Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 1.063 din 28 august 2024  privind stabilirea măsurilor pentru buna organizare şi desfăşurare  a alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2024    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 1.063 din 28 august 2024 privind stabilirea măsurilor pentru buna organizare şi desfăşurare a alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2024

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 873 din 30 august 2024
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 65 alin. (1) din Legea nr. 370/2004 privind alegerea Preşedintelui României, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 8 alin. (8) şi (9) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2024 privind unele măsuri pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2024 şi a alegerilor pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2024,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    (1) Pentru coordonarea şi urmărirea îndeplinirii sarcinilor prevăzute de legislaţia în vigoare privind alegerile pentru Preşedintele României din anul 2024, care revin ministerelor şi celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi instituţiilor prefectului, se constituie Comisia tehnică centrală pentru coordonarea activităţilor de organizare a alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2024, denumită în continuare Comisia tehnică centrală, fără personalitate juridică, având componenţa prevăzută în anexa nr. 1.
    (2) Componenţa nominală a Comisiei tehnice centrale se stabileşte, prin ordin al viceprim-ministrului, ministrul afacerilor interne, în termen de 5 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, pe baza propunerilor formulate de conducătorii ministerelor şi ai celorlalte instituţii sau societăţi prevăzute în anexa nr. 1.
    (3) La şedinţele Comisiei tehnice centrale pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai partidelor politice, ai alianţelor politice şi ai alianţelor electorale, precum şi ai organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, ai altor instituţii ale administraţiei publice centrale interesate, ai unor operatori economici care prestează servicii de interes economic general, precum şi ai organizaţiilor neguvernamentale interesate.
    (4) Şedinţele Comisiei tehnice centrale se pot desfăşura şi prin mijloace electronice.
    (5) Comisia tehnică centrală evaluează stadiul realizării acţiunilor privind pregătirea şi organizarea alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2024, informează săptămânal Guvernul cu privire la acestea şi transmite, dacă este cazul, propuneri pentru rezolvarea problemelor întâmpinate.

    ART. 2
    (1) În termen de 5 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se constituie comisiile tehnice judeţene pentru coordonarea activităţilor de organizare a alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2024, denumite în continuare comisiile tehnice judeţene, şi Comisia tehnică a municipiului Bucureşti pentru coordonarea activităţilor de organizare a alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2024, denumită în continuare Comisia tehnică a municipiului Bucureşti, fără personalitate juridică, având componenţa prevăzută în anexa nr. 2, cu atribuţii în coordonarea şi urmărirea îndeplinirii sarcinilor ce revin autorităţilor administraţiei publice locale şi serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, prevăzute de legislaţia în vigoare, în domeniul alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2024.
    (2) Componenţa nominală a comisiei tehnice judeţene sau a municipiului Bucureşti se stabileşte de prefect, prin ordin, pe baza propunerilor formulate de conducătorii instituţiilor/ societăţilor prevăzute în anexa nr. 2.
    (3) La şedinţele comisiilor tehnice judeţene şi ale Comisiei tehnice a municipiului Bucureşti pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai partidelor politice, ai alianţelor politice şi ai alianţelor electorale, precum şi ai organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, ai unor operatori economici care prestează servicii de interes public, precum şi ai organizaţiilor neguvernamentale.
    (4) Pentru urmărirea şi soluţionarea operativă a problemelor curente din judeţe, respectiv din municipiul Bucureşti, pe lângă comisiile tehnice prevăzute la alin. (2) se constituie grupuri tehnice de lucru, fără personalitate juridică, conduse de către unul dintre subprefecţi, desemnat de către prefect, prin ordin, formate din personal desemnat de conducătorii serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, organizate la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti. Din grupul tehnic de lucru vor face parte şi 3 persoane încadrate în aparatul de specialitate al preşedintelui consiliului judeţean, respectiv al primarului general al municipiului Bucureşti.
    (5) Condiţiile materiale necesare funcţionării grupului tehnic de lucru se asigură prin grija prefectului. Salariile şi celelalte drepturi băneşti cuvenite personalului care îşi desfăşoară activitatea în grupul tehnic de lucru se achită de către instituţiile sau autorităţile administraţiei publice de la care acesta provine.
    (6) Comisiile tehnice judeţene şi Comisia tehnică a municipiului Bucureşti vor informa săptămânal Comisia tehnică centrală în legătură cu stadiul pregătirii şi organizării alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2024.

    ART. 3
    (1) Ministerul Afacerilor Interne dispune măsuri pentru menţinerea şi asigurarea ordinii şi liniştii publice în localităţile ţării, pe întreaga perioadă electorală.
    (2) Ministerul Afacerilor Interne, prin structurile sale, menţine şi asigură ordinea publică în zona secţiilor de votare, securitatea buletinelor de vot şi a celorlalte materiale necesare votării, pe timpul operaţiunilor de tipărire, confecţionare, transport şi depozitare, precum şi securitatea materialelor, documentelor şi a tipizatelor prevăzute de lege pentru desfăşurarea procesului electoral.
    (3) În vederea asigurării securităţii procesului electoral şi eficienţei resurselor utilizate, transportul şi predarea buletinelor de vot şi a celorlalte materiale necesare votării către preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare se realizează cât mai aproape de momentul instituirii măsurilor de protecţie la birourile electorale ale secţiilor de votare, dar nu mai târziu de ora 18.00 din preziua votării, pe baza unui grafic întocmit la nivel judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti de prefect împreună cu preşedintele biroului electoral judeţean, respectiv al biroului electoral al sectorului municipiului Bucureşti, cu inspectorul-şef al inspectoratului judeţean de poliţie/directorul general al Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti.
    (4) În procesul de planificare a transportului buletinelor de vot, precum şi al celorlalte materiale necesare votării către birourile electorale ale secţiilor de votare se va ţine cont de distanţa dintre acestea şi municipiile reşedinţă de judeţ, precum şi de specificul căilor de comunicaţii.
    (5) În aplicarea prevederilor alin. (3) şi (4), la întocmirea graficului vor fi avute în vedere şi dispoziţiile art. 8 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2024 privind unele măsuri pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2024 şi a alegerilor pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2024. Solicitările privind distribuirea cu două zile anterior votării se trimit instituţiilor prefectului cel mai târziu cu 10 zile înaintea zilei votării. Solicitările, însoţite de avizul prefectului, se transmit în vederea aprobării de către conducerea Ministerului Afacerilor Interne cel mai târziu cu 7 zile înaintea zilei votării.
    (6) La alegerile pentru Preşedintele României din anul 2024, birourile electorale ale secţiilor de votare primesc de la primari buletinele de vot, ştampila de control şi ştampilele cu menţiunea „VOTAT“, formularele pentru încheierea proceselor-verbale şi alte materiale necesare desfăşurării procesului electoral, precum şi un buletin de vot anulat de către preşedintele biroului electoral judeţean, respectiv al biroului electoral al sectorului municipiului Bucureşti, pe care îl va afişa într-un loc vizibil, în preziua votării. Birourile electorale ale secţiilor de votare din străinătate primesc aceste materiale din partea biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate, pe bază de proces-verbal, cu sprijin logistic din partea Ministerului Afacerilor Externe.
    (7) Pentru asigurarea deplasării în mod organizat a preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare către birourile electorale judeţene, respectiv către birourile electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, după închiderea secţiilor de votare, prefecţii stabilesc, după consultarea inspectorului-şef al inspectoratului judeţean de poliţie/directorului general al Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti, a preşedinţilor birourilor electorale judeţene şi ai birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, precum şi a primarilor, un grafic privind realizarea transportului şi predarea materialelor, documentelor şi tipizatelor prevăzute de lege pentru desfăşurarea procesului electoral, cel mai târziu cu 15 zile înaintea zilei votării.
    (8) Graficul prevăzut la alin. (7) se aprobă prin ordin al prefectului cel mai târziu cu 10 zile înaintea zilei votării şi se comunică primarilor pentru punerea în aplicare. Graficul se transmite în prealabil Ministerului Afacerilor Interne în vederea avizării acestuia.
    (9) Personalul structurilor Ministerului Afacerilor Interne asigură, la sediile Biroului Electoral Central, birourilor electorale judeţene, birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate, birourilor electorale pentru votul prin corespondenţă şi ale birourilor electorale ale secţiilor de votare din ţară, punerea în aplicare a planurilor de măsuri specifice domeniilor ordinii şi siguranţei publice pentru asigurarea securităţii operaţiunilor şi activităţilor derulate pentru buna organizare şi desfăşurare a proceselor electorale, aprobate la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, Poliţiei Române, Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti şi inspectoratelor de poliţie judeţene.
    (10) Instituţiile prefectului duc la îndeplinire următoarele măsuri tehnice principale:
    a) asigură confecţionarea ştampilelor birourilor electorale judeţene, ale birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi a ştampilelor de control ale secţiilor de votare din ţară;
    b) asigură confecţionarea ecusoanelor membrilor birourilor electorale ale secţiilor de votare din ţară;
    c) asigură imprimarea tipizatelor şi a formularelor necesare desfăşurării activităţii birourilor electorale ale secţiilor de votare din ţară, altele decât cele aflate în sarcina primarilor şi a Institutului Naţional de Statistică;
    d) asigură preluarea şi ambalarea materialelor necesare votării, în vederea distribuirii acestora către primari;
    e) asigură spaţiile necesare pentru organizarea sesiunilor de instruire a preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare, a locţiitorilor acestora, precum şi a operatorilor de calculator;
    f) înaintează spre aprobare Ministerului Afacerilor Interne, în timp util, solicitarea privind distribuirea buletinelor de vot, ştampila de control şi ştampilele cu menţiunea „VOTAT“, formularele pentru încheierea proceselor-verbale şi alte materiale necesare desfăşurării procesului electoral, în condiţiile prevăzute de art. 8 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2024;
    g) coordonează activitatea primarilor pentru realizarea transportului materialelor, documentelor şi al tipizatelor prevăzute de lege pentru desfăşurarea procesului electoral, ţinând cont de efectivele Ministerului Afacerilor Interne planificate pentru derularea în condiţii de securitate a acestei activităţi.


    ART. 4
    (1) Din personalul tehnic auxiliar al birourilor electorale judeţene şi al birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti vor face parte, în mod obligatoriu, informaticieni, desemnaţi potrivit prevederilor art. 3 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2024.
    (2) Serviciul de Telecomunicaţii Speciale stabileşte numărul de informaticieni aferent fiecărui birou electoral judeţean şi birou electoral al sectorului municipiului Bucureşti şi îl comunică prefectului.
    (3) Informaticienii prevăzuţi la alin. (1) primesc, pe bază de proces-verbal, de la reprezentanţii Serviciului de Telecomunicaţii Speciale echipamentele informatice necesare îndeplinirii atribuţiilor care le revin.
    (4) Personalul tehnic auxiliar al Biroului Electoral Central, al birourilor electorale judeţene, al birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi al biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate asigură, în condiţiile stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare a birourilor electorale, relaţia cu publicul, relaţia cu mass-media, accesul la informaţiile de interes public, înregistrarea şi arhivarea documentelor primite sau adoptate de birourile electorale, secretariatul şedinţelor, elaborarea şi redactarea actelor adoptate de birourile electorale, efectuarea operaţiunilor materiale privind centralizarea rezultatelor alegerilor, precum şi a operaţiunilor materiale de predare-primire şi arhivare a materialelor electorale.
    (5) Publicitatea actelor adoptate de Biroul Electoral Central se asigură prin intermediul paginii proprii de internet gestionate de Autoritatea Electorală Permanentă, publicitatea actelor adoptate de birourile electorale judeţene se asigură prin intermediul paginilor de internet ale instituţiilor prefectului, publicitatea actelor adoptate de birourile electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti se asigură prin intermediul paginilor de internet ale primăriilor sectoarelor municipiului Bucureşti, iar publicitatea actelor adoptate de biroul electoral pentru secţiile de votare din străinătate se asigură prin intermediul paginii de internet a Ministerului Afacerilor Externe.

    ART. 5
    (1) Serviciul de Telecomunicaţii Speciale duce la îndeplinire următoarele măsuri tehnice principale:
    a) asigură dezvoltarea aplicaţiei informatice pentru verificarea dreptului la vot, precum şi a aplicaţiei informatice pentru centralizarea datelor din procesele-verbale privind rezultatele alegerilor, conform cerinţelor operaţionale furnizate cu 60 de zile înainte de data votării de către Autoritatea Electorală Permanentă;
    b) asigură dezvoltarea aplicaţiei informatice pentru furnizarea datelor privind prezenţa la vot, a datelor provizorii, parţiale şi finale aferente proceselor-verbale de consemnare a rezultatelor votării, precum şi a fotografiilor proceselor-verbale de consemnare a rezultatelor votării, în vederea asigurării publicităţii acestora, conform cerinţelor operaţionale furnizate cu 60 de zile înainte de data votării de către Autoritatea Electorală Permanentă;
    c) asigură echipamente informatice şi de comunicaţii pentru implementarea şi funcţionarea Sistemului informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal şi a Sistemului informatic pentru centralizarea datelor din procesele-verbale, precum şi pentru asistenţa tehnică necesară acestora;
    d) asigură serviciile de telefonie specială şi de comunicaţii de voce şi date, necesare birourilor electorale din ţară;
    e) asigură terminalele informatice necesare Sistemului informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal, înregistrării video-audio a operaţiunilor efectuate de către membrii birourilor electorale ale secţiilor de votare şi membrii birourilor electorale pentru votul prin corespondenţă pentru numărarea voturilor, precum şi fotografierii proceselor-verbale privind consemnarea rezultatelor votării;
    f) asigură terminalele informatice pentru secţiile de votare organizate în străinătate care să permită preluarea electronică a semnăturilor alegătorilor;
    g) asigură sprijin Autorităţii Electorale Permanente, în calitatea sa de administrator al domeniului, pentru găzduirea şi gestionarea adreselor de poştă electronică ale Biroului Electoral Central, birourilor electorale judeţene, birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate;
    h) furnizează serviciul de semnătură electronică calificată prin autoritatea de certificare proprie, destinată exclusiv membrilor Biroului Electoral Central, preşedinţilor şi locţiitorilor birourilor electorale judeţene, birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate, în scopul îndeplinirii atribuţiilor funcţionale ce le revin;
    i) participă la sesiunile de instruire a operatorilor de calculator, organizate de Autoritatea Electorală Permanentă;
    j) participă la sesiunile de instruire a preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare din ţară şi a locţiitorilor acestora;
    k) participă la sesiunile de instruire a statisticienilor, la solicitarea Institutului Naţional de Statistică, cu privire la utilizarea aplicaţiei informatice pentru centralizarea datelor din procesele-verbale privind rezultatele alegerilor;
    l) asigură, împreună cu Ministerul Afacerilor Externe, Institutul Naţional de Statistică şi Autoritatea Electorală Permanentă, instruirea în sistem de videoconferinţă a preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare din străinătate, a locţiitorilor acestora şi a membrilor birourilor electorale ale secţiilor de votare din străinătate care îndeplinesc şi atribuţiile operatorilor de calculator.

    (2) Serviciul de Telecomunicaţii Speciale asigură, la nivelul fiecărui judeţ, constituirea a minimum 4 centre de intervenţie operativă pentru remedierea eventualelor disfuncţionalităţi ale Sistemului informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal.
    (3) Serviciul de Telecomunicaţii Speciale asigură funcţionarea Centrului de suport tehnic prin care furnizează asistenţă tehnică pentru sistemele informatice dezvoltate.
    (4) Dotarea şi funcţionarea centrelor de intervenţie operativă şi a Centrului de suport tehnic se asigură de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale.
    (5) Terminalele informatice şi de telefonie mobilă sunt predate de către reprezentanţii Serviciului de Telecomunicaţii Speciale prin încheierea unui proces-verbal de predare-primire. Persoana desemnată să primească terminalul/terminalele răspunde ca un comodatar pentru prejudiciul creat ca urmare a pierderii, furtului şi/sau deteriorării bunului din culpa sa.
    (6) Personalul centrelor de intervenţie operativă şi informaticienii au drept de acces în localul secţiei de votare pentru remedierea deranjamentelor sistemelor informatice şi de comunicaţii utilizate în procesul electoral.

    ART. 6
    (1) Institutul Naţional de Statistică şi direcţiile teritoriale de statistică asigură statisticienii necesari Biroului Electoral Central, birourilor electorale judeţene, birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate pentru operaţiunile tehnice de consemnare şi centralizare a rezultatelor alegerilor, dotarea necesară cu echipamente, tehnică de calcul şi consumabile, în limita fondurilor alocate.
    (2) Institutul Naţional de Statistică şi direcţiile teritoriale de statistică asigură instruirea personalului implicat în efectuarea operaţiunilor tehnice pentru stabilirea rezultatelor alegerilor.
    (3) Institutul Naţional de Statistică asigură editarea şi tipărirea proceselor-verbale pentru constatarea rezultatelor alegerilor la Regia Autonomă „Monitorul Oficial“.

    ART. 7
    (1) Autorităţile administraţiei publice centrale şi locale iau măsurile necesare pentru a pune la dispoziţia primarilor spaţii în vederea organizării de secţii de votare, precum şi pentru sprijinirea cu personal a operaţiunilor tehnice la secţiile de votare.
    (2) Spaţiile puse la dispoziţia primarilor în conformitate cu alin. (1) nu fac parte dintre unităţile de asistenţă medicală cu paturi sau de asistenţă medicală primară şi ambulatorie de specialitate.
    (3) Ministerul Sănătăţii asigură măsurile de sănătate publică necesare la secţiile de votare.
    (4) Asistenţa medicală de urgenţă la secţiile de votare se asigură de echipajele serviciilor publice de ambulanţă judeţene, de Serviciul de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov, respectiv de către Serviciul mobil de urgenţă, reanimare şi descarcerare prin apel la Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă 112.

    ART. 8
    (1) În termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Ministerul Afacerilor Interne, cu sprijinul Autorităţii Electorale Permanente, organizează instruirea prefecţilor şi a subprefecţilor cu privire la organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2024.
    (2) Prefecţii, cu sprijinul structurilor teritoriale ale Autorităţii Electorale Permanente, organizează în cel mai scurt timp instruirea primarilor şi a secretarilor comunelor, oraşelor, municipiilor şi ai sectoarelor municipiului Bucureşti cu privire la sarcinile ce le revin în vederea organizării şi desfăşurării în bune condiţii a alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2024.
    (3) Ministerul Afacerilor Interne şi Autoritatea Electorală Permanentă acordă sprijin de specialitate prefecţilor şi primarilor, în vederea realizării la termen şi în condiţii corespunzătoare a sarcinilor ce le revin în organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2024.

    ART. 9
    (1) Autoritatea Electorală Permanentă asigură sediul Biroului Electoral Central, precum şi dotarea tehnică şi materială a acestuia.
    (2) Ministerul Afacerilor Interne, împreună cu Autoritatea Electorală Permanentă, asigură mijloacele de transport necesare bunei desfăşurări a activităţii Biroului Electoral Central.
    (3) Prefecţii şi preşedinţii consiliilor judeţene asigură sediile birourilor electorale judeţene.
    (4) Primarii sectoarelor municipiului Bucureşti asigură sediile birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti.
    (5) Ministerul Afacerilor Externe asigură sediile şi dotarea tehnico-materială ale biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate, ale birourilor electorale ale secţiilor de votare din străinătate, precum şi ale birourilor electorale pentru votul prin corespondenţă.
    (6) Sediile şi dotarea tehnico-materială ale birourilor electorale ale secţiilor de votare din ţară se asigură de către primari.
    (7) Primarii municipiilor reşedinţă de judeţ şi/sau preşedinţii consiliilor judeţene asigură spaţiile prevăzute la art. 8 alin. (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2024, cel mai târziu cu 30 de zile înainte de ziua votării, şi le aduc la cunoştinţa publică, prin afişare, la sediul primăriei municipiului reşedinţă de judeţ şi/sau al consiliului judeţean, la sediul biroului electoral judeţean sau al biroului electoral al sectorului municipiului Bucureşti, precum şi prin postare pe pagina de internet a instituţiei prefectului.
    (8) Pentru dotarea tehnico-materială a birourilor electorale judeţene, a birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, a birourilor electorale pentru votul prin corespondenţă şi a birourilor electorale ale secţiilor de votare vor fi utilizate, de regulă, bunurile aflate în proprietatea publică a statului sau a unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale.
    (9) Pentru dotarea tehnico-materială a birourilor electorale ale secţiilor de votare din ţară, primarii vor utiliza bunurile recuperate de la alegerile anterioare şi aflate în stare de funcţionare.
    (10) În cazurile în care bunurile necesare amenajării şi dotării tehnico-materiale corespunzătoare a secţiilor de votare din ţară nu se pot recupera, se vor achiziţiona unele noi de către primari, în limita fondurilor disponibile, conform standardelor stabilite prin Hotărârea Autorităţii Electorale Permanente nr. 44/2016 privind setul de condiţii minimale pe care trebuie să le îndeplinească locaţiile în care funcţionează secţiile de votare, precum şi dotarea minimală a acestora, cu modificările şi completările ulterioare.
    (11) Sediile birourilor electorale judeţene şi ale birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti sunt stabilite de prefecţi, iar cel al biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate de către ministrul afacerilor externe, prin ordin, în cel mult 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.

    ART. 10
    (1) Primarii duc la îndeplinire următoarele măsuri tehnice principale:
    a) întocmesc şi tipăresc listele electorale permanente;
    b) tipăresc tipizatele listelor electorale suplimentare şi ale extraselor din listele electorale, precum şi ale formularelor disponibile pentru descărcare din Registrul electoral;
    c) informează alegătorii privind delimitarea secţiilor de votare şi sediile acestora;
    d) asigură locurile speciale de afişaj electoral şi amplasarea de panouri electorale;
    e) asigură urnele de vot, urnele speciale, cabinele de vot, marcajele şi tăbliţele indicatoare, precum şi orice alte elemente privind accesibilitatea secţiilor de votare;
    f) asigură dotarea tehnico-materială a sediilor secţiilor de votare, precum şi dotarea grupurilor sanitare ale acestora cu materiale destinate igienei personale, precum săpun, prosoape de hârtie şi uscătoare de mâini;
    g) asigură tuşul, tuşierele şi celelalte materiale necesare votării;
    h) acordă sprijin reprezentanţilor Serviciului de Telecomunicaţii Speciale pentru instalarea echipamentelor şi furnizarea serviciilor prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. c) şi e);
    i) asigură, prin personalul desemnat, primirea pe bază de proces-verbal încheiat cu persoanele prevăzute la lit. h) a echipamentelor instalate pentru asigurarea serviciilor prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. d), precum şi protecţia fizică a acestora;
    j) asigură transportul materialelor, documentelor şi tipizatelor prevăzute de lege pentru desfăşurarea procesului electoral către birourile electorale ale secţiilor de votare;
    k) asigură transportul materialelor, documentelor şi al tipizatelor prevăzute de lege pentru desfăşurarea procesului electoral de la birourile electorale ale secţiilor de votare către birourile electorale judeţene, respectiv către birourile electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti;
    l) acordă sprijin prefectului pentru exercitarea atribuţiilor cu caracter electoral care îi revin, potrivit actelor normative în vigoare.

    (2) Primarii municipiilor reşedinţă de judeţ şi/sau preşedinţii consiliilor judeţene duc la îndeplinire asigurarea spaţiilor prevăzute la art. 8 alin. (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2024.

    ART. 11
    (1) Ministerul Afacerilor Externe asigură sediul, dotarea tehnică şi materială ale biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate şi ale birourilor electorale pentru votul prin corespondenţă.
    (2) Ministerul Afacerilor Externe asigură sprijinul logistic necesar biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate pentru pregătirea şi organizarea alegerilor pentru Preşedintele României.
    (3) Ministerul Afacerilor Externe, prin misiunile diplomatice şi oficiile consulare, ia măsuri pentru identificarea de spaţii adecvate pentru sediile secţiilor de votare din străinătate, precum şi pentru obţinerea acordului autorităţilor din statele străine pentru organizarea acestora pe teritoriul lor.
    (4) Ministerul Afacerilor Externe asigură serviciile de comunicaţii de voce şi date, necesare birourilor electorale ale secţiilor de votare din străinătate, inclusiv cartelele de telefonie mobilă aferente terminalelor informatice utilizate în secţiile de votare din străinătate.
    (5) Ministerul Afacerilor Externe şi Autoritatea Electorală Permanentă iau măsuri pentru informarea cetăţenilor români privind modalităţile de exercitare a dreptului de vot în străinătate.
    (6) Ministerul Afacerilor Externe comunică Autorităţii Electorale Permanente, în timp util, necesarul de buletine de vot, ştampile cu menţiunea „VOTAT“ şi timbre autocolante pentru secţiile de votare din străinătate.
    (7) Ministerul Afacerilor Externe asigură confecţionarea ştampilelor de control ale secţiilor de votare din străinătate.
    (8) Paza secţiilor de votare din străinătate se asigură cu luarea în considerare a condiţiilor specifice de organizare a procesului de votare din străinătate.
    (9) Ministerul Afacerilor Externe asigură distribuirea terminalelor informatice furnizate de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale către birourile electorale ale secţiilor de votare organizate în străinătate.

    ART. 12
    (1) Autoritatea Electorală Permanentă asigură achiziţionarea buletinelor de vot, a timbrelor autocolante, a ştampilelor Biroului Electoral Central şi a ştampilelor cu menţiunea „VOTAT“.
    (2) Autoritatea Electorală Permanentă coordonează activităţile privind funcţionarea Sistemului informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal, precum şi activităţile de centralizare electronică a datelor consemnate în procesele-verbale privind rezultatele votării şi aduce la cunoştinţa publică, pe site-ul propriu şi al Biroului Electoral Central, datele şi informaţiile de interes public rezultate din acestea.
    (3) Autoritatea Electorală Permanentă asigură echipamentele informatice, licenţele, consumabilele şi articolele de mobilier aferente operaţiunilor de confecţionare, transmitere şi primire de către Compania Naţională „Poşta Română“ -S.A. şi structurile acesteia a documentelor pentru exercitarea dreptului de vot prin corespondenţă.
    (4) Autoritatea Electorală Permanentă ia măsuri pentru informarea şi/sau instruirea membrilor birourilor electorale, a celorlalţi participanţi la procesul electoral, precum şi a alegătorilor, prin realizarea, distribuirea şi/sau difuzarea de publicaţii, ghiduri, broşuri, pliante şi producţii audio-video.
    (5) Prefecţii şi primarii sprijină Autoritatea Electorală Permanentă în distribuirea şi/sau difuzarea materialelor de informare prevăzute la alin. (4).

    ART. 13
    Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale asigură transportul hârtiei necesare tipăririi buletinelor de vot de la sediul unităţilor teritoriale subordonate până la punctul în care se realizează tipărirea, precum şi transportul hârtiei rămase neutilizată de la punctul în care s-a realizat tipărirea buletinelor de vot la sediile unităţilor teritoriale subordonate.

    ART. 14
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

    ART. 15
    Prezenta hotărâre intră în vigoare la data de 10 septembrie 2024.



                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    p. Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
                    Bogdan Despescu,
                    secretar de stat
                    Preşedintele Autorităţii Electorale Permanente,
                    Toni Greblă
                    Secretarul general al Guvernului,
                    Mircea Abrudean
                    Ministrul afacerilor externe,
                    Luminiţa-Teodora Odobescu
                    Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
                    Adrian-Ioan Veştea
                    p. Ministrul muncii şi solidarităţii sociale,
                    Marius-Ilie Stanciu,
                    secretar de stat
                    Ministrul sănătăţii,
                    Alexandru Rafila
                    Ministrul finanţelor,
                    Marcel-Ioan Boloş

    Bucureşti, 28 august 2024.
    Nr. 1.063.
    ANEXA 1

    COMPONENŢA
    Comisiei tehnice centrale pentru coordonarea activităţilor de
    organizare a alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2024
    Preşedinte:
    - viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne

    Membri:
    - preşedintele Autorităţii Electorale Permanente*);
    *) Preşedintele Autorităţii Electorale Permanente poate fi înlocuit de către unul dintre vicepreşedinţii Autorităţii Electorale Permanente, desemnat prin ordin.

    – secretar de stat pentru ordine şi siguranţă publică din Ministerul Afacerilor Interne;
    – secretar de stat pentru relaţia cu instituţiile prefectului din Ministerul Afacerilor Interne;
    a) reprezentanţi, la nivel de secretar de stat/subsecretar de stat, secretar general sau de reprezentant cu însărcinări speciale, ai:
    - Secretariatului General al Guvernului;
    – Ministerului Afacerilor Externe;
    – Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei;
    – Ministerului Finanţelor;
    – Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale;
    – Ministerului Educaţiei;
    – Ministerului Sănătăţii;
    – Institutului Naţional de Statistică;
    – Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale;
    – Serviciului de Telecomunicaţii Speciale;

    b) reprezentanţi ai:
    - Agenţiei Naţionale de Presă AGERPRES;
    – Societăţii Române de Televiziune;
    – Societăţii Române de Radiodifuziune;

    c) reprezentanţi ai societăţilor de distribuţie şi furnizare a energiei electrice.

    NOTĂ:
    Lucrările de secretariat tehnic ale Comisiei tehnice centrale pentru coordonarea activităţilor de organizare a alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2024 sunt asigurate de Ministerul Afacerilor Interne.


    ANEXA 2

    COMPONENŢA
    comisiei tehnice judeţene pentru coordonarea activităţilor de organizare
    a alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2024 şi a Comisiei
    tehnice a municipiului Bucureşti pentru coordonarea activităţilor de
    organizare a alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2024
    Preşedinte:
    - prefectul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti

    Membri:
    - subprefecţii judeţului, respectiv ai municipiului Bucureşti;
    – secretarul general al judeţului, respectiv secretarul general al municipiului Bucureşti;
    – directorul executiv al direcţiei regionale/judeţene de statistică;
    – directorul general al direcţiei regionale a finanţelor publice/şeful administraţiei judeţene a finanţelor publice, după caz;
    – inspectorul-şef al inspectoratului judeţean de poliţie, respectiv directorul general al Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti;
    – inspectorul-şef al inspectoratului pentru situaţii de urgenţă judeţean, respectiv inspectorul-şef al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Dealul Spirii“ Bucureşti-Ilfov;
    – şeful structurii judeţene de administrare a bazelor de date de evidenţă a persoanelor, respectiv a municipiului Bucureşti;
    – şeful serviciului public comunitar judeţean de evidenţă a persoanelor;
    – inspectorul-şef al inspectoratului de jandarmi judeţean, respectiv directorul general al Direcţiei Generale de Jandarmi a Municipiului Bucureşti;
    – inspectorul general al inspectoratului şcolar judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti;
    – directorul direcţiei de sănătate publică judeţene, respectiv al Direcţiei de Sănătate Publică a Municipiului Bucureşti;
    – reprezentantul teritorial al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale;
    – reprezentantul Autorităţii Electorale Permanente;
    – reprezentanţi teritoriali ai societăţilor de distribuţie şi furnizare a energiei electrice;
    – corespondentul teritorial al Agenţiei Naţionale de Presă AGERPRES.

    NOTĂ:
    Lucrările de secretariat tehnic ale comisiei tehnice judeţene/a municipiului Bucureşti sunt asigurate de personalul din cadrul instituţiei prefectului.


    -------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016