transmiterii │
│ │ │notificării │
│ │ │către ANAP │
├────┼───────────────────┼─────────────┤
│ │Adresa la care se │ │
│ │vor derula │ │
│18. │demersurile de │ │
│ │modificare │ │
│ │contractuală │ │
│ │(localitate, judeţ)│ │
├────┼───────────────────┼─────────────┤
│ │Valoarea │ │
│ │modificării │ │
│ │contractuale ce se │ │
│ │doreşte a fi │ │
│19. │realizată │ │
│ │(exprimată în │ │
│ │valoare nominală şi│ │
│ │în procent din │ │
│ │contractul │ │
│ │iniţial), moneda │ │
├────┼───────────────────┼─────────────┤
│ │ │NOTĂ: │
│ │Suma modificărilor │Nu se va │
│ │anterioare (dacă │include │
│ │ele există) │valoarea │
│20. │aplicate valorii │modificării │
│ │atribuite, moneda │ce face │
│ │utilizată │obiectul │
│ │ │notificării │
│ │ │către ANAP. │
├────┼───────────────────┼─────────────┤
│ │ │NOTĂ: │
│ │Numărul │Se va include│
│ │modificărilor │şi │
│ │contractuale │modificarea │
│21. │efectuate asupra │contractuală │
│ │contractului │ce face │
│ │atribuit │obiectul │
│ │ │notificării │
│ │ │către ANAP. │
├────┼───────────────────┼─────────────┤
│ │ │NOTĂ: │
│ │ │Spre exemplu,│
│ │ │dacă se │
│ │ │modifică │
│ │Numărul tipurilor │exclusiv │
│ │de modificări │preţul │
│ │contractuale │contractului,│
│ │aplicate │se consideră │
│ │contractului │un tip de │
│22. │atribuit, în │modificare; │
│ │relaţie cu │dacă se │
│ │modificarea │modifică │
│ │contractuală ce │preţul şi │
│ │face obiectul │durata │
│ │notificării către │contractului,│
│ │ANAP │se vor avea │
│ │ │în vedere │
│ │ │două tipuri │
│ │ │de modificări│
│ │ │ş.a.m.d. │
├────┼───────────────────┼─────────────┤
│ │Precizarea bazei │ │
│ │legale invocate │ │
│ │pentru iniţierea │ │
│ │modificării │ │
│ │contractuale în │ │
│ │cauză şi │ │
│ │argumentele │ │
│ │autorităţii │ │
│ │contractante care │ │
│ │justifică │NOTĂ: │
│ │încadrarea în │AC/EC va │
│ │prevederea legală, │preciza │
│ │conform │încadrarea │
│ │prevederilor art. │legală, cu │
│ │221 alin. (1) lit. │indicarea │
│23. │b) sau c) din Legea│doar a unui │
│ │nr. 98/2016, cu │articol, │
│ │modificările şi │alineat şi │
│ │completările │literă din │
│ │ulterioare, art. │legea │
│ │237 sau 238 din │aplicabilă. │
│ │Legea nr. 99/2016, │ │
│ │cu modificările şi │ │
│ │completările │ │
│ │ulterioare, sau │ │
│ │art. 102 sau 103 │ │
│ │din Legea nr. 100/ │ │
│ │2016, cu │ │
│ │modificările şi │ │
│ │completările │ │
│ │ulterioare │ │
└────┴───────────────────┴─────────────┘

        NOTĂ:
        Pentru completarea valorii estimate a contractului/acordului-cadru iniţial, a datelor privind anunţurile aferente procedurii de atribuire iniţiale sau altele similare, precum şi a datelor cu privire la modificarea ce urmează să fie efectuată, se procedează astfel:
    1. în cazul modificării unui contract, se indică datele aferente contractului;
    2. în cazul modificării unui acord-cadru, se indică datele aferente acordului-cadru;
    3. în cazul modificării unui contract subsecvent acordului-cadru, se indică datele aferente respectivului contract subsecvent;
    4. în cazul procedurilor cu mai multe loturi, se vor indica datele aferente lotului pentru care a fost încheiat contractul care se modifică;
    5. în cazul în care a fost încheiat un singur contract pentru mai multe loturi, se vor indica date aferente contractului, agregate pentru loturile respective.



    ANEXA 1.3

        la normele metodologice
                                           Cerere de conciliere
        În atenţia preşedintelui ANAP
        Subsemnatul,
        Numele autorităţii contractante/entităţii contractante: ........................
        Adresa autorităţii contractante/entităţii contractante: ........................
        Persoana de contact, adresa de e-mail: .........................................
        Reprezentant legal: ...........................................................
        În ceea ce priveşte Avizul conform condiţionat nr. ........... din data .........., emis de către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice ca rezultat al activităţii controlului ex ante asupra documentaţiei de atribuire/anunţului tip erată/solicitării de clarificări/Procesului-verbal de evaluare nr. ......... din data ........., transmitem pe această cale cererea pentru conciliere cu privire la următoarele abateri identificate în cadrul controlului ex ante şi măsurile de remediere corespunzătoare acestora, solicitând emiterea unui aviz conform necondiţionat. Vă prezentăm în continuare argumentele pentru păstrarea formei propuse de noi:
        Motivele în fapt:
        Motivele de drept:
        Numele autorităţii contractante/entităţii contractante ......................
        Numele reprezentantului legal al autorităţii contractante/entităţii contractante ..........
        Semnătura reprezentantului legal al autorităţii contractante/entităţii contractante .......

                                 --------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016