Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 1.035 din 21 august 2024  privind stabilirea cheltuielilor necesare pregătirii, organizării şi desfăşurării  în bune condiţii a alegerilor pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2024    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 1.035 din 21 august 2024 privind stabilirea cheltuielilor necesare pregătirii, organizării şi desfăşurării în bune condiţii a alegerilor pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2024

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 840 din 22 august 2024
    Având în vedere dispoziţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 98/2024 privind unele măsuri pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2024 şi a alegerilor pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2024,
    în temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 109 alin. (2) şi al art. 114 alin. (1) din Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Autorităţii Electorale Permanente, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi al art. 35 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 21/2024 privind unele măsuri pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2024 şi a alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2024, cu modificările ulterioare,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    (1) Pentru efectuarea cheltuielilor necesare pregătirii şi desfăşurării în bune condiţii a alegerilor pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2024 se suplimentează bugetul Ministerului Afacerilor Interne, al Autorităţii Electorale Permanente, al Ministerului Afacerilor Externe, al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, al Agenţiei Naţionale de Integritate, al Consiliului Naţional pentru Studierea Arhivelor Securităţii, precum şi al Secretariatului General al Guvernului, pentru Institutul Naţional de Statistică şi pentru Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale, din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2024, cu sumele prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
    (2) Se autorizează Ministerul Finanţelor, la propunerea ordonatorilor principali de credite, să introducă modificările ce decurg din aplicarea prevederilor prezentei hotărâri în structura bugetului de stat pe anul 2024 şi în volumul şi structura bugetelor autorităţilor prevăzute la alin. (1).
    (3) Sumele rămase neutilizate se restituie la Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului până la sfârşitul anului 2024.
    (4) Majorarea bugetelor ordonatorilor principali de credite din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, în condiţiile alin. (1), se realizează în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, după alimentarea acestuia potrivit prevederilor art. I alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 46/2024 privind unele măsuri bugetare şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, pentru asigurarea surselor de finanţare a categoriilor de cheltuieli prevăzute la art. 2 alin. (2).

    ART. 2
    (1) Se aprobă bugetul şi cheltuielile necesare pentru pregătirea, organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2024, care se suportă din bugetul de stat, astfel cum acestea sunt prevăzute în anexă.
    (2) Categoriile principale de cheltuieli necesare pregătirii şi desfăşurării în bune condiţii a alegerilor pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2024 sunt următoarele:
    a) cheltuielile privind sediile, dotarea şi funcţionarea birourilor electorale şi oficiilor electorale;
    b) indemnizaţiile membrilor birourilor electorale, ale membrilor oficiilor electorale, ale personalului tehnic auxiliar, ale statisticienilor, ale informaticienilor, ale operatorilor de calculator şi ale personalului Ministerului Afacerilor Interne inclus în planurile de măsuri specifice domeniilor ordinii şi siguranţei publice pentru asigurarea securităţii operaţiunilor şi activităţilor derulate pentru buna organizare şi desfăşurare a proceselor electorale, aprobate la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, Poliţiei Române, Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti şi inspectoratelor de poliţie judeţene;
    c) cheltuielile privind întocmirea şi tipărirea listelor electorale permanente, a listelor electorale pentru votul prin corespondenţă, a formularelor listelor electorale suplimentare şi ale extraselor de pe lista electorală permanentă sau suplimentară;
    d) cheltuielile privind întocmirea şi imprimarea tipizatelor şi a celorlalte formulare utilizate în activitatea birourilor electorale ale secţiilor de votare şi a birourilor electorale pentru votul prin corespondenţă;
    e) cheltuielile pentru punerea în aplicare de către personalul Ministerului Afacerilor Interne a planurilor de măsuri specifice domeniilor ordinii şi siguranţei publice pentru asigurarea securităţii operaţiunilor şi activităţilor derulate pentru buna organizare şi desfăşurare a proceselor electorale, aprobate la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, Poliţiei Române, Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti şi inspectoratelor de poliţie judeţene;
    f) cheltuielile pentru tipărirea proceselor-verbale privind consemnarea rezultatelor votării;
    g) cheltuielile pentru serviciile de telefonie specială şi de comunicaţii de voce şi date, necesare birourilor şi oficiilor electorale;
    h) cheltuielile privind dezvoltarea şi asistenţa tehnică pentru funcţionarea Registrului electoral, precum şi activităţile specifice de gestionare a acestuia în perioada electorală;
    i) cheltuielile privind dezvoltarea şi asistenţa tehnică pentru programele informatice utilizate la desemnarea preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare şi a locţiitorilor acestora, precum şi a operatorilor de calculator ai birourilor electorale ale secţiilor de votare;
    j) cheltuielile pentru funcţionarea Sistemului informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal;
    k) cheltuielile pentru funcţionarea Sistemului informatic de centralizare a datelor din procesele-verbale privind consemnarea rezultatelor votării;
    l) cheltuielile pentru dotarea cu echipamente, tehnică de calcul, consumabile şi servicii necesare pentru organizarea şi funcţionarea staţiilor de prelucrare privind centralizarea rezultatelor alegerilor;
    m) cheltuielile pentru urnele de vot, urnele speciale şi cabinele de vot;
    n) cheltuielile pentru imprimarea buletinelor de vot;
    o) cheltuielile pentru confecţionarea ştampilelor electorale şi a timbrelor autocolante;
    p) cheltuielile pentru confecţionarea ecusoanelor membrilor birourilor electorale ale secţiilor de votare;
    q) cheltuielile de transport, ambalare şi distribuire a materialelor, a documentelor şi a tipizatelor prevăzute de lege pentru desfăşurarea procesului electoral, cheltuielile de transport aferente predării materialelor şi documentelor rezultate din procesul electoral;
    r) cheltuielile de informare a alegătorilor;
    s) cheltuielile pentru realizarea, distribuirea şi/sau difuzarea de publicaţii, ghiduri, broşuri şi/sau pliante specifice în materie electorală;
    t) cheltuielile pentru observatorii internaţionali;
    u) cheltuielile pentru organizarea procedurilor de recrutare şi selecţie a preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare şi a locţiitorilor acestora, precum şi a operatorilor de calculator ai birourilor electorale ale secţiilor de votare;
    v) cheltuielile privind instruirea primarilor, a secretarilor unităţilor administrativ-teritoriale, a prefecţilor, a mandatarilor financiari, a preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare şi a locţiitorilor acestora, a personalului implicat în efectuarea operaţiunilor tehnice privind stabilirea rezultatelor alegerilor, precum şi a operatorilor de calculator ai birourilor electorale ale secţiilor de votare;
    w) cheltuielile pentru asigurarea locurilor speciale de afişaj electoral şi pentru amplasarea panourilor electorale;
    x) cheltuielile pentru primirea, procesarea şi publicarea declaraţiilor de avere şi de interese ale candidaţilor;
    y) cheltuielile pentru primirea şi verificarea declaraţiilor candidaţilor, date conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar şi deconspirarea Securităţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 293/2008, cu modificările şi completările ulterioare;
    z) cheltuielile aferente votului prin corespondenţă la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor, specifice Companiei Naţionale „Poşta Română“ - S.A., prevăzute în anexa nr. 8 la Hotărârea Guvernului nr. 673/2019 privind votul prin corespondenţă;
    aa) cheltuielile privind arhivarea materialelor rezultate din procesul electoral;
    bb) cheltuielile pentru dotarea grupurilor sanitare ale sediilor secţiilor de votare din ţară cu materiale destinate igienei personale.


    ART. 3
    (1) Preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare din ţară, locţiitorii acestora şi operatorii de calculator primesc indemnizaţiile prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. a) şi alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2024 privind unele măsuri pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2024 şi a alegerilor pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2024, dar nu mai mult de 5 zile.
    (2) Membrii birourilor electorale ale secţiilor de votare din ţară, alţii decât cei prevăzuţi la alin. (1), primesc indemnizaţiile prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. b) şi alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2024, dar nu mai mult de 5 zile.
    (3) Informaticienii primesc indemnizaţiile prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. d) şi alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2024, dar nu mai mult de 5 zile.
    (4) Preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare din străinătate şi locţiitorii acestora primesc indemnizaţiile prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. j) şi alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2024, dar nu mai mult de 5 zile.
    (5) Membrii birourilor electorale ale secţiilor de votare din străinătate care îndeplinesc şi atribuţiile operatorilor de calculator primesc indemnizaţiile prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. k) şialin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2024, dar nu mai mult de 5 zile.
    (6) Membrii birourilor electorale ale secţiilor de votare din străinătate, alţii decât cei prevăzuţi la alin. (4) şi (5), primesc indemnizaţiile prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. l) şi alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2024, dar nu mai mult de 3 zile.
    (7) Preşedinţii birourilor electorale pentru votul prin corespondenţă şi locţiitorii acestora primesc indemnizaţiile prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. m) şi alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2024, dar nu mai mult de 5 zile.
    (8) Membrii birourilor electorale pentru votul prin corespondenţă primesc indemnizaţiile prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. n) şi alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2024, dar nu mai mult de 5 zile.
    (9) Operatorii de calculator ai birourilor electorale pentru votul prin corespondenţă primesc indemnizaţiile prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. o) şi alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2024, dar nu mai mult de 5 zile.
    (10) Personalul Ministerului Afacerilor Interne inclus în planurile de măsuri specifice domeniilor ordinii şi siguranţei publice pentru asigurarea securităţii operaţiunilor şi activităţilor derulate pentru buna organizare şi desfăşurare a proceselor electorale, aprobate la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, Poliţiei Române, Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti şi inspectoratelor de poliţie judeţene, primeşte indemnizaţia pe zi de activitate prevăzută la art. 5 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2024 pentru cel mult 5 zile de activitate, respectiv pentru 3 zile care precedă ziua votării, pentru ziua votării şi pentru ziua imediat următoare zilei votării.
    (11) Prin excepţie de la prevederile art. 4 alin. (1), indemnizaţia pe zi de activitate prevăzută la art. 5 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2024 se acordă numai dacă durata desfăşurării activităţii este de cel puţin 8 ore pe zi. În cazul în care activitatea se desfăşoară pe o durată mai mare de 8 ore pe zi, se adaugă şi sumele corespunzătoare timpului efectiv prestat în plus, stabilite proporţional cu indemnizaţia respectivă, urmând ca acelaşi mod de acordare a indemnizaţiei să fie aplicabil şi în cazul în care, potrivit programului de lucru stabilit, activitatea de cel puţin 8 ore cumulat se desfăşoară fără întrerupere în două zile calendaristice. Cuantumul total al indemnizaţiilor astfel cuvenite pentru fiecare persoană implicată nu poate depăşi cuantumul a 5 indemnizaţii pe zi de activitate.

    ART. 4
    (1) Prin zi de activitate se înţelege munca desfăşurată pe parcursul unei zile calendaristice, indiferent de numărul de ore prestate.
    (2) Plata indemnizaţiilor membrilor birourilor electorale de circumscripţie judeţeană, ale membrilor Biroului electoral de circumscripţie a municipiului Bucureşti, ale membrilor oficiilor electorale, ale membrilor birourilor electorale ale secţiilor de votare şi ale membrilor birourilor electorale pentru votul prin corespondenţă se face pe baza listelor de prezenţă aprobate de către preşedinţii birourilor electorale sau ai oficiilor electorale, după caz.
    (3) Plata indemnizaţiilor personalului tehnic auxiliar al birourilor electorale de circumscripţie judeţeană, al Biroului electoral de circumscripţie a municipiului Bucureşti şi al oficiilor electorale, desemnat de către prefecţi, se face pe baza listelor de prezenţă, avizate de către preşedinţii birourilor electorale de circumscripţie sau ai oficiilor electorale şi aprobate de către prefecţi.
    (4) Plata indemnizaţiilor personalului tehnic auxiliar al birourilor electorale de circumscripţie judeţeană, al Biroului electoral de circumscripţie a municipiului Bucureşti şi al oficiilor electorale desemnat de către Autoritatea Electorală Permanentă se face pe baza listelor de prezenţă, avizate de către preşedinţii birourilor electorale de circumscripţie sau ai oficiilor electorale şi aprobate de către preşedintele Autorităţii Electorale Permanente.
    (5) Plata indemnizaţiilor membrilor şi personalului aparatului tehnic auxiliar al Biroului electoral de circumscripţie pentru cetăţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în afara ţării se face pe baza listelor de prezenţă aprobate de preşedintele Biroului electoral de circumscripţie pentru cetăţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în afara ţării.
    (6) Plata indemnizaţiilor membrilor Biroului Electoral Central şi ale personalului tehnic auxiliar al acestuia se face pe baza listelor de prezenţă aprobate de către preşedintele Biroului Electoral Central.
    (7) Plata indemnizaţiilor operatorilor de calculator ai birourilor electorale pentru votul prin corespondenţă se face pe baza listelor de prezenţă aprobate de către preşedinţii birourilor electorale pentru votul prin corespondenţă.
    (8) Plata indemnizaţiilor operatorilor de calculator ai birourilor electorale ale secţiilor de votare repartizaţi pe secţii de votare se face pe baza listelor de prezenţă, avizate de către preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare şi aprobate de către prefecţi. Serviciul de Telecomunicaţii Speciale pune la dispoziţia prefecţilor, la solicitarea acestora, informaţii privind participarea operatorilor de calculator repartizaţi pe secţii de votare la activităţile realizate pentru pregătirea şi organizarea procesului electoral.
    (9) Plata indemnizaţiilor operatorilor de calculator ai birourilor electorale ale secţiilor de votare repartizaţi pe unităţi administrativ-teritoriale se face pe baza pontajelor întocmite de către prefecţi ca urmare a informaţiilor puse la dispoziţie de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale privind participarea operatorilor de calculator repartizaţi pe unităţi administrativ-teritoriale la activităţile realizate pentru pregătirea şi organizarea procesului electoral.
    (10) Plata indemnizaţiilor prevăzute la art. 5 alin. (3) şi (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2024, pentru personalul Ministerului Afacerilor Interne inclus în planurile de măsuri specifice domeniilor ordinii şi siguranţei publice pentru asigurarea securităţii operaţiunilor şi activităţilor derulate pentru buna organizare şi desfăşurare a proceselor electorale, aprobate la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, Poliţiei Române, Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti şi inspectoratelor de poliţie judeţene, se face pe baza listelor de prezenţă întocmite şi aprobate potrivit procedurilor emise la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, Poliţiei Române, Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti şi inspectoratelor de poliţie judeţene.
    (11) Plata indemnizaţiilor statisticienilor Biroului Electoral Central, birourilor electorale de circumscripţie şi oficiilor electorale se face pe baza listelor de prezenţă avizate de către preşedintele Institutului Naţional de Statistică sau de către directorii executivi ai direcţiilor regionale/judeţene de statistică, după caz, şi aprobate de către preşedinţii birourilor şi oficiilor electorale.

    ART. 5
    La alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2024, din bugetul de stat, prin bugetul Autorităţii Electorale Permanente se asigură fondurile necesare finanţării următoarelor categorii de cheltuieli:
    a) cheltuielile pentru sediul, dotarea şi funcţionarea Biroului Electoral Central;
    b) indemnizaţiile membrilor Biroului Electoral Central, precum şi indemnizaţiile de protocol ale acestora;
    c) indemnizaţiile personalului tehnic auxiliar al Biroului Electoral Central, precum şi indemnizaţiile de protocol ale acestora;
    d) indemnizaţiile de protocol ale personalului Ministerului Afacerilor Interne care asigură punerea în aplicare, la sediul Biroului Electoral Central, a planurilor de măsuri specifice domeniilor ordinii şi siguranţei publice pentru asigurarea securităţii operaţiunilor şi activităţilor derulate pentru buna organizare şi desfăşurare a proceselor electorale, aprobate la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, Poliţiei Române, Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti şi inspectoratelor de poliţie judeţene;
    e) indemnizaţiile personalului tehnic auxiliar desemnat de Autoritatea Electorală Permanentă în birourile electorale de circumscripţie judeţene, Biroul electoral de circumscripţie a municipiului Bucureşti şi oficiile electorale de sector, precum şi indemnizaţiile de protocol ale acestora;
    f) cheltuielile de protocol pentru Biroul Electoral Central;
    g) cheltuielile pentru imprimarea buletinelor de vot;
    h) cheltuielile pentru confecţionarea timbrelor autocolante;
    i) cheltuielile pentru confecţionarea ştampilelor cu menţiunea „VOTAT“ şi a ştampilelor Biroului Electoral Central;
    j) cheltuielile pentru plata hârtiei efectiv consumate pentru imprimarea buletinelor de vot;
    k) cheltuielile privind dezvoltarea şi asistenţa tehnică pentru funcţionarea Registrului electoral, precum şi activităţile specifice de gestionare a acestuia în perioada electorală;
    l) cheltuielile privind dezvoltarea şi asistenţa tehnică pentru programele informatice utilizate la desemnarea preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare şi a locţiitorilor acestora, precum şi a operatorilor de calculator ai birourilor electorale ale secţiilor de votare;
    m) cheltuielile de informare a alegătorilor;
    n) cheltuielile pentru observatorii internaţionali;
    o) cheltuielile pentru organizarea procedurilor de recrutare şi selecţie a experţilor electorali, precum şi a operatorilor de calculator ai birourilor electorale ale secţiilor de votare;
    p) cheltuielile pentru realizarea, distribuirea şi/sau difuzarea de publicaţii, ghiduri, broşuri şi/sau pliante specifice în materie electorală;
    q) cheltuielile de instruire a operatorilor de calculator şi a mandatarilor financiari;
    r) cheltuielile aferente votului prin corespondenţă la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor, specifice Companiei Naţionale „Poşta Română“ - S.A., prevăzute în anexa nr. 8 la Hotărârea Guvernului nr. 673/2019;
    s) cheltuielile pentru arhivarea materialelor primite de la Biroul Electoral Central.


    ART. 6
    (1) La alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2024, din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Afacerilor Interne, se asigură fondurile necesare finanţării următoarelor categorii de cheltuieli:
    a) cheltuielile pentru punerea în aplicare a planurilor de măsuri specifice domeniilor ordinii şi siguranţei publice pentru asigurarea securităţii operaţiunilor şi activităţilor derulate pentru buna organizare şi desfăşurare a proceselor electorale, aprobate la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, Poliţiei Române, Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti şi inspectoratelor de poliţie judeţene, precum şi pentru plata indemnizaţiilor prevăzute la art. 5 alin. (3) şi (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2024 de care beneficiază personalul inclus în planurile de măsuri, cu excepţia indemnizaţiilor de protocol prevăzute la art. 6 alin. (1) şi (7) din aceeaşi ordonanţă de urgenţă;
    b) cheltuielile de mentenanţă a mijloacelor de transport furnizate Biroului Electoral Central şi cheltuielile de carburant aferente.

    (2) La alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2024, din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Afacerilor Interne, pentru instituţiile prefectului se asigură fondurile necesare finanţării următoarelor categorii de cheltuieli:
    a) indemnizaţiile membrilor birourilor electorale de circumscripţie judeţeană, ale membrilor Biroului electoral de circumscripţie a municipiului Bucureşti, ale membrilor oficiilor electorale de sector, ale membrilor birourilor electorale ale secţiilor de votare din ţară, ale operatorilor de calculator ai birourilor electorale ale secţiilor de votare, ale informaticienilor, ale personalului tehnic auxiliar desemnat de către prefecţi, precum şi indemnizaţiile de protocol ale acestora;
    b) decontarea cheltuielilor de transport din localitatea de domiciliu sau reşedinţă al preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare, al locţiitorilor acestora şi al operatorilor de calculator la şi de la şedinţele de instruire, după caz, precum şi în exercitarea atribuţiilor ce le revin;
    c) cheltuielile pentru confecţionarea ştampilelor birourilor electorale de circumscripţie şi ale oficiilor electorale, precum şi a ştampilelor de control ale secţiilor de votare;
    d) cheltuielile pentru asigurarea condiţiilor materiale necesare funcţionării grupurilor tehnice de lucru de pe lângă comisiile tehnice;
    e) cheltuieli privind asigurarea condiţiilor logistice necesare pentru organizarea de instruiri, sesiuni de selecţie şi examene, potrivit legislaţiei electorale;
    f) cheltuielile pentru dotarea şi funcţionarea birourilor electorale de circumscripţie judeţene şi a municipiului Bucureşti şi a oficiilor electorale;
    g) cheltuielile pentru imprimarea tipizatelor şi formularelor necesare desfăşurării activităţii birourilor electorale ale secţiilor de votare din ţară, altele decât cele aflate în sarcina primarilor;
    h) cheltuielile pentru preluarea şi ambalarea materialelor necesare votării, în vederea distribuirii acestora către primari;
    i) cheltuielile pentru confecţionarea ecusoanelor membrilor birourilor electorale ale secţiilor de votare din ţară;
    j) cheltuielile privind arhivarea materialelor rezultate din procesul electoral organizat în ţară.


    ART. 7
    (1) La alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2024, din bugetul de stat, prin bugetul Agenţiei Naţionale de Integritate se asigură fondurile necesare finanţării cheltuielilor pentru primirea, procesarea şi publicarea declaraţiilor de avere şi de interese depuse de către candidaţi.
    (2) La alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2024, din bugetul de stat, prin bugetul Consiliului Naţional pentru Studierea Arhivelor Securităţii se asigură fondurile necesare finanţării cheltuielilor pentru primirea şi verificarea declaraţiilor candidaţilor, date conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 24/2008, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 293/2008, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 8
    La alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2024, din bugetul de stat, prin bugetul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale se asigură fondurile necesare finanţării următoarelor categorii de cheltuieli:
    a) cheltuieli aferente asigurării serviciilor de telefonie specială şi de comunicaţii de voce şi date, necesare birourilor electorale;
    b) cheltuieli pentru achiziţionarea terminalelor utilizate de birourile electorale;
    c) cheltuieli pentru implementarea sistemelor informatice şi de comunicaţii necesare birourilor electorale, precum şi pentru intervenţiile necesare remedierii disfuncţionalităţilor acestora;
    d) cheltuieli pentru dezvoltarea aplicaţiilor şi serviciilor informatice destinate procesului electoral;
    e) cheltuieli pentru asigurarea asistenţei tehnice a Sistemului informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal şi pentru intervenţiile necesare remedierii disfuncţionalităţilor acestuia;
    f) cheltuieli aferente participării personalului propriu la activităţile de pregătire şi organizare a alegerilor, precum şi la cele de selecţie a operatorilor de calculator.


    ART. 9
    La alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2024, din bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului pentru Institutul Naţional de Statistică - aparat central şi direcţiile teritoriale de statistică, se asigură fondurile necesare finanţării următoarelor categorii de cheltuieli:
    a) cheltuielile pentru tipărirea proceselor-verbale privind consemnarea rezultatelor votării;
    b) cheltuielile pentru dotarea cu echipamente, tehnică de calcul, consumabile şi servicii necesare pentru organizarea şi funcţionarea staţiilor de prelucrare;
    c) cheltuielile pentru instruirea personalului implicat în efectuarea operaţiunilor tehnice privind stabilirea rezultatelor alegerilor;
    d) indemnizaţiile statisticienilor, precum şi indemnizaţiile de protocol ale acestora.


    ART. 10
    La alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2024, din bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului pentru Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale, se asigură fondurile necesare finanţării următoarelor categorii de cheltuieli:
    a) cheltuielile cu transportul hârtiei necesare imprimării buletinelor de vot de la sediile unităţilor teritoriale ale Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale până la punctele în care se realizează tipărirea;
    b) cheltuielile cu transportul hârtiei rămase neutilizate de la punctele în care s-a realizat tipărirea buletinelor de vot la sediile unităţilor teritoriale ale Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale.


    ART. 11
    La alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2024, din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Afacerilor Externe, se asigură fondurile necesare finanţării următoarelor categorii de cheltuieli:
    a) sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor pentru organizarea şi dotarea secţiilor de votare din străinătate, precum şi pentru organizarea procesului electoral în străinătate;
    b) sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor pentru închirierea spaţiilor, dotarea şi funcţionarea biroului electoral de circumscripţie pentru cetăţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în afara ţării, precum şi ale birourilor electorale pentru votul prin corespondenţă;
    c) sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor pentru confecţionarea ştampilei biroului electoral de circumscripţie pentru cetăţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în afara ţării şi a ştampilelor birourilor electorale pentru votul prin corespondenţă;
    d) indemnizaţiile membrilor biroului electoral de circumscripţie pentru cetăţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în afara ţării, precum şi indemnizaţiile de protocol ale acestora;
    e) indemnizaţiile personalului tehnic auxiliar al biroului electoral de circumscripţie pentru cetăţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în afara ţării, precum şi indemnizaţiile de protocol ale acestora;
    f) indemnizaţiile membrilor birourilor electorale ale secţiilor de votare din străinătate şi ale membrilor birourilor electorale pentru votul prin corespondenţă, precum şi indemnizaţiile de protocol ale acestora;
    g) indemnizaţiile operatorilor de calculator ai birourilor electorale pentru votul prin corespondenţă, precum şi indemnizaţiile de protocol ale acestora;
    h) indemnizaţiile de protocol ale personalului structurilor Ministerului Afacerilor Interne care asigură punerea în aplicare, la sediul biroului electoral de circumscripţie pentru cetăţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în afara ţării şi la sediile birourilor electorale pentru votul prin corespondenţă, a planurilor de măsuri specifice domeniilor ordinii şi siguranţei publice pentru asigurarea securităţii operaţiunilor şi activităţilor derulate pentru buna organizare şi desfăşurare a proceselor electorale, aprobate la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, Poliţiei Române, Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti şi inspectoratelor de poliţie judeţene;
    i) ambalarea, transportul şi distribuirea materialelor, documentelor, a tipizatelor şi terminalelor informatice necesare votării în străinătate, precum şi achiziţia şi distribuirea ecusoanelor membrilor birourilor electorale ale secţiilor de votare din străinătate;
    j) cheltuielile pentru serviciile de comunicaţii din străinătate, inclusiv pentru cartelele de telefonie mobilă aferente terminalelor informatice utilizate în secţiile de votare din străinătate;
    k) cheltuielile de deplasare în vederea participării la procesul electoral ale preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare din străinătate, ale locţiitorilor acestora, precum şi ale membrilor birourilor electorale pentru secţiile de votare din străinătate propuşi de Ministerul Afacerilor Externe;
    l) cheltuielile pentru arhivarea materialelor rezultate din procesul electoral primite de la biroul electoral de circumscripţie pentru cetăţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în afara ţării, birourile electorale pentru votul prin corespondenţă şi birourile electorale ale secţiilor de votare din străinătate;
    m) cheltuieli pentru informarea cetăţenilor români cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate privind modalităţile de exercitare a dreptului de vot în străinătate.


    ART. 12
    (1) La alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2024, municipiile, oraşele, comunele şi sectoarele municipiului Bucureşti suportă din bugetul propriu următoarele categorii de cheltuieli:
    a) cheltuielile privind întocmirea şi tipărirea listelor electorale permanente;
    b) cheltuielile pentru imprimarea tipizatelor listelor electorale suplimentare şi a extraselor de pe lista electorală permanentă sau suplimentară;
    c) cheltuielile privind urnele de vot, urnele speciale şi cabinele de vot;
    d) cheltuielile de informare a alegătorilor privind delimitarea secţiilor de votare şi sediile acestora;
    e) cheltuielile pentru asigurarea locurilor speciale de afişaj electoral şi amplasarea de panouri electorale;
    f) cheltuielile materiale pentru dotarea şi funcţionarea sediilor secţiilor de votare;
    g) cheltuielile pentru achiziţionarea tuşului, a tuşierelor şi a altor materiale necesare votării;
    h) cheltuielile pentru deplasarea urnei speciale;
    i) cheltuielile privind spaţiile în care se organizează instruiri, sesiuni de selecţie şi examene, potrivit legislaţiei electorale;
    j) cheltuielile pentru transportul materialelor, documentelor şi tipizatelor prevăzute de lege pentru desfăşurarea procesului electoral către birourile electorale ale secţiilor de votare;
    k) cheltuielile pentru dotarea grupurilor sanitare ale sediilor secţiilor de votare din ţară cu materiale destinate igienei personale, precum săpun, prosoape de hârtie şi uscătoare de mâini;
    l) cheltuielile pentru transportul materialelor, documentelor şi al tipizatelor prevăzute de lege pentru desfăşurarea procesului electoral de la birourile electorale ale secţiilor de votare către birourile electorale de circumscripţie judeţeană, respectiv către oficiile electorale.

    (2) Pentru reducerea cheltuielilor necesare în vederea desfăşurării procesului electoral, primarii vor utiliza materialele de logistică electorală recuperate de la alegerile anterioare şi aflate în stare bună.

    ART. 13
    În vederea acoperirii cheltuielilor suplimentare determinate de organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2024, limita maximă a consumului de carburanţi, corespunzător lunilor septembrie-decembrie 2024, se suplimentează cu 50% faţă de normativele în vigoare, pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice implicate în organizarea alegerilor.

    ART. 14
    În termen de 60 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a rezultatului alegerilor pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2024, autorităţile administraţiei publice centrale şi locale implicate în organizarea şi desfăşurarea procesului electoral au obligaţia de a comunica Autorităţii Electorale Permanente situaţia sumelor alocate şi a cheltuielilor efectuate, separat pe cheltuieli de personal, cheltuieli materiale şi cheltuieli de capital.

    ART. 15
    Prezenta hotărâre intră în vigoare la data de 2 septembrie 2024.



                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    p. Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
                    Bogdan Despescu,
                    secretar de stat
                    Preşedintele Autorităţii Electorale Permanente,
                    Toni Greblă
                    p. Secretarul general al Guvernului,
                    Mihnea-Claudiu Drumea
                    Ministrul afacerilor externe,
                    Luminiţa-Teodora Odobescu
                    p. Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
                    Marin Ţole,
                    secretar de stat
                    Ministrul finanţelor,
                    Marcel-Ioan Boloş

    Bucureşti, 21 august 2024.
    Nr. 1.035.
    ANEXA 1

    BUGETUL ŞI STRUCTURA
    cheltuielilor necesare pentru pregătirea, organizarea şi desfăşurarea
    alegerilor pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2024

┌──────────────────────────────────────────────────────────┬──────────┐
│ │- mii lei │
│ │- │
├───────────────┬───────┬──────────────────────────────────┼──────────┤
│ │ │Cheltuieli │ │
│Instituţia │Capitol├──────────┬──────────┬────────────┤TOTAL │
│ │ │Personal │Bunuri şi │Active │ │
│ │ │ │servicii │nefinanciare│ │
├───────────────┼───────┼──────────┼──────────┼────────────┼──────────┤
│I. Ministerul │ │ │ │ │ │
│Afacerilor │ │411.500,00│164.400,00│2.074,00 │577.974,00│
│Interne │ │ │ │ │ │
├┬──────────────┼───────┼──────────┼──────────┼────────────┼──────────┤
││1. │ │ │ │ │ │
││Instituţiile │51.01 │356.000,00│104.000,00│1.162,00 │461.162,00│
││Prefectului │ │ │ │ │ │
├┼──────────────┼───────┼──────────┼──────────┼────────────┼──────────┤
││TOTAL CAP │51.01 │356.000,00│104.000,00│1.162,00 │461.162,00│
││51.01 │ │ │ │ │ │
├┼──────────────┼───────┼──────────┼──────────┼────────────┼──────────┤
││TOTAL CAP │61.01 │55.000,00 │60.000,00 │912,00 │115.912,00│
││61.01 │ │ │ │ │ │
├┼──────────────┼───────┼──────────┼──────────┼────────────┼──────────┤
││TOTAL CAP │65.01 │500,00 │400,00 │- │900,00 │
││65.01 │ │ │ │ │ │
├┴──────────────┼───────┼──────────┼──────────┼────────────┼──────────┤
│II. │ │ │ │ │ │
│Secretariatul │ │20.534,00 │2.073,00 │60,00 │22.667,00 │
│General al │ │ │ │ │ │
│Guvernului │ │ │ │ │ │
├┬──────────────┼───────┼──────────┼──────────┼────────────┼──────────┤
││- Institutul │ │ │ │ │ │
││Naţional de │51.01 │20.534,00 │1.868,00 │60,00 │22.462,00 │
││Statistică │ │ │ │ │ │
├┼──────────────┼───────┼──────────┼──────────┼────────────┼──────────┤
││1. Aparat │51.01 │1.005,00 │130,00 │60,00 │1.195,00 │
││central │ │ │ │ │ │
├┼──────────────┼───────┼──────────┼──────────┼────────────┼──────────┤
││2. Direcţiile │ │ │ │ │ │
││teritoriale de│51.01 │19.529,00 │1.738,00 │- │21.267,00 │
││statistică │ │ │ │ │ │
├┼──────────────┼───────┼──────────┼──────────┼────────────┼──────────┤
││- │ │ │ │ │ │
││Administraţia │ │ │ │ │ │
││Naţională a │ │ │ │ │ │
││Rezervelor de │ │- │205,00 │- │205,00 │
││Stat şi │ │ │ │ │ │
││Probleme │ │ │ │ │ │
││Speciale │ │ │ │ │ │
├┼──────────────┼───────┼──────────┼──────────┼────────────┼──────────┤
││1. Aparat │ │ │ │ │ │
││propriu şi │61.01 │- │- │- │- │
││unităţi │ │ │ │ │ │
││teritoriale │ │ │ │ │ │
├┼──────────────┼───────┼──────────┼──────────┼────────────┼──────────┤
││2. Unităţi │80.01 │- │205,00 │- │205,00 │
││teritoriale │ │ │ │ │ │
├┴──────────────┼───────┼──────────┼──────────┼────────────┼──────────┤
│III. │ │ │ │ │ │
│Autoritatea │51.01 │10.689,00 │68.544,00 │1.277,00 │80.510,00 │
│Electorală │ │ │ │ │ │
│Permanentă │ │ │ │ │ │
├┬──────────────┼───────┼──────────┼──────────┼────────────┼──────────┤
││1. Aparat │51.01 │8,00 │67.008,00 │381,00 │67.397,00 │
││propriu │ │ │ │ │ │
├┼──────────────┼───────┼──────────┼──────────┼────────────┼──────────┤
││2. Biroul │ │ │ │ │ │
││Electoral │51.01 │10.681,00 │1.536,00 │896,00 │13.113,00 │
││Central │ │ │ │ │ │
├┴──────────────┼───────┼──────────┼──────────┼────────────┼──────────┤
│IV. Ministerul │ │ │ │ │ │
│Afacerilor │51.01 │128.531,00│60.000,00 │3.000,00 │191.531,00│
│Externe │ │ │ │ │ │
├───────────────┼───────┼──────────┼──────────┼────────────┼──────────┤
│V. Serviciul de│ │ │ │ │ │
│Telecomunicaţii│61.01 │4.018,00 │1.000,00 │- │5.018,00 │
│Speciale │ │ │ │ │ │
├───────────────┼───────┼──────────┼──────────┼────────────┼──────────┤
│VI. Agenţia │ │ │ │ │ │
│Naţională de │51.01 │- │103,00 │- │103,00 │
│Integritate │ │ │ │ │ │
├───────────────┼───────┼──────────┼──────────┼────────────┼──────────┤
│VII. Consiliul │ │ │ │ │ │
│Naţional pentru│ │ │ │ │ │
│Studierea │51.01 │- │- │300,00 │300,00 │
│Arhivelor │ │ │ │ │ │
│Securităţii │ │ │ │ │ │
├───────────────┼───────┼──────────┼──────────┼────────────┼──────────┤
│TOTAL GENERAL │ │575.272,00│296.120,00│6.711,00 │878.103,00│
└───────────────┴───────┴──────────┴──────────┴────────────┴──────────┘


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016