Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 1.272 din 14 decembrie 2023  privind aprobarea Strategiei naţionale în domeniul proprietăţii intelectuale 2024-2028 şi a Planului de Acţiune în domeniul proprietăţii intelectuale 2024-2028, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Comitetului interdepartamental pentru coordonarea strategiei şi politicilor în domeniul proprietăţii intelectuale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 1.272 din 14 decembrie 2023 privind aprobarea Strategiei naţionale în domeniul proprietăţii intelectuale 2024-2028 şi a Planului de Acţiune în domeniul proprietăţii intelectuale 2024-2028, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Comitetului interdepartamental pentru coordonarea strategiei şi politicilor în domeniul proprietăţii intelectuale

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1160 din 21 decembrie 2023
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Se aprobă Strategia naţională în domeniul proprietăţii intelectuale 2024-2028, denumită în continuare Strategia, prevăzută în anexa*) care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
    *) Anexa se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1160 bis, care se poate achiziţiona de la Centrul pentru relaţii cu publicul din şos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, Bucureşti.


    ART. 2
    Se aprobă Planul de Acţiune în domeniul proprietăţii intelectuale 2024-2028, prevăzut în anexa care face parte integrantă din Strategie, denumit în continuare Planul de Acţiune.

    ART. 3
    Se organizează Comitetul interdepartamental pentru coordonarea strategiei şi politicilor în domeniul proprietăţii intelectuale, denumit în continuare Comitetul, structură fără personalitate juridică ce funcţionează în cadrul Cancelariei Prim-Ministrului, condus de coordonatorul naţional în domeniul proprietăţii intelectuale.

    ART. 4
    (1) Comitetul îndeplineşte următoarele atribuţii:
    a) monitorizează şi contribuie la implementarea Strategiei;
    b) evaluează periodic gradul de realizare a indicatorilor prevăzuţi în Planul de Acţiune şi propune autorităţilor implicate măsuri de eficientizare sau îmbunătăţire a procesului de implementare;
    c) asigură suport organizatoric pentru grupuri de lucru şi întâlniri strategice şi tehnice cu instituţiile cu atribuţii şi responsabilităţi în domeniul proprietăţii intelectuale, cu reprezentanţi ai organizaţiilor neguvernamentale, cu asociaţii ale consumatorilor, cu unităţile de cercetare, dezvoltare şi/sau inovare, cu organizaţii ce reprezintă patronatul sau personalul angajat sau colaborator al operatorilor economici ce desfăşoară activităţi şi în domeniul proprietăţii intelectuale, precum şi cu structuri specializate din cadrul Parlamentului României şi Administraţiei Prezidenţiale, alte instituţii publice sau private sau cu organizaţii internaţionale cu activităţi în domeniul proprietăţii intelectuale;
    d) solicită, colectează şi analizează date cantitative şi calitative, precum şi rapoarte de activitate de la instituţiile şi/sau organizaţiile care implementează acţiunile specifice prevăzute de Planul de Acţiune;
    e) monitorizează informarea opiniei publice prin campanii media de conştientizare a consumatorilor asupra consecinţelor negative ale încălcării drepturilor de proprietate intelectuală;
    f) contribuie la informarea persoanelor cu funcţii publice şi a autorităţilor care iau decizii cu privire la domeniul proprietăţii intelectuale, precum şi la informarea cu privire la probleme care împiedică/întârzie punerea în aplicare a acestor decizii;
    g) propune ministerelor şi autorităţilor administraţiei publice centrale care iau decizii cu privire la domeniul proprietăţii intelectuale elaborarea unor proiecte de acte normative în domeniul proprietăţii intelectuale;
    h) propune ministerelor şi autorităţilor administraţiei publice centrale care iau decizii cu privire la domeniul proprietăţii intelectuale completarea sau revizuirea documentelor programatice în vigoare;
    i) facilitează cooperarea interinstituţională în procesul de elaborare şi implementare a documentelor programatice vizând domeniul proprietăţii intelectuale;
    j) propune ministerelor şi autorităţilor administraţiei publice centrale care iau decizii cu privire la domeniul proprietăţii intelectuale măsuri de ajustare a obiectivelor-ţintă pe plan naţional, precum şi măsuri în ceea ce priveşte termenele de realizare, în funcţie de situaţia reală şi de prevederile europene şi internaţionale în materie;
    k) asigură suport organizatoric pentru, şi contribuie la, dezbateri cu privire la prevederile din legislaţia internă care necesită modificări sau completări ori o mai bună adaptare la realităţile sociale.

    (2) Comitetul îndeplineşte orice alte atribuţii în domeniul său de activitate, stabilite prin acte normative, precum şi alte sarcini specifice domeniului proprietăţii intelectuale încredinţate de prim-ministru prin decizie.

    ART. 5
    În scopul îndeplinirii atribuţiilor prevăzute la art. 4, Comitetul poate:
    a) propune, în condiţiile legii, constituirea de grupuri de lucru formate din experţi din cadrul instituţiilor sau organismelor cu responsabilităţi în aplicarea acţiunilor specifice din Planul de Acţiune;
    b) organiza consultări şi întâlniri cu reprezentanţii comunităţii ştiinţifice şi academice, precum şi ai societăţii civile din România şi străinătate;
    c) propune organizarea, de către instituţiile publice cu atribuţii în domeniu, de conferinţe, dezbateri publice, reuniuni, seminare, colocvii, mese rotunde, workshopuri, schimburi de experienţă, vizite de documentare, întâlniri de lucru, expoziţii, congrese şi alte evenimente publice desfăşurate în ţară sau în străinătate.


    ART. 6
    Comitetul prezintă prim-ministrului, anual sau ori de câte ori este necesar, rapoarte, analize, sinteze sau informări, pe baza datelor şi informaţiilor solicitate în condiţiile prevăzute la art. 4 şi 5.

    ART. 7
    (1) Comitetul este condus de un preşedinte, coordonatorul naţional în domeniul proprietăţii intelectuale, numit şi eliberat din funcţie prin decizie a prim-ministrului.
    (2) Atribuţiile preşedintelui Comitetului se stabilesc prin decizie a prim-ministrului.

    ART. 8
    (1) Comitetul are în componenţă reprezentanţi ai:
    a) Oficiului Român pentru Drepturile de Autor (ORDA);
    b) Oficiului de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM);
    c) Inspectoratului General al Poliţiei Române (IGPR);
    d) Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră (IGPF);
    e) Autorităţii Vamale Române (AVR);
    f) Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).

    (2) Reprezentarea în cadrul Comitetului se face la nivel de experţi, iar conducătorul fiecăreia dintre instituţiile prevăzute la alin. (1) are obligaţia desemnării unui membru şi a unui înlocuitor, în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.

    ART. 9
    (1) Comitetul se poate întruni în şedinţe lunare sau ori de câte ori este nevoie pentru îndeplinirea atribuţiilor prevăzute la art. 4 şi 5. Şedinţele Comitetului pot avea loc în format fizic sau online. Şedinţele vor fi convocate prin intermediul poştei electronice, la iniţiativa preşedintelui Comitetului.
    (2) Agenda fiecărei şedinţe a Comitetului se întocmeşte de către secretariatul tehnic, pe baza propunerilor formulate şi înaintate în acest sens de către membrii săi şi aprobate de către preşedintele Comitetului.
    (3) Comitetul poate decide asupra invitării altor participanţi în cadrul şedinţelor, în funcţie de subiectele aflate pe ordinea de zi şi cu informarea prealabilă a membrilor Comitetului prin intermediul secretariatului tehnic.
    (4) Secretariatul tehnic al Comitetului este asigurat de membrii cabinetului consilierului de stat numit ca preşedinte.

    ART. 10
    Finanţarea măsurilor cuprinse în Strategie şi în Planul de Acţiune intră în responsabilitatea instituţiilor publice şi se asigură din bugetul aprobat fiecărei instituţii responsabile sau participante, în limita fondurilor alocate cu această destinaţie.



                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
                    Marian-Cătălin Predoiu
                    Şeful Cancelariei Prim-Ministrului,
                    Alexandru-Mihai Ghigiu
                    Ministrul economiei, antreprenoriatului şi turismului,
                    Ştefan-Radu Oprea
                    Directorul general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor,
                    Andrei-Simion Ijac
                    Directorul general al Oficiului de Stat pentru Invenţii şi Mărci,
                    Marian-Octavian Şerbănescu
                    Ministrul finanţelor,
                    Marcel-Ioan Boloş
                    Ministrul muncii şi solidarităţii sociale,
                    Simona Bucura-Oprescu
                    Ministrul educaţiei,
                    Ligia Deca
                    Ministrul cercetării, inovării şi digitalizării,
                    Bogdan-Gruia Ivan
                    p. Ministrul culturii,
                    Camelia Veronica Marcu,
                    secretar general

    Bucureşti, 14 decembrie 2023.
    Nr. 1.272.
    ANEXA 1

    STRATEGIA NAŢIONALĂ

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016