Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 1.201 din 8 octombrie 2024  pentru modificarea şi completarea Regulamentului de ordine interioară al parchetelor, aprobat prin Hotărârea Secţiei pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii nr. 1.106/2023     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 1.201 din 8 octombrie 2024 pentru modificarea şi completarea Regulamentului de ordine interioară al parchetelor, aprobat prin Hotărârea Secţiei pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii nr. 1.106/2023

EMITENT: Consiliul Superior al Magistraturii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1030 din 15 octombrie 2024
    În temeiul dispoziţiilor art. 133 alin. (5) şi (7) din Constituţia României, republicată, ale art. 23 alin. (1) şi art. 41 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 305/2022 privind Consiliul Superior al Magistraturii,
    având în vedere dispoziţiile art. 153 alin. (2) din Legea nr. 304/2022 privind organizarea judiciară, cu modificările ulterioare, cu unanimitatea voturilor membrilor prezenţi,
    Secţia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii hotărăşte:
    ART. I
    Regulamentul de ordine interioară al parchetelor, aprobat prin Hotărârea Secţiei pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii nr. 1.106/2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 794 şi 794 bis din 4 septembrie 2023, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 18, litera j) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "j) Serviciul de coordonare a activităţilor tehnice de specialitate;"

    2. La articolul 21 alineatul (1), litera ş) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ş) numeşte şi revocă din funcţie consilierii procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, cu informarea Secţiei pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii, atunci când este cazul, şi dispune încetarea calităţii de consilier, la cererea acestuia sau la încetarea mandatului de procuror general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie; "

    3. La articolul 25 alineatul (4), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) exercită atribuţiile procurorului-şef secţie, în cazul absenţei sau al imposibilităţii exercitării funcţiei de către acesta;"

    4. La articolul 37 alineatul (4), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) exercită atribuţiile procurorului-şef secţie, în cazul absenţei sau al imposibilităţii exercitării funcţiei de către acesta;"

    5. La articolul 45 alineatul (4), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) exercită atribuţiile procurorului-şef secţie, în cazul absenţei sau al imposibilităţii exercitării funcţiei de către acesta;"

    6. La articolul 47 alineatul (1) punctul A, litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) editează în format electronic revista «Pro Lege» şi asigură publicarea acesteia pe pagina de internet a Ministerului Public;"

    7. La articolul 56 alineatul (5), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) exercită atribuţiile procurorului militar şef secţie, în cazul absenţei sau al imposibilităţii exercitării funcţiei de către acesta;"

    8. La articolul 69 alineatul (2) punctul B, literele e) şi f) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "e) ţin evidenţa procurorilor care au participat la activităţi cu caracter internaţional precum congrese, conferinţe, seminare, cursuri, simpozioane, comisii internaţionale, grupuri de lucru sau alte manifestări ştiinţifice cu caracter internaţional, precum şi evidenţa rapoartelor întocmite de către aceştia ca urmare a participării la activităţile respective;
f) formulează propuneri referitoare la procurorii care îndeplinesc rol de punct de contact în reţelele de drept penal naţionale şi internaţionale, puncte focale naţionale sau internaţionale, ţin evidenţa acestora şi a activităţii desfăşurate de către aceştia;"

    9. La articolul 74, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(1) Compartimentul analiză şi investigaţii financiare are în structură ofiţeri de poliţie judiciară detaşaţi, respectiv specialişti numiţi în cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi care au următoarele atribuţii:
    a) asigură punerea în executare, potrivit art. 142 alin. (1) din Codul de procedură penală, a mandatelor de supraveghere tehnică emise de instanţe ori a ordonanţelor emise de procuror în baza art. 141 din Codul de procedură penală;
    b) procesează, prelucrează şi colaţionează datele şi informaţiile necesare elaborării analizelor şi stabilesc modalităţile de utilizare a produsului analitic;
    c) asigură utilizarea corespunzătoare a bazelor de date şi a instrumentelor analitice aflate în dotarea compartimentului, conform legii;
    d) procesează, prelucrează şi colaţionează datele şi informaţiile necesare realizării diagramelor relaţionale în funcţie de specificul acestora;
    e) efectuează investigaţii financiare, din dispoziţia procurorului care efectuează urmărirea penală, în vederea identificării bunurilor asupra cărora urmează a se institui măsuri asigurătorii;
    f) efectuează activităţile dispuse de procuror în legătură cu instituirea măsurilor asigurătorii în vederea recuperării prejudiciului, confiscării produsului infracţiunii şi confiscării extinse;
    g) efectuează, în condiţiile legii, constatări în domeniile lor de specialitate, în cauzele repartizate de şeful serviciului, respectând întocmai dispoziţiile şi termenele impuse de către procuror;
    h) acordă sprijin de specialitate în executarea unor procedee probatorii din dispoziţia procurorilor, în lucrările repartizate de şeful serviciului, respectând întocmai dispoziţiile şi termenele impuse;
    i) participă alături de organele de cercetare penală, din dispoziţia procurorilor, în lucrările repartizate de şeful serviciului, în echipele mixte constituite pentru realizarea investigaţiilor şi profilurilor financiare, conform domeniului lor de specialitate, respectând întocmai dispoziţiile şi termenele impuse;
    j) acordă suport analitic prin întocmirea de note, rapoarte, analize şi reprezentări grafice, realizate ca urmare a aplicării unor procedee şi tehnici specializate de colectare, procesare, evaluare, colaţionare, interpretare, descriere şi reprezentare a datelor şi informaţiilor, în domeniile lor de specialitate;
    k) efectuează activităţi de căutare specializată, culegere, colectare, validare, analiză şi diseminare a datelor şi informaţiilor, utilizând sursele deschise de informare;
    l) efectuează verificări în bazele de date disponibile, coroborează şi analizează datele obţinute şi le valorifică în lucrările întocmite;
    m) asigură sprijin de specialitate ori participă, la propunerea şefului serviciului, la toate fazele proiectelor privind achiziţionarea sau dezvoltarea de aplicaţii/produse necesare desfăşurării în bune condiţii a activităţii serviciului;
    n) participă la formele de pregătire profesională organizate de Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie sau de alte instituţii ori organizaţii abilitate;
    o) participă la elaborarea metodologiilor de lucru şi a procedurilor interne sau, după caz, a ghidurilor de bune practici, a studiilor sau a materialelor de suport specific în domeniul lor de specialitate;
    p) în exercitarea atribuţiilor, păstrează secretul profesional şi confidenţialitatea lucrărilor;
    q) exercită orice alte atribuţii prevăzute de legi, regulamente şi ordine sau stabilite din dispoziţia procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie sau a şefului serviciului, în condiţiile legii."

    10. La titlul IV, titlul capitolului XI se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "    CAP. XI
    Serviciul de coordonare a activităţilor tehnice de specialitate
"

    11. La titlul IV capitolul XI, titlul secţiunii 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    " SECŢIUNEA 1
    Structura şi conducerea Serviciului de coordonare a activităţilor tehnice de specialitate
"

    12. Articolul 81 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 81
    Structura Serviciului de coordonare a activităţilor tehnice de specialitate
    (1) Serviciul de coordonare a activităţilor tehnice de specialitate funcţionează în subordinea directă a procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
    (2) În cadrul Serviciului de coordonare a activităţilor tehnice de specialitate sunt numiţi, pentru clarificarea unor aspecte tehnice în activitatea de urmărire penală, specialişti în domeniul economico-financiar, vamal, informatic, al analizei, prelucrării şi valorificării informaţiilor ori în alte specialităţi asociate, în percheziţii informatice, precum şi în alte domenii, prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
    (3) Serviciul de coordonare a activităţilor tehnice de specialitate este compus din următoarele compartimente:
    a) Compartimentul de percheziţii informatice;
    b) Compartimentul specialişti."

    13. Articolul 82 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 82
    Conducerea Serviciului de coordonare a activităţilor tehnice de specialitate
    Serviciul de coordonare a activităţilor tehnice de specialitate este condus de un procuror-şef serviciu sau de către un specialist şef serviciu, care exercită următoarele atribuţii:
    a) organizează, conduce, controlează şi răspunde de activitatea personalului din subordine, luând sau, după caz, propunând procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie măsurile care se impun;
    b) repartizează, urmăreşte şi controlează modul de rezolvare a lucrărilor în termen, precum şi de păstrare a secretului profesional şi a confidenţialităţii lucrărilor;
    c) întocmeşte analize periodice la cererea conducerii parchetului privind activitatea serviciului şi a compartimentelor din subordine;
    d) participă la elaborarea metodologiilor de lucru şi a procedurilor interne sau, după caz, a ghidurilor de bune practici, a studiilor sau a materialelor de suport în domeniile de competenţă ale serviciului;
    e) propune procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie participarea unor specialişti din subordine la toate fazele proiectelor privind achiziţionarea sau dezvoltarea de aplicaţii/produse necesare desfăşurării în bune condiţii a activităţii parchetului;
    f) întocmeşte şi actualizează fişele de post ale personalului din subordine;
    g) elaborează criterii de performanţă şi propune conducerii parchetului acordarea calificativelor privind evaluarea activităţii profesionale a personalului din subordine;
    h) ia măsuri şi, după caz, formulează propuneri pentru realizarea în bune condiţii şi la termen a atribuţiilor ce revin serviciului;
    i) asigură consultanţă tehnică pentru achiziţia din fondurile publice ori externe a instrumentelor necesare în activitatea serviciului şi a parchetului;
    j) coordonează activitatea de pregătire profesională a personalului din subordine şi a personalului subordonat profesional din cadrul unităţilor teritoriale de parchet;
    k) exercită orice alte atribuţii prevăzute de legi, regulamente şi ordine sau stabilite din dispoziţia conducerii Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie."

    14. Articolul 83 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 83
    Atribuţii
    (1) Specialiştii din cadrul Compartimentului de percheziţii informatice au următoarele atribuţii:
    a) efectuează, în condiţiile legii, percheziţii informatice în cauzele repartizate de şeful serviciului, respectând întocmai dispoziţiile şi termenele impuse de procurorul care efectuează sau supraveghează urmărirea penală;
    b) acordă sprijin de specialitate în executarea unor procedee probatorii din dispoziţia procurorilor, în lucrările repartizate de şeful serviciului, respectând întocmai dispoziţiile şi termenele impuse;
    c) asigură sprijin de specialitate ori participă, la propunerea şefului serviciului, la toate fazele proiectelor privind achiziţionarea sau dezvoltarea de aplicaţii/produse necesare desfăşurării în bune condiţii a activităţii parchetului;
    d) întocmesc, în condiţiile legii, constatări tehnico-ştiinţifice în dosare penale, în domeniul lor de specialitate, în lucrările repartizate de şeful serviciului, respectând întocmai dispoziţiile şi termenele impuse de procurorul care efectuează sau supraveghează urmărirea penală;
    e) participă în programele şi proiectele de pregătire profesională organizate în cadrul şi pentru personalul serviciului;
    f) participă la formele de pregătire profesională organizate de Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie sau de alte instituţii ori organizaţii abilitate;
    g) participă la elaborarea metodologiilor de lucru şi a procedurilor interne sau, după caz, a ghidurilor de bune practici, a studiilor sau a materialelor de suport în domeniul lor de specialitate;
    h) în exercitarea atribuţiilor, păstrează secretul profesional şi confidenţialitatea lucrărilor;
    i) exercită orice alte atribuţii prevăzute de legi, regulamente şi ordine sau stabilite din dispoziţia procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie sau a şefului serviciului, în condiţiile legii.
    (2) Activitatea Compartimentului de percheziţii informatice este coordonată de un specialist desemnat de şeful serviciului."

    15. Articolul 84 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 84
    Atribuţii
    (1) Specialiştii din cadrul Compartimentului specialişti au următoarele atribuţii:
    a) efectuează, în condiţiile legii, constatări în domeniile lor de specialitate, în cauzele repartizate de şeful serviciului, respectând întocmai dispoziţiile şi termenele impuse de procurorul care efectuează sau supraveghează urmărirea penală;
    b) acordă sprijin de specialitate în executarea unor procedee probatorii din dispoziţia procurorilor, în lucrările repartizate de şeful serviciului, respectând întocmai dispoziţiile şi termenele impuse;
    c) formulează, la solicitarea procurorului, puncte de vedere privind obiecţiile formulate de experţii autorizaţi la rapoartele de constatare întocmite de specialişti;
    d) formulează, la solicitarea procurorului, puncte de vedere privind obiecţiile la expertizele tehnice judiciare întocmite de experţii autorizaţi;
    e) asigură sprijin de specialitate ori participă, la propunerea şefului serviciului, la toate fazele proiectelor privind achiziţionarea sau dezvoltarea de aplicaţii/produse necesare desfăşurării în bune condiţii a activităţii parchetului;
    f) efectuează verificări în bazele de date disponibile, coroborează şi analizează datele obţinute şi le valorifică în lucrările întocmite;
    g) participă la formele de pregătire profesională organizate de Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie sau de alte instituţii ori organizaţii abilitate;
    h) participă la elaborarea metodologiilor de lucru şi a procedurilor interne sau, după caz, a ghidurilor de bune practici, a studiilor sau a materialelor de suport specific în domeniul lor de specialitate;
    i) în exercitarea atribuţiilor, păstrează secretul profesional şi confidenţialitatea lucrărilor;
    j) exercită orice alte atribuţii prevăzute de legi, regulamente şi ordine sau stabilite din dispoziţia procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie sau a şefului serviciului, în condiţiile legii.
    (2) Activitatea Compartimentului specialişti este coordonată de un specialist desemnat de şeful serviciului."

    16. La articolul 85 alineatul (3), literele f) şi h) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "f) realizează informarea şi documentarea cu privire la activitatea de urmărire penală din care ar putea rezulta date şi informaţii de interes public, cu sprijinul celorlalte structuri din cadrul instituţiei;
    ...............................................................................................
h) monitorizează modul în care este reflectată în mass-media activitatea Ministerului Public şi informează în acest sens procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;"

    17. La articolul 85, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Biroul de informare şi relaţii publice poate fi condus de un procuror ori de un absolvent al unei facultăţi de jurnalistică sau specialist în comunicare, numit prin concurs sau examen, care exercită în mod corespunzător atribuţiile prevăzute la art. 25 alin. (5)."

    18. La articolul 163, după alineatul (2) se introduc două noi alineate, alineatele (2^1) şi (2^2), cu următorul cuprins:
    "(2^1) Circulaţia documentelor şi evidenţa activităţii administrative a parchetelor se realizează în sistem informatizat prin utilizarea Sistemului informatic de management al documentelor.
(2^2) În situaţia unei perioade de mentenanţă tehnică, programată ori ad-hoc, sau în cazul nefuncţionării temporare a unei funcţionalităţi a sistemului, activităţile ce intră în scopul Sistemului informatic de management al documentelor se vor realiza prin metode alternative, urmând ca înregistrarea în sistem şi documentele conexe să fie încărcate după reluarea funcţionării sistemului."

    19. La articolul 166, alineatele (1) şi (3)-(5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(1) După efectuarea operaţiilor de înregistrare a corespondenţei, lucrările se predau celor cărora le-au fost repartizate, sub semnătură, în registrul de evidenţă a acestora sau se transmit prin intermediul Sistemului informatic de management al documentelor.
    ..............................................................................................
(3) Lucrările efectuate se predau de procurori şi de ceilalţi salariaţi prim-grefierului ori grefierului-şef sau înlocuitorului acestuia, de asemenea, sub semnătură în Condica de evidenţă a dosarelor şi lucrărilor procurorilor (C-1) sau se transmit prin intermediul Sistemului informatic de management al documentelor.
(4) Prim-grefierul sau grefierul-şef va face personal menţiunile corespunzătoare de scădere a lucrărilor şi de închidere a poziţiilor în registre şi în Sistemul informatic de management al documentelor sau le va verifica atunci când sunt efectuate de altă persoană.
(5) Circulaţia lucrărilor între grefă şi procurorii sau personalul auxiliar de specialitate cărora/căruia li/i s-au repartizat spre soluţionare va fi evidenţiată, de asemenea, în registrele în care sunt înscrise lucrările respective, cu menţionarea datelor de predare-primire şi în Sistemul informatic de management al documentelor."

    20. Anexa se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.


    ART. II
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Vicepreşedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
                    procuror Emilia Ion

    Bucureşti, 8 octombrie 2024.
    Nr. 1.201.
    ANEXA 1

    *) Anexa este reprodusă în facsimil.
    (Anexa la Hotărârea nr. 1.106/2023)
    ORGANIGRAMA
    Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016