Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 3 alin. (3), (7) şi (8) şi al art. 26 alin. (1) şi (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, cu completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. CAP. I Dispoziţii generale ART. 1 Prezenta hotărâre stabileşte: a) cuantumul, condiţiile şi mecanismul de acordare a sumelor forfetare prevăzute la art. 3 alin. (1) şi (5) şi art. 26 alin. (1) şi (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, cu completările ulterioare; b) autorităţile competente, tipurile de date care se introduc în aplicaţia informatică prevăzută la art. 3 alin. (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024, cu completările ulterioare, denumită în continuare aplicaţie informatică, precum şi măsurile administrative de organizare, funcţionare şi utilizare a acesteia. ART. 2 (1) Suma forfetară prevăzută la art. 3 alin. (1) şi (5) şi la art. 26 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024, cu completările ulterioare, se acordă în cuantum diferenţiat, respectiv 750 lei/lună pentru persoana singură şi 2.000 lei/lună pentru o familie. (2) Suma forfetară prevăzută la art. 26 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024, cu completările ulterioare, se acordă în cuantum diferenţiat, respectiv 500 lei/lună pentru persoana singură şi 1.500 lei/lună pentru o familie. CAP. II Mecanismul şi condiţiile de acordare a sumei forfetare SECŢIUNEA 1 Mecanismul şi condiţiile de acordare a sumei forfetare prevăzute la art. 3 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024, cu completările ulterioare ART. 3 (1) Pentru a putea beneficia, în prima lună din cele 3 luni consecutive, de suma forfetară prevăzută la art. 3 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024, cu completările ulterioare, beneficiarii, astfel cum sunt definiţi la art. 1 pct. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024, cu completările ulterioare, depun la autoritatea administraţiei publice locale a unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale pe raza căreia optează să locuiască o cerere al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1, însoţită de copia permisului de şedere pe teritoriul României şi de extrasul de cont curent deschis la o instituţie de credit de pe teritoriul României pe numele solicitantului. (2) Suma forfetară prevăzută la art. 3 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024, cu completările ulterioare, se acordă integral, indiferent de numărul de zile rămase de la data depunerii cererii până la finele lunii calendaristice respective. (3) Autorităţile administraţiei publice locale ale unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale verifică, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea cererii prevăzute la alin. (1), prin aplicaţia informatică, îndeplinirea condiţiei de beneficiar în sensul art. 1 pct. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024, cu completările ulterioare. (4) Cererile prevăzute la alin. (1) depuse după primele 5 zile lucrătoare ale lunii se introduc în aplicaţia informatică la data depunerii şi se soluţionează în luna următoare, cu respectarea prevederilor art. 13 alin. (2). ART. 4 (1) Pentru a beneficia, în următoarele 2 luni din cele 3 luni consecutive, de suma forfetară prevăzută la art. 3 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024, cu completările ulterioare, beneficiarii depun, în primele 5 zile lucrătoare ale lunii pentru care solicită suma forfetară, la autoritatea administraţiei publice locale a unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale pe raza căreia optează să locuiască o cerere al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1, însoţită de copia permisului de şedere pe teritoriul României, extrasul de cont curent deschis la o instituţie de credit de pe teritoriul României pe numele solicitantului şi dovada îndeplinirii cumulative a următoarelor condiţii: a) solicitantul şi membrii familiei acestuia care îndeplinesc condiţiile pentru a fi încadraţi în muncă pe teritoriul României să fie înregistraţi la una din agenţiile judeţene pentru ocuparea forţei de muncă sau a municipiului Bucureşti sau să fie încadraţi în muncă pe teritoriul României; b) solicitantul să aibă înscrişi copiii care îndeplinesc condiţiile pentru a frecventa o formă de învăţământ preuniversitar, în grupe/clase/formaţiuni de studiu din unităţile de învăţământ preuniversitar: (i) în calitate de antepreşcolari, preşcolari sau elevi; sau (ii) în calitate de audienţi; sau (iii) care frecventează activităţi educaţionale din oferta altor instituţii/organizaţii, precum huburi sau centre educaţionale organizate în unităţi de învăţământ de către autorităţi ale administraţiei publice locale sau organizaţii neguvernamentale, centre Blue Dot, palate şi cluburi ale copiilor, centre comunitare de învăţare permanentă, centre educaţionale pentru preşcolari, şcoli de artă sau centre culturale (2) Condiţia prevăzută la alin. (1) lit. b) pct. (i) referitoare la antepreşcolari şi preşcolari se consideră îndeplinită şi în situaţia în care solicitantul prezintă un document emis de unitatea de învăţământ preuniversitar din care rezultă că, din lipsa locurilor, nu este posibilă înscrierea minorului în respectivele forme de învăţământ. (3) Condiţia prevăzută la alin. (1) lit. b) se consideră îndeplinită şi în cazul în care cererile de frecventare de către copii a formelor de învăţământ preuniversitar sau a activităţilor educaţionale sunt depuse şi înregistrate în perioada vacanţelor şcolare. (4) Sunt exceptaţi de la îndeplinirea condiţiei prevăzute la alin. (1) lit. b) minorii cu vârsta cuprinsă între 15 şi 18 ani, care sunt înregistraţi la una din agenţiile judeţene pentru ocuparea forţei de muncă sau a municipiului Bucureşti sau sunt încadraţi în muncă pe teritoriul României cu respectarea prevederilor art. 13 alin. (2) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. (5) Condiţia prevăzută la alin. (1) lit. a) nu se aplică următoarelor categorii de persoane, dacă prezintă documente emise de autorităţi competente din România, care să dovedească una din următoarele situaţii: a) urmează un program de studii la forma de învăţământ cu frecvenţă, în cadrul unei instituţii de învăţământ superior acreditate din România; b) prezintă certificat de încadrare în grad de handicap eliberat de Comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap din România; c) se află în incapacitate temporară de muncă sau suferă de o afecţiune medicală temporară, incompatibilă cu încadrarea în muncă, precum şi femeilor aflate în trimestrul al III-lea de sarcină; d) au vârsta de peste 65 de ani; e) au în creştere sau în îngrijire un copil în vârstă de până la 2 ani, respectiv 3 ani, în cazul copilului cu handicap. (6) Termenul prevăzut la alin. (1) reprezintă termen de decădere din dreptul de a beneficia de suma forfetară prevăzută la art. 3 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024, cu completările ulterioare, aferentă lunii pentru care a fost solicitată. Beneficiarii pot solicita suma forfetară pentru luna următoare, cu îndeplinirea condiţiilor de acordare. SECŢIUNEA a 2-a Mecanismul şi condiţiile de decontare a sumei forfetare prevăzute la art. 3 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024, cu completările ulterioare, pentru solicitanţii care optează pentru cazare în locaţii stabilite de comitetele judeţene/comitetul municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă ART. 5 (1) În situaţia prevăzută la art. 3 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024, cu completările ulterioare, comitetele judeţene/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă stabilesc, prin hotărâri, locaţiile aparţinând instituţiilor sau autorităţilor publice centrale sau locale, operatorilor economici ori asociaţiilor sau fundaţiilor unde poate fi asigurată cazarea. Hotărârile sunt comunicate de îndată autorităţilor administraţiei publice locale ale unităţilor/ subdiviziunilor administrativ-teritoriale. (2) În situaţia în care beneficiarii optează să fie cazaţi, în prima lună, în locaţii stabilite de comitetele judeţene/comitetul municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă, autorităţile administraţiei publice locale ale unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale verifică, în termen de 3 zile lucrătoare de la primirea cererii prevăzute la art. 3 alin. (1), prin aplicaţia informatică, îndeplinirea condiţiei de beneficiar în sensul art. 1 pct. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024, cu completările ulterioare, şi, ulterior, repartizează solicitanţii în aceste locaţii, în limita locurilor disponibile. (3) Beneficiarii care optează pentru cazarea în locaţii stabilite de comitetele judeţene/comitetul municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă în luna a doua sau a treia au obligaţia de a depune cererea prevăzută la art. 4 alin. (1) până la data de 20 a fiecărei luni pentru luna următoare în care urmează a fi cazaţi. (4) Beneficiarii care intră pentru prima dată pe teritoriul României ulterior datei de 20 a lunii în curs pot depune cererea, precum şi opţiunea de a se caza în locaţiile prevăzute la art. 3 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024, cu completările ulterioare, pentru a doua lună, în primele 5 zile lucrătoare din luna a doua. (5) Autorităţile administraţiei publice locale ale unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale verifică, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data prevăzută la alin. (3), respectiv alin. (4), prin aplicaţia informatică, îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a) şi, ulterior, informează, în termen de maximum 2 zile lucrătoare, unitatea care asigură cazarea cu privire la îndeplinirea condiţiilor. (6) Unităţile care asigură cazarea transmit autorităţilor administraţiei publice locale ale unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale pe raza cărora funcţionează, în primele 5 zile lucrătoare ale lunii pentru luna anterioară, solicitarea de decontare, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 3. Decontarea sumei forfetare se realizează proporţional cu numărul efectiv de zile de cazare acordate. Termenul de transmitere a solicitării de decontare reprezintă termen de decădere din dreptul de a beneficia de decontarea sumei forfetare prevăzute la art. 3 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024, cu completările ulterioare. (7) Autorităţile administraţiei publice locale ale unităţilor/ subdiviziunilor administrativ-teritoriale generează din aplicaţia informatică solicitările de plată, al căror model este prevăzut în anexa nr. 4, pe care le semnează electronic, până la data de 15 a lunii în curs. În acelaşi termen, solicitările de plată sunt comunicate inspectoratelor judeţene pentru situaţii de urgenţă/Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti-Ilfov. (8) Autorităţile administraţiei publice locale ale unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, pe lângă anexa nr. 4, completează şi încarcă în aplicaţia informatică tabelul nominal cu persoanele care beneficiază de suma forfetară, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 6, pe care îl transmit inspectoratelor judeţene pentru situaţii de urgenţă/ Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti-Ilfov, electronic, în format .xlsx. Tabelele sunt centralizate de inspectoratele judeţene pentru situaţii de urgenţă/Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti-Ilfov, care le transmit, electronic, în termen de 3 zile, Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă din cadrul Ministerului Afacerilor Interne. (9) În funcţie de bugetul alocat cu această destinaţie, în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea solicitărilor de sume necesare efectuării plăţilor, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă şi, după caz, inspectoratele judeţene pentru situaţii de urgenţă/Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti-Ilfov virează sumele respective în contul 50.06.11 „Sume forfetare cuvenite beneficiarilor acordate conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024“, deschis la unităţile Trezoreriei Statului la solicitarea autorităţilor administraţiei publice locale ale unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale. (10) În termen de 3 zile lucrătoare de la primirea sumelor prevăzute la alin. (9), autorităţile administraţiei publice locale ale unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale efectuează, prin virament bancar, plata sumelor cuvenite către unităţile care asigură cazarea potrivit art. 3 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024, cu completările ulterioare. ART. 6 Acordarea sumei forfetare beneficiarilor anteriori prevăzuţi la art. 26 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024, cu completările ulterioare, se realizează în condiţiile, excepţiile şi termenele prevăzute la art. 4 sau 5, după caz. SECŢIUNEA a 3-a Mecanismul şi condiţiile de acordare a sumei forfetare prevăzute la art. 26 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024, cu completările ulterioare, pentru solicitanţii care optează pentru cazare în locaţii stabilite de comitetele judeţene/comitetul municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă ART. 7 (1) Suma forfetară prevăzută la art. 26 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024, cu completările ulterioare, se acordă beneficiarilor anteriori, astfel cum sunt definiţi în art. 1 pct. 4 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024, cu completările ulterioare, care fac dovada cu documente emise de autorităţi competente din România că se află în una din următoarele situaţii: a) sunt încadraţi în grad de handicap şi prezintă certificat eliberat de Comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap din România; b) se află în incapacitate temporară de muncă sau suferă de o afecţiune medicală temporară, incompatibilă cu încadrarea în muncă, precum şi femeilor aflate în trimestrul al III-lea de sarcină; c) suferă de afecţiuni medicale grave, astfel cum sunt definite la art. 1 din Ordinul ministrului muncii şi solidarităţii sociale şi al ministrului sănătăţii nr. 2.172/3.829/2022 privind acordarea concediului de îngrijitor; d) sunt îngrijitori sau însoţitori ai persoanelor aflate în situaţiile de la lit. a) şi c); e) sunt persoane singure cu vârsta de peste 50 de ani, aflate în şomaj; f) sunt persoane singure care au în creştere sau în îngrijire un copil în vârstă de până la 7 ani; g) sunt persoane singure care se află în şomaj şi au în îngrijire 2 sau mai mulţi copii cu vârsta de peste 7 ani; h) sunt persoane care au împlinit vârsta de pensionare, potrivit legislaţiei române. (2) Pentru dovedirea situaţiilor menţionate la alin. (1) lit. f) şi g), persoanele depun o declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte faptul că se află singure pe teritoriul României. ART. 8 (1) Categoriile de beneficiari anteriori prevăzuţi la art. 7 alin. (1), găzduiţi în locaţiile stabilite de comitetele judeţene/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă, au obligaţia de a depune cererea de acordare a sumei forfetare al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1 sau nr. 2, după caz, până la data de 20 a fiecărei luni pentru luna următoare în care urmează a fi cazaţi. (2) Autorităţile administraţiei publice locale ale unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale verifică, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data prevăzută la alin. (1), dovada încadrării în una dintre situaţiile prevăzute la art. 7 alin. (1) şi, ulterior, informează, în termen de maximum 2 zile lucrătoare, unitatea care asigură cazarea cu privire la îndeplinirea condiţiilor. (3) Unităţile care asigură cazarea transmit autorităţilor administraţiei publice locale ale unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale pe raza cărora funcţionează, în primele 5 zile lucrătoare ale lunii pentru luna anterioară, solicitarea de decontare al cărei model este prevăzut în anexa nr. 3, însoţită de documente justificative. Decontarea sumei forfetare se realizează proporţional cu numărul efectiv de zile de cazare acordate. Termenul de transmitere a solicitării de decontare reprezintă termen de decădere din dreptul de a beneficia de decontarea sumei forfetare. (4) Autorităţile administraţiei publice locale ale unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale generează din aplicaţia informatică solicitările de plată, al căror model este prevăzut în anexa nr. 4, pe care le semnează electronic în termen de 3 zile lucrătoare de la data de 15 a lunii în curs. În acelaşi termen, solicitările de plată sunt comunicate inspectoratelor judeţene pentru situaţii de urgenţă/ Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti-Ilfov. (5) Autorităţile administraţiei publice locale ale unităţilor/ subdiviziunilor administrativ-teritoriale, pe lângă anexa nr. 4, completează şi încarcă în aplicaţia informatică tabelul nominal cu persoanele care beneficiază de suma forfetară, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 6, pe care îl transmit inspectoratelor judeţene pentru situaţii de urgenţă/ Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti-Ilfov, electronic, în format .xlsx. Tabelele sunt centralizate de inspectoratele judeţene pentru situaţii de urgenţă/Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti-Ilfov, care le transmit în termen de 3 zile Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă din cadrul Ministerului Afacerilor Interne. (6) În funcţie de bugetul alocat cu această destinaţie, în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea solicitărilor de sume necesare efectuării plăţilor, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă şi, după caz, inspectoratele judeţene pentru situaţii de urgenţă/Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti-Ilfov virează sumele respective în contul 50.06.11 „Sume forfetare cuvenite beneficiarilor acordate conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024“, deschis la unităţile Trezoreriei Statului la solicitarea autorităţilor administraţiei publice locale ale unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale. (7) În termen de 3 zile lucrătoare de la primirea sumelor prevăzute la alin. (6), autorităţile administraţiei publice locale ale unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale efectuează, prin virament bancar, plata sumelor cuvenite către unităţile care asigură cazarea potrivit art. 26 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024, cu completările ulterioare. SECŢIUNEA a 4-a Cererea privind acordarea sumei forfetare ART. 9 (1) Cererile prevăzute la art. 3 alin. (1), art. 4 alin. (1), art. 5 alin. (3) şi (4) şi art. 8 alin. (1) se depun de un reprezentant major al familiei sau, după caz, de persoana singură majoră. (2) Calitatea de reprezentant major al familiei poate fi îndeplinită şi de una din persoanele prevăzute la art. 136 alin. (2) lit. a), b) şi d) din Legea nr. 122/2006 privind azilul în România, cu modificările şi completările ulterioare. (3) Cererile prevăzute la art. 3 alin. (1), art. 4 alin. (1), art. 5 alin. (3) şi (4) şi art. 8 alin. (1) cuprind următoarele: a) numele şi prenumele solicitantului; b) numărul membrilor de familie, numele şi prenumele acestora; c) codul numeric personal al solicitantului şi, după caz, al membrilor de familie ai acestuia, astfel cum acesta a fost atribuit de Inspectoratul General pentru Imigrări, denumit în continuare CNP; d) luna pentru care se depune cererea; e) dacă persoanele sunt cazate sau optează să fie cazate în locaţii stabilite de comitetele judeţene/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă. (4) În situaţia în care persoana sau reprezentantul major al familiei prevăzut la alin. (2) se află în imposibilitatea, din motive medicale dovedite cu documente emise sau avizate de o autoritate medicală română, de a se prezenta pentru a depune cererile prevăzute la art. 3 alin. (1), art. 4 alin. (1), art. 5 alin. (3) şi (4) şi art. 8 alin. (1), acestea pot fi depuse în numele familiei sau al persoanei singure, prin mandatar cu procură notarială emisă pe teritoriul României, care să indice în mod expres luna pentru care se depune cererea. Procura se ataşează cererii. SECŢIUNEA a 5-a Acordarea, refuzul acordării şi decontarea sumei forfetare ART. 10 (1) Decizia cu privire la acordarea sau refuzul acordării sumei forfetare aparţine autorităţilor administraţiei publice locale ale unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale care au primit cererile prevăzute la art. 3 alin. (1), art. 4 alin. (1), art. 5 alin. (3) şi (4) şi art. 8 alin. (1), pe baza documentelor prezentate de solicitanţi, precum şi a verificărilor efectuate în aplicaţia informatică. (2) Decizia prevăzută la alin. (1) se introduce în aplicaţia informatică până la data de 15 a lunii şi se aduce la cunoştinţa solicitantului prin afişare la sediul autorităţilor administraţiei publice locale ale unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale şi/sau pe site-ul oficial al acestora. (3) Decizia prevăzută la alin. (1) poate fi contestată în condiţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. ART. 11 Autorităţile administraţiei publice locale ale unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale care au primit cererile prevăzute la art. 3 alin. (1), art. 4 alin. (1), art. 5 alin. (3) şi (4) şi art. 8 alin. (1) pot efectua verificări, prin serviciile sociale, privind realitatea informaţiilor din cererile sau documentele justificative depuse de solicitanţi sau de unităţile care asigură cazarea. ART. 12 Până la data de 15 a lunii, autorităţile administraţiei publice locale ale unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale care au primit cererile prevăzute la art. 3 alin. (1), art. 4 alin. (1), art. 5 alin. (3) şi (4) şi art. 8 alin. (1) verifică îndeplinirea condiţiilor şi validează în aplicaţia informatică cererile de plată pentru suma forfetară. ART. 13 (1) În termen de 3 zile lucrătoare de la împlinirea termenului prevăzut la art. 12, autorităţile administraţiei publice locale ale unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale transmit solicitările de sume necesare efectuării plăţilor, întocmite şi semnate electronic, inspectoratului judeţean pentru situaţii de urgenţă sau Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti-Ilfov, după caz, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 4. (2) Autorităţile administraţiei publice locale ale unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, pe lângă solicitările de sume necesare efectuării plăţilor prevăzute în anexa nr. 4, completează şi încarcă în aplicaţia informatică tabelul nominal cu persoanele care beneficiază de sume forfetare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 6, pe care îl transmit inspectoratelor judeţene pentru situaţii de urgenţă/Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti-Ilfov, electronic, în format .xlsx. Tabelele sunt centralizate de inspectoratele judeţene pentru situaţii de urgenţă/Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti-Ilfov, care le transmit în termen de 3 zile Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă din cadrul Ministerului Afacerilor Interne. (3) În funcţie de bugetul alocat cu această destinaţie, în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea solicitărilor de sume necesare efectuării plăţilor, inspectoratele judeţene pentru situaţii de urgenţă/Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti-Ilfov, după caz, virează sumele respective în contul 50.06.11 „Sume forfetare cuvenite beneficiarilor acordate conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024“, deschis la unităţile Trezoreriei Statului la solicitarea autorităţilor administraţiei publice locale ale unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale. (4) În termen de 3 zile lucrătoare de la primirea sumelor prevăzute la alin. (3), autorităţile administraţiei publice locale ale unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale efectuează, prin virament bancar, plata sumelor cuvenite către beneficiari. CAP. III Funcţionarea aplicaţiei informatice SECŢIUNEA 1 Informaţiile care se introduc în aplicaţia informatică ART. 14 (1) Autorităţile administraţiei publice locale ale unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale solicită Serviciului de Telecomunicaţii Speciale acces pe baza adresei de e-mail în aplicaţia informatică, prin intermediul unui formular de acces depus online şi semnat cu semnătură electronică calificată, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 5. Solicitarea de acces se face ulterior primirii primei cereri potrivit prevederilor art. 3 alin. (1) sau art. 5 alin. (2). (2) Autorităţile administraţiei publice locale ale unităţilor/ subdiviziunilor administrativ-teritoriale au obligaţia de a introduce în aplicaţia informatică toate cererile prevăzute la art. 3 alin. (1), art. 4 alin. (1), art. 5 alin. (3) şi (4) şi art. 8 alin. (1), documentele aferente acestora, centralizările cererilor, precum şi solicitările de decontare a sumei forfetare. (3) Autorităţile administraţiei publice locale ale unităţilor/ subdiviziunilor administrativ-teritoriale care au primit cererile prevăzute la art. 3 alin. (1), art. 4 alin. (1), art. 5 alin. (3) şi (4) şi art. 8 alin. (1) completează în aplicaţia informatică CNP-urile persoanelor prevăzute la art. 9 alin. (3) lit. c), data depunerii cererii şi luna pentru care se depune cererea şi verifică corespondenţa datelor afişate cu cele din documentele anexate cererii. (4) CNP-urile persoanelor prevăzute la art. 9 alin. (3) lit. c) se transmit de către aplicaţia informatică, prin servicii web, către Sistemul informatic de management al străinilor, denumit în continuare SIMS, ca parte componentă a Sistemului naţional de evidenţă a străinilor gestionat de către Inspectoratul General pentru Imigrări. SIMS furnizează numele, prenumele şi data eliberării primului permis de beneficiar al protecţiei temporare, corespunzătoare CNP-urilor transmise, sau un mesaj de eroare, după caz. (5) Informaţiile privind îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a) se preiau de către aplicaţia informatică din Registrul general de evidenţă a salariaţilor, denumit în continuare REVISAL, gestionat la nivelul Inspecţiei Muncii, respectiv din sistemul de evidenţă gestionat de Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă. (6) În cazul persoanelor cazate în taberele temporare de cazare şi asistenţă umanitară, informaţiile prevăzute la art. 9 alin. (3) lit. c) sunt introduse în aplicaţia informatică de către Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, utilizând conturi de e-mail transmise Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, prin completarea formularului de acces al cărui model este prevăzut în anexa nr. 5. SECŢIUNEA a 2-a Verificările realizate de aplicaţia informatică ART. 15 (1) Aplicaţia informatică asigură următoarele verificări: a) dacă CNP-ul prevăzut la art. 9 alin. (3) lit. c) se regăseşte în SIMS ca atribuit unui beneficiar al Deciziei de punere în aplicare (UE) 2022/382 a Consiliului din 4 martie 2022 de constatare a existenţei unui aflux masiv de persoane strămutate din Ucraina în înţelesul articolului 5 din Directiva 2001/55/CE şi având drept efect introducerea unei protecţii temporare, denumită în continuare Decizia (UE) 2022/382; b) dacă CNP-ul prevăzut la art. 9 alin. (3) lit. c) se regăseşte pe alte cereri introduse în aplicaţie, depuse pentru acordarea sumei forfetare prevăzute de art. 3 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024, cu completările ulterioare, respectiv modul în care acestea au fost soluţionate; c) dacă CNP-ul prevăzut la art. 9 alin. (3) lit. c) aparţine unor persoane cazate în taberele temporare de cazare şi asistenţă umanitară; d) dacă solicitanţii, persoane singure şi membrii de familie ai acestora, îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a) conform datelor înscrise în REVISAL, precum şi în sistemul de evidenţă gestionat de Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă. (2) Pe baza verificărilor prevăzute la alin. (1), aplicaţia informatică: a) permite autorităţilor administraţiei publice locale ale unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale care au primit cererile prevăzute la art. 3 alin. (1), art. 4 alin. (1), art. 5 alin. (3) şi (4) şi art. 8 alin. (1) să înregistreze informaţiile conţinute de acestea, conform prevederilor art. 9 alin. (3); b) evidenţiază dacă aceleaşi persoane au mai depus cereri sau se regăsesc pe alte cereri pentru acordarea sumei forfetare prevăzute la art. 3 alin. (1) şi (5) sau art. 26 alin. (1) şi (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024, cu completările ulterioare; c) asigură accesul autorităţilor administraţiei publice locale ale unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale care au primit cererile prevăzute la art. 3 alin. (1), art. 4 alin. (1), art. 5 alin. (3) şi (4) şi art. 8 alin. (1) pentru verificarea îndeplinirii condiţiilor prevăzute la art. 3 alin. (1) şi art. 4 alin. (1), lit. a); d) verifică perioada de timp acordată beneficiarilor anteriori prevăzuţi la art. 26 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024, cu completările ulterioare. SECŢIUNEA a 3-a Dezvoltarea, implementarea, administrarea şi gestionarea tehnică a aplicaţiei informatice şi condiţiile tehnice de acces la aceasta ART. 16 (1) Pentru punerea în aplicare a prevederilor prezentei hotărâri, se utilizează aplicaţia informatică existentă, creată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale în baza actelor normative având ca obiect acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina. (2) Aplicaţia informatică este actualizată şi gestionată, din punct de vedere tehnic, de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale. (3) În termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Cancelaria Prim-Ministrului şi Ministerul Afacerilor Interne furnizează Serviciului de Telecomunicaţii Speciale cerinţele operaţionale necesare actualizării aplicaţiei informatice. (4) Condiţiile tehnice de acces, la nivel de reţele de comunicaţii, între SIMS şi aplicaţia informatică sunt stabilite de Ministerul Afacerilor Interne, prin Direcţia generală pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei. (5) Condiţiile tehnice de acces, la nivel de reţele de comunicaţii, între REVISAL sau sistemul de evidenţă gestionat de Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă şi aplicaţia informatică sunt stabilite de Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale, în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. (6) Condiţiile tehnice de acces prevăzute la alin. (4) şi (5) sunt stabilite în acorduri de colaborare încheiate cu Serviciul de Telecomunicaţii Speciale de către administratorii bazelor de date, în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. CAP. IV Prelucrarea datelor cu caracter personal ART. 17 (1) Prelucrarea datelor cu caracter personal potrivit prevederilor prezentei hotărâri se realizează cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor) şi ale Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările ulterioare. (2) Datele cu caracter personal colectate potrivit prezentei hotărâri se păstrează de către autorităţile administraţiei publice centrale şi locale implicate în mecanismul de acordare a sumei forfetare pe teritoriul României, pentru o perioadă de maximum 3 ani de la data încetării aplicării Deciziei (UE) 2022/382. (3) După parcurgerea perioadei prevăzute la alin. (2), datele se şterg ireversibil, prin procedură automată. (4) Autorităţile competente să utilizeze aplicaţia informatică sunt autorităţile administraţiei publice centrale şi locale implicate în mecanismul de acordare a sumei forfetare prevăzute de art. 3 alin. (1) şi (5), precum şi art. 26 alin. (1) şi (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024, cu completările ulterioare. (5) Autorităţile administraţiei publice centrale şi locale implicate în mecanismul de acordare a sumei forfetare prevăzute de art. 3 alin. (1) şi (5) şi art. 26 alin. (1) şi (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024, cu completările ulterioare, precum şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale sunt operatori asociaţi pentru prelucrările efectuate în vederea realizării scopurilor instituite de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024, cu completările ulterioare. (6) Personalul din cadrul autorităţilor prevăzute la alin. (5), autorizat să acceseze aplicaţia informatică, beneficiază de instruire în domeniul protecţiei datelor personale la momentul acordării accesului la aceasta. (7) Datele cu caracter personal colectate în temeiul prezentei hotărâri nu pot fi prelucrate în alte scopuri şi de alte autorităţi, cu excepţia situaţiilor prevăzute expres de lege şi numai dacă sunt asigurate garanţiile necesare pentru protejarea drepturilor persoanelor vizate. CAP. V Dispoziţii tranzitorii şi finale ART. 18 Sumele rezultate din aplicarea Hotărârii Guvernului nr. 368/2023 pentru stabilirea cuantumului, condiţiilor şi a mecanismului de acordare a sumelor forfetare potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, cu modificările şi completările ulterioare, şi nevirate unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale se virează la data alocărilor bugetare cu această destinaţie. ART. 19 (1) Pentru perioada cuprinsă între data de 1 iulie 2024 şi data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, solicitanţii depun cereri în termen de maximum 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. (2) Solicitanţii găzduiţi în locaţiile stabilite de comitetele judeţene/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă în perioada cuprinsă între data de 1 iulie 2024 şi data intrării în vigoare a prezentei hotărâri pot depune cererea de acordare a sumelor forfetare în termenul prevăzut la alin. (1) şi beneficiază de acordarea sumelor prevăzute la art. 2 alin. (1) sau (2), după caz, fără a fi necesară îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate prevăzute la art. 5 sau art. 7 alin. (1), cu verificarea de către autorităţile administraţiei publice locale ale unităţilor/ subdiviziunilor administrativ-teritoriale a conformităţii sumelor din solicitarea de decontare formulată de unităţile care asigură cazarea conform anexei nr. 3. (3) Pentru toate cererile depuse în termenul prevăzut la alin. (1), autorităţile administraţiei publice locale ale unităţilor/ subdiviziunilor administrativ-teritoriale verifică îndeplinirea condiţiilor şi validează în aplicaţia informatică cererile de acordare a sumei forfetare, în termen de 5 zile lucrătoare de la data operaţionalizării aplicaţiei informatice, publicată pe site-ul Cancelariei Prim-Ministrului. (4) Unităţile care asigură cazarea transmit solicitarea de decontare autorităţilor administraţiei publice locale ale unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale pe raza cărora funcţionează, în termen de 5 zile de la împlinirea termenului prevăzut la alin. (1). (5) Autorităţile administraţiei publice locale ale unităţilor/ subdiviziunilor administrativ-teritoriale generează din aplicaţie solicitările de plată, al căror model este prevăzut în anexa nr. 4, pe care le semnează electronic, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri. În acelaşi termen, solicitările de plată sunt comunicate inspectoratelor judeţene pentru situaţii de urgenţă/Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti-Ilfov. (6) Termenele prevăzute la alin. (1), (2) şi (4) reprezintă termene de decădere. ART. 20 La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 368/2023 pentru stabilirea cuantumului, condiţiilor şi a mecanismului de acordare a sumelor forfetare potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 354 din 26 aprilie 2024, cu modificările şi completările ulterioare. ART. 21 Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU ION-MARCEL CIOLACU Contrasemnează: Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne, Marian-Cătălin Predoiu Şeful Cancelariei Prim-Ministrului, Alexandru-Mihai Ghigiu Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei, Adrian-Ioan Veştea Ministrul educaţiei, Ligia Deca Ministrul muncii şi solidarităţii sociale, Simona Bucura-Oprescu Ministrul finanţelor, Marcel-Ioan Boloş Bucureşti, 25 septembrie 2024. Nr. 1.178. ANEXA 1
- Model - Nr. ............... din ............... CERERE privind acordarea sumei forfetare prevăzute la art. 3 alin. (1) şi (5) şi art. 26 alin. (1) şi (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina Subsemnatul/Subsemnata, ..................................., cod numeric personal ..................................., cu reşedinţa în România, judeţul/oraşul/municipiul/comuna/satul ................., sectorul .........., str. .......................... nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., cunoscând prevederile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, privind falsul în declaraţii, vă adresez rugămintea de a-mi aproba acordarea sumei forfetare pentru luna .................., pentru subsemnatul/subsemnata şi următorii membri de familie:
┌────┬───────────┬─────────────────────┐
│ │Numele şi │Codul numeric │
│Nr. │prenumele │personal atribuit de │
│crt.│membrilor │Inspectoratul General│
│ │de familie │pentru Imigrări │
├────┼───────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │
├────┼───────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │
├────┼───────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │
└────┴───────────┴─────────────────────┘
Menţionez că suma forfetară se acordă pentru: [ ] prima lună; [ ] a 2-a lună; [ ] a 3-a lună. Subsemnatul/Familia sunt/este cazat(ă) în cadrul taberelor temporare de cazare şi asistenţă umanitară: [ ] da; [ ] nu. Menţionez că optez pentru cazare în locaţii stabilite prin hotărârile comitetelor judeţene/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă pentru: [ ] prima lună; [ ] a 2-a lună; [ ] a 3-a lună (Se completează dacă este cazul.). Menţionez că sunt beneficiar al sumei forfetare prevăzute de art. 1 alin. (10) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 din luna … a anului curent (Se completează dacă este cazul.). Anexez următoarele documente: [ ] copia permisului de şedere pentru beneficiarii Deciziei de punere în aplicare (UE) 2022/382 a Consiliului, eliberat de Inspectoratul General pentru Imigrări, al subsemnatului, precum şi al fiecărui membru al familiei, după caz; [ ] extras de cont curent deschis la o instituţie de credit de pe teritoriul României, pe numele subsemnatului; [ ] documente care atestă situaţiile prevăzute la art. 4 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 1.178/2024 pentru stabilirea cuantumului, condiţiilor şi a mecanismului de acordare a sumelor forfetare potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina; [ ] documente care atestă situaţiile prevăzute la art. 4 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.178/2024 pentru stabilirea cuantumului, condiţiilor şi a mecanismului de acordare a sumelor forfetare potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina; [ ] documente care atestă situaţiile prevăzute la art. 4 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 1.178/2024 pentru stabilirea cuantumului, condiţiilor şi a mecanismului de acordare a sumelor forfetare potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina; [ ] documente care atestă situaţiile prevăzute la art. 7 din Hotărârea Guvernului nr. 1.178/2024 pentru stabilirea cuantumului, condiţiilor şi a mecanismului de acordare a sumelor forfetare potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina. Data ....................... Semnătura ....................... Document care conţine date cu caracter personal protejate conform prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 ANEXA 2
Nr. ............... din ............... - Model - CERERE privind acordarea sumei forfetare prevăzute la art. 3 alin. (1) şi (5) şi art. 26 alin. (1) şi (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina (depusă prin mandatar) Subsemnatul/Subsemnata, ..........................., cod numeric personal ...................., în calitate de mandatar al ..................., cod numeric personal ....................................., cu reşedinţa în România, judeţul/oraşul/municipiul/comuna/satul ........................, sectorul ...., str. .......................... nr. ....., bl. ....., sc. ......, et. ....., ap. ...., cunoscând prevederile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, privind falsul în declaraţii, vă adresez rugămintea de a aproba acordarea sumei forfetare pentru luna ......................, pentru următoarea persoană/familie:
┌────┬───────────────┬─────────────────┐
│ │Numele şi │Codul numeric │
│ │prenumele │personal atribuit│
│Nr. │persoanei şi │de Inspectoratul │
│crt.│ale membrilor │General pentru │
│ │de familie, │Imigrări │
│ │după caz │ │
├────┼───────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │
├────┼───────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │
├────┼───────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │
└────┴───────────────┴─────────────────┘
Menţionez că suma forfetară se acordă pentru: [ ] prima lună; [ ] a 2-a lună; [ ] a 3-a lună. Persoana/Familia este cazată în cadrul taberelor temporare de cazare şi asistenţă umanitară: [ ] da; [ ] nu. Menţionez că persoana/familia optează pentru cazare în locaţii stabilite prin hotărârile comitetelor judeţene/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă pentru: [ ] prima lună; [ ] a 2-a lună; [ ] a 3-a lună (Se completează dacă este cazul.). Menţionez că persoana/familia este beneficiară a sumei forfetare prevăzute de art. 1 alin. (10) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 începând cu luna … a anului curent (Se completează dacă este cazul.). Anexez următoarele documente: [ ] procura notarială pentru luna aferentă cererii; [ ] copia permisului de şedere pentru beneficiarii Deciziei de punere în aplicare (UE) 2022/382 a Consiliului, eliberat de Inspectoratul General pentru Imigrări, al persoanei/reprezentantului major al familiei pe care o/îl reprezint, precum şi al fiecărui membru al familiei, după caz; [ ] extras de cont curent deschis la o instituţie de credit de pe teritoriul României, pe numele persoanei/reprezentantului major al familiei pe care o/îl reprezint; [ ] documente care atestă situaţiile prevăzute la art. 4 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 1.178/2024 pentru stabilirea cuantumului, condiţiilor şi a mecanismului de acordare a sumelor forfetare potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina; [ ] documente care atestă situaţiile prevăzute la art. 4 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.178/2024 pentru stabilirea cuantumului, condiţiilor şi a mecanismului de acordare a sumelor forfetare potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina; [ ] documente care atestă situaţiile prevăzute la art. 4 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 1.178/2024 pentru stabilirea cuantumului, condiţiilor şi a mecanismului de acordare a sumelor forfetare potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina; [ ] documente care atestă situaţiile prevăzute la art. 7 din Hotărârea Guvernului nr. 1.178/2024 pentru stabilirea cuantumului, condiţiilor şi a mecanismului de acordare a sumelor forfetare potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina; [ ] documente care atestă situaţiile prevăzute la art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.178/2024 pentru stabilirea cuantumului, condiţiilor şi a mecanismului de acordare a sumelor forfetare potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina. Prin semnarea prezentei cereri declar că am luat cunoştinţă de faptul că, în cazul constatării depunerii unor documente care nu reflectă realitatea situaţiei de fapt, răspund în solidar cu cel reprezentat. Data ....................... Semnătura ....................... Document care conţine date cu caracter personal protejate conform prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 ANEXA 3
- Model - Nr. ............... din ............... Unitatea care a asigurat cazarea .................................................... SOLICITARE de decontare a sumei forfetare pentru acoperirea cheltuielilor prevăzute la art. 3 alin. (1) şi (5), art. 26 alin. (1) şi (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina Către Primăria ............... din judeţul.................... În temeiul art. 5 alin. (6) şi al art. 8 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 1.178/2024 pentru stabilirea cuantumului, condiţiilor şi a mecanismului de acordare a sumelor forfetare potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, solicit decontarea sumei forfetare pentru acoperirea cheltuielilor prevăzute la art. 3 alin. (1) şi (5) şi art. 26 alin. (1) şi (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, cu completările ulterioare, pentru luna ....................., în cuantum de ................ lei, pentru un număr de ....... solicitanţi, după cum urmează:
┌────┬──────────────┬─────────────┬────────┬──────────┬────────┬─────────┬─────────┐
│ │ │Codul numeric│ │ │Număr de│Suma │ │
│ │ │personal │ │Familie │zile │forfetară│Suma │
│Nr. │Numele şi │atribuit de │Persoană│(Se va │pentru │pe │forfetară│
│crt.│prenumele │Inspectoratul│singură │preciza │care s-a│persoană │pe │
│ │solicitantului│General │(da/nu) │numărul de│asigurat│singură │familie │
│ │ │pentru │ │persoane.)│cazare^1│(lei) │(lei) │
│ │ │Imigrări │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼─────────────┼────────┼──────────┼────────┼─────────┼─────────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼─────────────┼────────┼──────────┼────────┼─────────┼─────────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼─────────────┼────────┼──────────┼────────┼─────────┼─────────┤
│3. │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼─────────────┼────────┼──────────┼────────┼─────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │Total │Total │
├────┼──────────────┼─────────────┼────────┼──────────┼────────┼─────────┴─────────┤
│ │ │ │ │ │ │Total │
└────┴──────────────┴─────────────┴────────┴──────────┴────────┴───────────────────┘
^1 Calculul sumelor solicitate se realizează prin împărţirea sumelor pentru cazare la numărul de zile din luna pentru care se solicită decontarea, iar valoarea obţinută se înmulţeşte cu numărul de zile pentru care s-a asigurat cazare (modalitate de calcul ca model: pentru o lună - suma de 1.500 lei cazare: 31 de zile = 48,38 lei/cazare/zi; 48,38 lei x număr de zile pentru care s-a asigurat cazare = suma pentru care se solicită decontarea). Certific realitatea informaţiilor care stau la baza prezentei solicitări. Anexez prezentei următoarele documente justificative: Data ...................... Semnătură unitatea care asigură cazare ............................................................... ANEXA 4
- Model - ROMÂNIA Judeţul .......................... Primăria ......................... SOLICITARE de sume necesare efectuării plăţilor potrivit art. 3 alin. (1) şi (5) şi art. 26 alin. (1) şi (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina Către Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă al Judeţului ......................./Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti-Ilfov În temeiul art. 5 alin. (7) şi al art. 8 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.178/2024 pentru stabilirea cuantumului, condiţiilor şi a mecanismului de acordare a sumelor forfetare potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, solicit virarea sumei necesare efectuării plăţilor potrivit art. 3 alin. (1) şi (5) şi art. 26 alin. (1) şi (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, cu completările ulterioare, în luna ...................., în cuantum de ........... lei, pentru un număr total de ....... persoane singure/ ...... familii. Menţionez că, din numărul total de persoane singure/familii, un număr de ...... persoane/familii sunt cazate la unităţile care au asigurat cazare potrivit art. 3 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024, cu completările ulterioare, şi un număr de ..... persoane/familii sunt cazate la unităţile care au asigurat cazare potrivit art. 26 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024, cu completările ulterioare^1. ^1 Se completează, dacă este cazul. Certific realitatea informaţiilor care stau la baza prezentei solicitări şi îndeplinirea condiţiilor de către solicitanţi pentru a beneficia de suma forfetară prevăzută la art. 3 alin. (1) şi (5) şi art. 26 alin. (1) şi (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024, cu completările ulterioare. Data .................... Semnătura ordonatorului principal de credite ................. ANEXA 5
FORMULAR DE ACCES ÎN APLICAŢIA INFORMATICĂ Semnat electronic angajator^1 .......... ^1 Formularul se generează din aplicaţie şi se semnează electronic de angajator. Judeţ: Unitate administrativ-teritorială: Nume: Prenume: Angajator: Funcţie: Adresă de e-mail: Telefon: [ ] Declar că am luat cunoştinţă că datele cu caracter personal, indicate mai sus, sunt prelucrate de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, în vederea generării şi gestionării contului de acces în aplicaţia informatică privind acordarea sumei forfetare prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, cu completările ulterioare. Totodată, îmi asum responsabilitatea de a actualiza datele cu caracter personal menţionate mai sus, iar în cazul încetării raporturilor de muncă voi notifica de îndată dezactivarea contului de acces în aplicaţia informatică. [ ] Prin prezenta, cunoscând prevederile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, privind falsul în declaraţii, declar pe propria răspundere că am dreptul, în virtutea atribuţiilor de serviciu, să accesez aplicaţia informatică privind acordarea sumei forfetare prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, cu completările ulterioare, şi să efectuez prelucrări asupra datelor din aplicaţie, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.178/2024 pentru stabilirea cuantumului, condiţiilor şi a mecanismului de acordare a sumelor forfetare potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina. [ ] Declar că am luat cunoştinţă de faptul că în aplicaţia informatică privind acordarea sumei forfetare prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, cu completările ulterioare, sunt prelucrate date cu caracter personal (nume, prenume, CNP, adresă de reşedinţă, date privind suma forfetară acordată/decontată), iar prelucrările de date din aplicaţie sunt jurnalizate, sens în care înţeleg că efectuarea căutărilor/exporturilor de date sau a capturilor de ecran în alte scopuri decât cele prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 1.178/2024 pentru stabilirea cuantumului, condiţiilor şi a mecanismului de acordare a sumelor forfetare potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, este strict interzisă. ANEXA 6
- Model - Primăria ............... din judeţul.................... Nr. ............... din ............... TABEL NOMINAL cu persoanele care beneficiază de suma forfetară potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina În aplicarea art. 3 alin. (4), art. 5 alin. (8), art. 8 alin. (5) şi a art. 13 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 1.178/2024 pentru stabilirea cuantumului, condiţiilor şi a mecanismului de acordare a sumei forfetare potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, ataşăm centralizatorul cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, care beneficiază de decontarea sumei forfetare prevăzute la art. 3 alin. (1) şi (5) şi art. 26 alin. (1) şi (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024, cu completările ulterioare.
┌────┬──────────────┬─────────────┬────────────────┬────────────┐
│ │ │ │ │Cazare, │
│ │ │ │ │conform art.│
│ │ │ │Codul numeric │3 alin. (1) │
│ │ │Codul numeric│personal │şi (5) şi │
│ │ │personal │atribuit de │art. 26 │
│ │Numele şi │atribuit de │Inspectoratul │alin. (1) şi│
│Nr. │prenumele │Inspectoratul│General pentru │(4) din │
│crt.│beneficiarilor│General │Imigrări al │Ordonanţa de│
│ │^1 │pentru │reprezentantului│urgenţă a │
│ │ │Imigrări │major al │Guvernului │
│ │ │ │familiei │nr. 96/2024,│
│ │ │ │ │cu │
│ │ │ │ │completările│
│ │ │ │ │ulterioare │
├────┼──────────────┼─────────────┼────────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼─────────────┼────────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │
├────┴──────────────┴─────────────┴────────────────┼────────────┤
│Total │ │
└──────────────────────────────────────────────────┴────────────┘
^1 Atât solicitanţii, cât şi membrii de familie, după caz, corespunzător cererilor depuse. Certific realitatea şi corectitudinea informaţiilor conţinute de prezentul tabel nominal. Data .................... Semnătura ordonatorului principal de credite ..................................................................... Document care conţine date cu caracter personal protejate conform prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 -----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.