Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. ARTICOL UNIC Anexele nr. 2, 11 şi 22 la Normele metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 152/1998 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 962/2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 626 din 4 octombrie 2001, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1-3 la prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU ION-MARCEL CIOLACU Contrasemnează: p. Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei, Marin Ţole, secretar de stat Ministrul sănătăţii, Alexandru Rafila Ministrul educaţiei, Ligia Deca Bucureşti, 14 decembrie 2023. Nr. 1.257. ANEXA 1 (Anexa nr. 2 la normele metodologice) MINISTERUL DEZVOLTĂRII, LUCRĂRILOR PUBLICE ŞI ADMINISTRAŢIEI Se aprobă. Ministru, ................ LISTA cuprinzând locuinţele pentru tineri, destinate închirierii, propuse a fi finanţate potrivit Legii nr. 152/1998 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe în anul ......... din credite de angajament
┌────┬────────────┬───────────┬───────────┬────────┬────────┬─────┬───────────────────────────┐
│ │ │ │ │ │ │ │din care: │
│ │ │ │ │ │Valoarea│ ├─────────────┬─────────────┤
│Nr. │ │ │ │Numărul │estimată│ │Buget de stat│Surse proprii│
│crt.│Judeţul │Localitatea│Amplasament│de │de │Total│ │ANL │
│ │ │ │ │locuinţe│finanţat│ ├──────┬──────┼──────┬──────┤
│ │ │ │ │ │prin ANL│ │Titlul│Titlul│Titlul│Titlul│
│ │ │ │ │ │ │ │..... │..... │..... │..... │
├────┴────────────┴───────────┴───────────┴────────┴────────┴─────┴──────┴──────┴──────┴──────┤
│Obiective de investiţii în continuare - locuinţe pentru tineri │
├────┬────────────┬───────────┬───────────┬────────┬────────┬─────┬──────┬──────┬──────┬──────┤
│ │Obiectiv │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───────────┼───────────┼────────┼────────┼─────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Obiectiv │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───────────┼───────────┼────────┼────────┼─────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │............│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───────────┼───────────┼────────┼────────┼─────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │TOTAL 1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┴────────────┴───────────┴───────────┴────────┴────────┴─────┴──────┴──────┴──────┴──────┤
│Obiective de investiţii în continuare - locuinţe pentru specialişti din │
│sănătate şi/sau învăţământ │
├────┬────────────┬───────────┬───────────┬────────┬────────┬─────┬──────┬──────┬──────┬──────┤
│ │Obiectiv │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───────────┼───────────┼────────┼────────┼─────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Obiectiv │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───────────┼───────────┼────────┼────────┼─────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │............│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───────────┼───────────┼────────┼────────┼─────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │TOTAL 2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┴────────────┴───────────┴───────────┴────────┴────────┴─────┴──────┴──────┴──────┴──────┤
│Obiective de investiţii noi - locuinţe pentru tineri │
├────┬────────────┬───────────┬───────────┬────────┬────────┬─────┬──────┬──────┬──────┬──────┤
│ │Obiectiv │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───────────┼───────────┼────────┼────────┼─────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Obiectiv │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───────────┼───────────┼────────┼────────┼─────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │............│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───────────┼───────────┼────────┼────────┼─────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │TOTAL 3 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┴────────────┴───────────┴───────────┴────────┴────────┴─────┴──────┴──────┴──────┴──────┤
│Obiective de investiţii noi - locuinţe pentru specialişti din sănătate şi/sau │
│învăţământ │
├────┬────────────┬───────────┬───────────┬────────┬────────┬─────┬──────┬──────┬──────┬──────┤
│ │Obiectiv │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───────────┼───────────┼────────┼────────┼─────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Obiectiv │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───────────┼───────────┼────────┼────────┼─────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │............│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───────────┼───────────┼────────┼────────┼─────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │TOTAL 4 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┴────────────┴───────────┴───────────┴────────┴────────┴─────┴──────┴──────┴──────┴──────┤
│Alte cheltuieli de investiţii - locuinţe pentru tineri │
├────┬────────────┬───────────┬───────────┬────────┬────────┬─────┬──────┬──────┬──────┬──────┤
│ │TOTAL 5 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┴────────────┴───────────┴───────────┴────────┴────────┴─────┴──────┴──────┴──────┴──────┤
│Alte cheltuieli de investiţii - locuinţe pentru specialişti din sănătate şi/sau │
│învăţământ │
├────┬────────────┬───────────┬───────────┬────────┬────────┬─────┬──────┬──────┬──────┬──────┤
│ │Total 6 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───────────┼───────────┼────────┼────────┼─────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │TOTAL │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │GENERAL │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴────────────┴───────────┴───────────┴────────┴────────┴─────┴──────┴──────┴──────┴──────┘
MINISTERUL DEZVOLTĂRII, LUCRĂRILOR PUBLICE ŞI ADMINISTRAŢIEI Secretar de stat, ................................. Direcţia ................................. AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU LOCUINŢE Director general, ................................. Direcţia ................................. În cazul obiectivelor noi de investiţii, pentru prioritizarea investiţiilor propuse a se include în programul anual de construcţii de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii, se au în vedere următoarele criterii: A. Criterii de acces la finanţare: a) în localitatea analizată să nu existe un obiectiv de investiţie în execuţie prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă cu aceeaşi destinaţie - locuinţe pentru tineri, destinate închirierii, inclusiv pentru specialişti din sănătate şi învăţământ; b) să nu existe mai mult de 20% locuinţe nerepartizate din fondul existent, realizat în anii anteriori; c) UAT-ul să nu aibă restanţe în virarea sumelor cuvenite ANL, la sfârşitul anului anterior; d) terenul propus să nu fie cuprins în nicio hartă de risc la inundaţii. B. Criterii de ierarhizare stabilite prin punctaj:
┌──────────────────────────────┬───────┐
│Criteriul │Punctaj│
├──────────────────────────────┼───────┤
│1. Obiective de investiţii │ │
│pentru care s-a elaborat │ │
│documentaţia tehnico-economică│ │
│(depusă la ANL), dar nu mai │ │
│mult de 5 ani faţă de data │ │
│aplicării criteriilor de │ │
│ierarhizare, şi nu s-a ajuns │ │
│la faza de aprobare a │ │
│indicatorilor │ │
│tehnico-economici │ │
│- pentru cea mai înaintată │10 │
│dată (număr de zile │ │
│calendaristice de la data │ │
│emiterii avizului faţă de data│ │
│aplicării criteriului) se │ │
│acordă 10 puncte │ │
│- pentru altă dată: │ │
│Punctaj = (număr de zile │ │
│pentru dată curentă/număr de │ │
│zile pentru data cea mai │ │
│înaintată) x 10 puncte │ │
├──────────────────────────────┼───────┤
│2. Amplasarea pe terenuri │ │
│libere de orice sarcini │ │
├──────────────────────────────┼───────┤
│- terenuri viabilizate complet│ │
│sau în cazul în care │20 │
│utilităţile sunt la maximum 5 │ │
│m de limita amplasamentului │ │
├──────────────────────────────┼───────┤
│- terenuri viabilizate la │ │
│distanţe de 5-50 m faţă de │10 │
│limita amplasamentului │ │
├──────────────────────────────┼───────┤
│- terenuri viabilizate parţial│5 │
├──────────────────────────────┼───────┤
│3. Acoperirea numărului de │ │
│locuinţe propus cu numărul de │ │
│cereri │ │
├──────────────────────────────┼───────┤
│- în proporţie de peste 200% │20 │
├──────────────────────────────┼───────┤
│- în proporţie de peste 150% │10 │
├──────────────────────────────┼───────┤
│- în proporţie de peste 100% │5 │
├──────────────────────────────┼───────┤
│4. Situaţie demografică │ │
├──────────────────────────────┼───────┤
│- creştere demografică │10 │
├──────────────────────────────┼───────┤
│- fără creştere demografică │5 │
├──────────────────────────────┼───────┤
│- scădere demografică │-10 │
├──────────────────────────────┼───────┤
│NOTĂ: │ │
│Se face media datelor │ │
│statistice comunicate de │ │
│Institutul Naţional de │ │
│Statistică pe intervalul 18-35│ │
│ani. │ │
├──────────────────────────────┼───────┤
│5. Stadiu fizic la data │ │
│includerii în program │ │
├──────────────────────────────┼───────┤
│- investiţie nouă │20 │
├──────────────────────────────┼───────┤
│- structură existentă │ │
│realizată în proporţie de │10 │
│51-100% │ │
├──────────────────────────────┼───────┤
│- structură existentă │ │
│realizată în proporţie de până│5 │
│la 50% │ │
├──────────────────────────────┼───────┤
│6. Documentaţie de urbanism │ │
│pentru amplasamentul propus - │10 │
│PUZ/PUD, aprobată în ultimii 5│ │
│ani │ │
├──────────────────────────────┼───────┤
│7. Numărul de autorizaţii de │ │
│construire emise la nivel de │ │
│localitate │ │
│- pentru numărul cel mai mare │ │
│de autorizaţii/localitate se │ │
│acordă 10 puncte │ │
│- pentru altă situaţie: │ │
│Punctaj = (număr de │ │
│autorizaţii pentru │10 │
│amplasamentul propus/numărul │ │
│cel mai mare de autorizaţii) x│ │
│10 puncte │ │
│NOTĂ: │ │
│Se iau în considerare ultimele│ │
│datele publicate de Institutul│ │
│Naţional de Statistică faţă de│ │
│data aplicării criteriilor de │ │
│ierarhizare. │ │
├──────────────────────────────┼───────┤
│8. Terenuri amplasate în │ │
│vecinătatea monumentelor │–10 │
│istorice │ │
└──────────────────────────────┴───────┘
NOTE: 1. Se menţin în programul de finanţare toate obiectivele noi de investiţii din anul anterior pentru care sunt depuse documentaţiile solicitate de ANL, dar nu s-a ajuns la faza de aprobare a indicatorilor tehnico-economici sau la etapa de achiziţie publică de servicii de proiectare şi execuţie de lucrări. 2. Ierarhizarea obiectivelor de investiţii se face în ordinea descrescătoare a punctajului pentru fiecare judeţ în parte. 3. Se are în vedere repartizarea echilibrată a fondurilor alocate de la bugetul de stat pe judeţe, destinate pentru finanţarea obiectivelor de investiţii propuse de reprezentanţii unităţilor administrativ-teritoriale, utilizând cel puţin unul dintre următorii indicatori: a) ponderea numărului de unităţi administrativ-teritoriale din judeţ din totalul numărului de unităţi administrativ-teritoriale la nivel naţional (conform solicitărilor înregistrate la ANL): P = număr de unităţi administrativ-teritoriale din judeţ/număr total de unităţi administrativ-teritoriale x 100; Fonduri alocate la nivel de judeţ = P x fonduri totale alocate pentru investiţii noi; b) ponderea numărului de unităţi locative aferente obiectivelor de investiţii aflate în promovare de fiecare judeţ din totalul investiţiilor aflate în promovare la nivel naţional: P = număr de unităţi locative propuse în judeţ/număr total de unităţi locative propuse x 100; Fonduri alocate la nivel de judeţ = P x fonduri totale alocate pentru investiţii noi. 4. Nu se vor include la finanţare, simultan, două obiective de investiţii din aceeaşi localitate, excepţie făcând locuinţele pentru specialiştii din sănătate şi/sau învăţământ. În cazul în care, după aplicarea criteriilor de prioritizare, în funcţie de sumele alocate de la bugetul de stat cu această destinaţie, se obţin punctaje similare pentru două sau mai multe investiţii din aceeaşi localitate, vor avea prioritate investiţiile stabilite conform Programului de guvernare valabil la data aplicării criteriilor de prioritizare. 5. Sumele necesare pentru finanţarea obiectivelor de investiţii cuprinse în acest capitol de cheltuieli se alocă în limita fondurilor bugetare alocate anual de la bugetul de stat pentru programul de construcţii de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii. ANEXA 2 (Anexa nr. 11 la normele metodologice) CRITERII-CADRU pentru stabilirea ordinii de prioritate în soluţionarea cererilor de locuinţe şi în repartizarea locuinţelor pentru tineri, destinate închirierii A. Criterii de acces la locuinţă: 1. Titularul cererii de repartizare a unei locuinţe pentru tineri, destinată închirierii, trebuie să fie major, în vârstă de până la 35 de ani la data depunerii cererii, şi să poată primi repartiţie pentru locuinţă în cel mult 60 de luni de la împlinirea acestei vârste. Cererea de locuinţă se efectuează numai individual şi în nume propriu. NOTĂ*): Prin excepţie, în cazul construcţiilor de locuinţe, destinate închirierii în mod exclusiv specialiştilor din învăţământ sau sănătate, conform prevederilor art. 3 alin. (2) din Normele metodologice, pot depune cereri pentru repartizarea unei locuinţe pentru tineri, destinate închirierii, şi după împlinirea vârstei de 35 de ani. *) Nota se va prelua în cadrul criteriilor doar pentru locuinţele destinate închirierii în mod exclusiv specialiştilor din învăţământ sau sănătate. 2. Titularul cererii de locuinţă şi ceilalţi membri ai familiei acestuia - soţ/soţie, copii şi/sau alte persoane aflate în întreţinerea acestuia - trebuie să nu deţină şi să nu fi deţinut o altă locuinţă în proprietate şi/sau să nu fie beneficiarul unei alte locuinţe cu chirie, proprietate de stat, proprietate a unităţii administrativ-teritoriale sau a unităţii în care îşi desfăşoară activitatea, în localitatea în care a solicitat locuinţă. Pentru sectoarele municipiului Bucureşti această restricţie se referă la locuinţe care au fost sau sunt deţinute în municipiu, indiferent în care sector al acestuia. Pentru locuinţele realizate pe terenuri aflate în proprietatea judeţului această restricţie se referă la locuinţe care au fost sau sunt deţinute în judeţ, indiferent în care comună, oraş sau municipiu din raza administrativ-teritorială a judeţului sunt amplasate. Cuprinderea teritorială la care se referă această cerinţă se va stabili de către consiliile locale/consiliile judeţene, cu avizul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, în sensul şi în corelare cu cele precizate la criteriul de acces de la pct. 3. Acte doveditoare: declaraţii autentificate ale titularului cererii şi, după caz, ale soţiei/soţului şi ale celorlalţi membri majori din familia acestuia. NOTĂ: Restricţia referitoare la nedeţinerea unei locuinţe în proprietate nu are în vedere locuinţele înstrăinate în urma unei acţiuni de partaj sau locuinţele trecute în proprietatea statului în mod abuziv şi care nu au fost retrocedate în natură. Restricţia nu se aplică în cazul deţinerii cu chirie a unui spaţiu locativ în cămine de familişti sau nefamilişti şi nici chiriaşilor din locuinţele preluate abuziv de stat şi care fac obiectul unor solicitări de retrocedare sau care sunt retrocedate către foştii proprietari. Prin cămine de familişti sau nefamilişti se înţelege clădirile dotate cu camere de locuit individuale şi cu dependinţele, dotările şi utilităţile comune. De asemenea, restricţia nu se aplică în situaţia în care titularul cererii de locuinţă şi ceilalţi membri ai familiei acestuia - soţ/soţie, copii şi/sau alte persoane aflate în întreţinerea acestuia - deţin, alături de alte persoane, cote-părţi dintr-o locuinţă, dobândite în condiţiile legii. 3. Titularul cererii de locuinţă trebuie să îşi desfăşoare activitatea**) în localitatea în care sunt amplasate locuinţele. Cuprinderea teritorială la care se referă această cerinţă se va stabili de consiliile locale/consiliile judeţene, cu avizul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei. Se va avea în vedere posibilitatea extinderii acestei cuprinderi teritoriale şi în afara localităţii în care s-a solicitat locuinţa, în cazuri motivate de existenţa unor platforme industriale, puncte de lucru ale unor unităţi economice din localitate, aşezăminte de ocrotire socială, aeroporturi, nave maritime sau fluviale, unităţi turistice, cultural-sportive şi de agrement sau alte asemenea cazuri, în care îşi desfăşoară activitatea solicitanţii de locuinţe. **) Pentru situaţiile în care titularii cererii de locuinţă îşi desfăşoară activitatea la domiciliu sau în regim de telemuncă se face dovada adresei la care îşi desfăşoară activitatea, cu respectarea prevederilor art. 108-110 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sau, după caz, cu respectarea prevederilor Legii nr. 81/2018 privind reglementarea activităţii de telemuncă, cu modificările şi completările ulterioare. NOTĂ: Prin excepţie, în cazul când se extinde cuprinderea teritorială a criteriului, solicitanţii care îşi desfăşoară activitatea în afara localităţii în care sunt amplasate locuinţele trebuie să facă dovada că au domiciliul stabil de cel puţin un an în această localitate, iar pentru locuinţele realizate pe terenuri aflate în proprietatea judeţului trebuie să facă dovada că au domiciliul stabil de cel puţin un an în judeţul respectiv. 4. Repartizarea locuinţelor se face în limita fondului disponibil, luându-se în considerare atât locuinţele libere din fondul existent, cât şi locuinţele ce urmează a fi finalizate în cadrul unor obiective de investiţii aprobate şi cuprinse în programul de construcţii de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii. NOTE: - Lista de priorităţi se stabileşte ori de câte ori este cazul, dacă în anul respectiv urmează să se finalizeze şi să se repartizeze locuinţe noi pentru tineri, destinate închirierii, dacă titularii cererilor de locuinţe înscrişi în lista aprobată iniţial nu mai îndeplinesc criteriile de acces la locuinţă sau dacă există locuinţe pentru tineri rămase vacante. – Solicitanţii înscrişi în lista de priorităţi, cu respectarea criteriilor de la pct. 1, 2 şi 3, care nu pot beneficia de repartizarea unei locuinţe în limita fondului disponibil în anul respectiv, pot primi repartiţii în anii următori, în limita fondului disponibil în fiecare an şi în noua ordine de prioritate stabilită. B. Criterii de ierarhizare stabilite prin punctaj: 1. Situaţia locativă actuală 1.1. Chiriaş în spaţiu din fond locativ privat .............................................. 10 puncte 1.2. Tolerat în spaţiu .................................................................................... 7 puncte 1.3. Suprafaţa locuibilă deţinută (cu chirie, tolerat în spaţiu): - mp/locatar - a) mai mare de 15 mp şi până la 18 mp inclusiv ........................................ 5 puncte b) mai mare de 12 mp şi până la 15 mp inclusiv ........................................ 7 puncte c) 8 mp şi până la 12 mp inclusiv ............................................................... 9 puncte d) mai mică de 8 mp ................................................................................. 10 puncte NOTĂ: În cazul celor toleraţi în spaţiu, toată suprafaţa locativă a imobilului se împarte la numărul total al locatarilor, în care sunt incluşi şi cei care nu fac parte din familia solicitantului de locuinţă, dar care locuiesc în acelaşi imobil. În cazul spaţiilor locative închiriate, suprafaţa locativă deţinută conform contractului de închiriere se împarte numai la numărul membrilor familiei solicitantului de locuinţă. La stabilirea numărului de membri ai familiei solicitantului de locuinţă se va avea în vedere componenţa familiei definită la lit. A pct. 2. 2. Starea civilă actuală 2.1. Starea civilă: a) căsătorit ................................................. 10 puncte b) necăsătorit ............................................... 8 puncte 2.2. Număr de persoane în întreţinere: a) copii - 1 copil ............................................... 2 puncte – 2 copii .............................................. 3 puncte – 3 copii .............................................. 4 puncte – 4 copii ............................................. 5 puncte – > 4 copii ............................................. 5 puncte + 1 punct pentru fiecare copil b) alte persoane, indiferent de numărul acestora ............................................................... 2 puncte 3. Starea de sănătate actuală Boala de care suferă solicitantul sau un alt membru al familiei ori aflat în întreţinere necesită, potrivit legii, însoţitor sau o cameră în plus ...................... 2 puncte 4. Vechimea cererii solicitantului 4.1. până la 1 an .............................................. 1 punct 4.2. între 1 şi 2 ani ............................................. 3 puncte 4.3. între 2 şi 3 ani ............................................. 6 puncte 4.4. între 3 şi 4 ani ............................................ 9 puncte 4.5. pentru fiecare an peste 4 ani .................................... 4 puncte 5. Nivelul de studii şi/sau pregătire profesională 5.1. fără studii şi fără pregătire profesională ............................................................................ 5 puncte 5.2. cu şcoală generală, fără pregătire profesională şi/sau cu specializare la locul de muncă ......... 8 puncte 5.3. cu studii medii, fără pregătire profesională şi/sau cu specializare la locul de muncă ............... 10 puncte 5.4. cu pregătire profesională, prin studii medii sau profesionale de specialitate şi/sau prin studii superioare de scurtă durată ......................... 13 puncte 5.5. cu studii superioare .................................................... 15 puncte NOTĂ: Se va puncta ultimul nivel de studii încheiat şi atestat conform legii. 6. Situaţii locative sau sociale deosebite 6.1. tineri proveniţi din case de ocrotire socială şi care au împlinit 18 ani ............................. 15 puncte 6.2. tineri care au adoptat sau adoptă copii ........................................................................... 10 puncte 6.3. tineri evacuaţi din case naţionalizate ................................................................................. 5 puncte 7. Venitul mediu net lunar/membru de familie 7.1. mai mic decât salariul minim pe economie ..................................................................... 15 puncte 7.2. între salariul minim pe economie şi salariul mediu net pe economie .............................. 10 puncte NOTE: - Criteriile de ierarhizare stabilite prin punctaj se aplică numai solicitanţilor de locuinţă care au îndeplinit în totalitate criteriile specificate la lit. A. – În cazul înregistrării unor punctaje egale, solicitanţii vor fi departajaţi în funcţie de situaţia locativă constatată la data efectivă a repartizării locuinţelor, având prioritate, numai în acest caz, solicitanţii a căror situaţie locativă este sau poate deveni, în mod iminent, gravă. Dacă nici acest criteriu nu este suficient, departajarea se poate face în funcţie de vechimea cererii solicitantului, luându-se în considerare data efectivă a înregistrării cererii (ziua/luna/anul), având prioritate în acest caz solicitantul a cărui cerere are vechime mai mare. În cazul când departajarea nu se poate efectua nici în baza acestor criterii, au prioritate solicitanţii care au punctajul cel mai mare acordat pe baza criteriilor cu caracter de protecţie socială (starea civilă + starea de sănătate actuală). C. Criterii specifice***): În cazul locuinţelor destinate în mod exclusiv tinerilor specialişti din învăţământ sau sănătate se pot propune şi adopta criterii specifice în suplimentarea celor prevăzute de criteriile-cadru, în conformitate cu prevederile art. 14 alin. (8) lit. c) din Normele metodologice. ***) Punctul C. „Criterii specifice“ nu se va propune şi adopta pentru locuinţele pentru tineri destinate închirierii. ANEXA 3 (Anexa nr. 22 la normele metodologice) Aprobat Ordonator principal de credite Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei, .............................. LISTA obiectivelor de investiţii propuse a fi finanţate din credite bugetare în anul .............. pentru angajamentele legale contractate Titlul .................................
┌────┬─────────────┬───────────┬──────────┬─────────┬────────────┬───────────────┬──────────────┐
│ │ │Alocaţie │Credite │Plăţi │Credite │Plăţi │Credite │
│Nr. │Denumirea │bugetară │solicitate│efectuate│solicitate │preliminate pe │solicitate pe │
│crt.│lucrării │aprobată │în │în │pe luna │luna │luna │
│ │ │...........│perioada │perioada │............│...............│..............│
│ │ │ │........ │.........│ │ │ │
├────┼─────────────┼───────────┼──────────┼─────────┼────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ │Total, │ │ │ │ │ │ │
│ │din care: │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼───────────┼──────────┼─────────┼────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ │Lucrări de │ │ │ │ │ │ │
│A │investiţii în│ │ │ │ │ │ │
│ │continuare │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼───────────┼──────────┼─────────┼────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ │Program de │ │ │ │ │ │ │
│ │construcţii │ │ │ │ │ │ │
│ │de locuinţe │ │ │ │ │ │ │
│1 │pentru │ │ │ │ │ │ │
│ │tineri, │ │ │ │ │ │ │
│ │destinate │ │ │ │ │ │ │
│ │închirierii, │ │ │ │ │ │ │
│ │din care: │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼───────────┼──────────┼─────────┼────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ │locuinţe │ │ │ │ │ │ │
│ │pentru │ │ │ │ │ │ │
│1.1 │specialişti │ │ │ │ │ │ │
│ │din sănătate │ │ │ │ │ │ │
│ │şi/sau │ │ │ │ │ │ │
│ │învăţământ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼───────────┼──────────┼─────────┼────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ │Program de │ │ │ │ │ │ │
│2 │construcţii │ │ │ │ │ │ │
│ │de locuinţe │ │ │ │ │ │ │
│ │de serviciu │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼───────────┼──────────┼─────────┼────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ │Program-pilot│ │ │ │ │ │ │
│ │de │ │ │ │ │ │ │
│ │construcţii │ │ │ │ │ │ │
│3 │de locuinţe │ │ │ │ │ │ │
│ │sociale │ │ │ │ │ │ │
│ │pentru │ │ │ │ │ │ │
│ │comunităţile │ │ │ │ │ │ │
│ │de romi │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼───────────┼──────────┼─────────┼────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ │Lucrări de │ │ │ │ │ │ │
│B │investiţii │ │ │ │ │ │ │
│ │noi │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼───────────┼──────────┼─────────┼────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ │Program de │ │ │ │ │ │ │
│ │construcţii │ │ │ │ │ │ │
│ │de locuinţe │ │ │ │ │ │ │
│1 │pentru │ │ │ │ │ │ │
│ │tineri, │ │ │ │ │ │ │
│ │destinate │ │ │ │ │ │ │
│ │închirierii, │ │ │ │ │ │ │
│ │din care: │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼───────────┼──────────┼─────────┼────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ │locuinţe │ │ │ │ │ │ │
│ │pentru │ │ │ │ │ │ │
│1.1 │specialişti │ │ │ │ │ │ │
│ │din sănătate │ │ │ │ │ │ │
│ │şi/sau │ │ │ │ │ │ │
│ │învăţământ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼───────────┼──────────┼─────────┼────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ │Program de │ │ │ │ │ │ │
│2 │construcţii │ │ │ │ │ │ │
│ │de locuinţe │ │ │ │ │ │ │
│ │de serviciu │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼───────────┼──────────┼─────────┼────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ │Program-pilot│ │ │ │ │ │ │
│ │de │ │ │ │ │ │ │
│ │construcţii │ │ │ │ │ │ │
│3 │de locuinţe │ │ │ │ │ │ │
│ │sociale │ │ │ │ │ │ │
│ │pentru │ │ │ │ │ │ │
│ │comunităţile │ │ │ │ │ │ │
│ │de romi │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼───────────┼──────────┼─────────┼────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ │Alte │ │ │ │ │ │ │
│C │cheltuieli de│ │ │ │ │ │ │
│ │investiţii │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼───────────┼──────────┼─────────┼────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ │Program de │ │ │ │ │ │ │
│ │construcţii │ │ │ │ │ │ │
│ │de locuinţe │ │ │ │ │ │ │
│1 │pentru │ │ │ │ │ │ │
│ │tineri, │ │ │ │ │ │ │
│ │destinate │ │ │ │ │ │ │
│ │închirierii, │ │ │ │ │ │ │
│ │din care: │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼───────────┼──────────┼─────────┼────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ │locuinţe │ │ │ │ │ │ │
│ │pentru │ │ │ │ │ │ │
│1.1 │specialişti │ │ │ │ │ │ │
│ │din sănătate │ │ │ │ │ │ │
│ │şi/sau │ │ │ │ │ │ │
│ │învăţământ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼───────────┼──────────┼─────────┼────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ │Program de │ │ │ │ │ │ │
│2 │construcţii │ │ │ │ │ │ │
│ │de locuinţe │ │ │ │ │ │ │
│ │de serviciu │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼───────────┼──────────┼─────────┼────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ │Program-pilot│ │ │ │ │ │ │
│ │de │ │ │ │ │ │ │
│ │construcţii │ │ │ │ │ │ │
│3 │de locuinţe │ │ │ │ │ │ │
│ │sociale │ │ │ │ │ │ │
│ │pentru │ │ │ │ │ │ │
│ │comunităţile │ │ │ │ │ │ │
│ │de romi │ │ │ │ │ │ │
└────┴─────────────┴───────────┴──────────┴─────────┴────────────┴───────────────┴──────────────┘
MINISTERUL DEZVOLTĂRII, LUCRĂRILOR PUBLICE ŞI ADMINISTRAŢIEI SECRETAR DE STAT, .................................. Direcţia ........................................ Direcţia ........................................ AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU LOCUINŢE Director general, .................................. Direcţia ........................................ Direcţia ........................................ Control financiar preventiv -----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.