Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 1.025 din 10 august 2022  pentru stabilirea aspectelor tehnice şi organizatorice privind funcţionarea în sistem-pilot,  precum şi a celor privind operaţionalizarea Sistemului informatic de monitorizare electronică    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 1.025 din 10 august 2022 pentru stabilirea aspectelor tehnice şi organizatorice privind funcţionarea în sistem-pilot, precum şi a celor privind operaţionalizarea Sistemului informatic de monitorizare electronică

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 809 din 17 august 2022
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 40 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 146/2021 privind monitorizarea electronică în cadrul unor proceduri judiciare şi execuţional penale, cu modificările ulterioare,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Prezenta hotărâre reglementează:
    a) aspectele tehnice şi organizatorice privind funcţionarea în sistem-pilot a Sistemului informatic de monitorizare electronică, denumit în continuare SIME;
    b) aspectele privind operaţionalizarea SIME;
    c) aspecte privind dispunerea obligaţiei persoanei de a purta un dispozitiv electronic de supraveghere, în condiţiile legii, pe perioada funcţionării în sistem-pilot a SIME, în cazurile prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. c) şi d) din Legea nr. 146/2021 privind monitorizarea electronică în cadrul unor proceduri judiciare şi execuţional penale, cu modificările ulterioare.


    ART. 2
    (1) Termenii şi expresiile utilizate în prezenta hotărâre au semnificaţiile prevăzute în Legea nr. 146/2021, cu modificările ulterioare, şi în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 160/2008, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Pe perioada monitorizării electronice în sistem-pilot, personalul din cadrul Poliţiei Române care îndeplineşte atribuţiile prevăzute de Legea nr. 146/2021, cu modificările ulterioare, pentru organul de supraveghere şi operatorul tehnic se desemnează prin dispoziţie a inspectorului general al Inspectoratului General al Poliţiei Române.

    CAP. II
    Aspecte tehnice privind funcţionarea în sistem-pilot a SIME
    ART. 3
    (1) SIME este dezvoltat astfel încât să permită afişarea în sistemul informatic geografic din cadrul Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă, denumit în continuare SNUAU, a datelor de localizare aferente dispozitivului electronic de supraveghere purtat de persoana supravegheată, respectiv ale celui purtat de persoana protejată, în momentul declanşării alertei.
    (2) Datele de localizare din cadrul SIME conţin atât poziţia geografică şi precizia localizării asociate dispozitivului electronic de supraveghere, cât şi coordonatele temporale aferente determinării şi transmiterii fiecărei poziţii geografice.
    (3) Aplicaţia aferentă Sistemului informatic de creare a semnalărilor, denumit în continuare SICS, asigură comunicarea cu Sistemul informatic de generare a alertelor, denumit în continuare SIGA, dezvoltat la nivelul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, prin interfeţe standardizate de comunicaţii.
    (4) SIME, prin interfeţe standardizate de comunicaţii, are capacitatea de a permite încărcarea şi utilizarea hărţii sistemului informatic geografic din cadrul SNUAU 112, gestionat de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale.

    ART. 4
    (1) Aplicaţia aferentă SICS are încorporate caracteristici de securitate şi funcţii care să păstreze şi să protejeze securitatea şi confidenţialitatea datelor şi a proceselor aplicaţiei, incluzând funcţii de restricţionare a accesului utilizatorilor pe bază de roluri.
    (2) Aplicaţia aferentă SICS permite accesul utilizatorilor şi administratorilor la funcţionalităţile oferite, precum şi protejarea autentificării utilizatorilor.
    (3) Toate acţiunile referitoare la conturi, cum ar fi cele privind crearea, ştergerea şi actualizarea acestora, sunt înregistrate în jurnalul de audit al sistemului şi sunt realizate astfel încât să poată fi exportate într-un format recunoscut.
    (4) Aplicaţia aferentă SICS este realizată astfel încât să dispună de un jurnal de audit pentru acţiunile efectuate în sistem, ale cărui înregistrări sunt însoţite de dată şi timp şi includ o descriere a evenimentului.

    CAP. III
    Aspecte organizatorice privind funcţionarea în sistem-pilot şi operaţionalizarea SIME
    ART. 5
    (1) Monitorizarea electronică se aplică în sistem-pilot cazurilor prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. c) şi d) din Legea nr. 146/2021, cu modificările ulterioare, în perioada stabilită la art. 40 alin. (1) din aceeaşi lege.
    (2) Monitorizarea electronică în sistem-pilot se aplică etapizat, după cum urmează:
    a) prima etapă - în perioada 2022-2023 - la nivelul municipiului Bucureşti şi a judeţelor Iaşi, Mureş şi Vrancea;
    b) a doua etapă - în anul 2024 - la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale prevăzute la lit. a) şi la nivelul judeţelor Bacău, Braşov, Caraş-Severin, Călăraşi, Cluj, Covasna, Galaţi, Giurgiu, Harghita, Ilfov, Mehedinţi, Neamţ, Prahova, Sibiu, Satu Mare, Sălaj, Teleorman, Vaslui şi Vâlcea;
    c) a treia etapă - în anul 2025 - la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale prevăzute la lit. a) şi b) şi la nivelul judeţelor Alba, Arad, Argeş, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Botoşani, Brăila, Buzău, Constanţa, Dâmboviţa, Dolj, Gorj, Hunedoara, Ialomiţa, Maramureş, Olt, Suceava, Timiş şi Tulcea.


    ART. 6
    (1) Poliţia Română achiziţionează etapizat, conform art. 5, dispozitive electronice de supraveghere necesare asigurării monitorizării electronice.
    (2) Necesarul de dispozitive electronice de supraveghere prevăzute la alin. (1) se distribuie unităţilor teritoriale de poliţie existente la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale prevăzute la art. 5 în funcţie de evoluţia situaţiei operative.
    (3) Dispozitivele electronice de supraveghere prevăzute la alin. (1) se montează persoanei supravegheate, respectiv se predau persoanei protejate în cazul ordinelor de protecţie, ordinelor de protecţie provizorii şi ordinelor europene de protecţie emise începând cu data operaţionalizării SIME, corespunzător etapelor prevăzute la art. 5 alin. (2).
    (4) La achiziţionarea dispozitivelor electronice de supraveghere potrivit alin. (1) se va avea în vedere asigurarea unui procent de 20% de dispozitive electronice de supraveghere suplimentare necesare înlocuirii celor care se defectează sau sunt distruse pe parcursul monitorizării electronice, astfel încât să nu fie afectată capacitatea de monitorizare electronică a unităţilor teritoriale de poliţie existente la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale prevăzute la art. 5.
    (5) Serviciul de Telecomunicaţii Speciale achiziţionează de pe piaţa publică, în conformitate cu prevederile Legii nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare, servicii de comunicaţii necesare funcţionării dispozitivelor electronice de supraveghere prevăzute la alin. (1).
    (6) Modalitatea de decontare a sumelor reprezentând costul serviciilor prevăzute la alin. (5), precum şi orice alte detalii se stabilesc prin protocol de colaborare, încheiat între Poliţia Română şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale.
    (7) Sumele încasate de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale de la Poliţia Română, în baza protocolului prevăzut la alin. (6), reprezentând contravaloarea serviciilor achiziţionate potrivit alin. (5), se utilizează pentru plata acestora.

    ART. 7
    (1) Pentru realizarea activităţilor necesare de monitorizare electronică, Inspectoratul General al Poliţiei Române şi unităţile teritoriale de poliţie trebuie să dispună de personal propriu specializat, selecţionat, pregătit şi instruit pentru executarea atribuţiilor de supraveghere, tehnice, respectiv de intervenţie în situaţia generării unei alerte în cadrul SIME, context în care numărul maxim de posturi se suplimentează cu 497 de posturi de ofiţeri de poliţie şi 5.637 de posturi de agenţi de poliţie.
    (2) Suplimentarea numărului maxim de posturi pentru Poliţia Română prevăzută la alin. (1) se realizează etapizat, în funcţie de evoluţia activităţilor de monitorizare electronică în sistem-pilot potrivit art. 5 alin. (2), după cum urmează:
    a) în cazul prevăzut la art. 5 alin. (2) lit. a), cu un număr de 651 de funcţii, din care 47 de ofiţeri de poliţie şi 604 agenţi de poliţie;
    b) în cazul prevăzut la art. 5 alin. (2) lit. b), cu un număr de 2.534 de funcţii, din care 191 de ofiţeri de poliţie şi 2.343 de agenţi de poliţie;
    c) în cazul prevăzut la art. 5 alin. (2) lit. c), cu un număr de 2.949 de funcţii, din care 259 de ofiţeri de poliţie şi 2.690 de agenţi de poliţie.

    (3) Implementarea etapelor prevăzute la art. 5 alin. (2) se realizează succesiv numai în condiţiile suplimentării numărului maxim de posturi conform alin. (2).
    (4) Pentru realizarea activităţilor necesare de monitorizare electronică în sistem-pilot, Inspectoratul General al Poliţiei Române şi unităţile teritoriale de poliţie existente la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale prevăzute la art. 5 organizează şedinţe de pregătire cu personalul implicat în gestionarea acestor activităţi.
    (5) Numărul total de posturi repartizat Ministerului Afacerilor Interne se suplimentează cu numărul de posturi necesar Poliţiei Române pentru operaţionalizarea SIME prevăzute la alin. (1), în condiţiile legii, urmând ca prevederea acestora în statele de organizare să se realizeze etapizat, la propunerea Inspectoratului General al Poliţiei Române.

    ART. 8
    (1) Pentru punerea în aplicare a art. 26 din Legea nr. 146/2021, cu modificările ulterioare, informaţiile referitoare la poziţionarea organelor de ordine publică aflate în serviciu sunt disponibile în sistemul informatic geografic din cadrul SNUAU. Aspectele tehnice privind transmiterea informaţiilor referitoare la poziţionare se stabilesc prin ordinul prevăzut la art. 6 alin. (5) din Legea nr. 146/2021, cu modificările ulterioare.
    (2) Procesul-verbal întocmit de către organele de ordine publică conform art. 26 alin. (4) din Legea nr. 146/2021, cu modificările ulterioare, altele decât cele din cadrul Poliţiei Române, se înaintează de îndată organului de supraveghere.
    (3) În situaţia în care, cu ocazia verificării respectării măsurii de supraveghere, organele de ordine publică constată încălcarea acesteia, procedează la conducerea persoanei supravegheate la cea mai apropiată unitate de poliţie în vederea dispunerii măsurilor legale.
    (4) Actele întocmite de organele de ordine publică se înaintează organului de supraveghere împreună cu o informare asupra măsurilor dispuse.

    ART. 9
    (1) Monitorizarea electronică realizată în condiţiile prezentei hotărâri nu se desfăşoară în perioada în care persoana supravegheată se află în afara teritoriului României.
    (2) Persoana supravegheată ori persoana protejată care urmează să părăsească teritoriul României are obligaţia de a informa, în prealabil, organul de supraveghere cu privire la intenţia de părăsire a ţării, precum şi cu privire la întoarcerea pe teritoriul naţional.
    (3) Organul de supraveghere care a fost informat potrivit alin. (2) informează, de îndată, organul judiciar competent pentru a dispune potrivit art. 8 alin. (3) din Legea nr. 146/2021, cu modificările ulterioare.
    (4) Cu excepţia situaţiei în care organul judiciar competent a dispus menţinerea obligaţiei de a purta permanent un dispozitiv electronic de supraveghere, ca urmare a informării potrivit alin. (3), persoana supravegheată are obligaţia de a preda dispozitivul electronic de supraveghere în punctul de trecere a frontierei aflat la ieşirea de pe teritoriul României, demontarea fiind realizată de personalul Poliţiei Române desemnat în condiţiile art. 2 alin. (2).
    (5) La intrarea în ţară, persoana supravegheată este obligată să contacteze şi să informeze, de îndată, organul de supraveghere, care stabileşte locul sau unitatea de poliţie la care aceasta este obligată să se prezinte în cel mai scurt timp în vederea montării dispozitivului electronic de supraveghere, după caz.

    ART. 10
    (1) La primirea ordinului de protecţie, organul de supraveghere invită persoana protejată la sediul unităţii de poliţie şi îi predă dispozitivul de supraveghere electronică prevăzut la art. 12 din Legea nr. 146/2021, cu modificările ulterioare, şi stabileşte, sub semnătură, consimţământul utilizării dispozitivului, respectiv o informează cu privire la modul de utilizare, limitările acestuia, precum şi cu privire la modul de acţiune în cazul primirii unei alerte. Cu această ocazie se vor stabili şi modalitatea de verificare a dispozitivelor electronice de supraveghere puse la dispoziţia persoanei protejate, precum şi modalitatea de contactare şi datele de contact ale organului de supraveghere.
    (2) În situaţia emiterii unui ordin de protecţie provizoriu, poliţistul predă persoanei protejate dispozitivul de supraveghere electronică prevăzut la art. 12 din Legea nr. 146/2021, cu modificările ulterioare, şi stabileşte, sub semnătură, consimţământul utilizării dispozitivului, respectiv o informează cu privire la modul de utilizare, limitările acestuia, precum şi cu privire la modul de acţiune în cazul primirii unei alerte. Cu această ocazie se vor stabili şi modalitatea de verificare a dispozitivelor electronice de supraveghere puse la dispoziţia persoanei protejate, precum şi modalitatea de contactare şi datele de contact ale organului de supraveghere.
    (3) În situaţia în care persoana protejată se află în imposibilitatea de a se prezenta la sediul unităţii de poliţie ori în situaţia în care pentru realizarea supravegherii electronice este necesară utilizarea unor dispozitive electronice de supraveghere fixe, organul de supraveghere/operatorul tehnic se deplasează la domiciliul persoanei/persoanelor protejate pentru montarea şi configurarea acestora, cu consimţământul persoanei protejate, al reprezentantului legal al persoanei protejate sau al reprezentantului direcţiei de asistenţă socială, după caz.
    (4) Refuzul persoanei protejate de primire şi utilizare a dispozitivelor de supraveghere electronică necesare punerii în executare a ordinului de protecţie ori a ordinului de protecţie provizoriu conduce la imposibilitatea punerii în aplicare a măsurilor de supraveghere electronică din conţinutul acestora.
    (5) În situaţia prevăzută la alin. (4), în cazul ordinelor de protecţie, organul de supraveghere întocmeşte un proces-verbal, care se înaintează organului judiciar competent pentru a dispune potrivit art. 8 alin. (3) din Legea nr. 146/2021, cu modificările ulterioare.
    (6) Aspectele referitoare la montarea, predarea şi verificarea dispozitivelor electronice de supraveghere, instruirea realizată potrivit art. 12 alin. (2) din Legea nr. 146/2021, cu modificările ulterioare, şi consecinţele nerespectării acesteia, precum şi la eventualele obiecţii sau explicaţii ale persoanei protejate sau ale persoanelor care locuiesc cu aceasta se consemnează de către organul de supraveghere, operatorul tehnic sau poliţiştii aflaţi în exercitarea atribuţiilor de serviciu, după caz, într-un proces-verbal. O copie a procesului-verbal se înmânează, după caz, persoanei protejate ori reprezentantului legal al acesteia.
    (7) În situaţia prevăzută de art. 12 alin. (3) din Legea nr. 146/2021, cu modificările ulterioare, organul de supraveghere invită la sediul unităţii de poliţie reprezentantul legal al persoanei protejate sau reprezentantul direcţiei de asistenţă socială, după caz. Prevederile alin. (1)-(6) se aplică în mod corespunzător.
    (8) Prevederile alin. (4) şi (5) se aplică în mod corespunzător şi în situaţia în care, pe timpul aplicării ordinului de protecţie, persoana protejată, reprezentantul legal al persoanei protejate sau reprezentantul direcţiei de asistenţă socială, după caz, revine asupra consimţământului utilizării dispozitivului/ dispozitivelor electronic(e) de supraveghere.

    ART. 11
    (1) Dispozitivele electronice de supraveghere se montează persoanei supravegheate în condiţiile art. 11 alin. (1) din Legea nr. 146/2021, cu modificările ulterioare, de regulă, la sediul unităţii de poliţie din care face parte organul de supraveghere. Cu această ocazie, organul de supraveghere, operatorul tehnic sau poliţiştii aflaţi în exercitarea atribuţiilor de serviciu, după caz, fotografiază persoana supravegheată şi o instruieşte/instruiesc cu privire la modul de utilizare a dispozitivelor electronice de supraveghere, modalitatea de verificare a dispozitivelor electronice de supraveghere folosite, modalitatea de contactare şi datele de contact ale organului de supraveghere, precum şi cu privire la obligaţiile pe care le are în cazul primirii unei alerte.
    (2) Din raţiuni ce ţin de eficienţa măsurii dispuse sau de imposibilitatea obiectivă a montării dispozitivului electronic de supraveghere la sediul unităţii de poliţie, activităţile prevăzute la alin. (1) se realizează de organul de supraveghere, operatorul tehnic sau poliţiştii aflaţi în exercitarea atribuţiilor de serviciu, după caz, în alt loc decis de către acesta/aceştia.
    (3) Aspectele referitoare la montarea, predarea şi verificarea dispozitivelor electronice de supraveghere, instruirea realizată potrivit art. 11 alin. (4) din Legea nr. 146/2021, cu modificările ulterioare, şi consecinţele nerespectării acesteia, la modalitatea de contactare şi datele de contact ale organului de supraveghere, precum şi la eventualele obiecţii sau explicaţii ale persoanei supravegheate se consemnează de către organul de supraveghere, operatorul tehnic sau poliţiştii aflaţi în exercitarea atribuţiilor de serviciu, după caz, într-un proces-verbal. O copie a procesului-verbal se înmânează persoanei supravegheate.
    (4) Pentru verificarea dispozitivelor electronice de supraveghere, persoana supravegheată este obligată să se prezinte la sediul unităţii de poliţie sau în alt loc decis de organul de supraveghere, în condiţiile stabilite de acesta.

    ART. 12
    (1) În situaţia prevăzută la art. 15 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 146/2021, cu modificările ulterioare, comunicarea organului de supraveghere şi/sau a poliţiştilor aflaţi în exercitarea atribuţiilor de serviciu, după caz, cu persoana supravegheată sau cu cea protejată se consemnează în procesul-verbal referitor la montarea, predarea şi verificarea dispozitivelor electronice de supraveghere.
    (2) În situaţia prevăzută la art. 15 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 146/2021, cu modificările ulterioare, pentru realizarea activităţilor prevăzute la art. 11 şi 12, organul de supraveghere şi/sau poliţiştii aflaţi în exercitarea atribuţiilor de serviciu, după caz, invită la sediul unităţii de poliţie un traducător autorizat sau un interpret de limbaj mimico-gestual, după caz. Comunicarea organului de supraveghere şi/sau a poliţiştilor aflaţi în exercitarea atribuţiilor de serviciu, după caz, cu traducătorul autorizat sau interpretul de limbaj mimico-gestual se poate realiza şi prin mijloace de comunicare la distanţă.
    (3) Comunicarea organului de supraveghere, a operatorului tehnic sau a poliţiştilor aflaţi în exercitarea atribuţiilor de serviciu, după caz, cu persoana supravegheată sau cu cea protejată prin intermediul traducătorului autorizat sau al interpretului de limbaj mimico-gestual, după caz, se consemnează în procesul-verbal referitor la montarea, predarea şi verificarea dispozitivelor electronice de supraveghere.

    ART. 13
    (1) Verificarea dispozitivelor electronice de supraveghere se realizează la sediul organului de supraveghere sau în alt loc decis de acesta, stabilit în condiţiile art. 10 şi 11.
    (2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), verificarea se poate realiza şi prin intermediul funcţionalităţilor aplicaţiei SIME, în situaţia în care persoana protejată sau persoana supravegheată foloseşte dispozitiv/dispozitive de supraveghere care permite/permit semnalizarea parametrilor de funcţionare şi de securitate fizică de la distanţă.
    (3) Organul de supraveghere consemnează într-un proces-verbal aspectele constatate cu ocazia desfăşurării activităţilor prevăzute la alin. (1) şi (2).

    ART. 14
    Persoana protejată şi persoana supravegheată au obligaţia de a preda dispozitivul electronic de supraveghere în ziua următoare celei în care s-a împlinit termenul pentru care a fost dispusă măsura monitorizării electronice prin ordinul de protecţie ori la solicitarea organului de supraveghere, atunci când prin hotărârea instanţei de judecată sau prin ordonanţa procurorului s-a dispus, după caz, revocarea/modificarea ordinului de protecţie sau încetarea măsurilor dispuse prin ordinul de protecţie provizoriu.

    CAP. IV
    Aspecte privind dispunerea obligaţiei persoanei de a purta un dispozitiv electronic de supraveghere, în condiţiile legii, pe perioada funcţionării în sistem-pilot a SIME
    ART. 15
    (1) În perioada monitorizării electronice în sistem-pilot, Comitetul tehnic emite informări potrivit art. 8 alin. (2) din Legea nr. 146/2021, cu modificările ulterioare, periodic, în funcţie de dinamica utilizării dispozitivelor electronice de supraveghere la nivel naţional, dar nu mai puţin de o dată la două luni.
    (2) La primirea ordinului de protecţie sau la emiterea ordinului de protecţie provizoriu, organul de supraveghere, respectiv poliţiştii aflaţi în exercitarea atribuţiilor de serviciu, după caz, verifică posibilitatea realizării monitorizării electronice prin raportare la capacităţile de monitorizare electronică şi limitările tehnologice ale utilizării SIME, comunicate prin informările Comitetului tehnic, precum şi la încadrarea în lista unităţilor administrativ-teritoriale în care este operaţionalizată monitorizarea în sistemul-pilot potrivit art. 5 alin. (2). În cazul în care monitorizarea electronică nu poate fi realizată, organul de supraveghere şi/sau poliţiştii aflaţi în exercitarea atribuţiilor de serviciu, după caz, are/au obligaţia de a întocmi un proces-verbal şi de a informa despre aceasta organul judiciar competent, pentru a dispune cu privire la modificarea conţinutului sau înlăturarea acestei măsuri.

    CAP. V
    Sancţiuni
    ART. 16
    (1) Constituie contravenţii, dacă potrivit legii penale nu constituie infracţiuni, şi se sancţionează cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei următoarele fapte:
    a) nerespectarea de către persoana supravegheată a obligaţiei de a informa în prealabil organul de supraveghere cu privire la data/momentul de părăsire a ţării, potrivit art. 9 alin. (2);
    b) nerespectarea de către persoana supravegheată a obligaţiei de a contacta şi informa, de îndată, la intrarea în ţară, organul de supraveghere potrivit art. 9 alin. (5).

    (2) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor prevăzute la alin. (1) se realizează de către ofiţerii şi agenţii de poliţie din cadrul Poliţiei Române.
    (3) Contravenţiilor prevăzute la alin. (1) le sunt aplicabile dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) Locul săvârşirii contravenţiilor prevăzute la alin. (1) este sediul organului de supraveghere.

    ART. 17
    Prevederile art. 16 intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentei hotărâri.



                    PRIM-MINISTRU
                    NICOLAE-IONEL CIUCĂ
                    Contrasemnează:
                    Ministrul afacerilor interne,
                    Lucian Nicolae Bode
                    p. Directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale,
                    Ionel-Sorinel Vasilca
                    p. Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
                    Marin Ţole,
                    secretar de stat
                    Ministrul finanţelor,
                    Adrian Câciu

    Bucureşti, 10 august 2022.
    Nr. 1.025.
    ---

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016